13
jan
Seneste opdatering: 13/1-08 kl. 1814
9 kommentarer - Tryk for at kommentere!

er jeg blevet spurgt. Er han BNP ? Som man kan se i Cheslers interview, er han en tidligere “high school drop out and petty drug dealer” der fik sit liv på højkant og blev en dybt  troende  kristen. Han har taget en kamp på  sig, som engelske politikere  viger tilbage for. Men som man ser  her, havde  han ikke noget valg. Det ikke politikere og journalister,  der først bliver trængt op i et hjørne, det skal jeg være den første til at beklage:

I had my life threatened by Pakistani Moslems aligned to Al Qaeda where I live, I was forced out of my home, my business, into bankrupcty and then into semi hiding with Moslems wanting me dead which can be read on my blog.I have lost everything, and I mean everything because of Jihadi Moslems.Then at the end of the year I receive an arrest warrant under the banner stirring up racial hatred because of my blog

Gathering Storm – interviewet med ham fra  sidste  år, (første  halve time) er stadig meget informativt, både til at give et personligt indtryk af ham, men også af situationen i England. Der  skulle være et nyt på trapperne. Hør også  australieren, bloggeren Democracy Frontline der  følger efter Lionheart, ikke mindst om The Cronulla Beach Riotts.

 EU godkendt sharia-skilsmisse 

Proposals to simplify divorce in the European Union are running into opposition from governments fearful that the initiative may oblige their courts to enforce foreign laws that clash with their tolerant social norms….. The main Swedish objection is that the Commission’s proposal, first unveiled in July 2006, would in many cases result in the application of divorce laws from the country in which the couple had their most recent residence. In EU states with Muslim immigrant populations – including Sweden, with its Iranian, Iraqi and Pakistani communities – this would mean the enforcement of Islamic divorce laws.

Her er en genganger, der er ved at være  et klassisk, svensk dilemma: Ligestilling kontra multikultur. Normalt  trumfer “racen”  kønnet i Sverige, men dennegang  fik ligestillingen “the upper hand”. Den er  også slemt bagud på points, og det vil blive  langt,   værre. Muslimske  friskoler – hvorfor ikke kalde dem det de er,  madrassas – skyder  op som paddehatte i Sverige. Det gør de også i Danmark.  30 % flere på tre  år. Kvinder for Frihed  bliver ikke arbejdsløse lige  med det samme, men som de mange gode socialdemokrater de er, har de  selv  stemt det frem, så det er demokratisk ulasteligt. Det er  kun os “sure, gamle, hvide mænd” som er  i ond tro. Vi får tics og allusioner til et vist, helt demokratisk tysk valg i januar  1933 for ikke at tale om dets  følger………

Divorce reform sparks quarrel over foreign law’s impact in EU  via Lundgren

Germany on alert after Lebanon warns of jihadist attacks

Denne nyhed kunne umiddelbart vække undren: Hader de os ikke for alt det onde vi bedriver i “ulovlige” angrebskrige i muslimske lande? Som det lidet flatterende hedder på Uriasposten , er “Tyskland … landet syd for os, der hverken har fjernet diktatorer, bidraget til demokratisering eller trykt tegninger af en vis profet”. Hvad har de dog gjort for at pådrage sig denne ‘udsatte minoritets’ vrede, siden de må gribe til så drastiske midler for at blive hørt? Tja, arresteret en gruppe af jihadister med planer om terrorangreb på amerikanske mål i Tyskland:

Der Spiegel magazine, also without citing sources, reported that explosives were still on their way, and were thought to be coming in to the northern city of Rostock through Russia and Finland.

It said the potential attackers were looking for revenge in particular for Germany’s September, 2007, arrest of Fritz Martin Gelowicz and other suspects who allegedly were plotting to attack a U.S. military base in Germany and other targets.The group was also inspired to act against Germany by the prosecution of Youssef Mohammed el-Hajdib, Der Spiegel reported.         Associated Press, via Jihad Watch

Den nedslående konklusion kunne lidt respektløst udtrykkes sådan, at selv nok så megen læggen sig på maven, selv nok så megen distancering fra USA, ikke gør et land stuerent i jihadisternes øjne. Vil Tyskland fortsat putte sig, må de holde op med at provokere jihadister som i øvrigt kun planlagde at angribe amerikanske interesser. Landet burde (det næstbedste) isolere sig efter nordkoreansk forbillede, eller de kunne (det bedste) lade demografien arbejde hen imod muslimsk flertal indenfor forbundsrepublikkens grænser …. hov, det gør de jo allerede . Nogle mennesker kan man bare ikke stille tilfredse.

LFPC

 No-go areas: »There is no point in showcasing multicultural Britain on the continent when our cities are divided along ethnic, class and religious lines«

I was born and raised in east London, parts of which can be “no-go” areas for white people. Those who like to pretend otherwise should ask John Payne and his friends why they were attacked when walking through a council estate in Stepney last year. Payne has serious brain injuries and still suffers seizures – the conviction of three Asian men, jailed on Friday for his attempted murder, has had scant attention in the media. As a female companion tried to protect him, the gang shouted “white honkies” and attacked him with machetes. Local police have confirmed an increase in such race crimes

Bishop Michael Nazir-Ali  is right:  multiculturalism does a disservice to the very people it seeks to protect  

” I’m on a street in Karachi”

This isn’t, as the Government would like us to believe, a multicultural society,” he says. “This is pure racial segregation. And it’s like this because the Muslim community simply refuses to integrate. So people like me feel like outcasts in our own country.”

 Dr Patrick Sookhdeo, of the Institute for the Study of Islam and Christianity, points out, the notion of space and territory is vital to Muslims. During the 1979 European Islamic Conference, a policy of integrating as communities, not as individuals, was advocated. “Once those communities become the majority,” he says, “they can control education, the economy and so on. And that is what has happened.”

“Sharia law now exists in almost all Islamic communities in the UK,” he says. “Not at a penal level, but at a family level. It rules among the Muslim community in marriage and divorce, often at the expense of the vulnerable. To solve this, the Government must say no to Sharia law being practised. There should be no separate legal system in this country.”

‘I feel like an alien in my home town’

ITALY EXPELS MUSLIM CLERIC

Borgerne i Torino mister en slagter. Altså en delicatesseforretning:

Kohaila had been in Italy for the past 15 years and operated a specialised butcher shop in Turin. He was considered to be the right hand of another Turin imam, Bouriki Bouchta, who was expelled from Italy in September 2005. The interior ministry probe said the taped sermon had an ”extreme anti-West slant”, with the imam telling his followers not to integrate with Christians and Jews because they were ”infidels”. ITALY EXPELS MUSLIM CLERIC (via Dhimmi Watch)

En lille solstrålehistorie skal man ikke kimse af. Men prøv nu at se begrundelsen som angivet i citatet her: De troende skal ikke 1) integrere med kristne og jøder, fordi 2) disse er vantro. Det positive spin man kunne lægge på dette ville være, at fremtiden (selv for en forhærdet pessimist som denne blogger) måske ser lysere ud, hvis det nu er tilstrækkelig grund til at udvise mørkemændene fra Europa. For manden har såmænd bare forstået sin ideologi korrekt – muslimer advares jo netop i deres hellige bøger mod at tage disse “aber og svin” som deres venner. Og at disse aber og svin vitterligt er vantro, følger af Koranen 9:29, som ligefrem påbyder de troende at bekæmpe, omvende eller undertvinge samme:

Sura 9 (Omvendelse) vers 29

Bekæmp dem, som ikke tror på Gud og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Gud og Hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået Skriften, skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion, indtil de kuet er rede til at betale skat!

Man kunne formode at de italienske myndigheder har fået den opfattelse, at hr. Kohaila benyttede sig af en særlig forvansket wahabbistisk udgave af Koranen. Det gjorde han imidlertid ikke.

Jeg vil gerne anlægge det modsatte spin: Kan nogen opstøve en i Danmark bosiddende imam som eksplicit, umisforståeligt, og troværdigt, uden taqiyya og kitman, har 1) tacklet problemerne med hate speech i Koranen som denne om aber og svin, så kuffar ikke behøver at føle sig krænkede, 2) har fremlagt en ikke-bogstavtro tolkning af vers 9:29, så der uden mindste tvivl ikke længere er tale om 3) supremacistiske målsætninger om at islam skal udbredes til hele verden (hvad enten verden vil det eller ej)? Og mens vi er ved det, så kunne man bede om at denne imam også 4) med samme troværdighed har accepteret frafald, og 5) accepteret muslimske kvinders giftemål med vantro mænd. Findes han? Bare én? Har bare én dansk avis eller tv-station nogensinde sat sig for at undersøge disse – ikke helt urimelige – spørgsmål?

LFPC.

Flugten fra Gellerup: Great Spirit, Grant me the serenity……………..


To accept the things I cannot change
The courage to accept the things I can
And the wisdom to know the difference.

Johanne Eagleroad – Et liv i harmoni

Flugten fra Gellerup

Grænser: Per Hansen og Johanne Eagle Road kom til Gellerupparken ved Århus for at lave en naturlegeplads til glæde for kvarterets børn og unge. Efter en uge måtte de flygte fra stenkast og trusler fra en lille gruppe unge.

Per Hansen og Johanne Eagle Road står og snakker ved deres oppakkede biler i Gellerupparken ved Århus, nær den naturlegeplads, som de netop har brugt en uge på at etablere, da et par arabiske drenge på 14-15 år dukker frem af mørket. Drengene virker venlige, og Johanne føler en lettelse indvendig.

»Men pludselig mærker jeg, at deres dagsorden er en anden. De spørger, hvorfor vi ikke bare kører. Og de kigger op på legepladsen som for at sige, at når vi er kørt, sætter de ild til. Mit hjerte banker hurtigere og hurtigere,« fortæller Johanne Eagle Road.

Hun og Per Hansen sætter sig ind i hver deres bil for at køre væk. I bakspejlet opdager hun, at én af de unge fører en lommekniv mod bildækket.

Det er billeder som dette, der dukker frem, når Per Hansen og Johanne Eagle Road tænker på deres sommer-ophold i Gellerupparken. Billeder af dét, som de betegner som en flugt ud af bydelen, og billeder af en lille gruppe unge med enorm indflydelse. Det er oplevelsen af at komme med trailere fyldt med tipier og gode hensigter – og at blive tvunget til at pakke begge dele sammen igen.

Per Hansen er legepladskonsulent og tager turen fra Nordjylland til Gellerup efter invitation fra områdets boligsociale indsats, Naboskaberne, som i flere år har været interesseret i hans arbejde med naturlegepladser. Han ser et stort potentiale i at omdanne jordvoldene omkring boldbanen til en tumleplads for børn og unge. Der mangler natur i området, synes han.

Indianske værdier

Arbejdet begynder den sidste weekend i juli, og Per Hansen bliver modtaget på festpladsen af Helle Hansen, formand for afdelingsbestyrelsen i Gellerup, og et par frivillige klubmedarbejdere. De går straks i gang med arbejdet. I løbet af seks dage skal de nå at lave en rutsjebane i fire trin, en sandkasse udformet som et vikingeskib og et kæmpe gyngestativ.

Mandag kommer Johanne Eagle Road med sine tvillingedrenge og to tipier, som de arbejdende skal sove i. Hun lever af at udbrede indianske lege og værdier og skal stå for ugens aktiviteter. Ca. 50 børn tumler rundt på pladsen. De laver lykkeamuletter og drømmefangere af pileflet og synger indianske sange. Selv Helle Hansen, der er opvokset og bosat i Gellerup, er overrasket over, hvor mange børn der findes bag de grå mure. Hun oplever en hård tone blandt dem, men synes også, at de er energiske og sjove.

Alligevel begynder Per Hansen og Johanne Eagle Road at fornemme et pres. Børnene “besætter” de fremmede voksne og afsøger hele tiden grænser.

»Lige så snart jeg har bygget tillid op til ét barn, kommer en anden og ødelægger det. Det kører i et konstant stress-niveau, og nogle børn skriger på voksenkontakt,« fortæller Johanne Eagle Road, der er vant til at kunne skabe ro og stilhed.

For Per Hansen er det værste, når børnene piller ved hans værktøj.

»Hvis jeg siger til én, at han skal lade min motorsav stå, tager den næste den bare. Og de børn, som vi ellers har et godt forhold til, ændrer totalt adfærd, når en gruppe ældre børn dukker op. Pludselig kan vi ikke snakke med dem.«

Følelsen kulminerer, da to somaliske piger vil prøve den nye rutsjebane. Det må de ikke for en arabisk dreng, der kaster sten efter dem. Pigerne løber ned til Johanne Eagle Road og peger op på den skyldige. Få sekunder efter løber hans storebror hen til hende. Kun ved at rykke hovedet hurtigt tilbage undgår hun, at han nikker hende en skalle.

Eagle_Road___Indiansk_livsstil_og_kultur_13_01_2008_10_49_02.jpg

Utrygheden bider

Torsdag er legepladsen langt fra færdig, og blandt de lokale frivillige er der en følelse af, at planlægningen har været mangelfuld.

Om eftermiddagen bliver Johanne Eagle Road og en medarbejder fra Naboskaberne passet op af en gruppe drenge.

»Hvor længe tager det at brænde tipien ned? Hvem skal sove i den i nat? Skal der sove arabiske børn?« spørger de i en halvt venlig, halvt alvorlig tone.

Utrygheden bider i begge kvinder. Deres egne børn hører også truslerne og er skræmte. Da de senere sidder ved tipierne og spiser suppe fra bål, falder den første sten fra himlen. Nogle af børnene ligger på lur bag træerne og kaster.

Da de stenkastende børn er forsvundet, træder fire arabiske drenge frem på pladsen ved tipierne. De er omkring 15 år, kortklippede og bærer tonede solbriller. To af dem er de samme, som tidligere har truet med at sætte ild til tipierne, og de tager straks føringen. De tager fat i Per Hansens værktøj og knalder det i jorden uden at kigge på ham. De hiver i snoren til motorsaven.

»Jeg prøver at tale til dem, men de svarer ikke. Det er dybt provokerende. Jeg kan se i deres ansigter, at de gør det for at true os,« siger Per Hansen, der føler en voksende afmagt og må tøjle sig selv for ikke at tage fat i drengene.

Ingen af de lokale tør sige, om det er sikkert at sove i tipien, og ingen vil fortælle, hvem drengene er, mens de hører på det. Først da en lokal arabisk klubmedarbejder møder op, lystrer drengene og forlader pladsen.

»Jeg er rystet og kan ikke forstå, hvem der styrer dette område. Jeg er lige ved at komme op at slås, og vores børn græder. Vi skal væk derfra,« fortæller Per Hansen.

For ham og de andre er en grænse nået, og selv om Helle Hansen tilbyder at blive og sove i tipien, bliver udgangen, at alle sover i hendes søsters hus.

Det indre hierarki

Dagen efter vender flokken tilbage for at lave det sidste på legepladsen. De mangler stadig den store gynge, da Per Hansen sent fredag aften på vej ud af parken får Johanne i røret. Drengene er ved at vælte hendes trailer med tipistænger. Han bakker tilbage, og de unge hopper i stedet op på hans trailer. De prøver at trække brædderne af, og Per Hansen kører frem og bremser op flere gange for at vriste dem af. Så speeder han op hen over vejbumpene, så trailer, brædder og de unge hopper bagefter. Først halvvejs nede ad vejen vrister han dem af. For Per Hansen har oplevelsen givet ridser i hans ellers positive syn på de mange kulturer i Gellerup.

»Jeg følte mig som fremmed i mit eget land. Pludselig var det ikke mine regler, der gjaldt, og jeg kunne ikke stole på mine egne forventninger til reaktioner. En lille gruppe unge har meget stor indflydelse på alle de andre børn og medarbejderne, som lærer at balancere i det indre hierarki,« siger han.

Helle Hansen medgiver, at hun måske har andre grænser end udefrakommende. Hun ser de fleste af de unge som nogle, der laver ballade, når de keder sig.

»Truslerne er mest attitude og afprøvning af grænser – på andre tidspunkter kan de unge være helt normale at tale med,« siger Helle Hansen.

Alligevel meldte hun truslerne om ildspåsættelse til politiet, der kalder de implicerede drenge for uregerlige.

»Vi har nogle familier, som laver mere uro end andre, og det er nok også dem, som vi har med at gøre her. De unge gestikulerer og råber meget, og hvis der er nogen, som de kan kyse, gør de det – ligesom for at sige, at “her bestemmer vi”,« forklarer Jens Espensen, leder af lokalpolitiet i Gellerup.

For Johanne Eagle Road var legepladsbyggeriet en chokerende oplevelse:

»Jeg kan forstå, at de bliver sure, hvis vi vil komme og lave en masse om. Men vi var der for at skabe en fed legeplads.«

Jyllands Posten,30 dec. 2007

********************************************************************** *

Det kløede i fingrene  for at kommentere denne  historie, men den taler så gribende for sig selv. Om man hælder mest til komedie  eller tragedie, er en temperamentssag. Jeg er  usikker på om Johanne er  en ganske almindelig ekstrem-naivist, efterkommer af Danmarks sidste mohikaner, Vagn Lundbye, eller  simpelthen den sidste overlevende kaos-pilot fra Fort Malmø Høgskola……………………….. Apropos Ørnevej, jeg var derude i Quartier Nordvest for nogle måneder siden, da de  anholdte lidt mere voksne  terror-kandidater på Glasvej. Johanne ville ikke bryde sig om kvarteret ovenpå  Gellerup oplevelsen. Dér skal mere  end regndans til.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Mallebrok

    Motiverne til terror angives som fængsling af en potentiel jihadist, eller Israels eksistens, eller tegninger bragt i en dansk avis… Hvorfor sluger vi den slags råt? Hvor dumme kan vi blive ved med at være? Det mest nærliggende er at det egentlige motiv ligger i islams diktat om at bekæmpe de vantro, som kun passer alt for godt til de naturlige agressioner hos unge mænd. De bliver hjernevasket af islam til at mene at det er ædelt og ærefuldt at udleve disse agressioner ved at bekæmpe ikke-muslimer… Denne betragtning binder iøvrigt fint an til “Flugten fra Gellerup”.

    Lige som det ikke giver mening at spørge “hvorfor folk spiser” eller “hvad de sover for”, så er kamphandlinger på mange måder ikke et middel men et mål.” – Martin van Creveld

  • Dorte

    Hvor var de aggressive børns forældre?

  • kamphandlinger på mange måder ikke et middel men et mål.” Ja, vi opfatter krig som en løsningsmodel, når politikken er kommet til kort. Vi kan simpelthen ikke fatte at den er en livsform for andre, ligesom vi heller ikke fatter at nogen tar religion alvorligt. Vi blir desværre klogere.

  • Jonny

    Johanne och de andra låter som företrädare för svensk socialtjänst eller företrädare från lärarutbildningsinstitutionerna, etc. etc. Behjärtansvärt, men fullständigt verklighetsfrämmande…

    Å andra sidan minns jag en tid då Danmark i svensk media beskrevs som “gemytligt” och “mer kontinentalt” – med BZ-aktivister, kaos-piloter, och Christiania! 😉

  • 2008

    Die Spiegel (?) eller Die Welt (?) trykte Muhammed-tegningerne, og en knivmand forsøgte efterfølgende at trænge ind til en af redaktørerne af avisen.

    Og lidt kredit skal tyskerne da have: De opførte trods alt en opera i 2006, hvor Muhammed, Poseidon og Buddha blev halshugget.

  • 2008

    This is a list of newspapers that have reprinted the Jyllands-Posten Muhammad cartoons or printed new cartoons depicting Muhammad in response to the controversy.

    http://www.stumbleupon.com/demo/?bloglink=0#url=http://en.wikipedia.or g/wiki/List_of_newspapers_that_reprinted_Jyllands-Posten%2527s_Muhamma d_cartoons

  • 2008

    tyske aviser/ oplag/ antal tegninger/ dato:

    Frankfurter Allgemeine Zeitung 375,000 daily [14] 1 cartoon 7 November 2005
    Ketzerbriefe 1 cartoon January 2006
    die tageszeitung 2 cartoons 31 January 2006
    Berliner Zeitung 12 cartoons 1 February 2006 [11]
    Die Welt 244,000 daily [14] 12 cartoons 1 February 2006
    Die Zeit 465,000 weekly [14] 1 cartoons 1 February 2006
    Focus 745,000 weekly 12 cartoons 6 February 2006 [85]
    Der Spiegel 1,110,000 weekly 12 cartoons 9 February 2006 [109]
    Tagesspiegel

  • Mallebrok

    @ “Dorte”

    Aggression er blevet et negativt ord i vores feminiserede velfærdsstat, men aggression er ikke i sig selv negativt. Den er det krudt der giver drivkraften i ting som topsport, at bestige bjerge, at foretage dristige børsspekulationer, at lave en bedre iPod end iPod’en, at gøre karriere, og (hvad det hele jo i sidste ende handler om) at score damer.

    Det påfaldende er at vores samfund stækker aggresiviteten, mens muslimerne bader sig i den og kanaliserer den over i kamp. Kamp mod de vantro, kamp mod sekulære tendenser i egne rækker og kamp mod hvad som helst som deres blik tilfældigvis falder på.

  • Idiotisk at hugge hovedet af Jesus og Buddha, for de var gode mennesker, der viste vej til fredelig problemløsning og bedre opførsel.

    Profeter, sande eller falske, der levede ved sværdet, fortjener derimod en noget barskere skæbne, vil jeg indrømme.