28
jan
Seneste opdatering: 28/1-08 kl. 1952
Ingen kommentar - Tryk for at kommentere!

Igår kunne man i Deadline 2 sektion høre prof. Thomas Bredsdorff udstille sin absolutte uvidenhed om tørklædets implikationer. Som var det det frie valg mellem fløjels- og cowboybukser. Jeg går ud fra at han forstår fransk. Om han vil være klogere, ved jeg ikke. Her er i al fald chancen:

Chahdortt Djavann sur le voile

Det ufrivillige tørklæde

Virkelighedsresistente som Thomas Bredsdorff læser næppe Snaphanen. Men alligevel kan det være nyttigt at give vores læsere nogle henvisninger og citater i baghånden, når emnet om tørklæder og muslimsk kvindeuniformering bliver debatteret. I britiske Channel 4s dokumentar Undercover Mosque kunne man f. eks. på skjult kamera høre en imam sige til sin menighed at ulydige kvinder skulle afstraffes fysisk:

Excerpts from preachers and teachers included “Allah created the woman deficient” and “by the age of 10, it becomes an obligation on us to force her (young girls) to wear hijab and if she doesn’t wear hijab, we hit her”. ( Ofcom backs Channel 4 over mosque probe )

Ingen vil naturligvis hævde, at muslimer i almindelighed bifalder vold mod utildækkede kvinder. Dette er heller ikke pointen. Pointen er, at når tvang og ekstrem vold så som vansiring med syre af utildækkede kvinder forekommer – og det er et hyppigt fænomen i bl. a. Pakistan – så er der mere på spil end bare et ‘valg’ af en ‘beklædningsgenstand’ af ’30 g stof’. De virkelighedsresistente forholder sig slet ikke til den grimme virkelighed, men bidrager med deres feel-good tolerance kun til at marginalisere de kvinder som trodser uniformeringskravet.

A hitherto unknown group calling itself the Just Swords of Islam issued a warning to Palestinian women in the Gaza Strip over the weekend that they must wear the hijab or face being targeted by the group’s members.

In pamphlets distributed in various parts of the Gaza Strip, the group also claimed responsibility for attacks on 12 Internet cafes over the past few days.

The warning was directed primarily against female students in a number of universities and colleges who do not cover their heads in line with Islamic tradition.

The group said its followers last week threw acid at the face of a young woman who was dressed “immodestly” in the center of Gaza City. They also destroyed a car belonging to a young man who was playing his radio tape too loudly. ( Gaza women warned of immodesty )
Måske det bedste modtræk man kan bruge i en diskussion er disse billeder af kvinder (og børn) der er blevet vansiret af syre. Jeg vil ikke bringe billederne her, for de er ualmindeligt modbydelige, og enhver må gøre op med sig selv om man behøver at se dem. Mit standardspørgsmål: Hvad er værst, den blogger der henviser til sådanne ‘dæmoniserende’ billeder, eller at den slags forekommer i virkelighedens verden? Skal man tie af bar pænhed og frygt for at støde, eller skal man inddrage virkeligheden når den er værst, for at illustrere de vestlige apologeters naivitet om de følelser der driver tørklædetvangen?

Det ‘frivillige’ tørklæde hjælpes på ved ikke kun ved vold og tvang, men også ved pengetilskud fra Saudi-Arabien til kvinder som tildækker sig, siger den dansk-egyptiske moderate muslim Cherif el-Ayout, som ikke giver noget for ‘frivilligheds’-postulatet:

Tørklædestrategien
Gigantiske summer bliver pumpet ind i islamiseringen af både Vesten og Østen, først og fremmest fra Saudi-Arabien. Ti tusind dollars er mange penge for en landsby i Indonesien eller Malaysia. Saudierne forlanger bare, at pigerne skal dække sig til, og at drenge og piger skal læse Koranen tre timer om dagen. Derfor ser man, at i områder af Østen, hvor folk for år siden så ganske normale ud i deres lokale dragter, er pigerne nu dækket til.

Det samme sker i f.eks. Egypten. Her er saudierne villige til at betale en kendt sangerinde eller skuespillerinde op til 1 million dollars, hvis hun vil pakke sig ind med tørklæde.

– Foregår det også i Danmark?

“Der er ingen tvivl om, at det største ønske for en islamistisk høvding i den arabiske verden, er at få en tildækket kvinde ind i et af de europæiske parlamenter. Og hvis Asmaa Abdol-Hamid bliver valgt, så er det en kæmpe sejr (interviewet fandt sted inden folketingsvalget, red.). Selv er hun bare en dukke, og for islamisterne er det i øvrigt ligegyldigt, om hun optræder som kommunist eller hvad det skal være. Hvordan kan en pige i begyndelsen af tyverne lave så meget røre i Danmark uden nogen som helst politisk erfaring, hvis hun ikke blev promoveret af nogle bagmænd?”

– Dvs. at tørklædedebatten er vigtig?

“Den er meget vigtig. I Egypten havde jeg ikke set en eneste pige med tørklæde, før jeg forlod landet som 20-årig for fyrre år siden. Nu kan man ikke se en pige uden, og det er sket inden for de sidste 15 år.”

“Det er islamisternes måde at sprede deres kontrol over muslimer på. De ved, at de ikke kan gøre det med våben som på Muhammeds tid. Men hvis de går ind i en landsby med en lille kop med syre og smider den i hovedet på en utildækket pige, så har du alle piger i de omkringliggende landsbyer dækket til næste dag. De behøver ikke engang en organisation for at få deres vilje.”

– Hvad er det præcis, islamisterne får ud af, at kvinder går med tørklæde?

“De får kontrol over dem. De kan ikke acceptere, at kvinder er lige med mænd. En kvinde skal ikke forlade sit værelse, og hvis hun alligevel er nødt til at gå ud, må hun tage sit indelukke med sig. Tørklædet er dette indelukke.”

– Hvad så med de kvinder, der siger, at tørklædet er deres eget valg, og som direkte kræver at få lov at gå med det?

“Det er løgn. Fuldkommen løgn. Det kan godt være, at forældrene ikke tvinger dem, men så gør omgivelserne. Kvinderne tør ikke andet. De tør ikke gå på gaden uden. (Lars Hedegaard og Helle Merete Brix, I islamisternes klør ) (LFPC)

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?