5
apr
Seneste opdatering: 6/4-08 kl. 1238
8 kommentarer - Tryk for at kommentere!

fra statsfeminismens hjemland. Snak om “kultur-krock”………………………….

51-åriga Katrin arbetar som lärare på en särskola. På skolan går mellan- och högstadieelever som p g a beteendeproblem inte klarat vanlig skolgång. Många av eleverna har ”bokstavsdiagnoser” som damp eller adhd. Katrin berättar:

– På skolan där jag jobbar har vi tidigare knappt haft några invandrarbarn. Men under de sista åren har vi fått en hel del elever med invandrarbakgrund. Det handlar huvudsakligen om pojkar från arabiska, muslimska familjer. Alla våra ungar är naturligtvis stökiga på olika sätt, annars hade de ju inte hamnat hos oss. Men hos de arabiska pojkarna har vi stött på ett beteendemönster som vi aldrig sett hos svenska pojkar. När de arabiska killarna kommer in i puberteten blir de väldigt…vad ska man kalla det…sexuellt utagerande mot den kvinnliga personalen. Man får ofta höra kommentarer som ”fröken, du är sexig” eller ”du har snygg rumpa”. Ibland förekommer det också att de försöker tafsa på de kvinnliga lärarna. Själv har jag blivit klappad i baken och tagen på brösten flera gånger.
“Svenska mammor är horor”

 »Danske dommere må gerne bære tørklæder«

dommere med kulturelle, religiøst- politiske symboler ? Jeg troede der stod 1 april på den historie:

Kvindelige muslimske dommere må gerne bære tørklæde i de danske retssale.Det fremgår af en ny personalevejledning fra Domstolsstyrelsen.Spørgsmålet om muslimske tørlæder på kvindelige dommere var højaktuelt sidste sommer, da præsidenten for Højesteret, Torben Melchior, i pressen opfordrede indvandrere, med eller uden tørklæde, til at blive dommere. I en revideret udgave af Domstolsstyrelsens personalevejledning fremgår det nu i afsnittet om “forventninger til personlig fremtræden”, at der ikke er nogen egentlig beklædningspolitik for Danmarks Domstole.  Berlingske ,     Domstolsstyrelsens bestyrelse


»Immigration is diluting our culture and leading to the breakdown of society«
 according to the vast majority of Britons.  83 per cent told pollsters the country had a “population crisis”. Strikingly, this view was held by 58 per cent of settled migrants and their British-born children.
A survey found that 15 per cent of Britons would halt immigration altogether and 84 per cent would reduce it. 63 per cent of settled Commonwealth immigrants agreed with them. Two-thirds of those polled believe that migrant workers are undercutting native workers and taking their jobs. Immigration is also considered by the British to be the biggest factor behind societal breakdown over the past decade.Some 58 per cent think the nation’s cultural fabric is being “damaged and diluted” by immigration. Sir Andrew Green, chairman of Migration Watch UK, a pressure group, said: “This is stunning confirmation that the public want to see firm and effective action to reduce the scale of immigration. It is a view shared by two-thirds of previous immigrants………“The Government cannot remain in denial much longer.”

 

Four in five say Britain is facing a crisis over immigration

Asmaa kan også være “bange”, og væve lange, bange sange

Hvis man vil se et skoleeksempel på symbiosen mellem nutidig venstrefløj og en totalitær middelalderideologi, er interviewet på inthesetimes.com med Asmaa Abdol-Hamid et af de bedste. En mere lydhør mikrofonholder kunne den indpakkede fr. Abdol-Hamid ikke have ønsket sig. Klicheerne står i kø, den onde Jyllands-Posten, “the Prophet Muhammed” er med stort P hos dagens gudløse og antiklerikale venstrefløj, dødstruslerne mod Kurt Westergaard er noget sekundært og tørklædet er bare en beklædningsgenstand hun har valgt. Især offerrollespillet fortjener opmærksomhed. In These Times sluger det råt (og venstrefløjen herhjemme er jo også med på den galej, især de små pus i Enhedslisten er jo også så forfulgte, så forfulgte). Endnu engang trækkes den angivelige “frygt” for at noget væmmeligt snart vil overgå muslimerne frem:

What I experienced following the cartoon crisis and the worldwide reactions to them is that young Muslims in Denmark are afraid something awful will happen to them. They are just waiting for their turn, and that’s truly scary.

Jeg prøvede at google “backlash against Muslims”, fordi det er en vending jeg tit støder på. Her er nogle af hits’ene:

Ministers are working closely with senior police officers to prevent a violent backlash in areas with large Muslim populations.

Backlash against Muslims has begun. Madinah Masjid in Dewsbury, West Yorkshire, was fire-bombed on Monday 24, reports The Muslim News.

GUYANA: JFK BOMB PLOT MAY CAUSE BACKLASH AGAINST MUSLIMS

“I believe the time is coming when Muslims will not be safe inside the U.S. borders,” one man wrote to the Washington, D.C.-based Council on American-Islamic Relations. “

President Bush’s and the U.S. government’s swift and intelligent actions to pre-empt and combat a potential backlash against the American Muslim community.

the widespread backlash against Muslims and Arabs around the country.

Dette er blot et lille tilfældigt udpluk fra flere slags kilder. Nogle tager udgangspunkt i virkelige voldsepisoder, men fælles for de fleste historier – hvad enten der er tale om muslimske eller vestlige kilder – er, at de tager det for givet at en omfattende anti-muslimsk pogrom ulmer og truer med at bryde ud når som helst – hvilket den altså til dags dato ikke har gjort, uden at dette har fået flosklen til at blive opgivet. Asmaa Abdol-Hamid falder rutinemæssigt ind i dette højst effektive propagandatrick. Hvad jeg ville være mest interesseret i at vide er om dette er noget man eksplicit lærer, eller om det bare er second nature, fordi muslimer opfatter sig som ofre så længe de ikke hersker over os andre, og de ved at offeret står så stærkt i kristen og post-kristen kultur.

Dette perspektiv manglede i øvrigt hos de lobhudlende venstrefløjsfolk – Asmaa til anti-israelsk demonstration i selskab med sympatisører af terrororganisationen Hizbollah:

asma_demo.jpg

Nogle udpluk fra interviewet. Bemærk accepten af at tegningeforbudet også skal gælde hos os:

In early 2006, violence across the Islamic world rocked the quaint Scandinavian country of Denmark after one of its major newspapers, Jyllands-Posten, published inflammatory cartoons of the Prophet Muhammad months earlier. The images enraged many Muslims, some of whom burned Danish flags and embassies to protest the caricatures of their prophet, which Islam forbids from being depicted at all. […]

Her vælger venstrefløjstidsskriftet at stå for det frie valg:

Few understand this clash of cultures as well as Asmaa Abdol-Hamid, a Danish immigrant born in the United Arab Emirates to Palestinian parents. The 26-year-old social worker from Odense (the city where writer Hans Christian Anderson was born) ran for parliament last year with the leftist Red-Green Alliance party, but came up short after the right-wing Danish People’s Party launched a smear campaign against her. The reason? Abdol-Hamid wears a hijab and she chooses not to shake hands with men—even in parliament.

“Equal citizens”, når man vil have særlige hensyn med hensyn til halalmad og bedetider m.v.?

[…]The biggest challenge for Danish Muslims is to be viewed as equal citizens. What I experienced following the cartoon crisis and the worldwide reactions to them is that young Muslims in Denmark are afraid something awful will happen to them. They are just waiting for their turn, and that’s truly scary.
But Muslims in Denmark are Danish citizens. They will live here for the rest of their lives and raise their children here. We have to teach people that they are equal.

Ytringsfrihed og religionsfrihed er muslimske dyder, får vi at vide. Dette kaldes vistnok “appropriering”, eller mindre flatterende, tyveri:

[…] The more I learn about Islam, the easier I find it to be a citizen of Denmark, because many of the values are shared. Danish values stem from, or are inspired by, Christian values. Many of those values are universal. Freedom of expression and freedom of religion are representative of democratic societies but are also representative of Islam. They merge. I think it’s actually easier to be a Muslim in Denmark than it is to be a Muslim in other places, such as the Middle East. […]

Her slipper islamisk supremacisme ud mellem sidebenene: Tegningerne var “forfølgelse” af muslimer, standardretorik når de bliver behandlet som alle andre, og ikke som herrefolket:

If there were threats against Kurt Vestergaard, the primary cartoonist, then those people should see their day in court. But one shouldn’t react by punishing all Muslims.
We need to draw the line between freedom of the press and persecution. There’s no journalistic rationale for reprinting the cartoons other than a show of solidarity for Vestergaard. It’s fine to sympathize with him, but there are other ways to do it. […]

Ikke et ord om hendes opfordringer til drab på danske soldater:

And it’s just not smart for Denmark, given our participation in the war in Iraq and the earlier cartoon crisis.
Now we’re doing it again, and casting Denmark in a questionable light, internationally, in the process. Caricaturing Danish Muslims (LFPC)

“Som fælles retningslinje gælder det, at der ikke er noget til hinder for, at ansatte ved Danmarks Domstole kan bære tørklæde, turban eller lignende hovedbeklædning af religiøse eller kulturelle grunde, så længe ansigtet ikke er tildækket,” står der.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Pingback: News » Blog Archive » Asmaa kan også være “bange”, og væve lange, bange sange()

  • Limewoody

    I TV igår udtalte Assma – cit. efter hukommelsen: SÅ LÆNGE vi lever i et demokrati må man klæde og opføre sig som man vil……

    SÅ LÆNGE…..

  • Asmaa: “…..young Muslims in Denmark are afraid something awful will happen to them. They are just waiting for their turn, and that’s truly scary.”

    I politik bør man tænke et par træk frem: Lad os sætte, at det forekommer et “vellykkket” terror-attentat i Danmark, med mange ofre. PET har sagt, det uvægerligt vil komme. Stemningen i landet bliver ond, hvor ond ved ingen.

    Hvis nu Asmaa og”the silent muslim majority” i tide , i stedet for at tie, havde distanceret sig HELT tydeligt fra hel og halvekstremister, for ikke at tale om de muslimer , der bare vil have særrettigheder, så vil de være bedre garderet imod hvad der måtte komme. Som det er nu, er Asmaa bare medvirkende til at fremkalde, det hun frygter i interviewet. Hun er et offer, inden hun er blevet det.

  • Min egen fornemmelse er at muslimerne ikke har noget at frygte i større stil. Vesterlændinge har mistet evnen til at blive vrede. Der kommer ikke reaktioner i gadeplan efter et terrorangreb, og heller ikke stramninger om opholdstilladelser, statsborgerskaber eller udvisninger. Sagen om de to tunesere siger alt. På rekordtid kom debatten til at handle om deres, og ikke KWs ‘retssikkerhed’. Hvis de skulle ende med at blive udvist, så husk hvilket maskineri der måtte iværksættes – dette burde have været en rutinesag.

    Oppositionen vil til enhver tid handle imod vores egne interesser. Skulle der komme et terrorangreb vil hattedamer m/k storme hen i nærmeste moské for at vise deres medfølelse med muslimerne i denne vanskelige stund, kvinderne behørigt tildækkede (jfr. Mona Sahlin efter 9/11). Tv-dækningen vil monomant fokusere på ‘om dette skyldes Muhammedtegningerne’, og der vil absolut ikke blive diskuteret sammenhængen med Koranen og hadith, og islams blodige historie. Man vil tale bekymret om at dette ikke må føre til hævn mod muslimerne (hvilket der altså ikke er nogen risiko for i større stil). Dansk Folkeparti vil stige i meningsmålingerne i en periode, og så falde tilbage i det gamle leje. Der vil blive kaldt til en debat om hvordan vi behandler vores muslimske medmennesker, siden de bliver så vrede, og man vil tale om at poste millionbeløb ned i ‘integrationens’ bundløse hul – mere hensyn til muslimsk levevis, uddannelse af imamer.

    Smører jeg for tykt på? Desværre tror jeg det ikke. Egentlige borgerkrigslignende tilstande i Europa ligger måske længere ude i fremtiden, hvis f. eks. militæret bliver sat ind et sted mod ukontrollable ghettooptøjer, en økonomisk depression der får bunden til at gå af pengekassen med overførselsindkomster, eller enklaver i Europa erklærer sig selvstyrende shariazoner, og stadig forventer at få leveret jizya i form af el, vand og overførselsindkomster.

  • Ne, der lyder kun alt for sandsynligt, men vi er ude i gætteværk mer eller mindre kvalificeret, jvf.
    Daniel Pipes´ Eurabian Nights scenarier
    http://www.nationalinterest.org/Article.aspx?id=13710

  • “hvis f. eks. militæret bliver sat ind et sted mod ukontrollable ghettooptøjer”

    Mon ikke snarere det vil være ‘ukontrollable etniske danskere’???

  • Jo, hvis dette skulle ske er jeg ikke i tvivl om at det vil blive slået ned med særlig hård hånd – hvis ‘etniske’ (forvirrende udtryk, men her de oprindelige) europæere står i vejen for Euromed-planerne om tættere forbindelser til nordafrikanske og mellemøstlige lande, og i vejen for indgåede Eurabia-aftaler om at lade arabere bosætte sig her mod stabile olieforsyninger, ja, så vil vi blive set som EUs fjender, og behandlet derefter.

    Der er en særlig politimæssig indsatsstyrke under opbygning, navnet er Eurogendfor, men Danmark er vist ikke med endnu. Ifølge de mere paranoide skulle denne styrke kunne sættes ind mod opsætsige europæere, og hvis det nu er styrker fra andre lande end ens eget, vil de næppe have skrupler mod at pande en ned.

  • JensH

    @LFPC

    “Smører jeg for tykt på? Desværre tror jeg det ikke”

    Overhovedet ikke. Det er set med mine øjne den mest realistiske reaktion her i landet på et terror-angreb. Du glemte bare at nævne de mere end 10.000 gange vi kommer til at høre ord som ‘dialog’ og ‘respekt’.