<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
		>
<channel>
	<title>Comments on: Bach i Købmagergade</title>
	<atom:link href="http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/</link>
	<description>Danmark, Sverige, verden</description>
	<lastBuildDate>Wed, 23 May 2012 10:21:51 +0000</lastBuildDate>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<generator>http://wordpress.org/?v=3.3.1</generator>
	<item>
		<title>By: Snaphanen &#187; Nicolai Sennels forlader job i Københavns kommune</title>
		<link>http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-10485</link>
		<dc:creator>Snaphanen &#187; Nicolai Sennels forlader job i Københavns kommune</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 18 Jun 2008 22:59:25 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-10485</guid>
		<description>[...] har skrevet om sine professionelle erfaringer med unge, kriminelle indvandrere her: »Kronik: Danmarks tre farligste tabuer« ,  »Muslimer hyppigste årsag til statistik« ,  »Rapport fra en [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] har skrevet om sine professionelle erfaringer med unge, kriminelle indvandrere her: »Kronik: Danmarks tre farligste tabuer« ,  »Muslimer hyppigste årsag til statistik« ,  »Rapport fra en [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Snaphanen &#187; »Muslimer hyppigste årsag til statistik«</title>
		<link>http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-5792</link>
		<dc:creator>Snaphanen &#187; »Muslimer hyppigste årsag til statistik«</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 08 May 2008 16:08:47 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-5792</guid>
		<description>[...] Nicolai Sennels har også skrevet kronikken &#8220;Danmarks tre farligste tabuer&#8221;. Læs den her: http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/ [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] Nicolai Sennels har også skrevet kronikken &#8220;Danmarks tre farligste tabuer&#8221;. Læs den her: <a href="http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/" rel="nofollow">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/</a> [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Snaphanen &#187; &#8220;Muslimer hyppigste årsag til statistik&#8221;</title>
		<link>http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-5787</link>
		<dc:creator>Snaphanen &#187; &#8220;Muslimer hyppigste årsag til statistik&#8221;</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 08 May 2008 15:46:30 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-5787</guid>
		<description>[...] Sennels har også skrevet kronikken &#8220;Danmarks tre farligste tabuer&#8221;. Læs den her: http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/ . Denne  kronik er ikke tryk i [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] Sennels har også skrevet kronikken &#8220;Danmarks tre farligste tabuer&#8221;. Læs den her: <a href="http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/" rel="nofollow">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/</a> . Denne  kronik er ikke tryk i [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: niin</title>
		<link>http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3762</link>
		<dc:creator>niin</dc:creator>
		<pubDate>Sun, 06 Apr 2008 08:45:16 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3762</guid>
		<description>@Niels Munk
Jeg var glad for at læse din beretning om de tyrkiske familier. 
Jeg kunne dog ikke undgå at blive lidt iriteret over noget du sagde. Du sagde der ikke var nogen omsorgssvigt overfor børnene? Jeg har lidt svært ved at tro på dette. Børn bliver ikke født som racister. 
Har du tænkt over hvorfor tyrkerne holder sig til sig selv? Hvorfor børnene kun leger med andre børn fra samme kultur?
Jeg tror selv at det er fordi forældrene udemærket godt ved hvad der ellers ville ske. Forældrenes misbrug af deres børn ville blive afsløret. 
Normalt bliver indvandre integreret i et land efter 2. eller 3. generation. Dette sker naturligt fordi 2. eller 3. generations børn normalt finder sig lokale kærester. 
Det er kun hvis man isolere børnene og holder dem i stramme tøjler at dette ikke sker. Den eneste måde at gøre det på er at bruge vold og/eller psykisk tortur.
Forældrene ved godt at det er forkert så de prøver selvfølgelig at skjule det. Hvis børnene skulle få lyst til at lege med &quot;normale&quot; danske børn, er jeg sikker på, at forældrene hurtigt får sat en stopper for det.
Det største tabu i verden er, efter min mening, misbrug og omsorgssvigt af børn i familier. Hvis vi kunne nedbryde det tabu, kunne det faktisk være at vi kunne løse problemerne.
Hvad syntes du? Tager jeg helt fejl?</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@Niels Munk<br />
Jeg var glad for at læse din beretning om de tyrkiske familier.<br />
Jeg kunne dog ikke undgå at blive lidt iriteret over noget du sagde. Du sagde der ikke var nogen omsorgssvigt overfor børnene? Jeg har lidt svært ved at tro på dette. Børn bliver ikke født som racister.<br />
Har du tænkt over hvorfor tyrkerne holder sig til sig selv? Hvorfor børnene kun leger med andre børn fra samme kultur?<br />
Jeg tror selv at det er fordi forældrene udemærket godt ved hvad der ellers ville ske. Forældrenes misbrug af deres børn ville blive afsløret.<br />
Normalt bliver indvandre integreret i et land efter 2. eller 3. generation. Dette sker naturligt fordi 2. eller 3. generations børn normalt finder sig lokale kærester.<br />
Det er kun hvis man isolere børnene og holder dem i stramme tøjler at dette ikke sker. Den eneste måde at gøre det på er at bruge vold og/eller psykisk tortur.<br />
Forældrene ved godt at det er forkert så de prøver selvfølgelig at skjule det. Hvis børnene skulle få lyst til at lege med &#8220;normale&#8221; danske børn, er jeg sikker på, at forældrene hurtigt får sat en stopper for det.<br />
Det største tabu i verden er, efter min mening, misbrug og omsorgssvigt af børn i familier. Hvis vi kunne nedbryde det tabu, kunne det faktisk være at vi kunne løse problemerne.<br />
Hvad syntes du? Tager jeg helt fejl?</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Kronik: Danmarks tre farligste tabuer &#171; Borgerlig bums</title>
		<link>http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3720</link>
		<dc:creator>Kronik: Danmarks tre farligste tabuer &#171; Borgerlig bums</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 05 Apr 2008 14:36:28 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3720</guid>
		<description>[...] lørdag 5. april 2008 - 15:36 &#8212; Casper   Denne forbilledlige kronik er sakset fra Snaphanen. Forfatteren, Nicolai Sennels, kræver at tre tabuer brydes, for at vi kan tage fat på dårlig [...]</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] lørdag 5. april 2008 &#8211; 15:36 &#8212; Casper   Denne forbilledlige kronik er sakset fra Snaphanen. Forfatteren, Nicolai Sennels, kræver at tre tabuer brydes, for at vi kan tage fat på dårlig [...]</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: steen</title>
		<link>http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3716</link>
		<dc:creator>steen</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 05 Apr 2008 13:23:29 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3716</guid>
		<description>@Iver:

Ja, det er jo hvad enhver imam i hele verden er parat til at prædike  i sin ugentlige politiske forelæsning. Ganske enkelt fordi man ikke kan bringe  irakere eller  afghanere til at forstå, at man er kommet fordi man (også) vil dem det godt. - Det er desværre også grunden til, at jeg mener  man videst muligt bør holde sig  fra landoperationer i mislykkede, muslimske  lande - i al fald når de ikke udgøren akut trussel. Lad dem forsumpe i fred, indtil de når frem til andre ønsker af egen drift. Afghanistan er ikke et vestligt  liv værd, Irak  ej heller, frygter jeg.  Men det er stor politik, og vi  er  små mennesker.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@Iver:</p>
<p>Ja, det er jo hvad enhver imam i hele verden er parat til at prædike  i sin ugentlige politiske forelæsning. Ganske enkelt fordi man ikke kan bringe  irakere eller  afghanere til at forstå, at man er kommet fordi man (også) vil dem det godt. &#8211; Det er desværre også grunden til, at jeg mener  man videst muligt bør holde sig  fra landoperationer i mislykkede, muslimske  lande &#8211; i al fald når de ikke udgøren akut trussel. Lad dem forsumpe i fred, indtil de når frem til andre ønsker af egen drift. Afghanistan er ikke et vestligt  liv værd, Irak  ej heller, frygter jeg.  Men det er stor politik, og vi  er  små mennesker.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Niels Munk</title>
		<link>http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3713</link>
		<dc:creator>Niels Munk</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 05 Apr 2008 12:31:40 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3713</guid>
		<description>Jo, husk at læse Kai Sørlander:

citeret efter hukommelsen:&quot;Den Kristne reformation var en tilbagevenden til Skriften. Hvis den muslimske verden vender tilbage til koranen, vil den befinde sig præcis hvor de (rabiate. nm) nu er&quot;.

Så ingen drømme om &quot;moderate, demokratiske muslimer&quot;, &quot;euroislam&quot; eller tilsvarende fata morganaer kan udgøre nogen trøst.
Kun den frafaldne muslim er en god muslim! Men han lever jo, efter bogen, et usikkert liv.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Jo, husk at læse Kai Sørlander:</p>
<p>citeret efter hukommelsen:&#8221;Den Kristne reformation var en tilbagevenden til Skriften. Hvis den muslimske verden vender tilbage til koranen, vil den befinde sig præcis hvor de (rabiate. nm) nu er&#8221;.</p>
<p>Så ingen drømme om &#8220;moderate, demokratiske muslimer&#8221;, &#8220;euroislam&#8221; eller tilsvarende fata morganaer kan udgøre nogen trøst.<br />
Kun den frafaldne muslim er en god muslim! Men han lever jo, efter bogen, et usikkert liv.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Niels Munk</title>
		<link>http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3712</link>
		<dc:creator>Niels Munk</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 05 Apr 2008 12:22:43 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3712</guid>
		<description>@Steen.
Ja, vi er alt for enige. Det er opmuntrende at, i modsætning til i Svereige, en &quot;Insider&quot; i behandlerindustrien, Nicolai, tør tage bladet fra munden.

I det repræsentative demokratis udøvelse har jeg aldrig betroet en SF´er min stemme.
Og jeg giver ikke en halv potte lunkent pis for Villy Søvndals &quot;nye erkendelse&quot;.

På min egen gravsten skal stå: &quot;Her hviler en mand som I ikke skal dømme på hans intentioner, men på hans gerninger&quot;.

Jo, og iøvrigt mener jeg (salig Cato Censorius ihukommet, ikke at Karthago skal ødelægges, men) at indvandrere skal assimilieres!
Hvis islam er bedre end Kristen tradition, så flyt til de varme lande, men prøv ikke at påtrykke os her, nogen autoritær, voldelig og undertrykkende vranglære.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@Steen.<br />
Ja, vi er alt for enige. Det er opmuntrende at, i modsætning til i Svereige, en &#8220;Insider&#8221; i behandlerindustrien, Nicolai, tør tage bladet fra munden.</p>
<p>I det repræsentative demokratis udøvelse har jeg aldrig betroet en SF´er min stemme.<br />
Og jeg giver ikke en halv potte lunkent pis for Villy Søvndals &#8220;nye erkendelse&#8221;.</p>
<p>På min egen gravsten skal stå: &#8220;Her hviler en mand som I ikke skal dømme på hans intentioner, men på hans gerninger&#8221;.</p>
<p>Jo, og iøvrigt mener jeg (salig Cato Censorius ihukommet, ikke at Karthago skal ødelægges, men) at indvandrere skal assimilieres!<br />
Hvis islam er bedre end Kristen tradition, så flyt til de varme lande, men prøv ikke at påtrykke os her, nogen autoritær, voldelig og undertrykkende vranglære.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Iver</title>
		<link>http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3710</link>
		<dc:creator>Iver</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 05 Apr 2008 12:09:36 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3710</guid>
		<description>Nu er det jo sådan, at vi stadigvæk bor i et land, der er aktivt krigsførende. Og for muslimer kan det vist ikke være svært at få det indtryk, at krigen ikke bare føres mod nogle få rabiate ekstremister, men mod et helt land, eller i den kortere fortid hele lande. Inklusive kvinder, børn og gamle.

Denne mangel på forståelse forstærkes naturligvis, hvis de først og fremmest informerer sig gennem internationale arabiske medier, som man ofte hører.

I danske medier af det tilsnit, der på forhånd har bedømt indsatserne som moralsk rigtige, argumenteres der ivrigt for, at de også folkeretligt er uangribelige. Men har resultatet af den debat nogen værdi, hvis det ikke også formidles til modparten?

For mig at se er det derfor indlysende, at de let kan føle sig angrebet. Og at de derfor må opfatte al samfundsnedbrydende virksomhed her som legitim.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Nu er det jo sådan, at vi stadigvæk bor i et land, der er aktivt krigsførende. Og for muslimer kan det vist ikke være svært at få det indtryk, at krigen ikke bare føres mod nogle få rabiate ekstremister, men mod et helt land, eller i den kortere fortid hele lande. Inklusive kvinder, børn og gamle.</p>
<p>Denne mangel på forståelse forstærkes naturligvis, hvis de først og fremmest informerer sig gennem internationale arabiske medier, som man ofte hører.</p>
<p>I danske medier af det tilsnit, der på forhånd har bedømt indsatserne som moralsk rigtige, argumenteres der ivrigt for, at de også folkeretligt er uangribelige. Men har resultatet af den debat nogen værdi, hvis det ikke også formidles til modparten?</p>
<p>For mig at se er det derfor indlysende, at de let kan føle sig angrebet. Og at de derfor må opfatte al samfundsnedbrydende virksomhed her som legitim.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: steen</title>
		<link>http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3706</link>
		<dc:creator>steen</dc:creator>
		<pubDate>Sat, 05 Apr 2008 11:19:24 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://snaphanen.dk/2008/04/05/kronik-danmarks-tre-farligste-tabuer/#comment-3706</guid>
		<description>@ Niels:  Interessant eksempel med tyrkerne, der   med al tydelighed  viser at &quot;integration&quot; er  langt  mere  end arbejde og social status. For slet ikke at tale om assimilation.

Det er da godt nok at kræve det, men  jeg  mener efterhånden at det som regel er  et fata morgana - deperate politikeres våde drøm. De kan kræve, hvad de vil. De  er oppe imod  større kræfter.
Nicolais kronik giver at lille  indblik i, hvordan der tænkes i &quot;integrationsbranchen&quot;.

Han er jo ansat i &quot;løsnings-branchen&quot; - prisværdigt, men jeg misunder jeg ham ikke. Jeg tror også at en stor del af de problemer vi har påført  os selv via diverse politikere,  er uden løsning.

Mht FN  er jeg lige så betænkelig som du. Og lige  idag ser vi at lobbyister i Danmark , har tilkaldt EU for at inspicere noget der overhovedet ikke vedkommer dem.

http://www.danskfolkeparti.dk/DF_EU_krænker_igen_retsforbeholdet
_og_blander_sig_i_dansk_udlændingepolitik.asp   og

&lt;blockquote&gt;Det er en række danske organisationer og flygtningeadvokater, som ikke mener, at den danske asylpolitik lever op til internationale konventioner og derfor har inviteret Europaparlamentets udvalg om borgerrettigheder (Libe) til landet.&lt;/blockquote&gt;

http://www.berlingske.dk/article/20080405/danmark/804050305

Fremtiden kan blive svær nok, alligevel er der ikke mangel på folk, der vil gøre den værre. Aktuelt SF, der trods  alle  Søvndals  luftfrikadeller, mener det  samme  som de har ment  længe, og som R mener. Ikke rare  udsigter for en eventuel S-statsminister - eller  for Danmark):



&lt;blockquote&gt;SF vil &lt;strong&gt;afskaffe det såkaldte tilknytningskrav&lt;/strong&gt;, der virker helt urimelig, og &lt;strong&gt;SF er imod 24-årsreglen&lt;/strong&gt;. Der er ingen dokumentation, der viser, at den virker imod tvangsægteskaber. SF foreslår, at der gennemføres en grundig analyse af, om 24-årsreglen forebygger tvangsægteskaber i eller uden for Danmark - og hvis reglen ikke virker, kan den ikke retfærdiggøres. &lt;strong&gt;SF ønsker, at Danmark tilslutter sig EU’s regler på området&lt;/strong&gt;, der som minimum kræver, at vi ændrer 24-årsreglen til en 21-årsregel. Principielt bør valgret og ret til familiesammenføring følges ad. SF´s integrationspolitik   07.09.07 

 http://www.sf.dk/index.php?menu=2398&lt;/blockquote&gt;


(PS : Jeg kender ikke Sennels, jeg  er bare  blevet tilbudt kronikken)</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>@ Niels:  Interessant eksempel med tyrkerne, der   med al tydelighed  viser at &#8220;integration&#8221; er  langt  mere  end arbejde og social status. For slet ikke at tale om assimilation.</p>
<p>Det er da godt nok at kræve det, men  jeg  mener efterhånden at det som regel er  et fata morgana &#8211; deperate politikeres våde drøm. De kan kræve, hvad de vil. De  er oppe imod  større kræfter.<br />
Nicolais kronik giver at lille  indblik i, hvordan der tænkes i &#8220;integrationsbranchen&#8221;.</p>
<p>Han er jo ansat i &#8220;løsnings-branchen&#8221; &#8211; prisværdigt, men jeg misunder jeg ham ikke. Jeg tror også at en stor del af de problemer vi har påført  os selv via diverse politikere,  er uden løsning.</p>
<p>Mht FN  er jeg lige så betænkelig som du. Og lige  idag ser vi at lobbyister i Danmark , har tilkaldt EU for at inspicere noget der overhovedet ikke vedkommer dem.</p>
<p><a href="http://www.danskfolkeparti.dk/DF_EU_krænker_igen_retsforbeholdet" rel="nofollow">http://www.danskfolkeparti.dk/DF_EU_krænker_igen_retsforbeholdet</a><br />
_og_blander_sig_i_dansk_udlændingepolitik.asp   og</p>
<blockquote><p>Det er en række danske organisationer og flygtningeadvokater, som ikke mener, at den danske asylpolitik lever op til internationale konventioner og derfor har inviteret Europaparlamentets udvalg om borgerrettigheder (Libe) til landet.</p></blockquote>
<p><a href="http://www.berlingske.dk/article/20080405/danmark/804050305" rel="nofollow">http://www.berlingske.dk/article/20080405/danmark/804050305</a></p>
<p>Fremtiden kan blive svær nok, alligevel er der ikke mangel på folk, der vil gøre den værre. Aktuelt SF, der trods  alle  Søvndals  luftfrikadeller, mener det  samme  som de har ment  længe, og som R mener. Ikke rare  udsigter for en eventuel S-statsminister &#8211; eller  for Danmark):</p>
<blockquote><p>SF vil <strong>afskaffe det såkaldte tilknytningskrav</strong>, der virker helt urimelig, og <strong>SF er imod 24-årsreglen</strong>. Der er ingen dokumentation, der viser, at den virker imod tvangsægteskaber. SF foreslår, at der gennemføres en grundig analyse af, om 24-årsreglen forebygger tvangsægteskaber i eller uden for Danmark &#8211; og hvis reglen ikke virker, kan den ikke retfærdiggøres. <strong>SF ønsker, at Danmark tilslutter sig EU’s regler på området</strong>, der som minimum kræver, at vi ændrer 24-årsreglen til en 21-årsregel. Principielt bør valgret og ret til familiesammenføring følges ad. SF´s integrationspolitik   07.09.07 </p>
<p> <a href="http://www.sf.dk/index.php?menu=2398" rel="nofollow">http://www.sf.dk/index.php?menu=2398</a></p></blockquote>
<p>(PS : Jeg kender ikke Sennels, jeg  er bare  blevet tilbudt kronikken)</p>
]]></content:encoded>
	</item>
</channel>
</rss>

