25
apr
Seneste opdatering: 26/4-08 kl. 1148
2 kommentarer - Tryk for at kommentere!

med flere perler, bla “om det nu også var muslimer, der stod bag 9/11” ? Ellers er filmen det lavere, muslimske Koranskole-ridt, der ikke interesserer mig specielt:

Man kan sammenligne den med dagens Pat Condell “The curse of Faith” – underholdende som altid hader han tilsyneladende alle relgioner lige intenst, hvad der er en anelse firkantet og uretfærdigt. Man kan ikke lade være med at forestille sig, at han har en slags indremissionsk Søvndal-Clausen baggrund at reagere imod. Når man som jeg, kommer fra en baggrund kemisk renset for religion, har man ikke det behov. Jeg er ikke engang konfirmeret, hvad der var usædvanligt i 1964, og ikke nok så megen morgensang og bibelshistorie i skolen, kunne give mig én eneste religiøs raptus. Hvoraf jeg udleder, at forældre i værste fald kan “være forkyndende” , skoler ikke.

»Nu blir Universitetet radikalt igen!«

Svenske “antifascister”, der har en lang  historie  af politisk vold, sabotage  og intimidering, fejrer 10 års dag på Stockholms Universitet. Så meget desto mere  ironisk som at Sverigedemokrater, et lovligt , uvoldeligt parti, ikke må sætte deres ben på mange skoler på lige fod  med andre partier. ” Yttrandefriheten är väldigt stark i vårt land ” siger  justitiekanslern. Tjah, ytringer  på dydens og konformitetens  smalle spor., med et delvist  teaterdemokrati til følge. Fri debat er krig uden vold. Ufri debat er tilsyneladende fred…..der inviterer til vold.

Vänsterveckan
Nu blir Universitetet radikalt igen! Från söndagen den 29 april till fredagen 4 maj fylls Rotundan, Allhuset, på Stockholms Universitet med vänsterdebatter, fest, föredrag, filmvisningar och möten. Kom och möt Frescatis vänsterorganisationer och diskutera hur vi kan bemöta den borgerliga Alliansens klasskamp från ovan!

Plats: Rotundan, Allhuset, T-Universitetet. http://blogg.motkraft.net/vveckan
Stockholm: Vänstervecka på Universitetet 29 april – 4 maj

 The top-15 countries swedes migrate to:

Country 2007 2000

Norway 6006 5606
Unknown 5743 5741
Denmark 4307 2084
UK 4049 3329
Finland 3076 3113
USA 3060 4076
Germany 1729 1564
Spain 1336 1283
France 992 900
China 858 352
Australia 836 633
Switzerland 673 586
Poland 660 199
Netherlands 584 571
Canada 555 423
Thailand 537 199
Iceland 533 460

fra kommentar på Daniel Pipes

»Jag bryr mig inte ett dugg om en person eller en miljon människor får stanna i Sverige«

replik, Dan Eliasson, jurist, chef for Migrationsverket, socialdemokrat, P 1 Konflikt, min 36:22

Tørklæder og tvang

Muslimske kvinder vælger selv tørklædet ifølge en Catinet-undersøgelse. Må jeg erindre om Socialforskningsinstituttets rapport ’Pardannelse blandt etniske minoriteter i Danmark’, som konkluderede: »Tvangsægteskaber udgør kun 4 procent. Rapporten blev skudt ned i en Kronik i Politiken af antropologen Britta Mogensen og undertegnede. Såvel dataindsamling som fortolkninger var en katastrofe, fordi resultaterne afslørede en rystende uvidenhed om indvandrermiljøernes kulturer, som også bogen ’Mødom på mode’ har fat i: »En mors tårer og muskelsmerter står eksempelvis ikke på listen over strafbare tvangsmetoder (…) tvangen er kamufleret og kun synlig for det trænede øje«. En lignende uvidenhed udstiller Catinet-forskerne, fordi kvinderne kun kan give ét svar. Lone Nørgaard i Politiken, 25.4.2008

Hvis de ikke havde Søren Krarup måtte de opfinde ham

Nu skal jeg ikke være apologet for hverken Krarup eller Dansk Folkeparti, det klarer de fint uden mig, men man må trække på smilebåndet ved læsningen af denne lille ubehjælpsomme tekst, hvor en pastor Christensen gennemfører det velkendte ritual gående ud på at definere sig selv i almindelighed ved brug af kønne plusord, og i særdeleshed ved kontrastering med, ikke Søren Krarup, men mediekonstruktet ‘Søren Krarup’ – to forskellige ting. ‘Søren Krarup’, gåseøjne-konstruktet, mener således “at den danske kultur er alle andre kulturer overlegen i enhver henseende”. Dette vil der nok være bred enighed om blandt mange danskere. Lad så være, at Søren Krarup – i kød og blod – næppe ville kunne genkende sig selv i dette udsagn. Det er ligesom ikke det der er pointen. ‘Søren Krarup’ er en primitiv bigot og nationalchauvinist, mens ‘hans’ kødelige navnebror mener at ethvert folk er knyttet sammen af en fælles identitet, der hvor de nu er. Noget ganske andet end nationalchauvinisme.

Snaphanens chefredaktør Steen værdsætter korte, koncise tekster, så alt dette kunne også være udtrykt på den måde, at pastor Christensen skamløst benytter sig af stråmænd for at promovere egen godhed, og snyder på vægten ved brug af luftig plusordsretorik om “retten til at bevare sit eget sprog og sin egen kultur”, uden at forholde sig til de problemer dette giver anledning til i et traditionelt, homogent samfund som det danske, og uden at sandsynliggøre at alle kulturer er ikke-supremacistiske og pluralistiske. Håndklædet kastes slutteligt i ringen, hvor pastoren puster sig op med den gamle kending “vi er mange” (LFPC).

[…] Assimilation er den eneste vej frem, hvis der skal være fremmede i dette land, er Søren Krarups pointe. Assimilation er ikke det samme som integration, hvor man lever, uddanner sig og arbejder fredeligt side om side med gensidig respekt for hinandens kultur og religion og den danske demokratiske tradition.

Nej, Søren Krarup kan kun acceptere mennesker af fremmed herkomst i Danmark, hvis de er villige til fuldstændig at opgive deres skikke, religion, traditioner og lignende. […]

At forlange assimilation på den besnærende måde, som Søren Krarup gør med alle de rationelle argumenter, som han stiller op, afslører hans egentlige ideologiske projekt: at den danske kultur er alle andre kulturer overlegen i enhver henseende. Endda så meget overlegen, at der intet bevaringsværdigt er i nogen kultur, så en assimilation er den eneste fornuftige løsning på indvandringen i Danmark.

ASSIMILATION ER som forlangende en hævdelse af dansk fortrinsret over for al anden kultur og andet sprog og er at fratage det enkelte menneske, af hvad herkomst det måtte være, retten til at bevare sit eget sprog og sin egen kultur. Det er et meget udansk og usympatisk forlangende.

Vi er mange, der med selvfølgelighed og af nødvendighed giver danske kulturelle og kristne traditioner videre til vore børn gennem fortællinger (historiske og bibelske) og gennem salmebogens og højskolesangbogens sangskat.

Vi er mange, der er stolte af at være danske, og som har holdt fanen højt over Danmark i udlandet og værner om det danske sprog og nødigt vil beskyldes for at undergrave danskheden. […]

Lisbeth Filtenborg Christensen: Krarups retorik taler sit tydelige sprog

 

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Hvem er Clausen i “Søvndal-Clausen”?

  • Egon Clausen – også indremissionsk baggrund.

    Korte tekster – det sgu nok fordi du er akademiker, LFPC, at de blir lidt længere. Det er dog min erfaring, at jo ældre man bliver, desto kortere tekster foretrækker man, men forstæt endelig med korte og /eller lange. Jeg lavdede vist historiens korteste idag – en overskrift og én linje,.:

    »Jag bryr mig inte ett dugg om en person eller en miljon människor får stanna i Sverige«

    replik, Dan Eliasson, jurist, chef for Migrationsverket, socialdemokrat, P 1 Konflikt, min 36:22