14
maj
Seneste opdatering: 18/5-08 kl. 0537
6 kommentarer - Tryk for at kommentere!

tre måneders svensk  regnskab:

After the first quarter the population in Sweden was 9 196 227. This is a rise in the population by 13 300 persons since the turn of the year. This increase is mainly due to more persons immigrating than emigrating, resulting in an immigration surplus. However, the immigration surplus was lower than the corresponding period last year.

The main reason for the increase in Sweden’s population is that immigration sharply exceeds emigration. During the first quarter of 2008, 21 435 persons immigrated while 10 748 persons emigrated. This resulted in an immigration surplus of 10 687 persons, a figure less than in 2007 when the surplus amounted to 12 239 persons.  Statistiska Centrabyrån

 Burka som forstørrelsesglas

Muslimerne stiller kravene, vi tilpasser os. Der skal jo være plads til alle, siger vi. Men det hverken kan eller skal der være i islam. Der skal kun være islam!

Der er ingen afgørende forskel på islam og islamisme. Islamismen er blot islams forstørrelsesglas, skriver Henning Duus. –

I FORÅRET 2000 så jeg udstillingen ”Gud har 99 navne” på Kulturhuset i Stockholm. ………..Jeg kom til at tænke på dette, jeg så og hørte diskussionen i ”Ærligt talt” efter TV-avisen den 8. maj mellem Pia Kjærsgaard og programlederen Kåre Quist. Hvorfor vise en annonce med en burkaklædt dommer, når det nu konkret drejer sig om et tørklæde? Og hvorfor overhovedet gøre tørklædet til et problem? Det er vel kun 30 gram stof? sådan spurgte Kåre Quist. Ærligt talt! Ja, og hagekorset vejer formentlig endnu mindre, så det må vel være et endnu mindre problem, skulle en dommer ønske at have et fikst lille et af slagsen på armen?

Jeg mener, at det er helt afgørende for Danmarks fremtid som et moderne vestligt samfund, at hverken dommere, læger og sygeplejersker, hjemmehjælpere, politibetjente, soldater, lærere eller andre, der har deres gang i offentlige institutioner eller udøver et offentligt hverv tillades at bære tørklæder eller andre symboler for islam.

Diskrimination? Nej, bestemt ikke! Hvis islam kun drejede sig om personlig frelse, ville det være diskrimination at stille muslimer anderledes end kristne, men i islam er personlig frelse ud fra sit trosindhold og sin historie uløseligt knyttet sammen med, at samfundet indrettes i overensstemmelse med shariaen. Alt andet er blasfemi! DERFOR ER DER heller ingen afgørende forskel på islam og islamisme. Islamismen er blot islams forstørrelsesglas. Derfor synes jeg også, at valget af burkaen i annoncen er godt. Burkaen er et forstørrelsesglas for tørklædet.

En tørklædebærende kvindelig jurastuderende, Sabba Mirza, som gerne vil være dommer, udtalte til Nyhedsavisen den 7. maj, at hun aldrig kunne drømme om at indføre sharia i danske retssale. Hertil må vi andre sige, at det tror vi ikke på!

Hendes udtalelse er udtryk for ”taqiya” i islam. Ifølge taqiya er det tilladt muslimer at lyve, når man er blandt vantro. Tankegangen hviler på sura 3 (v. 28-29) og sura 16 (v. 106) og hadith. Hos Sahid al-Bukhari, der er den mest ansete hadith-samling inden for sunni-islam, står i bd. 1, bog 2, nr. 54: ”Jeg aflagde troskabsed til Allahs apostel angående … at være ærlig over for og tale sandt til alle muslimer.” (Fortalt af Jarir bin Abdullah). Muslimer er således ikke forpligtet til at tale sandt til ikke-muslimer!

Det er også vigtigt at forstå, at islam er et ultimatum til alle vantro – et ultimatum, ,som de gør klogt i ikke at afvise, da der i så fald kan ske mange ubehagelige ting.

Henning Duus er cand. mag. i samfundsfag og idehistorie og lektor i statskundskab ved Hærens Officersskole. Den i øjeblikket helt håbløse minister Rønn Hornbech, har ikke forstået meget af hvad der foregår. Venstre mener hendes særstandpunkt er “arrogant”. Det ville være i orden, hvis hun havde noget at have det i. Det har hun ikke. Ekstrabladet mener hun er politisk suicidal. Det kan man vel godt kalde et stædigt æsel. Der er meget jurist og præstedatter i BRH, men kom nu ud over det. Hvor blev politikeren i grunden af ? På perma- ferie i et kristeligt refugium?

En sund, naturlig afsmag

er ikke noget norske Klassekampen har hørt om. Nu har jeg heller ikke været i klassekamp, siden 4 klasse i den sorte drengeskole, så hvad ved jeg om norske klasser, andet end at de er stenrige og meget følsomme på andres  vegne. Men det kan nok kun gå galt,  når afskyelige  mandfolk “styrer danske medier” i stedet for klassekæmpende, dialogorienterede  kvinder.

Det avgjørende er likevel at vi forsøker å unngå å komme i samme situasjon som Danmark, der de reelle utfordringene knyttet til integrering er blitt fullstendig infisert og forhekset av en kristenfundamentalistisk, islamofobisk fryktkultur. Debattklimaet i Norge er foreløpig et annet og bedre. En rekke representanter for innvandrerere, minoriteter og religiøse miljøer tar ordet i den offentlige debatten i Norge, uten at de stigmatiseres og mistenkeliggjøres på samme måte som i Danmark. Klassekampen: Lærdomme

“Mange ubehagelige ting”

det er hvad et afmægtigt engelsk politi oplever her:

Politikens debatfilter

“Asmaa: Du kan jo selv starte et nyt parti eller en bod”

af Lene Kattrup

Asmaa Abdol Hamid skrev i sit indlæg i Politiken 1. maj, at der mangler personer med ”minoritetsetnisk baggrund” i dansk politik. Hun mente muslimer, kunne man se ud fra de tiltag hun foreslog, vi skulle gøre. Hun ser sig selv som muslimernes talerør, men repræsenterer næppe de sekulære demokratiske muslimer. De kan adskille religion og politik, lader sig repræsentere af helt almindelige politikere og partier og sætter demokratiet før troen. Asmaa har i mange udtalelser blandet Koranen og shariaen ind i politik, og det var vel derfor, så mange fik kolde fødder overfor hende. Jeg har aldrig forstået Enhedslisten, der jo ville havde haft langt større fordel af at vælge en kandidat med muslimsk baggrund, der klart kunne adskille religion og politik, og som ikke igen og igen kom med udtalelser, der tydede mere på et islamistisk sindelag, end på et demokratisk.

Asmaa nævnte, at det er en barriere, at vi den 1. maj i Fælledparken har fadøl og pølser, som forhindrer muslimerne i at ville engagere sig. Skal vi så også overveje musikken, fjerne hundene og forsøge at undgå de piger og kvinder, der i godt vejr kan finde på at gå udfordrerne klædt med bare arme og ben, selvom det åbenbart kun er øllerne og pølserne, vi skal starte med i første omgang? Hun anførte også, at partierne på Christiansborg skal overveje, om der ikke kan være en sammenhæng mellem varerne på hylderne og de kunder, man får i butikken. Kære Asmaa, varen på hylden er demokrati, og det betyder, at du selv kan starte et nyt parti. Det kan være et islamisk parti, hvis du ønsker, men oplys da ærligt, om dit partis formål, herunder om du ønsker, demokratiet (det vestlige sekulære) skal bevares og om dit forhold til shariaen som lov her i landet. Du kan også selv sørge for boder i Fælledparken, der serverer kebabspyd og the. Det kan andre også. Men du beder os altid om at ændre en helt del, samt appellerer til vores dårlige samvittighed i dette land, hvor du vel har næsten alle muligheder og en frihed, der er større end andre steder, Hvor ville du tage hen for at få det bedre? Når jeg opholder mig i Italien, Israel, Jordan eller på Cypern, så nyder jeg deres meget anderledes mad og karakteristika uden at bede dem om at lave det om. Hvis jeg skulle bosætte mig der, ville jeg måske selv åbne en bod, der sælger frikadeller og kartoffelsalat, men jeg bebrejder ikke dem, at de ikke har det.

Og således fik Politikens læsere serveret den:

Politiken 11.5.2008

Asmaa og troen

af Lene Kattrup

Asmaa Abdol Hamid skrev i sit indlæg 1. maj, at der mangler personer med »minoritetsetnisk baggrund« i dansk politik. Hun mente muslimer, kunne man se ud fra de tiltag, hun foreslog, vi kunne gøre. Hun ser sig selv som muslimernes talerør.

Asmaa nævnte, at det er en barriere, når vi 1. maj i Fælledparken har fadøl og pølser, som forhindrer muslimerne i at engagere sig. Skal vi så også overveje musikken, fjerne hundene og forsøge at undgå de piger og kvinder, der i godt vejr kan finde på at gå udfordrende klædt med bare arme og ben, selv om det åbenbart kun er øllerne og pølserne, vi skal starte med i første omgang?

Hun anførte også, at partierne på Christiansborg skal overveje, om der ikke kan være en sammenhæng mellem varerne på hylderne og de kunder, man får i butikken. Kære Asmaa, varen på hylden er demokrati, og det betyder, at du selv kan starte et nyt parti. Du kan også selv sørge for boder i Fælledparken, der serverer kebabspyd og te. Det kan andre også. Men du beder os altid om at ændre en hel del samt appellerer til vores dårlige samvittighed i dette land, hvor du vel har næsten alle muligheder og en frihed, der er større end andre steder.

Først kom de efter israelerne

Mark Steyn opstiller et skræmmende realistisk scenarie for Israel (LFPC) (via Gates of Vienna):

[…] Arabs will soon be demanding one democratic state – Jews and Muslims – from Jordan to the sea. And even those who understand that this will mean the death of Israel will find themselves so confounded by the multicultural pieties of their own lands they’ll be unable to argue against it. Contemporary Europeans are not exactly known for their moral courage: The reports one hears of schools quietly dropping the Holocaust from their classrooms because it offends their growing numbers of Muslim students suggest that even the pretense of “evenhandedness” in the Israeli-Palestinian “peace process” will be long gone a decade hence.

The joke, of course, is that Israel, despite its demographic challenge, still enjoys a birth rate twice that of the European average. All the reasons for Israel’s doom apply to Europe with bells on. And, unlike much of the rest of the west, Israel has the advantage of living on the front line of the existential challenge. “I have a premonition that will not leave me,” wrote Eric Hoffer, America’s great longshoreman philosopher, after the ’67 war. “As it goes with Israel so will it go with all of us.” […] Be Careful What You Wish For – Israel’s doom would be bad news for Europe

Den somaliske “guttegjengen”

Blot sammenstillingen af ordene i overskriften er et kultursammenstød. Og så er der jo den kulturelle og religiøse afgrund mellem de to grupper, ikke at forglemme. At artiklen her nævner etniciteten er vel det mest positive man kan fremhæve. Læg hertil den sociologiske ud-mellem-to-fingre forholden sig til hvad der kan koges ned til 1) en grov krænkelse af en af de indfødte som er med til at betale for disse udskuds ophold i hendes land, begået af 2) uintegrérbare somaliere med kulturel og religiøs ballast der udelukker respekt for norske kvinder. Helseths udsagn om at “Lærerne må si i fra og spørre guttene hvorfor de klår på ei jente som ikke vil bli klådd på” kan man vanskeligt tro på implikationerne af: Vil hun eller den øvrige norske dhimmi-nomenklatura acceptere, at disse ’spørgsmål’ inkluderer forhold som halal/haram, muslim/kuffar-modsætningen, og kulturelt betinget mangel på opdragelse af drengebørn, herunder til accept af værtslandets normer? Jeg nægter at tro at man overhovedet vil tillade inddragelse af denne virkelighed (LFPC).

Lørdag kveld ble hun og åtte andre kvinner antastet av en guttegjeng som antas å ha somalisk bakgrunn på Grünerløkka i Oslo.

En annen 24 år gammel kvinne opplevde også antastingen: – Det var guttehender overalt på kroppen min, fortalte hun etterpå.

Alle guttene som ble pågrepet av politiet er under 14 år. […]

Sosiolog Hannah Helseth har forsket på seksuell mobbing og uønsket seksuell oppmerksomhet.

Hun mener episoder som dette er mer normalt enn vi liker å forholde oss til.

– Dette er høyst sannsynlig gutter som skal tøffe seg for hverandre på en negativ måte. De skal vise at de er ordentlig menn, og mangler kanskje andre mannsidealer, sier Helseth til Dagbladet.no.

Hun er blant annet medlem i redaksjonen til det feministiske tidskriftet Fett

Samtidig er helgas sak også svært spesiell:

– En av grunnene til at jentene har reagert så kraftig, er kanskje fordi hendelsen er uvanlig. Den er uvanlig først og fremst fordi det ikke er noen relasjon mellom personene, at de ikke kjenner hverandre og at aldersspennet er stor. Men den er også spesiell fordi den blir anmeldt, sier Helseth.

Helseth mener det er positivt at jentene som ble antastet har reagert så kraftig. […]

– Det handler om at guttene ikke respektere de seksuelle grensene og jentenes integritet.[…]

– Hva kan gjøres for å redusere problemet med uønsket seksuell oppmerksomhet blant ungdommer?

– Vi trenger et alternativt gutteideal. Men vi må også si i fra at det ikke er akseptert. Lærerne må si i fra og spørre guttene hvorfor de klår på ei jente som ikke vil bli klådd på. Og de som utsettes for uønsket oppmerksomhet må få muligheten til å reagere, det har gjerne ikke en 15 år gammel jente nok mulighet til i dag, sier hun. […]Er antastingen i Sofienbergparken det samme som klåing i klasserommet?

Hauge: DF er ’68

Tiden er fuld af paradokser, og disse bliver aldrig eller kun sjældent analyseret af de ‘progressive’ og ’samfundskritiske’ på de akademiske højborge, måske fordi det er så pokkers svært at se sig selv i perspektiv. Hans Hauge er en af undtagelserne sammen med – sagde hunden – os glade amatører i blogosfæren (LFPC).

HVAD BETYDER et tørklæde? Hvis nogen skulle formaste sig til at se tørklædet som et tegn på totalitarisme, anti-demokratisme og kvindeundertrykkelse, kan man være rimelig sikker på, at denne tolkning kaldes racistisk, nationalistisk eller højreorienteret.

Hvis man derimod tolker tørklædet som et udtryk for frit valg – altså liberalistisk – så er tolkningen socialistisk. Hvis man tolker det som respekt for en tradition, så er fortolkningen progressiv. Og hvis man ser det som et tegn på religion, så er man venstreorienteret. Hvis man kulturrelativistisk har stor forståelse for burkaer, så er man god, men hvis man er universalist, så er man ond.

Sådan er der sket en radikal omvending af værdier i det danske samfund. Højre og venstre har byttet plads. DF er det eneste kulturradikale parti i Danmark. Hvem er den førende religionskritiker i dag? Søren Krarup. Kirkens venstrefløj er i dag ved at kvæles i kristen etik og fromhed og dialog med fundamentalisterne.

Pia Kjærsgaard og Jesper Langballe er dem, der bedst har inkarneret ånden fra ’68. Han på det uddannelsespolitiske område, hun på det kvindepolitiske. Universitetskritik: Læs Langballe. Hvem har tilpasset sig det udemokratiske universitet? De venstreorienterede.[…] DF er ’68

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Janne

    “Pia Kjærsgaard og Jesper Langballe er dem, der bedst har inkarneret ånden fra ‘68. Han på det uddannelsespolitiske område, hun på det kvindepolitiske.

    Det er Pia Kjærsgaard & Co. der holder Venstre, Det Konservative Folkeparti og ikke mindst Birthe Rønn Hornbech til ilden hvad det diskriminerende tørklæde på kvindelige dommere angår. Det gør ingen andre partier lige så godt. Hauge har helt ret i sine betragtninger. Det er en mærkelig paradoksal tid vi lever i lige nu. Og Hauge forklarer hvorfor jeg ikke mere føler mig hjemme på venstrefløjen. Den er – generelt set – simpelthen blevet alt for frelst, religiøs reaktionær og kvindefjendsk.

  • Lige præcis. En af de helt spændende ting at følge i de kommende år vil blive at se i hvor høj grad den fortrængte virkelighed presser sig på, så i hvert fald nogle af disse personer vil vågne op og dufte kaffen. Afhængigt af flere ting, ikke mindst hvad der sker af store begivenheder i verden, bliver det måske bare en langsom afvikling, så de nuværende ’68-ere går i graven uden at gøre op med deres livsløgn.

    Jeg har også en fornemmelse af at de faste rammer som islam tilbyder i sin pakkeløsning vil virke tiltalende på mange, som ikke kan håndtere al den frihed. På den anden side har vi jo også stærke traditioner for selvrealisering og hedonisme. Der er så mange variable på spil at det vil være halsløs gerning at komme med egentlige forudsigelser. Men jeg håber virkelig, virkelig at de forhærdede fornægtere bliver nødt til at se virkeligheden i øjnene, og ikke efterlader konsekvenserne til deres efterkommere.

  • queer jihad

    Henning Duus er en lysende opmuntring i en sort tid.

  • Jonny

    “Vi trenger et alternativt gutteideal.” Nja, detta är väl det nya, framväxande “idealet”. Men, som sagt, verkligheten verkar det inte vara någon i ledande ställning som vill diskutera…

    Ytterligare exempel på att situationen håller på att gå riktigt åt helvete:
    “Antalet konsultationer kring barn som gör andra barn illa sexuellt har ökat kraftigt i Stockholms län de senaste tre åren, enligt Vasa bup, specialmottagning för behandling av barn som utsatts för sexuella övergrepp och för barn med stört sexuellt beteende.

    Hittills har det mest varit äldre barn som kommit till Vasa bup, men nu kommer allt fler förskolebarn, berättar Bengt Söderström, psykolog och enhetschef.”
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=769267

  • Janne

    “Jeg mener, at det er helt afgørende for Danmarks fremtid som et moderne vestligt samfund, at hverken dommere, læger og sygeplejersker, hjemmehjælpere, politibetjente, soldater, lærere eller andre, der har deres gang i offentlige institutioner eller udøver et offentligt hverv tillades at bære tørklæder eller andre symboler for islam.”

    Det er jeg enig i. Mon stat og kommuner ville tillade at læger, dommere, sygeplejersker, hjemmehjælpere, politibetjente, soldater, lærere og andre hver eneste dag bar en T-shirt med teksten “Gud er død” eller “Kvinder er ikke ligeværdige med mænd”?