9
jun
Seneste opdatering: 10/6-08 kl. 1331
6 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Europas spöke tillbaka

Og det er nok ikke det kommunistiske manifest, den anstændige men begrænset indsigtsfulde Per Wirtén tænker  på. Hvis denne  verdens  Wirténér får deres vilje, skal europæerne  nok vælge  fascistoide  regeringer til slut. Se bare til neo-nazisternes succés i Sachsen igår:

Nationalistisk uteslutningspolitik tar över stora scenen, skriver Per Wirtén. Inte bara ytterlighetspartier driver kraven på rasdiskriminerande och utestängande politik.Europatanken var ett försök att stänga strömbrytaren till kontinentens dödliga nationalismer. Framgången är egentligen osannolik. Elektriciteten har kopplats bort. Where have all the soldiers gone? frågar titeln på en ny bok om Europas historia efter 1945.

Men nu kryper nationalismen tillbaka i ny form. Fienden är inte längre landet bredvid, utan lever i stället djupt inne i de egna städerna och anländer varje dag med flyg från fjärran länder. Nationalismens spöke är tillbaka på politikens stora scen. Förändringen är dramatisk men har knappt noterats. […]

De holländska integrationstesterna är ännu unika i Europa. Men liknande regler finns i Danmark och diskuteras på annat håll. I höst när Frankrike är ordförandeland i EU tänker Nicolas Sarkozy driva förslag om integrationskontrakt med alla invandrade i EU.  Plötsligt händer det omöjliga: att alla sluter upp i konsensus runt nationalismen och integration förvandlas till diskrimineringens nyckelargument. Fällan slår igen. Media stämplar ut diskussionen som gnäll. Europas spöke är tillbaka.

“Om mænd og mandslinge”

Katrine Winkel Holm om små og store mænd
Fra lørdagens Berlingske Tidende. Katrine Winkel Holm om Eyvind Vesselbo og Geert Wilders.

Om små mænd og store
”Jeg mener, han er en lille mand”. Ordene var Eyvind Vesselbo’s, folketingsmedlem fra Venstre, og gjaldt den efterhånden meget omtalte Geert Wilders, der var i Danmark sidste weekend. For lille til at Vesselbo ville bruge en sommersøndag på at tage ind og høre ham tale på Christiansborg. Så TV 2 Nyhederne måtte ud af byen for at høre den store mands dom over den lille.En dasedag i solen skal være Vesselbo vel undt. Men tænk at sidde i sin hyggelige, trygge villahave og udtale foragtelighedsdomme over en mand, der i fire år har måttet give afkald på den frihed, Vesselbo og vi andre nyder. (KWH og Wilders, foto © Snaphanen)

Afkald på frihed må være den rigtige betegnelse. Jeg har som næstformand i Trykkefrihedsselskabet været med til at arrangere Wilders’ besøg i København og ad den vej fået indblik i sikkerhedsforanstaltningerne omkring det. De har været så massive og arrangementet i det hele taget omgærdet så meget af tys-tys, at man ind i mellem følte man var med i en James Bond-film. Og så var det bare en islamkritisk parlamentarikers besøg i København, det drejede sig om.

Velkommen til virkeligheden i Europa 2008.

I modsætning til Vesselbo fik jeg tid til at danne mig mit eget indtryk af manden. Og én ting lærte jeg: Man skal ikke skue nogen, hverken hunde eller politikere, på håret. For Wilders håbløse hårstil – det er latterligt, men det spiller altså en rolle – har, sammen med pressens mærkat ”højreekstremist” bidraget til billedet af en lidt billig, skinger populist. En person, som på grund af anslagene mod hans liv har krav på opmærksomhed og støtte, javel, men ikke nødvendigvis på mere. Og så møder man en person, der – håret ufortalt – slet ikke lever op til de fordomme, man er blevet udstyret med. Han er ikke racist, han er ikke populist. Han holdt en velformet, velargumenteret tale, baseret på en solid analyse af islam og afslørede, at han, udover at være velbegavet, også vidste mere om islam end Vesselbo og hele Venstre folketingsgruppe tilsammen.

Bare sådan en lille ting, som at han havde læst Koranen. Hvor mange danske MF’ere kan prale af det?

Han er ikke højreekskremist og det véd den hollandske presse efter sigende godt. Han er udbryder fra det liberale parti VVD, som Ayaan Hirsi Ali tilhører. Det, der i 2004 fik ham, der på tidspunkt var udenrigsordfører for VVD, til at forlade det, var partiets holdning til Tyrkiets medlemskab af EU. VVD var tilhængere, Wilders var, ligesom flertallet af den danske befolkning, imod. I dag har hans parti, Frihedspartiet, 9 mandater i det hollandske parlament og står ifølge meningsmålingerne til en pæn fremgang.

Wilders er fuldstændig afvisende i sit syn på islam som politisk ideologi, men understreger hele tiden, at han skelner mellem islam som ideologi og muslimer som mennesker. Det fremgår i øvrigt også klart af hans film ”Fitna”. Alligevel kunne stort set alle her i landet blive enige om, at han dæmoniserede alle muslimer. Hvem er det mon, der dæmoniserer?

Der er ingen grund til at bruge tid på at argumentere imod hans forslag om at forbyde Koranen, som man klart må afvise.

Men hvordan er personen Wilders? Han virker som om han helt nøgternt har set i øjnene, at han aldrig mere kommer til at leve et liv i frihed. Hvor sjovt er mon det, når man kun er 44? Hvor sjovt er det at skulle sige, at det trods alt nok er bedst, at man ikke har nogen børn med det liv, man er henvist til at leve? Alligevel virkede han om han havde sin sindsligevægt og sit gode humør i behold. Absolut en mand, det ville være hyggeligt at drikke en øl med.

Er Wilders en stor mand? Jeg ved det ikke. Men jeg véd, at Wilders er langt mere vidende og langt mere modig end den massive majoritet af danske politikere, regeringschefen inklusive. Og mod og karakter er, tror jeg mere og mere, vigtigere end formel begavelse. For hvad hjælper det at være velbegavet, hvis man alligevel ikke tør tænke ubehagelige tanker til ende, hvis man ikke vover at vide?

Nej, kære Eyvind i villahaven. Wilders er ikke nogen lille mand. Hvis det er en sådan én, du er på jagt efter, skal du kikke andre steder hen. Begynd eventuelt med spejlet. Uriasposten

Om mænd og småpiger: Dén der lille historie om Aisha, 9 år gammel

Af alle usælgelige historier i den islamiske kanon byder historien om Muhammeds ‘ægteskab’ med 6-årige Aisha, og fuldbyrdet seksuelt samkvem med hende ved 9-årsalderen, utvivlsomt på den største udfordring i forsøget på at overbevise et vantro publikum om islams lyksaligheder. Problemet er jo ikke kun selve handlingen, som i sig selv kunne sættes ind en eventuel historisk ‘kontekst’ som man så med større eller mindre held kunne prøve at bruge til at bagatellisere overgrebet. Problemet opstår for apologeter og troende for alvor i og med at Muhammed opfattes som ‘uswa hasana, al-insan al-kamil’, dvs. fuldkomment menneske og rollemodel for alle tider. Der har været gjort forsøg på at benægte Aishas alder (mere om lidt), men imam Akkari satser her på en vinkel der handler om kønsmodenhed og definitionen på pædofili:

Islam er imod pædofili, og det er uforbeholdent. Det er nemlig forbudt at have samleje med en mindreårig uanset hvad. Der er dog to forkerte opfattelse her:

1. En mindreårig i islam er den som ikke har fået sin første menstruation, og en pige der har fået den en gang er i princippet klar til intim kontakt, hvis modenheden er der. Modenhed defineres forskelligt over tid og sted, og dengang var det hverken 15 eller 18 års-reglen, der gjaldt, men pigens fysiske parathed.

En lille note: Det betyder ikke, at man skal gå imod de aktuelle regler for dagens samfund, for de er ikke i modstrid med islams syn på pigens frie valg og modenhed m.m. før direkte samleje kan finde sted, men jeg mener bare: man skal ikke dømme historiske hændelser efter nutidens mål og aktuelle regler.

2. Profeten (fvmh) indgik ægteskab med Aisha, efter hun var blevet seksuel klar til det, og der er dermed ingen pædofili der. Det skete også med bifald og opfordring fra flere kvinder og ledende skikkelser omkring ham, så der var ingen forbrydelse i det set fra samfundets side. Det er nemlig ikke den aktuelle modenhedsalder(18 år), der bestemte forskellen dengang, men pigens modenhed skete tidligere end nu og samfundet betragtede det som en normal procedure. Det viser de mange historier og kilder fra datiden. Jeg holdt et langt foredrag om emnet sidste år og besvarede denne falske beskyldning om Aishas umodenhed og at hun var underlagt tvang.

Shia-muslimerne må svare for sig selv, for jeg er kun inde i sunni-holdningen på dette punkt.

Historien i Yemen er ikke et argument for at beskylde islams kendte lov for noget den er fri for.

Og jeg personligt støtter enhver bekæmpelse af pædofili og udnyttelse af piger og ser ingen undskyldning for nogen.

Venlig Hilsen

Ahmed Akkari, imam Islam er imod pædofili

I autoritative hadithsamlinger kan man bl. a. læse:

Narrated ‘Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death). (Sahih Al-Bukhari, Volume 7, Book 62, Number 64; see also Numbers 65 and 88)

Aisha said: The Apostle of Allah (may peace be upon him) married me when I was seven years old. The narrator Sulaiman said: Or six years. He had intercourse with me when I was nine years old. (Sunan Abu Dawud, Number 2116)

An Examination of Muhammad’s Marriage to a Prepubescent Girl And Its Moral Implications

På samme site kan man læse denne fatwa som lovliggør visse former for seksuelt samkvem (“thighing”) med mindreårige, med henvisning til Muhammeds samkvem med Aisha:

It has become wide spread these days, and especially during weddings, the habit of mufa’khathat of the children (mufa’khathat literally translated means “placing between the thighs” which means placing the male member between the thighs of a child). What is the opinion of scholars knowing full well that the prophet, the peace and prayer of Allah be upon him, also practiced the “thighing” of Aisha – the mother of believers – may Allah be please with her.

After the committee studied the issue, they gave the following reply:
It has not been the practice of the Muslims throughout the centuries to resort to this unlawful practice that has come to our countries from pornographic movies that the kufar (infidels) and enemies of Islam send. As for the prophet, peace and prayer of Allah be upon him, thighing his fiancée Aisha. She was six years of age and he could not have intercourse with her due to her small age. That is why [the prophet] peace and prayer of Allah be upon him placed HIS [MALE] MEMBER BETWEEN HER THIGHS AND MASSAGED IT SOFTLY, as the apostle of Allah had control of his [male] member not like other believers.. (Source: http://www.sout-al-haqe.com/pal/musical/mofakhaza.ram)

Konklusionen må være, at Ahmed Akkari i stedet for at prøve at udglatte definitionerne overfor os kuffar, hellere skulle tage kampen op med dem der ud fra autoritative islamiske kildetekster legitimerer en praksis der ikke kan spinnes væk som noget andet end det det er, pædofili. I stedet prøver han altså en tilgang der bygger på et postulat om at Aisha frivilligt indgik i sit ‘ægteskab’ med Muhammed i barnealderen, og tilmed var kønsmoden som 9-årig. Hvorfor gør Akkari dette? (LFPC).

 

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Ove

    God stil af Katrine Winkel Holm. Hun bliver bedre og bedre. Hun vokser.

  • Janne

    Ja, Katrine Winkel Holm er ikke nogen lille mand, men en stor, tydelig og stærke kvinde.

  • Ove

    Ak, Akkari.

  • EH

    Vesselbo har politisk stort set levet på sin efterhånden ældgamle offentliggørelse af en prognose for den demografiske udvikling i Danmark på et tidspunkt hvor invandringen var eksceptionel stor under en socialdemokratiske regering. I dag står det ikke helt klart, hvad han egentlig ville med dette `scoop´ udover at skaffe sig sin politiske platform naturligvis. Han er ligesom Birthe Rønn et usikkert kort for regeringen. Det er svært at være uenig i det synspumkt at Eyvind er den lille mand. Han har optrådt dybt illoyalt overfor sit parti i sin flirten med NA, er kvalmende selvgod og og har som mange andre europæiske politikere skruppelløst tilsluttet sig klassen med de `rigtige´ meninger. Varetagelsen af den politiske karriere kræver jo at man tænker fremad. Hvem ved, stillingen som Fogh´s mappedyr kan måske være indenfor rækkevidde. Hans synspunkt på Wilders kan man kun have et skuldertræk til overs for. I den gode sags tjeneste er der tilsyneladende ikke behov for stillingstagen baseret på indsigt og diskussion.
    PS. Eyvind er desværre kun et symptom på det værdimæssige forfald, som efterhånden præger regeringen. Et forfald som chokerende nok kun kan tilskrives en besynderlig kombination af et vaklende politisk mod og vor statsministers ambitionniveau.
    Ønsker man demokratiet og friheden i Danmark bevaret er der intet godt at vente fra denne regering.

  • Janne

    “Europas spöke tillbaka”

    Hvad for et spøgelse tænkes der på? Et totalitært og tyrannisk spøgelse? Et grænseoverskridende, anti-demokratisk og herrefolksagtigt spøgelse?

    Det er vel derfor de forskellige lande endelig begynder at tage sine forbehold og forsøger at bevare frihedsrettigheder, demokrati og pluralisme.

  • “Et forfald som chokerende nok kun kan tilskrives en besynderlig kombination af et vaklende politisk mod og vor statsministers ambitionniveau”.

    Man kunne nok også se det som en harmonisering med den dhimmitude som præger stort set alle andre lande i den vestlige verden. Vi har et ry som jeg er stolt over, men der er nok ikke så forfærdelig meget at have det i – nogle stramninger som 24-årsreglen, men ikke noget der bare ligner ‘rollback’, og vigtigst af alt har vi måske den frieste debat nogetsteds. Men spørgsmålet er hvilke frihedsgrader vi har til virkelig at skille os ud, uden at blive en international paria. Måske justerer regeringen efter andre landes praksis. UK har ymtet noget om at udtræde af de konventioner der er en møllesten om halsen på dem. Vi har brug for et foregangsland der tør tage skridt som disse, og de kunne p.g.a. størrelsen og indflydelsen måske være de rette.