26
jun
Seneste opdatering: 29/1-12 kl. 1921
18 kommentarer - Tryk for at kommentere!

fejringen af 350 års jubilæet er begyndt. Forhåbentlig kommer vi til at opleve  noget af programmet ved “ringside”.

Oprettelsen fandt sted i henhold til Kong Frederik III’s skriftlige befaling givet på Københavns Slot 30. juni 1658, hvor et antal eksisterende kompagnier blev organiseret i et regiment.
Regimentet er formentlig mønstret kort efter oprettelsen. Den først kendte mønstring fandt sted 12. december 1658. Ilddåben var Generaludfaldet fra København 23. august 1658, hvor alle daværende 6 kompagnier deltog. Forudsætningerne for oprettelsen var dels behovet for en reorganisering af hæren under svenskekrigene 1657-1659, dels Kongens behov for en større, pålidelig vagtstyrke til sikring af Kongen samt personer og lokaliteter omkring ham..(mobilvideo).

Knibtangsmanøvre mod EU-borgernes frihed

En afdanket sovjetborger fra Estland øjner EUs potentiale til at føre drømmen videre:

STOREBROR. Ett utskott i EU-parlamentet har röstat igenom ett lagförslag för att registrera och kontrollera bloggare.Förslaget kan göra det omöjligt att blogga anonymt. Det blir också lättare att komma åt bloggare med rättsliga åtgärder. Den estländska parlamentsledamoten Marianne Mikko ligger bakom förslaget. […]

Marianne Mikko menar att bloggar kan “förorena cyberrymden”. Därför vill hon tvinga alla som har en blogg att registrera sig hos myndigheterna för att få ett utgivningsbevis. Det ska också bli lättare att komma åt bloggare rättsligt.

Svenske eu-parlamentarikern Christofer Fjellner (m) är kritisk och vill stoppa förslaget. […]
– Man borde kanske inte förvånas, hon har en sovjetisk journalistexamen från just 1984. Att hon buntar ihop bloggar och spam visar med all tydlighet att hon inte förstått något om den verklighet hon försöker reglera. EU vill registrera bloggare  (det er  Mikko fra parlamentets  socialistgruppe til venstre- hendes formand hedder…Poul Nyrup Rasmussen. )

 

 Og i Holland, som synes under hastig afvikling og grebet af desperation hos dets myndigheder, er en blogger blevet indkaldt til afhøring hos politiet for 14 læserkommentarer af ældre dato. Via Gates of Vienna:

The Public Prosecutor’s Office (OM) appears to have launched an initiative against comments on Internet sites that are critical of the multicultural society. The OM is among other things focusing on the popular website GeenStijl.nl.

GeenStijl received a written request this week to report to a police station in Amsterdam, without further information on what it was about. GeenStijl’s editors reported they were told that 14 comments on its website were punishable offences. These were contributions from visitors to the site in 2006. Govt Targeting Comments on Islam-Critical Websites

Jeg er uforbederlig pessimist, men jeg må indrømme at jeg har vanskeligt ved at se omfattende, totalitær knægtelse af ytringsfriheden gennemført i praksis. Selv hos vores argeste modstandere på venstrefløjen ville regulær forfølgelse af blogger-dissidenter måske skabe brudlinjer, ligesom man i disse dage kan se venstrefløjen tage afstand fra det svenske foregangslands drakoniske FRA-lovgivning. Sikkert er det, at alle teknologiske måder at omgå og udfordre en omfattende klapjagt på subversive bloggere vil blive taget i brug, og vil forene netmedierne som aldrig før. Og som jeg plejer at skrive, som en sidste udvej må vi ud i nattens mulm og mørke med tapetklister og kost, og hænge gammeldags løbesedler op (LFPC).

Hjul og stejle

havde nok været en mere passende straf for sexköp. Jobbet og konen bør også ryge, polisen har vel informeret hende efter deres nye praksis ? Mænd skal kende deres plads – foreløbig 18.500 kroner for et blow-job. Fik kvinden – øh…, skadelidte – lov at beholde pengene og et lift hjem ?

Den framstående profilen i en av de större Göteborgsklubbarna köpte sex på Rosenlund. Han betalade en prostituerad 2500 för oralsex – utan kondom.
– Jag tänkte med fel huvud, säger han . Eftersom mannen har en inkomst på nästan 400.000 slutar dagsböterna på totalt 16.500. Plus 2000 för sexköpet – slutsumman sedan kvinnan krävt kondom, trots allt. Notan för kvällen: 18.500 kronor. – “Det blev en dyr nationaldag,” säger han. GT.SE

»Jeg skal lige konferere med imamen først«

Læge Nanna Bodé og antropolog Britta Mogensen skriver bla. :

“Læge Ikram Sarwar mener, at der er flere holdninger til lægeløftet. Det har han ikke helt uret i. Når en indhyllet medicinstuderende hævder ikke at ville behandle visse personer, når hun bliver læge, må det vist være en afart af lægeløftet. En ret uhyggelig udmelding, hvis man forestiller sig, at en bevidstløs patient bliver indlagt og genkendt af lægen som modstander af indhylning af kvinder. Kan patienten så bare få lov at dø? Eller hvad med den indhyllede læge, der i en tv-udsendelse spurgte en imam om, hvorvidt islam tillader hende at udføre en abort på en patient? Som potentiel patient kan man frygte, at man fejler et eller andet, som imamen lige skal spørges til råds om, inden man kan komme i behandling.
Det virker ærligt talt ikke særligt betryggende, at læger med religiøse, hjemmestrikkede lægeløfter slippes løs på befolkningen. Det er forekommet, at personale på danske sygehuse er tilrettevist/advaret/afskediget for at bære deres kristendom for meget udenpå i omgangen med patienter. Det manglede også bare andet. Men reglen om ikke at bære religiøse symboler, der dårligt kan overses, gælder altså ikke muslimer. Det er diskrimination, der er til at få øje på.

Vi kan alle, hvis vi ønsker det, fravælge en erhvervsdrivende, der ansætter personale, som mener, at vi som kunder skal forholde os til religion midt i indkøbene af dagligvarer. Men når vi ”handler” med det offentlige, kan vi ikke vælge et andet skattevæsen, en anden socialforvaltning, en anden dommer, nævninge, domsmænd etc. Vi er altså pisket til at forholde os til en eller anden religion midt i den måske meget alvorlige krisesituation, vi er i.

Da det ser ud til, at vi må vente en stund på et forbud mod religiøse symboler i offentlige stillinger, må friheden indtil da til at udstille sin tro modsvares af patienternes frihed til at fravælge at skulle forholde sig til lægens religion.

Ved indlæggelse må patienten derfor have frihed til at kræve en læge, der mener, at hans/hendes religion er patienten uvedkommende. Det nytter jo ikke meget, at patienten frit kan vælge et andet hospital, som Imran Rashid hovent udtrykker det (Ugeskrift for Læger 2007:169), hvis patienten nægtes et frit lægevalg.”

Frit lægevalg, JP . Ikram Sarwar er (S) sundhedspolitisk ordfører for Socialdemokraterne på Københavns Rådhus. Imran Rashid har bla. noget der hedder “Sund Kultur” – en oplagt idé at lancere på pakistansk – og “et samarbejde bestående af mig og min gode ven Isam Bachiri fra bandet Outlandish.”

Solid værkstedshumor i politietaten vækker forargelse

Først var unge DF’ere og radikales udskejelser udi profettegnekunsten under aldeles private former, som blev gjort til et offentligt anliggende. Nu prøver man på Nyhedsavisen at skabe en sag over nogle bramfrie bemærkninger skrevet i et privat forum for politifolk. Jeg kan se to tendenser her: Det ene er en stigende tilbøjelighed til ganske udansk moralisme og hellighed, som måske/måske ikke afspejler en ‘moralismens globalisering’, eller bare er noget som journalister og udgivere ved skaber omsætning i gesjæften. Det andet er hysterisk fokusering på fænomener der ellers er velkendte fra længe før internettet, men som nu i den nye elektroniske form pludselig problematiseres. Nyhedsavisens skribenter er næppe så jomfrunalske og våde bag ørerne, at de ikke er bekendt med hvordan ‘tonen’ er, og altid har været, hos politi- brand- og redningsfolk (LFPC).

[…] »..KUN ansatte i dansk politi kan mødes, tale frit og kalde en journalist, der har skrevet en kritisk og usaglig artikel, for en spasser, der har skrevet artiklen med to brækkede hænder eller snart vil få det.«

Sådan beskriver en politiassistent det lukkede debatforum www.politiforummet.dk , hvor landets politibetjente kan diskutere deres arbejde og få frit afløb for deres følelser. Politiassistenten, der også underviser på politiskolen, står selv bag forummet. Han skriver, at man på forummet kan kalde ‘En super rød politifjendtlig politiker for et omvandrende fossil, der burde nakkeskydes med en Luger (pistol.red), (…) uden at vi dagen efter lander på forsiden af Ekstra Bladet’. […] Betjent: Kom og snak om at nakkeskyde politikere

»Men fröken, det här är haram«

Fra “Fotnoten” – det svenske lærerforbunds tidsskrift for musik, sang- og dramalærere. Ny- og gammelpuritanere i alle lande – forener eder med Tøger, Kvinfo og profeten, ham jeg ikke staver med stort fordi der er så mange profeter, man kan fodre svin med dem, hvis man ellers undskylder mit franske. Et par smagsprøver:

Sångens budskap: Sånger kan lära barn goda värderingar och kärlek till Gud. Fast de kan också förmedla fel saker – om de sjungs av halvnakna artister till exempel. Imam Shiraf Sebaie, musiklärare på Al-Azharskolan i Bromma, väljer musik med omsorg.

KLOCKAN ÄR STRAX EFTER ETT när treorna på Al-Azharskolan börjar droppa in i klassrummet och slå sig ner vid bänkarna. Musikläraren Shiraf Sebaie hälsar dem välkomna på svenska, arabiska och engelska.

– Idag ska vi träna på en sång som jag tror att ni känner igen, säger hon.
Hon går runt bland bänkarna och delar ut texten och klassrummet fylls långsamt av ett växande mummel av barnröster. Visst känner de igen sången. Den heter ”Välkommen Eid” och förra året sjöng treorna den på festen som avslutar ramadan.

Med ett tydligt och engagerat kroppsspråk lotsar hon barnen genom sången. ”Eid är glädje”, sjunger halva klassen. ”Bästa glädje”, fyller andra halva i. ”Samlar familjer, släkt och vänner”, sjunger alla tillsammans.

DET FINNS DE SOM PÅSTÅR att all musik är haram, det vill säga förbjuden enligt islam – en extrem uppfattning som inte har någon större spridning i Sverige. Det händer, men är ovanligt, att föräldrar ifrågasätter musikundervisningen i skolan, säger Shiraf.
– Vi har bara en elev på hela skolan som inte vill vara med på musiken, eftersom hans pappa tar avstånd från all musik.

För Shiraf är musik alltså inget som förbjuds i islam. Samtidigt är hon tydlig med att hon inte tycker om all slags musik, och det är texterna det hänger på.
– Vissa sånger som handlar om sex, relationer och kroppen kan leda till omoraliskt beteende eller att man blir upphetsad. Sådana sånger är emot vår religion.

– Inom den moderna musiken finns artister som går nästan nakna på scenen och sjunger ord som vi inte vill att barnen ska använda, som hora till exempel.

Vilka sånger som är acceptabla avgörs av språket som används och budskapet som sången förmedlar. Man kan sjunga om naturen, människan och kärleken så länge språket är fint, säger Shiraf.
– Vad har man för mål med en sång? Vill man bara sprida sin egen syn på nakenhet till andra människor, framhäva sig själv och säga att man inte bryr sig om andra eller att man bara vill tjäna pengar?
Artister som kommunicerar sådana budskap går bort, och barnen har oftast bra koll på vilken musik som passar sig och inte.
– Vi lyssnar alltid på musiken som barnen tar med sig. Det har bara hänt två gånger att de tagit med sig något som inte passar, och de barn som förstår språket brukar reagera snabbt. De säger ”men fröken, det här är haram”, säger hon och spärrar upp ögonen.

DET STORA MEDIEBRUSET försöker Shiraf att bemöta på tre sätt: genom att föra en dialog med barnen kring värderingarna som kommer till uttryck i musiken. Genom att föreslå alternativ åt barnen som Cat Stevens, Sami Yusuf och Hamza Robertson

– Vi dricker inte och kunde inte fira FN-dagen med att sjunga om att vi går från krog till krog. Så vi ändrade den till ”På gatorna gick folk omkring och höll varandra i hand. Och lovade att aldrig mer kriga mot varandra.”
Precis som musik kan förmedla negativa värderingar, kan den användas för att förmedla bra värderingar eller lära barnen om islam.

Bloggen Muslismska Friskolan tilføjer:

Mycket märkligt att Ann-Louise Wallner får det att låta som om alla klasser på Ögårdsskolan har musikundervisning som det naturligaste i världen. Sanningen är att i vissa klasser på Ögårdsskolan kan det gå en hel termin utan att en enda musiktimme hålls. Det finns inte ens utlagt på schemat utan är utbytt mot ämnet bild.

Ovenpå den smøre trænger jeg til et fransk postkort: Henri Matisse and his model
1939 , Brassaï French (born in Hungary), 1899–1984

Dødsdømte homoseksuelle – “However, if the man survives death fall, the judge has the right to sentence him to death”

“I den nådige og barmhjertige Allahs navn”. Det er et tilbagevendende argument fra ikke-essentialisterne, at ‘islam ikke er en monolitisk størrelse’, og at ‘islam er intet. Islam er hvad muslimer gør den til’. Jørgen Bæk Simonsen ynder at fremhæve tilstedeværelsen af en løbende debat internt i muslimske miljøer som en pointe der i sig selv skulle berolige os kuffar. Måske er debatten på Yusuf Al-Qaradawis indflydelsesrige og autoritative site Islamonline.net et eksempel på hvad han hentyder til. På IOL har man således kunnet følge en levende, engageret debat om hvordan man straffer og dræber homoseksuelle medmennesker:

[…] IOL houses its own Shari’ah (Islamic law) Scholars, who provide religious rulings on various subjects. One of those subjects is that of homosexuals. In ‘How to Give Up Homosexuality,’ IOL Scholar Ahmad Kutty states that homosexuals “belong to the group of the wicked sinners condemned by Allah” and “have been condemned to eternal perdition by Allah.”

IOL Scholar Muzammil Siddiqi, in ‘How to Deal with Homosexuals,’ discusses how members of the Muslim community should shun the group. He states, “We should have deep repugnance to their acts and we must remind and warn them. Those who insist on this lifestyle, consider it legitimate and feel ‘gay pride,’ we should not associate with them and should not take them as friends. We should certainly avoid those people.”

IOL, then, goes further and talks about punishing those that are homosexual. In ‘Homosexuality Is a Major Sin,’ IOL Chairman Yusuf Al-Qaradawi states, “Muslim jurists have held differing opinions concerning the punishment for this abominable practice. Should it be the same as the punishment for fornication, or should both the active and passive participants be put to death? While such punishments may seem cruel, they have been suggested to maintain the purity of the Islamic society and to keep it clean of perverted elements.”

IOL Scholar Muhammad Saleh Al-Munajjid, in ‘Homosexuality and Lesbianism: Sexual Perversions,’ states, “Islam emphatically forbids this deed [homosexual sex] and prescribes a severe punishment for it in this world and the next. How could it be otherwise, when the Prophet of Islam (peace and blessings be upon him) said: ‘Whoever you find committing the sin of the people of Lut, kill them, both the one who does it and the one to whom it is done.’ (At-Tirmidhi: 1376) That is, if it is done with consent.”

Finally, IOL publishes specific penalties for homosexuals, one of which is a morbid practice known as “death falls.” In ‘Death Fall as Punishment for Homosexuality,’ IOL Scholar ‘Abdel Khaliq Hasan Ash-Shareef states, “Some scholars hold the opinion that the homosexual should be thrown from a high building as a punishment for his crime, but other scholars maintain that he should be imprisoned until death. Based on [this], we can conclude that, the judge is invested with full discretion as to whether this man is to be thrown from a high place or not, as a punishment for his crime. However, if the man survives death fall, the judge has the right to sentence him to death.” […] Islam Online’s “Headless Homosexuals”

Dette er den ‘kontekst’ som der debatteres i. Findes der i disse miljøer muslimske lærde der indtager helt afslappede, tolerante holdninger? Jeg har aldrig hørt om dem, og tvivler meget stærkt. Under alle omstændigheder føres denne debat på baggrund af grusomme, uciviliserede præmisser som slet ikke ville indgå i en lignende debat i vores kultur – man kan let tænke sig til hvordan reaktionen ville være, hvis der på Dansk Folkepartis hjemmeside foregik en lignende diskussion, hvilket der ikke gør. Men nu er det på en muslimsk site, så medierne er tavse. Jeg synes dette illustrerer hulheden i den bæksimonsenske betoning af pluralitet, og at lægfolk som os er nødt til selv at opsøge information vi stoler på, og ikke blot forlade os på folk som JBS eller Tim Jensen til at vejlede os om hvad der er ret og uret (LFPC).

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • morlille

    Jamen, ER ham Bæk Simonsen konverteret eller hva’?
    Hvis han er konverteret, så forklarer det jo den oplevelse af ham, som jeg altid får, at han missionerer eller i det mindste arbejder i en “højere” sags tjeneste.
    Er der nogen, der har en eksakt viden om en evt. konvertering?

  • Janne

    “Men nu er det på en muslimsk site, så medierne er tavse.”

    Som viser hvor høj en særstatus religion har fået i Danmark. Det er meget, meget ubehageligt at intolerance fredes bare fordi det er religiøs intolerance.

    Jeg er rystet over at der ikke i højere grad tages afstand fra hets mod homoseksuelle. Jeg er dybt forarget!

    Det er et vanskeligt dilemma venstrefløjen og kulturradikale står med nu: hvem skal have mest tolerance og rummelighed? Homoseksuelle eller dybt reaktionære religiøse grupper i Danmark?

    Faderhuset får rimeligvis ikke nogen form for forståelse, men andre gør. Hvorfor igen og igen den forskelsbehandling? Hvorfor skal andre religioner fredes selvom de foragter homoseksuelle? Det er meget udansk for det første at hetse mod homoseksuelle og for det andet at frede en enkelt religion og kun nøjes med at kritisere alle andre. Meget, meget udansk.

  • Janne

    “Det er et tilbagevendende argument fra ikke-essentialisterne, at ‘islam ikke er en monolitisk størrelse’, og at ‘islam er intet. Islam er hvad muslimer gør den til’.”

    Hvis islam er hvad man gør den til, så er islam netop også det islamister gør den til og hvorfor har JBS så ikke skrevet bøger om den form for islam som nogen gør religionen til?

  • “Jamen, ER ham Bæk Simonsen konverteret eller hva’?”

    Jeg tror nok det er endeligt fastslået at dette intet havde på sig. Men hvad der motiverer ham til at glide af over for ubehagelige kendsgerninger har jeg ingen som helst anelse om. Det var bizart at opleve ham hælde vand ud af ørerne under debatten i forfatterforeningen i februar. Hans motiver er gådefulde, men jeg må bare som lægmand forholde mig til hvad jeg kan konstatere, så som at han under Muhammedkrisen deltog i en konference sammen med ekstremister som Abu Laban, Yvonne Ridley og Rune Engelbreth, og at hans institut i forbindelse med Images of the Middle East-festivalen modtog donationer fra arabiske lande (Israel måtte ikke deltage). Jeg må derfor personligt konkludere, at hans ekspertise er underlagt nogle politiske forbindelser som jeg betragter som landsskadelige. Så jeg lytter til andre eksperter jeg har tillid til, og som forholder sig til hvad der foregår i verden i dag.

  • “hvorfor har JBS så ikke skrevet bøger om den form for islam som nogen gør religionen til?”

    Hvis islam var så individuel og så ikke-essentiel som vi får at vide, så skulle der være retninger indenfor denne ideologi der med samme vægt og med samme opbakning som traditionalisterne eksplicit accepterede frafald, homoseksualitet og muslimske kvinders giftemål med vantro mænd, og som troværdigt havde afskrevet sig sharia som mål, osv. Der burde således slet ikke være nogle tendenser – f. eks. burde der også være militante eller voldelige grupper af disse pluralister og ikke-supremacister der bekæmpede de jihadister og traditionalister vi kender så godt. Findes der det? Findes der ikke-teksttro grupper der ihærdigt bekæmper kvindeindpakning? Bøv. Voldsudøvelsen går kun én vej, fra dem med dogmatikken og traditionerne i ryggen, mod dem der opfattes som kættere og frafaldne.

    Hele denne luftige pluralisme er et postulat uden empirisk opbakning af betydning. Det var da også sigende, at pludrehovedet Kate Østergaard under det nævnte møde i forfatterforeningen nærmest triumferende henviste til muslimer på en indonesisk ø der fejrede Muhammeds fødselsdag med svinekød og risbrændevin. Sjovt nok nævnte hun ikke ahmadiyya-sekten, der i Pakistan forfølges og ikke anerkendes som muslimer.

  • Janne

    “Når en indhyllet medicinstuderende hævder ikke at ville behandle visse personer, når hun bliver læge, må det vist være en afart af lægeløftet.”

    Er der ved at være religiøs enevælde på danske sygehuse? Og så må vi almindelige dødelige, tvivlere og kættere tage den religiøse tvangsprædiken med som patienter på danske sygehuse, for sådan er nu engang multikulturens sande hellige evangelium?

  • Tobias

    Det er i øvrigt skræmmende at opleve, hvordan de danske læger er i defensiven i den lægedebat, der er brudt ud for nylig.

    De læger, der er imod, at læger og sygeplejersker bærer tørklæde på jobbet, bliver stærkt kritiseret og i nogle tilfælde beskyldt for racisme og manglende evne til at tage sig af deres etniske patienter af deres etniske lægekolleger.

    Det er skræmmende, at etniske læger fuldstændig uimodsagt og udokumenteret kan få lov til at komme med så stærke beskyldninger mod danske kolleger.

  • Tobias

    “”…et samfund, hvor gensidig respekt og forståelse danner det fælles grundlag, som alle mennesker lever efter. Hvor det ikke er vores respektive forskellige baggrunde, men derimod erkendelsen af og bestræbelserne henimod en fælles fremtid, der tæller.”

    Imran Rashid, læge”
    _

    “Alle mennesker”?!

    Imran Rashids mund løber lige så stille over med totalitarisme.

    Desuden udviser koranen/islam ikke den mindste respekt for kristendommen.

  • Tobias

    Lidt opbyggelighed i midnatstimen:

    Dagens navn: Pelagius, der 26. juni 925, 13 år gammel, blev dræbt af saracenerne, muhammedanerne i Spanien, fordi han ikke ville afsværge sin kristne tro.

  • Kristoffer Mogensen

    Mht. den kgl. Livgarde, saa var denne blog det sidste sted, jeg maatte tro, ville se bort fra nævnte regiments rod i det nordskaanske, saavel som den historiske sammenhæng, hvori det opstod. Bortredigeringen af Skaane i Danmarks historie er en slags tvangstanke hos alt for mange, men at finde den her, hos “Snaphanen” – det er for meget!!!

    CUU – Skam og Skiendsel

  • Janne

    Tobias

    Jeg synes mere og mere at netop det aggressive multikulturelle pres på os og vore skikke og traditioner fremtvinger mere viden om vores egen historie og kultur. Det glæder mig trodsalt.

  • Ulla Lauridsen

    Jeg kan personligt ikke se noget galt i at en religiøs friskole er snerpet og religiøs, også i sin musikundervisning. De ting, der trækkes frem, kunne akkurat lige så godt ske og siges på en kristen friskole. Der er faktisk mange kristne, der forbyder rytmisk musik.

  • Måske ikke isoleret betragtet, men når man kigger på effekten på det omgivende samfund får det større perspektiver. De små rester af snerpede kristne samfund har ingen indvirkning på Danmark som sådan, mens muslimsk levevis netop trænger sig på og bliver et anliggende for alle – som her ved asketiske, puritanske holdninger, der også får betydning for skolekammerater, kolleger og naboer, der afkræves særhensyn. Der er omkring 5% muslimer i Danmark p.t., og prøv at se hvordan deres levevis fylder medierne og læserbrevene. Hvordan bliver det så når alle de små poder man kan iagttage i barne- og klapvogne på gaden bliver voksne, og deres børn osv.? Al erfaring fra verden i dag og fra historien siger, at belastningen af det omgivende samfund og forringelsen af levevilkårene for kuffar vil stige i takt hermed. Asketisk holdning til musik er bare et lille fingerpeg herom.

  • © Kristoffer – vil du udvikle, hvad det er med Nord Skåne. Jeg må ha et hul der.

  • Janne

    “Der er omkring 5% muslimer i Danmark p.t., og prøv at se hvordan deres levevis fylder medierne og læserbrevene.”

    Det er ikke bare i medierne de fylder ekstremt meget i forhold til antal. Det er allerede halal regler der bestemmer skolemaden på flere folkeskoler, som vi er med til at betale til over skattebilletten og det er religiøs indpakning af kvinder på arbejdspladser og på uddannelsessteder der fylder mest i debatten og kommuner isolerer nogle kvinder i svømmehaller så vi andre ikke kan få svømmetider og indfører religiøst korrekte lændeklæder til mænd. Det virker bare så aggressivt den måde det haster med at få indført multikultur som i grunden bare ender med monokultur og det er ikke vores kulturhistorie og vores normer der bliver en del af fremtiden, hvis det står til den monokultur.

    Hvad med om 20 år når der er noget mere end 5 %?

  • Johansen

    ““Der er omkring 5% muslimer i Danmark p.t., og prøv at se hvordan deres levevis fylder medierne og læserbrevene.”

    Hvor henne er det opgjort at der “kun” er 5 % muslimer i Danmark. Det kunne jeg godt tænke mig at se nærmere på. De synes umiddelbart at udgøre mere end 5 %, eller også er det bare fordi, at man ser en “skævvridning”, når man bor i en af de større byer.

    Gert Wilders sagde i sin tale på Trykkefrihedsselskabets møde noget i den her stil, hvor han refererede en vis hr. Hammond? fra Belgien.
    Når muslimerne udgør ca. 5 % af en befolkning vil de presse på for særrettigheder og samle sig i enklaver/parallelsamfund.
    Når de udgør omkring ca. 20 % af en befolkning vil man begynde at se angreb mod andre religioners hellige huse.

    Der har været flere angreb på den serbiske kirke i Malmø og i sydfrankrig har der siden 2000 været flere angreb og afbrænidinger af synagoger.
    Det stemmer helt godt overens med at der i nævnte områder er en høj koncentration. En ubærlig og meget fortvivlende udvikling!

  • © Johansen: Ja, Peter Hammond – vi havde den her 30 marts. Den kan diskuteres, og det blev den:

    »Islamiseringsbarometret«

    As long as the Muslim population remains around 1% of any given country they will be regarded as a peace-loving minority and not as a threat to anyone. In fact, they may be featured in articles and films, stereotyped for their colorful uniqueness:

    United States — Muslim 1.0%
    Australia — Muslim 1.5%
    Canada — Muslim 1.9%
    China — Muslim 1%-2%
    Italy — Muslim 1.5%
    Norway — Muslim 1.8%

    At 2% and 3% they begin to proselytize from other ethnic minorities and disaffected groups with major recruiting from the jails and among street gangs:

    Denmark — Muslim 2%
    Germany — Muslim 3.7%
    United Kingdom — Muslim 2. 7%
    Spain — Muslim 4%
    Thailand — Muslim 4.6%…………….

    http://snaphanen.dk/2008/03/30/islamiseringsbarometret/

  • Johansen

    Steen

    Tak for linket 🙂
    Den postering havde jeg overset.

    Det er skræmmende tal og det går desværre den forkerte vej.
    Hvad har vi dog gjort ved vort kontinent?
    Skaderne synes uoprettelige!

    Lad os håbe at Europa snart vågner op for alvor og får bremset islamiseringen, som skyller ind over os. Der skal solide og urokkelige diger til, hvis katastrofen for vore efterkommere skal afværges.