26
jun
Seneste opdatering: 29/1-12 kl. 1921
18 kommentarer - Tryk for at kommentere!

fejringen af 350 Ă„rs jubilĂŠet er begyndt. ForhĂ„bentlig kommer vi til at opleve  noget af programmet ved “ringside”.

Oprettelsen fandt sted i henhold til Kong Frederik III’s skriftlige befaling givet pĂ„ KĂžbenhavns Slot 30. juni 1658, hvor et antal eksisterende kompagnier blev organiseret i et regiment.
Regimentet er formentlig mÞnstret kort efter oprettelsen. Den fÞrst kendte mÞnstring fandt sted 12. december 1658. IlddÄben var Generaludfaldet fra KÞbenhavn 23. august 1658, hvor alle davÊrende 6 kompagnier deltog. ForudsÊtningerne for oprettelsen var dels behovet for en reorganisering af hÊren under svenskekrigene 1657-1659, dels Kongens behov for en stÞrre, pÄlidelig vagtstyrke til sikring af Kongen samt personer og lokaliteter omkring ham..(mobilvideo).

KnibtangsmanĂžvre mod EU-borgernes frihed

En afdanket sovjetborger fra Estland Ăžjner EUs potentiale til at fĂžre drĂžmmen videre:

STOREBROR. Ett utskott i EU-parlamentet har röstat igenom ett lagförslag för att registrera och kontrollera bloggare.Förslaget kan göra det omöjligt att blogga anonymt. Det blir ocksĂ„ lĂ€ttare att komma Ă„t bloggare med rĂ€ttsliga Ă„tgĂ€rder. Den estlĂ€ndska parlamentsledamoten Marianne Mikko ligger bakom förslaget. […]

Marianne Mikko menar att bloggar kan “förorena cyberrymden”. DĂ€rför vill hon tvinga alla som har en blogg att registrera sig hos myndigheterna för att fĂ„ ett utgivningsbevis. Det ska ocksĂ„ bli lĂ€ttare att komma Ă„t bloggare rĂ€ttsligt.

Svenske eu-parlamentarikern Christofer Fjellner (m) Ă€r kritisk och vill stoppa förslaget. […]
– Man borde kanske inte förvĂ„nas, hon har en sovjetisk journalistexamen frĂ„n just 1984. Att hon buntar ihop bloggar och spam visar med all tydlighet att hon inte förstĂ„tt nĂ„got om den verklighet hon försöker reglera. EU vill registrera bloggare  (det er  Mikko fra parlamentets  socialistgruppe til venstre- hendes formand hedder…Poul Nyrup Rasmussen. )

 

 Og i Holland, som synes under hastig afvikling og grebet af desperation hos dets myndigheder, er en blogger blevet indkaldt til afhÞring hos politiet for 14 lÊserkommentarer af Êldre dato. Via Gates of Vienna:

The Public Prosecutor’s Office (OM) appears to have launched an initiative against comments on Internet sites that are critical of the multicultural society. The OM is among other things focusing on the popular website GeenStijl.nl.

GeenStijl received a written request this week to report to a police station in Amsterdam, without further information on what it was about. GeenStijl’s editors reported they were told that 14 comments on its website were punishable offences. These were contributions from visitors to the site in 2006. Govt Targeting Comments on Islam-Critical Websites

Jeg er uforbederlig pessimist, men jeg mÄ indrÞmme at jeg har vanskeligt ved at se omfattende, totalitÊr knÊgtelse af ytringsfriheden gennemfÞrt i praksis. Selv hos vores argeste modstandere pÄ venstreflÞjen ville regulÊr forfÞlgelse af blogger-dissidenter mÄske skabe brudlinjer, ligesom man i disse dage kan se venstreflÞjen tage afstand fra det svenske foregangslands drakoniske FRA-lovgivning. Sikkert er det, at alle teknologiske mÄder at omgÄ og udfordre en omfattende klapjagt pÄ subversive bloggere vil blive taget i brug, og vil forene netmedierne som aldrig fÞr. Og som jeg plejer at skrive, som en sidste udvej mÄ vi ud i nattens mulm og mÞrke med tapetklister og kost, og hÊnge gammeldags lÞbesedler op (LFPC).

Hjul og stejle

havde nok vĂŠret en mere passende straf for sexköp. Jobbet og konen bĂžr ogsĂ„ ryge, polisen har vel informeret hende efter deres nye praksis ? MĂŠnd skal kende deres plads – forelĂžbig 18.500 kroner for et blow-job. Fik kvinden – Ăžh…, skadelidte – lov at beholde pengene og et lift hjem ?

Den framstĂ„ende profilen i en av de större Göteborgsklubbarna köpte sex pĂ„ Rosenlund. Han betalade en prostituerad 2500 för oralsex – utan kondom.
– Jag tĂ€nkte med fel huvud, sĂ€ger han . Eftersom mannen har en inkomst pĂ„ nĂ€stan 400.000 slutar dagsböterna pĂ„ totalt 16.500. Plus 2000 för sexköpet – slutsumman sedan kvinnan krĂ€vt kondom, trots allt. Notan för kvĂ€llen: 18.500 kronor. – “Det blev en dyr nationaldag,” sĂ€ger han. GT.SE

»Jeg skal lige konferere med imamen fÞrst«

LÊge Nanna Bodé og antropolog Britta Mogensen skriver bla. :

“LĂŠge Ikram Sarwar mener, at der er flere holdninger til lĂŠgelĂžftet. Det har han ikke helt uret i. NĂ„r en indhyllet medicinstuderende hĂŠvder ikke at ville behandle visse personer, nĂ„r hun bliver lĂŠge, mĂ„ det vist vĂŠre en afart af lĂŠgelĂžftet. En ret uhyggelig udmelding, hvis man forestiller sig, at en bevidstlĂžs patient bliver indlagt og genkendt af lĂŠgen som modstander af indhylning af kvinder. Kan patienten sĂ„ bare fĂ„ lov at dĂž? Eller hvad med den indhyllede lĂŠge, der i en tv-udsendelse spurgte en imam om, hvorvidt islam tillader hende at udfĂžre en abort pĂ„ en patient? Som potentiel patient kan man frygte, at man fejler et eller andet, som imamen lige skal spĂžrges til rĂ„ds om, inden man kan komme i behandling.
Det virker Êrligt talt ikke sÊrligt betryggende, at lÊger med religiÞse, hjemmestrikkede lÊgelÞfter slippes lÞs pÄ befolkningen. Det er forekommet, at personale pÄ danske sygehuse er tilrettevist/advaret/afskediget for at bÊre deres kristendom for meget udenpÄ i omgangen med patienter. Det manglede ogsÄ bare andet. Men reglen om ikke at bÊre religiÞse symboler, der dÄrligt kan overses, gÊlder altsÄ ikke muslimer. Det er diskrimination, der er til at fÄ Þje pÄ.

Vi kan alle, hvis vi Ăžnsker det, fravĂŠlge en erhvervsdrivende, der ansĂŠtter personale, som mener, at vi som kunder skal forholde os til religion midt i indkĂžbene af dagligvarer. Men nĂ„r vi ”handler” med det offentlige, kan vi ikke vĂŠlge et andet skattevĂŠsen, en anden socialforvaltning, en anden dommer, nĂŠvninge, domsmĂŠnd etc. Vi er altsĂ„ pisket til at forholde os til en eller anden religion midt i den mĂ„ske meget alvorlige krisesituation, vi er i.

Da det ser ud til, at vi mÄ vente en stund pÄ et forbud mod religiÞse symboler i offentlige stillinger, mÄ friheden indtil da til at udstille sin tro modsvares af patienternes frihed til at fravÊlge at skulle forholde sig til lÊgens religion.

Ved indlĂŠggelse mĂ„ patienten derfor have frihed til at krĂŠve en lĂŠge, der mener, at hans/hendes religion er patienten uvedkommende. Det nytter jo ikke meget, at patienten frit kan vĂŠlge et andet hospital, som Imran Rashid hovent udtrykker det (Ugeskrift for LĂŠger 2007:169), hvis patienten nĂŠgtes et frit lĂŠgevalg.”

Frit lĂŠgevalg, JP . Ikram Sarwar er (S) sundhedspolitisk ordfĂžrer for Socialdemokraterne pĂ„ KĂžbenhavns RĂ„dhus. Imran Rashid har bla. noget der hedder “Sund Kultur” – en oplagt idĂ© at lancere pĂ„ pakistansk – og “et samarbejde bestĂ„ende af mig og min gode ven Isam Bachiri fra bandet Outlandish.”

Solid vĂŠrkstedshumor i politietaten vĂŠkker forargelse

FĂžrst var unge DF’ere og radikales udskejelser udi profettegnekunsten under aldeles private former, som blev gjort til et offentligt anliggende. Nu prĂžver man pĂ„ Nyhedsavisen at skabe en sag over nogle bramfrie bemĂŠrkninger skrevet i et privat forum for politifolk. Jeg kan se to tendenser her: Det ene er en stigende tilbĂžjelighed til ganske udansk moralisme og hellighed, som mĂ„ske/mĂ„ske ikke afspejler en ‘moralismens globalisering’, eller bare er noget som journalister og udgivere ved skaber omsĂŠtning i gesjĂŠften. Det andet er hysterisk fokusering pĂ„ fĂŠnomener der ellers er velkendte fra lĂŠnge fĂžr internettet, men som nu i den nye elektroniske form pludselig problematiseres. Nyhedsavisens skribenter er nĂŠppe sĂ„ jomfrunalske og vĂ„de bag Ăžrerne, at de ikke er bekendt med hvordan ‘tonen’ er, og altid har vĂŠret, hos politi- brand- og redningsfolk (LFPC).

[…] »..KUN ansatte i dansk politi kan mĂždes, tale frit og kalde en journalist, der har skrevet en kritisk og usaglig artikel, for en spasser, der har skrevet artiklen med to brĂŠkkede hĂŠnder eller snart vil fĂ„ det.«

SĂ„dan beskriver en politiassistent det lukkede debatforum www.politiforummet.dk , hvor landets politibetjente kan diskutere deres arbejde og fĂ„ frit aflĂžb for deres fĂžlelser. Politiassistenten, der ogsĂ„ underviser pĂ„ politiskolen, stĂ„r selv bag forummet. Han skriver, at man pĂ„ forummet kan kalde ‘En super rĂžd politifjendtlig politiker for et omvandrende fossil, der burde nakkeskydes med en Luger (pistol.red), (…) uden at vi dagen efter lander pĂ„ forsiden af Ekstra Bladet’. […] Betjent: Kom og snak om at nakkeskyde politikere

»Men fröken, det hÀr Àr haram«

Fra “Fotnoten” – det svenske lĂŠrerforbunds tidsskrift for musik, sang- og dramalĂŠrere. Ny- og gammelpuritanere i alle lande – forener eder med TĂžger, Kvinfo og profeten, ham jeg ikke staver med stort fordi der er sĂ„ mange profeter, man kan fodre svin med dem, hvis man ellers undskylder mit franske. Et par smagsprĂžver:

SĂ„ngens budskap: SĂ„nger kan lĂ€ra barn goda vĂ€rderingar och kĂ€rlek till Gud. Fast de kan ocksĂ„ förmedla fel saker – om de sjungs av halvnakna artister till exempel. Imam Shiraf Sebaie, musiklĂ€rare pĂ„ Al-Azharskolan i Bromma, vĂ€ljer musik med omsorg.

KLOCKAN ÄR STRAX EFTER ETT nĂ€r treorna pĂ„ Al-Azharskolan börjar droppa in i klassrummet och slĂ„ sig ner vid bĂ€nkarna. MusiklĂ€raren Shiraf Sebaie hĂ€lsar dem vĂ€lkomna pĂ„ svenska, arabiska och engelska.

– Idag ska vi trĂ€na pĂ„ en sĂ„ng som jag tror att ni kĂ€nner igen, sĂ€ger hon.
Hon gĂ„r runt bland bĂ€nkarna och delar ut texten och klassrummet fylls lĂ„ngsamt av ett vĂ€xande mummel av barnröster. Visst kĂ€nner de igen sĂ„ngen. Den heter ”VĂ€lkommen Eid” och förra Ă„ret sjöng treorna den pĂ„ festen som avslutar ramadan.

Med ett tydligt och engagerat kroppssprĂ„k lotsar hon barnen genom sĂ„ngen. ”Eid Ă€r glĂ€dje”, sjunger halva klassen. ”BĂ€sta glĂ€dje”, fyller andra halva i. ”Samlar familjer, slĂ€kt och vĂ€nner”, sjunger alla tillsammans.

DET FINNS DE SOM PÅSTÅR att all musik Ă€r haram, det vill sĂ€ga förbjuden enligt islam – en extrem uppfattning som inte har nĂ„gon större spridning i Sverige. Det hĂ€nder, men Ă€r ovanligt, att förĂ€ldrar ifrĂ„gasĂ€tter musikundervisningen i skolan, sĂ€ger Shiraf.
– Vi har bara en elev pĂ„ hela skolan som inte vill vara med pĂ„ musiken, eftersom hans pappa tar avstĂ„nd frĂ„n all musik.

För Shiraf Àr musik alltsÄ inget som förbjuds i islam. Samtidigt Àr hon tydlig med att hon inte tycker om all slags musik, och det Àr texterna det hÀnger pÄ.
– Vissa sĂ„nger som handlar om sex, relationer och kroppen kan leda till omoraliskt beteende eller att man blir upphetsad. SĂ„dana sĂ„nger Ă€r emot vĂ„r religion.

– Inom den moderna musiken finns artister som gĂ„r nĂ€stan nakna pĂ„ scenen och sjunger ord som vi inte vill att barnen ska anvĂ€nda, som hora till exempel.

Vilka sÄnger som Àr acceptabla avgörs av sprÄket som anvÀnds och budskapet som sÄngen förmedlar. Man kan sjunga om naturen, mÀnniskan och kÀrleken sÄ lÀnge sprÄket Àr fint, sÀger Shiraf.
– Vad har man för mĂ„l med en sĂ„ng? Vill man bara sprida sin egen syn pĂ„ nakenhet till andra mĂ€nniskor, framhĂ€va sig sjĂ€lv och sĂ€ga att man inte bryr sig om andra eller att man bara vill tjĂ€na pengar?
Artister som kommunicerar sÄdana budskap gÄr bort, och barnen har oftast bra koll pÄ vilken musik som passar sig och inte.
– Vi lyssnar alltid pĂ„ musiken som barnen tar med sig. Det har bara hĂ€nt tvĂ„ gĂ„nger att de tagit med sig nĂ„got som inte passar, och de barn som förstĂ„r sprĂ„ket brukar reagera snabbt. De sĂ€ger ”men fröken, det hĂ€r Ă€r haram”, sĂ€ger hon och spĂ€rrar upp ögonen.

DET STORA MEDIEBRUSET försöker Shiraf att bemöta pÄ tre sÀtt: genom att föra en dialog med barnen kring vÀrderingarna som kommer till uttryck i musiken. Genom att föreslÄ alternativ Ät barnen som Cat Stevens, Sami Yusuf och Hamza Robertson

– Vi dricker inte och kunde inte fira FN-dagen med att sjunga om att vi gĂ„r frĂ„n krog till krog. SĂ„ vi Ă€ndrade den till ”PĂ„ gatorna gick folk omkring och höll varandra i hand. Och lovade att aldrig mer kriga mot varandra.”
Precis som musik kan förmedla negativa vÀrderingar, kan den anvÀndas för att förmedla bra vÀrderingar eller lÀra barnen om islam.

Bloggen Muslismska Friskolan tilfĂžjer:

Mycket mĂ€rkligt att Ann-Louise Wallner fĂ„r det att lĂ„ta som om alla klasser pĂ„ ÖgĂ„rdsskolan har musikundervisning som det naturligaste i vĂ€rlden. Sanningen Ă€r att i vissa klasser pĂ„ ÖgĂ„rdsskolan kan det gĂ„ en hel termin utan att en enda musiktimme hĂ„lls. Det finns inte ens utlagt pĂ„ schemat utan Ă€r utbytt mot Ă€mnet bild.

OvenpÄ den smÞre trÊnger jeg til et fransk postkort: Henri Matisse and his model
1939 , Brassaï French (born in Hungary), 1899–1984

DĂždsdĂžmte homoseksuelle – “However, if the man survives death fall, the judge has the right to sentence him to death”

“I den nĂ„dige og barmhjertige Allahs navn”. Det er et tilbagevendende argument fra ikke-essentialisterne, at ‘islam ikke er en monolitisk stĂžrrelse’, og at ‘islam er intet. Islam er hvad muslimer gĂžr den til’. JĂžrgen BĂŠk Simonsen ynder at fremhĂŠve tilstedevĂŠrelsen af en lĂžbende debat internt i muslimske miljĂžer som en pointe der i sig selv skulle berolige os kuffar. MĂ„ske er debatten pĂ„ Yusuf Al-Qaradawis indflydelsesrige og autoritative site Islamonline.net et eksempel pĂ„ hvad han hentyder til. PĂ„ IOL har man sĂ„ledes kunnet fĂžlge en levende, engageret debat om hvordan man straffer og drĂŠber homoseksuelle medmennesker:

[…] IOL houses its own Shari’ah (Islamic law) Scholars, who provide religious rulings on various subjects. One of those subjects is that of homosexuals. In ‘How to Give Up Homosexuality,’ IOL Scholar Ahmad Kutty states that homosexuals “belong to the group of the wicked sinners condemned by Allah” and “have been condemned to eternal perdition by Allah.”

IOL Scholar Muzammil Siddiqi, in ‘How to Deal with Homosexuals,’ discusses how members of the Muslim community should shun the group. He states, “We should have deep repugnance to their acts and we must remind and warn them. Those who insist on this lifestyle, consider it legitimate and feel ‘gay pride,’ we should not associate with them and should not take them as friends. We should certainly avoid those people.”

IOL, then, goes further and talks about punishing those that are homosexual. In ‘Homosexuality Is a Major Sin,’ IOL Chairman Yusuf Al-Qaradawi states, “Muslim jurists have held differing opinions concerning the punishment for this abominable practice. Should it be the same as the punishment for fornication, or should both the active and passive participants be put to death? While such punishments may seem cruel, they have been suggested to maintain the purity of the Islamic society and to keep it clean of perverted elements.”

IOL Scholar Muhammad Saleh Al-Munajjid, in ‘Homosexuality and Lesbianism: Sexual Perversions,’ states, “Islam emphatically forbids this deed [homosexual sex] and prescribes a severe punishment for it in this world and the next. How could it be otherwise, when the Prophet of Islam (peace and blessings be upon him) said: ‘Whoever you find committing the sin of the people of Lut, kill them, both the one who does it and the one to whom it is done.’ (At-Tirmidhi: 1376) That is, if it is done with consent.”

Finally, IOL publishes specific penalties for homosexuals, one of which is a morbid practice known as “death falls.” In ‘Death Fall as Punishment for Homosexuality,’ IOL Scholar ‘Abdel Khaliq Hasan Ash-Shareef states, “Some scholars hold the opinion that the homosexual should be thrown from a high building as a punishment for his crime, but other scholars maintain that he should be imprisoned until death. Based on [this], we can conclude that, the judge is invested with full discretion as to whether this man is to be thrown from a high place or not, as a punishment for his crime. However, if the man survives death fall, the judge has the right to sentence him to death.” […] Islam Online’s “Headless Homosexuals”

Dette er den ‘kontekst’ som der debatteres i. Findes der i disse miljĂžer muslimske lĂŠrde der indtager helt afslappede, tolerante holdninger? Jeg har aldrig hĂžrt om dem, og tvivler meget stĂŠrkt. Under alle omstĂŠndigheder fĂžres denne debat pĂ„ baggrund af grusomme, uciviliserede prĂŠmisser som slet ikke ville indgĂ„ i en lignende debat i vores kultur – man kan let tĂŠnke sig til hvordan reaktionen ville vĂŠre, hvis der pĂ„ Dansk Folkepartis hjemmeside foregik en lignende diskussion, hvilket der ikke gĂžr. Men nu er det pĂ„ en muslimsk site, sĂ„ medierne er tavse. Jeg synes dette illustrerer hulheden i den bĂŠksimonsenske betoning af pluralitet, og at lĂŠgfolk som os er nĂždt til selv at opsĂžge information vi stoler pĂ„, og ikke blot forlade os pĂ„ folk som JBS eller Tim Jensen til at vejlede os om hvad der er ret og uret (LFPC).

0 0 votes
Article Rating


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

18 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Johansen
Johansen
15 years ago

Steen

Tak for linket 🙂
Den postering havde jeg overset.

Det er skrÊmmende tal og det gÄr desvÊrre den forkerte vej.
Hvad har vi dog gjort ved vort kontinent?
Skaderne synes uoprettelige!

Lad os hÄbe at Europa snart vÄgner op for alvor og fÄr bremset islamiseringen, som skyller ind over os. Der skal solide og urokkelige diger til, hvis katastrofen for vore efterkommere skal afvÊrges.

Johansen
Johansen
15 years ago

““Der er omkring 5% muslimer i Danmark p.t., og prĂžv at se hvordan deres levevis fylder medierne og lĂŠserbrevene.” Hvor henne er det opgjort at der “kun” er 5 % muslimer i Danmark. Det kunne jeg godt tĂŠnke mig at se nĂŠrmere pĂ„. De synes umiddelbart at udgĂžre mere end 5 %, eller ogsĂ„ er det bare fordi, at man ser en “skĂŠvvridning”, nĂ„r man bor i en af de stĂžrre byer. Gert Wilders sagde i sin tale pĂ„ Trykkefrihedsselskabets mĂžde noget i den her stil, hvor han refererede en vis hr. Hammond? fra Belgien. NĂ„r muslimerne udgĂžr ca. 5… Read more »

Janne
Janne
15 years ago

“Der er omkring 5% muslimer i Danmark p.t., og prĂžv at se hvordan deres levevis fylder medierne og lĂŠserbrevene.” Det er ikke bare i medierne de fylder ekstremt meget i forhold til antal. Det er allerede halal regler der bestemmer skolemaden pĂ„ flere folkeskoler, som vi er med til at betale til over skattebilletten og det er religiĂžs indpakning af kvinder pĂ„ arbejdspladser og pĂ„ uddannelsessteder der fylder mest i debatten og kommuner isolerer nogle kvinder i svĂžmmehaller sĂ„ vi andre ikke kan fĂ„ svĂžmmetider og indfĂžrer religiĂžst korrekte lĂŠndeklĂŠder til mĂŠnd. Det virker bare sĂ„ aggressivt den mĂ„de det… Read more »

LFPC
15 years ago

MĂ„ske ikke isoleret betragtet, men nĂ„r man kigger pĂ„ effekten pĂ„ det omgivende samfund fĂ„r det stĂžrre perspektiver. De smĂ„ rester af snerpede kristne samfund har ingen indvirkning pĂ„ Danmark som sĂ„dan, mens muslimsk levevis netop trĂŠnger sig pĂ„ og bliver et anliggende for alle – som her ved asketiske, puritanske holdninger, der ogsĂ„ fĂ„r betydning for skolekammerater, kolleger og naboer, der afkrĂŠves sĂŠrhensyn. Der er omkring 5% muslimer i Danmark p.t., og prĂžv at se hvordan deres levevis fylder medierne og lĂŠserbrevene. Hvordan bliver det sĂ„ nĂ„r alle de smĂ„ poder man kan iagttage i barne- og klapvogne pĂ„… Read more »

Ulla Lauridsen
15 years ago

Jeg kan personligt ikke se noget galt i at en religiÞs friskole er snerpet og religiÞs, ogsÄ i sin musikundervisning. De ting, der trÊkkes frem, kunne akkurat lige sÄ godt ske og siges pÄ en kristen friskole. Der er faktisk mange kristne, der forbyder rytmisk musik.

Janne
Janne
15 years ago

Tobias

Jeg synes mere og mere at netop det aggressive multikulturelle pres pÄ os og vore skikke og traditioner fremtvinger mere viden om vores egen historie og kultur. Det glÊder mig trodsalt.

Kristoffer Mogensen
Kristoffer Mogensen
15 years ago

Mht. den kgl. Livgarde, saa var denne blog det sidste sted, jeg maatte tro, ville se bort fra nĂŠvnte regiments rod i det nordskaanske, saavel som den historiske sammenhĂŠng, hvori det opstod. Bortredigeringen af Skaane i Danmarks historie er en slags tvangstanke hos alt for mange, men at finde den her, hos “Snaphanen” – det er for meget!!!

CUU – Skam og Skiendsel

Tobias
Tobias
15 years ago

Lidt opbyggelighed i midnatstimen:

Dagens navn: Pelagius, der 26. juni 925, 13 Ă„r gammel, blev drĂŠbt af saracenerne, muhammedanerne i Spanien, fordi han ikke ville afsvĂŠrge sin kristne tro.

Tobias
Tobias
15 years ago

“”…et samfund, hvor gensidig respekt og forstĂ„else danner det fĂŠlles grundlag, som alle mennesker lever efter. Hvor det ikke er vores respektive forskellige baggrunde, men derimod erkendelsen af og bestrĂŠbelserne henimod en fĂŠlles fremtid, der tĂŠller.”

Imran Rashid, lĂŠge”
_

“Alle mennesker”?!

Imran Rashids mund lÞber lige sÄ stille over med totalitarisme.

Desuden udviser koranen/islam ikke den mindste respekt for kristendommen.

Tobias
Tobias
15 years ago

Det er i Ăžvrigt skrĂŠmmende at opleve, hvordan de danske lĂŠger er i defensiven i den lĂŠgedebat, der er brudt ud for nylig.

De lÊger, der er imod, at lÊger og sygeplejersker bÊrer tÞrklÊde pÄ jobbet, bliver stÊrkt kritiseret og i nogle tilfÊlde beskyldt for racisme og manglende evne til at tage sig af deres etniske patienter af deres etniske lÊgekolleger.

Det er skrÊmmende, at etniske lÊger fuldstÊndig uimodsagt og udokumenteret kan fÄ lov til at komme med sÄ stÊrke beskyldninger mod danske kolleger.

Janne
Janne
15 years ago

“NĂ„r en indhyllet medicinstuderende hĂŠvder ikke at ville behandle visse personer, nĂ„r hun bliver lĂŠge, mĂ„ det vist vĂŠre en afart af lĂŠgelĂžftet.”

Er der ved at vÊre religiÞs enevÊlde pÄ danske sygehuse? Og sÄ mÄ vi almindelige dÞdelige, tvivlere og kÊttere tage den religiÞse tvangsprÊdiken med som patienter pÄ danske sygehuse, for sÄdan er nu engang multikulturens sande hellige evangelium?

LFPC
15 years ago

“hvorfor har JBS sĂ„ ikke skrevet bĂžger om den form for islam som nogen gĂžr religionen til?” Hvis islam var sĂ„ individuel og sĂ„ ikke-essentiel som vi fĂ„r at vide, sĂ„ skulle der vĂŠre retninger indenfor denne ideologi der med samme vĂŠgt og med samme opbakning som traditionalisterne eksplicit accepterede frafald, homoseksualitet og muslimske kvinders giftemĂ„l med vantro mĂŠnd, og som trovĂŠrdigt havde afskrevet sig sharia som mĂ„l, osv. Der burde sĂ„ledes slet ikke vĂŠre nogle tendenser – f. eks. burde der ogsĂ„ vĂŠre militante eller voldelige grupper af disse pluralister og ikke-supremacister der bekĂŠmpede de jihadister og traditionalister vi… Read more »

LFPC
15 years ago

“Jamen, ER ham BĂŠk Simonsen konverteret eller hva’?” Jeg tror nok det er endeligt fastslĂ„et at dette intet havde pĂ„ sig. Men hvad der motiverer ham til at glide af over for ubehagelige kendsgerninger har jeg ingen som helst anelse om. Det var bizart at opleve ham hĂŠlde vand ud af Ăžrerne under debatten i forfatterforeningen i februar. Hans motiver er gĂ„defulde, men jeg mĂ„ bare som lĂŠgmand forholde mig til hvad jeg kan konstatere, sĂ„ som at han under Muhammedkrisen deltog i en konference sammen med ekstremister som Abu Laban, Yvonne Ridley og Rune Engelbreth, og at hans institut… Read more »

Janne
Janne
15 years ago

“Det er et tilbagevendende argument fra ikke-essentialisterne, at ‘islam ikke er en monolitisk stĂžrrelse’, og at ‘islam er intet. Islam er hvad muslimer gĂžr den til’.”

Hvis islam er hvad man gÞr den til, sÄ er islam netop ogsÄ det islamister gÞr den til og hvorfor har JBS sÄ ikke skrevet bÞger om den form for islam som nogen gÞr religionen til?

Janne
Janne
15 years ago

“Men nu er det pĂ„ en muslimsk site, sĂ„ medierne er tavse.” Som viser hvor hĂžj en sĂŠrstatus religion har fĂ„et i Danmark. Det er meget, meget ubehageligt at intolerance fredes bare fordi det er religiĂžs intolerance. Jeg er rystet over at der ikke i hĂžjere grad tages afstand fra hets mod homoseksuelle. Jeg er dybt forarget! Det er et vanskeligt dilemma venstreflĂžjen og kulturradikale stĂ„r med nu: hvem skal have mest tolerance og rummelighed? Homoseksuelle eller dybt reaktionĂŠre religiĂžse grupper i Danmark? Faderhuset fĂ„r rimeligvis ikke nogen form for forstĂ„else, men andre gĂžr. Hvorfor igen og igen den forskelsbehandling?… Read more »

morlille
morlille
15 years ago

Jamen, ER ham BĂŠk Simonsen konverteret eller hva’?
Hvis han er konverteret, sĂ„ forklarer det jo den oplevelse af ham, som jeg altid fĂ„r, at han missionerer eller i det mindste arbejder i en “hĂžjere” sags tjeneste.
Er der nogen, der har en eksakt viden om en evt. konvertering?

18
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x