10
jul
Seneste opdatering: 11/7-08 kl. 1539
45 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Musik og dufte kan løfte én tilbage til tidligere tider, første gang ét eller andet skete. Hver gang jeg hører adagioen fra Bruckners 7 symfoni, – og den er i radioen her til aften –  er jeg tilbage i en seng i et stort værelse i en gammel engelsk officersmesse i Singapore. I 35 graders, tæt fugtig varme og med feber. Der er ingen airconditioning eller vinduer, kun træpersienner og en gammel “fan” (propel) i loftet, der flytter rundt på den tunge varme luft. På væggene piler husfirbenene rundt. Dér hørte jeg den første gang og delvist hallucineret svæver musikken mig henover kølige, bløde,  efterårsskove, der kunne være Schwarzwald eller Ardennerne. Man skal nok være så ung, så langt væk hjemmefra, så længe, så febril for at drømme sådan om Europa. – Det var også Sergiu Celibidache der dirigerede, som jeg havde hørt i København, når han tog ned fra sin chefdirigentstilling i Stockholm og dirigerede Radiosymfoniorkestret. Den findes nu på You Tube, 35 år efter. Men Singapore var første gang og hvergang er jeg med det samme tilbage dér, badet i sved, drømme, fremmethed, kærestesorg og Bruckner. “Gør ikke Kærligheden Uro, væk den ikke, før den ønsker det selv!”, men den var allerede det mest vågne ved mig, måske det eneste. – Thorkild Hansen skrev engang, at kunst ikke skal lægge folk så meget ned, at de ikke selv kan rejse sig. Jeg lå, men fløj og høj feber forhindrer én fuldstændigt i at have ondt af sig selv. Koncentration, som når Celibidache dirigerede. Han kunne stå i minutter med ryggen demonstrativt til salen og løftede arme, inden der var stille nok til at han kunne begynde. Sænkede  han dem, var det tegn på irritation. Så begyndte han forfra. Prøv at se, hvor diskret han leder Münchner Philharmonikererne. Det er  musikere, de kan svæve selv. ( I tre  You Tube  afsnit)

“Vi lover højt og helligt”
Jeg er kommet til at overbevisning, at en politikers væsentligste egenskab, er evnen til at holde mund, så meget og så længe som muligt. Amatører udtaler sig skråsikkert om næste regeringsdannelse, og rigtige,  fødte amatører, udtaler sig om alt hele tiden, jvf. Jørgen Poulsen. Nu gik det lige så godt for den tavse Sahlin, men tavsheden er åbenbart slut og nu vil det uvægerligt gå ned ad bakke. Her er svenske SAP og MP i amatørernes og moralisternes vagtparade:

Sahlin, Wetterstrand och Eriksson i gemensamt utspel: våra två partier lovar nu klart och tydligt att vi inte på något sätt kommer att göra upp med sverigedemokraterna. Socialdemokraterna och miljöpartiet har enats om att inte på något sätt samarbeta eller göra sig beroende av sverigedemokraterna om partiet kommer in i riksdagen efter nästa val. Men frågan är om de borgerliga kan lova samma sak? […]

Det mest relevanta landet att jämföra med är Danmark: Den danska högern bildar regering med stöd av Dansk Folkepartis 25 mandat. I utbyte har partiet fått igenom en inhuman flyktingpolitik samt en rad andra reformer som inskränker rättigheterna för landets minoriteter. Nyanlända får exempelvis lägre socialbidrag de sju första åren, anhöriginvandringen har begränsats kraftigt och människor måste svära en trohets- och lojalitetsförklaring till Danmark för att få bli medborgare.

Mona sahlin, Maria wetterstrand,Peter Eriksson : Vi vägrar att samarbeta med sverigedemokrater

“The killer awoke before dawn”

Rashad.jpeg

“Daughter, I want to kill you”. Et særligt grelt eksempel på offerrollepåkaldelse: Manden her har lige dræbt sin datter fordi hun ønskede skilsmisse, men i retten græder han, og klynker at han ikke ønsker at svare på spørgsmål, fordi han lige har mistet sin datter (LFPC).

In court, Rashid made guttural noises and cried. He rocked back and forth and appeared to be talking to himself before the hearing started. Through Farhat, Rashid told Walker he was mourning the loss of his daughter.

“My daughter just died and I am not in a state of mind to ask any questions,” he said.

We have seen the Islamic displacement of responsibility and utter incapacity for self-criticism before, but this one really takes the cake. Robert Spencer: Georgia honor killer says he did nothing wrong, demands Islamic food in prison

Frygt for islam bestemmende for regeringens indenrigspolitik i Schweiz

Virkeligheden i dagens Europa står lysende udstillet i de daglige nyheder, og alligevel er europæerne splittede i en grad jeg aldrig har oplevet før. F. eks. her fra Schweiz, hvor regeringen uden indpakning indrømmer hvorfor den går imod et forbud mod minareter: Frygt for voldelige reaktioner fra den muslimske verden. Hvor klarere kan det siges? Er der så noget at komme efter i forhold til tilhængerne af et forbud, med mindre man ønsker at kapitulere til barbariet uden kamp? (LFPC)

[…] Udenrigsminister Micheline Calmy-Rey har advaret mod, at en afstemning vil føre til en øget trussel mod Schweiz, da det vil vække vrede i de muslimske lande, og regeringen er bekymret over, hvilken indflydelse det vil have på landets image udadtil. […] Schweizere skal stemme om forbud mod minareter

Bimbo-visdom fra Paula Larrain

Dette lille skrivearbejde fra poesibogen er et godt eksempel på at man kan have siddet centralt placeret i en højtbetalt stilling hos et af nationens mest indflydelsesrige nyhedsorganer, ugebladene kan sidde ved ens fødder for at blive belært om alt mellem himmel og jord – selv folkeovertro – man kan ovenikøbet have været opstillet som folketingskandidat for Det Konservative Folkeparti, garanten for solid borgerlighed og klassisk dannelse – og så være 100% clueless om verden omkring sig. Luftighederne står i kø sammen med pænheden i denne lille klumme af ingenting (LFPC):

[…] Hvad kan vi i Danmark gøre for, at kvinder i eksempelvis Pakistan får lov at leve som frie mennesker uden risiko for at blive myrdet i undertrykkelsens navn?  DET HURTIGE SVAR er: Vi er i gang, men det tager tid. Lige nu kæmper vores soldater med livet som indsats i Afghanistan. Uanset, hvad man mener om USA, krigen mod terror, og hvilke opgaver vores forsvar skal tage sig af, så skal man huske, hvad målet med det hele er: De kæmper under vores flag for, at ekstreme bevægelser som Taliban ikke skal vinde og udbrede en syg kultur, der primært går ud på at undertrykke – navnlig kvinder. […]

Se bare på Bashy Quraishy. Han var hurtigt ude for at tage klar afstand til æresdrab i lighed med andre dansk-pakistanere. Nok er denne (u)kultur udbredt, men det er langtfra alle pakistanere, der deler den.

PÅ MIN REOL lige foran min pc bliver jeg for tiden konstant mødt af Benazir Bhuttos stærke blik. Hendes smukke ansigt på forsiden af biografien ‘Østens Datter’, som jeg for nylig hev frem igen i forbindelse med det skammelige mord på hende. Man kan ikke på baggrund af nok et æresdrab og konstante overgreb på kvinder fordømme en hel nation eller et helt folk. […] Larrain: Forbryderisk kultur

“‘Holger K. siger nu, at indvandrerne skal indordne sig under danske normer. Jeg vil sige til de kulturimperialister: Vi har ikke lyst til at indordne os under noget som helst. Det kan de glemme alt om!'” [Citat af Bashy Quraishy] Beretning fra Minoritetspartiets landsmøde

[…] stigningen i islamofobi i Danmark og hvordan medierne misbruger ytringsfriheden til at fornærme og nedgøre ikke blot de muslimske miljøer, islam, den hellige bog (Koranen) og selv Profeten Muhammed,” […] [Bashy Quraishy] Universalgeni

Her er nye oplysninger om den ‘moderate’ Benazir Bhutto som giver fr. Larrain fugtige øjne:

Please watch the video linked below, which chronicles in gory detail the brutal ethnic cleansing of some 350,000 indigenous Hindus from Kashmir during early 1990, orchestrated by Pakistan and it’s “moderate” Prime Minister, Benazir Bhutto. I was privileged last night to meet the astute, courageous, and passionate filmmaker, Ashok Pandit, who produced this documentary, “And the World Remained Silent”.

(Part 1)  Focus on the time period 2:15 to 4:00 minutes, from part 1 above, and witness the jihadist speech of the late, much ballyhooed “modernist reformer” Benazir Bhutto. She was a jihadist, plain and simple; the head of what remains a jihadist state, our “ally” Pakistan.

http://www.youtube.com/watch?v=u2vsztUdkpU&feature=related

(Part 2) Jihadist brutality in Kashmir, orchestrated by Benazir Bhutto

Amir Taheri :  “The West has no stomach for a long fight”

Ordene kommer fra al Qaedas førende strateg. Artiklen her er en glimrende illustration af kontrasten mellem mainstreammediernes overfladiskhed, dovenskab og berøringsangst, og så de fænomenale ressorcer der ligger frit tilgængelige online – hvis man altså synes at fremtiden, herunder fremtiden for fred, frihed og velstand, er væsentlige emner. Da de fleste medier er drevet af markedskræfterne, ligger det desværre snublende nært at antage, at interessen for så vitale emner er minimal – go figure, som de siger på den anden side af Atlanten. Artiklen kan også (til gunst for den selv) sammenholdes med den sniksnakkende pludren som JP kunne levere om de samme emner, med kyndig assistance fra den allestedsnærværende H. J. Bonnichsen, i en artikel som vi omtalte for få dage siden – her var et vigtigt holdepunkt fraværet af spektakulære terrorangreb de sidste par år – og så var den hellige grav mere eller mindre velforvaret, mente man. En dag vil virkeligheden fremtvinge krav om ægte oplysning, og så bliver det ikke Bonnichsen eller Jørgen Bæk Simonsen der kan levere svarene.

NO one should feel safe without submitting to Islam, and those who refuse to submit must pay a high price. The Islam ist movement must aim to turn the world into a series of “wildernesses” where only those under jihadi rule enjoy security.

These are some of the ideas developed by al Qaeda’s chief theoretician, Sheik Abu-Bakar Naji, in his new book “Governance in the Wilderness” (Edarat al-Wahsh).

Middle East analysts think that the book may indicate a major change of strategy by the disparate groups that use al Qaeda as a brand name. […]

Naji’s book, written in pseudo-literary Arabic, is meant as a manifesto for jihad. He divides the jihadi movement into five circles – ranging from Sunni Salafi (traditionalist) Muslims (who, though not personally violent, are prepared to give moral and material support to militants) to Islamist groups with national rather than pan-Islamist agendas (such as the Palestinian Hamas and the Filipino Moro Liberation Front).

All five circles are at an impasse, says Naji. Some accept the status quo while hoping to reform it. Others have tried to set up governments in a world dominated by “infidel” powers, and have been forced to abandon Islamic values. Still others failed because they didn’t realize that the only way to win is through total war in which no one feels safe. […]

In Naji’s eyes, it is impossible to create a proper Islamic state in a single country in a world dominated by “Crusaders.” He cites as example the Taliban – which, although a proper Islamic regime, didn’t survive “infidel” attacks and opposition by Afghan elements.

Instead, he says, the Islamic movement must be global – fighting everywhere, all the time, and on all fronts.[…]

Now Naji takes that analysis a step further – suggesting that low-intensity war be extended to anywhere in the world with a significant Muslim presence.

Islamists in the “wilderness” must create parallel societies alongside existing ones, Naji says – but not set up formal governments, which would be subject to economic pressure or military attack.

These parallel societies could resemble “liberated zones” set up by Marxist guerrillas in parts of Latin America in the last century. But they could also exist within cities, under the very noses of the authorities – operating as secret societies with their own rules, values and enforcement.

But they could also take shape in Western countries with large Muslim minorities: The jihadis are to begin by giving areas where Muslims live a distinctly Islamic appearance, by imposing special styles of dress for women and beards for men. Then they start imposing the shariah. In the final phase, they create a parallel system of taxation and law enforcement, effectively taking the areas out of government control.

The “wilderness” will provide the cover for bases for jihad operations. Jihad would be everywhere, rather than in just one or two countries that the “infidel” could hit with superior firepower.

IN a notable departure from past al Qaeda strategy, Naji recommends “countless small operations” that render daily life unbearable, rather than a few spectacular attacks such as 9/11: The “infidel,” leaving his home every morning, should be unsure whether he’ll return in the evening.

Naji recommends kidnappings, the holding of hostages, the use of women and children as human shields, exhibition killings to terrorize the enemy, suicide bombings and countless gestures that make normal life impossible for the “infidel” and Muslim collaborators.

Once parallel societies are established throughout the world, they would exert pressure on non-Muslims to submit. Naji believes that, subjected to constant intimidation and fear of death, most non-Muslims (especially in the West) would submit: “The West has no stomach for a long fight.” […] Amir Taheri: Al Qaeda’s plan B

Uddragene her yder ikke artiklen fra den anbefalelsesværdige Terrorismawareness.org fuld retfærdighed, den bør læses i sin fulde længde (LFPC).

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Janne

    Hvem søren har skrevet “febervilelse”? Steen eller LFPC eller en helt 3. ?

    Hvor er det godt skrevet! Godt! Det får mig faktisk til at tænke på en af mine yndlingsfilm; Dommedag nu.

  • JensH

    I al deres klamme selvfedme skriver Sahlin, Wetterstrand och Eriksson bl.a.

    “I utbyte har partiet fått igenom en inhuman flyktingpolitik samt en rad andra reformer som inskränker rättigheterna för landets minoriteter. Nyanlända får exempelvis lägre socialbidrag de sju första åren, anhöriginvandringen har begränsats kraftigt och människor måste svära en trohets- och lojalitetsförklaring till Danmark för att få bli medborgare.”

    Man kunne godt få den djævlske tanke, at Mona Sahlin i virkeligheden ønsker SD et kanon-valg. Enhver bare nogenlunde fornuftig og virkeligheds-nær Svensker må da brændende sidde og ønske sig, at den samme politik bliver implementeret i Sverige. Og da Mona Sahlin ikke selv kunne drømme om at ‘besudle’ sine hænder med den slags tiltag, men godt kan se de er nødvendige, ville det jo være meget belejligt hvis SD gjorde det beskidte arbejde for Sosserne. De kan altid komme tilbage når arbejdet er gjort.

  • ulrik/

    Kære Steen.
    Der mangler et ‘d’ i rubrikken, og det er meget forstyrrende for en sprog-autist som mig. ‘Febervildelse’ hedde det.

  • ulrik/

    Tak for ‘d’.

  • Janne

    Med eller uden ‘d’. Det er stadigvæk en flot tekst der skaber et helt specielt indtryk og tone.

  • ulrik/

    @ janne.

    Helt enig.

  • tak ! det var sent og det er vist ikke et ord jeg bruger tit nok.

  • Janne

    “‘Holger K. siger nu, at indvandrerne skal indordne sig under danske normer. Jeg vil sige til de kulturimperialister: Vi har ikke lyst til at indordne os under noget som helst. Det kan de glemme alt om!’”

    Hvem er det lige der er kulturimperialist her? Det er sgu da manden der er flyttet til Danmark. Føj for en hoven og ubehagelig personage.

  • Sært sammentræf som jeg først opdager nu: Janne nævner Apocalypse Now, og mit citat “The killer awoke before dawn” (som jeg tænkte på i går, før Steen postede sit indlæg) er fra The Doors’ The End, som man netop hører i åbningsscenen af Coppolas film, som nok er den scene som Janne får associationer til. Hvis jeg var jungianer ville jeg tale om synkronicitet …

    Hvis du ikke har set The Quiet American, Janne, kan jeg ikke anbefale den stærkt nok. Michael Caine i en stjernerolle i en film der er vildt undervurderet. Foregår i Vietnam i 1950’erne, baseret på Graham Greenes roman.

  • JensH

    @Janne

    “Hvem er det lige der er kulturimperialist her?”

    Hvis indvandrere kræver at det ‘nye’ land skal indordne sig efter de normer de har taget med fra det ‘gamle’ land er der ikke længere tale om indvandring. Så er der tale om en rendyrket invasion.

  • Janne

    LFPC

    Du har ret. Det er scenen med The Doors som lydtapet jeg tænker på..

    Jeg har aldrig før eller siden set en film som har grebet mig som netop Dommedag nu. Musik, persongalleriet, skuespillere, stemningen, den måde råhed (krig) og skønhed (poesi) flere steder bliver ét og så den gennemgående tvivl og indre kamp som hovedpersonen bokser med gør filmen til noget helt specielt.

    Jeg vil se om jeg kan få fat i The Quiet American og se om den har de samme kvaliteter som Dommedag nu, eller nogle tilsvarende.

    At Michael Caine har en stor rolle i filmen er blot et ekstra plus for mig, da jeg betragter ham som en intelligent og på samme tid rå og charmerende skuespiller.

  • Den danske CD-WOW har den til 69,-, hvilket inkluderer porto. Men den kan sikkert lejes endnu billigere i Blockbuster.

    http://dk.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=7081&subcat=reg ion2

    En ting jeg bemærkede da jeg fik den forlængede ‘redux’-udgave af Apocalypse Now var hvordan amerikanerne i filmen forholder sig til verden ud fra populærkultur, rockmusik, surfing osv. Ja, det er en fantastisk og fascinerende film.

  • Janne

    LFPC

    En anden film som har gjort et stort og uudsletteligt indtryk på mig er The Deer Hunter. Men den film kender du helt sikkert også. :o)

  • Mette

    Da jeg var 21 år, lå jeg meget syg på en enestue i England. Det var sidst i juli og hedebølge, jeg havde 41 i feber og var blevet flyttet fra ét hospital til et andet og isoleret på en epidemiafdeling. Ingen kunne forstå, at jeg havde så mange hvide blodlegemer i blodet, og værre og værre blev det.

    En dag sagde overlægen, at nu måtte vi sende bud efter min forlovede, og jeg svarede, at jeg ikke orkede at sige farvel til ham. Eller også tænkte jeg det, jeg ville i hvert fald ikke have ham på besøg.

    Næste dag insisterede lægen på at sende bud efter mine forældre, og jeg gav det samme svar og var temmelig ligeglad med alt. Jeg kunne ikke mere løfte mine arme og var for længst holdt op med at spise.

    Det var ulideligt varmt, og vinduerne var døgnet rundt åbnet på vid gab i håb om at køle mig ned. Store hvide gardiner stod som sejl ind i rummet. Jeg havde mine egne sygeplejersker, der klædte om, hver gang de kom ind til mig og desinficerede alt, hvad jeg havde rørt ved. Jeg befandt mig i en hvid verden, hvor alt var tyst undtagen de blafrende gardiner.

    Lægen ringede til Danmark og sagde til mine forældre, at de var nødt til at komme. Min mor, der ellers havde arbejdet som engelsk korrespondent, misforstod situationen og fik et rejsebureau til at sende en flyvebillet, men jeg var vist godt på vej til at tage billetten til et helt andet sted. Der er jo grænser for, hvor lang tid man tåler at koagulere på den måde.

    Lægen kom hele tiden forbi, hans bedstemor havde været dansk, og han følte åbenbart en særlig forpligtigelse overfor den danske grønsag. På et tidspunkt fik jeg udslet og han udbrød begejstret: “Oh you big baby, you have got measles!”. Men dem havde jeg haft. Derimod havde jeg udviklet allergi overfor den penicillin, som de fodrede mig med i store doser. Det holdt de så op med.

    Derefter skete der et under på få timer. Pludselig kunne jeg løfte armene igen, og som det første rakte jeg en hånd ud efter nogle højtalere til en radio, der hang ved sengen. Og ind i mine ører sang Louis Armstrong “Oh what at wonderful World.” Aldrig havde jeg hørt noget så dejligt, og hvordan en fighter som mig kunne glemme det de foregående dage, har siden undret mig. Så ung, og så ligeglad.

    Jeg fik pie og jordbær til aften og nød det. Og den næste uge opholdt jeg mig i en dejlig have og modtog mange gaver fra de øvrige patienter – blomster, chokolade og blade.Jeg er aldrig holdt op med at være taknemmelig over al den omsorg, der blev mig til del, og jeg har heller aldrig glemt, hvordan Louis Armstrong sang livsglæden tilbage i mig. Når jeg hører sangen, ser jeg for mig de store gardiner, der stod ind til mig som bugnende sejl, som dem jeg voksede op med ved Århusbugten.

    Men overlægen gik videre end som så, han havde undersøgt mine forhold og forbød mig at fortsætte i min plads som barnepige på et landsted langt ude på landet. Nogen må have fortalt ham noget, og jeg rejste hjem til DK med en omfangsrig journal, der også undrede min egen læge.

    Først for få år siden fandt jeg under surfing på nettet ud af, at jeg havde arbejdet for en agent i MI6, der den sommer var i færd med at infiltrere en kommunistisk spionagering. Jeg vidste godt, at han arbejde i Foreign Office i Whitehall, men ikke at dette fungerede som cover for agentvirksomhed. Det sidste, jeg havde foretaget mig, førend jeg gik omkuld, var at servere cocktails ved et selskab for nogle af spionerne, der kort efter flygtede til Moskva. De arbejdede for Kgb.

    Dette var under den kolde krig, og mere får I ikke at vide.

  • @Mette: En rigtig gyser. Men du har oplevet lidt det samme, er feberen høj nok, er der ikke det man ikke er ligeglad med. – Jeg har glemt hvad jeg fejlede dengang, men aldrig musikken.

  • Mette

    > Steen. Jeg har aldrig før eller siden haft så høj feber, men du har ret, der var ikke gnist af selvmedlidenhed med i spillet. Jeg tror nok, at jeg mente, at jeg havde oplevet det hele, havde alt, og at det ikke var noget særligt, så at der ikke var grund til at sørge over den nærtstående sortie. 🙂

    Du citerer fra Højsangen: “Jeg besværger eder, Jerusalems Døtre, ved Gazeller og Markens Hjorte: Gør ikke Kærligheden Uro, væk den ikke, før den ønsker det selv”, hvilket sammen med høje temperaturer og musik bringer mig mere ajour.

    For en måned siden havde vi en lille hedebølge her på egnen, det var søndag, 28 grader, og jeg fandt et svalt sted i en lille velplejet romansk kirke fra 1100-tallet i Randlev, hvor Blicher og hans far var præster. Præstegården står der endnu, hvidkalket med sort bindingsværk. Den blev bygget, da den gamle brændte midt i 1700-tallet ved en mordbrand og med den også en del af mine slægtsoplysninger.

    I dag er der en ung kvindelig præst, og hun havde indbudt til kvit og frit at høre jødisk musik på højt professionelt niveau. Charmerende kLezmermusik med Klezmerduo. Information har tidligere skrevet om de to “verdensmusik, sitrende flot og sprød”. Sprød vil jeg nu ikke kalde den. JP ramte bedre: “En livlig lystig og lidenskabelig jysk jødetur. Dansk musik af høj verdensklasse.”

    Før koncerten stod folk og talte med kunstnerne i våbenhuset, men jeg gik ind i kirken for at gense den morsomme tympanon med Adam og Eva og altertavlen med Maria,der svæver over helgeninderne Katerina og Barbara. Den kvindelige part af Klezmerduo gik efter mig, vi stod og talte lidt sammen, og hun gav mig en brochure om deres musik. Jeg satte mig max tre meter fra korbuen og forudså aldeles ikke, hvad der ville ske, da musikerne tog plads lige under den, og musikken begyndte.

    Koncerten blev indledt med en beretning om, at klezmermusik er en blanding af jødisk musik og den lokale folkemusik og opera, som omvandrende jødiske musikanter stødte på i Østeuropa i området mellem Odessa og Østersøen, når de spillede til fester, typisk bryllupper. Vi var også et smut i det mauriske Spanien, og det skete med stor takt og venlighed, men vi startede i Odessa.

    Begge musikere sang på jiddish, Ann-Mai-Britt Fjord spillede harmonika, og Henrik Bredholt på sopransaxofon og dulcimer. Her er det så, at jeg vil advare musikalsk følsomme personer om, at en sopransaxofon hos nogen af os åbenbart ryger direkte ind i sjælen på et splitsekund, så at tårerne kan finde på at springe ud af øjnene, og man bliver ganske forlegen og er lang tid om at komme sig igen og få dem væk. Så sæt jer endelig langt tilbage, hvor ingen ser jer.

    Først bagefter fik jeg tid til at læse i den lille brochure, som jeg havde fået, og hvis overbringer fulgte med i mine reaktioner, men åbenbart ikke med forbavselse. For i brochuren kaldes klezmermusik nemlig for “musikken der ler med det ene øje mens det andet græder”. 🙂

    Anbefalelsesværdigt.

    http://www.klezmerduo.dk/

  • Klezmer er en af de musikgenrer der går lige ind i sjælen. Ligesom med anden traditionel musik som bluegrass eller blues behøver man ikke kende de enkelte numre før de ’sidder’. Prøv evt. også at opsnuse Giora Feidman eller The Klezmer Conservatory Band, førstnævnte er klarinettist og spiller den mere forfinede ende af genren, mens de andre mere er til ‘party’-brug, i hvert fald på de par cd’er jeg har. Lidt ovre i klezmer er også Nigel Kennedy and Kroke, East Meets East. Der er også ungarnske Muzsikas, jeg ved ikke om de eksisterer længere, sangerinden Marta Sebestyen fik en karriere her i Vesten (bl. a. musik til The English Patient, svjh). Ungarnsk folkemusik vil nok også appellere til dem der kan lide klezmeren. Muzsikas lavede også et klezmeralbum, The Lost Jewish Music of Transsylvania. Det er genrer jeg godt kunne gøre meget mere ud af ved lejlighed. Oy gevalt!

  • Kære Mette – du ved, Blicher er noget særligt her.Klezmer – jeg har hørt det i synagogen og jeg elskede det ved første blik. Om det er de samme, ved jeg ikke.

  • Mette

    Tænk, også du LFPC. Jeg har altid haft en stor svaghed for folkemusik, og skrevet dine forslag ned. Det begyndte med den østeuropæiske og siden kom både country og den såkaldt keltiske med. Har hørt flere fantastiske sigøjnerorkestre, et af dem spillede i en periode på en restaurant i Wien.

    Musikeren, den tidliger atomfysiker Peter Bastian faldt engang pladask for den bulgarske klarinetist Nikola Jankov og hans orkester og fik dem til Danmark for at indspille en cd i 1993. Den lytter jeg gerne til, når situationen er desperat: 🙂 Er den kun halvdesperat ta´r jeg tit Bellinis Norma – OH! rimembranza!… Oh non tremare” med Joan Sutherland og Marilyn Horne. Carl Nielsens symfonier har jeg i de bedste indspillinger, her er ingen smalle steder, for som min musikalske mor sagde: “Når du synger, kan man høre, at der er huller i din opdragelse”.

    Peter Bastian skriver i en introduktion til Nikola Jankov: “Twenty years ago, an unsignificant LP with a string of Bulgarian folkloristic folkloric folkmusic opened up to me in a way I had never heard before. It was neither “folklore” nor “authentic”, but simply af great musician crying out his soul. I was dumbfounded. An uncompromising desperation and despair surged out of the loudspeakers, carried by a raw, almost spintered clarinet sound. – It was harrowingly beautiful. The master playing was Nikola Jankov.

  • Mette

    Kære Steen. Jeg har aldrig været i en synagoge, men jeg elskede Klezmerduos musik ved første tone.

    Ja, jeg kender til din forbindelse til Blicher. En forbindelse findes også for mit vedkommende, fordi han benyttede flere fra min slægt som modeller til sine mest kendte noveller.

  • Jeg har faktisk en del radiooptagelser af Peter Bastian live med Nikola Jankov. Det bulgarske er også et kapitel for sig. Du kender sikkert Le Mystère des Voix Bulgares, som de blev kaldt her i Vesteuropa, kvindekoret der synger på denne helt umiskendelige bulgarske måde. Dem har jeg også mange cd’er og radiooptagelser med.

  • @ Mette : Jeg er jo blevet tilbudt at blive jøde (efter fire års studier). Jeg afbøjede, men var behørigt smigret.

  • Mette

    > Steen. Det har sikkert været interessante studier, spildt er den slags jo aldrig, og religiøse instinkter har alle ifølge min veninde præstekonen. Jeg kunne godt tænke mig at følge nogle forelæsninger i teologi og religionsfilosofi, skønt jer er agnostiker.

  • Mette

    > LFPC

    Nej, jeg kendte ikke det berømte bulgarske kvindekor, men nu har jeg lyttet til det på youtube. Må indrømme, at jeg helst vil have instrumenter med.

    Man bliver tit overrasket, når man debatterer med mennesker, som man ellers ikke kender, men begynder at tro, at man alligevel kender lidt. Pludselig viser de nye sider, som man aldrig ville have gættet på. Men vi er åbenbart begge faldet for samme østeuropæiske musik.

  • Kære Snaphanen
    Det er interessant at der findes folk i danmark, som kalder sig Snaphanen, som var i 1600-tallet betegnelse for samfundets værste elementer såsom røvere og banditter. Tillykke med det!
    Nu ved jeg hvilke slags mennesker, der kritiserer mig og Paula Larraine.
    I din kommentar har du refereret min udtalelse om Holger K og min kritik af danske mediers behandling af etniske minoriteter. Det har du gkort fordi Paula har rost min afstandtagen til det forfærdelige drab på den pakistanske pige. Jeg kan ikke se nogen sammenhæng mellem de to ting eller var det bare et elendigt forsøg på at lufte dine fordomme overfor Paula og mig?
    Årsagen til jeg kritiserer Holger K var at han forklarer enkeltindividers handlinger ud fra en kulturel vinkel. Det er det jeg er modstander af.Jeg vil aldrig anklage dansk kultur for den høje procent af skilsmisser i Danmark eller alholforbrug. I Danmark gør vi den enkelte ansvarlig for sine handlinger og ikke hele nationen eller kulturen.
    Mediernes negative behandling af etniske minoriteter er velkendt. At nægte dette faktum er i sig selv udtryk for ignorance af realiteterne.Til det kan jeg kun sige til Snaphanen; grow up!

    Kommentarer er velkomne.

    Med venlig hilsen

    Bashy Quraishy

    Mobil: 40 15 47 71

    Se bare på Bashy Quraishy. Han var hurtigt ude for at tage klar afstand til æresdrab i lighed med andre dansk-pakistanere. Nok er denne (u)kultur udbredt, men det er langtfra alle pakistanere, der deler den.

  • “Det har du gkort fordi Paula har rost min afstandtagen til det forfærdelige drab på den pakistanske pige”.

    Mere præcist, så gjorde jeg det fordi Larrains henvisning til dig som et positivt modeksempel manglede den berømte ‘kontekst’: Dine rabiate og hadefulde angreb på Danmark gennem tiden. Som om du er et positivt eksempel at trække frem. Citaterne jeg gengav her taler for sig selv – med mindre du var fejlciteret?

    Bashy, lad være med at spille noget spil her. Du ved ganske udmærket at jeg kan gå på Infomedia og finde det ene citat efter det andet af dig til at dokumentere denne påstand. Enhver der har fulgt dig gennem tiden kender linjen i dine udfald mod Danmark, og undrer sig over hvad du egentlig laver her. “Misbruger ytringsfriheden”? Her i Danmark har vi lov til at kritisere og nedgøre dine ‘hellige’ bøger og din ‘profet’. Du er et pragteksempel på hvorfor man må blive ved med det.

  • At Bashy Quraishy heller ikke ved hvordan Snaphaner betragtes i Danmark og Sydsverige (der står skulpturer af dem på bla. torvet i Præstø og Hässleholm – Snaphanernes kerneland ) kommer ikke bag på mig. Jeg overlader trygt videre diskussion til andre liebhavere.

  • JensH

    @Steen

    I sit fanatiske had til Danmark er det da klart, at hvad der af Danskerne bliver betragtet som frihedskæmpere, vil Bashy Quraishy betragte som “røvere og banditter”. Bashy Quraishy har såmænd bare overtaget de Svenske besættelsesstyrkers syn på Snaphanerne.

    Du havde iøvrigt et lignede forhold under besættelsen 1940-45. Der betragtede den nazistiske besættelsesstyrke modstandsbevægelsen som “terrorister”, mens vi Danskere betragtede dem som frihedskæmpere.

  • narhval

    “Kommentarer er velkomne.”

    Vi behøver ikke din tilladelse til at kommentere.

  • Henriette Mentzel

    Ifølge wikepedia den frie danske encyklopædi kan man læse at snaphane i 1600-tallet var en betegnelse for samfundets værste elementer så som røvere og banditter, hvilke det svenske militær så kaldte de danske modstandere.
    Set i den betydning af ordet er det lidt morsomt, at I kalder jer snaphanen.
    I øvrigt forstår jeg ikke jeres perfide angreb på Melchiors og Quraishys gode initiativ for at fremme en bedre forståelse mellem jøder og muslimer. Men det er jo også det nemmeste at kritisere andre, specielt når man ikke har noget konstruktivt at bidrage med selv.
    I øvrigt- hvorfor gemmer I jer bag dæknavne – er det fordi I selv er klar over at I ikke bidrager med noget videre fornuftigt?

    Med venlig hilsen

    Henriette Mentzel

  • Kære Snaphaner

    Til dem som bliver vrede på mit spørgsmål om ordet snaphane, skal de tage et dybt åndedrag og sætte sig ind i ordets oprindelige betydning.Det er ikke mit ærinde at kalde folk for banditter og røvere.Det er et velkendt faktum at frihedskæmpere for et land er terrorister for et andet land og skurke i et land er helte i et andet.Hvad danske nationalister vægter er meget provinsielt og deles ikke af svenskere, tyskere eller andre.

    Når du nævner mine “hadefulde” citater så vil jeg meget gerne have dokumentation for, hvornår jeg har sagt at jeg hader Danmark eller danskerne.

    Fra 1982 til i dag har jeg skrevet tusindvis af artikler både i dansk og i udenlandsk presse, udgivet ti bøger og givet utallige interviews i danske og internationale medier.Jeg kritiserer i meget stærke vendinger diskrimination, racisme, islamofobi, antisemitisme og generelt den negative tone i den danske debat.Er det dét snaphanen kalder had til Danmark? Hvornår er kritik af ens eget lands politik ikke tilladt? Hvor er min ytringsfrihed eller måske er ytringsfrihed kun for hvide, kristne danskere som jer?

    Jeg kender mange folk med -sen navne som er mere kritiske overfor Danmark end jeg er og de bliver aldrig bedt om at forlade landet. Hvorfor skal jeg så forlade Danmark?Kan disse danskere smed Snaphaners mentalitet, ikke tåle kritik fra en sort person med muslimsk baggrund? Er det dét som er bagtanken i jeres kritik af mig?
    Da romerne korsfæstede Jesus Kristus så han op mod himlen og sagde: “Fader, tilgiv dem thi de ved ikke bedre”..Jeg er tilhænger af denne visdom.

    Venlig hilsen
    Bashy Quraishy

    http://www.youtube.com/watch?v=MKDsCwGO6Pg

  • “Det er et velkendt faktum at frihedskæmpere for et land er terrorister for et andet land og skurke i et land er helte i et andet”.

    Bullshit. Danske frihedskæmpere sprængte ikke bomber på markedspladser, danske frihedskæmpere legitimerede ikke deres kamp ud fra forskruede religiøse ideer, danske frihedskæmpere blev ikke motiveret af fantasier om fisse i det hinsides, danske frihedskæmpere kæmpede for demokrati og lige ret for alle – ikke for sura 9:29.

    Og de kæmpede også for et samfund hvor jøder kunne leve i fred og sikkerhed, Bashy.

    Hvad mener du, Bashy, skal Israel have lov til at eksistere som selvstændig stat? Skal Israel have lov til at forsvare sig mod terrorister, bl. a. med en mur?

    “Er det dét snaphanen kalder had til Danmark?”

    Din monomane fiksering på alt det du ser som ondskab her i Danmark, ja, det er had, og man undrer sig over at du kan holde ud at være her, i stedet for i Tora Bora eller downtown Islamabad. Prøv at forklare mig: Når der nu er så meget at kritisere hos os, hvordan kan det være at menneskestrømmen kun går til os, og ikke den modsatte vej? Hvor mange europæere prøver at opnå asyl i Pakistan?

    Er det fordi pengene er gode? Tilskud til fiktive foreninger, osv.?

    “Hvornår er kritik af ens eget lands politik ikke tilladt? Hvor er min ytringsfrihed eller måske er ytringsfrihed kun for hvide, kristne danskere som jer?”

    Jeg har ikke anfægtet din ytringsfrihed. Vel? Du må ytre alt det du vil – dermed ikke være sagt at du skulle have lov til at opholde dig her i landet. Det er en fatal fejltagelse at vi har kastet opholdstilladelser i grams. At vores samfund er så godt – og har så mange dejlige penge at folk strømmer hertil – har som en vigtig forudsætning en gensidig harmoni og et værdifællesskab. Ikke alle kulturer og religioner/ideologier er befordrende for denne harmoni.

    “hvide, kristne danskere” – “kritik fra en sort person”

    Hvorfor gør du dette til et spørgsmål om hudfarve, Bashy? Det har vi ikke gjort. Hvorfor gør du så? Kender du udtrykket “stråmandsargument”?

    “Jeg kender mange folk med -sen navne som er mere kritiske overfor Danmark end jeg er og de bliver aldrig bedt om at forlade landet. Hvorfor skal jeg så forlade Danmark?”

    Det er lidt svært at bede indfødte danskere om at forlade Danmark, n’est-ce pas? Rent bortset fra at Danmark er et demokrati, og i et demokrati er kritik som bekendt tilladt. NB! Også kritik af totalitære ideologier forklædt som religion, deres stiftere, deres stifteres forkærlighed for småpiger, og deres hellige tekster.

    Men jeg kan godt give adskillige grunde til at du burde forlade Danmark, Bashy: Dit land – Pakistan! – har brug for dig. Her er lige nogle opgaver som du kan gå i gang med derovre, når du nu er drevet af så stor iver efter at kritisere:

    Forfølgelsen af kristne i Pakistan – tvangskonverteringer af bortførte børn, osv.

    Opgør med de skyldige fra krigen i 1971 – massakrer på hinduer.

    Udbredelse af demokrati, herunder retten til at kritisere Muhammed.

    Repatriering af hinduer fordrevet siden løsrivelsen.

    Ahmadiernes rettigheder.

    Kampen mod ‘æres’drab. Flere kvinder skudt og levende begravet af slægtninge, hvad er det for noget?

    Kampen for overdragelse af jeres atomarsenal til internationale kontrolorganer – det ligner ikke noget at en røverrede som Pakistan har atomvåben, vel, Bashy?

    Der er masser at tage fat på for en aktiv herre som dig, Bashy Quraishy. Så hvad venter du på?

  • Johansen

    LFPC

    Så er den ged vist barberet!

    Godt gået 🙂

  • Sovs

    Jeg var ikke klar over, at Bashy Quraishy var sort. Jeg troede, at Bashy Quraishy var pakistaner?

  • Mathilda

    Bashy Quraishy har efterladt sig talrige spor til vidne om sine enorme mindreværdskomplekser.

    Kunne han forandre hudfarven til det lysere, ville han gøre det ved første lejlighed.

    Kunne han smide danskerne ud af eget land, ville han gøre det ved første lejlighed.

    Ordet assimilation findes ikke i hans ordbog, og det luftige begreb integration mener han, at det er op til muslimer selv at definere. Dette kan læses i et interview med Faklen, der ligger på nettet.

    Bashy Quraishy er en lille mand proppet med had til randen og med ønsker om destruktion af det samfund, der underholder ham. En tigger kom til byen og bider i den hånd, der føder ham. Han er ikke værd at spilde flere ord på.

  • SidderBashy Quraishy og skriver i Stockholm? Snaphaner var “terrorister” nord for Skånelandene (der iøvrigt havde været dansk kerneland i 800 år, før der var en svensk nation, og den dag idag er den eneste erobring i Europa fra 16 tallet, der ikke er blevet tilbageleveret). – Det bemærkes at Snaphaner stadig hædres med veneration i Skånelandene, selvom det er 300 år siden.

    Hvad angår Danmark: Er det ikke rigtigt at BQ for 10-15 år siden polemisk bad om sine skattepenge tilbage fra Danmark ,fordi han ikke følte sig godt behandlet ? Eller husker jeg galt ?

    Vi er iøvrigt ikke “nationalister” her på bloggen.- overhovedet ikke. Vi er modstandere at at aftage den 3 verdens fødselsoverskud – navnlig det muslimske. Islam er en kaoskraft i verden, og en potentiel katastrofe i Europa. Jvf. England der står forrest i køen til en tragedie i større omfang.

    Envher der har set FNs befolknigsprognose frem til 2050, kan se, at denne verden bliver oversvømmet af muslimer, der intet andet vil have at tage sig til, end at emigrere og påføre enhver krig – øh,, fred, som I kalder det.

  • Mathilda

    Danmarks første ærkebispesæde blev netop placeret i Lund, fordi det var det mest danske af det danske område. Snaphanerne var og er helte i dansk mytologi, og det kan en tigger fra langtbortistan ikke ændre en tøddel på.

    Da flere repræsentanter for tiggerhæren sikkert er vrimlet til denne tråd, og vi desuden i disse dage kan læse om flerkoneriets opblussen ikke mindst i Iran, vil jeg lige nævne, at vi udmærket er klar over, hvilken råddenskab muslimer fører med sig i smug.

    I linket nedenfor kan alle læse om islamisk bunkepul på kryds og tværs og i det hele taget om en slående mangel på muslimsk seksualmoral, som der er 1.400 års tradition for.

    Artiklen har været publiceret vidt og bredt i Vesten.

    Den muslimske seksualmoral eller rettere sammen mangel på samme og hykleriet, når det findes opportunt, får et samfund til at rådne på roden, og det udviser de muslimske lande jo også talrige eksempler på. Findes der overhovedet andet?

    http://sbromark.blogspot.com/2008_01_01_archive.html

  • ‘Blast from the past’ – klynk klynk klynk:

    Ekstra Bladet 11.10.1995:

    Han sjofler danmark – Bashy Quraishy om Danmark i Pakistan

    EKS

    Af Philip Lauritzen

    Af Philip Lauritzen Indvandrer-bossen Bashy Quraishy fører hellig krig mod danskere ‘hjemme’ i Pakistan.

    Bashy Quraishy fører sig i disse dage frem i sit fødeland Pakistan med voldsomme angreb på det ‘racistiske Danmark’ og giver råd til den pakistanske ungdom, som må få Den danske Forening til at klappe i hænderne.

    – Minoriteter – specielt dem, der stammer fra Den tredje Verden – står i Danmark over for den værste form for racisme, udtalte Bashy Quraishy forleden på en pressekonference ifølge den største engelsksprogede avis i Pakistan, The News.

    Pressekonferencen, der var indkaldt af Bashy Quraishy i millionbyen Rawalpindi, tvillinge-by til den pakistanske hovedstad, Islamabad, fandt sted i sidste uge, og det er både det danske samfund, regeringens udlændingepolitik, medierne og specielt Ekstra Bladet, der står for skud.

    – Da jeg foreslog at starte et politisk parti, udløste det en masse råben og skrigen, udtaler han ifølge avisen om det indvandrerparti, som fik en meget kølig modtagelse af de danske udlændinge-organisationer og -politikere.

    Men i Pakistan er forklaringen en anden: – Jeg blev bedt om at operere inden for det officielle system.

    – Dette tjener som et eksempel på rendyrket diskrimination af en repræsentant for en minoritet.

    POLITIETS CHIKANE Som et andet eksempel på diskrimination nævner Bashy Quraishy – i dag dansk statsborger, redaktør af det etniske tidsskrift Etnica og næstformand i Rådet for etnisk Ligestilling – dansk politis opførsel, når et fly fra Den tredje Verden Som et andet eksempel på diskrimination nævner Bashy Quraishy – i dag dansk statsborger, redaktør af det etniske tidsskrift Etnica og næstformand i Rådet for etnisk Ligestilling – dansk politis opførsel, når et fly fra Den tredje Verden lander i Københavns Lufthavn.

    – Pakistanske kvinder, som har den vane at bære mange smykker, bliver ofte anklaget for at smugle. Selvom problemet er blevet taget op over for den danske indenrigsminister, er der ingen ende på danske politifolks chikane af udenlandske besøgende.

    Bashy Quraishy gentager desuden, hvad han tidligere har udtalt i Ekstra Bladet, men senere ikke ville stå ved, nemlig, at udlændinge i Danmark diskrimineres ‘institutionelt og kulturelt, men ikke på gaderne, fordi det er et fredeligt land’.

    Med vanlig beskedenhed får han det også til at fremstå, som om han som medlem af indvandrer-organisationen Ind-sams bestyrelse repræsenterer ‘200.000 medlemmer af minoriteter’ i Danmark og ‘300 minoritets-foreninger’. […]

    DISKRIMINATION MOD MUSLIMER

    Bashy Quraishy nævner flere eksempler på dansk diskrimination af specielt muslimer.

    – Mens en dansker kan være blasfemisk, hvilket er meget almindeligt i Danmark, uden at være bange for at blive retsforfulgt, kan en muslim bliver retsforfulgt, hvis han kalder en dansker for racist, siger han ifølge The Frontier Post.

    Om unge pakistanere i Danmark siger han: – Vore børn har ikke lov til at gå ind i visse diskoteker og andre underholdningssteder.

    Svømmeundervisningen i danske skoler er også et problem: – Når muslimske forældre beder skolernes ledelser om ikke at tvinge deres døtre til at deltage i svømning sammen med de mandlige medlemmer af samfundet, vil skolerne mærkeligt nok ikke følge det, men siger, at det er vigtigt for deres socialisering.

    PROPAGANDA MOD PAKISTAN Han understreger, at de danske medier er frie, og at alle kan komme til orde. Men en række danske medier har, siger han, ‘i en vis grad spillet en negativ rolle ved fejlagtigt at stimulere danskernes følelser mod indvandrere og Han understreger, at de danske medier er frie, og at alle kan komme til orde. Men en række danske medier har, siger han, ‘i en vis grad spillet en negativ rolle ved fejlagtigt at stimulere danskernes følelser mod indvandrere og specielt de indvandrere, der har muslimsk baggrund’.

    Ekstra Bladet bliver specielt nævnt med henvisning til artiklerne i april i år om to pakistanske indvandrere i Danmark, der var på offentlige ydelser og dømt for skattesvig, men som havde store villaer i Pakistan.

    Artiklerne var ‘anti-pakistansk propaganda’, der ‘fejlagtigt ødelagde de pakistanske indvandreres image’, siger han og tilføjer både udokumenteret og løgnagtigt: – Kendsgerningen var, at artiklerne fuldstændigt var opspind. […]

  • Emeritus

    Bashy gør bare opmærksom på, at vi er forkerte, LFPC. Det er ikke mærkeligt, men forventeligt. Men vi tager ikke anstød af, at han synes, som han gør. Vi er heller ikke sat i verden for at please ham, så det agter vi heller ikke at gøre.

    Når vi med stor sikkerhed er uenige med ham, skyldes det uforeneligheden. Han er kommet til et venligt og gæstfrit folk, der er meget svært at lave om på, fordi værdisættet, vi som folk bygger på, forlængst har bestået sin prøve. If it ain’t broke Bashy, don’t fix it.

    Måden Bashy kritiserer på, afslører hans værdisæt som uforeneligt med vort. Han kan ikke assimileres. Han kan ikke integreres. Han må ud i verden på YOU TUBE og fortælle om vore fejl, som er, at vi er et lille land i periferien af verden, et lille land, som ikke vil høre på ham. At landet er dejligt, kan han godt se. At vi er velhavende, og at landet er velfungerende, kan han godt se. Men han gør sig ingen forestillinger om, at alt det forkerte, han ser omkring sig både ved politikerne og os andre, og som støder ham, at netop det er forudsætningen, at det præcist er vor måde at leve på, som har skabt rigdommen, freden, lykken og det velfungerende samfund, som omgiver ham.
    Intet af, hvad han ser, kommer af sig selv eller via en mystisk tro, men udelukkende ved hårdt arbejde og ikke mindst i evnen til at indgå produktivt i vort fællesskab, plus alt det andet, som efter hans mening er kritisabelt.

    Islams værdisæt kan vi desværre ikke bruge til noget. Vi har kunnet undvære Islam, siden vi sad på køkkenmøddingerne og flækkede østers. Vi kan sagtens undvære Islam fremover, og vi stoler ikke på, at Islam har noget godt at tilbyde vantro nogen steder i Verden. Kun ufred.

    Det kan sagtens tænkes, at vi virkelig nærer en dyb mistillid til Islams hensigter, det vil jeg slet ikke afvise, men det gør os ikke til islamofober. Det er at misforstå os. Der er fra vor side tale om en helt anden tilgang til Islam Bashy. Den er gammel som det folk, du befinder dig iblandt.

    Siden vikingetiden har vi været helt på det rene med, at mangt går værre end ventet – i dag er vi os således meget bevidste, at vi i dine øjne er vantro, og at mangt derfor kan gå os meget værre end ventet. Man skal gøre sig fortjent til vor tillid. Det arbejder du ikke på.

    Du vil os næppe noget godt Bashy, for du lyder ikke tillidvækkende. Men du kan finde på at plapre os efter munden.

    Er det i virkeligheden ikke os, der skal rette ind efter dine normer, fordi vi er et lille folk, der lever i et lille land?
    Er det ikke sådan?
    Er det ikke derfor, du henvender dig til den store verden, for at du kan få det, som du vil have det?

    Når du synes, at vi ikke er demokratiske nok, men diskriminerer imod dig, er det så, fordi vi ikke viser dig respekt? Fordi intet er os helligt – og slet ikke Islam, men at vi raskvæk tegner Muhamed med en bombe i sin turban? Er det der, skoen trykker? At vi ikke tager i betænkning at kritisere profeten, eller alle de ugerninger, der begås i Islams og Muhameds navn mod sagesløse og værgeløse mennesker?

    Hvorfor er du her? – Vi stoler ikke på dig.

    Vi er bare rige. Tror du rigdommen kom helt af sig selv?

    Hvorfor er du her?

    Er du kommet for at leve højt på, at her er godt at være uden dog at ville være en af os?

    Du har en meget dårlig Karma, Bashy.

    Med venlig hilsen
    Emeritus.

  • Pop

    “Sorte” Bashy Quraishy føler vel efterhånden presset fra arbejdsmarkedet. Bashy Quraishy er højst sandsynligt i fare for at få et rigtigt arbejde, og dermed risikerer han at komme til at bidrage positivt til det danske samfund. Det plager sikkert den gode mand.

  • Mathilda

    Det må vel være fem år siden, at Bashy blev udnævnt af et stort dagblad til at være den mest Upopulære person i Danmark.

    Hvorrfor skred han ikke? Det ville en mand af ære have gjort, og der er lande nok i verden, han behøver ikke at være her, ingen har tvunget ham eller indbudt ham.

    Den racist sidder sikkert på danske overførselsindkomster og har gjort det i årevis. Prostituerer sig hvert sekund i døgnet ved at tage imod penge fra danskere. Som altid hysterisk optaget af sin hudfarve.

    Føj, for en ækel og patetisk person.

  • Der er ikke så lidt komik i at han er indbegrebet af muslimsk offerrolledyrkelse, og slet ikke kan se det selv. Hans chancer for at vende sit offentlige image i Danmark er nok forpassede, men det mindste han kunne gøre ville være at holde lav profil, eller at lægge stilen om. Men nej. Han træder ufortrødent videre i den gamle klynkende skure, og fatter intet selv.

  • Sovs

    I er for flinke ved Bashy Quraishy. Han kan muligvis være farlig for Danmark, da Bashy Quraishy akkurat som imamerne, der rejste til Mellemøsten, fører en hadkampagne mod det land, der underholder ham.

  • Bashing Bashys tid i rampelyset er nok rindet ud. Jeg lavede for underholdningens skyld noget søgning på ham på Infomedia for at se hvad Ekstra Bladet havde skrevet i tidens løb om hans person. De havde jo som nok bekendt i mange år et særdeles godt øje til hans gøren og laden. I de sidste fire år er han imidlertid kun nævnt her fire gange. Før da – uha. Alt hvad han har gjort sig bemærket for her er klynk og brok.

    Og Bashy, hvis du sidder og læser dette (med tolk?), så glem alt om at prøve at spille offerkortet ved at påstå at du er et åh, så misforstået lille pus som onde, onde Ekstra Bladet har hetzet helt urimeligt på grund af hans brune hudfarve. Der er adskillige indlæg som han selv har skrevet, bl. a. skrev han i bladets ‘Frontalt’-klumme på et tidspunkt. Der er ikke nogen der har nægtet Bashing Bashy at komme til orde. Og alt han har på hjertet er altså klynk og brok. Tricket med at spille hudfarvekortet ligger lige på rygmarven hos ham, han har endda udgivet en bog med titlen “Dansk identitet set med brune øjne”. Og hvad gør man når man må erkende at man aldrig vil blive elsket af danskerne? Så klager og sagsøger man til højre og venstre. Hans poster her ligger i direkte forlængelse af den karriere jeg kan se afspejlet i EBs dækning. Han har intet lært, men hans tid i rampelyset ser ud til at være forbi.

  • Tobias

    Få dig et arbejde, Bashy Quraishy.

    Det er ikke så slemt. Danskerne respekterer faktisk en person, der gider at tage fat. Uanset hvilken hudfarve denne person har.