4
aug
Seneste opdatering: 4/8-08 kl. 2150
10 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Er der noget skønnere end det, (næsten) alle kan blive enige om ? En rigtig politikermagnet. “Når det almindelige  mærkværdiggøres”, sådan beskrev én forleden rammende den  slags gumpetunge, småborgerlige  karneval. Det er en rigelig hård skæbne at blive elsket ihjel af én person, med af et helt statsapparat, det synes også en del svenske homoseksuelle er for overvældende. Se alle fotos på Politikerbloggen. I Norge er der  helt  andre boller på suppen:

Homosexuality – punishable by death?

The Norwegian Islamic Council is still waiting for a reply from the European Fatwa Council before it decides whether or not it is in favour of the death penalty for homosexuality. “Unacceptable,” says lesbian Sara Asmeh Rasmussen.  Aftenposten   og Dagsavisen på norsk

Man har et parti, til man får et nyt

Livslange loyaliteter overfor partier er nogenlunde lige  så rationelle som fikseringen på  en fodboldklub. Al ære til Rudaizky, der ikke kan beskyldes  for at skifte af karrieregrunde. Han er 66 og et røde flertal på Råhuset er  permanent.

Den tidligere socialdemokrat, Finn Rudaizky, skifter til Dansk Folkeparti i Københavns Borgerrepræsentation efter knap tre år som løsgænger. Den 66-årige Finn Rudaizky melder sig ind i Dansk Folkeparti og går med i partiets gruppe i Københavns Borgerrepræsentation. Han har været løsgænger siden han den 2. december 2005 forlod Socialdemokraterne, fordi hans nyvalgte partifælle, Sikandar Malik Siddique, havde deltaget i et møde med den islamistiske organisation Hizb-ut-Tahrir. Derfor ville Finn Rudaizky ikke sidde i gruppe med ham. Finn Rudaizky er tidligere formand for Mosaisk Trossamfund og Folkebevægelsen mod Nazisme. Finn Rudaizky til DF i København . Mere om socialdemokraten Siddique  her.  Det var ham, der i 2004 (!) skrev om  9/11:

11/9 katastrofen har ikke kun omformet vores hverdag, vores måde at færdes på, men også hele verdenssystemet. Uanset hvem der er ansvarlig for denne uhyrlige og umenneskelige handling, har den gjort noget uhyrligt. Den Amerikanske regering kastede straks skylden på al ­ qaeda, men har dog stadig den dag i dag ikke formået at kunne fremvise konkrete beviser.

 Som om hun aldrig havde eksisteret

De fleste kender absurde historie om den svenske kvinde, der måtte søge asyl i USA for at slippe for sin voldelige libanesiske eksmand og hans families terror. Liza Marklund har skrevet bogen “Gömda” om sagen. Jeg troede ikke ret meget passerede under min radar, men via bloggen EKP blev jeg igår opmærksom på en anden sag om en iransk flygtning til Sverige, der måtte flygte videre fra de allerede tilvandrede muslimske partriarker og voldsmænd, fordi hun talte for kvindefrigørelse og mod tørklædet. Det er en mærkelig sag med den unge iranske kvinde Asrin Mohamadi. Hun taler i Rikdagen i 1997, skriver i DN, bliver interviewet af SvD og er på forsiden af svensk ELLE. Hverken via forskellige søgemaskiner eller på de respektive webpladser synes hun nogensinde at have eksisteret. Jo, på Sveriges radio står der ganske lidt. fra 16 juni år 2000. En ganske forbløffende tavshed i et land, der er så langt foran Danmark i feministisk henseende. Jeg kan forsikre Hanne Vibeke Holst, Drude Dahlerup og Politikens samlede chefredaktion at det ikke ville gå lige så stille af, hvis en iransk kvinde, der tilmed var “debattør” og en offentlig person, blev chikaneret ud af Danmark af samme årsag. Men når de gode mennesker tier, regerer bøllerne, og det gør de i høj grad i Sverige, og det er fordi “de gode” er nogle skvatmikler, der har det hele i munden, på tungespidsen parat til at blive spyttet ud. Værst af alle er de masseproducerede “intellektuelle”, en meget gammel nyhed. Hvis nogen kan finde yderlige om hende, ville jeg være glad for en mail. Helst DN og SVD artiklerne og talen i Riksdagen. Endelig vil jeg håbe for den modige skønhed, at hun er blevet dansker, men det er nok for tæt på kalifatets habituelle terrorister.

För fyra år sedan uppmanade den då 20-åriga Asrin Mohamadi muslimska kvinnor att sluta bära slöja. Asrin bodde i Iran tills hon var 15 år och är själv fostrad till muslim och från det att hon var fem år gammal var hon tvungen att bära slöja. För vissa är slöjan en symbol för Allahs vilja, men för Asrin symboliserar den kvinnoförtryck. Hennes uttalande i Sveriges Riksdag för fyra år sedan ledde till hotbrev och förföljelse och till sist tvingades hon fly Sverige och lever nu med skyddad identitet i ett annat land.– Jag är glad och överraskad över att Sommarredaktionen törs låta mig säga vad jag tycker i Sommar. SR, juni 2000.

(Også nordmændene  fylder deres land op med den type mandlige  neanderthalere : “Kvinnelige asylsøkere blir utsatt for voldtektsforsøk, forslag om samleie og ufrivillig berøring fra mannlige beboere ved norske asylmottak.” Velbekomme, norske jenter !)

“Vi har mange  indvandrere, der kan blive  stødt over for megen nøgenhed”

Nul  bikini i en finsk park

Vil det så sige, at kirkevagterne ligeså vel kunne have været f. eks. grønlandske kvinder?

De må da også besidde et godt lokalkendskab? OK, nu er grønlænderne jo vistnok forsvundet fra Gellerup, men spørgsmålet hænger i luften – alle ved at det ikke ville have været en mulighed. Hvorfor? Fordi tilstedeværelsen af mænd som vagter har at gøre med en underforstået, aldeles ukristelig, voldstrussel. Altså ‘kejserens rige’? Nej, fordi enhver også ved, at repræsentanter for ‘kejseren’, danske politibetjente eller sikkerhedsvagter, ville blive udsat for regulær krigsførelse fra Gellerupboerne. Kunne mandlige grønlændere, eller for den sags skyld kristne arabere, dersom sådanne er bosat i Gellerup, så have stået for ro og orden? Selvfølgelig ville de ikke have kunnet det. Jeg synes det er tydeligt at præsterne her snor og snor sig uden om en skræmmende virkelighed. Dansk Folkepartis spørgsmål er fuldstændigt berettigede og velbegrundede, hvilket præsterne også kunne forvisse sig om ved at kigge på situationen for kristne rundt om i verden hvor der er mange muslimer:

Priest hurt in faith-hate attack: A priest has been attacked in the grounds of his church, in what police described as a “faith-hate” crime. Canon Michael Ainsworth, 57, was injured by two Asian youths at the church, in Tower Hamlets, east London.

Urged on by announcements from a mosque loudspeaker to “drive out the unwanted neighbor,” hundreds of protestors shouting “Allahu-Akbar [God is greater]” and brandishing machetes, sharpened bamboo and acid continued to attack 1,400 [Christian] students and school staff members even as they were evacuated over the weekend (July 26-27).

Gellerup befinder sig endnu i en indledende fase, en gråzone hvor der ikke er nogen klar demarkation mellem kriminalitet og chikane på den ene side, og foragt for de vantro og jihad på den anden. At benægte at islam opdeler verden skarpt mellem muslimer og vantro, og at gøre problemet til et spørgsmål om dårlig tone fra udefrakommende, er hovedløs gerning. Når mønsteret med gradvis forringelse af vantros levevilkår er velkendt igennem historien, er det højst berettiget at slå alarm over det der foregår i Gellerup – som altså stadig er en formel del af Danmark, og derfor et anliggende for os andre. Præsterne burde spørge sig selv om situationen er så skrøbelig at blot dette at rejse debat er farligt, og hvad dette så implicerer. De burde også overveje om de selv har noget alternativ til at præsentere dette skønmaleri, og hvad konsekvenserne ville være hvis de talte frit og åbent (LFPC).

Boyce describes these complementary phenomena based on an historical analysis, and her personal observations living in the (central Iranian) Yezd area during the 1960s:
…Either a few Moslems settled on the outskirts of a Zoroastrian village, or one or two Zoroastrian families adopted Islam. Once the dominant faith had made a breach, it pressed in remorselessly, like a rising tide. More Moslems came, and soon a small mosque was built, which attracted yet others. […] The harassment was often also physical; boys fought, and gangs of youth waylaid and bullied individual Zoroastrians. They also diverted themselves by climbing into the local tower of silence and desecrating it, and they might even break into the fire-temple and seek to pollute or extinguish the sacred flame. Those with criminal leanings found too that a religious minority provided tempting opportunities for theft, pilfering from the open fields, and sometimes rape and arson. Muslim Violence – Crime or Jihad?

[…] Foran kirken står 56-årige Khalid Omari og Ali Kauid på 62 år, begge af libanesisk herkomst, og holder øje. De kan se det hele herfra: parkeringspladsen, indkøbscentret og Gellerupparken.

De sørger for, at det ikke bliver lavet indbrud eller hærværk under gudstjenesten. […]

Han forstår ikke Dansk Folkepartis teori om, at hærværk på kirken skulle være et udtryk for kristenforfølgelse. Alle i området er udfordret af kvarterets mange sociale problemer.

– Intet tyder på, det har med religion at gøre. Det er gemen berigelseskriminalitet, og politiet tror ikke engang, det er folk fra området, der begår den. […]

Det er i stedet hans teori, at nogen er ude på at tegne et fjendebillede. – Spørgsmålet er, hvor længe folk her i området kan holde til al den mistillid, der bliver vist dem. Det er i forvejen en presset befolkningsgruppe. Jeg tror, den kritiske holdning til de nydanske vagter skyldes uvidenhed. Det er svært udefra at se sagens rette sammenhæng, siger sognepræsten. […] [min fremhævelse, LFPC] Kirken og vagterne er glade for hinanden i Gellerup

0 0 votes
Article Rating


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

10 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] i skolan Bild från Snaphanen från årets […]

Johansen
Johansen
15 years ago

““Vi har mange indvandrere, der kan blive stødt over for megen nøgenhed”” Virkelig. Ja, men så må “indvandrene” jo så bare kigge den anden vej. De er jo ikke tvunget til at glo. Skal bikinien nu også bandlyses i en offentlig park i Finland pga. islam? Galskaben og underkastelsen vil simpelthen ingen ende tage. Mht. til Finn Rudaizkys skift til Dansk Folkeparti Det hilser jeg velkomment. Fornuftigt valg. Man forstår så udmærket, at Rudaizky ikke ønsker at samarbejde med én, som deltager i møder hos de islamiske fascister Hitz-ut-Tahrir. HUT er i samme samfundsnedbrydende, formørkede “kategori” som nazisterne. Håber at… Read more »

Elefanten
Elefanten
15 years ago

Kvinden fra Odense hedder Sosun Sendi. Hun argumenterede bl.a. imod et bederum på SDU.
Hun nedlagde pludseligt sin blog. Hun har siden dementeret, at hun er blevet overfaldet.

Bananen
Bananen
15 years ago

Præcis debatkommentar af Vilhelm til Kristeligt Dagblads artikel om Gellerup Kirkes muslimske vagter: “Det er utroligt så selvmodsigende man er parat til at være for ikke at klandre de “udfordrede nydanskere”: “I andre tilfælde afbrød unge fra kvarteret aftengudstjenester. Juleaften 2004 blev fem store ruder i kirken sprængt i luften med fyrværkeri, og tidligere på året var en kvindelig præst blevet overfaldet”. Sognepræsten Niels Hviid: “Intet tyder på, det har med religion at gøre”. Det er i stedet hans teori, at nogen er ude på at tegne et fjendebillede. Spørg lige denne lumpne sognepræst, hvad han mener om volden mod… Read more »

Bananen
Bananen
15 years ago

Det var ike Fatma Øktem, jeg tænkte på. Det var en klummeskribent i Fyens Siftstidende. Muligvis studerende på SDU. Har glemt navnet.

Benyamin Simsek har i øvrigt kritiseret Fædregruppen (palæstinensere?), som i en periode bevogtede Gellerup Kirke. Ved valgkampen i efteråret 2007 blev Benyamin Simseks valgplakater udsat for hærværk. Sammenhæng?

Johansen
Johansen
15 years ago

Bananen Tænker du måske på Fatma Øktem (V)? Hun fik en hård medfart, også i den tyrkiske forening i Odense, da hun ytrede, at hun gerne så forbud mod hijab på små skolepiger. Jeg har personligt rost hende i et debatindlæg i Fyens Stiftstidende. Hendes mand, Benyamin Simsek er valgt for Venstre i Aarhus, og er ikke så ringe endda. Han tog et opgør med en lidelesesfælle, Rabih al-Ahmed, som ønskede blasfemilovgivningen strammet efter Muhammed-konflikten. Al-Ahmed skiftede derefter til de radikale, som han er valgt ind for i Aarhus. Han er også formand for multikulturel forening – mener jeg den… Read more »

Bananen
Bananen
15 years ago

Der var også en sag i Odense med en muslimsk kvinde, der i en klumme ytrede sig mod det religiøse bagland.

Hun forsvandt også ud af debatten?

LFPC
15 years ago

Du har selvfølgelig helt ret, men når jeg bruger dette ord eller f. eks. ‘anstændige’, er det underforstået at der menes ‘selvgode’. Godhed der stilles til skue, eller letkøbt godhed hvor man plæderer for at nogle bestemte mennesker skal have ophold i Danmark, uden at forholde sig til spørgsmålet om hvor mange nødlidende mennesker der findes, og hvor mange vi kan forsørge, er selvgodhed. Jeg bruger ordet m/u anførselstegn fordi hykleriet herved tydeliggøres (og fordi jeg arme synder har en ‘cruel streak’ og elsker at være småperfid og sarkastisk).

Ridder af Dannebrog
Ridder af Dannebrog
15 years ago

Fremragende indlæg. Der er bare et men:
Jeg er ved at være træt at man bruger ordet” de gode” om personer som Drude Dallerup og Helle Vibeke Holst etc:
Også selvom det sættes i situationstegn.
Nej de er ikke GODE.
De er onde.

Fordi man ingen syndserkendelse har og derfor opfatter sig selv som GOD…så er man det ligenetop ikke.
Gode mennesker opfatter ikke sig selv som gode.

Mother Theresa f.eks opfattede ikke sig selv som god.

Så de gode mennesker tier ikke.
Vi snakker hele tiden om problemerne

Som f.eks hér på Snaphanen.

Hilsen
Ridder af Dannebrog

10
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x