20
aug
Seneste opdatering: 9/2-14 kl. 0020
10 kommentarer - Tryk for at kommentere!

” De sidste tre valgkampe i Danmark har handlet om de fremmede. De bliver ikke behandlet særligt godt i medierne, og er på det nærmeste udelukket fra arbejdsmarkedet. De bliver aldrig hørt, de har ingen stemme”. Georg Larsen, P 1 Morgen, 20/8

“Dokumentarfilmen “En araber kommer til byen” giver et nyt og anderledes indblik i det arabiske samfund på Nørrebro. I filmen henter Georg Larsen sin instruktørkollega fra Beirut til Danmark, for at åbne dørene til arabernes Nørrebro i erkendelse af at det er svært at få dem i tale.
De er mistroiske over for danskerne, men ikke over for en af deres egne, så Ahmad Ghosein får et hidtil uset indblik i deres verden. Han møder alle generationer af arabere, som giver deres bud på, hvorfor integrationen er brolagt med problemer. Filmen er en poetisk rejse ind i en verden, som er ukendt for de fleste danskere. Se den før din nabo! ” DR 2 på søndag kl 20

“PET mener, at det primært er folk fra de venstreradikale miljøer, der angriber modstanderne, men trafikken går dog også den anden vej”

Citatet i overskriften vil med garanti blive brugt flittigt i blogosfæren i de kommende dage, men det er også i allerhøjeste grad et tiltrængt korrektiv, og et lille glimt af realitetssans hos PET, der på det seneste har gjort sig uheldigt bemærket ved at importere ideer gående på at problemerne kan trylles væk hvis man ikke kalder dem ved rette navn. Dette pust af frisk luft vil ikke påvirke det faktum, at vores debatmodstandere opfatter enhver ytring på blogs som Snaphanen som skalkeskjul for regulær nazisme. Vi kan ikke påvirke opfattelserne i de venstreekstreme miljøer en tøddel ved nogen form for ‘dialog’, men må blot opfatte dem som en risiko der følger med ved at udtrykke uenighed med dem. At den højrerabiate vold der vitterligt forekommer udspringer af helt andre miljøer end vores, vil fortsat blive søgt sløret ved gentagelse af de samme løgne. PET ved tilsyneladende bedre, og det er godt.

Træerne vokser desværre ikke ind i himlen. Et tilbagefald til velkendt venden tingene på hovedet ser vi dog også, idet “højrefløjen tolker de forskellige terrorsager som om, at Vesten er i konflikt med den muslimske verden”. Um, nej. Memo til PET: Jihadisterne – og vi må gerne her kalde tingene ved rette navn – opfatter Vesten som i konflikt med den muslimske verden. Hvis Jørgen Bæk Simonsen og andre af jeres rådgivere ikke kan levere den fornødne dokumentation for dette, er I velkomne til at kontakte Snaphanen på snappost(a)yahoo.dk. Vi står naturligvis klar til at hjælpe fædrelandets sag. Vi glæder os til at høre fra jer. Men altså – vi rapporterer blot de opfattelser som landets fjender har. Denne omvending af årsag og virkning er desværre en af de helt store hurdler vi er oppe imod (LFPC).

Midt i en terrortid har Politiets Efterretningstjeneste (PET) ikke skruet ned for sit fokus på de yderliggående aktivister på både højre- og venstrefløjen. I sin seneste årsberetning, der blev offentliggjort onsdag, noterer PET, at der de seneste år har været et stigende antal sammenstød mellem aktivister i de ekstreme miljøer. Det samlede antal voldelige konfrontationer er stadig lavt, men til gengæld har tjenesten set tegn på, at man nu forsøger at skaffe sig våben i netop de miljøer.Sker det, vil konfrontationernes voldsomhed øges.

– Konfrontationerne får mere og mere karakter af organiseret voldsudøvelse, og vi har ligeledes set, at højre- og venstreekstremister gennemfører målrettede aktioner med det formål at afdække og eksponere hinandens aktiviteter. Disse aktioner har ofte karakter af privat efterretningsvirksomhed, hvilket i sig selv er betænkeligt, og de selvbestaltede agenter går rent ud sagt i vejen for PET’s efterforskning, siger chefen for PET, Jakob Scharf.

PET mener, at det primært er folk fra de venstreradikale miljøer, der angriber modstanderne, men trafikken går dog også den anden vej. […]PET: Politiske yderfløje anskaffer våben

Tegner tilbudt svin på gaden

Muhammed-tegneren Kurt Westergaard har mødt opbakning fra danskere, efter at han har bedt om gris i Jordans fængsel. Nu efterspørger han også juletræ.

Kurt Westergaard har kun mødt positive reaktioner for at bede om ugentlige svinekoteletter i Jordans fængsler. Tegneren er anmeldt for blasfemi i Jordan, efter han tegnede sin omstridte tegning af profeten Muhammed med en bombe i turbanen. Han risikerer tre års fængsel i Jordan.
– “Jeg er blevet stoppet på gaden af folk, der tilbød at sende mig koteletter i fængslet. En anden sagde, at det var befriende, at der kan laves sjov i en ellers alvorlig situation. Jeg har ingen negative reaktioner mødt”, siger Kurt Westergaard.  Avisen .dk    (mobilfoto Snaphanen)

New York Times skraber bunden

af Uwe Max Jensen

The New York Times’ korrespondent John Tagliabue har talt med den danske komiker Omar Marzouk. Det er der kommet en artikel ud af (“Making a Caricature of a Nation’s Fears”, The New York Times 19. august 2008 ).

Jeg skal ikke i det følgende forholde mig til Omar Marzouks standpunkter, som jeg ikke deler. Jeg vil dog kommentere dem på ét enkelt punkt. Omar Marzouk mener nemlig, at de danske Muhammed-tegninger er provokerende. Det har han ret til at mene. Men han glemmer, at ytringsfriheden går begge veje.

I efteråret 2005 tog Omar Marzouk kraftig afstand fra de danske Muhammed-tegninger. Samtidig benyttede han sin ytringsfrihed til i Ekstra Bladet at gøre grin med dødsdommene over de danske Muhammed-tegnere.

Personligt finder jeg det ikke morsomt at drive spot med folk, der står midt i en livskrise og er gået under jorden på grund af dødstrusler. Men jeg anerkender, at Omar Marzouk kan udnytte sin ytringsfrihed på denne måde. Det står Omar Marzouk frit for. Men det er skinbarligt hykleri og direkte blasfemisk mod ytringsfriheden, at Omar Marzouk udnytter sin egen

ytringsfrihed til at være sjov på de dødstruede Muhammed-tegneres bekostning, men samtidig vægrer sig ved, at andre udnytter ytringsfriheden til at lave sjov med en afdød religionsstifter.

Nok om Omar Marzouk.

Hans hykleri taler for sig selv.

Langt værre er selve artiklen, da den excellerer i faktuelle fejl og må betegnes som en journalistisk katastrofe for en velanskreven avis som The New York Times.

I artiklen står der, at Muhammed-tegningerne blev genoptrykt i januar 2008. Dette er ikke korrekt. Tegningerne blev genoptrykt 13. februar 2008, og det skete med baggrund i konkrete begivenheder, som New York Times’ korrespondent uvist af hvilken årsag åbenbart ikke finder det umagen værd at informere New York Times’ læsere om, selvom disse begivenheder må siges at være essentielle for genoptrykningen.

12. februar 2008 klokken 4.30 anholdt dansk politi tre personer (de to sidder stadig fængslet), der mistænktes for at planlægge et drab på tegneren Kurt Westergaard (manden bag tegningen af Muhammed med en bombe i turbanen), og dagen efter trykte 17 danske aviser (Berlingske Tidende, B.T., Århus Stiftstidende, Randers Amtsavis, Viborg Stifts Folkeblad, Dagbladet Holstebro-Struer, Dagbladet Ringkøbing-Skjern, Lemvig Folkeblad, Kristeligt Dagblad, Fyens Stiftstidende, Information, Nyhedsavisen, metroXpress, Der Nordschleswiger, Jyllands-Posten, Politiken og Ekstra Bladet + den svenske avis Sydsvenska Dagbladet) Kurt Westergaards tegning.

Lisbeth Knudsen, chefredaktør på Berlingske Tidende, gav følgende begrundelse (i Jyllands-Posten):

“Vi må i de danske medier sende et klart og utvetydigt signal til alle, der måtte få samme vanvittige tanke som dem, der ville angribe Kurt Westergaard.”

Senere i artiklen påstår korrespondent John Tagliabue, at Danmark har tropper i Irak og Afghanistan.

Dette er heller ikke korrekt.

Danmark har tropper i Afghanistan, men trak sine militære styrker ud af Irak sommeren 2007.

Afslutningsvis slipper Omar Marzouk af sted med at påstå, at Danmark ikke har diskuteret Mhammed-tegningerne.

Det er ikke korrekt.

Danskerne har diskuteret og diskuterer stadig Muhammed-tegningerne endog meget intenst. Desuden har tegningerne været genstand for to retssager, der har slået fast, at tegningerne holder sig indenfor dansk lovgivnings rammer, som, hvad religionskritik og –satire angår, må betegnes som vide. Blandt andet set i lyset af at den danske billedkunstner Jens Jørgen Thorsen med økonomisk støtte fra den danske stat (via Filminstituttet) har lavet en spillefilm om Jesu sexliv (“Jesus vender tilbage”, 1992) og på en mur tilhørende det danske trafikministerium har malet et murmaleri af Jesus med stiv tissemand på korset (Birkerød Station, efteråret 1989).

Uwe Max Jensen

Raffineret etnisk udrensning i Sarajevo: Grønne fortove

Men dette er slet, slet ikke et fingerpeg om hvor Europa bevæger sig hen, og ved at gengive historier som denne prøver Snaphanen bare at give det fejlagtige indtryk, at “Vesten er i konflikt med den muslimske verden”. Faktisk ville det være bedre at stikke hovedet i busken og slet ikke referere historier som denne, ikke sandt? Forkert. Via Jihad Watch (LFPC):

SARAJEVO — The Croatia Libertas NGO says that the decision to paint pavements in Sarajevo in green is pure provocation.

The non-governmental organization stated that the painted pavements were a clear message from Muslims to all the city’s other residents that Sarajevo was not the capital city of Bosnia-Herzegovina, but an ethnically Bosniak capital.

“This is a message of intolerance and a perfidious scene of ethnic cleansing that was preconceived as a way to drive away people of other ethnicities and religions living in Sarajevo,” said NGO President Leo Pločkinić. […]

Sarajevo Mayor Semiha Borovac said that painting the pavements and streets green would be good for the city, because the city lacked greenery.  Green pavements deemed “provocation”

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Tak til Uwe Max Jensen for hans irettesættelse af “komikeren” Omar Marzouk og New York Times. Når muhammedanere ytrer sig om danske forhold gennem venstreorienterede amerikanske medier, skal resultatet selvfølgelig blive halvråddent, og denne gang blev det altså gennemskuet og påtalt.

    Muhammedanere og venstreorienterede amerikanske medier bliver næppe klogere, men tak på alle andres vegne.

  • li

    Nu er jeg ved at være lidt træt af de ørkenløse omvandrende ildspåsættere her i Københavns gader, så kan vi ikke bare vise “araberne der kommer her til byen” vejen UD af den igen??
    Bare et simpelt ønske!!

  • Det er sgu ironisk.
    Han henter en repræsentant for folket der besatte Libanon til Danmark, så de kan lave en udsendelse der handler om selvsamme besættelsesmagt, der nu også er ved at overtage Danmark.

    Det svarer til at man, under besættelsen, hentede en fransk-tysk nazist til Danmark, for at fortælle om de dansk-tyske nazister.

  • von Brockenberg

    “PET mener, at det primært er folk fra de venstreradikale miljøer, der angriber modstanderne, men trafikken går dog også den anden vej”

    Og sådan serveres denne nyhed af DR (video indslaget til højre)
    http://www.dr.dk/NETTV/Update/2008/08/20/151917.htm

    En klassisk DR vinkling/fordrejning

  • Janne

    Rettentilselvforsvar

    Om der er tale om nazisme ved jeg nu ikke.

    Men der er i hvert fald tale om at nogle danskere og nogle indvandrere tryner dansk kultur og skikke samt traditioner væk fra det offentlige rum – også dansk sprog – ved hjælp af kulturelle og religiøse dogme krav. Sådan er det f.eks. med mad der er lavet af grisekød; hvis det ikke fjernes, bliver det mærket, så rettroende kan sikre sig ikke at få urent dansk mad i maven, og al masseproduceret kylling i Danmark er nu halal slagtet. Den danske skikkelige og venlige norm med at kvinder ikke behøver at fjerne deres hår (via tørklæder) som var det et regulært fremmedelement, ser vi også trynet af nogle indvandrere og danskere der vil have offentligt ansatte kvinder til at skjule håret når de er på arbejde eller væk fra hjemmet. Ja det er lidt mærkeligt at der kæles så meget for intolerante dogmer der tryner de skikke og traditioner som vi er glade for og som er en del af vores historie og identitet.

  • Robin_Shadowes

    Är det verkligen så illa att etniskt danska kvinnor måste skyla sitt hår?

  • Janne

    Robin Shadowes

    Det er den danske skikkelige norm med at kvinder kan forlade sit hjem og arbejde med håret synligt der trynes. Den trynes af f.eks. mellemøstlige religiøse dogmer der kræver at kvinder skjuler håret så snart kvinder forlader sit hjem.

    Det er den skikkelige danske og moderne norm der undertrykkes og krænkes.

  • Janne

    Robin Shadowes

    Mit svar til dig var ikke uddybende nok. Ud over at det er danske ligestillingsnormer og -rettigheder der systematisk trynes f.eks. via religion, så er der flere eksempler på etniske danske kvinder der faktisk tvinges til at skjule håret og konvertere for at blive accepteret af sin ‘rettroende’ mand og familie. Der er ligeledes eksempler på at etniske danske mænd både må omskæres og konvertere for at få lov til at gifte sig med sin ‘rettroende’ kæreste. Der er ikke plads til meget mangfoldighed i vestlig forstand i disse forhold.

    På Uriasposten har der været vist og skrevet om flere unge etnisk danske kvinder der har lagt tørklædet igen fordi de ikke kunne acceptere at skulle leve efter strenge islamiske, forældede og kvindediskriminerende dogmer. Vi har først hørt om de grelle historier efter at kvinderne har forladt den dogmatiske og rigide mand/familie – først da har kvinderne turdet fortælle om undertrykkelsen og kønsdiskriminationen som fulgte med tørklædet.

  • Pølsen

    @Robin_Shadowes

    Som Naser Khader siger, hvis mændene har så svært ved at styre sig, når de ser en kvindes hår, hvorfor er det så ikke mændene, der i stedet skal have bind for øjnene?

  • ytr

    Omar Marzouk laver grin med dødstruslerne mod de danske Muhammed-tegnere:

    Ekstra Bladet 11.12.2005:

    “I denne uge vil jeg: Omar Marzouk

    (…)

    Skælde ud på
    De pakistanske dødstrusler
    Dødstruslerne mod de tegnere er til grin. 50.000 kr. er for lidt og helt ærligt, det er da også lidt nærigt. Det er et tydeligt tegn på, at dem, der har fremsat de trusler, ikke ved, at vi har mindsteløn her i Danmark. Hvem ville tage sådan en tjans, som kun ville gi’ lidt over 4000 kr. om måneden?”