13
okt
Seneste opdatering: 14/10-08 kl. 2117
41 kommentarer - Tryk for at kommentere!

10/12/08. Atlas Shrugs

Uniformernes no-go zoner

I TV 2 Nyhederne igår præsterede en ung, jysk nybygger at sige, at politiet bare skal holde sig væk fra Gellerup, så bli’r der ingen problemer. (Se TV klippet) Er det ikke et problem at politiet ikke kan komme nogle steder? Næh, det mente han overhovedet ikke. Selv TV 2’s reportagevogn var netop blevet stenet ud af bydelen. I Sverige er problemet ikke overraskende meget større og bortforklaringerne på den selvpåførte mini-krig følgelig så meget desto mere tragikomiske:

Som alla vet är bussförarna legalt byte i den samhällsupplösning som drar fran över landet och som blir allt värre – ambulanser och brandförsvar under utryckning attackeras, busschaufförer och bussar attackeras likaså, chaufförerna hotas.Vad säger nu Ylva Thörn om denna samhällsupplösning, om att vi förlorat kontroll över vårt gemensamma territorium? Ni hörde det kanske själva i TV, denna märkliga förklaring som fick mig att dra efter andan:

– Busschaufföreer har uniformer, därmed representerar de samhället. (KL)

Stenar, raketer, äpplen, ägg och till och med cyklar! Aldrig tidigare har så mycket föremål kastats mot kollektivtrafikens bussar i Stockholms län. Sysslolösa unga blir hot i kollektivtrafiken

“Sysslolösa” – stakkels pus, er der nu nogen der husker at fodre dem? De unge bliver jo voksne, vil man sige. Jovist, men om ti år er en årgang større og om tyve meget, meget større og hvad da? Måske Margrethe Vestager og Manu Sareen vil svare først, hvis de har tid for mandslingen der lige har kostet deres parti en halv million?

Gellerups buskads og udsynet

Hver eneste lille notits om ghettoproblemer eller bandekrig er et lærestykke i debattens og mediedækningens udenomsmanøvrer. Denne tilføjer dog en hidtil uset: “Meget buskads” i Gellerup.

[…] Socialchef Gitte Krogh fra kommunens socialcenter vest erkender, at der er mange brande i Gellerup, hvoraf en del tilsyneladende er påsatte [eufemisme, berøringsangst].

»Der bor rigtig mange børn og unge i Gellerup-området [højt fødselstal], og de har frit spil, hvis de vil antænde en brand, fordi der er meget få voksne på gaderne om aftenen [men hvorfor er børn og unge på gaden om aftenen?]. Samtidig er der meget buskads, de kan gemme sig i [socialchefen er kreativ]. Brande er blevet en måde, man kan demonstrere sin utilfredshed eller frustration på [hvorfor er de det, hvorfor ikke demonstrere det på anden vis?],« lyder det fra socialchefen.

Gitte Krogh peger på, at Gellerup er et meget socialt belastet område, hvor mange forældre har svært ved at håndtere problemer med deres børn [pigerne ser da ud til at kunne holdes i kort snor?].

»Man skal huske på, at det er et af landets fattigste områder [her går det skidt, send flere penge?],« siger Gitte Krogh. 21 udrykninger til Brabrand på en måned

Fraværende er ethvert spørgsmål om skyld og ansvar. Socialchefen opfatter sig som apologet for kriminelle (“man skal huske på”). Hvem sagde klientgørelse og godhedsindustri? Og hvad skal offerklagesangen hjælpe os der betaler regningen, i stedet for yderligere at udskyde den debat om kultur som f. eks. Nicolai Sennels blev straffet for at indlede? Prøv også at se her hvordan kulturen alligevel inddrages implicit – ville man om nogen andre end en tredjeverdensetnisk gruppe kriminelle acceptere det som en forklaring (“skyldes”) på kriminalitet at de kriminelle “er utilfredse med, at politiet patruljerer i området”? Kulturen er altså med i dækningen, men på nuværende tidspunkt kun i underforstået form (LFPC).

[…] Det er politiets fornemmelse, at uroen i boligkvarteret skyldes nogle unge er utilfredse med, at politiet patruljerer i området, siger Børge Fransen. […] Ingen spor af brandstiftere i Gellerup

En fredrik’sk fortalelse ?

eller helt overlagt som sædvanligt?

“Att Reinfeldt “öppnade på förlåten och lät oss förstå att invandringens kostnader är så avsevärda att de kräver en egen debatt” är väl s.a.s. en sidokonsekvens. Detta yttrande var inte riktat till “oss”. Reinfeldt hotade Ohly. Reinfeldt påpekade för Ohly, att de vet båda varför socialbidragen ökar och att de har varit eniga om att blåsa svenska skattebetalare. Om Ohly uppmärksammar att socialbidragen ökar, så får den utsugning av svenska skattebetalare (som de gemensamt tillskyndar att de som migrerar till Sverige kan ägna sig åt) komma upp på bordet som ett särskilt ämne. Vänsterpartierna – liksom icke-vänster partierna – har ALLT att förlora på en diskussion om denna utsugnings omfattning. Riksdagspartierna har därför enats om, att ämnet är tabubelagt (liksom det är tabu att svära i kyrkan).Ty ALLA riksdagspartiernas partiledare vet naturligtvis (åtminstone intuitivt), att den utsugning av svenska skattebetalare (å migranternas vägnar) som de gemensamt orkestrerar är bokstavligen talat oförsvarlig.”

Eller sagt på mere  folkeligt svensk:

“Håller ni inte käften om socialbidragen så börjar jag att prata om invandringens kostnader. Det tog skruv så in i helvetet. Vänsterkollektivet släppte taget om den glödheta potatisen och nämnde inte sociala kostnader för resten av debatten. Som slokörade konfirmander inför en högkyrklig pastor satt de där. Pandoras ask är en bra liknelse.”

Agenda, del 2 (16.57 – 17.02 ) hele programmet her kommentar af Ming, Exilen (alle synes at have bemærket replikken igår. Den artige og stats-loyale svenske presse lader som ingenting.)

»An air of scumbag entitlement about him«

Vendingen her stammer fra undercoverpolitimanden spillet af Leonardo DiCaprio i Martin Scorseses fænomenale The Departed, og går her på de brodne kar i Bostons politikorps – dumme svin der føler deres adfærd legitimeret af deres uniform. Vendingen har af en eller anden grund kørt rundt i hovedet på mig i dag, og jeg kan nu se at beskrivelsen passer til fulde på en anden gruppe af ’scumbags’ vi har beskæftiget os en del med her på det seneste: De sortklædte stormtropper kaldet “Antifascistisk Aktion” og lignende legitimeringsetiketter – selvudnævnte indehavere af lovgivende, dømmende og udøvende magt. Måske den mest udspekulerede version af fascismen i vestlige klæder hidtil: Fascisme forklædt som antifascisme. Vær uenig med os, og vi erklærer dig fascist, med hvad deraf følger. Se fætter gedebuk på billedet her, fra fiasko-demonstrationen i Århus i lørdags. Hvad beskriver bedre hans af rettroende harme lysende ansigt, end netop “scumbag entitlement”? Samme fodsoldat for (hvad de burde kalde sig) De Sorte Khmerer kunne i øvrigt iagttages for nyligt ved en demonstration sammesteds mod SIAD. Her var harmen rettet mod nogle tilstedeværende grønlændere: “Fucking grønlænder, tabernar!”

Beskrivelsen herunder går på Pim Fortuyns drabsmand Volkert van der Graaf, men ligner til forveksling den selvopfattelse man kan udlede af de sortklædte Antifa-stormtroppers påtagede ret til at være på én gang lovgivende, dømmende og udøvende magt. Pubertær opblæsthed som skulle være om ikke kvalt i vuggen, så umisforståeligt frarådet af ansvarlige rollemodeller i opvæksten (LFPC).

[…] The writer (and psychologist) Johan Faber said: “He is a stubborn man with a strong ‘ethical’ notion about what is good and bad, but sees himself as the highest authority in that area; his morality is ‘law’, so to speak. He sees himself as the measure of all things in that respect; he knows how things are. It carries something adolescent in it, something immature; as an adolescent you always think you know everything, and everybody else is wrong. That is what his view on the world is like: he looks at it like an adolescent.” […] The Leftist Mindset

Professorn som inte håller tyst

Jonathan Friedman har i sin forskning intresserat sig för begreppet “politisk korrekthet”. “De enda åsikterna som får framföras är de som är accepterade av den politiska eliten.”
Om de “främlingsfientliga”:
Det finns så kallade rasister i alla politiska grupper. Om man är rädd för de ’främlingsfientliga’ grupperna är man ofta själv en smygrasist men man har förträngt det. Jag tror många upplever att rasism är något ’naturligt’, så man förtränger den – annars kommer det fram. Att förstå varandra och sig själv är sättet att bli av med det. Att förtränga gör det värre. Lundagård.se

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Nis Clausen

    Hvorfor laver han den samme gestus med hånden som imamer bruger som en del af deres evige “døvesprogs” gestikuleren? Virker underligt påtaget/tillært – eller er det ren og skær “monkey see, monkey do”. Iøvrigt bruger han ikke højre hånd som foreskrevet men derimod den venstre -tsk, tsk, tsk.

  • Pølsen

    Tak til LFPC for dissekeringen af socialchef Gitte Kroghs nysprog. Det er forstemmende at læse Gitte Kroghs udtalelser. Bortforklaringer og udeladelser præger Gitte Kroghs “forklaring”, og værst af alt påstår Gitte Krogh, at problemerne udelukkende er socialt og økonomisk betingede. Med hvilken ret?

    Brabrand Boligforening er ikke enig med socialchef Gitte Krogh:

    http://jp.dk/indland/aar/article1485191.ece

  • Vivi Andersen

    Kære Pølsen

    Gitte Krogh har en karriere at tænke på.

    Uanset om hun måtte mene det modsatte af det hun siger, så vil hun ikke drømme om at sige det offentligt.

  • Johansen

    Det løber mig koldt ned af ryggen, når jeg ser disse sortklædte stormtropper.
    Ma

  • Johansen

    Ups, prøver lige igen.

    Man kommer unægtelig til at tænke på Winston Churchills berømte citat:
    “Fascism, when it comes back, will be known as antifascism”.

    Er det en begyndende fremmarch af fascisme, vi ser på ventrefløjen?

  • Pølsen

    Ja, venstrefløjen er i fuldt løb på vej mod en fuldtonet fascisme.

  • Johansen

    Det er jo regulær islamisk formørkelse, som vi ser ved den march i The Big Apple.
    Skræmmende er det.

    Nogle er islams marcherende skriger “Allah u akbar” og “Takfir”. Gud er stor og erobring.
    Efterhånden siger jeg: Til helvede med Allah! Denne sorte og formørkede ideologi skal slås tilbage.

  • JensH

    Virkelig forstemmende -for ikke at sige skræmmende- at se disse billeder fra New York. USA skal forstille at være vestens sidste håb, nu hvor Europa er ved at bukke under for islamismen. Men over there har de tilsyneladende også et problem.

    Men det burde vel ikke komme bag på mig. Jeg var sidste år i Philadelphia, og i den centrale del af byen var der til min store overaskelse masser af indhyllede kvinder, også mange hvor man kun lige kunne se øjnene. Da jeg var henne og handle ved den lokale mall i den forstad min familie bor var der muslimer der på midt på parkingspladsen lå med røven i vejret og bad. Jeg hørte at islam er den hastigst voksende religion derovre, selvom det virker lidt usandsynligt med den tilvandring landet i disse år oplever fra det katolske latin-Amerika. Er der nogen der har nogen oplysninger om dette??

  • Lidt hurtig søgning: Påstanden om USA ses mange steder. Jeg fandt en site med masser af statistiske oplysninger, som jeg ikke kan vurdere, men lidt konkret var der:

    From Table 1-4 the continent “North America” we observe that while Muslims are growing faster than Christians, they make up only 4% of the population, whereas 84% are Christians. Most of the Muslim growth in North America is from immigration. Canada alone immigrates more Muslims apart from the USA, to account for almost all the growth in all of North America every year! It sure must be a hollow boast for Muslims to claim they are the fastest growing religion in North America, when it is because of the kindness and generosity of Christians who let them immigrate, often fleeing the persecution between hostile Muslim sects. There are still 50% more Jews in North America than Muslims in 2004. Muslims lie when they tell you they are the fastest growing (1.56) religion in North America. From Table 1-4, we can see that they are no better than 5th place in growth behind: Atheists (3.51), Hindus (3.13), Sikhs (2.81), Buddhists (2.75), Baha’is (2.25). We tire of the lies and myth making of Islamic spin doctors.

    Bemærk at det kommer fra en stærkt polemisk kristen site bible.ca:

    Encyclopedia of Islam Myths

  • Janne

    Vedr. Gellerup.

    Der er beboere der ikke vil have betjente i området. Der er beboere der ikke vil have brandmænd i området. De vil ikke have børnehaven Viben i området. De vil ikke have grønlændere i området. De vil ikke have hunde i området. De vil ikke have alkohol i området. De vil ikke have grise kød i området. De vil ikke have at besøgende parkerer biler i området – slet ikke politibiler. De vil gerne have kvinder i burka i området og nogen vil gerne have brande i området:

    http://jp.dk/indland/aar/article1485194.ece

    De vil gerne have de mange skatte- og sponsor kroner der flyder til området. 1 milliard kroner er der foreløbig brugt på at shine området op. Nogen vil også gerne have en stormoske. Men mange vil ikke have vores kultur og vores normer og love.

  • Janne

    Beskæmmende at se at også i New York vises der synkront bagdel på åben gade til den øvrige befolkning.

  • @ Janne – det er sandt nok, men en lidt for lang overskrift. 🙂

  • Janne

    steen

    Komedie/komik = tragedie + tid, som vist nok Woody Allen har sagt det.

    Der er ikke rigtig noget sjovt ved en synkron bagdels parade som den viste (endnu), for den minder om noget der skete på den røde plads i USSR – med den præcision der søges opnået. Ensretning i adfærd og udseende. For mig at se er det udtryk for uhyggelig hjernevask og ensretning og så fremstår adfærden som synkron foragt for sæder og skikke i det land man er flyttet til.

    Man kunne sige at det er et røvkedeligt show. Men var det bare et show. Kig hvor i verden man praktiserer synkron adfærd og præcision som den viste i NY. Det gør man bl.a. i Iran. Ikke lige frem det mest demokratiske og frihedselskende sted i verden.

    Jeg er glad for at jeg har været i New York før den form for religiøs ensretning og hjernevask fyldte gaderne dér. Det var også på et tidspunkt hvor tvillingetårnene stadigvæk prydede New Yorks skyline og Amerika.

  • Historyman

    Det der er bemærkelsesværdigt er hvad det er der bryder i brand !!
    Her tænker jeg ikke på biler og affaldscointaniere, men mere på skoler og børnehaver og SFO`er (fritidshjem). Det anderledes ved denne lav intensive borgerkrig er målene for 2G´ernes vrede.
    Det er ikke vore kirker, de brænder, fordi dem kommer vi jo ikke i. De er jo også mest til for symbolsk og syns skyld. Næ… det der er farligt, og det muslimerne ikke bryder sig om, er offentlige pædagogiske institutioner. Fordi det er her deres middelalderlige religion og dens kønsrolle mønster udfordres fra(hvor lidt den end er).
    Hvis der ikke eksistere børnehaver, så er alternativet jo at møderne går hjemme og passer børene. Dvs. at man sikker at der ikke sker en alt for stor integration af kvinderne på arbejdsmarkedet, hvor de jo kunne blive påvirket af danske kvinder og opnå en selvstændig økonomi.

    Skolen er jo et problem i sig selv. Ikke at muslimer ikke gerne vil lære at læse og skrive og regne, men de vil gøre det, på deres måde. Derfor er der ofte meget uro i klasserne og megen disrespekt over for lærerne(specielt de kvindelige). I alle menings og holdnings fag som eks. historie, dansk(litteratur), delvist også biologi, opstår der øjeblikkelige problemer og kontroverser, det øjeblik islam, eller det islamiske kulturmønster(Dvs. mandlig dominans, accept af fysisk vold som udtryksmiddel, og ikke mindst klan tænkning/æres tænkningen) udfordres. Derfor kan der jo let “opstå” brande i skoler, navnlig i skolebiblioteket og/eller i de naturfaglige lokaler.

    Sfo`en er specielt muslimsk problem, et fritidshjem der er baseret på leg efter skoletid. Her er det jo normalt at den muslimske undervisning forgår. Det er jo her at koranen gennem terpes i andre lande. Derfor er sfo´en virkelig meget i vejen, og det er der for at disse vil blive det fortrukken mål. Så er man fra muslimsk side jo også sikker på at deres pigerne kommer direkte hjem fra skole, således at deres verden fastholdes snæver, indskrænket, og bort fra den ugudelige, blasfemiske, liderlige og gennemgående umoralske danske virkelighed. Kontakten til danske drenge(og piger) minimeres til et nul. Dem de møder i skolen, er jo alligevel ikke interesseret i dem, da de ikke skal nyde noget af et besøg fra brormand og fætter. Ligeledes er muligheden for lidt seksuelt hanky – panky uden, konvertering og ægteskab jo udelukket, så hvorfor overhoved prøve.

    Min grundlæggende påstand er den, at brandene i skolerne og fritidshjemmene(Sfo´erne) og delvist også i børnehaverne skyldes, et ønske blandt muslimer om at fastholde deres egen kultur, det er også derfor at nedbrændingerne ofte er så massive at, at ildspåsættelsen ikke kan være to drenge med en æske tændstikker. Ofte er der blevet bruget brandbare væsker, der er skabt flere hot-spots(tændings steder), alt sammen noget der lugter langt væk af omtanke og planlægning, og ikke af kedsomhed og tilfældighed, som drengestreger ofte er. Nedbrændingerne her er jo også kun lige begyndt, set i forhold til Sverige, hvor borgerkrigen har raset længe og har kostet den Svenske statskasse dyrt.

    Nu vil nogle jo sige,.. hvad med bilerne og affaldscointanierne? Jo…den er simpel, man brænder de få tilbage blivende danskeres biler af, eller også bevæger man sig ind i områder hvor man fremtidigt gerne vil være et flertallet. Fordi de ved, at danskere ikke vil finde sig i at leve i afbrændt affald, med en stigende bilforsikring, så ved de at danskerne flytter helt af sig selv. Brand skal anses som måden det islamiske herrefolk pisser territoriet af på. Det skete i forbindelse med indtagelsen af Alexandria i Egypten i det 6 årh. og igen ved Konstantinopels fald i 1453. Hver gang bliver biblioteker brændt af, således at den tidligere kultur forsvinder eller mister sine rødder(sin hukommelse). SÅ..lugter du røgen ..så ved du hvad klokken er slået.

  • HelgeD-H

    Vedr. Islamist Day Parade i New York City. 20.000 amerikanere
    konverterer årligt til islam. Tallet kan være højere nu.
    U.S. har 7 til 8 mio. muslimer.
    Der er fire gange så mange kvinder end mænd i U.S. som er muslimer.
    Jeg har set oplysningerne efter på :
    http://www.youtube.com/watch?v=PEkov0dzsw0
    Desuden kan man søge ordet: Shahadah på YouTube, der er tusinder af
    videoklip om folk som konverterer.
    Hvis muslimerne vil forbyde islam-kritik på YouTube må Shahadah-videoklip
    ligeledes forbydes. Læg iøvrigt mærke til kommentarerne.

    Jeg fik engang i april offentliggjort et læserbrev, om min bekymring om at Danmark har 4.000 konvertitter.
    Hvor mange der er i dag ved jeg ikke.
    Der er efter sigende 1 til 2 etniske danskere om dagen, som begår faneflugt på denne måde.
    En trediedel heraf er mellem 13 til 19 årige.
    Man vil i fremtiden få at føle, at den man troede var en ligesindet
    landsmand ikke er det.

  • Jeg kan ikke huske det mere sandsynlige tal for USA på stående fod, men tallet du angiver er svjh overdrevet (er det 1-2 millioner der gættes på?). Muslimer i USA har en interesse i at overdrive antallet p.g.a. de fordele som trossamfund dette fører med sig, og for at kunne tale med større vægt. I Europa har de derimod snarere interesse i at underdrive deres antal, for ikke at risikere at de dumme kuffar vågner op og opdager hvad der foregår i denne kritiske fase.

  • January 19, 2007
    The 8-Million Muslim Lie

    A trenchant editorial from Investor’s Business Daily (thanks to PRCS):

    Demographics: Since Muslim Keith Ellison’s election to Congress, there’s been a lot of noise in the media about the growing clout of the 8 million-Muslim electorate. Eight million?

    ‘There are 8 million Muslims in America now,” boasted a spokeswoman for something called the Muslim Advancement Society. She appeared on CNN to talk about what a proud day it was for her and other Muslim-Americans to see a Muslim brother sworn into Congress for the first time.

    It seems the size of the Muslim population in America jumps by an additional million every other year or so. Just a couple of years ago the consensus number bandied about in the media was 7 million. Before 9/11 it was 6 million.

    Politicians in Washington are intimidated by the figure. They believe it.

    But it’s a wildly inflated estimate manufactured by the Council on American-Islamic Relations, something that the media could easily refute if they dared — simply by deconstructing CAIR’s unscientific methodology.

    While the number of Muslims is growing thanks to higher birthrates and immigration, it’s nowhere near CAIR’s claim. Even the most generous independent estimate puts it at half that size, or 4 million….

    “Today, 8 to 10 million Muslims live in the United States,” claims Navy Lt. Cmdr. Abuhena Mohammed Saifulislam, who serves as Muslim chaplain for the new Marine mosque at Quantico, Va.

    The Pentagon, which recently promoted Saifulislam, does not question the number. Neither does the White House, Congress nor the media — no matter how fantastic the number gets.

    But it’s the Wahhabi lobby’s big lie. CAIR and other militant Muslim groups use it to intimidate politicians, corporations and media to change policy.

    Eight-million-strong Muslims make the threat of bloc voting and boycotts a lot scarier. And the bigger the number, the bigger the foothold Islamists gain in American society.

    Posted by Robert at January 19, 2007 3:22 PM
    Print this entry | Email this entry | Digg this | del.icio.us

    http://jihadwatch.org/archives/014901.php

  • There are about 2 million Muslims in this country who are black Muslims — i.e., hardly orthodox in their beliefs. There may be another one million. But that is it. The inflated numbers are akin to a frog swelling its throat to scare away predators. But in this case it is organized Islam that is the predator, and is attempting to scare away all those who might seek merely to protect themselves from those slaves of Allah who work, as they must, as they are instructed to, for the final triumph of Islam so that it may everywhere dominate, and Muslims everywhere rule. This is in the Qur’an and Hadith and the example of Muhammad. It is not a fabrication. It is a solemn duty for Believers. And the entire history of Islam, over 1350 years and from Spain to East Asia, shows that Muslims will behave precisely as required, to spread Islam and insure, wherever they are not opposed with sufficient force, the domination of whole lands and their peoples by Islam, and by Muslims. And the results, for non-Muslims, have everywhere — look at the Middle East, look at North Africa, look at Anatolia, look at Persia, look at India and the East Indies — have been uniformly catastrophic.
    Posted by: Hugh [TypeKey Profile Page] at January 19, 2007 4:25 PM

    When such questions arise, I like referring to the CIA World FactBook. It quotes 2002 figures for Mulsims living in USA at 1% of the population, probably 2.8 – 2.9 million people.

    “Religions:

    Protestant 52%, Roman Catholic 24%, Mormon 2%, Jewish 1%, Muslim 1%, other 10%, none 10% (2002 est.)”

    So this number would be based on the last census in USA. If we estimated out growth since 2002 the number would not exceed 3 million which is the number I have always assumed.

    Check it out yourself and let me know how this could be wrong. I think its probably right.

    https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/us.html
    Posted by: payingattention [TypeKey Profile Page] at January 19, 2007 4:27 PM

    http://jihadwatch.org/archives/014901.php

  • HelgeD-H

    LFPC – mange tak for oplysningerne om det mere sandsynlige antal muslimer i USA.
    Jeg kan godt følge dig i muslimernes strategi.
    -Overdrivelse af antal muslimer i USA, og underdrivelse af antal
    muslimer i Europa, og dermed i Danmark.
    Undskylder jeg har taget antallet af muslimer i USA nævnt i omtalte
    YouTube Video for pålydende. Måske er 20.000 Konvertitter årlig
    tilgang i USA også overdrevet af propagandahensyn.

    Underdrivelsen af antal muslimer i Europa hhv. Danmark er udsat for mørketal. Myndighederne har også interesse i at underdrive antallet.
    Antallet af muslimer i hele EU kan være mere end 52 Mio.
    I lang tid var det officielle antal muslimer 200.000 i DK. ,
    og når myndighederne ikke længere kan bilde befolkningen dette antal ind, bliver det officielle antal sat op til 300.000.
    Og antallet er stadig angivet med et efterslæb.

    siad.dk siger 620.000 muslimer i DK.
    Før vi får set os om, er der 1 Mio. muslimer i DK.
    Seneste indbyggertal er 5.484.723 ifølge Børsen pr.17.sep.2008.
    Endvidere er der oplyst: 98% kristne og 2% muslimer.
    Danmark havde 5.119.155 indbyggere ifølge Lademanns Leksikon af 1983. Og Antallet af etniske danskere er faldet siden.

    Det kan være, at de befolkningsfremskrivninger fra 1980, som blev skrottet, giver et mere sandfærdigt billede af antallet af etniske danskere i Danmark.
    Vinston Churchill sagde engang, at den bedste løgn er statistik.

    LFPC -Såfremt du hører til dem som administrerer, eller leder
    hjemmesiden snaphanen.dk , tager jeg hatten af for dig.

  • Peter Buch

    Det er muligt hr. Vig også har materiale om dette, det har jeg dog ikke fundet endnu. Han har meget om Danmark, og noget om Tyskland, og Europa.
    link
    Hans link er der få der nævner, der er også en der hedder noget i stil med lilliput som få linker til.

  • Peter Buch
  • M16

    Ja når man se den video fra NY, er der ingen tvivl om at det ender i krig, eller det der er værre borgerkrig.

  • Peter Buch

    http://danmark.wordpress.com/
    Aktuelt med indlæg om udvandring fra Danmark.

  • Pølsen

    @JensH

    Europa kommer til at klare sig alene denne gang. Amerikanerne kan vi ikke stole på.

  • Jeg ved ikke om det er et spørgsmål om at kunne stole på eller ej. Det er vel nærmere et spørgsmål om denne supermagts interesser medfører en interesse i vores nuværende sekulære demokratier over andre interesser, og om hvad der er muligt. Jeg kan umiddelbart se flere ting der udelukker at de hjælper os ud af suppedasen denne gang:

    Det er ikke militært muligt at vinde en pan-europæisk borgerkrig ved indsættelse af amerikanske styrker. Situationen ligner overhovedet ikke WWI og WWII.

    Yderligere ville sådan en operation medføre udgifter der ville få de svimlende udgifter i Irak til at blegne, ligeledes med tab af civile. Er der politisk og folkelig opbakning i USA til dette?

    Måske ville den amerikanske opinion oven i købet være på muslimernes side. Europa er den gamle verden som betragtes med udbredt skepsis derovre. Der vil sikkert være en udbredt opfattelse af at bekæmpelse af muslimsk intifada er Hitler om igen.

    USA er desperat efter at vinde ‘hearts and minds’ i den muslimske verden. En europæisk indsats ville i den islamiske verden blive opfattet som om USA har vist sin sande loyalitet, imod dem.

    USA ville lægge sig ud med den arabiske verden. Olieforsyningen ville blive truet. Det har også været anført at Saudi Arabien har så store værdier bundet i amerikanske banker og i institutioner de har opkøbt, at USA ville begå statsbankerot hvis disse værdier blev trukket ud.

    Vi har jo allerede set en antydning af hvilken vej vinden blæser i den amerikanske støtte til Tyrkiets medlemsskab af EU.

    På den anden side har USA en helt afgørende interesse i at Frankrigs og Storbritanniens atomarsenaler ikke med tiden falder i islamiske regimers hænder. Men ud fra de forhold jeg har nævnt her, kan jeg ikke se at dette problem kan løses ved indsættelse af amerikanske tropper i Europa.

    Det der er interessant i denne forbindelse er at udviklingen i Europa hhv. USA er på så forskellige stader som den er. Vores undergang kunne blive skriften på væggen, og få dem til at vågne op mens tid er.

  • Pølsen

    @Janne

    Det er nok et spørgsmål om tid, inden vi kommer til at betale for den stormoské (selvom Nicolai Wammen påstår, at der ikke vil blive brugt én offentlig krone på et sådant byggeri).

  • .

    @ Historyman

    Gellerup Kirke var udsat for et brandattentat for nogen år siden.

  • .

    @ Historyman

    Dit indlæg med sine historiske referencer er jo direkte glimrende. Det burde finde anvendelse i en kronik et sted.

  • Pølsen

    Gellerup brænder videre:

    “Endnu en brand i Brabrand

    Af THOMAS LUND HANSEN

    Offentliggjort 15.10.08 kl. 09:04

    Østjyllands Politi blev kaldt ud til endnu en påsat brand i Brabrand natten mellem tirsdag og onsdag.”

    http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1486105.ece

  • Pølsen

    René Skau Björnsson (Socialdemokratiet) mener, at gruppen af unge, kriminelle i Gellerup er blevet større de senere år:

    “»Alle taler om, at det drejer sig om 20-30 unge, men det holder slet ikke. De 30 er hårdeste og de værste personer, der langt hen ad vejen vil styre området. Men det er 100 børn og unge, der laver hærværk. De går og keder sig og bliver købt eller overtalt til at være med,« siger han.”

    http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1485986.ece

  • Pølsen

    Og politiet leder forgæves efter brandstifterne:

    http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1486099.ece

  • Pingback: Snaphanen » Svensson og brandstifterne()

  • JensH

    @LFPC

    Nu vi er ved demografi, så lad os for et øjeblik vende blikket hjemad. I august i år kunne Danmarks Statistik bringe det glade budskab, at kvinder med ikke-vestlig baggrund har et dalende Fødselstal, og at de nu stort set ikke får flere børn end Danske kvinder:

    http://jp.dk/indland/article1417575.ece

    Såvidt jeg husker kunne der sættes et STORT spørgsmålstegn ved Danmarks Statestiks tal, (eller ihvertfald mediernes fortolkning af tallene). Kan du huske hvad præcist var det var kritikken gik på??

  • Kritikken var at tredje generation ikke var talt med, men forsvandt i statistikken som danskere. Vist også det som Ebbe Vigh bygger sin analyse på. JP havde faktisk nogle uddybende artikler om dette efter den artikel du linker til. Jeg skal prøve at finde dem på Infomedia. Der var også nogle læserbreve i JP omkring det, bl. a. af Ole Hasselbalch.

  • Jeg kigger på det senere, men dette læserbrev opsummerer det meget godt:

    Debat: Uenighed om indvandrertal

    Af Kim Iversen, ingeniør, Ordrupvej 4,1., Århus C

    I JP 6/9 svarer kontorchef fra Danmarks Statistik , Anita Lange, på et spørgsmål fremsat af Ole Hasselbalch.
    kil
    AL fortæller, at DS’ fremskrivninger viser, at der i år 2040 vil være i alt 520.200 indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande.

    Desværre undlader AL at forklare, hvordan DS definerer begrebet efterkommer.

    Fra DS’ egen hjemmeside haves følgende: »Efterkommer defineres som en person født i Danmark af forældre, som begge (eller den ene, hvis der ikke findes oplysninger om den anden) er indvandrere eller efterkommere. Hvis der ikke findes oplysninger om nogen af forældrene, og personen er udenlandsk statsborger, opfattes personen som efterkommer« (kilde)

    Uden rentes rente

    Lidt mere uddybende formuleret findes på Finansministeriets hjemmeside følgende definition:

    »Efterkommere er personer født i Danmark af forældre, hvoraf ingen er dansk statsborger født i Danmark. Hvis der ikke findes oplysninger om nogen af forældrene, og personen er udenlandsk statsborger, opfattes personen som efterkommer.« (kilde:

    Eller sagt på en anden måde: Hvis blot den ene part af et forældrepar med ikke-vestlig oprindelse er født i Danmark og har dansk statsborgerskab, så vil alle deres fremtidige efterkommere optræde som danskere – og altså ikke som ikke-vestlige efterkommere.

    Når vi i Danmark diskuterer antallet af ikke-vestlige indvandrere og efterkommere – og problematiserer dette – vil jeg tillade mig at antage, at denne bekymring hovedsageligt skyldes frygten for, at der skal blive for mange muslimer i det danske samfund.

    Set i det lys må tallene fra Danmarks Statistik siges at være tæt på ubrugelige, da man, populært sagt, ikke tager rentes rente med i regning.

    Den af DS oplyste fremskrivning på 520.200 indvandrere og efterkommere fra ikke-vestlige lande kan altså slet ikke anvendes, hvis man ønsker et skøn over antallet af muslimer i Danmark i 2040.

  • Peter Buch

    Der findes rigeligt med materiale på:
    http://danmark.wordpress.com/
    Det specifikke indlæg hvor ovenstående talmateriale behandles har jeg ikke endnu, men det er nok kommet på hjemmesiden lige efter jp-artiklen nævnt af JensH.

  • Historyman

    tak for tilliden.

  • JensH

    @LFPC & Peter Buch

    Mange tak for olysningerne. Jeg var inde på den Danmark-blog Peter Buch linkede til, og fandt under August 2008 en glimrende gennemgang af denne manipulation vi blver udsat for mht. antallet af “medborgere” med ikke-vestlig baggrunf. I denne blog-post skrives der bl.a.:

    “et Morgenavisen Jyllands-Posten skrev 30. maj 2004 på: http://jp.dk/arkiv/?id=361742 hænger fint sammen med det den skrev den 22. august 2008, og det er nemt at tolke:

    Årsagen til, at 347.250 ikke-vestlige pr. 1. juli 2008 med fortsat indvandring bliver til 330.700 ikke-vestlige i år 2040 i den officielle befolkningsprognose er ganske enkelt, at indvandrerne og deres børn kaldes danskere, og en hel del østlige kaldes vestlige, både blandt de 347.250 og endnu flere og til stadighed flere og flere i prognosepunkterne fremover, f.eks. i år 2040 med 330.700 ikke-vestlige.

    Nu speedes tilstrømningen yderligere op, så landet overtages en del hurtigere. Det er derfor, at indvandrerne hurtigere skal forvandles til danskere.

    Med den nylige ”geniale opdagelse”, ”at de ikke-vestlige nu pludselig ses på papiret at få meget færre børn” – ”de fødes jo simpelthen af danskere” -, end hidtil antaget, skal de 330.700 i 2040 eventuelt reduceres yderligere.

    Sidste år fødte de ikke-vestlige officielt 2,5 barn i gennemsnit, i år officielt knap 2 børn i gennemsnit i følge Danmarks Statistik. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten 22. august 2008.

    Den tragikomiske farce nået klimaks:

    “Jo flere der kommer ind, desto færre er her”. “Jo flere og længere de er her desto flere børn “føder de for danskerne” ” – de fødende er nemlig de ikke-vestliges tredjegeneration.”

    Jeg håber virkelig, at DF står fast på deres krav overfor regeringen om, at der skal laves en opgørelse der viser de ‘ægte’ tal.

  • Peter Buch

    Er DF de eneste der ønsker sådan en opgørelse med de reelle tal, er det eneste de kan gøre at bede om det- eller samle nok støtte til projektet – hvilket synes ret svært- eller vælte regeringen, det sidste gøres nok næppe før de får noget for det, og emnet er næppe anset for så væsentlig,t at DF vælter regeringen på det grundlag, selv om de ved valg får en vælgerfremgang kan den stadig være dyrt betalt med andres tilbud til de nuværende regeringspartier. Fremtiden vil vise hvad der sker, jeg tvivler på der laves en anden opgørelse foreløbigt.

  • Indvandrere som de registreres i Danmarks statistik burde laves om, ellers kan vi ikke få et reelt indblik i efterkommernes demografi.

    At den er faldende, pt. kan skyldes, at de gifter sig med danske statsborgere født i Danmark.
    At de nye ikke-vestlige indvandrere som ikke er muslimer fylder mere og ikke vestlige er alle uden for EU, USA, Canada, New Zealand og Australien. Altså Russere, Thai piger osv.
    De trækker angiveligt godt ned i den statistik.
    At den langsigtede prognose ikke holder, ikke engang på Danmarks statistiks eget grundlag, det burde være åbenlyst. Antallet af indvandrere og efterkommere som ikke er ældre end 49 år i dag er på :

    294023

    Så det ville kræve en nettoindvandring og nettofødsel af efterkommere på under 1300 ikke- vestlige indvandrere per år (gider ikke regne det helt nøjagtige tal ud), for at få det tal til at holde på de Danmarks statistiks egne præmisser.

    Den holder naturligvis ikke, overhovedet!

  • Mit snit, skulle måske have været placeret lavere den ved 49 år, men snittet anbragt ved 40 år, som svarer til en gennemsnitlig levetid på 72 år giver stadig

    247005

    Hvilket svarer til nettoindvandring og netto efterkommerfødsel på 3125 per år.