17
okt
Seneste opdatering: 20/10-08 kl. 1401
44 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Efterfølgeren til Obsession. Den hedder The Third Jihad. Der er udsendt en gratis version hvori medvirker blandt andre Bernard Lewis, Ayaan Hirsi Ali, Melanie Phillips, Rudy Guiliani, Joe Lieberman,  Walid Phares. Se i helskærm her. Vigtig film, brug 30 minutter på den.  (via Universalgeniet)

Punkeren der underkastede sig

Nogle  gange er  jeg rigtig, rigtig bekymret for det smukke køn. Senest nu det viser sig at den firedobbelte morder  Lundin, er mange damers  ønskedrøm om en mand. Hvis de ikke er patologiske, så er Fanden løs i Laksegade.

Svenske al-Qaida-ledarens familj gömmer sig utomlands
Hon är punktjejen från Jämtland som hamnade i världens mest fruktade terrororganisation.Nu gömmer sig den dödade al-Qaida-ledarens svenska hustru utomlands med barnen.– De befinner sig väl. De är inte i Irak, men de är heller inte i Sverige, säger Cecilia Julin, kommunikationschef på UD.Punktjejen blev terroristhustru

Hærværk i stedet for hånlatter: “Dialogbænke bliver ødelagt”

Dumt og ærgerligt. Det omsiggribende samfundsproblem “kedsomhed” der ellers synes at hærge i bestemte bydele og forstæder, har krævet et nyt offer – heldigvis af rent materiel art, men alligevel. Nogen i Århus Kommune – måske de samme lyse hoveder som ville uddanne somaliske kvinder til buschauffører? – havde i fuld alvor forestillet sig bænkene brugt af pæne, anstændige, multikulturelle mennesker til (fingeren-op-til-halsen-i-kvalme) ‘dialog’. Dumt fordi intet formål kan være tjent ved hærværk, ærgerligt fordi bænkene kunne have givet anledning til mange, mange spottende og latterliggørende blogposter (LFPC).

Dansk Flygtningehjælp financierede i sommer 30 dialogbænke i Århus, som skulle fremme samtale og integration. Langt de fleste er nu ødelagt. […]  I Ballerup Kommune blev en bænk smidt i søen, og i andre kommuner, som f.eks. Vesthimmerland, er alle bannerne væk, fortæller kulturkonsulent i Dansk Flygtningehjælp Marianne Madsen.  »Det er svært at se, om det er hærværk over for bænke eller overfor selve projektet. Jeg tror nu ikke, det er en modstand mod dialog, men nærmere et udtryk for kedsomhed,« siger hun Dialogbænke bliver ødelagt (foto: Dialogbænk røg i søen, Ballerupbladet)

Tag så og sig undskyld, fisefornemhedens artige medløbere!

(Det forlyder denne ikke vakte  begejstring på redaktionen) :

Af Ole Hyltoft, forfatter

MIN BRODER i logen af vrisne gamlinge, hans biskoppelige velærværdighed Jan Lindhardt, har udgivet sine erindringer. I den festlige anledning udtaler han til avisen for de kronisk vrisne, Information, at vi har været alt for blødsødne over for muslimerne. Muslimerne foragter os, siger han. Og det har Lindhardt jo ret i. For det står der i deres koran, at de skal.Se, sådan en ærlig tale kan man nu føre uden at blive kaldt åndelig krigsophidser og blive tegnet som kloakrotte af Roald Als i Politiken.


I dag taler både DR og TV2 åbent om ‘indvandrerbanderne’. For få år siden var det forbudt at sige, at de kriminelle var indvandrere, når de var det.
DEN vrisne avis Informations bedste hoved, en ung mand ved navn Rune Lykkeberg, har erkendt, at avisens grundlag, kulturradikalismen, er død. Det er godt at vide. For det er kulturradikalismen, der har håndhævet forbuddet i det spidsborgerlige Danmark mod at kritisere islam. Og som har krævet forbud mod ytringsfriheden.
Så verden går fremad. Med små skridt.
MEN så var det, jeg tænkte: Var det nu ikke på sin plads, at alle de, der de sidste tyve år har blokeret for sandheden og ytringsfriheden, sagde undskyld ? De er jo et helt kompagni af fine bedsteborgere, der har været røde i kammen af selvgodhed, mens de krævede, at der ikke blev sagt et ondt ord om en eneste af de 400.000 indvandrere, uanset hvad de foretog sig i deres eget eller deres religions navn.
Og de, der sagde tingene, som de var, fik læst og påskrevet, hvor forfærdelige mennesker de var. Forfatteren, bolværksmatrosen Carsten Jensen kaldte Pia Kjærsgaard et skrigende fugleskræmsel i en askemark.
Svend Aukens tidligere kone, Bettina Heltberg, skrev, at man kan se på Søren Krarups ansigt, at han er psykoinfantil. Hun mente altså, at hun alene ved at se på foto i avisen af folketingsmanden og præsten kunne konstatere, at han lider af en alvorlig psykisk sygdom. […]
NU kommer mit forslag: Er det ikke på tide, at de siger UNDSKYLD ! Alle de selvretfærdige stuerene med Nyrup Rasmussen i spidsen. Deres ord må lyde: ‘Undskyld vi ledte det danske folk i uføre!’
Hvem skal Lykketoft, Marianne Jelved, Ritt Bjerregaard, Hans Skov Christensen, bolværksmatros Jensen, Tøger Seidenfaden m.fl. så rette deres UNDSKYLD til?
Til dem, der tidligt og igen og igen advarede mod den islamiske masseindvandring, der vil belaste Danmark økonomisk og mentalt de næste halvtreds år. De, der råbte vagt i gevær og blev svinet til, fordi de gjorde det. Den Danske Forening med professor Ole Hasselbalch i spidsen. Søren Krarup, der i mange år kæmpede sin enmandskamp i aviserne, ikke mindst her i Ekstra Bladet, der var storsindet nok til at give ham husly.
Og frem for alle Pia Kjærsgaard, som har måttet lægge ryg til det værste. Som nær var blevet lynchet på Nørrebro. Og som må have livvagt den dag i dag.
SIG UNDSKYLD til dem og til mange andre, I halal-hippier, caffelatte-folk og fisefornemhedens artige medløbere.
I tog fejl. Indrøm det! Og gå så jeres velfortjente canossagang.  Ekstra Bladet | 16.10.2008 |

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • “#Muslimerne foragter os, siger han. Og det har Lindhardt jo ret i. For det står der i deres koran, at de skal”

    Tjah, bum-bum. Kan man uden videre stille det sådan op? Nu er mange mennesker vel styret af andet end hvad der står i en hellig bog? Alle jøder følger vel heller ikke Thoraen til punkt og prikke.

    VH
    Jacob

  • Men jo, nogen bør sige undskyld for det problem, der er blevet skabt. Jeg bruger meget tid på, åndeligt talt, at banke hovedet ind i diverse mure, fordi jeg har stemt på både Liste Ø og Soc.dem efter at det burde have være klart, hvad for en gal kurs tingende gik. Nu er jeg 2.gangs DF-vælger.

    VH
    Jacob

  • Jakob – jeg er selv gammel socialdemokrat og flere andre ting. (Har aldrig været medlem noget sted).
    Den første indvandringskritik jeg hørte fra en ven, var i 1986. Selv så jeg ikke problemet førend ti år efter, i forstørrelsesglasset Sverige.
    Det er lidt svært, det med undskyldninger. Jeg mener nok man kan forlange det af toneangivende folk i de 25 år. Folk som må forventes at kunne registrere og tænke.
    Men netop dem Hyltoft nævner, kommer vi aldrig til at høre sige “Vi tog fejl”. Almindelige mennesker kan bide hovedet af al skam og sige “jeg var en stor klovn”. Folk som Tøger Seidenfaden har slet ingen skam at bide hovedet af.
    Og det er faktisk mere end et spørgsmål om hæderlighed og ære – alvoren ligger efter min bedste overbevisning i, at regeringerne i England, Holland og Sverige har påført deres befolkninger krig. At den ikke er så synlig endnu, skyldes at den langtfra er fuldvoksen. M;an skal ikke foruddiskontere ulykker. Det er ikke desto mindre min faste overbevisning at det vil gå den vej.
    Jeg skrev lidt om min barndom og mine forældres generation. De var unge under krigen. Dengang vidste enhver i Danmark, hvad en landsforrædder var. Ordet er gået af mode, men man kan frygte det får en renaissance. Der er flere motiver til forrædderi – personlig vinding og karriere er blandt de mest banale. Jeg anklager ikke de ansvarlige for det, kun for dumhed og uvidenhed. Men resultatet er desværre det samme.

  • nimu

    En god og velbegrundet idé med Canossagangen.
    Men kan det forventes at vi får “åndsfyrster” og “toppolitikere” at se på knæ?

  • Peter Buch

    Undskyldninger kunne komme efter der blev rettet op på misæren, om det så overhovedet kan lade sig gøre som tingene ser ud, eller såfremt en opretning lykkes, da hvis det stadig syntes nødvendigt.
    Undskyldninger er noget der kommer i anden række efter min opfattelse. Det vigtigste er hvilke holdninger og handlinger der vælges i disse år til samfundets bedste.

  • Jeg har stemt både højre og venstre, men det er ikke noget, jeg vil undskylde for, det var Schlüter der indførte verdens mest liberale indvandring politik og det var Nyrup regeringen som begyndte stramningerne.

    Jeg har stemt på liste Ø fordi de var EU modstandere og det er godt med dissens for et demokrati.
    Det kunnne jeg så ikke drømme om i dag, men jeg vil fanme ikke undskylde for det.

    Næste gang kunne jeg godt finde på at stemme på Socialdemokratiet, fordi, de vil bevare de stramninger, der er nu og vil godt kunne finde på at lave yderligere stramninger, virkeligheden er sgu ikke så sort/hvid.
    For jeg er rigtig træt af, hvad VK har gjort ved det offentlige sygehusvæsen, træt af deres strukturreform, træt af skattestop som ikke tager individuelle hensyn, træt af den indførsel af kontrol og mistillid til det offentlige og arbejdsløse, skemaudfyldninger.
    Det er ragende forkert at man ikke har grebet ind over for friværdiræset og byggeboomet, der har skruet boligpriser op til skade for de fattigste og byggepriser op så billige almennyttige boliger er en umulig at bygge. Men brugt det til at profilere sig selv som verdensmænd, der bare er så gode til at skabe vækst og modvirke arbejdsløsheden. De lever fedt på olieindtægter som de selv har gjort mindre ved at give A. P. Møller del i kagen, ideologisk bras, privatisering er godt, staten der tjener penge noget værre noget. For lidt stat og for meget er begge i modstrid med med menneskets natur og verdens almindelige kaos.

    Men der findes dog min min ubetingede og kraftige modstand mod EU, som kan trække mig i retning af DF.
    Men DF har jo nul indflydelse på EU området, det vil de heller ikke få med 7 procent flere stemmer.
    Der kæmper man mod overmagten og selv om 25 procent af danskerne ønsker udmeldelse af EU, så ser det helt anderledes ud på Christiansborg med Venstre som et af de mest EU liderlige partier.
    Da der var afsteminger om EU traktaten i Holland og Frankrig, angav Fogh at nu var der jo ingen grund til afstemning, fordi den var nedstemt der.

    Men Lissabontraktaten, en neddæmpet udgave af samme førte han bare i gennem, skulle folket spørges, nej, det er jo demokrati?
    Men den traktat indeholder noget af det værste anslag mod demokratiet som EU er kommet med, nemlig gummiparagraffen:

    “Fleksibilitetsbestemmelsen/”gummiparagraffen”: EU kunne bruge den til at vedtage forslag, der ikke lige faldt inden for forfatningstraktatens specifikke regler under unionens “formål”. Problemet er løst ved at afgrænse paragraffen, så det står klart, at den ikke kan bruges i den fælles udenrigs- og sikkerhedspolitik. Danmark står udenfor, hvis den bruges på politisamarbejdet.”

    http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/12/13/132941.htm

    Ganske vist har EU altid været en lang gummiparagraf, hvor regler i overlappende felter efter EU domstolens vilje kunne strækkes til at fylde mest. Forstået sådan, at f.eks. en regel om miljø kunne overføres til det indre marked og dermed få tekniske handelshindringer til at fylde mere end miljøgarantien.
    Plus de mange love er så bredt formuleret at fortolkningsrammen også er det.

    Metockdommen er jo et andet eksempel, på noget som kan skubbes rundt i forskellige afdelinger indtil man rammer en som Danmark ikke har forbehold for.

    DF kunne profilere sig på demokrati, folkeafstemninger, pragmatisk politik, men de har for travlt med ældrechecks, tørklæder, straf, osv. De kan kalde sig Danmarks rigtige socialdemokrati som provokation, de har ganske vist gjort noget for pensionister og børn, men en helhedsorienteret politik mangler de og et åbent debatklima.

    Jeg står ved, hvad jeg har stemt! jeg står bestemt også ved at ved to valg har jeg ikke stemt, en gang blankt og gang gad ikke gå derhen, ganske enkelt fordi ikke et eneste parti fortjente en stemme.
    For politik er en farce i dagens Danmark, ja over alt.

    Hvor politik er drevet af vision, er det totalt uden jordforbindelse, hvor den primært er drevet af jordforbindelse, fortaber det hele sig i en ratio af 60 procent spin, selvpromovering, opportunisme, retorik, manglende overblik, tåbeligheder og selvmål og kun 20 procent real og pragmatisk politik. De sidste procent er reserveret til den evige mare i politik som hedder ideologisk udgangspunkt.

    Hvem man end stemmer på, bruger de 40 procent af tiden på at tilpasse sig EU, løbe efter de myriader af EU love som man snart kan bygge en bro til månen af.

    Det at være folkets tjenere og fordybe sig udelukkende i hvilken politik der virkelig er bedst for landet på langt sigt, det er en nærmest ikke eksisterende dimension for et hvilket som helst af de partier vi har, specielt vis man medtager modet, lysten, evnerne til at føre den frem.

    Til helvede med den højre og venstre skillelinje, vi har vås og realpolitik på begge sider, ideologi og populisme på begge sider, masser af politikere, der har for travlt med lovgivningsspil til ære for kulissen, på begge sider.

    Nej jeg stemmer gerne på S næste gang, jeg stemmer også gerne på DF, hvis de kan finde ud af at gå sammen med S.

    Jeg vælger måske også at stemme blankt. Det må tiden vise.

  • Emeritus

    En vrissen mand.
    Ole Hyltoft udviser betydelig civil courage, den courage, som må og skal være til stede, hvis han skal udfylde sin funktion som vrissen, hvad ikke mange tør, når det kommer til stykket. Man skal turde stikke hovedet i løvens gab og tage skraldet. Det har Ole gjort. Hatten af, men også hatten af for avisen. Det har været tænderskærende forfærdeligt for redaktionen, at leve op til sin egen udfordring, vrisne mænd og lade Ole Hyltofts perfekte spark gå videre i trykken.
    Hatten af, at de turde, hatten af, at de gjorde.

    Med venlig hilsen
    Emeritus.

  • Victor

    Her er en sjov historie:

    I årevis er Rinkebyskolen blevet holdt op som et fyrtårn – som en skole, der beviser, at det faktisk godt kan lade sig gøre at undervise 2g`ere effektivt.

    Nu har DN kigget på tallene – og pludselig ligner den mindre en eliteskole end Nordgårdsskolen:

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=841219

  • Peter Buch

    En vrissen mand- ja vist, men at ønske undskyldninger fremført fra visse, er det i grunden – bortset fra alt det andet der også er impliceret- specielt anderledes end andres krav om undskyldninger for hævdede krænkelser.
    Undskyld mig her og undskyld mig hist.
    Undskyld jeg klager- undskyldnings-tvist.

    At klæde folk af kan være en fornøjelse, dog når de intet har på- vist almindelig fordøjelse.
    Velbekomme!

  • Johansen

    Ang. det naive dialogbænk-projekt

    Pudsigt som brandstiftelse i de islamiske ghettoer og hærværk hele tiden fejes ind under kedsomhedens banner.

    Disse velmenende konsulenter fra integrationsindustrien er en skændsel. Har de bind for øjnene og propper i ørerne siden de ikke fatter, hvad der foregår i samfundet?

    Vi ser konstant og i stigende grad de fatale konsekvenser af islamiseringen.

  • Victor

    I øvrigt – midt i sorgen over Abu Qaswarahs død og over, at fire børn nu er faderløse, bør vi huske at andre svenskere stadig kæmper for Allah og Kalifatet.

    Blandt dem er Fuad Mohamed Qalaf:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fuad_Mohamed_Qalaf

  • Johansen

    Global jihad

    En katastrofe for menneskeheden. Total formørkelse.
    Det hele qua en pædofil massemorder. Forstå det hvem der kan.

  • Victor

    Johansen:

    Måske er islam den politisk-militære afdeling af børnelokkernes befrielsesfront..I hvert fald har påfaldende mange jihadier børneporno på deres computere:

    http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article4958678.ece

  • @Jacob A
    Flertallet af muslimer hader måske ikke vantro, men mine personlige erfaringer med muslimske bekendte er, at de ofte føler større samhørighed med ummaen end med nogen vantro.
    Rigtigt mange konflikter mellem muslimer og vantro begynder ofte som uvenskab, hvor muslimen lige pludselig påkalder sig sine trosfællers solidaritet, fordi han af en eller anden grund er blevet uvenner med en vantro.
    Man kan måske godt stole på muslimer i gode tider, men så snart det går dårligt, og man kommer på kant med dem – af personlige eller forretningsmæssige grunde – kommer deres sande følelser frem. Jeg tror for så vidt ikke, at det sker fordi folk lyver bevidst. Det er bare indpodet med modermælken at vantro ikke er lige så meget værd som muslimer.
    Klart at muslimer slet ikke kunne leve sammen med vantro, hvis alle efterlevede religionens sondring. Men det er jo heller ikke nødvendigt med 100 % muslimer, som foragter de vantro.
    Møder jeg 20 muslimer i forskellige relationer på et år, skal der kun et mindre antal til for at det bliver en tvivlsom oplevelse.

  • Morten Dreyer

    Den Vrisne gamle mand, Ole Hyltoft, er torsdag ude i et positivt, men desværre mislykket forsøg.
    “Tag så og sig undskyld” opfordre han halal-hipierne til.
    Efter gadekrige med indvandrerebander, med brandattentater og alverdens anden kriminalitet, har vi nu set hvad den ubegrænsede indvandring har kostet vores land.

    Men det er vist ikke muligt at få en Mogens Lykketoft, en Nyrup Rasmussen eller en Marianne Jelved til at tænke sig om og reflektere over hvad deres kamp for indvandring har medført.
    Langt mindre at indrømme det offentligt.

    Men hvis Ole Hyltofts indlæg, nu får halal-hippierne til i enrum at se sig i spejlet og fortryde, er der en mulighed for udvikling.

    Men det sker ikke før at der kommer to torsdage i en uge.

    Indtil da kunne en løsning være, at vi ikke giver Statsborgerskab til udlændinge, som har domme for overlagte forbrydelser bag sig.
    Samt at alle opholdtilladelelser for fremtiden gives med et forbehold af en kriminalitetsfri opførsel.

  • @Johansen – en af araberne i filmen siger meget malende: “Islamismen har det tilfælles med kræft, at enten besejrer man den eller også dør man”.

    Jeg ville tilføje – kræft skal helst opdages tidligt og det er ikke tidligt i Europa idag.

  • HelgeD-H

    Glistrup sagde tingene ligeud:
    Muhammedanerne er verdensforbrydere og verdensødelæggere.
    Til næste år bliver Vesten endnu mere presset.
    Måske har Ahmedinejad til den tid atomare langdistance missiler, hvor han vil nyde at skinhenrette nation efter nation, og lykkes
    at gøre Vestlige politikere panisk rædselsslagne.
    Vi kunne bare se med episoden for et par år siden, med en britisk
    patruljebåd i Irakisk farvand, blev kapret af Iranske kanonbåde.
    Besætningen med blandt andet en kvindelig mariner blev efterfølgende anklaget for spionage på Iransk territorialfarvand.
    Det var en sag Ahmedinejad nød ved at gøre Blair-regeringen panisk.

    @Victor
    JP skrev for år tilbage om Jihadkrigeren fra Brønshøj, som deltog
    som Jihadi i Tjetjenien. I Tjetjenien havde jihadierne taget
    russiske piger ned til 13 år, som krigsbytte, til at tilfredsstille
    deres behov.

  • Emeritus

    Til Peter Buch.

    Ole Hyltoft er forfatter. Hans hensigt er begavet urealistisk. Oles Krav er nærmest absurd og ikke af denne verden, men selv om det er både groft ligefremt formuleret, er det også raffineret. Hans forlangende stikker meget dybere end ordene. Der er tale om en retorisk finte, et hypotetisk krav, som udstiller dem, som ikke kunne drømme om at komme ham i møde, hverken i fantasiens eller virkelighedens verden. Det viser han læseren. Netop dette uopfyldelige digtervilkår klæder dem helt af, som han henvender sig til og udstiller dem, så vi alle kan se, at de ikke har noget tøj på, for der er ikke noget tøj at skjule sig bag. I mine øjne skaber Ole en poetisk boomerang, der rammer sit mål præcist og med stor styrke. For hvem var det nu som krævede og krævede UNDSKYLDNING, UNDSKYLDNING, UNDSKYLDNING, og hvor kom opbakningen og medløberiet fra?
    Derfor skal Oles glimrende vrissen ikke forstås som et logisk debatindlæg.
    Du kan roligt regne med, at dette allerede har haft stor virkning i de kredse, der læser, eller tilfældigt falder over, hvad han skriver.

    Med venlig hilsen
    Emeritus

  • Emeritus

    Rettelse: 3. linje – der mangler ‘og’ mellem ‘groft’ og ‘ligefremt’.

  • Johansen

    Steen

    Jeg noterede mig også den sammenligning med kræft og islamisme.

    Jeg vil sige det sådan, at de aggressive kræftformer skal opdages meget tidligt og fjernes/behandles ellers metastaserer de og æder mennesket op indefra. Til denne kategori hører islamofascismen.
    Havde den dog bare været som hudkræft, så ville jeg sove roligt om natten.
    Opgøret med de islamofascistiske, skæggede mørkemænd bliver mere blodigt end det de allierede havde med nationalsocialisterne er jeg bange for.
    Islam er i sandhed en kaoskraft og et hjernevaskende, voldeligt system.

  • Janne

    Morten

    “Efter gadekrige med indvandrerebander, med brandattentater og alverdens anden kriminalitet, har vi nu set hvad den ubegrænsede indvandring har kostet vores land.”

    Det er åbenlyst at loven om arbejdskraftens frie bevægelighed også er blevet voldens, chikanens og forbrydelsernes frie bevægelighed. Aldrig er der sket så mange ‘hjemmerøverier’ som nu. Aldrig har så mange butikker været udsat røverier og aldrig har vi oplevet så meget ballade i gaderne og så mange overfald på uskyldige personer i nattelivet og i det hele taget. Aldrig har der været så mange fup tiggere i Danmark som nu etc.

  • Janne

    Øget frygt er også kommet til Danmark efter loven om den frie bevægelighed og den alt for voldsomme indvandring i Danmark. Det ryster selv vores retssystem.

    [http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2008/10/17/205601.htm]

  • Vivi Andersen

    Hyltoft er jo netop så begavet at han VED disse mennesker ALDRIG får hverken et undskyld eller jeg-tog-fejl over deres læber.

    De er netop så arrogante og selvtilfredse at de tror deres udtalelser vil forsvinde i mængden af nye udtalelser de kommer med fremover.

    Men jeg tror de har forregnet sig fordi det ikke alene er nogle kendte mennesker de har svinet offentligt til, men hele den del af den danske befolkning, som er imod den arabisk/islamiske indvandring.

    Ganske mange almindelige danskere er, uanset hvad han/hun laver, stadig sjæleligt og mentalt set bærere af arven fra det danske landbrug og/eller fiskeri.

    Vi glemmer den blot dagsbevidst til hverdag, men det betyder ikke at denne arv ikke eksisterer i os!

    Og den del af vores habitus er ikke avlet væk ved hjælp af udefra kommende, anderledes kulturer.

    Glemt bliver disse politikere og meningsdannere ikke.

    For det de har gjort er at ligne med forræderi overfor deres eget land og deres egne landsmænd.

  • Jan Lindhardt pens.biskop i Roskilde Stift
    mener vi har været for blødsødne overfor
    muslimer!!

    Dette er en helt ny opfattelse Lindhardt
    nu fremturer med.
    Mig bekendt har han da været på nakken af alle
    der ikke har været “politisk korrekte” overfor
    den voldsomme indvandringsbølge der prægede DK
    op gennem 1990erne.* Og som endelig gjorde det
    muligt for vælgerne at sammensætte folketinget i
    2001 med et flertal der ønskede en anden politik.
    En regering (et flertal har peget på foreløbig ved
    tre folketingsvalg i træk.)
    Men Lindhardt har nu som mange andre, tilsyneladende
    oberserveret de mange problemer der fulgte med denne
    helt afsindige åbne dørs politik.
    Som altid, rart at folk vågner op og slår et slag for
    sit fædreland,men desværre nok for sent.
    Alle der har været med til at undergrave Danmarks
    kultur og historie,fra Poul Nyrup,Ville Søvndal mfl.
    samt chefredaktøren fra Politiken Seidenfaden og igen
    mfl. burde undskylde overfor de der forsøgte,først og
    fremmest DF. Samt Pia Kjærsgaard der vel om nogen
    er blevet svinet til af denne hob “galninge” også DF´s
    trofaste vælgermasse fortjener en undskyldning.
    Mvh.Bernadotte36
    17-10-2008
    Mvh.bernadotte36
    17-10-2008

  • whodares

    Pragtfulde sande ord af Hyltoft.

    De forræderiske hunde skulle aftvinges en undskyldning……Altså før vi klyngede dem op i den nærmeste lygtepæl, det gælder for dem som trods mange advarsler påførte os islamiseringen via EF/EU, og det gælder så sandelig også dem som Hyltoft nævner disse “hjertensgode” mennesker der undertrykte sandheden for at omfanget af deres svigt ikke blev for hurtigt gennemskuet.

    Jeg mener faktisk seriøst at mange inkl Schlutter og de borgerlige landsforrædere burde være stillet for en dommer, nu er mit håb kun at nogle tager sig af dem når borgerkrigen kommer, men desvære når disse skvat næppe at opleve det fulde sammenbrud som de med deres handlinger skabte, dvs at de desvære nok får en normal fredelig død !

    Normalt ønker jeg ikke død sygdom og elendigheder over folk, men lige den bande med Schlutter, Weiss, Jelved med mange flere ja dem ønsker jeg alt det værste for.

    jeg er fuldstændig ligeglad om deres landsforræderi blev udløst af naivitet (ingen undskyldning med alle de advarsler og tegn der var)grådighed eller bare et had til Danmark og europa jeg er ligeglad i mine øjne er de forrædere af præcis samme skuffe som dem der støttede nazisterne dengang vi sidst var besat !

    Denne gang gik samarbejdsregeringen bare langt videre, de betalte af skattekronerne fjendens indrejse på Dansk jord,hvad kan toppe det ?

  • HelgeD-H

    @Vivi -Meget taknemmelig for informationen om seneste Euro-Med møde, som du overskrev til Leave a comment, mens du kæmpede med influenzaen.Det var et stort arbejde. Håber du er frisk igen.
    Jeg har lavet en udskrift af alt dette.
    Dette EU-komplot bør kendes af flere.
    http://www.zawya.com skriver åbent om dette møde på engelsk.
    http://uriasposten.net/?p=6228
    #20 & #26 fra d.16.Okt. 2008

    Den Politiske Korrekthed skal man få bugt med for at kunne tale mere frit.
    Det kan vel lade sig gøre, at gøre politisk korrekthed til grin 🙂

  • Christian W.

    Bare en tak for videreformidling af temmelig interessante budskaber og synspunkter.

  • Robin_Shadowes

    Steen, lustigt att du jämför med cancer, den kopplingen har jag själv gjort, även med virus. Som du säger slutar det ofta med att värdkroppen dör om det inte upptäcks i tid. Detta kommer sannolikt ske bokstavligt talat om dom lyckas upprätta sin globala ummah. Värdkroppen d.v.s. själva planeten kommer dö. Se bara hur det ser ut i deras hemländer, öknar och inte mycket friskvatten. Ett skövlat europa är att vänta. Och dör inte planeten så dör mänskligheten ut. Framtiden har sannerligen aldrig sett så mörk ut som nu.

    Vad förrädarna beträffar skall dom givetvis straffas på samma vis som Vidkun Q. Det dom har gjort förtjänar “no quarter”.

  • Peter Buch

    Emeritus

    Jeg kender godt Ole Hyltoft.
    Javist, begavet urealistisk er han her med udsøgt poetisk raffinement, det er nok mest mig der i min kommentar og mine omgivelser først har fået noget der kan ligne en overdosis af undskyldninger, der medfører nogen vrængen ad selve undskyldningers nævnen.

    Med venlig hilsen Peter Buch

  • Thomasl

    Ole Hyltofts forslag om bodsgang er sympatisk men selvfølgelig ligeså naivt som det er retorisk ment. Ingen tror for alvor, at en Birte Weiss, Schlüter eller medammensvorne nogensinde får et undskyld over deres læber.

    Det skulle da lige være, i tilfælde af at der gaves et frit lejde, hvorefter rigsretssager og galgen ventede.

  • Emeritus

    Det kender jeg alt til, Peter Buch
    Med venlig hilsen
    Emeritus

  • Emeritus

    Kære snaphane.
    Dit filter har fanget en af mine kommentarer, vistnok på grund af et link til Nomos. Gider du kigge på det.
    Med venlig hilsen
    Emeritus.

  • @ Emeritus – næh, der hænger ikke nogen og venter på godkendelse.

    Hvornår er den fra ? Igår havde vi problemer, når for lange links kommer i kommentarerne, forsvinder blogroll kolonnnen ude til højre ned i bunden af siden. LFPC var inde og rette, jeg ved ikke om han har lavet noget fikumdik. Den går videre til ham.
    hilsner S

  • Tim Pallis

    Hurra for Ole Hyltoft og alle jeres fine kommentarer. Jeg er særdeles glad for, at Roald Als blev nævnt i den forbindelse. Han er er fabelagtig stor og syret kunstner, men en politisk svinepels. Alle hans tegninger af Pia Kjærsgård er karakteristiske ved, at hun befinders sig et et søle uden lige, som en rotte i en kloak eller konen i muddergrøften. Visuelt er det dygtigt tegnet, men mentalt set er det så snavset og uappetitteligt, at det er til at brække sig over. Roald Als har gennem sin fremstilling af Pia Kjærsgård og Dansk Folkeparti skabt et stærkt billede af, at det de står for er umådeligt beskridt. Skal vi kalde det nazikortet. Hvor ond har man lov at være i anstændighedens avis Politiken.

  • Janne

    Jeg takker også Ole Hyltoft.

    Roald Als’ tegninger viser hvor intolerant Politiken er når det kommer til stykket.

    Det er en dansk kvindelig politiker (Kjærsgaard), der ikke er enig med Politikens ledelse, der systematisk tegnes sådan.

  • Emeritus

    Jeg fik en automat melding om, at nedenstående kommentar var en gentagelse. Nu prøver jeg efter ‘reparationen’ igen – og tak for tilbagemelding.

    Forskellen på kultur og civilisation er, at kultur kan udarte til hvadsomhelst væk fra det civiliserede.
    Vort nordiske kulturpræg er kendetegnet ved at være meget civiliseret og pragmatisk i udtrykket.

    Lad os bevare os selv under alle forhold og fortsat være civiliserede og pragmatiske i vor tilgang til de store problemer, vi er blevet påført. Jeg har i dag med stor glæde læst en artikel af Kaspar Støvring, som han indrykkede på Nomos blog d. 17. oktober. Den er klogt, konstruktivt, ubesværet og velovervejet skrevet. En slags svar på meget af det, som er blevet udtrykt på denne tråd. Alle her burde gøre sig den tjeneste at læse, hvad han skriver. Jeg er meget enig i de synspunkter, han fremfører. I finder artiklen under overskriften ASSIMILATION. Man burde have tænkt sig om for mange år siden. Han kan, men det gik altsammen galt før hans tid.

    I øvrigt.
    Jannes og Tims syn på Roald Als flugter fint med det syn, jeg har på ham. Det er altid tillidvækkende, når folk magter at holde tingene adskilt som i tilfældet Roald Als, der jo både er en af de bedste tegnere, vi råder over samtidig med, at han har udviklet sig til en af de mest frastødende, ondskabsfulde og nederdrægtige personager, som boltrer sig i det offentlige rum.

    Med venlig hilsen
    Emeritus.

  • Johansen

    Ang. Roald Als

    Jeg genlæste Geffrey Cains “Gensyn med ondskabens ikon” for nylig. Heri er en hel del tegninger af netop Roald Als og andre politikentegnere.
    Heksejagten på og udgrænsningen af Pia Kjærsgaard er nærmest surrealistisk. Man fornemmer vitterligt gennem tegningerne, hvorledes ophavsmændene virkelig ønsker hende udstødt.
    Også den seksuelle dimension, som også Cain påpeger, er slående.
    Det at hun er kvinde bruges til at fremstille hende som horemutter, heks, luder, og andre lidet flatterende ting.

    Jeg anerkender, at Roald Als er en dygtig tegner, men tegningerne af Pia Kjærsgaard er uhørt hadefulde og giftige. Tegninger som jeg tager dyb afstand fra.

  • Jeg lavede nogle lange links i kommentarer om til hyperlinket tekst i går, men jeg er sikker på at der ikke blev slettet noget i den anledning. Måske er dit indlæg blevet taget af spamfilteret. Et lille trick jeg tit har brugt på Uriasposten i sådanne situationer: Hvis et indlæg med links i ikke dukker op, så prøv at gensende det, men med mellemrum indføjet i linket, f. eks. h t t p : / / w w w. På denne måde ‘opdager’ spamfilteret ikke at det er et link. Under alle omstændigheder er det en god ting at lave bare små ændringer når man gensender, så man ikke får at vide at det er en dobbeltpost.

  • Emeritus

    Tak til LFPC.
    Du så, at jeg havde følt mig nødsaget til at fjerne linket for at få min kommentar igennem?
    Jeg forsøgte dog i første omgang lidt uopfindsomt at ændre en smule i selv teksten. Det var jeres spamfilter alt for snu til at hoppe på. Men det er nok ikke der, ændringerne er mest effektive. Du har selvfølgelig ret i, at man har større chance, hvis man går ind i linket, hvor spamfiltret aktiveres – måske en kombination af begge dele. Tak for rådet, som andre sikkert også kan have glæde af.

    Med venlig hilsen
    Emeritus

  • Emeritus

    Til Johansen.

    Ja, ‘Ondskabens ikon’. Den siger alt. Det er næsten ikke til at holde ud at tænke på, hvad man her i landet har bedrevet, en plumrådden mobbekultur – fastholdt over ufattelig lang tid. Tyer man til en så helt uanstændige form for karaktermord, som disse tegninger er udtryk for, har man pr. automatik en forfærdelig dårlig sag, som ikke kan forsvares. Gennem blind offentlig ondskab skader man ikke kun sig selv, men også den ’sag’, man den onde lyne mig slås for. Jeg reagerede med samme afsky på de muslimske optøjer og ambassadeafbrændinger i forbindelse med JP’s satiretegninger, som da jeg læste Ondskabens ikon. Had og ondskab har mange udtryk. De er lige afskyelige, om de afsløres i en lille bog eller på TV.

    Med venlig hilsen
    Emeritus.

  • Johansen

    Emeritus

    Jeg håber, at du har ret mht. at de politisk korrekte, frelste idioter i det lange løb viser sig at skade deres egen sag.
    Jeg håber, at den massive dæmonisering af Pia Kjærsgaard, DF og DF vælgere rammer ophavsmændene som en boomerang.

    Nogle gange frygter jeg, at danskerne ikke kan se igennem den årelange smædekampagne mod DF, og at de – endskønt de måtte være enige i synspunkterne – alligevel stemmer kulturradikalt/rødt. Pæne mennesker vil være “stuerene” og ikke sættes i forbindelse med de “urene”.
    Jeg er i den grad ved at brække mig over mantraet borgerlig anstændighed!

    Der kan næsten ikke læses en sætning fra “det gode selskab” uden at DF uretmæssigt kaldes fremmedfjendsk.
    Er det “fremmedfjendsk” at være modstander af massiv islamisk kolonisering af Danmark med dertilhørende apartheidkultur og parallelsamfund?
    Er det “fremmedfjendsk” at være fædrelandskærlig?
    Er det “fremmedfjendsk” ikke at ville have demokratisk vedtaget national lovgivning trådt under fode af overnational lovgivning?

  • HelgeD-H

    Muhammed-illustrationer fra Roald Als og STRID havde været ønskeligt, og savnet dengang d.30.september 2005.
    Faktisk henvendte JP sig til 40 navngivne bladtegnere.
    Og JP fik kun respons fra et dusin af dem.
    Imamerne havde sikkert afholdt sig fra deres Mellemøst delegation,
    hvis Roald Als bidrog med en Muhammed-tegning.
    – For Roald Als’ tegning er Politisk Korrekt kunst, og ikke som
    de andre tegneres: – Fornærmelser.

    Fra JyllandsPosten, onsdag d.8.februar 2006 , haves:
    1) Det tætteste man har illustreret/visualiseret “Allahs vrede”
    er fra JP-kronik af Ole Hasselbalch.
    HAM som en kæmpe jætte og tornado i et.
    -En illustration i akvarel.
    -Det er bare synd den ikke var farvelagt i avisen.

    2) Fra JP-interview med den franske filosof, André Glucksmann:
    Manglen på total opbakning til Jyllands-Posten og den danske
    regering fra andre europæiske aviser og regeringer er en skandale,
    som vil koste Europa dyrt.

    Hvor holder Glucksmann’s udsagn stil idag – kan jeg mærke.
    URL -koderne har jeg ikke, men de kan vel findes.

  • Emeritus

    Til Johansen.
    Jeg har prøvet at holde mig til det principielle, men når du direkte nævner DF, har tilhængerne af det parti og selve partiet med Pia i spidsen været hovedmodstanderen, fordi partiet fundamentalt set har valgt side. De har som udgangspunkt en god sag, nationalt set. De går jo ind for vor bevarelse, mens multikulturalisterne har en rigtig dårlig sag i forhold til os, om vi er DF’ere eller ej.
    Multikulturalisterne går ikke ind for os, vi skal hurtigst muligt erstattes af en lyksalig blanding af alle mulige befolkningselementer, så det, de vil ikke kan gøres om.

    Men jeg mener ikke, det er en speciel sag om DF, derimod er der i mine øjne en generel og tungtvejende grund til mobningens intensitet og modbydelighed. Mobberne ved, at de er ude i farligt ærinde, at DF faktisk har en meget god sag, og at mobberne absolut har en dårlig.

    Med venlig hilsen
    Emeritus

  • Emeritus

    Uddybning.
    ‘…Men jeg mener ikke, det er en speciel sag om DF, derimod er der i mine øjne en generel og tungtvejende grund til mobningens intensitet og modbydelighed. Mobberne ved, at de er ude i farligt ærinde, at DF faktisk har en meget god sag, og at mobberne absolut har en dårlig…’

    Jeg var vist ikke glasklar her, fordi brugen af DF kortslutter meningen. Ideen med afsnittet er generel og den, at mobbere altid har en grund, men aldrig forholder sig til sandhed eller retfærdighed eller menneskelighed, når de mobber. De forholder sig alene til ofret som brugbart offer for primitive drifter og impuls. Det spekuleres der imidlertid i. Kommer ingen ofret til hjælp eskalerer mobberiet meget let til det ryger helt ud af kontrol.

    I specialtilfældet DF er det bemærkelsesværdigt, at partiet aldrig har givet igen med samme mønt. Havde vi været i en skolegård, ville man sige, at det nok er, fordi stakkels DF er så skræmt og kuet, at DF ikke tør svare igen. Men da vi kender DF’s agenda, er den forestilling udelukket.

    Med venlig hilsen
    Emeritus.