22
nov
Seneste opdatering: 22/11-08 kl. 1701
14 kommentarer - Tryk for at kommentere!

USA´s afgående ambassadør. Sympatisk men naiv. Madrid bomberne er ikke direkte sammenlignelige med ETA terror. 7/7 i London og MI 5 ´s flere hundrede  løbende  overvågninger, ikke med IRA og de sortes frihedskamp ikke med  islam i Europa. Forskellene er større end lighederne og de er både kvalitative og kvantitative.

James Cain was interviewed on the Danish TV show Deadline recently and expressed his views on how Denmark should deal with the Muslim minority. He doesn’t want to get involved in Danish internal politics, but his suggestion to Danish leaders: go visit a mosque. Læs videre på Islam in Europe: Denmark: US ambassador and mosque visits

Medierne som skabere af moralske nøglesager

Det er efterhånden et veletableret middel til at skabe avis- og tv-historier, men det har omfattende samfundsmæssige konsekvenser hinsides de penge der i bladhusenes kister klinger: Fokus på enkeltpersoners skæbne, i særdeleshed med billeder, gør stort set uimodsagt disse til moralske lakmusprøver – afviser du godheden her er du mærket af uanstændighedens stigma. Men virkeligheden som burde være åbenlys for enhver er jo, at for hver skæbne, for hver tåre fældet på tv, er der millioner af andre mindst lige så trængende mennesker rundt om i verden – måske endda mere værdigt trængende. Den Nye Berlinger gør således her en person som utvivlsomt har haft en skidt skæbne, men som altså også er dømt for narkokriminalitet, til et sådant moralsk brændpunkt. Men det kræver kun accept af et enkelt præmis, nemlig at der ikke er ressourcer til at hjælpe alverdens nødstedte, til at fastslå at den pågældende pressehistorie altså er på bekostning af andre, negligerede skæbner. Det kunne være en Taslima Nasreen, eller fordrevne kristne og jøder fra Irak. Der er millioner at vælge imellem. Men dette lille præmis har det med slet ikke at blive nævnt (LFPC).

Iranske Hamid Reza Hosseini har siddet syv år i Sandholmlejren på tålt ophold. Hans største ønske er et helt almindeligt liv. Men han har indset, at han nok aldrig får det. […] Han er en de 18 udlændinge, der er udvist af Danmark, men lever her på tålt ophold. Ikke mange har dog gjort det lige så længe som han. Syv år er det blevet til for den 46-årige iraner.[…] »Jeg sidder bare her og ser TV hele dagen eller læser. Jeg ville ønske, at jeg kunne få lov at få et helt normalt liv,« siger han.

[…] Men under de politiske uroligheder i Iran blev han fængslet, gennembanket og systematisk udsat for tortur. Noget han i dag har kroniske traumer efter. Hamid Reza Hosseini endte med at flygte ud af landet, og i 1991 lykkedes det ham at komme til Danmark. […] Men han var stadig plaget af psykiske traumer efter tiden i fængslet. Han kom i psykologbehandling, men kom alligevel ud i et stofmisbrug og blev afhængig af heroin. Efterhånden skyldte efterhånden flere og flere penge og tjenester, som han måtte betale ved at transportere og handle narko.

I 1997 GIK DET GALT. Han blev taget for narkotikabesiddelse og fik fem års fængsel og en udvisningsdom. Tiden i fængslet var dog noget helt andet og langt bedre end det, han havde prøvet i Iran. Han blev stoffri, og da han i 2001 havde afsonet sin straf, glædede han sig. […] Hamid Reza Hosseini var blevet udvist af Danmark, men fik tålt ophold, fordi han var politisk flygtning. Opholdstilladelse kunne han ikke få på grund af sin plettede straffeattest.[…] »Jeg har betalt for mine fejltagelser. Er det ikke nok?«

Styrelsen ansåg att Vilks konstnärskap inte höll den konstnärliga höjd som passar museet”

En retrospektiv utställning med den kontroversielle konstnären Lars Vilks, som skapade rabalder efter sina skisser på profeten Muhammed som rondellund, stoppas på Kalmar konstmuseum.Kalmar konstförenings styrelse sätter sig därmed över museichefen och intendenten som vill visa utställningen, enligt lokala medier. Landshövding Sven Lindgren är ordförande i styrelsen. Han tycker inte att man kör över museichefen Clas Börjesson.
– I princip ska man inte lägga sig i men i det här sammanhanget med ett nytt konstmuseum som är väldigt uppmärksammat är det viktigt vilka utställningar man har, säger han till Sveriges Radio Kalmar. Sven Lindgren säger till kanalen att det inte handlar om rädsla för att visa den kontroversiella konstnären.
– Nej, tvärtom, vi är måna om att utställningarna ska hålla en konstnärlig hög kvalitet. Styrelsen ansåg att Vilks konstnärskap inte höll den konstnärliga höjd som passar museet. Lars Vilks utställning stoppas , Det nye museum i Kalmar, der  grangiveligt ligner Kabaén i Mekka.

Der er dog premiere i Stockholm idag

Så fort de hører ordet “krenkelse” og “muslim” blir de hysteriske. Kunstkuratorer har stått frem på rekke og rad og kritisert Vilks arbeid qua kunst, t. eks. Sune Nordstrøm, og de er med i filmen. Det de sier er imidlertid noe helt annet. De blottlegger at de er i ferd med å lobotomere friheten. Det er noe 68-talls over Vilks. Han avslører dagens smaksborgerskap, slik man gjorde på 60-tallet. De agerer like provosert som den gang. På den minste lille uskyldiget. Og de insisterer – som den gang – på at det ikke har noe med politikk å gjøre. GulligInga muslimer inbjudna till musikaldebatt

Transfobiskt våld

Vi er vilde med nye  ord. Man kan spørge  sig: hvor mange mennesker i Sverige har skiftet køn, og hvor mange  af dem får tæsk ? Nok til Vänsterpartisterne:

Transfobin i samhället är utbredd, för transsexuella är könsbytesprocessen ofta mycket påfrestande

Opinionsautomaterne

Af  og til er  man glad for ikke  at være  læserbrevsskribent mere, og sjældent kronikør. At man bare nogenlunde har lært, hvornår det er tid til at holde sin mund og ikke er på linjebetaling. Det er langtfra kun Krause  Kjær, der mener  løs om en bog han ikke har set, det er  alle mulige. Vi tar den én gang til for Prins Niels og alle de  andre: Der er ingen tegninger  af Muhammed i Hedegaards og Westergaards nye bog, selvom det ikke kan udelukkes at man i Politiken, Pakistan og omegn, vil få alle til at forestille profeten. Hvis man ikke vil tro mig, må man tage Westergaards ord for det. Der er  26 andre skarpe tegninger, virtuost udført. Hold krudtet tørt, der skal  nok blive brug for det -der er ingen tegninger at skændes om, selvom Krause Kjær fremturer her i Deadline mod Winkel Holm – video 8 minutter. Kjær er vant til problemer, der findes en løsning på. Han kan fordrive ventetiden med at vænne sig til en ny konfliktversion – problemer der netop ikke skal finde en løsning, men bare gennemleves  uendeligt. Måske burde Krause gøre som jeg: læse lidt mere og skrive lidt mindre. Han kunne begynde med at læse Koranen, som KWH foreslår.

Fascist, anløben, fjols, knald i låget, tosse, åndeligt død. Ikke engang i livsfare kan han [Westergaard] finde ud af at være på en ordentlig måde. Sjov vane, vi har her i landet, med at gøre ofrene til forbrydere. Endnu går det vist ikke an at beskylde de udfordrende klædte piger og kvinder for selv at være årsag til voldtægt, og uden for kredsen af Forældre Mod Politivold kan der formentlig også mobiliseres en vis vilje til at forsøge at forstå, at det muligvis ikke er politiet alene, som får unge med husbehov til at slænge brosten efter dem.

 

Tag Niels Krause-Kjær, der i modsætning til Hedegaard stadig er kommentator (endda bloggende sådan) i Berlingske Tidende. Da han blev klar over, at Westergaard illustrerer Hedegaard på Trykkefrihedsselskabets forlag, satte han sig efter erklæret moden overvejelse til tastaturet og skrev, at »Jyllands-Postens tegner Kurt Westergaard er et politisk fjols.« Han og Hedegaard og Trykkefrihedsselskabet må naturligvis gøre, hvad de vil, forsikrer Krause, noget »men« vil han heller ikke udstyre ytringsfriheden med, men et men er der nu alligevel, for denne insisteren på at vade rundt i Muhammedtegninger mv. gør Krause træt.  [..]

Bjarke Larsen anfører i en indrømmelse af, at ikke alt, hvad Hedegaard har skrevet, er helt ved siden af: »Når et svin roder tilstrækkelig længe i sin mudderpøl, kan det ikke undgås, at det finder noget spiseligt.« Larsen efterlyser tunge lige i mund, nuancer og præcis kritik. Måske håber han ligefrem, svinet kan lære det……..  Med den slags nuanceringer kan selv Politikens læserbrevsskribenter ikke rigtig være med. Eksempelvis Jørgen Hartvig Andersen fra Gentofte, som i denne uge foreslog, at »man lader tegneren og ytringsfascisten Kurt Westergaard passe sig selv.« Andersen mener, at når man gentagne gange af ren eksponeringshang forhåner det, andre anser for helligt, »må man være parat til at tage konsekvensen heraf. Weekendavisen:  Westergaard : Skyldig! Af Arne Hardis

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Go morgen –

    Efter programmet, da lyden røg og man zoomede ud, skændtes Krause og Katrine videre. Det var godt at se, når man lige havde overværet klub Enighed på Debatten kl. 20 og en Jersild som mikrofonholder for Connie Hedeslag lidt senere. Det var nemlig miljøflippernes aften og alle var enige om at tilbede Svend Auken og Al Gore..

  • Janne

    Angående debatten mellem Katrine Winkel Holm og Krause.

    Hvor fattigt blot at beskylde sin debatmodstander for at have muslimer på hjernen, men så slipper han jo også bekvemt for at diskutere koranens indhold. F.eks. alt det der står om ikke-troende og anderledes troende der kaldes for vantro. Han slipper også for at diskutere alt det barbariske der står at der skal gøres ved ikke-troende og anderledes troende. Han slipper for at diskutere den religiøse sexisme og diskrimination.

    Bl.a. Krause er skyld i at debatten kører i ring. Det har Katrine Winkel Holm ret i. Hold da helt op hvor er hun til gengæld en skøn passioneret debattør.

    Krause gør det sammen som kulturpersonligheder og politikere gjorde da Wilders pegede på hvad islamister gør mod vores samfund og mod mennesker de er uenige med. Han nægter at se problemerne i øjnene. Han går ikke til sagens kerne, men går efter budbringeren. Måske derfor han stadigvæk er ansat på avisen og Hedegaard ikke er. Det er dem der er gode til at snakke udenom der bliver hængende. Mærkeligt er det også at det er dem der siger at de er trætte, der får lov til at blive hængene. Åndelig træthed og træghed belønnes.

  • Victor

    Er der nogen af jer, som kan huske, om Fogh nogensinde har været i kirke – begivenheder i kongehuset undtaget?

  • Janne

    “…but his suggestion to Danish leaders: go visit a mosque.”

    Socialdemokratiske Sahlin i Sverige har som kvinde og politiker besøgt en moske og det kunne hun kun hvis hun tog det kønsdiskriminerende tørklæde på. Hvilket hun villigt gjorde. Snaphanen har vist et foto af Sahlin i det sexistiske tørklæde?

    Odenses borgmester Boye behøvede ikke at tage tørklæde på i moske og han kunne godt sidde i mandeafdelingen hvor fredagsbønnen blev holdt. Han blåstemplede dermed religiøs sexisme og kønsapartheid.

    Hvis Helle Thorning Schmidt en dag bliver statsminister, så skal hun (eller en hvilken som helst anden kvinde, der bliver statsminister eller borgmester) også tage kønsdiskriminerende og kønsapartheid tørklæde på når hun besøger en moske og det selvom hun er modstander af tørklædet og med god grund mener at det er diskriminerende og stigmatiserende. Hun vil da signalere at hun som kvinde og statsminister må underkaste sig religiøse dogmer for at få lov til at besøge en religiøs bygning. Hun må underordne sig som kvinde. Hun respekteres ikke med håret synligt. Hun skal dækkes til hvis hun vil have adgang. Hun skal have et bestemt symbol på for at få adgang. Hendes hovedhår betragtes som en fejl og tabu. Hvad for et signal sender det til danske kvinder og piger og til mænd?

    Religion står over kvinders frihedsrettigheder. Selv den evt. kvindelige statsministers frihedsrettigheder.

  • traveler

    En anden debat foregår mellem Sørlander og Kemp (og Inger Christiansen)

    Sørlander fremlægger den præcise adskillelse mellem ytringsfrihed og tolerance, at det er den, der lytter, der skal vise tolerance for at understøtte ytringsfriheden for den, der taler.

    De to futmælksfilosoffer Kemp og Christiansen mener derimod, at tolerancen opstår på magisk vis igennem samtalen, formodentligt helst på en dialogbænk, og formoder helt ubegrundet, at det vil være til gavn for ytringsfriheden.

    Man ser lige for sig en konfliksky, konsensussøgende dansker, der higer efter at være god, anstændig og tolerant og med et ubærligt skyldbehov på Vestens vegne i samtale med en muslim, der af religiøse grunde ikke kan tåle at høre det ene, det andet eller det tredje, hvorfor samtalens ramme alene defineres ved muslimens tolerancetærskel, mens Kemp og Christiansens ideale danske samtalepartner sælger ud på alle hylder og føler sig mægtig god og bidrager til ytringsfriheden.

  • PB

    #Traveler.
    Den beskrivelse af en konfliksky, konsensussøgende dansker der sælger ud på alle hylder og føler sig mægtig god , passer egentlig meget godt på Europahøjskolens leder, Erik Boel, der med stolthed meddeler at de har indført særskildt gang for piger, bederum og halal mad.
    Den passer desværre også på alt for mange andre.

  • De er ikke ret mange kendte filosoffer I DK som dur til noget, bortset fra Sørlander. Kemp er en komplet nar.

    Janne har 100% ret. Skræller man retorikken af den radikale tante Krause, er han helt afklædt. Men hellere Katrine WH, hvem mon ikke falder for hende en lille smule 🙂

    Vi skal videre til, hvad vi skal gøre med den kendsgerning, at islamisk kultur er en dødelig sygdom.

  • Janne

    PB

    “Europahøjskolens leder, Erik Boel, der med stolthed meddeler at de har indført særskildt gang for piger, bederum og halal mad.”

    Altså indført reaktionær og intolerant religiøs kønsapartheid kultur på en engang frisindet og vestligsindet højskole. Højskolen bør ikke mere hedde Europahøjskolen men den neo-missionske tilbageskuende skole.

  • Janne

    Eller med andre ord en art madrassa i Danmark.

  • Johansen

    Winkel Holm tager kegler.

    Hun opfordrer Krause til at læse koranen. Her kan han nemlig finde forklaringen på den kaoskraft/voldskultur, som legitimeres i den gamle bog.
    Koblingen mellem islamisk kultur og de opstande, vi har set i ghettoerne, turde være indlysende for enhver.
    Åndsformørkelsen i islam truer åndsfriheden i den vestlige civilisation.

  • Johansen

    Erik Boel har islamiseret Europahøjskolen. Han er én af de kapitulerende fortropper eller islams nyttige idioter, der gør honnør for særbehandling af muslimer. Under tolerancens og frisindets banner retfærdiggør han middelaldernormer.

    Boels vilje til underkastelse for islamiske værdier er beskæmmende. For nogle svage danskere gælder det, at der er gået inflation i underkastelsen.

  • HelgeD-H

    Erik Boel følger bare EU’s dagsorden.
    -At prisgive europas oprindelige nationers befolkninger til muslimernes nåde, eller unåde, som endemål.
    Hvordan de oprindelige europæeres skæbne bliver er for EU-lederne
    rystende ligegyldigt, sålænge europas nye adel kan leve en
    Corps-Diplomatic tilværelse med masser af penge.

    Jeg har før skrevet, at EU er skræddersyet til at blive et kalifat.
    Eu tror man får mere loyale europæere ved at udskifte folket med
    muslimer.
    EU flirter med islam i form af Euro-islam.
    Morten Uhrskov Jensen’s kronik af 15. august 2008 i
    Jyllands-Posten holder stik, efter min overbevisning.
    Derfor kalder jeg EU for Eurabia.

  • .

    @»Jeg har betalt for mine fejltagelser. Er det ikke nok?«

    Vi ved ikke om, det er de udvistes eneste domme. Der henføres til den dom, der har begrundet udvisningen. Men de kan sagtens have et langt strafferegister inden dommen, der har ført til udvisningen. Mange af dem kan være kriminelle gengangere.

  • .

    Islam får endnu et medlem:

    “Michael Jackson skifter navn

    Af NIKOLAJ WORM

    Offentliggjort 21.11.08 kl. 11:29

    Den skandaleombruste sanger er blevet muslim og har skiftet navn.

    Ifølge den britiske avis The Sun har Michael Jackson svoret troskab overfor Koranen ved en ceremoni i en vens hus i Los Angeles.”

    http://jp.dk/kultur/blitz/article1520853.ece