25
Nov
Seneste opdatering: 4/10-09 kl. 1736
12 kommentarer - Tryk for at kommentere!

“Christopher Caldwell, who writes for the Financial Times, The New York Times Magazine and The Weekly Standard,  talks about themes from his upcoming book, Reflections on the Revolution in Europe: Immigration, Islam and the West.”

- Hele foredraget fra 19 november 2008 her: audio 1 t. 3 min. download. MP 3. Fra min. 41 debat med salen.

Caldwell er  her på bloggen mest kendt for A “Swedish Dilemma  Immigration and the welfare state” og hans kommende bog, der blev omtalt her d. 19 september: »Reflections on the Revolution In Europe« . Caldwell er bestemt ingen høg, men han er så kyndig, at ambassadør James P. Cain ville havde haft udbytte af at lytte med. Bemærk f.eks. hans detailkendskab til Sverige og Danmark omkring min. 15-20. Han er en intellektuelt hæderlig main stream kritiker, befriet for den sædvanlige  berøringsangst. Han tør lade den mulighed stå åben, at Europas samliv med  islam kan udvikle sig  katastrofalt, noget få europæiske  politikere tør medgive offentligt, men utvivlsomt tænker i deres lønkammer.

Saviano & Rushdie i Stockholm: Svenska Akademiens feberredning

Kanske hade den delen av Svenska Akademien som vägrade fördöma fatwan mot Salman Rushdie trots allt inte helt fel. Och den massiva uppmärksamheten och det internationella stödet för maffiahotade författaren Roberto Saviano behöver inte vara av godo. Det skriver KNUT AHNLUND, akademieledamot i exil. Han berättar också hur det gick till när han, Kerstin Ekman och Lars Gyllensten lämnade Akademien i protest.

(Författaren Knut Ahnlund är akademieledamot sedan 1983. Han innehar stol nr 7, men har sedan Rushdie-affären 1996 i stort sett avstått att delta i akademiens arbete.)

Inför Rushdies besök: Knut Ahnlund avslöjar hela spelet om Svenska Akademien

Norge er et lykkeland for kriminelle

I tre år har Ahmad Wald levd illegalt i Norge. Han er dømt for alvorlig kriminalitet, men kan ikke sendes ut av landet. Politiet vet ikke hvem han er eller hvilket land han kommer fra. Det er fire år siden Ahmad søkte asyl i Norge. Han påsto at han var politisk aktivist fra vest-Sahara, men UDI trodde ikke på asylhistorien hans. Ahmad fikk avslag. Men i stedet for å reise hjem, har han bare blitt værende i Oslo.  Ifølge tall fra Statistisk sentralbyrå lever det nå rundt 18.000 illegale innvandrere i Norge, flesteparten i Oslo. Av disse er to tredeler tidligere asylsøkere, som har valgt et liv i skjul fremfor å reise hjem.

Ifølge Ahmad er Norge blitt et lykkeland for illegale innvandrere uten kjent identitet. Selv har han vært en del av det beryktede narkotika-miljøet rundt «Plata» de siste fire årene: – Hele Europa har hørt om «Plata», forteller Ahmad til Dokument 2. – 80 prosent av narkoselgerne er utlendinger . Ifølge Ahmad er en vanlig dagsfortjeneste for en «småselger» på Plata rundt 2000 kroner.  Norsk TV 2

Hvordan synes vi så selv l-i-g-e det går ?

af Britta Mogensen, antropolog

I TV kunne vi forleden høre, at det nu omsider er gået op for politikerne og politiet, hvad befolkningen igennem nogle år har vidst: Vi oversvømmes af østeuropæiske forbryderbander. Den sene erkendelse fra myndighedernes side skyldes formentlig, at overfald, tricktyverier, røverier, hjemmerøverier og mord ikke er gået ud over disse personer, men alene den almindelige befolkning, der magtesløs må finde sig i EU-bureakratiets fantasteri om ét europæisk folk, som lever lykkeligt til deres dages ende.

Det er ikke blot Foghs skyld, at 10 nye lande i EU under Danmarks formandskab blev optaget i EU. Ganske vist kæmpede han som en løve for at få alle de nye lande med under Danmarks formandskab, men bureaukraterne i EU var bag ham. Var befolkningerne? Næppe. Senere kom yderligere et par lande til, heriblandt Rumænien.

En højerestående politimand udtalte i TV, at der nu skal dannes en indsatsgruppe, der skal tage sig af dette østeuropæiske gangsterproblem, så de bliver klar over, at det ikke kan betale sig at komme til Danmark og begå forbrydelser. Javel så. Gad vide, hvorfor det ikke lyder særligt sandsynligt med et succesrigt udfald?

Vi må i øvrigt heller ikke udvise disse kriminelle EU-borgere – for EU. Som medlem af EU må Italien heller ikke. Men det vil de bare blæse på. Den italienske befolknings sikkerhed og tryghed betyder mere, så det gør Italien alligevel. EU eller ikke EU. Men her i Danmark er vi så langt bedre mennesker. Så når EU siger nej, ja, så beholder vi da bare alle forbryderne. Ønsker vi, at de skal blive i landet og fortsætte deres overgreb på befolkningen? Næh, egentlig ikke, når bortses fra nogle få, der er lidt bedre mennesker end de fleste af os.  Forbryderne stjæler og røver jo bare, fordi deres børn sulter, og da det er Vestens skyld, er det vel kun rimeligt, at vi lægger land og befolkning til.

Bare en strøtanke: Hvorfor Danmark? Ikke så få EU-lande må passeres undervejs. Kunne brødet til deres sultne børn ikke stjæles i et af disse lande? Det ville også nedsætte CO2 forureningen med en kortere buskøretur.

Så er der Metock-dommen – afsagt af EU-domstolen. Er der en dom, danskerne kender, så er det den. Med denne dom forbyder EU os i selv at bestemme, hvem der skal bo i vores land. Selv om det ofte hævdes af tåbelige journalister, er der ingen, der forsøger at forhindre folk i at forelske sig eller gifte sig (som om det var muligt). Vi vil bare gerne bestemme, hvem der skal slå sig ned i vores land. Det må vi så ikke, for vores suverænitet ligger i EU-domstolens lomme. Og ikke alene bestemmer vi ikke, hvem der skal bo i Danmark, vi kan heller intet stille op mod EU-domstolens afgørelse om, at også mennesker med ulovligt ophold i Europa skal have ophold, hvis de gifter sig med en dansk statsborger eller en EU-borger.

Regeringen står tilsyneladende magtesløs over for påhit fra EU. Vi må endelig ikke lægge os ud med nogen, så i stedet forsøger regeringen at slå lidt i bolledejen og sætte nogle forhindringer op. Tja! En anden vej kunne være at give EU og dens domstol ren besked: Rend og hop – i vores eget land bestemmer vi selv.

Mennesker, der på grund af kriminalitet er uønsket i Danmark, men ikke kan/vil sendes hjem, er på ”tålt ophold”. De har hidtil kunnet føre en ret fri tilværelse i Danmark efter udstået straf, men de synes nu også at blive ramt af den såkaldte tuneserlov, der gælder personer, der af PET er vurderet til at udgøre en sikkerhedsrisiko for landet og en fare for landets borgere. Det har fået gode borgere op af stolen, for der er jo tale om dobbeltstraf. Men erhvervschauffører, der kører spritkørsel, og politifolk og advokater samt andre, der forbryder sig mod loven, må først i fængsel – og dernæst fratages de deres erhvervsmulighed. Altså dobbeltstraf. Men det har ingen vist nogen sinde syntes var forkert. Tværtimod.

Nu skal kriminelles tålte ophold vurderes af Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol. Om de, der af PET vurderes at være dødsensfarlige at have iblandt os, også vil blive bragt for denne domstol, er endnu uvist. Men da de har fået en ”tålt ophold”-afgørelse, så er det såmænd straf nok, og så skal de naturligvis have lov til at leve frit iblandt os. For hvad enten deres ophold er ”tålt” eller ”utåleligt”, er der tale om en dobbeltstraf. Og at sende dem tilbage, hvor de kom fra, mener man kan betyde, at de bliver udsat for tortur. HALLO: Hvilket muslimsk land udsætter en hjemvenden muslim for tortur, når denne har prøvet at slå en hævdet krænker af deres profet ihjel? Den ene valgte da også at tage hjem. Selvfølgelig. Han er ikke det mindste i fare i sit hjemland.

Skulle Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol være af den opfattelse, at vi har lidt selvbestemmelse tilbage, venter EU-domstolen. Og her ved vi godt, hvad udfaldet bliver.

Lad os komme ud af EU hurtigst muligt og genvinde vores suverænitet.

(Skrevet til Snaphanen. Alle er velkomne, det  er  indholdet der tæller, ikke hvem der skriver.)


Tim Pallis

Posted: 25 November 2008 - 10:07 - Reply

Tak Britta for et godt og vigtigt indlæg, Jeg er også enig i at vi må ud af EU. Men hov! Stop lige en gang! Norge er ikke med i EU og dog er asylproblemerne, 18 tusind illegale indvandrere og kriminaliteten enorm. Hvordan hænger det sammen! Er det ikke FN konventionerne vi skal ud af? FN’s menneskeretsråd er jo allegevel overtaget af Organisationen af Islamiske Stater. Lad os hører lidt mere om andre muligheder for at stoppe tsunami demografien fra muslimske lande.

Janne

Posted: 25 November 2008 - 10:51 - Reply

Det er en rigtig god artikel du har skrevet, Britta Mogensen. Den ’lyder’ lige så indigneret som jeg er.

Det er virkelig demoraliserende at være vidne til så mange overfald, vold og tyveri og så igen og igen står f.eks. politiet frem og siger at det ikke er noget vi skal være bekymrede for. Fra politikernes side er det næsten kun DF der vil have strammet op på problemerne. Det Radikale Venstre hører vi aldrig snakke om alle de mennesker der bliver overfaldet. Heller ikke de gamle mennesker der bliver overfaldet i eget hjem og som enten ender på sygehuset eller simpelthen mister livet. Morten Østergaard snakker kun om tuneseres rettigheder. Ikke danskeres. Socialdemokraterne er påfaldende tavse omkring de mange hjemmerøverier og overfald og tyverier begået af f.eks. folk fra østeuropæiske lande.

En ting er sikkert og det er at ideen om EU’s arbejdskraftens frie bevægelighed har udviklet sig til at være et voldens, tyveriernes og hærværks frie bevægelighed.

M.h.t. forbryderes rettigheder så hører vi aldrig Det Radikale Venstre og resten af godhedsindustrien snakke om danske borgere der er fængslet i f.eks. Tyrkiet og andre lande. Der er ikke nogen der synligt kæmper for danskeres rettigheder i udenlandske fængsler. Det er næsten kun udenlandske forbrydere i Danmark der vises omsorg for af særligt Det Radikale Venstre.

Nej, lad os komme ud af EU og af med voldens og tyveriernes frie bevægelighed og lad os få os meldt ud af FN’s formørkede teokratiske mullah klub.

Det er også absurd at danske soldater kæmper i Afghanistan. Et land der har fængslet en mand for at sættes spørgsmålstegn ved islams kvindesyn.

Beklager hvis det står lidt rodet. Men jeg har skrevet lige fra leveren.

HelgeD-H

Posted: 25 November 2008 - 11:15 - Reply

De første muslimer hertil var ydmyge.
Gentlemenlike, fidele, venlige, og hjælpsomme.
Denne ydmyghed fik, og får stadig, EU, og opositionen i Folketinget
med R-S-SF-Ø, samt massemedierne til fuldt og fast at tro, at muslimer er ydmyge stakler som er flygtet fra deres hjemlande
fra forfølgelse og krigstraumer.
EU, opositionen, og især DR og TV2 journalister kan umuligt tro, at samme ydmyge flygtninge/asylansøgere kan blive til aggressorer.
Derimod er det den del af befolkningen som er modstandere af indvandring fra muslimske lande som stemples til at være racister
og meningsforbrydere med et vederstyggeligt menneskesyn, som er aggressorer.
Mogens Glistrup fik på puklen, for åben skærm af Bent Stuckert, Mogens Rubinstein, og Ole Thisted for at advare om at muhammedanernes ydmyghed er forstilt, i 1980’erne.

Husker i også for 20-25 år siden? at hvis man sagde: “de” vil gøre
os til muslimer! -fik man et møgfald fra Politisk Korrekte kræfter
som i frådende raseri tilbageviste udsagnet som latterligt og racistisk.
Husker i også for 20-25 år siden? muslimske flygtninge/indvandrere/
asylansøgere fremstod på TV som værende ydmyge.
Afviste statsløse palæstinensiske asylansøgere, som besatte en
kirke, og sultestrejkede. Og at Anker Jørgensen gik i forbøn for dem, hvilket resulterede i Palæstinenser-loven.
Selv jeg blev i 1988 forledt til at tro, at israelske soldater
brugte unødig magtanvendelse mod palæstinenserne på Vestbredden,
og Gaza-striben, som vist på TV.
Denne holdning har ændret sig, da palæstinenserne viste sig som
aggressorer ved intifada II, og jeg holder med israelerne.

I de første år holdt muslimerne lav profil. (I 70’erne og 80’erne),
man undrede sig over de ikke havde mærkesager.
Efterhånden, og gradvist spurgte TV-journalisterne muslimerne om
»Hvad mener i ?«
Nu i 2008, og fremover, banker muslimerne på bordet, og dikterer.

De første muslimers komme med ydmyghed til nye områder
(Dar as Suhl) har historisk ført til rigers undergang.
Husker i også Hendes Majestæts nytårstale af 31.12.1984 ?
-fra da af holdningsbearbejdede TV hver dag kampagne mod,
at man var racist hvis man ikke ville have (muslimske) flygtninge.
Nytårsaften 2008 bliver det 24 år siden denne tale/irettesættelse.
Foriøvrigt er det et emne, jeg vender tilbage til senere.

HelgeD-H

Posted: 25 November 2008 - 11:29 - Reply

@Janne
-Du behøver ikke undskylde.
-Ikke over for mig.
Meningen er klar og god nok, selv uden kladde.
Jeg er spændt på hvordan folketingsbesøget forløber for J.
Hun ønskes held og lykke til at få mærkesagen igennem.

Kimpo

Posted: 25 November 2008 - 16:59 - Reply

Jeps, glimrende skrevet af Britta Mogensen. For en gangs skyld er jeg meget enig med en kvinde om at være træt af den borgerlige regering. Det systemskifte som Søren Krarup troede på, er desværre aldrig blevet til noget: Folket kom ikke til magten, og demokratiet er en syg joke. Anders Fogh Rasmussen er de fakto en landsforræder, fordi han iskoldt nedprioriterer Danmarks interesser for at tilgodese sine egne, og fordi han groft manipulerer folkestyret. Det kan ikke blive meget værre, selv ikke med de røde damer ved roret.

Lad os få smidt VK-regeringen på porten, så det kan inspirere det borgerlige Danmark og andre fornuftige kræfter til at skabe en ny folkelig front til kamp for fred, frihed og folkelig selvbestemmelse i Danmark og Europa.

JensH

Posted: 25 November 2008 - 19:38 - Reply

Christopher Caldwell får på udmærket vis fremstillet forskellene på Latino-indvandring til USA, og så muslimsk indvandring til Europa. Latino-indvandringen kræver ikke, at USA skal til at ’tilpasse’ landets institutioner og kultur i forhold til en helt anderledes og fremmedartet kultur og religion. Det gør den muslimske indvandring til Europa derimod, og vi har kun set toppen af isbjerget mht. Europæisk tilpasning til islam. Det ser ærlig talt ikke godt for vore efterkommere.

Johansen

Posted: 25 November 2008 - 21:15 - Reply

Også tak herfra til Britta Mogensen for at sætte tingene i perspektiv.
Det er ganske enkelt utåleligt at EU overtrumfer dansk suverænitet. Vi er ikke længere herrer i eget hus. Det kan og skal vi da ikke leve med!
Og så er jeg træt af ikke-danske statsborgeres rettigheder i Danmark. Tuneserne har været gæster i Danmark og har på det groveste misbrugt vor gæstfrihed. Så må det være værtens rettighed at smide gæsten på porten. Hvis værten ikke kan dette qua. nogle konventioner, så må konventionerne tilpasses realiteterne. Ellers må de fratrædes. Vi har ikke brug for at være medlem af en undergravende politisk korrekt klub.

HelgeD-H
Søren Krarup var i hopla som altid. Den mand er et omvandrende leksikon, og vi fik en lektion i Danmarkshistorien og grundloven :-)

HelgeD-H

Posted: 26 November 2008 - 00:34 - Reply

Tuneseren kræver 600.000 Kr. i erstatning for sine 8½ måneders
varetægtsfængsel -Det er ublu.
Jeg kunne også godt tænke mig at få 600.000 Kr.
http.//jp.dk/indland/article1524523.ece
Slim Chafri vil gå grinende hen til banken, både til at yde bidrag
til krigskassen (midler til Jihad), og til en eventuel ferie i Tunesien, og storgrinende, skadefro, udbryde: Ach die dumme Dänen
-på arabisk.
Efter erstatningen er udbetalt, sagsøger tuneseren den danske stat
for sine 8½ måneders varetægtsfængsel.
Man har set forløbet er efter samme mønster, hver gang.

Det er virkelig en skam, at højesteret har underkendt Politiets
EfterretningsTjenestes beviser -ikke engang tuneserens tegning over
Kurt Westergaards boligindretning anerkendes som bevis på attentatplan.

Endvidere er det en skændsel, at tidligere radikale folketingsmedlem, Simon Emil Amnitsbøl, startede miseren ved at drage udlændingelovens §25 og §45b i tvivl, og at TV-journalisterne
med deres politiske holdning lod sagen rulle, med udsagnet om at
tuneserne bliver sendt til tortur i tunesisk fængsel, og det nænner vi danskere da vel ikke ?!!

Jeg havde sendt et læserbrev herom til JP d.3.marts 2008 21:14
som ikke blev trykt. :-(

—> @Johansen
Mange Tak for respons om Folketingsturen.
Særligt om Søren Krarup, som er et omvandrende leksikon, og hvis
hjerte banker for Danmark, danmarkshistorien, og Grundloven. :-)
Jeg skal være medlem af DF for selv at få lejlighed til at se ham i virkeligheden.
Hver gang jeg ser Søren Krarup på TV, synes jeg han ligner en jeg
kendte, som hed Finn Ole. :-D
Jeg vil gerne sende en venlig tanke til en som også kendte Finn Ole. :-)
Med venlig hilsen

P.S.
Folketingsturen idag, tirsdag, havde også et seriøst formål.
Husk også at rense børneafdelingerne for islampropaganda
specielt henvendt til (syge etnisk danske) børn.
F.eks.: Allah gør dig rask, hvis du tror på ham. Allah giver alverdens børn en bedre verden at leve i, i fred og harmoni.
Og en masse mere bavl, børn ikke kan sortere fra.
Det skærer også mig i hjertet, hvis børn er ofre for manipulation.
Det er altid børnene diktatur-ideologier vil have fat i. :-|

HelgeD-H

Posted: 26 November 2008 - 00:46 - Reply

Tidehvervsmand Søren Krarup ville være en rigtig Kirkeminister.
Tove Fergo var god som Kirkeminister, synd hun ikke kunne fortsætte

PeterK

Posted: 26 November 2008 - 00:58 - Reply

Hvis nu tuneseren skulle blive udsat for tortur derhjemme, så må det vel være fordi han har gjort et eller andet de tunesiske myndigheder ikke bryuder sig om. Det er jo ikke standardprocedure at hjemvendte tunesere får en tur med strømpistolen og den kinesiske dryppemaskine. Når man husker tuneserens danske konverterede kones påklædning, så kunne man let komme til at tænke på, at han måske er islamisk fundamentalist. Tunesien bryder sig slet ikke om islamiske fundamentalister, man vil slet ikke have den islamiske revolution indenfor dørene, og bekæmper den med ret grovkornede midler, måske endda tortur.
Kunne årsagen til at han ikke vil hjem, ligesom den anden tuneser, mon være, at det er lettere at være muslimsk fundamentlist i Danmark end i Tunesien? I så fald er det ganske almindelig retidig omhu, at sørge for at han er i Sandholm lejren og ikke kan bevæge sig lænmgere væk, end at han er i Sandholmlejren hver nat.
Hvorfor løser man ikke problemet ved at spørge FN medlemmet Tunesin om hvorfor der er tortur i landet, når man højtideligt har skrevet under på at den slags vil man ikke have? Kunne man mon ikke spørge den kommende privilligerede partner med EU, Tunesien, om hvordan man har det med de europæiske menneskerettigheder? På ægte muslimsk vis spiller Tunesien på to heste og bruger både taqyia og kitman, ved at skrive under på både FN’s menneskerettigheder og Cairo erklæringen.

Jeg får det rigtigt dårligt, når en mand der kom hertil for at myrde en af vore landsmænd, kan gå skraldgrinende hjem med 800.000 skattefrie kroner i lommen. Jeg bryder mig ikke om besættelsens stikkerlikvideringer, men jeg kan godt forstå dem der gjorde det. Myndighederne svigtede.

“Danmark, på rænker du dig ej forstod,
det har du betalt med dit hjerteblod”.

HelgeD-H

Posted: 26 November 2008 - 09:28 - Reply

“Danmark, på rænker du dig ej forstod,
det har du betalt med dit hjerteblod” . :-(
Mange tak for at minde mig om dette vers PeterK.
Danmark har også mange gange historisk været slet ledet,
med den ene lille katastrofe efter den anden, til følge.
Danskerne kunne være blevet til tyskere eller svenskere.
Det er et under, eller Guds forsyn, at Danmark stadig eksisterer.
Hvordan man klarer situationen denne gang aner jeg ikke,
andet end at bruge de forkastede løsningsforslag fra DF og Glistrup.
Tunesien er et af de få muslimske lande, som efter sigende,
har en mere liberal holdning til Kirker og Synagoger på tunesisk jord.

Tror du snaphanerne tager salmen: »Altid frejdig hvor du går« til
sig?
Under besættelsen 1940-1945 A.D. blev salmen symbolsk
brugt til modstand mod besættelsesmagten.

PeterK

Posted: 27 November 2008 - 09:32 - Reply

Pesonligt hælder jeg mere til Sønderjyllands nationalsang, “det haver så nyeligen regnet”. Den blev fjernet fra Højskolesangbogen, efter min mening på grund af linien “Frø af ugræs er føget over hegnet”.

Leave a Comment