15
jan
Seneste opdatering: 16/1-09 kl. 2200
43 kommentarer - Tryk for at kommentere!

      A Jewish man was stabbed four times in a Paris suburb in an anti-Semitic attack, officials said Friday, as the Israeli offensive in Gaza continued to stoke tension in France.The 24-year-old man was beaten up late Thursday by two robbers who wanted to steal his car and, after they discovered he was Jewish, pulled out a knife and stabbed him, in the latest in a spate of such attacks.

  “After noticing he was wearing a Jewish religious symbol, the aggressors made anti-Semitic threats and stabbed him four times with a knife,” Interior Minister Michele Alliot-Marie said in a statement. The man suffered minor wounds from the attack in Fontenay-sous-Bois, southwest of Paris, according to police sources.. “Are we waiting for the irreparable to happen before we act?” asked the top Jewish body. European Jewish Press, Le Parisien og Le Monde.  Petrol bombs hit another synagogue in France

Ny chikane mod svenske jøder

 En burk med texten “Zyklon B” hittades uppsatt på en vägskylt utanför judiska församlingen i Malmö på torsdagskvällen. Ett hakkors gjort av pärlor fanns även på platsen. 

– Hakkorset var gjort av pärlor precis som någonting barn gör på syslöjden, säger Mats Attin vid Malmöpolisen.  Men trots det barnsliga intrycket tar polisen ärendet på största allvar. – Vi skriver en anmälan och det rubriceras som hets mot folkgrupp.   Ny attack mot judiska församlingen , Judiska församlingen: Samhället måste agera,  Antisemitiska sms-rykten tvingade café att stänga , Fler hot mot judar i Sverige.

“Jeg tror ikke længere på fredelig sameksistens”

Truet for sin religion. Flere jøder som Claus Bentow oplever, ifølge Mosaisk trosamfund, tilråb og diskriminering. DR Aftenshowet viser med  seks dages forsinkelse de skandaløse klip fra Rådhuspladsen. Der er yderligere ti videos fra lørdagen på dette link, nogle hidtil usete.

“Det var, som om man slet ikke har kunnet tro sine egne øjne ved synet af de heilende muslimer” 

Er muslimerne vor tids jøder? Er muslimernes situation i Danmark i dag, som jødernes var det i 1930′ernes Berlin?

Der er ting, der taler imod, f.eks. det faktum, at der står muslimer i kø for at komme ind i Danmark, mens jøderne i trediverne, efterhånden som nazisternes hensigter blev tydeligere, gjorde, hvad de kunne, for at slippe ud.

I mellemtiden er forholdet mellem muslimer og jøder og almindeligt assorterede danske hedninge jo ganske aktuelt. Det er sådan en slags dem og dem og os, hvis ikke det var, fordi de færreste danskere i hverdagen går rundt og spekulerer på, om folk er jøder eller ej.

De færreste. Men jødehadet er alligevel levende i Danmark, og jødehaderne holdt parade i lørdags på Rådhuspladsen i København. Der blev råbt heil Hitler, der blev råbt ned med USA, ned med Danmark, ned med demokratiet, og der blev råbt, at alle jøder skal dø NU, at Allah er den største, og at han nok skal komme efter jøderne og give dem deres straf.

(…) På DR Online kunne man læse, at der havde været »et stort politiopbud,« og at palæstinensere og autonome havde været »meget højrøstede.« Ikke videre.

I TV Avisen indledte man med ordene: »Det har været en dag, hvor mange danskere har haft lyst til at demonstrere « og så har man da ikke sagt for meget. Det var, som om man slet ikke har kunnet tro sine egne øjne ved synet af de heilende muslimer, for hvordan det, når man nu ved, at muslimerne er vor tids jøder (mon Henning Koch tør sige det til muslimerne?)?

Eller også har man fravalgt det, fordi muslimernes og nazisternes fælles sag udi jødehadet slet ikke er nogen nyhed. Det er en lang historie, som kan læses i den fortræffelige bog ”Hagekors og halvmåne”. Det er en rigtig bog med noter og litteraturliste, så man kan gå historien efter, hvis man ikke tror på billedet af stormuftien af Jerusalem i et smilende møde med Adolf Hitler. Et lille stykke forskning, faktisk, den være hermed anbefalet, også til juraprofessorer, der trænger til at få opfrisket videnskabelig metode med tilhørende redelighed. Så den skal Henning Koch lige have tid til at læse også.

Men mens vi venter på forskeren, kan man ved synet af de fredselskende Palæstina-sympatisører få den tanke, at det snarere er jøderne, der er vor tids jøder? Ikke kun på grund af brunskjorterne på Rådhuspladsen, men nok så meget fordi et facilt borgerskab høfligt vender ryggen til alt det grimme og fortsætter den dannede samtale i salonerne (…) Det var, som om man slet ikke har kunnet tro sine egne øjne ved synet af de heilende muslimer.” Vor tids jøder Af Niels Lillelund, kommentator

Khader: »Sandheden må på bordet«

“Sandheden om den hidtidige integrationsindsats må på bordet,” siger Naser Khader. Oplysninger i Nicolai Sennels bog om kriminelle muslimer bør få konsekvenser. Folketingsmedlem Naser Khader er åben over for at diskutere, om ikke tiden er moden til at ophæve forbuddet mod religiøst eller kulturelt baserede statistikker over landets godt 5,4 millioner indbyggere.

Forbuddet har hidtil forhindret Danmarks Statistik i at komme med tal, der f.eks. kunne vise, hvor udbredt kriminaliteten er blandt forskellige grupper af indvandrere og deres efterkommere sammenlignet med den gammeldanske befolkning, hvor meget de forskellige religiøse og kulturelt definerede grupper belaster de sociale kasser, sundhedsvæsenet mv.

“Hidtil har vi måttet henholde os til mere eller mindre korrekte gæt og gisninger. Men sagen er så alvorlig, at vi må have konkrete tal på bordet. Ellers kan vi jo heller ikke danne os noget præcis overblik over effekten af den offentlige integrationsindsats,” siger Khader.

Desuden mener han, at hele integrationsindsatsen trænger til et ordentligt serviceeftersyn. “Uden et samlet overblik over, hvad vi har fået ud af indsatsen, kan vi jo ikke vide, om vi har gjort det rigtige,” siger Naser Khader til Sappho.dk.

Reaktion på bog

Khaders udtalelser er en reaktion på en række nye oplysninger og vurderinger i den tidligere fængselspsykolog Nicolai Sennels’ bog Blandt kriminelle muslimer: En psykologs erfaringer fra Københavns Kommune. Bogen udkommer den 24. februar i Trykkefrihedsselskabets Bibliotek, men Sappho har allerede nu forelagt ham nogle af Sennels’ konklusioner baseret på over 200 dybdepsykologiske samtaler med muslimske kriminelle i Københavns Kommunes lukke institution Sønderbro.

Sennels når til den nedslående slutning, at hele den hidtidige integrationsindsats specielt over for efterkommere med en muslimsk kulturbaggrund har været forfejlet, af den simple grund, at såvel lovgivere som behandlersystemet ikke har taget indvandrernes kulturelle baggrund i betragtning.

De ansvarlige for integrationsindsatsen har troet, at alle mennesker er ens, og at de derfor skal have den samme behandling. Men hvad der måske virker, når man har at gøre med mennesker med en dansk eller vestlig kulturbaggrund, er nærmest kontraproduktivt, når det drejer sig om indvandrere og efterkommere fra områder med muslimsk flertal.

Tager man ikke kulturen i betragtning, kan man spare sig alle integrationsudgifter, konkluderer Sennels.

Ekstreme holdninger udbredte

Forfatteren har også måttet konstatere, at antidemokratiske, antivestlige og ekstremistiske holdninger er udbredte, selv blandt muslimer, man normalt ikke ville betegne som egentligt religiøse.

Det er også et gennemgående træk blandt de indsatte, Sennels har talt med, at de ganske enkelt ikke vil integreres i det danske samfund, som de omfatter med dyb foragt. Han mener heller ikke, at uddannelse i sig selv garanterer, at danskere og indvandrere kan leve harmonisk sammen inden for rammerne af den demokratiske retsstat.

Tværtimod tyder en del på, at højere uddannelse snarere befæster muslimernes fremmedgørelse og deres følelse af at være ofre for diverse vestlige anslag.

Naser Khader understreger, at vi for alt i verden skal undgå at følge eksemplet fra forskellige mellemøstlige lande, hvor folk i deres pas opdeles på kristne, sunni-muslimer, shia-muslimer osv. 

“Men vi er nødt til at få et overblik over, hvor udbredte de ekstremistiske holdninger er blandt de forskellige kulturgrupper, som det danske samfund efterhånden består af. Ellers bliver vi jo ved med at handle i blinde til skade for såvel danskere! som indvandrere,” siger Naser Khader.

Sennels bog til k ampagnepris

Gå ikke glip af vort fordelagtige introduktionstilbud: 129,00 kr. (bogladepris 169,00 kr). Du sparer 40 kr. Tilbuddet gælder i perioden 2.-20. januar 2009. Bogen udkommer 24. februar 2009.

Sådan køber du bogen

Indsæt det beløb, som bogen koster på konto 3574-10295947 i Danske Bank, Flakhaven 1, Postbox 1314, 5000 Odense C. Angiv hvilken bog, det drejer sig om og skriv tydeligt navn og adresse. Så sender vi bogen til dig, når den er blevet trykt. Vi betaler portoen.

Venlig hilsen. Trykkefrihedsselskabets Bibliotek

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Robin_Shadowes

    Undrar hur länge det dröjer tills Naser Khader följer Mohamed Omar i spåren och kommer ut ur garderoben, för att så att säga, “bli mer muslim”?

  • HelgeD-H

    Næste gang med Israel-krig rører dhimmi-EU ikke en finger for Israels eksistens.
    Og når det kommer så vidt at de arabiske nabolande løber Israel over ende, og smider Israelerne i havet, ses det med passivitet fra dhimmi-EU.
    Hvor er det skamfuldt.
    Som snaphanerne kan se er Vesten splittet, idet der i visse kredse siges, at Israel
    går for vidt.
    Muslimske kredse kan straks se, at der er slået en kile i solidariteten med Israel.
    Det er næsten som en etapesejr for muslimerne med del og hersk.
    Politisk korrekt må arabuska godt heile, og vise jødehad under demonstrationer,
    i kraft af deres massive antal og voldsparathed.

    Ved fredsforhandlinger i Kairo, som er et fedtspil, hvor Hamas ingen interesse
    har i at indgå fred, er der fremlagt foreslag om en et årig våbenhvile.
    Og hvad så når våbenhvilen udløber ? Så er det forfra igen, og for Israel på
    ugustigere vilkår.
    Fordi Israel tager kampen op, vil araberne først gøre det af med jøderne.
    Derefter vil araberne være de kristnes bødler, hvilket ingen Politisk Korrekt
    vil kunne se.
    Voldtægt og folkemord gøres fordi det er tilladt af Allah og hans profet.

  • Janne

    Jeg synes at det er godt at DR Aftenshowet fik det forfærdelige, der står om jøder i koranen, med.

  • jimmy ryberg

    Det judarna nu gör mot Palestinierna , gjorde Hitler mot judarna under andra världskriget ..det judiska samfundet glömmer fort .
    Varför gör inget Usa något för att stoppa slagten , hmm enkelt ,,judarna äger sörrre delen av senaten i Usa ..

  • Jimmy:

    Klassisk antisemitisme. På den ene side latterlige påstande om at ‘jøderne gør som Hitler’ (gaskamre? Tvangsarbejde? Medicinske eksperimenter? Pseudovidenskabelig genetik? Pffffft). På den anden sider kolporterer du velkendte stereotyper om deres indflydelse.

    I øvrigt nøjagtig samme strategi som ses i islamisk propaganda, og nyttige idioter som dig har ingen problemer med at Hizbollah heiler og ønsker jøderne udryddet.

  • Victor

    Moden med at hæve armen lege 30-er retro er no ugså kommet til Tyskland:

    http://jungle-world.com/artikel/2009/03/32454.html

    I øvrigt er arrangøren af demoen i Duisburg, den tyrkiske organisation Milli Görus, også meget aktiv i Danmark.

  • JensH

    Jimmy:

    “Det judarna nu gör mot Palestinierna , gjorde Hitler mot judarna under andra världskriget”

    Hvis Israel virkelig ønskede at begå folkemord på Palæstinenserne i Gaza, så må man sandt for dyden sige, at de er nogle store amatører udi disciplinen ‘folkemord’. I 1950 boede der omkring 250.000 mensker på Gaza-striben, og det tal er siden vokset 1,4 mio indbyggere. Hvis Israel virkelig ønskede at begå ‘folkemord’ på Palæstinenserne i Gaza, så kunne de ved hjælp af A-våben klare det sag på 1/100 sekund. Hvis de valgte kun at bruge konventionelle militære midler ville det nok tage IDF et par dage, men heller ikke mere.

    Dit indlæg er som LFPC ganske rigtigt påpeger, udtryk for klassisk (hjernedød) antisemitsime.

  • Magga

    Naser Khader vil gerne have en sag, der kan pynte på hans elendige politiske image.

    MEN, det står fast, at Khader selv har været en af de “eksperter”, som politikerne og myndighederne har lyttet til i årevis, måske endda den mest værdsatte. Det er han blevet kendt og vellønnet på.

    Det er desuden den nemmeste ting af verden at finde steder i Khaders egne bøger “Ære og Skam”, “khader.dk”. debatbogen med Kathrine Lilleør “Tro mod Tro” og hans kone Bente Dalbæks bog “Med Underkop”, der viser, hvilke katastrofale synspunkter Naser Khader har luftet i tidens løb – så sent som under Muhammedkrisen i 2006, hvor han var fyr og flamme for at følge Tariq Ramadan og Det Muslimske Broderskabs “Euroislam”.

    Khader kan umuligt være ukendt med Det Muslimske Broderskabs baggrund, for selv om man forsøger sig med en lyserød glaseret overflade i europæiske sammenhænge, ved en syrisk-palæstinenser, der er cand. polit, at Det Muslimske Broderskab uden sammenligning er Europas stækeste islamiske organisation og ikke skyer nogle midler for at nå sine mål, samt at menneskeliv ikke betyder det mindste, ej heller ens sympatisørers.

    Khader ved også, at Hamas er Det Muslimske Broderskabs afdeling i de palæstinensiske selvstyreområder, og at Det Muslimske Broderskab er nævnt i Hamas’ charter, så alt i alt, synes jeg, at man bør tage alt fra hans kant meget køligt.

    En af de historier, som Naser Khader har fortalt utallige gange og slået sig op på, er den om, at han tegnede det arabiske tegn for demokrati, viste det til en tatovør og fik en kopi tatoveret på sin krop.

    Et arabisk tegn for demokrati? Lyder det ikke noget mystisk? Der findes fx intet ord på arabisk for begrebet “sekulær”, det skriver Helle Merete Brix i sin bog “Mod Mørket. Det Muslimske Broderskab i Europa”. Så lyder det ikke usandsynligt, at der skulle findes et arabisk tegn for noget så sekulært som et folkestyre?

    Så hvad er det egentlig, har Khader har ladet sig tatovere med? Jeg ved godt, at jeg ikke er den første, der spørger, men jeg har aldrig set noget svar.

  • Magga

    Forleden nævneded LFPC, at der skulle være omkring 220.000 muslimer i Danmark. Jeg tror, at vi skal tættere på de 300.000. Økonomen Ebbe Vig opererer som bekendt med nogle rædselstal på omkring det dobbelte.

    En ansat ved Danmarks statistik skrev engang i et læserbrev i Jyllands-Posten, at man har tilstrækkeligt med oplysninger til at kunne lave en statistik over herboende muslimer, og at det udelukkende er et politisk spørgsmål at få disse oplysninger på bordet. Det ville være naturligt at starte der.

  • jimmy ryberg

    Lfpc er det navnet på et gift ???
    Du har det ikke så godt ,vel ??
    Bitter på livet ??
    Arbetslös demonstrant Hahaha .

    Jag gider ikke komentere “mensker” der kalder mig Idiot , har man ikke mer intelligens eller större ordförråd så syns jag du skal vere tyst ,
    Jag kan ikke li Hisbolla eller vad muslimsk laere står för .
    men de har stadigvaek den samme ret at leve her på jorden .
    Det er ikke en persons skyld, at to träter.

    Angående vad “jens H” siger om A- våben er også en intelligen diskusion hehe
    du er nu inde på samma linje som Sadam hussein 😉 (massförstörelsevåben)
    Jag förstår at i begge to er meget Usa venlige *Smiler* og har nöjaktigt den samme intelligense .
    Terrorn Juderne nu utsätter Palestinierna för , er kun et anerkendelse på de är terrorister .
    Vis et lille börn tramper dig på din fod , krosser du det börnet , vis i förstår vad jag mener ;-))))))

    knus jimmy

  • Med fare for at lyde som en kopi af Falkeøje, tror jeg ikke blogindlæg og lidt spredte demonstrationer under massiv politibeskyttelse er vejen frem.
    Så kan folk jo lægge i det hvad de vil.

  • JensH

    Når man i disse dage følger med i debatten på de forskellige blog-debatter er dybt beskæmmende at se hvordan det utilslørede jødehad får på fuld skrue. Bare tag dette eksempel fra Jalvings-blog inde på Berlungske.dk, hvor en debatør ved navn Balther Jensen skriver:

    “Du har 100% ret i hvad du skriver i dit inlag.

    I 1943 skjulte mine foraldre 2 jodiske familier fra Kobenhavn, og fik dem bragt i sikkerhed i Sverrige, ved hjalp af en Fisker i Rodvig.

    Dette er noget som nu piner mig meget.

    Nu naar jeg ser, at Joderne draber Muslimerne i Gasa med Fosfor Bomber, OG opforer sig paa selv samme maade, som Hitler og hans Nazister gjorde.

    Jeg vil sige, at Hitler var meget naadig, i forhold til hvad Joderne nu gor til deres medmennesker.

    Hitler drabte Joderne i Gaskamre, hvilket jeg tror er en meget mere behagelig dod, end at blive sprangt i stumper og stykker, og brandt ihjel med Fosfor Bomber.

    Hitler var en sindsyg man, men han gjorde trods alt det rigtige ved, at begaa selvmord.

    Jeg tror, at der venter joderne nasten den samme endeligt.

    De er jo ogsaa sindssyge mennesker, lige som Hitler var, naar de tror, at de er Herre Folket, og skal raade over hele Jorden, som de har skrevet i deres ‘hellige’ bog, the ‘Torah’ ?”

    http://jalving.blogs.berlingske.dk/2009/01/13/krigens-proportionalitet  /#comments

    Desværre er ‘Balther Jensens’ syge indlæg ikke nogen enlig svale. Tværtimod.

  • Magga

    Jimmy Ryberg

    LFPC er en forkortelse af den ene redaktørs debatnavn, og han har pt. travlt med at passe sit arbejde. Det har jeg også, men jeg har arbejdsgiverens tilladelse til at skrive et debatindlæg i ny og næ, hvis jeg ellers passer det, jeg skal.

  • Magga

    Jimmy Ryberg

    LFPC er en forkortelse af den ene redaktørs debatnavn, og han har pt. travlt med at passe sit arbejde. Det har jeg også, men jeg har arbejdsgiverens tilladelse til at skrive et debatindlæg i ny og næ, hvis jeg ellers passer det, jeg skal.

  • JensH

    @Magga

    Nu har vi i årevis hørt tallet 210.000 – 220.000 og det kan simpelthen ikke passe mere. Selv med den såkaldt ’stramme’ udlændingepolitik kommer der stadig nye muslimer ind i landet, og samtidig er der den høje fertitlitetsrate hos de muslimske kvinder, som betyder deres antal forøges selv uden ny-indvandring.

    Omvendt, igår havde JP en liste over de 50 mest populære drengenavne for drengebørn født i 1. halvår af 2008, og det var udelukkende ‘almindelige’ Danske navne:

    http://jp.dk/arkiv/?id=1570372&eceExpr=navne“%20/>&eceArchive=o

    Jeg har ellers læst hvordan navnet eksempelvis navnet ‘Muhammed’ ligger meget meget højt på listen i andre (vest)Europæiske lande. Der er da mærkeligt, at der blandt de øverste 50 navne ikke skulle være bare et enkelt ‘udenlandsk klingende’ navn, eller hur?? Det samme gjorde sig iøvrigt gældende for de mest populære pigenavne. Igen, udelukkende Danske navne:

    http://jp.dk/indland/article1570308.ece

  • Janne

    Vi skal have danske politikere og borgmestre til at tage afstand fra den helt igennem urimelige omtale af jøder og ikke-tronede og anderledes troende, der forekommer i koranen. Tavshed i den forbindelse fra politikere og borgmestre kan nemt forveksles med accept af urimeligheder der der forekommer i koranen. Så det er nu danske politikere og borgmestre må på banen og sige fra.

  • Magga

    JensH

    Det er sjovt, at du skriver det med navnene, for det tænkte jeg nemlig også på. Mon de har frasorteret nogle navne?

    Biskop Arendt i Haderslev skrev omkring 1992 en bog, hvor han nævnede antallet af herboende muslimer, som han havde fået oplyst til omkring 170.000.

    Selv om der i de følgende år fossede muslimer ind i landet, var der angiveligt stadig 170.000 i 2001, da Poul Nyrup efter 11. sept. susede rundt for at finde oplysninger, og da fik han at vide, at ca. 10 pct. af dem er ekstremister. Hans kilde var en muslimsk politiker, der sad i Københavns borgerrepræsentation. Biskoppe sendt nogle pip om, at det ikke kunne passe, og at der måtte være flere muslimer, men så døde den diskussion ud.

    Så jeg er helt enig, det kan ikke passe, at her “kun” er 220.000 muslimer, men tommelfinterreglen med de 10 pct. er næppe for højt sat, og der findes givetvis et meget stort antal, der i virkeligheden ønsker islam som statsreligion, men forestiller sig at de kan beholde de demokratiske goder alligevel. Jeg fatter ikke, hvordan de kan stikke sig selv så mange blår i øjnene.

  • Antisemitismen der vælter op fra slamkisten minder mig lidt om hovedpersonen ‘Pink’ i The Wall, der jo forvandles til frådende nazimonster i Comfortably Numb i Alan Parkers filmversion. Hammen afkastes, og ud vælter alt det grimme og fortrængte. Der er så for øvrigt et ubehageligt paradoks i at Roger Waters (sangskriveren) selv har støttet den pali-arabiske sag og malet grafitti på Israels rent defensive mur. “That one looks Jewish, and that one’s a coon, who let all this riff raff into the room? There’s one smoking a joint, and another one with spots, if I’d had my way I’d have all of you shot”. Øh ja, Roger, men her 30 år senere er der altså en langt større trussel end skinheadtumper.

  • jimmy ryberg

    Magga

    Vad er det för en redaktör der kalder mensker idioter ?? som skriver sin åsikt
    Det förundrer mig at han er smart nok til at have en hjemmeside 😉 ***smiler**

    mange knus

    jimmy

  • Jeg kan huske vi havde dette tilsyneladende paradoks om navne oppe på Uriasposten engang. Jeg har ingen anelse om hvad forklaringen kan være, men et faktum er det jo at Muhammed, som Jens skriver, ligger i toppen flere steder rundt om i Europa. For et års tid siden var det tæt ved at nå førstepladsen blandt nyfødte i London, så vidt jeg husker.

  • Magga

    Nu skal du ikke være sippet, Jimmy Ryberg

    Einstein sagde engang, at han opførte sig som en idiot mindst fem minutter dagligt, og det har jeg tit tænkt på. 😉

    Men der er altså nogen, der driver det for vidt. Fx jeres Toblerone-Mona med kreditkortene og vores politikere, der altid messer om “de universelle værdier”.

    Det er OK at være forskellige, men det er ikke OK at benægte, at vi er det, det er simpelthen for dumt – ja ligefrem permanent idiotisk.

  • JensH

    @LFPC

    “For et års tid siden var det tæt ved at nå førstepladsen blandt nyfødte i London, så vidt jeg husker”

    Præcis, men ikke bare i London. Om et par år forventes navnet Muhammed, (forskellige stavemåder), at være det mest ‘populære’ i hele England:

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/271113:Udland–Muhammed-topper -listen-over-populaere-drengenavne

    Det er fuldstændig korrekt, at vi har haft dette mystiske fravær af muslimsk-klingende navne op på Uriasposten. Det havde vi i januar 2008 i denne tråd som egentlig omhandlede de afviste Irakiske asylansøgere:

    http://www.uriasposten.net/?p=5372

    ‘Navne-debatten’ starter i indlæg #6 og kører derfra videre fra og med indlæg #28.

  • Magga

    Den bog, hvor biskop Arendt omtaler antallet af muslimer i Danmark er nok den, der omtales i linket til Kristeligt Dagblad, og som åbenbart var meget læst “Gud er stor”. Så er det bare med at finde et eksemplar.

    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/263730:Mennesker–Biskop-med-o eje-for-menigheden?page=2

  • Janne

    Jeg er faktisk meget overrasket over at der kun er ca. 7000 mennesker med jødisk baggrund i Danmark. Det er helt oplagt at vi nu gør det muligt for de mange mennesker – der rundt omkring i verden bliver forfulgt på grund af deres jødiske baggrund – at slå sig ned i Danmark. Desuden viser det sig efterhånden også at mange kristne og ikke-troende rundt omkring i mellemøstlige og afrikanske lande forfølges på grund af deres religiøse (eller det modsatte) overbevisning. De skal for mig at se også være velkomne til at slå sig ned i Danmark.

  • Janne

    “Det er helt oplagt at vi nu gør det muligt for de mange mennesker – der rundt omkring i verden bliver forfulgt på grund af deres jødiske baggrund – at slå sig ned i Danmark. ”

    Det er selvfølgelig en utopisk tanke at der er plads til alle. Men her bør være plads til mange flere end tilfældet er nu.

  • JensH

    @Janne

    Det ville være oplagt, at de Norske og Svenske jøder kom her til Danmark, hvis de følte tingene blev for utålelige i disse to dhimmi-lande. Men problemet er jo desværre, at den danske stat ikke engang kan garantere de Danske jøders sikkerhed mere. Alene Claus Bentows beretning i ‘Aftenshowet’ om daglige forfølgelser siger jo alt om hvordan de Danske myndigheder har mistet kontrollen, og nu ikke længere kan garantere sikkerheden for DANSKE statsborgere på DANSK territorium.

  • JensH

    @Janne

    Nu vi er ved den daglige forfølgelsen af de Danske jøder, så prøv lige at check dette pinlige lavmål fra Politiken:

    http://politiken.dk/kultur/article630667.ece

    Hvor underlødig har man lov at være. I modsætning til de herboende muslimer taler vi om et forsvarsløst mindretal, som ikke konstant udsætter det Danske samfund for coktailen af ‘krav og trusselkultur’. Jo, anti-semitismen får frit løb i disse dage, også i de Danske main-stream medier.

  • Slyrgraff

    Hmm, hvormange indvandrere er der i Danmark?, hvormange af dem er muslimer?. I 2008 var der 82.1 % af befolkningen der var medlemmer af Folkekirken, det er altså, naturligvis, blandt de 20 % vi skal finde muslimerne. En blogforfatter har vurderet, efter fortyndingsprincipet, at antallet er 10 %. Det er måske lige højt sat, men vi er deroppomkring.

  • Janne

    JensH

    Politikens tegning skal desværre ses i sammenhæng med en nutid hvor islamister vinder politisk og religiøst terræn mange steder i verden. Islamister må godte sig over så følgagtig en avis som minaret-avisen.

  • Magga

    Næst efter jøderne hadede Hitler frimurerne, og det had har den muslimske verden også taget til sig. Jeg stødte tit på det i den norske debat, og jeg havde også en lang privat korrespondance med en mand, der skrev, at han var frimurer, og at der var mange frimurere, der læste mine indlæg.

    Under en juletræsfest i en norsk frimurerloge, hvor der var 200 børn til stede, slog tre pakistanere fornylig et vindue ind og smed fyrværkeri ind. Det var ikke deres skyld, at der ikke skete alvorlige ulykker, og de er nu opsporet og varetægtsfængslet.

    Før jul havde jeg en trist diskussion med en frimurer, som ikke kunne forstå, at jeg syntes, at frimurerne burde sige mere fra overfor de angreb, som de vitterligt også er udsat for i Danmark, og som fx har fået dem til at flytte et skilt udenfor logen i Århus, fordi de blev trætte af hærværk mod deres fine gamle bygning. Måske var jeg for strid, det ville være synd, hvis den blev brændt af.

  • Magga

    http://tiny.cc/YKIZX

    (Magga – gider du forkorte lange links ? – Steen)

  • JensH

    @Magga

    “Måske var jeg for strid”

    Nej, det var du ikke. Det er grotesk at en fuld lovlig forening skal fjerne skiltet fra deres bygning på grund af tilvandrede vandaler, som iøvrigt frimurene -ligesom os andre- samtidig skal forsørge via skattebiletten.

  • Magga

    Steen

    Selvfølgelig, men hvordan gør jeg det?

    Magga – der er flere steder, men du paster det bare ind her http://www.tiny.cc/

    så kommer det ud karseklippet- crew cut 🙂 Steen

  • Magga

    Aye Aye, Sailor! 🙂

  • li

    @JensH

    Det må jeg nok sige, nu der helt andre TONER fra komiske-Tøger Seidenforfanden’das end da muhammed-tegningen blev trykt????

    Nu mere den koran befalede livsstils adfærd bliver tydelig, nu mere komiske! forklaringer får vi fra goooodheds apostlene.

    Latterligt!

  • JensH

    @LI

    Ja, hvad blev der egentlig af begreber som “anstændig debattone” og “respektfuld dialog”?? Måske man skulle sende et mail til Tøger og starte med sætningen:

    “Selvfølgelig har vi ytringsfrihed, men…………….”

    Og senere i mailet lige minde Tøger om:

    “Ytringsfrihed betyder altså ikke man har PLIGT til at ytre sig”

    Disse ‘huskeråd’ har tøger helt åbenlyst fuldstændig glemt!!!!

  • li

    @JensH

    Ja, nu har jeg aldrig forstået komiske Ali-Tøger Seidenforfanden’das, og da slet, slet ikke hans hovedsløse vende tingene på hoved argumentation, og hans komiske-Ali reporter fra den virkelige verden 😀
    MEN, så vidt jeg kan forstå på komiske-Tøgers svar til Mosaiske Troessamfund, så er det noget med hvad avis side tegningen er trykt på????? jeg ved så ikke om side 2, 4,6 eller måske side 9 eller side 12 er bedst/værst??? den argumentation forstår jeg så ikke!! men da muhammedtegningerne i Jyllandsposten vist nok var på side 12, så tror jeg det må være den forbudte side 😀
    Uforståeligt er det så også for mig, at komiske-Tøger mener der skal være plads til jødehader tegninger, men ikke muhammed tegninger!!!!
    Er det så fordi de selvfede muhammedanere fylder mere på siderne?
    Nej, jeg kommer aldrig til at forstå komiske-Tøger og hans mærkværdige påstande.
    Så jeg ser komiske-Ali for mig, hvergang komiske-Tøger TONER frem på min nethinde 😀
    Staklen er jo rent til grin!

  • Emeritus

    Til Magga, 15:45.

    ‘…Næst efter jøderne hadede Hitler frimurerne, og det had har den muslimske verden også taget til sig…’

    Det er en meget stor misforståelse at tro, at araberne har taget Hitlers had til jøderne til sig. Det omvendte er langt snarere tilfældet. Araberne demonstrerede det samme had til jøderne for fjortenhundrede år siden, i mands minde i trediverne, nøjagtig som de gjorde under II. Verdenskrig, som de vedblivende gjorde forud for stormløbet i 1948, i krigen mod general klapøje (Moshe Dayan) og i Yom Kippur krigen. Uafbrudt har de infamt og vedholdende udtrykt ønsket om tilintetgørelsen af det jødiske folk, den jødiske nation. Endlösung og folkemord i reneste form.

    Der er tale om en af historiens mest uopslidelige og frastødende religiøst-politiske manifestationer, en paranoid tilgang til det at være menneske, som åbenlyst perverterer araberens syn på sin næste, jøden og den vantro, såvel som araberens underlødige religion perverterer ham – både som araber og som menneske.

    Med venlig hilsen

  • Magga

    OK Emeritus, vi er ikke uenige i, at arabernes had til jøderne er urgammelt, men det var hadet til frimurerne jeg havde i tankerne og skrev om, og det er jo af nyere dato trods alt.

    Det er i grunden mærkeligt med euroæernes syn på frimurerne. Frimureren Mozart gjorde sig uønsket i Paris, hvor Marie Antoinette vist først tog pænt i mod ham. Goethe, Schiller, George Washington, mange af de store navne på den tid, var frimurere, men jeg har ikke kendskab tïl kendte nulevende frimurere.

    Engang undersøgte jeg lidt om, hvem der var de første frimurere i Danmark, og det var ikke repræsentanter for kunstens og filosofiens verden, det var tværtimod en ret så højadelig affære. Chr., 8. var en af dem. Han var en overgang norsk konge og støttede tilblivelsen af deres grundlov fra 1814, der var datidens mest liberale. Men den norske grundlov fik alligevel i første omgang en meget hård bestemmelse om jøder.

    Den intollerance bekæmpede digteren Henrik Wergeland indædt, og i dag påstår nogle nordmænd, at det blot var et levn fra “dansketiden”. Jeg ved ikke, hvad der står i Chr. V’s Norske lov fra slutningen af 1600-tallet, men i den tilsvarende danske skelnes der mellem jøder. De såkaldte serafiske fra Spanien og Portugal var ofte både veluddannede og havde midler, og de var velkomne, fordi de kunne forsørge sig selv. Men det samme gjaldt ikke for de ofte fattige jøder fra Østeuropa, og det bør man ikke undre sig over, livets vilkår var hårdere den gang..

    Jeg ved ikke, om frimureriet overhovedet findes i Mellemøsten.

  • Emeritus

    Ja, det var lidt din egen skyld med formuleringen, at jeg misforstod dig – og lidt min svigtende evne til læse videre i din tekst. Om frimurerne ved jeg kun lidt og tror dig gerne.

    Med venlig hilsen

  • Danskeren

    Muslimerne skal holde sig langt væk fra vores danske jøder. Hvis ikke er der kun én ting at gøre nemlig, at vi lader dem mærke hvordan det VIRKELIG er at være nutidens jøder.

  • Kakao

    “jimmy ryberg

    Posted: 16 January 2009 – 11:21

    Lfpc er det navnet på et gift ???
    Du har det ikke så godt ,vel ??
    Bitter på livet ??
    Arbetslös demonstrant Hahaha .”

    Hvorfor så hadefuld og insinuerende, når du konfronteres med fakta, jimmy ryberg?

  • O.L

    Jeg vil gerne kommentere lidt i relation til Janne’s opfordring om at få borgmestre og politikere til at forholde sig til og tage afstand for urimelighederne i koranen!
    Det har jeg selv længe ikke forstået,stort set,ikke er til at få øje på.Det bl.a på trods af flere rimeligt kompetente forsøg fra mennesker og organer som viser koranen til tider strider direkte mod ”vores” lovgivning.
    Jeg har her et link til et Norsks medie med deres udlæg vedrørende,Norge som vi har jo et vist slægtskab til.
    Man kan så selv afgøre om der er noget om snakken eller ej.

    http://radiobergen.org/islam/lovstridig.htm