9
Feb
Seneste opdatering: 10/2-09 kl. 1843
33 kommentarer - Tryk for at kommentere!

     ”I grabbed a pile of dust, and holding it up, foolishly asked for as many birthdays as the grains of dust, I forgot to ask that they be years of youth.”

Ovid , Metamorfoser, parafrase over bog 14, vers 131-153 , foto © Snaphanen, klik

s_ndag_d_17_011

“Ta ställning mot dansk apartheid”

Docent Lars Berglund: “Detta är förste gången i världshistorien som en demokratisk vald regering tvingar sit eget folk at bekosta sin egen kolonisering“.

Denne sandhed er ikke sagt kortere og præcisere af nogen anden. Derfor dukker den op på denne blog med et halvt år mellemrum. -Dette er ganske underholdende Gringo “analyse”.  Rigtige journalister har retireret noget med deres Danmarks bashing, for de ved de er oppe imod en uovervindelig virkelighed, der blir´tungere hele tiden. Svenske politikere holder kæft, det har de gjort i fem år, vi har aldrig påstået de var dumme. Så nu består fortroppen af rene amatører og fribyttere på bistandshjælp. Det er ikke bare mig der foragter Gringo, en ond parodi på ægte journalistik, svenskere har også gennemskuet statens klamme formynder- hånd forlængst. DDR revisited, indkvoteret, betalt af dem, der stadig gider og kan betale skat i Sverige..

Är Danmarks invandringspolitik avskräckande? “Situationen i Danmark verkar inte bara absurd, den är extremt allvarlig. En del säger att den danska så kallade invandrardebatten är mer öppen än den svenska. Att det finns saker man i Sverige ”inte får säga”. Men när vi nyligen besökte en dansk skola insåg vi hur utbredd rasismen blivit i Danmark. Skolan har delat upp elever efter etniskt ursprung. Det är ingen öppen stämning vi möter på andra sidan Öresundsbron, snarare alltmer diskriminerande och paranoid. Intervjun med skolans rektor – som finns publicerad på www.gringo.se – är ett av många alarmerande exempel på hur vårt södra grannland utvecklats till en nation där apartheid är en möjlighet. Ålholm skole i Köpenhamn är på många sätt ett miniformat av det danska samhället. (..)

Visst låter det absurt. Men när föräldrar kontaktade danska medier var det ingen som reagerade. Nyhetschefen för en av Danmarks mest inflytelserika tidningar, Politiken, säger att det uppstått en ”mättnad” av såna nyheter. Danska skolor har alltså infört apartheid men nyhetscheferna på de stora redaktionerna tycker inte ens att det är värt att skriva om. Situationen i Danmark verkar inte bara absurd, den är extremt allvarlig.

Rapporter om den fördomsfulla och aggressiva invandrarpolitik som råder i Danmark har med jämna mellanrum publicerats i svenska tidningar de senaste åren.

Att den danska regeringen i samarbete med främlingsfientliga Dansk Folkeparti skapat sjuka lagar med krav om lojalitetsförklaring och osannolika (dessutom felaktiga, har det visat sig) test i danskhet är ingen nyhet. Visst är det allvarligt att danska makthavare riktar sina politiska vapen mot de allra svagaste i samhället, människor som lämnat sitt hemland på grund av krig och förföljelse. Men det är de unga, danska muslimerna som har det värst. För vilka framtidsutsikter finns egentligen för den som föds och växer upp i Danmark och råkar vara muslim? En av Dansk Folkepartis högsta medlemmar har föreslagit att muslimska ungdomar som begår småbrott borde säljas för 25 kronor till ryska fängelser, eftersom det ”tyvärr inte går att avrätta dem”. EU-parlamentarikern Pia Kjaersgaard vill förbjuda muslimska kvinnor att bära slöja, och liknar muslimer vid nazister. Nej, det finns inte mycket med den danska debatten som känns öppet, snarare extremt låst. Som svenskar kan vi bara hoppas att Fredrik Reinfeldt och utrikesminister Carl Bildt tar ställning mot den rasistiska politik som vårt grannlands regering för. Om inte för alla unga danskar som motarbetas av sina egna politiker så åtminstone för att visa att en öppen debatt inte är samma sak som friheten att införa apartheid i grundskolor och att dagligen kränka en stor del av invånarna. Aftonbladet

Hvad er Gringo ? Gringoekonomi, Gringos affärsidé,Seneste Gringo påhit: De kristna radikala grupperna har stort inflytande i Värnamo. Kvinnor trakasseras. Killar som har tajta byxor hotas. Ungdomar lockas till religiösa samfund i brist på ungdomsgårdar.

Succésparametret i Malmø

Det er altså, når man kan afholde 450 uanmeldte, ulovlige moddemonstranter, fra at lemlæste 450 lovlige demonstranter (der ikke havde til hensigt at øve vold mod nogen overhovedet) -vel at mærke ved at indkalde politi hele den sydlige, tættest befolkede del af landet. Det er beskedent. Vil styrkeforholdet være lige sådan om fem år, om ti år ? Der er i dag potentielt 130.000 mennesker i Malmø, der ikke bryder sig det fjerneste om støttemanifestationer for Israel. 200 poliser ? Hvem kommer til at eje Malmø´s gader fremover?

Igår summerade tre polischefer den nya taktiken som användes vid den pro-israeliska manifestationen i söndags. Meningsmotståndare ska helt enkelt hållas så långt isär att de inte kan skada varandra, om så behövs med avspärrningar. Möjligheten finns i lagboken. De som ändå hade rustat sig med raketer och slangbomber greps efterhand. Sammanlagt var över 200 poliser i tjänst under söndagseftermiddagen, många av dem inlånade från främst Västra Götaland, Stockholm och Kronobergs län. Avspärrningar ska hålla grupper isär i framtiden, ‘Anti-Semitism on the rise in Sweden’Foto © Snaphanen. klik foto

malmo-feb-2009-110

Nej, Abdul Wahid er IKKE ekstremist, og DET er problemet

Hjælp, hvor skal man begynde? Alt er galt med denne artikel. Karen Jespersen har naturligvis ret i at Abdul Wahid Pedersen og Zubair Butt Hussain er ekstremister, underforstået i forhold til danske og vestlige værdier og normer. Problemet er, at hun implicerer eksistensen af, men ikke nævner eksempler på, konkrete muslimske lærde som ikke “dybest set foretrækker et koranstyret samfund frem for et verdsligt demokrati”. Det kan Karen Jespersen heller ikke, og det ved hun formentlig godt, for så talte vi jo om ‘takfir’, dårlige muslimer – med de konsekvenser dette må få for liv og helbred for de pågældende. Men ministeren arbejder naturligvis indenfor det gældende paradigme der hedder ‘vi lader alle sammen som om der findes en moderat islam, for ellers bryder helvede løs’. Jeg misunder hende ikke dette job.

Jakob Hougaard har muligvis medvind på cykelstien, men når det gælder et intellektuelt sammenhængende argument er det op ad bakke i strid modvind. Vi kan råbe herfra og til Den Store Europæiske Intifada at Abdul Wahid har udtalt sig for stening som straf for ‘hor’, og for shariastyrets indførelse i Danmark ved muslimsk flertal, mainstream sidder stadig og logrer ved den ubarberede imams fødder. Man noterer sig at borgmesteren ikke anser stening og sharia for ekstremistisk, men han er på den anden side også partifælle med Mogens ‘Mr. Hamas’ Lykketoft. Og bemærk at det er parlamentarikeren Jespersen der “graver grøfter”, ikke imamen som gerne vil putte ulydige kvinder i grøfterne for at smadre deres hoveder med sten: Mine damer og herrer, dette er den politiske mainstream i Danmark anno 2009. Og journalisten ved den højresnoede, muslimhadende Jysk Morgenavis snorksov, og fik aldrig stillet et eneste kritisk spørgsmål (LFPC).

Københavns Kommune bør afholde sig fra at samarbejde og få inspiration fra kendte muslimer som Abdul Wahid Pedersen og Zubair Butt Hussain, der ved møder på rådhuset har repræsenteret paraplyorganisationen Muslimernes Fællesråd. Det mener velfærdsminister Karen Jespersen (V), der kalder de to muslimer for ekstremister. [P]å det overordnede plan er kommunen med til at blåstemple og anerkende en organisation, hvor talspersonerne dybest set foretrækker et koranstyret samfund frem for et verdsligt demokrati,« siger Karen Jespersen.

Møderne er foregået med beskæftigelses- og integrationsborgmester Jakob Hougaard (S), der siger, at Karen Jespersen graver grøfter, og han har på et møde med Karen Jespersen hørt ministerens synspunkter.

»Det er farligt, hvis man dæmoniserer så stor en gruppe, som Muslimernes Fællesråd efter min opfattelse repræsenterer. Jeg har slet ikke noget grundlag for at mene, at Abdul Wahid Pedersen og Zubair Butt Hussain er ekstremister. Det er derimod problematisk, at vi får en debat om ekstremisme, hver gang der kommer en ny organisation, der forsøger at samle de muslimske samfund,« siger Jakob Hougaard, der understreger, at han ikke vil mødes med eksempelvis Hizb ut-Tahrir.[...] Karen Jespersen angriber København

THEODORE DALRYMPLE: The Persistence of Ideology

Grand ideas still drive history.

In 1960, the sociologist Daniel Bell published The End of Ideology, in which he argued that ideology—understood in the sense of a coherent, single-minded philosophical outlook or system of abstractions intended as much as a lever to change society as a description to explain it—was dead, at least in the West, and in the United States in particular. A combination of democracy and mass prosperity had “solved” the political question that had agitated humanity since the time of Plato. There were to be no more grand and transformative, if woefully erroneous, ideas; all that remained was public administration, with, at most, squabbles over small details of policy. The new version of the old saw, mens sana in corpore sano, a sound mind in a sound body, was a capitalist economy in a liberal democratic polity. That was the lesson of history.

cid_20ebd8fbfafc4a09b6a446f4b570b34fgeoffreycain07

In 1989, as the Soviet Union and Eastern Europe were reforming—indeed collapsing—so rapidly that it became clear that Communism could not long survive anywhere in Europe, Francis Fukuyama went one step beyond Bell and wrote an essay for The National Interest titled “The End of History?” In this soon-to-be-famous article, later expanded into a book, Fukuyama suggested that the end of ideology that Bell saw in the West was now global. By “the end of history,” he did not mean the end of events, of course; one team or another would continue to win the Super Bowl, and there might yet be wars between national rivals. But broadly, history had given its lesson and mankind had taken it. Henceforth, those who resisted the march of liberal democracy were like the Luddites, those English workers at the beginning of the Industrial Revolution who smashed machines, blaming them for destroying the independent livelihoods of workers at home.

At the end of his essay, however, Fukuyama—more concerned to understand the world than to change it, by contrast with Marx—implicitly raised the question of the role of ideology in the world’s moral economy. With no ideological struggles to occupy their minds, what will intellectuals have to do or think about? Virtually by definition, they like to address themselves to large and general questions, not small and particular ones: as Isaiah Berlin would say, by temperament, they are hedgehogs, who know one large thing, not foxes, who know many small things. Fukuyama admitted that he would miss ideology, if only as something to oppose. “I have ambivalent feelings for the civilization that has been created in Europe since 1945, with its North Atlantic and Asian offshoots,” he wrote. “Perhaps this very prospect of centuries of boredom at the end of history will serve to get history started once again.”

As it turned out, of course, we did not have long (let alone centuries) to suffer existential boredom. Our dogmatic slumbers—to use Kant’s phrase for the philosophic state from which reading David Hume roused him—had barely begun when a group of young fanatics flew commercial airliners into the Twin Towers and the Pentagon, thus demonstrating that pronouncements of the death of both ideology and history were somewhat premature.

In truth, we should have known it, or at least guessed it, without needing to be reminded. Fukuyama’s concluding sentences contain a hint of the psychological function that ideology plays. It is not just disgruntlement with the state of the world that stimulates the development and adoption of ideologies. After all, disgruntlement with society there has always been and always will be. Dissatisfaction is the permanent state of mankind, at least of civilized mankind. Not every dissatisfied man is an ideologist, however: for if he were, there would hardly be anyone who was not. Yet ideology, at least as a mass phenomenon, is a comparatively recent development in human history.

Who, then, are ideologists? They are people needy of purpose in life, not in a mundane sense (earning enough to eat or to pay the mortgage, for example) but in the sense of transcendence of the personal, of reassurance that there is something more to existence than existence itself. The desire for transcendence does not occur to many people struggling for a livelihood. Avoiding material failure gives quite sufficient meaning to their lives. By contrast, ideologists have few fears about finding their daily bread. Their difficulty with life is less concrete. Their security gives them the leisure, their education the need, and no doubt their temperament the inclination, to find something above and beyond the flux of daily life.

If this is true, then ideology should flourish where education is widespread, and especially where opportunities are limited for the educated to lose themselves in grand projects, or to take leadership roles to which they believe that their education entitles them. The attractions of ideology are not so much to be found in the state of the world—always lamentable, but sometimes improving, at least in certain respects—but in states of mind. And in many parts of the world, the number of educated people has risen far faster than the capacity of economies to reward them with positions they believe commensurate with their attainments. Even in the most advanced economies, one will always find unhappy educated people searching for the reason that they are not as important as they should be.

One of the first to notice the politicization of intellectuals was the French writer Julien Benda, whose 1927 La trahison des clercs—“the treason of the clerks,” with “clerk” understood in its medieval sense as an educated person distinct from the uneducated laity—gave a phrase to educated discourse. Today, people most frequently use the phrase to signify the allegiance that intellectuals gave to Communism, despite the evident fact that the establishment of Communist regimes led everywhere and always to a decrease in the kind of intellectual freedom and respect for individual rights that intellectuals claimed to defend.

Benda meant something much wider by it, though support for Communism would have come under his rubric: the increasing tendency of intellectuals to pursue lines of thought not for the sake of truth, or for guiding humanity sub specie aeternitatis, but for the sake of attaining power by adopting, justifying, and manipulating the current political passions of sections of humanity, whether national, racial, religious, or economic. The political passions that Benda most feared when he wrote his book were nationalism, xenophobia, and anti-Semitism, which then had plenty of intellectual apologists, and which indeed soon proved cataclysmic in their effects; but really he was defending the autonomy of intellectual and artistic life from political imperatives.

That ideological ways of thinking have survived the collapse of Communism in Eastern Europe and the Soviet Union would not have surprised Benda. The collapse did severely reduce Marxism’s attractiveness, and despite decades of attempts by intellectuals to dissociate the doctrine’s supposed merits from the horrors of the Soviet system, it was only natural that many people believed that the death of Marxism meant the death of ideology itself. But as Benda might have predicted, what resulted instead was the balkanization of ideology—the emergence of a wider choice of ideologies for adoption by those so inclined.

The most obvious example of an ideology that came into prominence—or better, prominently into our consciousness—after Communism’s fall was Islamism. Because of its emphasis on returning to Islamic purity, and its apparent—indeed noisy—rejection of modernity, most people failed to notice how modern a phenomenon Islamism was, not just in time but in spirit. This is evident from reading just one of Islamism’s foundational texts: Sayyid Qutb’s Milestones, first published in 1964. The imprint of Marxism-Leninism is deep upon it, especially the Leninist component.

Qutb starts with cultural criticism that some might find eerily prescient. “The leadership of mankind by Western man is now on the decline, not because Western culture has become poor materially or because its economic and military power has become weak,” he writes. “The period of the Western system has come to an end primarily because it is deprived of those life-giving values which enabled it to be the leader of mankind.” Since, according to Qutb, those “life-giving values” cannot come from the Eastern Bloc, he thinks (like Juan Domingo Perón, the Argentinean dictator, and Tony Blair, the former British prime minister) that a Third Way must exist: which, he says, can only be Islam.

Just as in Marx only the proletariat bears the whole of humanity’s interests, so in Qutb only Muslims (true ones, that is) do. Everyone else is a factionalist. In Qutb’s conception, the state withers away under Islam, just as it does—according to Marx—under Communism, once the true form is established. In Marx, the withering away comes about because there are no sectional material interests left that require a state to enforce them; in Qutb, there is no sectional interest left once true Islam is established because everyone obeys God’s law without the need for interpretation and therefore for interpreters. And when all obey God’s law, no conflict can arise because the law is perfect; therefore there is no need for a state apparatus.

One finds a unity of theory and praxis in both Qutb’s Islamism and Marxism-Leninism. “Philosophy and revolution are inseparable,” said Raya Dunayevskaya, once Trotsky’s secretary and a prominent American Marxist (insofar as such can be said to have existed). And here is Qutb: “Thus these two—preaching and the movement—united, confront ‘the human situation’ with all the necessary methods. For the achievement of freedom of man on earth—of all mankind throughout the earth—it is necessary that these methods should work side by side.”

Like Lenin, Qutb thought that violence would be necessary against the ruling class (of bourgeois in Lenin’s case, unbelievers in Qutb’s): “Those who have usurped the authority of God and are oppressing God’s creatures are not going to give up their power merely through preaching.” Again like Lenin, Qutb believed that until human authority disappeared, the leader’s authority must be complete. Referring to “the Arab” of the Meccan period—an age whose moral qualities he wants to restore—Qutb says: “He was to be trained to follow the discipline of a community which is under the direction of a leader, and to refer to this leader in every matter and to obey his injunctions, even though they might be against his habit or taste.” Not much there with which Lenin could have disagreed. The British Stalinist historian Eric Hobsbawm wrote of himself: “The Party had the first, or more precisely, the only real claim on our lives. . . . Whatever it had ordered, we would have obeyed.”

Qutb is as explicit as Lenin that his party should be a vanguard and not a mass party, for only a vanguard will prove sufficiently dedicated to bring about the revolution. And like Leninism, Qutb’s Islamism is dialectical:

[Islam] does not face practical problems with abstract theories, nor does it confront various stages with unchangeable means. Those who talk about Jihaad in Islam and quote Qur’anic verses do not take into account this aspect, nor do they understand the nature of the various stages through which the movement develops, or the relationship of the verses revealed at various occasions with each stage.

Compare this with Lenin’s Left-Wing Communism, an Infantile Disorder:

Right doctrinairism persisted in recognizing only the old forms, and became utterly bankrupt, for it did not notice the new content. Left doctrinairism persists in the unconditional repudiation of certain old forms, failing to see that the new content is forcing its way through all and sundry forms, that it is our duty as Communists to master all forms, to learn how, with the maximum rapidity, to supplement one form with another, to substitute one for another, and to adapt our tactics to any such change that does not come from our class or from our efforts.

There are many other parallels between Leninism and Qutb’s Islamism, among them the incompatibility of each with anything else, entailing a fight to the finish supposedly followed by permanent bliss for the whole of mankind; a tension between complete determinism (by history and by God, respectively) and the call to intense activism; and the view that only with the installation of their systems does Man become truly himself. For Qutb’s worldview, therefore, the term Islamo-Leninism would be a more accurate description than Islamofascism.

Qutb was a strange man: he never married, for example, because (so he claimed) he found no woman of sufficient purity for him. You wouldn’t need to be Freud to find the explanation suspect, or to find his reaction to Greeley, Colorado, in 1950, where he spent time on a scholarship—he saw it as a hotbed of unrestrained vice—somewhat hysterical, a cover for something seething deeply and disturbingly inside him. Devotion to an ideology can provide an answer of sorts to personal problems, and since personal problems are common, it isn’t surprising that a number of people choose ideology as the solution.

Ideological thinking is not confined to the Islamists in our midst. The need for a simplifying lens that can screen out the intractabilities of life, and of our own lives in particular, springs eternal; and with the demise of Marxism in the West, at least in its most economistic form, a variety of substitute ideologies have arisen from which the disgruntled may choose.

Most started life as legitimate complaints, but as political reforms dealt with reasonable demands, the demands transformed themselves into ideologies, thus illustrating a fact of human psychology: rage is not always proportionate to its occasion but can be a powerful reward in itself. Feminists continued to see every human problem as a manifestation of patriarchy, civil rights activists as a manifestation of racism, homosexual-rights activists as a manifestation of homophobia, anti-globalists as a manifestation of globalization, and radical libertarians as a manifestation of state regulation.

How delightful to have a key to all the miseries, both personal and societal, and to know personal happiness through the single-minded pursuit of an end for the whole of humanity! At all costs, one must keep at bay the realization that came early in life to John Stuart Mill, as he described it in his Autobiography. He asked himself:

“Suppose that all your objects in life were realized; that all the changes in institutions and opinions which you are looking forward to, could be effected at this very instant: would this be a great joy and happiness to you?” And an irrepressible self-consciousness distinctly answered, “No!” At this my heart sank within me: the whole foundation on which my life was constructed fell down. All my happiness was to have been found in the continual pursuit of this end. The end had ceased to charm, and how could there ever again be any interest in the means? I seemed to have nothing left to live for.

This is the question that all ideologists fear, and it explains why reform, far from delighting them, only increases their anxiety and rage. It also explains why traditional religious belief is not an ideology in the sense in which I am using the term, for unlike ideology, it explicitly recognizes the limitations of earthly existence, what we can expect of it, and what we can do by our own unaided efforts. Some ideologies have the flavor of religion; but the absolute certainty of, say, the Anabaptists of Münster, or of today’s Islamists, is ultimately irreligious, since they claimed or claim to know in the very last detail what God requires of us.

The most popular and widest-ranging ideology in the West today is environmentalism, replacing not only Marxism but all the nationalist and xenophobic ideologies that Benda accused intellectuals of espousing in the 1920s. Now, no one who has suffered respiratory difficulties because of smog, or seen the effects of unrestrained industrial pollution, can be indifferent to the environmental consequences of man’s activities; pure laissez-faire will not do. But it isn’t difficult to spot in environmentalists’ work something more than mere concern with a practical problem. Their writings often show themselves akin to the calls to repentance of seventeenth-century divines in the face of plague epidemics, but with the patina of rationality that every ideology needs to disguise its true source in existential angst.

For example, a recent column in the Guardian, by the environmental campaigner George Monbiot, carried the headline THE PLANET IS NOW SO VANDALISED THAT ONLY TOTAL ENERGY RENEWAL CAN SAVE US. Monbiot, it is true, does not offer us heaven on earth if we follow his prescriptions; only the bare—and by no means certain, for “we might have left it too late”—avoidance of total biological annihilation. But behind Monbiot’s urgency, even hysteria, one senses a deep lust for power. He cannot really believe what he says, for starters. “Do we want to be remembered,” he asks rhetorically, “as the generation that saved the banks but let the biosphere collapse?” If it is really true that we must either have “total energy renewal” or die, however, we cannot be remembered as the generation that let the biosphere collapse, for if we let it collapse, ex hypothesi no one will be around to remember us. This reminds me of patients I used to see who would threaten suicide, in the clear expectation of a long life ahead, unless someone did what they wanted. And though Monbiot says that it is uncertain that anything we do now will make any difference, he nevertheless proposes that every human being on the earth follow his prescriptions.

The environmentalist ideology threatens to make serious inroads into the rule of law in Britain. This past September, six environmentalists were acquitted of having caused $50,000 worth of damage to a power station—not because they did not do it but because four witnesses, including a Greenlander, testified to the reality of global warming.

One recalls the disastrous 1878 jury acquittal in St. Petersburg of Vera Zasulich for the attempted assassination of General Trepov, on the grounds of the supposed purity of her motives. The acquittal destroyed all hope of establishing the rule of law in Russia and ushered in an age of terrorism that led directly to one of the greatest catastrophes in human history.

Theodore Dalrymple, a physician, His new book is Not with a Bang but a Whimper.

City Journal – Winter 2009, vol. 19, no. 1

Federico Rodriguez Moreno, Jeanette Thuresson, Andreas Lovén

Janne

Posted: 10 February 2009 - 09:24 - Reply

Det er noget af en opgave Karen Jespersen er kastet ud i. Jeg støtter hendes kurs. Og jeg forstår at hun måtte forlade det hamasiserede socialdemokrati. Socialdemokraterne er langt ud efterhånden. Først kræver Lykketoft at vi taler pænt om Hamas og nu dette. Desuden har vi set at en S politiker i Århus støtter faste for børn i skoletiden. S vil bruge borgernes sekulære rådhuse til at fejre ramadan for skattekroner. Socialdemokraterne har været med til at indføre halalmad i folkeskolen i København. En muslimsk socialdemokrat har holdt møde med Hizb ut Tahrir. En S politiker har foreslået svømmetider i borgernes fælles svømmehal kun for muslimske kvinder. En socialdemokratisk politiker har på et tidspunkt udstedt en fatwa. Mange socialdemokrater er tørklædevogtere. Og en århusiansk borgmester sætter sin lid til imamer. Godt at Karen Jespersen har sin gode fornuft og forstand i behold. Det har mange socialdemokrater bestemt ikke mere. De kigger på vores samfund og borgere med religionspolitiske parallelsamfunds øjne. Det er ikke Karen Jespersen der laver parallelsamfund, nej, det er imamer og socialdemokrater som den københavnske borgmester, der gør det. Splitter vores samfund ad – i rent og urent og i rettroende og vantro.

“Det er farligt, hvis man dæmoniserer så stor en gruppe, som Muslimernes Fællesråd efter min opfattelse repræsenterer.” – siger den socialdemokratiske borgmester. Farligt for hvem? Han lyder som Lykketoft. Hvad sker der os danskere hvis vi vover at kritisere Hamas og andre religiøse grupper, evt. dem der findes i Danmark? Skal vi så igennem en ny muhammedkrise? Boykot af Danmark osv.? Han agerer allerede som en vantro under dog i København. En afrettet dhimmi.

“Det er derimod problematisk, at vi får en debat om ekstremisme, hver gang der kommer en ny organisation, der forsøger at samle de muslimske samfund,« siger Jakob Hougaard,”

Han tænker allerede i muslimer kontra andre. Men hvorfor ikke bare tænke i mennesker? Det er det Karen Jespersen gør. Hun tænker et helt samfund med sammenhængskraft bestående af MENNESKER og BORGERE. Hun går ikke ind på apartheid tanken: muslimer og andre.

Nogle socialdemokrater samler ikke borgere, men deler dem i stigende grad op i apartheid og parallelsamfund. Muslimske grupper og andre grupper. Derfor mener nogle socialdemokrater, f.eks. den københavnske borgmester, at det er en moderne, sekulær og selvstændig kvindelig minister som Karen Jespersen, som vil samle og tænke i sekulære og oplyste baner, der er et problem, og ikke imamer der praktiserer kønsapartheid og opdeler i rent og urent og i rettroende og vantro. Der er gået religiøs macho opdelings kultur i socialdemokraterne. Som der er i SF og Enhedslisten.

Det er tid til at integrationstitlen og arbejdsområdet droppes. Integrationsborgmesteren integrerer ikke, men laver parallelsamfund og apartheid og gøder jorden for religiøs macho kultur og opdeling af mennesker i rene og urene og rettroende og vantro ved at lave muslimske grupper kontra andre.
Integration er blevet et andet ord for religiøs apartheidkultur i Danmark.

Janne

Posted: 10 February 2009 - 09:54 - Reply

Sikke et bagland smarte gucci Helle Thorning-Schmidt holder sig…

Gunnar Biering

Posted: 10 February 2009 - 10:36 - Reply

En helt anden sag – for de historiebevidste:

I morgen er det 350 året for Stormen på København. Da det var et af de få helt afgørende “vind eller forsvind”-slag i Danmarkshistorien, bør det da lige markeres. Om ikke af det nuværende bystyre, så af en borgerlig regering – og af Snaphanen.

mvh

Gunnar Biering

Janne

Posted: 10 February 2009 - 10:46 - Reply

“Får et år siden blev Danmark ramt af uroligheder. Nat efter nat vinterferien igennem brændte unge skoler, biler og containere af. I dag er skyderier blevet en del af vores hverdag, og vi har vænnet os til, at uenigheder fører til uroligheder, skriver Det Radikale Venstres leder Margrethe Vestager.”

h t t p://jp.dk/meninger/kronik/article1597803.ece

Nå, har VI vænnet os til det? Hun kan nøjes med at tale for sig selv, kan hun, for jeg har ikke vænnet mig til disse ting og jeg kender mange der heller ikke har. Endnu et eksempel på hvor virkelighedsresistent Det Radikale Venstre segment er.

Bjovulf

Posted: 10 February 2009 - 12:01 - Reply

Är Danmarks invandringspolitik avskräckande?

Ställningen just nu:
Ja (27.7 %)
Nej (72.3 %)

http://www.aftonbladet.se/debatt/article4354227.ab

Haha – sgu nok ikke lige hvad PK-gloriepudserne havde
forventet eller håbet på.

Måske er der ligefrem en virkelig virkelighed derude, fjernt fra “elitens”
og de pesudointellektuelle narrehattes skriveborde og teorier, hvor
virkelige mennesker kender sandheden om cirkus Multi-Kulti
og de meget alvorlige konsekvenser og de dystre fremtidsperspektiver.

Noget siger mig, at det svenske valg i 2010 bliver yderst interessant
at følge – måske er svinske, misinformerende artikler som denne i virkeligheden
en del af valgkampen, som skal få svenskerne til at afsky “danske” tilstande ?

Jeg tror, at den svenske menings-”elite” vil blive forbløffet over, hvor hurtigt
realiteterne vil overhale deres komplet naive forsøg på skønmaleri og udskamning
af deres egen befolkning – og naboerne. De må have meget tiltro til deres egne kommunikationsevner, hvis de tror, at selv svenskerne vil købe deres fantasterier
meget længere.

H.

Rolf Krake

Posted: 10 February 2009 - 12:52 - Reply

Borgmester kalder Karen Jespersen for ‘farlig’

http://jp.dk/indland/kbh/article1598231.ece

Vi er vidst ikke i tvivl om, hvem der reelt er farlige… Naivisterne.

Johansen

Posted: 10 February 2009 - 12:55 - Reply

Jeg støtter også Karen Jespersen i de synspunkter, hun i dag giver udtryk for i Jyllands-Posten.

Det er trættende, at hver gang man kritiserer de bogstavtro, så slynges ordet farligt ud mod en. Som en stempelmaskine der er gået amok, stemples man med ord som farlig, fremmefjendsk, anti-muslim, man har ikke tiltro til egen kultur, hijaben integrerer og andet notorisk nonsens.

Nej, vi vil ikke anerkende ekstremister, som prædiker islamisk kønsapartheid, og vi vil ikke have islamisk apartheidkultur, som splitter mennesker op i “rene” og “urene”, “rettro” og “vantro”. Det kan godt være, at de nævnte ekstremister ikke er ekstremister i forhold til f. eks. Hiz-ut-Tahrir. Men de er dog stadig ekstremister i forhold til moderne, sekulær målestok.

JensH

Posted: 10 February 2009 - 13:06 - Reply

40.000 ekstremister i Danmark??!!! Stennings-Petersen er da alt for beskeden. Der er da mange flere:

http://www.berlingske.dk/article/20090210/danmark/90210062/

Noget andet er så, at den gode imam og jeg nok har en temmelig forskellig måde at definere hvad “ekstremisme” er.

PeterK

Posted: 10 February 2009 - 13:07 - Reply

Lidt off topic

Der er meget tyst om detaljerne ved våbentyveriet i Slagelse. Så må vi tilbage til den disciplin vores forældre og bedsteforældre udviklede under den forrige besættelse – at læse det der ikke står.

Det ligger fast, at det ikke var pistoler og småting der forsvandt, men slagkraftigt grej. Det ligger også fast, at det ikke var værnepligtige, der stjal det. Det ligger også fast at våbnene skulle til Afghanistan, og at det var folk der kendte til den detalje, der stjal dem. Politiet oplyser at de er kriminelle, det er man vel når man begår indbrud, men ikke fra en af de kendte bander. Altså er det ikke muslimske bander (husk det er ikke “indvandrere”, de fleste af dem er født her), eller rockere. Det er nok heller ikke rambuktyve, eller drugpushere. Hvem er det så?

Kunne man bare svagt forestille sig en gruppering af tidligere soldater der har gjort tjeneste i Afghanistan og set Islam tæt på, der var i gang med at oprette en bevæbnet modstandsgruppe? De første seriøse nu-kan-det-fandeme-være-nok. Eller er det tankespind?

Frihedskæmperne under den forrige besættelse blev jo også betegnet som kriminelle og anholdt af det danske politi og udleveret til den tyske besættelsesmagt. Det var først efter Stalingrad, Kursk og tabet af u-bådskrigen i Atlanten, efter det danske politi blev sendt i tyske lejre, at det officielle Danmark i sidste øjeblik skiftede side.

JensH

Posted: 10 February 2009 - 13:21 - Reply

@Bjovulf

Jeg var lige inde og checke på Aftonhoran, og lige nu er der ikke ændret noget i.f.t. dit indlæg tidligere:

Ställningen just nu:
Ja (27.7 %)
Nej (72.3 %)

Totalt har 14152 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-02-07 18:52

LFPC

Posted: 10 February 2009 - 13:53 - Reply

“Det kan godt være, at de nævnte ekstremister ikke er ekstremister i forhold til f. eks. Hiz-ut-Tahrir”.

Selv HuT vil jo vist nå målet uden voldsanvendelse. Men ingen tvivl om at uanset hvem man kigger på, er forskellene i graden af ekstremisme uden betydning for os. Det er alt sammen lige uantageligt.

Magga

Posted: 10 February 2009 - 14:06 - Reply

Kommentar til et smukt billede og Ovids sang, der ganske vist handler om en alder på 700 år eller så.

To Autumn

Where are the songs of Spring? Ay, where are they?
Think not of them, thou hast thy music too, -
While barred clouds bloom the soft-dying day,
And touch the stubble-plains with rosy hue;
Then in a wailful choir the small gnats mourn
Among the river sallows, borne aloft
Or sinking as the light wind lives or dies;
And full-grown lambs loud bleat from hilly bourn;
Hedge-crickets sing; and now with treble soft
The red-breast whistles form at garden-croft;
And gathering swallovs twitter in the skies.

Keats.

AN

Posted: 10 February 2009 - 14:40 - Reply

Johansen og Rolf Krake: “Borgmester kalder Karen Jespersen for ‘farlig’”

Det er siger radikal/sosse-segmentet jo om alle med fornuft, der modsiger dem. Jelved optrådte også i helsides-avisartikler i A3-format og brug af de største avistyper til kæmpeoverskriften: “Fogh er en farlig mand”.

JensH

Posted: 10 February 2009 - 15:19 - Reply

Rønn Hornbech kvajer sig igen-igen:

http://politiken.dk/indland/article646590.ece

Suk!!!

Magga

Posted: 10 February 2009 - 15:40 - Reply

JensH

Det er jo forfærdeligt, at integrationsministeren er så dårligt orienteret iog kke selv sørger for at få ryddet op. Skylden må også lægges på dårlige og uvidende embedsmænd, politiet og PET,

Sikken flok idioter.

JensH

Posted: 10 February 2009 - 16:02 - Reply

@Magga

“Det er jo forfærdeligt, at integrationsministeren er så dårligt orienteret”

Det er jeg ikke så sikker på de ikke er. Mon ikke de kender til Stennings-Petersen og konsorters udtalelser omn sharia og stening. Det kunne jo tænkes, at ministeriet simplelthen i mangel på andre ‘samarbejdspartnere’ har valgt at se bort fra, at Muslimernes Fællesråd har ekstremister blandt deres ledende medlemmer. Dem man alternativt skulle føre ‘dialog’ med er meget værre, og i ministeriet tænker man måske i retning af, at disse ekstremister i det mindste (udadtil) tager afstand fra vold og terror. ‘Dialog’ er jo utroligt vigitgt i vore dage, vel nærmest et success-kriterium i sig selv, så det er et ‘must’ at et ministerium som ‘Integrations-ministeriet’ må have nogen at føre ‘dialog’ med, ikke sandt.

steen

Posted: 10 February 2009 - 16:04 - Reply

Tak, Magga. Man må ha pauser, ikke ? Du ser det er Kongens Have, vintertid? I det lille hus i Sølvgaderækken, boede Karen Blixen den sidste tid.

Heldigvis kan laptoppen spiller Schubert, samtidigt med at jeg surfer gennem livet elendige gang, her og navnlig i Sverige. Hele verden i skødet, man vælger bare den kønne eller den grimme, håbet eller mismodet. Er det for meget, så klik, vupti borte……………….

Magga

Posted: 10 February 2009 - 16:05 - Reply

Jensh

Det er da muligt, at hele forsamlingen spiller komedie, men det slipper de ikke godt fra i længden.

JensH

Posted: 10 February 2009 - 16:18 - Reply

@Magga

“men det slipper de ikke godt fra i længden.”

Forhåbentlig ikke. Men generelt opfatter jeg al denne politiker-snak om ‘dialog’ og ‘integration’ som et stort skuespil der skal sløre, at de rent faktisk ikke aner deres levende råd om hvad de skal stille op med de gigant-problemer den massive muslimske indvandring gennem de seneste 30-40 år har skabt.

Hver gang der kommer en ny chokerende rapport sætter politikerne automatpiloten til, og snakker igen-igen om “at vi må sikre en bedre integration”, hvorefter de endnu engang bevilliger nye skatteyder-milliarder til fuldstændigt nyttesløse ‘integrations-projekter’. Så ser det jo ud som de gør noget ved problemerne, selvom de inderst inde selvfølgelig må vide, at det ikke nytter en disse.

Jeg kunne godt tænke mig at få det nøjagtige tal for hvor mange milliarder skatteyder-kroner der gennem de seneste 30 år er blevet bevilliget til ‘integration’, og hvor meget vi egentlig har fået for pengene. Jeg tror vi i så fald vil stå med Danmarks-historiens største skandale når det kommer til totalt nyttesløst spild af ‘betroede skatteydermidler’, og der ville være til mindst 30-40 rigsretssager mod diverse ledende politikere. Når det kommer til indvandring og ‘integration’ har politkerne ikke udvist ‘rettidig omhu’, og det kunne være interessant hvor mange ‘storebæltbroer’ der er gået op i røg på den konto.

WilliamJansen

Posted: 10 February 2009 - 16:32 - Reply

Er der nogen der har noget skidt på Zubair Butt Hussain, eller bliver han bashet udelukkende på baggrund af ekstremisten Abdul Wahid-Pedersen? Har Zubair nogensinde på egen hånd lavet eller sagt noget der er ekstremt efter danske standarder?

steen

Posted: 10 February 2009 - 16:37 - Reply

tjoh, han forstod heller ikke i 2006, hvor vigtige grundpillerne i et demokrati er. Han var på Tøger og debatsanitørernes side, den som efter min mening leder til censur – og vold.

Vejle Amts Folkeblad | 02.02.2006 | 247 ord | artikel-id: e056d5e2

Tegninger vil ikke få god modtagelse

Det vil snarere føles som en hetz mod muslimer end som en pæl i bolværket på ytringsfriheden, at flere europæiske aviser onsdag trykte de famøse Muhammedtegninger . Det siger cand.polit. Zubair Butt Hussain , der er talsmand for foreningen Muslimer i Dialog. – Jeg tror ikke, at man vil forstå det som en del af ytringsfriheden, fordi det er en direkte følge af, at tegningerne har været bragt i Jyllands-Posten. Man putter efterhånden så meget under ytringsfrihedens kappe, at jeg er bange for, at vi sejrer os ihjel, siger han.
Frygter Frankrig
Han frygter, at offentliggørelsen af tegningerne i andre europæiske lande kan antænde uroligheder, ikke mindst i Frankrig, hvor der senest har været optøjer i visse områder. – Hvis man har et større mål og arbejder for ytringsfriheden og menneskerettigheder i verden, så er det her ikke en god måde at synliggøre disse værdier. Det, at man har ytringsfrihed, betyder ikke, at omtanken, dialogen og den gensidige respekt negligeres. Det er, som om man sætter lighedstegn mellem at være troende og uden for pædagogisk rækkevidde, siger Zubair Butt Hussain . Han mener, at presset på Jyllands-Posten indirekte er blevet mindre, efter at de øvrige lande også har valgt at publicere tegningerne. - Men vi nærmer os ingen dialog. Vi diskuterer stadig ikke på et ordentligt niveau. Temaet er fortsat: Enten er du for, eller også er du imod. Og er man imod publiceringen af tegningerne, er man også imod ytringsfriheden – magen til stupiditet har jeg sjældent været vidne til, siger han. /ritzau/

Derudover har han i sit job i Sundhedsstyrelsen så godt han kunne, fortiet hvem det er , der tegner sig for den uhyrlige øgning af misdannede børn. http://tinyurl.com/b3ely2

Magga

Posted: 10 February 2009 - 16:59 - Reply

JensH

Ja, der har du fat i noget, der ulmer. For nogle uger siden læste jeg i JP, at der har været flere hundrede integrationsprojekter i Kbh., og at en masse stadig kører, uden at der er den mindste styr på noget eller har fundet evalueringer sted. Nogen synes, at der må gøres noget.

Det er jo sikkert, som du skriver, sådan at politikerne blot bevilger nogle penge med memmelrum, fordi de ikke aner, hvad de ellers skal gøre.

MEN DERFOR ER DET ALLIGEVEL DYBT UFORSVARLIGT AT BEVILGE PENGE TIL DET MUSLIMSKE BRODERSKABS AKTIVITETER.

William Jansen

Zubair Butt Hussain og Muslimernes Fællesråd omtales i Helle Merete Brix’ “Mod Mørket. Det Muslimske Broderskab i Europa” side 52. Det er i kapitlet “Brødrene i Danmark”.

DET MUSLIMSKE BRODERSKAB er kodeordet.

Måske er han nævnt i de artikler, som terrorforskeren Lars Erslev Andersen skrev om et møde i Den Sorte Diamant for et par år siden, og som jeg lige er blevet mindet om. Erslev Andersen var helt oppe på mærkermen over det møde, hvor den grusomme Yvonne Ridley var hovedtaler. Brix nævner s. 51, at Ripley “finder jihad-videoer med halsoverskæringer nødvendige som modvægt til det, hun betegner som vestlig propaganda”.

Hov, Brix har ifm. Ripley en fodnote til Erslev Andersens “Debat uden dialog” i JP 1. okt. 2005, det er måske en af de artikler, jeg tænker på. Han var meget harm over, hvad han oplevede den aften og vendte senere tilbage til den i en anden artikel. Det er muligt, at den første var en kronik.

Vend gerne tilbage, hvis du finder noget?

Magga

Posted: 10 February 2009 - 17:04 - Reply

Om Lars Erslev Andersen

http://tiny.cc/nNbGh

Janne

Posted: 10 February 2009 - 17:31 - Reply

Engang sagde Poul Nyrup Rasmussen at DF aldrig bliver stueren – siden er DF både vokset og er blevet stueren. Nu siger en anden socialdemokrat at Karen Jespersen er farlig – må det gøre at tilslutningen til Karen Jespersens fornuftige kurs vokser! Fornuft, ræson og sekularisme har efterhånden trange kår i religiøse dogme København.

I Odense er der heldigvis en udstilling (der går i den stik modsatte retning) om PH og en helt speciel – og meget aktuel lampe.

“BLACKOUT

Centralt for udstillingen er Poul Henningsens mørklægningslampe, som han udviklede til Tivoli i 1941. Lampen var designet således, at den ikke kaster sit lys opad. Dette betød, at Tivoli kunne holde åbent om aftenen i krigsårene på trods af mørklægningspåbuddet.”

h t t p://www.brandts.dk/wm140887

Hvorfor mon PH (heldigvis) sådan er kommet i vælten nu og hvorfor netop en lampe som blev lavet under 2. verdenskrig? Museets og ide personernes modstand mod islamisternes tyranniske og videns- og kritikforskrækkede mørklægningstrang og den øgede censur i EU?

Det kan man jo håbe.

Emeritus

Posted: 10 February 2009 - 17:54 - Reply

Til Peter K.

‘…Lidt off topic…’

Ja, det må man sige. Jeg undrer mig lige så meget, som du gør – og tænker mit.
Min undren kan du læse lidt mere om på tråden: Grisajävlar, hvor jeg vel nok en anelse OT-agtigt, men med et rigtig snedigt ‘kunstgreb’ prøver at åbne for Antvorskov-debatten på tråden.

Med venlig hilsen

Bjovulf

Posted: 10 February 2009 - 17:58 - Reply

@ Jens H.

Ok, tak for opdateringen – skal vi gætte på at artiklen
med alle de negative kommentarer og især afstemningen hurtigt
kommer til at forsvinde ?

Det er yderst opmuntrende, at så mange svenskere tilsyneladende
har fået mere end nok nu og så åbent tør at give udtryk for det,
når de endelig får chancen.

———————————————————————————————-

Har I set det denne artikel ? Om “daily act of worship” ( ca. “morgebøn” ) i engelsk skoler.

“A Sheffield head teacher has resigned after parents complained about her plans to scrap separate assemblies for Muslim pupils.”

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/south_yorkshire/7880690.stm

Bemærk især afslutningen:

“The Muslim Council of Britain proposes that in schools where most of the pupils have an Islamic faith background, the school should seek the power to implement more appropriate arrangements.”

Gad vide, hvad de mon har af forslag i den henseende ….

H.

Bjovulf

Posted: 10 February 2009 - 18:31 - Reply

S bliver da bare ikke klogere ;-)

Man skulle da tro, at de barske realiteter – som de endda selv har medvirket
til at skabe i afgrundsdyb naivitet, uansvarlighed, berørirngsangst og evigt leflende kulturrelativisme – snart ville fise ind på lystavlen i brede dele af partiet – men ih,nej !

http://politiken.dk/politik/article646505.ece

S: København må godt samarbejde med kontroversiel imam
Velfærdsministeren kritiserer København for at samarbejde med imam Abdul Wahid Pedersen.
Af Mikael Børsting

Abdul Wahid Pedersen har ved møder på rådhuset repræsenteret paraplyorganisationen Muslimernes Fællesråd. – Foto: JENS DRESLING

Mens velfærdsminister Karen Jespersen (V) advarer København Kommune om at blåstemple »ekstremister« ved at samarbejde med muslimer som imam Abdul Wahid Pedersen, så er Socialdemokraterne på Christiansborg anderledes tilbageholdende i sagen.

Ifølge partiets integrationsordfører Henrik Dam Kristensen vil Socialdemokraterne på Christiansborg ikke lægge pres på partifællerne på Københavns rådhus.

»Jeg bryder mig ikke om typer som Abdul Wahid Pedersen, som har talt positivt om stening. Det står helt klart. Men jeg vil ikke gå så langt som til at sige, at Københavns Kommune ikke må samarbejde med typer som ham«, siger Henrik Dam Kristensen.

….

Skulle vi så også samarbejde med flygtede tyske nazister og lytte til deres vanvittige krav,
hvis de bare ankom i stort nok antal ?

Skulle emigrerede hovedjægere og kannibaler også have lov at udleve deres “ædle” kulturer her for fuld skrue ?

Og hvad fanatiske britiske venstreside-bilister ? ;-)
De kunne jo bare hævde, at venstresidekørsel skam er en ufravigelig del af deres kultur /religion -
eller skabe en ny med det som hovedindhold.

Det er fandeme så lallenaivt og totalt blåøjet, at det gør helt ondt at se på.
Var der ikke på et tidspunkt nogle i S, der forsøgte at få Henrik Dam som leder af S og
dermed statsministerkandidat?

Manden har åbenbart stadig ikke fattet, at det er S selv, der har skræmt en stor del
af sine tidligere (potentielle) vælgere væk ( som jo næppe vender tilbage i større antal
med den slags bindegale og virkelighedsfjerne udtalelser ;-) )
med den komplet naive indvandringspolitik – nogle skulle jo bære de yderst alvorlige byrder, når “eliten”, de evigt flove kunstnere og alle de andre selvgode, pseudointellektuelle gloriepudsere skulle spille gode på den jævne mands bekostning årti efter årti. For de typer kunne da virkelig aldrig drømme om SELV at bo op ad problemerne, endsige lade deres børn frekventere de “kulturberigede” skoler. Nej, så da hellere tilsvine brede elementer af det danske folk med sprogets grovest mulige skældsord.

Men se om man i S vil vågne op til realiteterne … og han går vist endda for at
tilhøre højrefløjen ;-) Hvad kan de andre mon så ikke finde på af endnu større tåbeligheder ?
Man kan da sandelig kun håbe, at denne og lignende sager vil skræmme endnu flere vælgere
væk fra S. Vi siger bare “på forhånd tak”.

Desværre, Willy & Helle – det bliver sgu nok heller ikke denne gang … ;-)

H.

Janne

Posted: 10 February 2009 - 18:41 - Reply

Det er faktisk pæne og søde Helle Thorning-Schmidts parti der synes at der skal samarbejdes med bl.a. imam Petersen. Hvad med øvrige kvinder i socialdemokratiet? Mener de også at det er en god ide med mere samarbejde med kønsapartheid imamer?

Bjovulf

Posted: 10 February 2009 - 19:04 - Reply

Janne

Posted: 10 February 2009 - 19:34 - Reply

Socialdemokrater bryder sig ikke om kritik af Hamas.

Godt der så er andre der kritiserer, når det er nødvendigt.

“Amnesty International beskylder i dag den militante islamiske Hamasbevægelse for at gennemføre en overlagt kampagne om at dræbe eller lemlæste et stort antal interne palæstinensiske modstandere.”

h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/313331:Udland–Amnesty–Hamas-elim inerer-modstandere

Kakao

Posted: 10 February 2009 - 22:28 - Reply

“Har Zubair nogensinde på egen hånd lavet eller sagt noget der er ekstremt efter danske standarder?”

Ja, der findes masser af ekstreme udtalelser fra denne person.

Johansen

Posted: 11 February 2009 - 12:06 - Reply

Hvis ikke stenings-Pedersen er ekstrem, hvem er så?
Socialdemokraterne er ude hvor de ikke kan bunde.

I dagens udgave af Jyllands-Posten er der en genial tegning af imam Abdul Wahid, som gjalder Allah ud fra Københavns rådhus. Tegningen kan også ses på hjemmesiden.
Den tegning fortjener at blive puttet i glas og ramme. Det er godt helt tiden at holde fokus på de mørke kræfter, som vi desværre er oppe imod.

Lederen bakker heldigvis op om Karen Jespersens kurs:

http://jp.dk/meninger/leder/article1598848.ece

Der er en to sides artikel om den jagede hollandske tegner, Gregorius Nekschot og Katrine Winkel Holm har skrevet kronikken om tegnerens besøg i Trykkefrihedsselskabet:

http://jp.dk/meninger/kronik/article1598873.ece

JensH

Posted: 11 February 2009 - 12:41 - Reply

@Johansen

“I dagens udgave af Jyllands-Posten er der en genial tegning af imam Abdul Wahid”

Tegningen af Stennings-Petersen er lagt ud på JP.DK:

http://jp.dk/meninger/tegning/article1598853.ece

Leave a Reply

For at skrive en kommentar skal E-mail-, Navn- og selve kommentarfeltet udfyldes. Din e-mail vises efterfølgende ikke på siden.

Grundet forholdsregler mod spam, kan der gå længere tid før din kommentar offentliggøres på siden.

HTML-tags såsom <b>, <i>, <strong> kan bruges.
Navn:

E-mail:

Web: