4
mar
Seneste opdatering: 6/3-09 kl. 0132
62 kommentarer - Tryk for at kommentere!

viste sig at være en meget seværdig DR Dokumentar.

7 danskere er nu dømt for at planlægge terroraktioner i Danmark eller udlandet, og flere har været sigtet. For første gang får seerne mulighed for at se de unge muslimer i øjnene, da DR får adgang til de dømte og kredsen omkring dem. Det viser sig, at de sjældent kommer fra nogen særlig religiøs baggrund. I stedet er de blevet radikaliseret som unge her i Danmark. Se dokumentaren online   (58:47)

6bussprangning

Ingen af de dømte  medgiver nogen skyld. De mener tværtimod at de er uretfærdigt dømt og at det danske retsvæsen er styret fra USA (!) og de lyver i det hele taget så stærkt, som en hest kan rende. Mohammad Zaher fra Vollsmose, der fik 12 år  fængsel for at have  produceret det hypereksplosive TATP, siger at “det var fyrværkeri til at fejre  hans søns fødselsdag med”. Foto ovenfor fra filmen, er fra DRs forsøg med sprængstoffer. Man ser virkningen af en sølle 25 kg (svarende til en rygsæk) gødningsbombe placeret i en udrangeret  HT- bus. Hvad TATP havde gjort ved bussen, kan man jo prøve at forestille sig. Dommeren købte ikke den med børnefødselsdagen, DR  og Magnus Ranstorp heller ikke.

Fakta om 34-årige Mohammad Zaher

 * Mohammad Zaher er 34 år og af palæstinensisk oprindelse. Han er invalidepensionist efter en trafikulykke. Fortid i militæret og ifølge eget udsagn ekspert i sprængstoffer. Op til anholdelsen underviste han elever i Koranen.

  * Anses af anklagemyndigheden som hovedmanden i terrorsagen. Under ransagningen hos Mohammad Zaher fandt politiet 50 gram af sprængstoffet TATP på badeværelset. Han havde ingredienserne til mere TATP i form af brintoverilte, 2,5 liter acetone og svovlsyre.

Fra Nørrebro til asyl i Gladsaxe

En forfaldshistorie om islamiseringen og forråelsen af en bydel til dem, der endnu er indenfor pædagogisk rækkevidde:

Johan fortalte at han har boet på Blågårds Plads i 18 år – hvis det var for at give hans indlæg tyngde, vil jeg haste med at fortælle, at jeg nåede at bo der i 19 år inden jeg flygtede!!! Johans indlæg er i fuldstændigt tråd med næsten alle venstreorienterede på Nørrebro. Jeg er selv socialist, men stoppede med at gå i takt med resten af venstrefløjen på Nørrebro for flere år siden. Nu kan jeg dyrke venstrefløjen i Gladsaxe. Men med hensyn til Blågårds Plads skal jeg gerne forklare Johan Olsen – og resten af venstrefløjen – hvad der skete:

Op til midten af halvfemserne var der stort set ingen problemer mellem muslimer og resten af samfundet. Der var stigende kriminalitet, ja, men ikke mere end at det sagtent kunne klares og forklares. Men fra midten af halvfemserne satte islamiseringen ind.……….. Hodjas Blog

Indtrykket af Nørrebro idag 15-15.30: Færre mennesker på gaden der går måske noget hurtigere. Flere af politiets skovvogne  passerer med korte mellemrum. Selv vil man sådan set også gerne  ud igen, selvom det er på vippen i hovedet, om det er irrationelt.

Nørrebro i akademisk venstrefløjsoptik, 1998

Fra bagsideteksten til ” “Rødderne” fra Blågårds Plads” af Lulu Hjarnø:

“Rødderne” fra Blågårds Plads er en dybdeborende undersøgelse af et sammenstød mellem politiet og en gruppe 2. generationsindvandrere på Nørrebro i sommeren 1997. Bogen er baseret på interviews og viser, at politiet gennem en optrapning af kontrollen og overvågningen af de unge 2. generationsindvandrere skaber et voksende had og misstemning. De unge oplever, at de bl. a. på grund af diskriminering ikke har mulighed for at få et arbejde, og i deres bestræbelser på at få et forbrug svarende til andre unge, havner en del i kriminalitet, og kommer derved i konflikt med politiet. […]

Det er på tide, at politikerne for alvor erkender, at der er behov for en massiv social indsats, og at man ikke kan overlade det til politiet at løse de sociale problemer.

“Et delt folk”, må man jo nok sige, men måske i en anden betydning end fr. Hjarnø havde i tankerne (LFPC).

Til husvalelse

Svensson kan sove trygt videre. I 2009 skulle der iflg. prognose med lidt held komme 43.000 “familiesammenførte”. Det er mere end tre gange så mange som i Danmark år 2000,  da selv danske socialdemokrater kaldte det “smertegrænsen”:

Sverige måste inte höja ribban för asylsökande när EU samordnar sin flyktingpolitik. Det avgör Sverige, säger Peter Bosch, migrationsexpert vid kommissionen. I slutet av 2009, då Sverige fortfarande har hand om ordförandeklubban, ska Europeiska Unionen enas om ett program för en gemensam asylpolitik. Det kallas redan för Stockholmsprogrammet, och ska bli ett nytt femårsprogram för den kommande politiken.Grundbulten i programmet är att skapa gemensamma spelregler mellan medlemsländerna. Skillnaderna mellan länderna är i dag stora när det gäller praxis över vem som får stanna och inte stanna. Förra året fick exempelvis 75 procent av de irakier som sökte asyl i Sverige permanent uppehållstillstånd. Men av de irakier som sökte asyl i Grekland fick endast 1 procent stanna……

Många kritiker befarar att harmoniseringen av Europas flyktingpolitik kommer att leda till att ribban för att komma till Sverige höjs. Men så behöver det inte alls bli, underströk Peter Bosch, som också medverkade vid det välbesökta seminariet.  – Sverige har en stark humanitär tradition på detta område och har en ambitiös politik. Vår ambition är att fler länder i unionen ska följa det svenska exemplet. Men det måste inte betyda att Sverige får en tuffare flyktingpolitik, vilket många kritiker hävdar, underströk Peter Bosch. Sverige kan behålla generös asylpolitik (*husvalelse:  trøst,lindring)

“följa det svenska exemplet”…..I 1995 var det Sveriges ambition, at hele EU skulle have svensk alkoholpolitik. Der er ingen grænser for officiel, svensk ønsketænkning. Hvad siger befolkningen forresten om den  fortsatte  “generøsitet” ? Nå, ikke det ?

Verbalkrigerisk Henriette Kjær

“Jeg er parat til at gå så langt som det kræver, selv at sætte militæret ind på Nørrebro”. Det kan blive før Kjær aner det. Ved den seneste franske “intifada”, skød de med skarpt mod politiet, så dér kan det være  hæren allerede næste gang. Rockerne og indvandrerbanderne oplever at nye medlemmer strømmer til fra alle dele af landet. Politiet er ved at miste overblikket over udviklingen

Jacob Hougaard (S) er en nøjsom mand

Eller også er han enfoldig grænsende til det kriminelt landsskadelige. Vælg selv. Mens Nørrebro syder, spiller Københavns beskæftigelses- og integrationsborgmester små sjove melodunter på sin violin (LFPC):

[…] Wahid Pedersen svarede prompte [adspurgt om sit syn på stening]: »Jeg er naturligvis selv meget ked af, at det gang på gang kommer til at fremstå i medierne, som om jeg forsvarer stening. Eller endda “går ind for stening”, som det også somme tider kommer til udtryk. Det er dog ingenlunde tilfældet.«

Det svar er tilfredsstillende for mig. Men jeg ved godt, at Karen Jespersen ikke er så let at stille tilfreds.

I “Go’morgen Danmark” (19/2) blev hun spurgt, hvad Wahid Pedersen skulle sige, for at hun var tilfreds. »Han skal sige, at islam er en personlig religion, det er ikke ideologisk politik, som vi skal indrette vores samfund efter. Han skal sige, at vi går ind for ligestilling af kvinder, vi skal ikke rette os efter de formuleringer, der er i Koranen om, at kvinder er underordnet manden, og kvinder skal adlyde manden.«

Wahid Pedersens svar faldt uden betænkeligheder: »Alt det har jeg slet ingen problemer med at sige ja til lige her på stedet, Karen . Alt det er fuldstændig i overensstemmelse med alt, hvad jeg mener og synes og tænker.«

Dette burde faktisk føre til, at Karen Jespersen gav Abdul Wahid Pedersen oprejsning – eller i det mindste stak piben ind. Jacob Hougaard: Det sagde Abdul Wahid Pedersen (JP 4.3.2009)

»Så ser en Muhammed-kris ut på svenska«

Et  åbent brev til Naser Khader fra den svenske kunstner Fredrik Axwik.:

Jodå, visst har Sverige en egen Muhammed-kris, även om inte alla känner till det, t.ex. personer som Khader som härförleden tyckte att Sverige behövde en egen Muhammed-kris. Även svenska riksmedia (Svenska Dagbladet) verkar ha blandat ihop korten. Häromdan utsåg man nämligen Lars Vilks teckningar som skyldiga till den Danska Muhammedkrisen 2005… Nåväl. Tillbaka till den verkligt svenska Muhammed-krisen. En liten oskyldig teckning till en hundutställning för två år sedan startade allting och satte snöbollen i rullning.

Det hela började med att konstnären Lars Vilks blev inviterad till en ganska obskyr utställning på hembygdsgården i Tällerud (juli 2007) med temat “Hunden i konsten“. Det hela låg på en relativt låg nivå och bestod nog mest av moster Agdas målning av sin pudel osv. Alltså ingen enorm konstnärlig höjd. Men Curatorn bjöd in även Vilks – kanske med en förhoppning om lite flärd till den annars rätt tandlösa föreställningen. Lars funderade och skickade in ett förslag, som Curatorn accepterade. Lars bidrag bestod av teckningar av en rondell-hund, en tämligen svensk företeelse. Av någon anledning satte Lars en turban på rondell-hunden och kallade teckningen för “Profeten M som rondellhund”. Detta blev tolkat som “Muhammed” och då träffade skiten fläkten, som amerikanerna säger. Otaliga demonstrationer följde, tidningar hotades,chefredaktörer hotades och Lars Vilks hotades…

Men vi föregår händelseutvecklingen. Dagarna innan utställningen skulle öppna fick plötsligt utställningsledningen kalla fötter. En förmodad hotbild avskräckte så till den milda grad att man hastigt och lustigt lämnade återbud till Lars. Hans teckningar kunde inte längre visas på utställningen – av “säkerhetsskäl”. Med andra ord, teckningarna censurerades bort, och plötsligt blev det en höna av en fjäder. Pressen skrev om den okända utställningen och om teckningarna som inte fick visas. Snart drog en media-cirkus igång över något som ingen sett. Men det faktum att ingen “fick” se det, var förstås den springande punkten. Frågan var om man ville ha censur av konst i Sverige, även om den allmänna diskussionen låg på en betydligt lägre nivå. Det var snarare frågan om en kvalitetsdebatt ansåg somliga. Lars Vilks var en dålig konstnär och han tecknade dessutom “fult” menade man. Det blev snabbt en allmän diskurs om “Kränkthet”. Alla kände sig kränkta. Beivrare stämplades som “Yttrandefrihetsfundamentalister”.

Sedan stoppades teckningarna. Igen. Först på Gerlesborgsskolan och sedan på Moderna Museet, med något vaga ursäkter. Så småningom visades teckningarna något undanskymda på en utställning i Luzern. Men innan dess (sept 2007) blev Lars Vilks utsatt för dödshot från några med kopplingar till Al Qaida… Oräkneliga dödshot började hagla över Vilks; via telefon, e-post och sms. Vilks namn, adress och telefonnummer spreds över Internet och han fick skyddat boende och polisskydd i alla sammanhang. Bilderna var fortfarande inte visade offentligt. En föreläsning i Trelleborg ställdes in,eftersom man tyckte att Lars var en “farlig” person att ha på besök. Från att ha utfört “farlig konst” var nu plötsligt konstnären i sig själv farlig och icke önskvärd. Detta hände också i Eslöv. Cirka ett år innan allt började med Rondell-hunden hade undertecknad bjudit in Lars till en Konstbiennal i Eslöv i kommunal regi. Men när Biennalen närmade sig stoppade Eslövs Kommun Lars deltagande och en kortlivad storm seglade upp i det lokala vattenglaset när Kulturnämndens ordförande (som är Muslim) tyckte att Lars var en dålig konstnär och inte fick komma till Eslöv.Något deltagande för Lars blev det inte, trots att han inte hade för avsikt att visa rondell-hundsteckningar. Han skulle spika ihop en skulptur, en kopia av hans livsverk Nimis. Av detta följde protester från de andra deltagarna vilket bland annat ledde till att en utsuddad rondellhunds-teckning i original förevisades i ett i övrigt tomt rum på Biennalen.

Lars Vilks planerade vid den här tiden en musikal (med namnet “Dogs”) som skulle berätta historien om historien om rondellhunden “M”. Strax innan uruppförandet som planerats till Köpenhamn (på Charlottenberg) blev det bråk om tågordningen. Den dåvarande chefen (Bosse Nilsson) ställde in det hela med kort varsel genom att skylla på att det hade “offentliggjorts utan att ett datum var bestämt”. Nilsson fick senare sluta då han sprängt budgeten och lyxrenoverat en lägenhet till sig själv (något som varit vanligt de senare åren bland högre tjänstemän och politiker i Sverige). När framträdandet på Charlottenborg frös inne kontaktades Lars Vilks av några konstnärer i Dalby (utanför Lund i Skåne). Här fanns det gott om plats och lokaler på 1000-tals kvadratmeter och 10 meter högt i tak, perfekt för ett framförande av nyss nämnda musikal. Trodde konstnärerna i Dalby. Det visade sig dock att även detta försök grusades, denna gången av lokalernas ägare som effektivt kväste det hela genom att lägga ner all utställningsverksamhet i Dalby-lokalerna. Det var inte meningen att lokalerna skulle utnyttjas på ett sådant kortsiktigt sätt, utan det hette att man letade längre hyreskontrakt…

I samma veva kom en blixt från en klar himmel (eller kanske som en kniv i ryggen). Utan förvarning drog sig musikerna ut, de hade påtagit sig att komponera musik till musikalen efter tidigare samarbeten. Musikerna drog också tillbaka sitt färdiga material och avbröt allt fortsatt samarbete med Vilks – med hänvisning till debattklimatet i Sverige… Lars Vilks började allt mer likna en paria. Dödshotad, ensam och som lök på laxen utstött av etablissemanget, förlöjligad och påhoppad av de “politiskt korrekta” delarna av kultursfären. I praktiken arbetsförbud och censur. Debatten rasade. Positioner låstes.

Musikalen fick så småningom sin premiär, på ABF-huset i Stockholm, dock i något förkortad version. Där uppstod både tumult och blodvite när en fientligt inställd dam i publiken vägrade låta sig avhysas av vakterna. Högljudda protester utanför ingången blossade upp. Lars fick slussas ut bakvägen. Det senaste exemplet på utfrysning var en stor retrospektiv utställning som planerats i Kalmar på stadens stolthet, Kalmars nybyggda Konstmuseum. Där skulle Lars Vilks hela konstnärsgärning förevisas. Men detta kunde lokala pampar plötsligt icke tåla, och landshövdingen Sven Lindgren gick in och pekade med hela armen och sa att man skulle ha ”seriösa, fina konstutställningar som konstföreningens medlemmar skall uppskatta”, vilket är ”bättre än att ta hit en provokatör”. Någon Vilks-utställning skulle Museiledningen inte få ha.

Ja, så kan det gå när inte haspen är på i det kulturpolitiska landskapet i Sverige idag. En ensam hotad individ blir utputtad i kylan och gjord till syndabock. Debattens vågor rasade: “Jamen herregud, han får väl skylla sig själv”; “Det där borde han väl förstått från början”; “Allting är planerat in i minsta detalj av Lars Vilks”; “Han är bara media-kåt” osv. osv. Detta till en bakgrund där det hela tiden skedde saker, rättegång mot svenska mordhotare (av personer med utländsk härkomst), diplomater från mellanöstern kom på besök till Stockholm för att framföra klagomål till den svenska Statsministern, och det rullades även upp nya avslöjanden. Ibörjan av 2008 blev det känt att SÄPO hade hittat material med anknytning till Vilks. En något suspekt individ med terroristmisstankar riktade mot sig hade kartor över Vilks hem och nattkikare i sin ägo. Något skyddat boende har inte Lars längre. Inte heller nåt polisbeskydd. I Jantelagens Sverige får var och en i slutändan klara sig själv – och Gud nåde den som nämner Muhammed. Så ser en Muhammed-kris ut på svenska.

Fredrik Axwik
Konstnär & Projektledare   ( sendt som kronikforslag til danske aviser, men refuseret. Derfor nu her.)

PS: Vilks´hund hedder…..Muhammed. Som man ser her, er der  ikke meget belæg for den officielle svenske myte, som Politiken også abonnerer på, at “Sverige klarede sig meget bedre, fordi politikerne  håndterede sagen elegantere”. Der var lusk, løgn, hykleri og underkastelse, som stort set altid i svensk politik, og var der også nogle meget uofficielle undskyldninger i Mellemøsten, sådan som nogle avisartikler fra Syrien og Jordan   tydede på ?. Vi gengav dem her, men de kom vist til at snakke over sig, journalisterne i Mellemøsten, så sagen døde af lutter svensk tavshed. Ja, Politiken opdagede  heller aldrig de artikler.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Vivi Andersen

    Jamen hvor de mennesker, muslimer og svenske halalfjolser, dog passer fint til hinanden med deres lusk, løgn, hykleri og underkastelse .

    Selv underkastelsen har de til fælles, idet muslimer jo er Allahs slaver og islam betyder underkastelse, så vidt jeg husker.

    En gennemført, beskidt affære !

  • Janne

    OT

    Koranen kalder ikke-troende og anderledes troende for vantro og nogen mennesker der tror på noget andet end islam kaldes endda for svin og aber. Nu er der en socialdemokrat fra Mjølnerparken der kalder danskere for blegansigter. Det bliver mere og mere umuligt nogensinde at stemme på socialdemokraterne igen.

    h t t p://jp.dk/meninger/breve/article1622313.ece

  • Magga

    Rygter om tohemmelige planer i UK.

    “Topphemmelige planer om å ha hæren på standby skal ha blitt lagt av britiske myndigheter for å kontre forventede opptøyer i fremtiden.

    Kombinasjonen av den verste økonomiske krisen i levende minne og politiske ekstremister bestemt på utnytte den sosiale uroen skal ha ledet til det ekstraordinære tiltaket om å holde den britiske hæren på standby i tilfelle opptøyer i landets største byer:…”

    http://www.document.no/2009/03/uk_haeren_pa_standby.html

  • Magga

    Det er det, jeg hele tiden har skrevet, vi havde behov for en økonomisk krise, og nu er den der og vokser. Folk er blevet revet ud af deres tiltro til, at alt bare ville gå den ene vej: Fremad.

    Tvangsauktionernes og firmakonkursernes kurs mod zenit er blot en side af sagen. De svimlende børstab og pensionstab samt de svulmende bander af indvandrere og rockere med tilhængere en anden. Men der er mange andre tegn i tiden på de langt hårdere tider, som vi længer har spået om her og på lignende blogge.

    Vore politikere er jo også blevet klarere og mere “hårdtslående” i mælet, bortset fra Tornerose i integrationsministeriet.

    Snart har politiet tabt overblikket, og det var også til at forudse. Så tror jeg, at de glemmer det socialpædagogiske, der blev drevet ud i vanviddet.

    Godt man ikke har fjernsyn, og godt man ikke er muslim. Og godt at hæren er i god træning fra Afghanistan. Som JensH gjorde opmærksom på for et par måneder siden, er det en side af fjernkrigen i Asien, vi kan få glæde af herhjemme.

  • Magga

    Demonstranter knuste ruder i ministerium.

    http://politiken.dk/politik/article662420.ece

  • JensH

    @Magga

    “Som JensH gjorde opmærksom på for et par måneder siden, er det en side af fjernkrigen i Asien, vi kan få glæde af herhjemme.”

    Mange tak. Rart at vide, at der i det mindste en der læser mine indlæg herinde 🙂

    Men hvorom alting er, så mener jeg de seneste ugers begivenheder i København, (som måske snart breder til landets andre byer), med al tydelighed har vist, at hærens kamperfaring mht. at bekæmpe irregulære styrker kan komme os virkelig til nytte i den kommende tid. Det er selvfølgelig en kamp-erfaring der har kostet hæren dyrt i form af tab i både Irak og Afghanistan, men tabene kan vise sig ikke at være ‘nyttesløse’ -uanset hvordan tingene udvikler sig i Irak og Afghanistan- idet disse dyrtkøbte erfaringer betyder, at det er alle ‘myndigheder’ som er fuldstændig uforberedte og uerfarne mht. at bekæmpe bevæbnede ikke-militære grupper, som ikke skyer nogen former for voldsanvendelse for at opnå deres mål. Jeg tror ærlig talt ikke det Danske ‘dialog-Politi’ på nogen måde er forberedt på at skulle bekæmpe den slags totalt hensynsløse og ekstremt brutale voldsgrupperinger. Politiet er vant til den Danske ‘hygge-nygge’ mentalitet, hvor vi altid ‘kan tale om tingene’.

  • Vil indsættelse af militære styrker her eller i et andet europæisk land ikke være et skridt der vil løfte adskillige øjenbryn rundt omkring, for at sige det mildt? Historisk skal vi vel tilbage til deciderede krigssituationer for at finde noget lignende. Er der nogle forfatningsmæssige spørgsmål dette vil kunne medføre? Når man tænker på hvordan banale anholdelser fører til det helt store klagecirkus, kan man let forestille sig hvad dette vil få af eftervirkninger fra Dagbladet Politiken og omegn, samt diverse advokater og menneskerettighedsgrupper.

  • Dræb eller bliv dræbt: : TRUER MED AT SKYDE BETJENTE

    i Ekstrabladet idag. Man må virkelig håbe, at det er en af de dage, hvor man ikke skal tage EB på ordet. Ellers for vi brug for Kjærs hær inden vi aner det ( kort uddrag)

    Dræb eller bliv dræbt: Bevæbnede gangstere på Nørrebro vil kæmpe til det sidste

    Fronterne i bandekrigen er skarpere trukket op end nogen sinde før. Fremover skal politiet heller ikke føle sig for sikre.
    – Dræb eller bliv dræbt. [..]
    – Hvad skal der til, før krigen stopper?

    – Den stopper ikke. Der er en grænse, men den er overskredet for længst. Vi vil ikke finde os i, at rockerne skyder tilfældige mennesker. Der er nye regler. Hver gang de skyder en af vore, skyder vi to af deres. Før var der en regel om ikke at skyde mod kvinder og børn. Den er der ikke mere. Når rockerne skyder i beboelsesområder med legende børn, kan vi heller ikke tage hensyn mere.
    [..]

    – Hvad kan politiet gøre?
    – De kan ikke gøre noget. Snart går det også ud over dem.
    – Hvad mener du?
    – Ja, så skyder vi også efter dem. Politiet holder med rockerne, og de får informationer om os fra politiet. Det ved vi.
    – Hvor ved I det fra?
    – Vi har også vores kilder i politiet, og det er tydeligt, at staten og dermed politiet, er på rockernes side. Blandt andet er den nye bandepakke primært rettet mod os. Vi bliver truet med udvisning og bliver udsat for langt flere visitationer, end rockerne gør. Men vi kan tage alt, hvad de kommer med, konstaterer den ene af ‘gangsterne’.

    Det er ganske forfærdeligt

    – De soldater fra bandekrigen, som Ekstra Bladet i dag bringer et interview med, siger, at nu vil de også skyde mod politiet.

    – Jeg håber, den udmelding er et misfoster, for det ville være ganske forfærdeligt og langt, langt over stregen, hvis det skete, siger chefpolitiinspektør Per Larsen, som støtter sine medarbejdere i deres ønske om mere beskyttelse.

    *Det kan godt være Per Larsen har magt over noget, men det er i al fald ikke ordene……………..sær følelse af The Phony War efter at have læst det interview.

  • “Det er det, jeg hele tiden har skrevet, vi havde behov for en økonomisk krise, og nu er den der og vokser. Folk er blevet revet ud af deres tiltro til, at alt bare ville gå den ene vej: Fremad”.

    Ja, alt der får virkeligheden på dagsordenen frem for selvbedraget er ‘godt’, forstået som det mindste onde, for sjovt bliver det ikke for nogen. For mig personligt er det værste scenarie nok at vores frihed afskaffes gradvist ved særhensyn, voldstrusler og indskrænkning af ytringsfriheden, og at EUs multikulturelle planer implementeres uden nogen modstand. Det er ulideligt at følge denne udvikling allerede nu. Bruddet med dette interregnum af selvbedrag kommer på den ene eller anden måde, på et eller andet tidspunkt. Kunne vi i det mindste komme dertil hvor illusionen om endeløs godhed og det multikulturelle fata morgana sendes ud af debatten og hen på historiens mødding, så er vi nok kommet så langt som jeg kan forestille mig det er muligt.

  • JensH

    @LFPC

    “Vil indsættelse af militære styrker her eller i et andet europæisk land ikke være et skridt der vil løfte adskillige øjenbryn rundt omkring, for at sige det mildt”

    Jo, det vil det bestemt. At se militære kamptropper indsat i en Europæisk storby vil være en brat opvågen for de fleste. Dog tror jeg ikke Politken-segmentet vil ændre holdning. Når man først er kommet derud hvor man sidestiller den katolske nadver med den barbariske stening i den islamiske verden, så tror jeg ærlig talt ikke der er meget håb.

    Men den tidligere Britiske Hærchef, Sir Richard Danatt, var jo allerede i 2006 inde på tanken om, at den Britiske hær skulle indstille sig på at bekæmpe den militante islamisme både udenfor og i selve Storbritannien. Hans forudsigelser fra dengang kan meget hurtigt vise sig at blive grum Europæisk virkelighed. Jeg tror sommeren 2009 bliver en ‘varm’ sommer i Europa.

  • Vil indsættelse af tropper kræve særlige procedurer i folketinget, eller er det noget som en regering er i sin suveræne ret til?

    Der må vel i givet fald blive tale om en form for undtagelsestilstand med hvad dette medfører af natligt udgangsforbud og interneringer. Jeg er helt ukendt på dette område, men kunne en mindre drakonisk mulighed tænkes at være indsættelse af civilforsvar og/eller hjemmeværn sammen med massive politistyrker?

  • JensH

    @LFPC

    “Vil indsættelse af tropper kræve særlige procedurer i folketinget, eller er det noget som en regering er i sin suveræne ret til?”

    Det er et godt spørgsmål. Det seneste eksempel på at hæren blev sat ind mod ‘civil uro’ er mig bekendt under optøjerne i Naskov 1931, og her var det den lokale politimester som tilkaldte ekstra mandskab fra både politiet og hæren til byen:

    “En selvstændig afdeling af Danmarks Kommunistiske Parti var kort før disse hændelser opstået i Nakskov. Denne fik dog forbud mod at afholde 1. maj møde. DKP trodsede forbudet, og det kom til sammenstød med knippelbevæbnede politibetjente. Politiets optræden d. 1. maj udløste meget harme og kritik blandt byens arbejdere. Dette medførte et offentligt protestmøde den 2. maj i det kommunale Indrefjordsanlæg. Her opstod igen tumult og opfordring til demonstration mod politiet. Denne demonstration nåede sit højdepunkt, da man passerede politistationen. Her kom det til slagsmål med politiet, der havde fået ordre på at skyde, hvis nogen trængte ind. Demonstranterne kastede sten mod ruderne samt ind på selve stationen. Politimesteren telefonerede efter forstærkning af politi og militær udefra. Den første politistyrke nåede frem kl. 23, men også disse nåede at blive indespærret på politistationen. Kl. 01.20 nåede militærstyrkerne frem. Disse blev inddelt i grupper, som med skudklare geværer samt bajonetter fik til opgave at afpatruljere byens gader. På dette tidspunkt var hele byen rolig, da alle demonstranterne for længst var gået hjem. Den følgende dag ankom yderligere ca. 20 betjente, hvorefter anholdelserne tog rigtig fart. Der blev uddelt bøder fra 40-100 kr., og næsten samtlige bøder blev afsonet med ca. 20 dage for hver dømte. 9 såkaldte hovedmænd fik fra 4 måneder til 2 års fængsel.”

    http://www.lokalarkiver.dk/nakskov/text/lokal/1931.htm

    Men dette var som sagt i 1931, og jeg ved ikke om en lokal politimester i 2009 kan tilkalde militære styrker i.f.m. optøjer. Sikkert ikke.

  • Gunnar Biering

    Uden at være ekspert er jeg helt sikker på, at regeringen har alle de beføjelser, der skal til. I sidste instans er der noget, der hedder nødret.
    Jeg tror også, at I undervurderer politiet. I øjeblikket forsøger de ledende politifolk at tale situationen ned, men hvis der virkelig bliver skudt på dem, vil de skyde igen uden vaklen.
    Endelig tror jeg, at I overvurderer hæren. Den nuværende regering har afskaffet de fleste enheder, og de bedste er i Afghanistan og omegn. Det var bl.a. derfor, jeg for nylig foreslog at genindføre reel værnepligt og fokus på kontrol af Danmarks eget territorium.
    – Men hærstyrker vil under alle omstændigheder ikke være egnet til at bekæmpe uroligheder på egen hånd. Måske som støtte til politiet med pansrede køretøjer o.l., og under tæt kontrol af politiet.

  • JensH

    OT

    Så har de alle de anti-demokratiske kræfter i Sverige fundet sammen i skøn forbrødring. Det der skulle til for at forene nazister, islamofascister samt rød-fascister var naturligvis en Svensk tennis-kamp mod det af alle anti-demokrater så forhadte Israel. Politiet i Malmø ruster sig da også til gadekamp, og der er indkladt 1.000 betjente til at tage sig af sikkerheden:

    http://politiken.dk/udland/article662435.ece

    Som sagt har AFA-stormtropperne for længst meldt deres deltagelse i demonstrationerne, men nu har også gruppe af svenske nazister meddelt deres deltagelse i demonstrationerne mod landskampen, som iøvrigt “af sikkerhedshensyn” bliver spillet uden tilskuere.

    Jo, jeg skal love for at der er sket noget i Per Albin Hansons og Tage Erlanders Sverige. Man kan så diskutere om det er til bedre, men den bedømmelse afhænger vel af politiske præferencer formoder jeg.

  • @ Gunnar: Du har sikkert ret- Larsen skal jo tale det ned, han har bare sin fjogede facon imod sig.

    @Jens: Jeg regner med video fra Malmø. Jeg tager ikke selv derover. EB skriver også:

    ‘Udvisningstrussel gør det bare værre’
    EB s nationen! støtter i stor stil strengere straffe og flere udvisninger. Men frygt for at blive udvist kan føre til politidrab, advarer et medlem

    – Jamen, hva så hvis disse bander vælger at åbne ild mod politiet af frygt for at blive udvist, spørger nationen!-medlemmet, der kalder sig Det O, og mener, at Brians bandepakke med mere politi, flere beføjelser til politiet og flere muligheder for at udvise bandekriminelle med udenlandsk statsborgerskab ‘kun kommer til at give bagslag.’

    Det store flertal af kommentarerne til regeringens bandeudspil er eller positive over for de strengere straffe og udvisninger. Men personen, der gemmer sig bag ‘Det O’ er ikke, og har endda forfattet en fremtidsvision for Nørrebro: […]

    Et andet nationen!-medlem tror dog ikke, at bandepakkens sætninger om udvisninger vil ændre nogetsomhelst. Mike O. skriver:

    – Den pakke er en joke. Udvisning ved våbenbesiddelse….vi kan sgu ikke engang udvise en terrorist til Tunesien! Vi er fucked og vi har ingen politikere, der tør stå imod EU & FN og vores børn er endnu mere fucked, for vi kan heller ikke vælge nye politikere, der er villige til at tage kampen op, de findes nemlig ikke..

    EN noget underlig logik, er det intelligensen, det kniber med ? Hvis man kun frygter udvisning, så åbner man ikke ild mod nogen.

    At det virkelig er det eneste, en del har respekt for, fremgår snart mange steder, senest idag:

    Respekt for udvisning
    Således synes det brugbart, at pakken giver nye muligheder for at udvise udenlandske statsborgere, der er i besiddelse af våben. Som en dommer engang sagde til mig: ”Udvisning er det eneste de typer har respekt for.”

    Pittelkow

    Det burde også gælde dem, med dansk statsborgerskab, det ville virkelig batte, men for at komme dertil, skal vi presses meget, meget hårdere.

  • JensH

    @Gunnar Biering

    “Den nuværende regering har afskaffet de fleste enheder, og de bedste er i Afghanistan og omegn. Det var bl.a. derfor, jeg for nylig foreslog at genindføre reel værnepligt og fokus på kontrol af Danmarks eget territorium”

    Nu er værnepligten faktisk ikke afskaffet, og der bliver rent faktisk uddannet reservister. Men ellers er jeg uenig med dig, hvilket bl.a. skyldes at jeg selv tjente i den gamle og dårligt udrustede værnepligtshær, (i årene 1982-83). Tro mig, det vi har brug for til at nedkæmpe bevæbnede muslimske grupper er ikke middelmådigt uddannede og dårligt udrustede soldater, (og så har jeg slet ikke nævnt kamp-moralen hos mange tvangsudskrevne værnepligtige), men derimod top-proffessionelle og top-motiverede soldater. Vi behøver ikke en ‘masse-hær’ på 250.000 mand til at nedkæmpe et sådan intifada. Til noget sådant er en meget mindre men langt bedre uddannet og udrustet (og erfaren) hær langt bedre. Man bør i forbindelse med det forsvarforlig der kommer her i foråret 2009 udvide den proffesioneel hær, og i det hele taget allokere flere rescourser til hæren, både til uddannelse, materiel samt til renovering af hærens kaserner, (sidstnævnte er i en sørgelig forfatning og det er svært at tiltrække unge mennesker med de slags forhold man byder dem).

    Har man behov for mere ‘man-power’ til at bevogtningsopgaver m.v. ville det være langt bedre at lave en reform af hjemmeværnet, hvor man splitter hær-hjemmeværnet op i forskellige enheder og ‘professionaliserer’ dem, forstået således, at man opgraderer deres udrustning og uddannnelse. Man bør således splitte hær-delen af hjemmeværnet op i en decideret militær kamp-styrker og så den anden del i mere Gendarm-orienteret styrke, (eller politi-reservist-styrke). Der bør selvfølgelig indføres nye forpligtende kontrakter i dette opgraderede hjemmeværn, og dermed skal der selvfølgelig også indføres en direkte afløning for at være med.

  • Janne

    “- Vi har også vores kilder i politiet…” siger en Nørrebro gangster til EB.

    Hvem er det der er Nørrebro gangsternes kilder i politiet?

  • Nu kunne det være bralder og ‘bling’ på linje med guldkæder osv., men der har vist været eksempler på at rockere har fået en klemme på nogen inden for politiet, og har blackmailet ham til at hjælpe dem. Det samme kunne vel være tilfældet her.

  • Gunnar Biering

    > Janne
    Du ved selv, at man ikke kan regne med gangsternes pral.
    Du skal især ikke regne med pral, der kan skabe mistillid til politiet.
    Og du skal absolut ikke tro på pral, der kan være egnet til at skabe splittelse.
    Der er vel den kerne af sandhed i gangsterens snak, at politifolkenes private synspunkter er de samme som den øvrige befolknings. Det kan gangsterne også regne ud, og ud fra det digter de om kilder i politiet.
    Det afgørende er, at politiet opfører sig professionelt, hvilket enhver må bedømme.

  • Janne

    Vi kan bare gætte. Jeg mener at det bør undersøges om Nørrebro gangsterne faktisk har kilder i politiet.

  • Jeg kan ikke forestille mig andet end at de har øjne og ører der arbejder på højdrift mht. dette spørgsmål.

  • Janne

    Desuden: Skyder Nørrebro gangsterne på politiet, så er det det samme som at skyde på alle os borgere, for de skyder på offentligt ansatte der repræsenterer staten Danmark og vores samfund.

    Dem der har sagt at de vil skyde på betjente, må da kunne retsforfølges. Det må da få konsekvenser at true politiet?

  • “Det må da få konsekvenser at true politiet?”

    Ikke nødvendigvis. Der har været adskillige sager hvor strafbare handlinger ingen konsekvenser har fået. Hvad enten det er bevidst eller bare ligger på rygmarven, så må gennemførelse af den slags sager opvejes mod den ballade man kan forvente i retten og måske på gaden, og hele det tunge maskineri med appeller og anmeldelse til Menneskerettighedsdomstolen man ved vil sluge ressourcer bagefter.

  • JensH

    “Det må da få konsekvenser at true politiet?”

    Ha, ikke i Danmark. Vi taler her virkelig om det konsekvensløse samfund, hvor man bare skal tilhøre venstrefløjen eller mediernes ‘yndlings-minoritet’, så kan man slippe ustraffet fra hvad som helst. Disse grupper kan kan sætte hele Købemnhavnske bydele i brand uden det får nogen konsekvenser for dem, og hvis myndighederne virkelig skulle prøve ‘at puste sig op’, så får de et allerhelvedes hyr med både medierne og godheds-industrien.

  • Emeritus

    Mønstret er det samme overalt fra København til Islamabad. Allahs kriminelle krigere kan husere i Afghanistan og gemme sig i Pakistan.

    Allahs kriminelle Hamas-krigere slår israelere ihjel med raketter, selvmordsbombere og andet forhåndenværende og gemmer sig i Gaza eller på Vestbredden.

    Allahs kriminelle narko-bandekrigere på Nørrebro rager uklar med alle, som ikke viser dem respekt, og de er villige til at skyde på enhver uniform i dette fjendtlige land, hvor alle er imod dem. Fuldstændigt uforskyldt. Derfor er de nærmest tvunget til at blodhævne sig og forsvare sig både mod det perverse danske luder-samfund og forbyde adgang for rockerspionerne, der bringer mad ud til de gamle. Bliver danskernes sammenrotning og overmagt for stor, gemmer de udenlandske krigere, der hader alt, hvad der er danslk, sig bare i Nørrebros menneskehav.

    Men så taler vi ikke kriger, men god kammerat og rar fætter – enten som kærlig familiefar hjemme hos kusine klumpfod i privaten eller sød dreng hjemme hos mor og far og hele familien. Der har de helle, og far og mor og hele familien føler familiens ære og selvfølelse styrket af disse unge gadepartisaner, der så modigt forsvarer muslimske værdier og Muhamed, den pædofile børnelokker, fred være med ham. Hvor kan hjemmene andet end støtte deres tapre sønner af al magt og beundre dem for deres helhjertede gå-på mod. Hvor kan de andet end se r dem som smukke, unge krigere, der ikke vil finde sig i noget, men tør slås og sætte livet på spil for Islam og den uundværlige Narko, der giver familien både smør på brødet og den BMW, der står nede på gaden – eller er gemt af vejen, så den ikke bliver brændt af.

    I alle miljøer venter man med garanti spændt på, om myndighederne kan finde ud af det. Kan de ikke, har Nørrebro vist vejen.

    Den ekspertise, der har været diskuteret her på tråden, handler vel om, at myndighederne på et tidspunkt kan blive nødt til at indsætte eksperter i nedkæmpelse af byguerilla for at genvinde kontrollen over bydelen. Det er indlysende, at en generobring af den suveræne kontrol med den tabte bydel er første forudsætning, før man overhovedet kommer videre. Kontrollen med bydelen bør etableres så hurtigt og så overbevisende effektivt som muligt, og helst inden Allahs kriminelle narkobander og deres udenlandske familier bliver alt for dygtige og velbevæbnede. Det er allerede sent. Og det ber ikke stoppe dér, for så vender problemet tilbage i egen og igen og igen.

    Med venlig hilsen

  • Magga

    Jeg studsede også over logikken i bemærkningen om, at man vil skyde politiet for at undgå at blive udvist.

    Men mon ikke det skal opfattes sådan, at de små s…… vil dræbe for at undgå, at der er vidner, som kan genkende dem, få dem retsforfulgt og smidt ud.

    Næste gang er der dobbelt så mange osv. Nogen må forstå på Christiansborg, at vi er pålagt en byrde, som vi ikke kan løfte.

  • JensH

    @Steen

    “Det burde også gælde dem, med dansk statsborgerskab, det ville virkelig batte, men for at komme dertil, skal vi presses meget, meget hårdere.”

    Lad os nu se. Det kan godt gå hen og blive en meget, meget varm sommer i år. Og her tænker jeg ikke på vejr-tempraturen, og heller ikke kun på Danmark. Der er lagt op til ballade rundt omkring i Europa, og hvem ved hvad det kan udvikle sig til. Europa har naturligvis før oplevet social uro i forbindelse med rescessioner, men denne gang er der yderligere den (ukendte) faktor der hedder et voksende og stadigt mere selvbevidst muslimsk mindretal.

  • Janne

    Endelig!

    “Skatteminister Kristian Jensen (V) har besluttet at styrke kontrollen ved grænserne med 50 ekstra toldere.”

    h t t p://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/03/05/151242.htm

  • JensH

    @Janne

    Jaja, det er da fint nok. Mne hvorfor reagerer det politiske system altid først når skaden er sket?? Måske de Danske politikere skulle bruge lidt mere tid på at læse blogs som Snaphanen og Uriasposten og så lytte bare en smule mindre til alle disse ‘eksperter’ der i tide og utide fører sig frem i MSM. På den måde kunne politkere faktisk prøve at opleve at være på forkant med udviklingen engang imellem.

  • Emeritus

    Nu er det sådan, at visse juridiske eksperter hertillands mener, at udlændinge med skudsikker vest og en gun i lommen eller hjemme i reolen ikke kan sendes ud af landet for så lidt på grund af menneskeretskonvententionerne, og fordi det er en større menneskeret at bære våben, ville skyde på mennesker i uniform, være udlænding og hade os allesammen, end det er at være etnisk dansker uden våben og blive skudt på.

    Som sagerne står, er det sandsynligt, at udenlandske fjender af samfundet ikke kan udvises.

    MOTTO: ‘Hvad udad tabes, skal indad vindes.’
    Jeg kan da godt bidrage med et mere fremkommeligt forslag, hvis nogen har lagt sten i vejen for myndighederne.

    Idet jeg antager, at det kriminelle netværk er væsentligt dybere og mere udbredt end til de aktive frontsvin, må netværket mindst dreje sig om frontsvinene, distributørerne, importørerne, kurererne, de økonmiske bagmænd samt alle de familier, hvorfra de stammer. Med et andet ord – det kriminelle miljø. Omfanget skal kortlægges. De, der ikke kan bures inde, fordi man ikke har andet på dem, end at de er familie, skal forvises fra det område, Nørrebro, som deres afkom har erobret. For at Staten kan vise sit sande storsind over for udlandet og konventionerne, vil de blive genhuset ude i friheden som enkeltfamilier spredt over hele landet, så langt fra de store byer som muligt. De skal have forbud mod igen, nogensinde at flytte fra den anviste adresse. Da de alligevel må antages at være på støtten, må de nøjes med den. De er velkomne til at søge arbejde eller finde nye bekendte i det område, hvor de er blevet anbragt. De må ikke kontakte de andre forflyttedde familier. Der, lokalt må de på lige fod med alle andre i lokalsamfundet prøve at skabe sig en tilværelse, som fører til anerkendelse på de omkringboendes danske præmisser. De må finde sig i det mål af overvågning, som de danske myndigheder finder passende.

    med venlig hilsen

  • Kakao

    “Mohammad Zaher er 34 år og af palæstinensisk oprindelse. Han er invalidepensionist efter en trafikulykke.”

    Og så forsørger vi ham oven i købet. Så beder vi sgu da om at gå nedenom og hjem, når staten betaler for terroristers underhold i form af en invalidepension.

    Mohammad Zaher så ikke spor syg ud. Han så bodybuildet ud.

    En eller anden sagsbehandler ved Odense Kommune burde tage Mohammad Zahers sag op igen. Mohammad Zaher har ikke brug for invalidepension.

  • Kakao

    @Janne:

    “Dem der har sagt at de vil skyde på betjente, må da kunne retsforfølges. Det må da få konsekvenser at true politiet?”

    Tror du?

    Jeg er efterhånden ved at opgive min tro på retsstaten.

  • Kakao

    Vi er på vej mod reststaten.

  • Ciska

    Nu da DDR, TVTOO, og flere eksperter har fundet ud af, at det er Dansk folkeparti og Regeringens skyld det hele +den voksende racisme blandt danskerne, så ligger løsningen lige for:
    FLERE PENGE TIL SOCIALE TILTAG.

    Lorteland.

  • Emeritus

    Jeg har genlæst min seneste kommentar (af 5.-3.-9. kl. 18:10) og kan se, at mit forslag er holdt i så generelle vendinger, at nogen kan få den opfattelse, at jeg skærer hele det kriminelle miljø over én kam. Intet ligger mig fjernere.

    Enhver, der har indgående professionel erfaring i behandlingen af andre mennesker, véd, at man kun kan gøre sig håb om at behandle alle ens, hvis man gør forskel. Hvis man nøjes med at behandle alle ens, går det galt.

    Læger er et godt eksempel. Både et brækket ben og tuberkulose kan kureres. Dog, kun den rette forskel i behandlingen gøre dem lige raske.

    Sådan er det også i bandekrigen. Myndighederne behøver ikke længere tage de samme hensyn til rockere og indvandrere. De må og skal gøre forskel.

    Rockerne er kun kriminelle og de organiserer sig efter samme principper, som vi kan identificere mange andre steder fra, men som har gamle europæiske rødder. De har ikke erklæret samfundet krig. Med Allahs narko-bandekrigere er det en anden sag, for de er både kriminelle og undsiger Danmark og alt, hvad vi står får. De har tilmed erobret et område fra os, som de mener, er deres – dette område er blevet et fjendtligt udland, som de forsvarer, med midler, som ligger langt fra de normer for civil adfærd, vi kender til, og som ikke har rod i europæisk tradition. Derfor skal disse udlændinge behandles meget forskelligt fra de rockere, der kæmper om de samme penge – de kriminelle markeder, ligesom som Allahs kriminelle narkokrigere tilfældigvis gør.

    Min kommentar og mit forslag gjaldt derfor kun det kriminelle muslimske miljø, om nogen skulle være kommet i tvivl.

    Med venlig hilsen

  • Kakao

    Debatten:

    Enhedslisten efterlyser flere socialarbejdere.

    Den samme gamle sang.

  • Det var sejgt at komme igennem http://www.dr.dk/DR2/Debatten/20070306114821.htm. – Ja, Ritt, Villy og Johanne var enige om, at skyderierne skyldes slemme sociale problemer.

    Utroligt som den bette Johanne Schmidt Nielsen insisterer på at tale om HA. Hvordan er den procentuelle fordeling af skyderierne mellem HA og 2 G´er.

    Og Søvndal er jo rørende, som han gentager at nu skal vi ikke snakke om den politiske forhistorie (undtagen når det er ham selv, der skyder skylden for miseren på andre).

    Puuuha !

  • JensH

    Selv i denne stuation med hærgende indvandrer-bander vælger Politken at lave et propaganda-fremstød for ‘fredens religion’:

    http://politiken.dk/indland/article662749.ece

    Og at det ikke kun er på Nørrebro de er ved at overtage magten ses af, at busserne nu indstilles på Tingbjerg i Brønshøj på grund af hærværk og chikane fra unge indvandrere:

    http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-20872372.html

  • Janne

    Politiken gør hvad den kan for at ‘redde’ vores samfund med islam:

    “Problemet er den vestlige kultur
    Hvad ville den islamiske løsning være?
    »Hårde straf og mere politi er måske ikke noget problem. Men jeg vil ikke komme med nogle løsninger. Jeg kan sige, hvad problemet er. Problemet ligger indbygget i den vestlige kultur«,…”

    Vor herre til hest!. Hvor al den ekstreme anti-vestlige islamprædiken bare er blevet for meget.

    h t t p://politiken.dk/indland/article662749.ece

  • Måske er der ved at gå en prås op for MSM, og de aner ikke deres levende råd. Prøv også at se denne historie om det seneste nummer af Newsweek.

  • Janne

    Netop i de danske storbyer med mest ballade er der flest integrationsprojekter og flest integrationsfolk ansat og der bruges flest penge på integration i det hele taget. Det er netop i en venstreorinteret styret by som København at der sidste år var masseafbrænding af både privat og offentlig ejendom og nu i år skyderier og knivstikkerier og drab osv. Resultatet er ikke overraskende at det venstreorienterede bystyre giver ‘de unge’ der brændte andres ejendom af for millioner, endnu flere penge til et værested. Problemet er bl.a. at venstrefløjen bruger flest penge på mennesker der laver ballade og mindst på de mennesker (som også har få penge) der godt kan finde ud af at opføre sig ordentligt og lovligt. Grønlændere er blevet jaget ud af Gellerup og et skur til ‘bumser’ er fjernet fra Nørrebro. Dem der virkelig har brug for hjælp og støtte – de smides væk som affald. De kan bare flytte. Venstrefløjen er usolidarisk med de mennesker der ikke laver ballade. Jeg mener at venstrefløjen skader vores hovedstad København med eftergivenhed overfor voldelige og destruktive elementer og med indførelse af intolerante og fordomsfulde religiøse dogmer i offentlige institutioner og ved at jage ‘bumser’ og andre ud af hele områder i København. Jo mere ballade der laves – jo flere religiøse (ikke vestlige) dogmer og tabuer indføres der i København. Sådan er det gået år efter år.

  • Janne

    Ekstrabladet viser søgt foto af lille pige med hijab uden at være det mindst kritisk over for den form for religiøs sexisme og diskrimination mod små piger.

    “En lille pige ser betuttet på fotografen.”

    h t t p://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1135780.ece

  • Janne

    Hvis vi får en socialdemokratisk og Socialistisk Folkeparti ledet regering vil den muligvis forsøge at køre hele Danmark som den nu kører København (ned) – mens den søger diverse råd hos imam Petersen & Co. præcis som det sker i København allerede nu.

  • Emeritus

    Når Ritt og Bech Hansen m.fl. hælder vand ud af ørerne i TV og taler om narko-kriminalitet, fortier de, at brandene, stenkastene, de ødelagte biler, angrebene mod politi og brandvæsen og hærværket sidste år på denne tid, intet havde med narko at gøre.
    Men balladen holdt op, da de narko-kriminelle blev generet i den lukrative narkohandel. Ikke desto mindre er det forbundne kar, som styres af alt det, som islamisk opdragelse af drengebørn til krigere for Islams sag fører til . Når de har lært det foregår alt, hvad de finder på, med den islamiske autopilot slået til. De støtter sig til egne mønstre (og neuronbaner) ikke vore, for så ville deres adfærd være anderledes.

    Nøjes man med symptombehandling går vi hårde og destabiliserende tider i møde.

    Med venlig hilsen

  • Emeritus

    Og så irriterer det mig, at man spiller det falske kort ‘racekrig’ for at dække over, at sammenstød med indvandrerbander får en særlig karakter fordi de prøver at nå deres mål med klassiske muslimske strategier. Der er jo ikke tale om et københavnsk fænomén. Det sker overalt, og alt er bygget over samme læst. Om handlingerne kommer til udtryk efter forudgående radikalisering i moskeen eller i den radikaliserede jagt på hurtige penge med alle midler er helt ligegyldigt. Sig det dog, som det er. Byguerilla er ekstremt vanskelig at bekæmpe. Forældrene står bag det her på samme måde, som faderen står bag sin datter, Caroline Wosniacki, tennisfrøet.

    Med venlig hilsen

  • Bjovulf

    Naiviteten og uvidenheden kender ingen grænser :-{

    http://www.bt.dk/article/20090305/krimi/90305089/

    Balloner skal stoppe bandekrig

    Politi og strengere straffe kan ikke gøre det alene. Derfor tager Ungdommens Røde Kors nu
    initiativ til at gå på gaden med balloner. Balloner, der skal symbolisere, at Nørrebro igen skal
    være et trygt sted at færdes.

    Jeg er desværre bange for at balloner ikke længere nok;
    der må mindst et ægte fakkeltog til …

  • PeterK

    Igen – igen.

    Det er ikke indvandrerbander. De der laver balladen er (mindst) 2′ generation, det vil sige at de er født her i landet, har gået i dansk skole og har nøjagtigt samme muligheder som enhver anden, der starter i 1′ klasse, og i mange tilfælde er der forældre også født her.

    Det er i velkendt at MSM, politikere og den selvudråbte intelligentsia forsøger at stoppe blår i øjnene på os og hinanden, men her på stedet hvor de fleste har gennemskuet sammenhængen, kan vi vel nævnet problemet ved dets navn: muslimske bander.

  • “der må mindst et ægte fakkeltog til …”

    Fakkeltog! Gisp. Du er da vist en af de helt kompromisløse. Mon tiden nu også er kommet til så drakoniske metoder? 🙂

  • Pingback: Ministry of Art & Jump News Blog » Blog Archive » En svensk Muhammed-kris()

  • Johansen

    Balloner skal stoppe bandekrig ifølge ungdommens Røde Kors. Nu må de f…. snart styre sig.
    “Politi og strengere straffe kan ikke gøre det alene” står der også i artiklen. Det er jeg enig i.

    Der skal udvisninger til. Mange udvisninger. Alle de ikke-danske statsborgere som pågribes med våben, udøver vold eller anden kriminalitet skal sendes ud. De er gæster i Danmark. Hvis ikke folk opfører sig ordentligt, skal vi naturligvis kunne sende dem ud af Danmark. Det vil konventioner nu også spænde ben for. Hvis det forholder sig sådan, at vi ikke længere kan udvise ikke-danske statsborgere, så er vi ikke længere herrer i eget hus. Det skal der laves om på. Adskillige konventioner binder os på mund og hånd.

    I aftes skulle man så på DR1 lægge øre til, at Brian Mikkelsen ikke vil sende de kriminelle ikke-danske statsborgere ud, som har familiebånd her. Hvorfor nu denne destruktive blødsødenhed? Hvad kommer det danskerne ved, at nogle ikke-danske statsborgere har “familie-bånd” her? Det skulle de have tænkt på inden de begik kriminalitet.
    Disse kriminelle skal ikke have flere chancer. Ikke noget med tre chancer. De skal sendes ud af Danmark på en enkeltbillet første gang de pågribes med våben eller begår personfarlig kriminaltet. Punktum.
    Jeg væmmes ved fløjlsmaver.

  • JensH

    @Joahansen

    “at Brian Mikkelsen ikke vil sende de kriminelle ikke-danske statsborgere ud, som har familiebånd her”

    Det er mage år siden de Konservative virkelig var Koservative. Der er ikke meget ‘gud, konge og fædreland’ over det parti længere. De er vel snarre sådan en slags ‘højrefløjs-Radikale’

  • intel

    “Utroligt som den bette Johanne Schmidt Nielsen insisterer på at tale om HA. Hvordan er den procentuelle fordeling af skyderierne mellem HA og 2 G´er.”

    Johanne Schmidt Nielsen forsøgte konsekvent at gøre rockerne (som jeg ikke nærer nogen sympati for) til problemet.

    Hun ER konverteret. Men som kommunisterne i Iran blev klar over, nærer hun en slange ved sit bryst.

  • Vivi Andersen

    Emeritus

    På Uriasposten skrev jeg bl.a., at det er underligt at problemerne med araberne her i landet skal være forårsaget af det danske samfund, danerne selv og nu angiveligt også den danske presse.

    Det politikerne og meningsdannerne m.fl. skulle spørge sig selv om er, hvordan det kan være at samtlige Vestlige indvandrelande kan opvise fuldstændig tilsvarende problemer med deres arabiske indvandrere.

    Om vi ser på f.eks. Australien, Frankrig, og England, som i deres sociale opbygninger er forskellige, kan de fortælle om tilsvarende erfaringer i forbindelse med indvandrede arabere.

    Men sådanne spørgsmål stiller vores politikere ikke.

    Danmark har ingen skyld i balladen med araberne.

    Den kan findes, som Nicolai Sennels og andre før ham har forsøgt at gøre opmærksom på, i den islamiske kultur.

    Måden hvorpå araberne anskuer sig selv er den af Allah dem givne, at DE er denne klodes Rene og 1. klasses mennesker som er sat her i denne verden for at herske over alle andre mennesker. herunder også andre muslimer.

    De ikke-arabiske muslimer er dog at regne for mere værd end de Infidele .

    Det islamiske, dualistiske og apartheid dannende system er årsagen sammen med den selvopfattelse, som af arabere og øvrige muslimerer blevet dyrket siden Muhammeds dage.

    Når generation efter generation har fået præcist det samme indlært, har læst præcist de samme tekster, så har det følger for mentaliteten.

    Den arabisk/islamiske mentalitet er skruet sammen på en sådan måde at muslimer sjældent kan leve i fred og fordragelighed med ikke-muslimer.

    Undtagelser ses der, hvor muslimerne stadig er i et tydeligt mindretal.

    Men alt som demografien ændrer sig til muslimernes fordel kommer indvandrelandet, og dets vantro befolkning, til at mærke konsekvenserne af denne ændring i form af yderligere særkrav som vil bliver forventet indfriet.

    Krav der vil berøre alle områder og niveauer af vort samfund.

    Dette er hvad de forlængst islamiserede tidligere ikke-islmiske lande kan berette om qua deres historie.

  • Vivi Andersen

    Forøvrigt tjener vi, her i Europa, ikke os selv med at fortsætte med at dyrke og lufte vores selvforagt og -had.

    Vi burde tage os sammen og stoppe denne destruktive tankegang og adfærd.

  • Magga

    Jeg tror ikke et øjeblik på, at tvangsspredning af herboende muslimer er en løsning. Det vil i bedste fald vise sig at være en kortvarig symptombehandling men også meget vel kunne gøre ting værre.

    Dette bygger jeg på, at det allerede for et par år siden lød fra politiet, at banderne kan samles hvor som helst i landet i løbet af kort tid. Dette muliggøres vort lille lands infrastruktur, og de biler og mobiler banderne er velforsynede med.

    Det er enten islam eller os, men jeg er alvorligt bange for, at der skal en større tragedie til, førend danskerne indser det.

  • Magga

    Et andet forhold, der umuliggør integration som i “gamle dage”, er alle de paraboler, der er vendt mod Mekka. Og de mange “ferierejser” til det land, man selv eller familien tog flugten fra.

    Der har været tale om at umuliggøre modtagelse af fx arabisk tv, og det burde man gøre noget ved. Kanalerne kværner dagligt med had til Vesten. Man kunne også forbyde udrejse fx fra Europa.

  • Bjovulf

    Ja, LFPC 🙂

    Jeg kunne næsten heller få mig selv til at foreslå noget
    så drastisk. Hvis vi sådan skulle rende i fakkeltog for hvert
    DANSK offer for “kulturberigelsen”, så behøvede vi jo næsten
    ikke elektrisk lys i gaderne.

    Så det er bestemt et protestmiddel man bør bruge
    med yderste varsomhed 🙂

  • Emeritus

    Til Vivi og Magga.
    Jeg er enig med Vivi og for en gangs skyld uenig med Magga. Spredning af vanartede muslimske børn i København er vanskeliggjort af, at få skoler i dag har en tilstrækkelig høj andel af etnisk danske elever til, at det kan nytte noget. Det hævder man i hvert fald.

    Jeg må dog fastholde, at det er muligt at aflære børns uhensigtsmæssig adfærd næsten uanset, hvad der har forårsaget den og med tiden forvandle dem til medborgere, der er i stand til at indgå i almindeligt samvær med andre mennesker. Hvad muslimske arabere angår, er det supremacisme og voldskulturen, som skal ‘udredes’ og behandles. Jo ældre, børnene er, når behandlingen sættes ind, desto vanskeligere bliver det. Efter de fjorten går det stærkt. Der er af samme grund ikke deciderede behandlingshjem for voksne. Neuronbanerne ligger fast og hjernen er fuldt udviklet. Det samme gælder jo ikke for børnene, som altid vil være påvirkelige i forskellig grad. Og vi har i Danmark stadig en vifte af muligheder, hvoraf behandlingshjemmene er for svære adfærdsproblemer. Men det er vigtigt at holde fast i, at vi i denne konflikt trods alt ikke står over for børn og unge, som skal behandles for en uhelbredelig sygdom.

    For eksempel har man dog inden for psykiatrien held til at træne deciderede psykopater til at ændre deres adfærd så meget, at de bliver i stand til at fungere sammen med almindelige mennesker.

    Det ved jeg, fordi der er en anerkendt psykiater i min familie. Jeg har det fra hestens mule.

    Jeg foreslår netop ikke symptombehandling, Magga, som du tror, men årsagsnedbrydning. Jeg foreslår en dramatisk sprængning af familiernes tilvante, tætte, lukkede, selvforstærkende miljø, den afgørende enkeltårsag til, at myndighederne ingen vegne kommer. Da første generation ankom til Danmark, havnede mange af dem langt fra byen. De følte sig alene og hævdede, at de havde det rigtigt skidt, de vantrivedes, fordi de savnede ligesindede i deres nærhed, som var lige som dem. Denne tilsyneladende rimelige melding fattede man ikke dobbeltbunden i. De fik derfor hjælp til at flytte til byen og bo i umiddelbar nærhed af andre, der var lige som dem selv. Ghettoen var på født. Der stortrives de som mængde stadig med alle deres dårligdomme og kontrakulturelle adfærd og ikke mindst som fjender af de vantros verden.

    Med venlig hilsen

  • Emeritus

    Til Magga.
    Parabolerne, at du skulle nævne dem. De er afslørende. Vender de mod Al Arabiya og Al Jazeera slipper husstanden for at se danske kanaler. Den har købt parabolen med det formål at forblive udlændinge i danmark. En fin indikator.
    Politi og politikere kan tælle paraboler og notere adresser – så ved de med sikkerhed, hvor mange indvandrere, der ikke vil integreres. Behandlersystemet kan tælle med og finde ud af, om de har held med deres integrationsarbejde. Så længe parabolerne vender samme vej, er arbejdet spildt. De offentlige kasser kan overveje, om deres midler går til de rette.

    Jeg tror på, at afstandene i lille Danmark stadig kan komme til at udgøre et afgørende vendepunkt for integrationen. Ingen mennesker kan holde ud kun at se TV og tale i mobiltelefon.

    Med venlig hilsen

  • Magga

    Emeritus, du skrev:

    “Men det er vigtigt at holde fast i, at vi i denne konflikt trods alt ikke står over for børn og unge, som skal behandles for en uhelbredelig sygdom. ”

    Enig, det er ikke sygdomproblemer, vi taler om, men bl.a. det, som jeg plejer at kalde uhensigtsmæssige problemløsningsteknikker. Om det emne synes jeg, at Nicolai Sennels har fået udtrykt væsentlige ting om forskelle kulturerne imellem. Han har også nævnt behovet for forskning.

    Nuvel, det kunne være et job for Sennels selv, og det er ham vel undt, nogen burde dog kunne se, hvor vædifuldt det er, at vi har en modig ung psykolog, der forholder sig til, hvad han erfarer i stedet for at optræde som et ekko af andre.

    Vi trænger i den grad til nye synsvinkler på vores integrationsfiasko med muslimer og kan allerede konstatere, at fiaskoen er global. Skønt der har været udvist megen god vilje og er blevet afprøvet utallige integrationsmetoder rundt om i verden, opstår der alle vegne de samme problemer med muslimer. De beklager sig på deres side over, at de ikke er accepterede og holdes udenfor, men på den anden side vil de absolut ikke ligne os eller have nærmere med os at gøre. Det er jo et paradoks.

    Jeg havde engang en diskussion med Jytte Grønkjær, der er en kendt og højt værdsat århusiansk idéhistoriker og jungiansk klinisk psykolog med omfattende kursusvirksomhed indenfor Folkeuniversitetet. Hun påstod, at kultur kan nedarves, og det stillede jeg mig meget skeptisk til. Det er heller ikke svært at finde en masse eksempler på det modsatte.

    Men jeg må jo indrømme, at det uden tvivl forholder sig sådan, at hvor jeg førhen altid sagde “arv og miljø” hælder jeg i dag mere og mere til at sige ARV og miljø. Jo mere jeg har fået at vide om min egen baggrund, jo mere usikker bliver jeg fx på, hvad der er mit eget valg, og hvad mine gener programmerer mig til. Genforskerne giver mig ret, og de er vist efterhånden nået til, at det med friheden til at vælge er langt mere illusorisk, end vi frygtede.

    Der har i årenes løb været en del diskussion i flere norske netfora om emnet indvandrere og gener. Jeg har typisk været meget tilbageholdende med at deltage, skønt niveauet af og til har været ret højt. For mig har det været dårlig smag med al den gentænkning, og noget generelt vil jeg aldrig uddrage af den. Måske om nogle år, når jeg ved noget mere, men ikke nu.

    På den anden side, hvis folks slægt er indgiftet gennem hundreder af slægtled, (hvad min familie på ingen måde er, den er kun indgiftet i et ret smalt socialt miljø, der har krævet besiddelse af de samme engenskaber for at klare sig), så bør man nok hæfte sig mere ved genmaterialet og indvandrernes fortsatte fætter-kusine ægteskaber.

    Kort sagt begynder jeg så småt at regne med ukendte faktorer, der beror på en selektion, der har været hensigtsmæssig under andre himmelstrøg og levevilkår, men som kolliderer voldsomt med andre kulturer. Det må være islam, der er nøgleordet, for der kan jo være så store kulturforskelle fra muslim til muslim, at det er svært at få øje på andre fællesnævnere. Dvs. at jeg såmænd er på vej tilbage til Montesquieu og “Lovenes Ånd”, hvor det er morsomt at læse om franskmandens syn på muhamedanere.

    Vi kan desværre heller ikke se bort fra, at vor egen politisk korrekthed har givet nogle af de muslimske indvandrere en følelse af succes på en række områder, som de vægter højt. Vi viger jo bestandig for islam. Og islam ligger langt dybere i selv de såkaldte moderate muslimer, end vi har forstået. Det er Sennels også inde på. Islam forstærker de problemløsningsteknikker, som vi finder uhensigtsmæssige, og kun få muslimer vil eller kan give slip på islam. Vi kan ikke sprænge det afhængigheds- og årsagsforhold, tror jeg, og jo flere der kommer til landet, jo mere umuligt bliver det.

    Om indvandrerkvinderne sidder buret inde i Mjølnerparken eller i Sindal er for den sags skyld ligegyldig, savnet er det samme og med savnet følger ofte hadet til det uønskede. Det had bliver sluset ind i ungerne, og tit er det jo galt med den helt basale udvikling af de små. Mange muslimske rollinger er motorisk bagefter, overvægtige og alt for passive, sproglige sinker også på eget sprog. På dansk ville vi kalde dem kraftigt understimulerede. Men det er da muligt, at det er lettere for de muslimske kvinder at bevæge sig ud i samfundet i Sindal end i København. På den anden side er jeg ikke sikker på det. Danskere, der føler sig som outsidere, har det med at søge til storbyerne, hvor de bedre kan forsvinde i mylderet.

    Vi ved alle, at børn tidligt indpodes nogle mønstre, som det kan være svært at slippe af med, selv når man gerne vil. De få gange, hvor jeg har læst muslimsk litteratur, har det slået mig, hvor smalt det mentale univers var, selv når det var mest farverigt. Vesterlændinge, der flytter til et muslimsk land, har det da også med at kede sig bravt og beklage sig over monotonien. Der er – for at sige det lige ud – sjældent mange toner på instrumenterne i de muslimske miljøer.

    Noget, som vi kvinder, der diskuterer her og hos Urias, af og til har været inde på er vore muslimske medsøstres besynderlige umodenhed. Tag fx islamisten Helen Latifi, der er langt henne i tyverne og et medicinstudium. Eller hendes slyngveninde Safia Aoude, der er cand.jur. Begge virker besynderligt umodne af deres alder. Safia er et sted i 40’erne, så smart er det ikke, men begge synes uden forståelse for, hvordan de virker på andre. At læse Helen Latifis blogbeskrivelse af sig selv er, så at man tror, det er løgn og sidder og tænker på, om hun har knald i låget. Men nej, det har hun ikke, hun er blot en islamisk rose, der folder sig dvælende ud i stærk bevidsthed om sin underfulde vidunderlighed. Læs selv. 🙂

    ———————–

    “Det ved jeg, fordi der er en anerkendt psykiater i min familie. Jeg har det fra hestens mule.”

    Ja, nogle psykopater kan hjælpes på gled, det tror jeg gerne, men mon ikke de fortrinsvis er af den type, som man førhen sagde “brændte ud”, typisk omkring de 30-40? Og er de så i bund og grund ægte psykopater?

    Lad os håbe, at de muslimer, der opfører sig som psykopater, blot er uægte af slagsen, kulturelle psykopater, om jeg så må sige. Dette er jo ikke et pænt sted, som Steen så dejligt skriver.

    Her har jeg slettet et afsnit om, at store bevælgelser i folkehavet erfaringsmæssigt viser, at der kommer forholdsvis mange psykopater på træk. Jeg kunne også have skrevet, at vi vist igen må kalde psykopati arvelig, og at en masse indgiftning mellem nærtbeslægtede psykopater giver større risiko for at børnene bliver psykopater. Men det undlader jeg også.

    —————–

    “Jeg foreslår netop ikke symptombehandling, Magga, som du tror, men årsagsnedbrydning. Jeg foreslår en dramatisk sprængning af familiernes tilvante, tætte, lukkede, selvforstærkende miljø, den afgørende enkeltårsag til, at myndighederne ingen vegne kommer.”

    Jeg håber, at du har ret, og jeg tror også, at en sådan løsning vil kunne hjælpe mange indvandrere. Men jeg frygter, at du undervurderer, at der også vil være mange, der ikke vil kunne løsrive sig fra de religiøse og kulturelle rødder, fordi de er så sammenfiltrede, og at det er der, årsagen befinder sig. Min bror har forsøgt at hjælpe unge muslimske kvinder væk fra deres familier, men det var fiasko på fiasko. De led i familiens skød og også, når de flygtede fra den.

    Da jeg under mit historiestudium nåede til middelalderen fik vi indprentet, at vi ikke skulle regne med, at vi kunne sætte os ind i, hvad religion betød for datidens mennesker, og hvordan den gennemsyrede alle deres tanker og handlinger. Det var klogt sagt, og jeg har ofte tænkt på, at det nok også gælder i forholdet til mange af de muslimske indvandrere. Der er noget i religionen, der gør de troende høje, og som vi måske med rette kunne misunde dem. Der er jo mange måder at leve sit liv på.

  • Pingback: Kunstavisen » Blog Archive » Lars Vilks er den sidste europæer()

  • Pingback: http://www.sappho.dk/galleri-udstiller-maleri-af-muhammed-som-en-hund.htm « warrenpeace()