8
mar
Seneste opdatering: 9/3-09 kl. 1741
75 kommentarer - Tryk for at kommentere!

(english subtitles – in three You Tube parts ) Foran rasende muslimske kvinner tente Sara Azmeh Rasmussen på en hijbab under Kvinnedag-markeringen på Youngstorget VG

Abejderpartiets integrationsordfører støtter Rasmussen. AP er blevet ret så føjelige på det seneste, men afbrændingen kommer også lige i kølvandet på den store norske hijab strid. BT mener at vide, hun fik en snebold i hovedet, hvis man tør citere den avis. Rasmussen var i Danmark i oktober sidste år, og  hun skal være velkommen en anden gang. Norske medier er ikke helt trygge, der er lidt ti-hi og fnis over den vovede  Rasmussen. Document kommenterer:

Det er en fare for at Sara Azmeh Rasmussen blir gjort til en muslimsk kjendis, en kontroversiell kjendis, som får stor oppmerksomhet. Men man går ikke inn i det hun tar opp. Man spør ikke: hvor er støtten fra norske feminister?

Voldtægtsepedemi – tavsheden råder

Ingen 8 marts uden nedenstående faktum. Ved forrige  årsskifte, da antallet anmeldte voldtægter i Sverige “kun” var 4.749, kunne  man godt finde tallet  gemt  i enkelte nyhedsartikler. Ved dette årsskifte, da  tallet  var 5.379, er den totale fortængning indtrådt. Oplysningen er ikke til at opdrive i en eneste svensk avis. En veritabel krig mod svenske kvinder, forties i  et land, der er førende  i feministideologi. For “etnicitet” trumfer køn, feminismen og de genus-intellektuelle hører til skåltalerne på universiteterne og partiernes årsmøder, mens kødhakkeren kværner videre i tavshed på kvinderne derude i virkeligheden. Vreden, sårene og angsten er privatiseret, enhver er sig selv nærmest, man tier og fokuserer på ikke selv at blive det  næste offer:

Nesten fire jenter under 15 år voldtas daglig i Sverige. Omfanget av voldtekter har nærmest eksplodert de siste årene. I 2001 ble det anmeldt 2.084 voldtekter, mens tallet for 2008 har økt til 5.379. Bak denne alarmerende mengden skjuler det seg hele 1.241 jenter under 15 år, og 973 jenter i alderen 15 – 17 år. Utviklingen burde ført til alarmberedskap fra myndighetenes side, og voldtektsepidemien burde selvsagt vært i fokus på Den Internasjonale Kvinnedagen.

Hva er det som skjer i Sverige? Spørsmålet er ytterst betimelig når man studerer statistikken fra Brottsförebyggande Rådet i Sverige.  I Sverige anmeldes nå mer enn fem ganger flere voldtekter enn i Norge, til tross for at den svenske befolkningen kun er om lag dobbelt så stor som den norske. I Norge ble det anmeldt 950 voldtekter i 2007, mot 4.749 i Sverige samme år, mens tallet økte til 5 379 i 2008 (tall for Norge i 2008 foreligger ikke). Rapport fra Oslo Politidistrikt i fjor, viste at 74 prosent av alle anmeldte voldtektsmenn i Oslo hadde ikke-vestlig bakgrunn. 82 prosent av ofrene var etnisk norske kvinner. Liknende tall har man ikke fremlagt i Sverige, men det er liten grunn til å tro at situasjonen er særlig annerledes enn i Norge…..Hege Storhaug

Vi har efterhånden fulgt situationen i nogle år, og agter at fortsætte: Voldtægt i Sverige 2008.

Obama: Dialog med moderate nazister

barackchamberlainNej, ikke helt, men den polemiske udskiftning her af de angiveligt moderate elementer viser jo absurditeten, der nok bunder i rådvildhed i forhold til et fænomen man ikke kan tøjle eller inddæmme. Første trin mod overgivelsen. Via Jihad Watch (LFPC).

KABUL – President Hamid Karzai on Sunday welcomed President Barack Obama’s call to identify moderate elements of the Taliban and encourage them to reconcile with the Afghan government. […] Karzai Welcomes Obama Call to Reach Out to Taliban

Bomber og dødstrusler på vej mod S?

Nej, selvfølgelig ikke, for det er jo helt risikofrit at gå imod en latterlig pispottesekt, som utvivlsomt ikke er noget at samle på. Pointen er selvfølgelig ikke at Lars Rasmussen – det gode menneske – skulle have undladt denne anmeldelse, men blindheden og hykleriet i forhold til langt værre overgreb, talmæssigt og menneskeligt, som udgår fra et andet religiøst mindretal. For en ordens skyld er her den manglende ækvivalens: Frafaldne fra Evangelist vil ikke blive stigmatiseret af deres eget etnisk/religiøse bagland hvis de forlader sekten. De vil ikke risikere at blive opsporet af evangelistiske taxachauffører og slået ihjel af deres egen familie. Og kritikere udefra risikerer altså heller ikke noget (LFPC).

Det socialdemokratiske medlem af Københavns Borgerrepræsentation og næstformand i socialudvalget, Lars Rasmussen, vil mandag politianmelde både Faderhuset og sekten Evangelist. Det sker efter at DR søndag aften viste et nyhedsindslag i 21 Søndag, hvor børn fra de to religiøse samfund fortalte om torturlignende overgreb. […] S melder Evangelist til politiet

“Ulovlige blogs”  (!)

Sydsvenskans chefredaktör går i dagens tidning ut och erkänner för en invandrare hur de censurerar bloggar som twinglar:

“Mossan: Kommer ni att bli bättre på att plocka bort länkar till olagliga bloggar? Jag har många gånger anmält sådana, med utan tvekan olagligt innehåll, dessvärre tar ni inte bort dessa.

Daniel Sandström: Vi gör allt vad vi kan när det gäller att rensa länkar till bloggar som har eller kan tänkas ha ett olagligt eller kränkande innehåll av något slag, ibland tar det tid, men vår ambition är glasklar.”Det finns inga bloggar som är olagliga i Sverige

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Emeritus

    I øvrigt mener jeg, at det er en fin idé at brænde hijab’er og burkaer af. Det burde man gøre hvert år over hele den vestlige verden på kvindernes kampdag. En enkelt er næsten for lidt efter alle de flagafbrændinger, jeg har set.

    Med venlig hilsen

  • ja, det skal åbenbart være en sekulær “kulturmuslim”, der får den idé, mens islams kvindeundertrykkelse falder uden for Kvinfo og Dansk Kvindesamfunds interessefelt, ligesom islam i det hele taget falder udenfor Dansk PÆN.

  • Emeritus

    Til steen
    Jeg tror, det hænger sammen med, at vi som vantro ikke skænker den slags mange tanker. De mange afbrændinger af dannebrog ophidsede mig ikke synderligt. Der gik tid, før de gik op for mig, hvad denne symbolske handling gik ud på og var tiltænkt at vække i mig. Nu er korsets tegn i flaget i mit hjerte blevet til et hvidt kryds, og jeg skal mindes om, hvad krydset egentligt betyder, så den ønskede effekt udeblev for mit vedkommende. Der skal en muslim til at finde en sådan provokation nærliggende. Det er mit bedste gæt.

    Med venlig hilsen

  • Menig 442

    Har hun da slet ikke tænkt over, at hun kan såre muslimernes følelser og radikalisere dem?
    (Ironi)

  • Emeritus

    På den anden side er denne norske hijab-afbrænding selvfølgelig fantastisk vigtig og meget modig og det er den ikke mindst, fordi en kvindelig muslim på den måde udfordrer følelserne og Islam. Godt videoen ligger på nettet.

    Mvh.

  • Johansen

    Afbrænding af hijab og andre degraderende religionspolitiske kvindeuniformer på kvindernes internationale kampdag er lige i øjet.
    Man brænder det symbol af, som indskrænker kvinders råderum og som lægger bånd på deres kroppe. Det kan jeg kun støtte.

    Gid der var mange flere modige. muslimske kvinder som Sara Azmeh Rasmussen. De rabiate hættemåger eller foreninger som Kvinfo får hun ingen støtte fra.

  • HelgeD-H

    For 40 år siden kunne Bosniske Kvinder af muslimsk herkomst sagtens gå rundt uden hijab. I vore dage er det nærmest helligbrøde for muslimkvinder at gå uden hijab på. Islam bliver da også mere og mere reaktionær efterhånden som islam er
    sådan på fremmarch fordi Vesten er eftergivende. Det går den forkerte vej.

  • Magga

    Sarah Azmed Rasmussen kæmper en mindst tre–sidig kamp, hvor det kan være svært at skelne mellem forskellige formål, synes jeg.

    Men alt, hvad der skader det forbandede tørklæde, er populært hos mig.

    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2964856.ece

  • morlille

    Eet er, at svensk propagandamaskine ikke beskæftiger sig med det katastrofale antal af voldtægter i deres land. Noget helt, helt andet er, at danske medier heller ikke vil røre ved l…..!
    Delvis skyldes det nok, at de svenske kolleger er omfattet af journalistlogens regler. Danske journalister vil ikke beskæftige sig med svenske journalisters svigt. Derved svigter danske journalister ligeså meget!
    Hvordan medierne prioriterer, når de både “skal” opdrage OG formidle nyheder, ved jeg ikke, men om det overhovedet er muligt at kombinere opdragelse og nyhedsformidling tvivler jeg meget stærkt på.

  • Johansen

    Hvorfor bliver der ikke iværksat forskellige undersøgelser om, hvorfor der er en eksplosiv voldtægtsrate i Sverige? Mange andre “fænomer” bliver da set undersøgt og set efter i sømmene.

    Er overgreb på kvinder et nedprioriteret emne?
    Er der ingen prestige i dette område eller er man bange for undersøgelsesresultaterne?
    Man kan da ikke bare ignorere og fortie, at over 5.000 kvinder voldtages årligt herunder mange mindreårige i Sverige.

    Hvorfor er der pludselig tilkommet det uhyrlige fænomen massevoldtægter? Førhen synes jeg ikke at man hørte om den forfærdelige ugerning med mænd, der i folk jagede en kvinde.

    Det er en skandale, at man ikke sætter projektørlys på det eksplosive antal voldtægter. Man svigter kvinderne massivt og signalerer, at man ikke tager ydmygende og fuldstændig uacceptable overgreb på dem alvorligt.
    Jeg er oprigtigt rystet og frustreret over den ligegyldighed over for mit eget køn. Der ligger ikke noget offermentalitet i det, blot væmmes jeg over fortrængningerne af seksuelle overgreb på kvinder.

  • Magga

    Morlille skrev:

    “Hvordan medierne prioriterer, når de både “skal” opdrage OG formidle nyheder, ved jeg ikke, men om det overhovedet er muligt at kombinere opdragelse og nyhedsformidling tvivler jeg meget stærkt på.”

    At opdrage vil jo bl.a. sige at indprente nogle normer, som man finder bedre end andre, og det er ikke det, jeg ønsker af mine medier. Jeg vil have facts og derefter selv tage stilling.

    Politiken er fx overfladisk og depraveret, så den er udelukket. De . Seerne får i realiteten ingen valg bortset fra at slukke for skidtet.

    JP er mit bedste bud, men jeg er skuffet over, at avisen ikke tør gå linen ud og drage de konsekvenser af informationerne, som det ligger lige for at bringe til debat og oplyse om. Det ligner ingenting, at man ikke vil røre Barcelonaprocesserne og Det Muslimske Broderskab og da slet ikke tage konsekvensen af de udtalelser, som Wahid Pedersen og andre er kommet med.

    Hvornår begynder de “moderate” at ytre sig om sharia????

    Bedst at melde sig ud af verden med mellemrum. Hvad der sker omkring os er efterhånden svært at bære..

  • Magga

    min pc slette igen en sætning af sig selv, der skulle have stået:

    De danske tv-kanaler dyrker det ensidige og den dårlige smag helt ud i parodien. Seerne får i realiteten intet valg bortset fra at slukke for skidtet.

    .

  • morlille

    Man er helt på herrens mark, når “opdragelse” vægtes højt under det, som medierne selv kalder “Nyhederne”.
    Eks.vis Radio/TV: “Godaften her kommer de seneste “nyheder” fra ind-og udland”.
    Her må man dog forvente, at der vitterligt ER tale om “Nyheder” og IKKE fortolkninger, vurderinger, værdiladninger. Jeg mener tysk TV KAN formidle nyheder i deres Nyheds-udsendelser. Oplæserne her sidder med et venligt/neutralt ansigtsudtryk, pænt rank på stolen uden overhovedet at bevæge andet end den hånd, der vender papiret. Ikke som eks.vis Hr. Skrammelsen på TV2, der stritter rundt med kuglepenne og pegefingre, så studiegæster hele tiden er i fare for at få øjnene prikket ud. Samtidig formår de tyske nyhedsværter/værtinder at fortælle nyhederne i en tone, der er så neutral, at den minder om tidl. tiders oplæsning af børsnoteringerne (Findes det endnu?). Alt i alt gør det, at den, der sidder på den anden side af skærmen ikke mister konsentrationen pga irritation over dårlig udtale, halve og hele bandeord, skinger stemmeføring, kuglepenne, der truer med at stikke det ene øje ud på en studiegæst, piercinger, dårlige tænder, studieværter, der ligger hen over bordet, drikker kaffe og fortæller indspiste platte vittigheder, løftede øjenbryn, dus-med-seerne.
    Næh tak, JEG ønsker ikke medierne skal opdrage på mig, og da slet, slet ikke i den elendigt opdragede indpakning!

  • Janne

    steen

    “ja, det skal åbenbart være en sekulær “kulturmuslim”, der får den idé,…”

    Jeg er ligeglad med om den norske kvinde er ‘kulturmuslim’ eller hvad hun er. Hun er dejlig og modig og hendes hijab-afbrænding står nu som en meget aktuel og kontant kommentar til de emsige og nidkære imamer der forsøger at dominere og forskelsbehandle kvinder med hijabs og reaktionære religiøse dogmer. Vi så eksempler på imamer i Norge der for nyligt var ude i medierne for at fortælle arbejdende politikvinder hvad de må og ikke må. Imamerne burde holde snudeskaftet for sig selv. De skal ikke på nogen måde forsøge at regulere kvinders forhold på sekulære og moderne arbejdspladser. (Derfor er det også et problem at der er imamer ansat i flere offentlige institutioner både i Norge og i Danmark). Problemet er også at f.eks. politikere som dem i København har samarbejde med imamer i samfundsspørgsmål og det gør det svært for mange kvinder at blive fri for imamers indblanding i ting som slet ikke vedkommer dem. Så socialdemokraternes og socialistisk folkepartis sammenblanding af religion og politik er ikke en del af løsningen, men en stor del af problemet. Norske Sara er en del af løsningen.

  • Janne

    OT

    Kristeligt dagblad skriver om – siger avisen – solstrålehistorie hvor de eneste der ikke får mulighed for at få en eneste stråle fra nogen sol er de kvinder som ’solstrålehistorien’ handler om. Æv hvor er jeg træt af at journalister romantiserer usund og hæmmende indpakning til kvinder.

    “Afghan women work on sewing machines at a dressmaking factory in the outskirts of Kabul on March 3, 2009” Alle med minimun hijab på…

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/316279:Dagens-foto–Symaskinernes -solstraalehistorie

    Vi skal da ikke være med til at støtte usund og hæmmende indpakning til kvinder. Heller ikke i Afghanistan.

  • Alene det at der kommer en reaktion på afbrændingen demonterer jo med ét slag postulatet om at det ‘blot er 30 g stof’. Der har vores side en kæmpe, kæmpe fordel, nemlig at vi ikke er nær så ømskindede når det drejer sig om krænkelser af symbolik. De andre har i realiteten malet sig op i et hjørne ved at reagere hysterisk på alt mellem himmel og jord – og som vi ser af reaktionen på tv-programmet om homoseksuelle muslimer er det jo ikke bare den berømte spot og hån, men ganske almindelige ytringer. Det må være en catch-22 de ikke kan vinde points på.

  • @Johansen: “massevoldtægter” – andelen af gruppevoldtægter af de 5.379 var 11 % sidst jeg så tallet for nogle måneder siden. Det er immervæk cirka 550-570 stk. ! og det var rigtignok stort set ukendt for 30 år siden.

    Og man skal hæfte sig ved de 74 % udenlandske gerningsmænd, Hege skriver om. Ja, hvorfor skulle det være anderledes i Sverige. Og i Danmark havde Center for Voldtægtsofre i Århus også svært ved at forholde sig til den skrigende forskel mellem DK og Sverige:

    For det tredje er det muligvis sådan, at der er flere, der anmelder voldtægt i Sverige end i Danmark bla, fordi der i Sverige er større fokus på ligestilling og mere offentlig diskussion omkring voldtægt.

    (sic!)

    det turde fremgå, hvor megen “offentlig diskussion” der er om emnet. Dette skal række som forklaring til at der er ni gange flere anmeldte voldtægter i Sverige end i DK. Jeg er helt bange for, at de selv tror på det.

  • Magga

    “Norske Sara er en del af løsningen” skriver Janne.

    Måske. Sarah Azmed Rasmussen er en intelligent person, men moden er hun ikke. Det bliver hun vel, men jeg tillader mig at være forvirret over de forskellige meldinger hun under stort ståhej i medierne har været ude med i løbet af få år. Både som muslim, som kristen, som ateist og nu afht. sin “fars ære” som det, hun kalder kulturmuslim. Jeg og andre har forsøgt at få at vide, hvad hun mener med det, og hun blev rasende. Desuden bliver hun vred, når hun kaldes kvinde. Det vil hun ikke være. I hvert fald ikke i øjeblikket.

  • Johansen

    Steen

    Jeg har forsøgt at få et indlæg optaget om præcis dette emne, men indlægget blev afslået. Det irriterer mig volsomt, for der skal pinedød sættes fokus på denne uhyrlige udvikling.
    Det er alt for alvorligt og skelsættende, hvis ikke man får dæmmet op for dette problem med (masse)voldtægter.

    I den seneste sag i Danmark med de fire irakiske mænd, der voldtog et barn på Vorbasse marked sidste sommer, var domsfældelen chokerende lav. Fire ikke-danske statsborgere, som massevoldtager en pige, får ikke engang en ubetinget udvisningsdom. Den brutale voldtægt, hvor den mindreårige pige blev voldtaget oralt, vaginalt og analt!

    Det er utilstedeligt og et tegn på, at de kvinder, som udsættes for disse seksuelle angreb ej heller bliver respekteret af vores domstole/lovgivning. Det er en skandale for et retssamfund, at man ikke kan finde ud af at beskytte ofrene, i dette tilfælde kvinderne. Min retsfølelse er i hvert fald fuldstændig krænket.
    Man kan næsten ikke som kvinde tænke på et noget større overgreb end det at blive voldtaget! Og så kværner kvindebevægelserne og venstrefløjen (og dele af det borgerlige) bare videre om ligeløn og kvindekvoteringer. Det fylder mig med afsky.

  • Emeritus

    Bemærk, at Nørrebro er forsvundet fra forsiderne lige som røveriet fra Antvorskov kaserne. Evangelist og Faderhuset kan man overskue. Derimod ikke de uoverskuelige følger efter forrædderiet af 1983 mod den danske befolkning.

    Der skete en tilsvarende bemærkelsesværdig ‘disproportionate’ nedsmeltning i Folketinget, da man på vist nok mindre end en halv time og uden at blinke besluttede sig for at bygge en atomforsøgssstation på Risø. Pris 250 millioner kroner.

    Da forskerne havde etableret sig, fandt de ud af, at der manglede en flagstang. Den ansøgte de om. Pris: 60.000 kr.

    TRES TUSINDE KRONER! –

    Det var godtnok mange penge for sådan en skide flagstang. Politikerne kunne slet ikke blive enige og tiden gik, for man kunne i hvert fald begrebsmæssigt overskue både stangen og prisen. Flere folketingsmedlemmer har givetvis haft sådan en stående i haven og følt, at Risøs flagstang var lovlig dyr. Om atomforsøgsstationen var for dyr eller en rimelig pris at betale, kunne ingen vurdere, så det gik man let henover. Selvfølgelig skulle vi have en atomforsøgsstation.

    Med venlig hilsen

  • @ Emeritus- næsten. Denne er måske mest for underholdningens skyld ?

    Integrationsrådgiver: Bander racediskrimineres
    I stedet for at udvise udenlandske bandemedlemmer, burde man lade dem blive i Danmark og konkurrere med rockerne om hashmarkedet. Kun derved kan vi svække begge parter, mener en integrationsrådgiver.

    Justitsminister Brian Mikkelsen (K) vil gøre det nemmere at udvise kriminelle udlændinge, som bærer våben i forbindelse med bandekriminalitet. Det er at sidestille med racistisk forskelsbehandling, fordi indvandrerbanderne på den måde taber terræn til rockerne, mener den dansk-pakistanske integrationsrådgiver og forfatter Mohammad Rafiq.

    Rafiq er det man kalder en “partirytter” – hvad han pt er, ved jeg ikke.

  • Magga

    Det var det samme med perker/perle diskussionen. Fokus rettes hektisk mod noget uvæsentligt. Det er også en form for løgn.

  • Bjovulf

    Link til “Integrationsrådgiver: Bander racediskrimineres”

    http://www.berlingske.dk/article/20090309/bander/90309066/

    Mageløst !

    Hvem fanden har udnævnt den latterlige klovn til integrationsrådgiver,
    og hvis interesser repræsenterer han mon i virkeligheden ?
    Er han bestukket af indvandrerbanderne til at sige den slags
    komplet sludder ? Hvem har talt om race og hudfarve ?
    Er muslim nu blevet en race ?

    Du behøver ikke at bekymre dig, lille ven !
    Vi sparker de udenlandske kriminelle og ballademagere hjem til
    Muslimistan; rockerne skal vi nok selv håndtere bagefter.

  • morlille

    Hvor forsvandt “brobygger-palæstinenser-skydegale-idioten der næsten likviderede 2 israeler Rosengårdcentret hen? Er han imellemtiden blevet ansat i Københavnskommune som kvarterløfter? Medierne har slettet fortællingen fra historien. Jeg vil have de følger op på den!

  • Janne

    I et indslag på TV2 News i dag om den stigende arbejdsløshed blev det sagt at det er ansatte med en anden etnisk baggrund end dansk, der er bedst til at beholde sit arbejde. Det er altså flest danskere der bliver fyret. I TV indslaget havde TV2 News valgt at vise to forskellige klip med kvinder der arbejder med hijab på…

  • JensH

    @Bjovulf

    ifølge den artikel du linker til, så har Mohammed Rafiq har i over ti år arbejdet som jobkonsulent i Københavns Kommune og som koordinator i Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen. Man forstår hvorfor der i Københavns Kommune ikke er plads til synspunkter som dem Nicolai Sennels repræsenterer. Sennels må vel næsten have haft samme status som en Galilei og andre ‘kættere’ havde for 400 år siden i den katolske Kirke.

  • li

    @ morlille

    Den muslimske “rollemodel” sidder i fængsel for sin nedskydning af jøder!
    MEN, han får vel et konsulentjob som rådgiver om integration i Københavns Kommune, når han snart! kommer ud, for staklen var jo bare offer! for jødisk provokation, må vi nok forstå!!!

  • PeterK

    @Emeritus

    Fænomnenet er udførligt beskrevet i Northcole Parkinson bøger – jeps ham med Parkinsons lov. “Den tid der bruges på at diskutere en sag er omvendt proportional med sagens vigtighed.”

    Jeg bruger jævnligt ordet “overspringshandling” om den slags ting. Det man burde diskutere er så uhyggeligt og omfattende, at man er skræmt af konsekvensen. Derfor diskuterer man noget der er ufarligt, og i den politiske verden gerne noget der kan demonstrere handlekraft. Skuespil for almuen.

  • Emeritus

    Til Steen.
    Der er måske ikke ligefrem tale om en nedsmeltning i dit eksempel, men skal man le eller græde over indholdet?
    Strategien synes at gå ud på, at vi kun kan forholde os til kriminaliteten på Nørrebro, hvis vi er lige gode om det. Putter vi en kriminel indvandrer i spjældet, må vi også putte en rocker. Ellers går regnskabet ikke op. Vi må endelig ikke gøre forskel, for så er det snyd. Hvad er det dog for noget fordrukkent sludder og ligemageri.
    Regnskabet er absolut ikke lige, og det går ikke op 1;1.
    At leve som rocker med den kriminalitet, som kan blive følgen, er et valg, de har truffet. Det kan de til enhver tid lave om på, hvis de synes.
    At leve som dysfunktionel, kriminaliseret 2.g’er eller 3.g’er er et spørgsmål om opdragelse og fjendekultur med islamisk baggrund. Vi er fjenden. Det kan der ikke uden videre laves om på.

    Disse kriminelle gadekrigere lever meget tydeligt i en parallelverden med rod i en forkvaklet østerlandsk forestillingskreds, der stivnede i slutningen af oldtiden, og som gør dem til ‘radikale tabere’ med en farlig samfundsdestabiliserende virkning, som langt overgår, hvad rockerne har i sinde. De kunne vist ikke drømme om at destabilisere samfundet. Det fungerer jo meget godt og giver dem mere end smør på brødet.

    Den muslimske baggrund derimod giver efter min mening anledning til mange former for kriminel adfærd – ikke kun begrænset til det kriminelle narkomarked, som gadekrigerne er fælles med rockerne om at interessere sig for på grund af pengene.

    Men HA’erne har ikke erklæret Danmark krig, de brænder ikke værdier af, erobrer ikke territorier, hvor andre ikke må komme, de kaster ikke med sten, og sådan kan man blive ved. HA’erne er tvært imod godt tilfredse med ordnede forhold, og de har mig bekendt aldrig været kede af at være født og opvokset som danskere. De kan sagtens se værdiernes betydning. Så der er al mulig grund til forskelsbehandling.

    Med venlig hilsen

  • Emeritus

    Til Peter K.

    Du er meget præcis.

    Med venlig hilsern

  • li

    @ JensH

    Københavns Kommune er vel snart et “erobret” muslimsk område, hvor kvinder der af uforskyldte årsager, skal ind på Rådhuset, får udleveret hovedaffaldssække ved indgangen, for at vise hensyn og ikke provokere de ansatte muslimske Herrefolk og underkaste sig de hensynsfulde politiske korrekte dhimmier!
    For hvad betyder 30g stof, hvis de koran-tilbedende så føler sig mere inkluderet på Rådhuset! det ville da være hysterisk! ikke at vise denne gestus, så det jo på grænsen til racisme, hvis kvinderne nægter at medvirke til integrationen, af de uintegrerbare!!! det kan vi jo nok forstå!

  • Bjovulf

    @ JensH

    Tak – spørgsmålet var nu mest ment retorisk 😉

    Ja, man begynder så småt at fatte, hvad der foregår / er foregået og hvor langt ude man efterhånden er i Kbh.s kommune.

    Hvor længe endnu vil vi dog blive ved med at lægge os på maven for de muslimske
    “kulturberigere” og deres endeløse række af vanvittige krav om særbehandling på snart
    sagt alle områder? Hvornår vågner vore naive politikere dog op til den ubehagelige virkelighed ?

    Problemet er dybest set, at vi efter få år bare vænner vi os til, at dette vanvid nu er “normale” tilstande – skridt for skridt skrider vore værdier og normer i en for os helt uønsket retning, indtil vi til sidst helt har glemt, hvad vi engang havde.

    Havde man fortalt folk for bare 10-20 år siden om fremtiden i DK anno 2009 , så var man blevet stemplet som bindegal racist og fremmedhader etc. Der var jo nogle få modige, der vovede det, og som kunne se hvad realistiske demografiske fremskrivninger ville betyde. selvom alle de naive og uansvarlige politikere, frelste “eksperter”, kulturrelativistiske “intellektuelle”, selvgode “kunstnere” og alle de andre flove gloriepudsere straks fik travlt med at bagatellisere sådanne dystre prognoser og fortælle os, at indvandrernes børn da naturligvis ville være helt normale danskere ( fx. Bjørn Elmquist “De er jo født i Danmark …”, Ritt B. “Antaller er ikke noget problem” ( ca. 2001 – Sic ! ) ), og at de FÅ promille – og senere FÅ procent – herregud da – naturligvis ikke kunne være noget problem – det blev de så alligevel noget så eftertrykkeligt.

    Havde de mon ligefrem forestillet sig, at der skulle være 10-20-25 % eller mere ? Og at det ikke
    ville være et problem for danskerne ? Og hvordan havde de tænkt sig, at man skulle kunne styre sådan et land efter danske værdier, når nu en stor del af de uinviterede gæster hader og foragter alle danske og vestlige værdier, love og normer ?

  • Johansen

    Hvad er det for noget forbandet vrøvl denne Mohammad Rafiq kommer med?
    Fordi man udviser ikke-danske statsborgere, der er kriminelle, så kan det da aldrig blive til racediskrimination.
    Han fatter åbenbart ikke, at danske statsborgere og ikke-danske statsborgere naturligvis ikke har de samme rettigheder. Der er noget, der hedder dansk indfødsret.

    Endnu en gang til Mohammad Rafiq. Islam er ikke en race, ej heller er hijaben for øvrigt.
    Hvis man er kritisk over for disse to “fænomener”, så er man ikke racist men kritiker. Man kan også være modstander, men racisme det er dog en ganske anden ting.
    Der er overordentlig god grund til at være kritisk over for islam. Det er et udtryk for almindelig sund fornuft.

  • GB

    @emeritus
    Jeg er nogenlunde enig i din beskrivelse af de muslimske kriminelle. Men jeg synes, at du er for overbærende overfor HA. De sælger narko og begår voldsforbrydelser (røveri, afpresning m.v.), evt. gennem AK81. Det er også at nedbryde samfundet og ødelægge værdier.
    Men jeg erkender, at der altid vil være en andel kriminelle i en befolkning. Og jeg er enig i, at de muslimske kriminelle indvandrere, og deres endnu ikke direkte kriminelle små fætre, er et specielt, nyt og meget alvorligt problem, påført os af velmenende, naive danskere.
    Iøvrigt: Det er ikke forskelsbehandling at udvise kriminelle udlændinge oveni fængselsstraf. Udover at have begået en straffelovsovertrædelse, ligesom danske kriminelle, har de misbrugt vores gæstfrihed. Det er det sidste, de bliver udvist for.
    Iøvrigt må de for min skyld gerne få kortere fængselsstraf end danskere, bare de bliver udvist.

  • JensH

    @LI og Bjovulf

    “Københavns Kommune er vel snart et “erobret” muslimsk område”

    I er begge inde på noget centralt vedrørende Københavns Kommune. Nu kender jeg ikke præcis de demogafiske forhold i kommunen, men mon det er helt forkert at påstå, at den muslimske andel af det Københavnske vælgerkorps er stigende, og at venstrefløjen i stignde grad bliver afhængig af disse muslimske vælgere?? Det kunne da ihvertfald være en del af forklaringen på den stigende leflen for islam hos centrum-venstre flertallet i Borgerrepræsentationen. Læg så dertil almindelig politisk forblændelse af multikulturalismen, samt en måske ikke helt ubegrundet frygt for hvad muslimerne kunne finde på hvis de ikke får deres vilje, og så har du en fuldendt forklaring på det politiske vanvid der forgår i Københavns Kommune.

  • AN

    @Janne: “… anden etnisk baggrund … bedst til at beholde sit arbejde. … TV2 News valgt at vise to forskellige klip med kvinder der arbejder med hijab på…”

    – De er vel ansat med jobstøtte, hvor halvdelen af lønnen betales over skatten; klart at det er billigst for arbejdsgiveren at beholde dem.

  • PerH

    @Johansen
    “I den seneste sag i Danmark med de fire irakiske mænd, der voldtog et barn på Vorbasse marked sidste sommer, var domsfældelen chokerende lav. Fire ikke-danske
    statsborgere, som massevoldtager en pige, får ikke engang en ubetinget udvisningsdom. Den brutale voldtægt, hvor den mindreårige pige blev voldtaget oralt,
    vaginalt og analt!

    Det er utilstedeligt og et tegn på, at de kvinder, som udsættes for disse seksuelle angreb ej heller bliver respekteret af vores domstole/lovgivning. Det
    er en skandale for et retssamfund, at man ikke kan finde ud af at beskytte ofrene, i dette tilfælde kvinderne. Min retsfølelse er i hvert fald fuldstændig
    krænket.”
    Denne klage kunne du rette til den feminiserede dommerstand, som med alle midler gør alt for at ødelægge en borgerlig retspolitik. Kvinder er ofte kvinder værst.
    Men jeg vil da gerne spørge dig, om dù selv er parrat til at gå linen ud og stramme op på retspolitikken. Jeg vil have kumulative straffeudmålinger for flere forbrydelser, sådan at en person der begår flere lovovertrædelser får en særskilt straf for alle individuelle handlinger, istedet for en mængderabat gjo flere forbrydelser han begår.
    Og derudover skal voldtægt straffes med fysisk kastration og livstid i isolationsfængsel. Mange kvinder ligger selv som de har redt ved at pladre med på sangen om, at samfundets opgave er resocialisering af forbryderen.
    Ævl,for samfundet skal ikke resocialisere men fjerne skadedyr fra cirkulation. Men kvinders gener lader til at blokere for erkendelsen af virkeligheden.

  • Johansen

    PerH

    Skægt at du spørger netop mig, om jeg er parat til at gå linen ud. Men ok, du kender mig naturligvis ikke.
    Jeg har altid været retspolitisk strammer. Nogle vil nok sige ekstrem i mine holdninger til retspolitik. Så ja, jeg vil stemme for enhver stramning – gerne med kastration af DNA-verificerede voldtægtsforbrydere. De øvrige skal bures inde. Ikke noget med 2-3 år som i sagen med irakerne. I min. 10 år. De fire irakere kan godt sidde 3 år først, men det vigtigste er at de bliver udvist af Danmark for bestandigt. Ud af Europa med dem.

    Udvisninger af kriminelle ikke-danske statsborgere ved førstegangskriminalitet. Ingen chancer. Genovervejelser af fratagelser af statsborgerskaber, hvis ikke man overholder loven.
    Spørger du mig om konventioner, så er der flere jeg seriøst vil have genforhandlet eller ud af.
    Det samme med EU, der med overnational lovgivning trumfer national lovgivning. Jeg har været EU-skeptiker – efter Metock-dommen blev jeg EU-modstander.

    Ja, kvinder er oftest kvinder værst. Det er forfærdeligt og beskæmmende.
    Men placér mig venligst ikke blandt blødmaverne, for der hører jeg under ingen omstændigheder hjemme.

  • Bjovulf

    @ Jens H

    Ja, man glemte nemlig også at tænke på, at de muslimske indvandrere ikke bor uniformt fordelt, så selv om den gennemsnitlige procent på landsplan endnu er relativt lav, så vil de alligevel kunne dominere meget kraftigt lokalt og udgøre en væsentlig gruppe af stemmer – med meget tilbagestående normer ! – , som der naturligvis må tages særligt hensyn til, og som nu også selv er begyndt at kræve det for alvor.

    Man har jo oven i købet selv været så “genial” at give dem stemmeret ved kommunalvalg,
    selv om de ikke har statsborgerskab ;-(

  • PerH

    @Johansen
    Jeg kender dig faktisk godt og du virker ret fornuftig, men når jeg spurgte dig alligevel var det fordi ikke så få kvinder taler strammersprog om voldtægt men så alligevel ikke vil gå linen helt ud.
    Konventionerne skal helt væk, og vi skal tilbage til et ægte nultolerancesamfund, hvor vandalerne kommer til at betale for alt de foretager sig. Desværre er der ikke noget parti, som vil gå så langt. DF er på vej, men jeg synes desværre, de er faldet lidt af på den.
    Jeg tvivler på, at det demokratiske systém med hele velfærdsstatens offerdyrkelsesmentalitet er i stand til at klare problemet. Så længe flere tusinder blødhjërtede sagsbehandlertyper lever af at undskylde de kriminelle og tale ondskaben ned i børnehøjde bliver det umuligt at gennemføre ægte hårdtslående reformer af retspolitikken. Og her må jeg desværre endnu en gang påpege, at kvinder med deres babytalk ofte er den største hindring for at forbryderne kan få som fortjent. På onde dage kan jeg næsten glæde mig over, at disse kvinder jo bare graver deres egen grav, for de glemmer jo, at det eneste der virkeligt holder de dumme svin væk er statens vilje og evne til om nødvendigt at bruge dødelig magt.

  • Sverre

    Sara Azmeh Rasmussen forsøkte også å brenne en hijab på kvinnedagen 2008, men ble dengang stoppet av norsk politi.

  • Johansen

    Som talt ud af min mund, hvis jeg havde haft de evner:

    http://www.danskfolkeparti.dk/Kvindesagen_for_de_få.asp

  • JensH

    Som et ‘lille’ appropos til Pia Kjærsgårds ugebrev:

    http://jp.dk/udland/mideast/article1627158.ece

  • Emeritus

    Til Jens H.
    Mit svar har ladet vente på sig.
    Du stiller et meget vanskeligt spørgsmål, og hvad skal jeg dog svare?
    Jeg skal gerne indrømme, at jeg ikke har styr på HA’s samlede voldskatalog og økonomiske kriminalitet. Jeg skal heller ikke afvise, at jeg ser væsentligt mildere på HA i dag, end jeg ville have gjort, hvis Allahs gadebander ikke var dukket op i vore store byer. Men mit ændrede syn skyldes i høj grad myndighedsfravær. Jeg må samtidig slå fast, at jeg er tilhænger af, at loven skal holdes.

    Nu er Allahs gadebander her desværre, og de problemer, banderne introducerer, rækker generationer ud i fremtiden. Dem er HA ikke en del af. Mit indtryk er dog, at HA på en mærkelig måde kriminel eller ej kan tage æren for, at politikerne for en tid ikke længere kan feje problemet ind under gulvtæppet. For første gang har Allahs gadebander slået sig på noget i det danske samfund, som forskrækker dem og får dem til at kropsvisitere folk. Hvad er det mon for et signal, HA her sendt dem, og som vi modtager? Hvad er det, HA kan, som et nosseløst civilsamfund har glemt?
    Hvis ikke indvandrerbanderne havde mødt HA dernede i underverdenen, havde der så været nogen barriere? Nej. Hvem ville de så have slået sig på? Der er jo ingen. Der er jo ikke engang en nærpolitistation i et område, som det er afgørende vigtigt at have under kontrol. Den station er opgivet, fordi det er for farligt for betjentene at have den liggende der. Ja, men så placér fire med hurtig udrykning og mange betjente. Hvis ikke man vil sprede problemet og genopdrage børnene, er vedvarende rå magt vel det næstbedste og i kachotten med de værste.

    Jeg går ikke ind for at straffe HA for de problemer, Allahs krimibander skaber. Jeg går ikke ind for 1:1.

    Banderne prøver at fravriste HA narkomarkedet. Kun der i kampen om markedet og blodsporene er de implicerede vist nogenlunde lige. Det ved jeg ikke engang – om jeg er interesseret i, at de skal være.

    Hvad gør det ved den almindelige dansker, at man ikke gør det fornødne på Nørrebro? Det fornødne er ikke HA. Den klub er en indikator.

    Med venlig hilsen

  • Magga

    Sverre skrev:

    “Sara Azmeh Rasmussen forsøkte også å brenne en hijab på kvinnedagen 2008, men ble dengang stoppet av norsk politierre skrev:”

    Ja, der er sket noget oppe hos jer på det sidste, og det er spændende at følge med i.

    Men magtede Sara Azmed Rasmussenn at igangsætte en god kommunikation med dele af sit publikum, for det er jo det væsentlige i den sag?

  • Ohm

    Det er jaggu meg en rar verden vi lever i…….

    Det kan virke som om mange muslimske kvinner ikke kan eller vil ønske seg friheten som vi har i norden hverken for seg selv eller noen andre.

    Det siste jeg registrerer er den kollektive oppførselen til en del av kvinnene som reagerte på brenningen av hijab`en på kvinnedagen.

    Der kunne man ved hjelp av TV bildet se disse kvinnenes adferd.

    Enda er det heldigvis yttringsfrihet for dette, men man kan ikke la være å tenke at vår yttringsfrihet fører til en slik smerte og vrede hos disse kvinnene. Hvorfor?

    Man kunne se en aggresjon et hat og sinne hos disse som ikke kan forklares fornuftig nok utifra den Ubetydelige veri dette stuntet har.
    Min forklaring på denneoppførsel er at disse muslimske kvinnene er blitt “peppet” opp gjennom suggesjon/hypnose messet frem av radikale ledere i islam.
    Disse lederne sørger for å sette kvinner og barn fremst i demonstrasjoner Og utrykket minner meg veldig om demonstrasjoner i andre muslimske land.

    Kvinnene har et ansiktsutrykk som minner om en blanding av tragedie,redsel og sinne og deres barn følger selvfølgelig opp dette.
    Det kan se ut som om de faktisk er i transe og jeg lurer på hvem som styrer dem…

  • Sverre

    Magga spør om Sara Azmeh Rasmussen har fått igang en god kommunikasjon med sitt publikum. Tja, hun har fått mye oppmerksomhet og deltatt i nettmøter, men det er kun få dager siden hun brant hijaben så det er vel litt tidlig å svare. Hun er svært uavhengig, kjører sitt eget løp og har en spesiell posisjon i den norske samfunnsdebatten. Selv tror jeg at verdien i hennes hijabbrenning ligger i å bevisstgjøre folk om først, kvinnedsikriminering i muslimske samfunn og for det andre ved å fremprovosere stygge holdninger så alle kan se hvaslags ideologi vi står overfor. Hun har mottatt dødstrusler etter at hun brant hijaben.

  • Emeritus

    Jeg ser ved efterkontrol, at jeg adresserede min seneste kommentar forkert.

    Jeg skulle have skrevet: ‘Til GB’, hvor der står: ‘Til Jens H’.

    Jeg beklager fejlen.

    Med venlig hilsen

  • Magga

    Sverre.

    Du har ret, Sara Azmed Rasmussen får meget medeieopmærksomhed, og hun er glad for den, ser man. Det virker på mig, som om hun mest går efter personlig branding. Hun får overskrifter men ikke kontakt til det muslimske publikum.

    I de måneder, hvor jeg af og til har læst, hvad Sara Azmed Rasmussen har skrevet om sig selv, har hun oplyst, at hun oprindeligt var muslim, blev kristen, blev humanetiker dvs. en slags ateist og siden vendte tilbage til at blive muslim aht. sin fars ære.

    Sin muslimske “tilstand” har Sara indenfor få måneder på skift beskrevet som “kulturel muslim”, “sekulær muslim” og “muslimsk ateist”. De sidste to betegnelser virker helt absurde, og jeg synes ikke, at hun på overbevisende måde har gjort rede for sit trosforhold.

    Det behøvede Sara da heller ikke at gøre, men når hun selv vælger at promoverer sig så stærkt med happenings i offentligheden og på sin muslimske baggrund med tilbud om at fungere som en redningplanke, der kan skabe kommunikation mellem nordmænd og muslimske indvandrere, bør der være klare linier, som folk kan forstå rækkevidden af. Synes altså jeg.

    Kan Sara ikke gøre rede for sådanne klare og overbevisende linier, tror jeg, at hun gør både sig selv og andre en tjeneste ved at holde en lavere profil og finde et mere sikkert ståsted. Hun er intelligent, men hendes nuværende facon vil ikke skabe mange venskaber til veluddannede kvinder. Vi gennemskuer hendes anstrengthed.

    Den type muslimer kender vi også herhjemme, og jeg kan ikke komme i tanke om nogen, der har fungeret ægte og godt i den rolle, så at vi danskere har kunnet være tjent med det. For eksempel opfattes Naser Khader i dag af store dele af befolkningen som en udpræget nar.

    Men bevares vi har masser af muslimer, der optræder som “eksperter” inden for feel-good-industrien, hvor der er gode penge at tjene, fordi politikerne er i desperat nød for løsninger på vore enorme integrationsproblemer, der synes uløselige. Ergo giver de gladeligt bevillinger til alverdens integrationsprojekter, som aldrig bliver evalueret, og tiden går og går og går,mens alt udvikler sig til det værre. Dette er vi ikke mere tjent med, vi er nødt til at være langt mere kritiske overfor de projekter, der sættes i gang, og følge dem på tæt hold.

    Indenfor islam kan homoseksualitet straffes med døden. Derfor mener jeg ikke, at det er hverken klogt eller hensigtsmæssigt, at Sara Azmed Rasmussen oprtræder i så mange offentlige sammenhænge som debattør vedr. sin egen homoseksualitet samtidig med, at hun angiveligt ønsker at være kommunikationsled til ortodokse muslimske kvinder. Hun skyder sig selv i foden og kommer næpppe nogen vej med noget til offentlighedens bedste, men hun kan måske opnå en personlig frigørelse. Dette projekt synes jeg, at hun burde have indset dobbeltheden af. For at sneboldene føg gennem luften, havde sikkert flere årsager.

    Søren Kierkegaard mente (og det gør jeg også), at man skal møde mennesker der, hvor de befinder sig. Det gør Sara Azmed Rasmussen ikke, for hvis hun virkelig ønsker at påvirke sine konforme og ortodokse trosfæller, skal hun møde dem på deres niveau i stedet for at provokere dem ud over alle deres grænser og både på den ene og den anden måde.

    Sara Azmed Rasmussens fokus er rettet mod medierne og et moderne frigjort vestligt publikum, der næppe vil kritisere eller rådgive hende på samme måde, som de ville rådgiver andre. Såvel hendes muslimske indvandrerbaggrund som hendes homoseksualitet fungerer som en beskyttelse mod kritik fra dem, hun i realiteten henvender sig til, men bestemt ikke fra dem hun foregiver at henvende sig til.

    Og tro nu ikke, at jeg fordømmer denne homoseksualitet, jeg er bare så træt af, at man behandler homoseksuelle med samme overdrevne politiske korrekthed som de destruktive islamiske kræfter. At handle sådan har intet med frigjorthed at gøre, det er forloren tolerance, dern kan virke som personlig terapi for nogle men være grumme uønsket af andre.

  • JensH

    @Emeritus

    “Jeg skulle have skrevet: ‘Til GB’, hvor der står: ‘Til Jens H’.”

    Okay, jeg må indrømme jeg studsede lidt. Men jeg tillod mig nu at læse dit indlæg, og det var ganske interessant. Specielt bed jeg mærke i din tese om, at “at HA på en mærkelig måde kriminel eller ej kan tage æren for, at politikerne for en tid ikke længere kan feje problemet ind under gulvtæppet”. Jeg vil dog dertil sige, at politkerne gør deres bedste for at genoprette ’status quo’, da de stadig fabler løs om ’sociale problemer’ og ’styrket integrations-indsats’. Så det interessante her er hvilke konklusioner Hr. og Fru Jensen ‘ude ved kakkelbordene’ har draget af bl.a. disse selvbestaltede muslimske ‘politikorps’, der tiltog retten til at udøve justitsen på Nørrebro.

  • Magga

    Ved du hvad, Jens, jeg tror, at hr. o g fru Jensen ude ved kakkelbordene sidder og hepper på Ha’erne.

    Underlige tider.

  • JensH

    @Magga

    “Underlige tider”.

    Det har du så sandelig ret i. Men åbenbart er hele udlændinge-sagen røget ned af listen mht. vælgernes prioriteringer af politiske emner. Ellers ville oppositionen, som bærer ansvaret for den misere vi er havnet i, ikke have stået til sejr i stort set alle meningsmålinger.

  • Janne

    magga

    “Hun skyder sig selv i foden og kommer næpppe nogen vej med noget til offentlighedens bedste, men hun kan måske opnå en personlig frigørelse. Dette projekt synes jeg, at hun burde have indset dobbeltheden af. For at sneboldene føg gennem luften, havde sikkert flere årsager.”

    Du vælger din måde at debattere og udtrykke dine synspunkter på – og det er da godt – og Sara vælger sin. Godt at der er plads til forskellighed hvad det angår. Sara kan frit vælge om hun vil bruge en vestlig facon og udtruk og kommunikation eller en facon mm. der stammer fra en anden kultur og tradition – så længe der ikke er nogen der trues eller der bruges vold. Hun skal naturligvis ikke gøre noget på nogen bestemt måde afhængig af hvor hun kommer fra eller hvilken kultur hun er opdraget med eller hvilken seksualitet hun har. Hun kan for mig at se vælge fra alle hylder og det gør hun da også. Jeg ser hende som et eksempel på god integration.

  • Sverre

    Magga, det var sterk kost. Hva uttrykkene “ateistisk muslim” og “kulturell muslim” angår forstår jeg dem litt løst som at man har en forankring i muslimske samfunn uten å være troende muslim. Ellers har jeg også uenigheter med Azmeh Rasmussen, men nå som hun er under dødstrusler foreslår jeg at vi begraver sverdet.

  • li

    @Magge
    Jeg syntes nu godt om Sara Rasmussen’s happening med afbrændningen af hovedaffaldssækken, den viser desværre at der findes udemokratiske islamister, der stadig er gennemsyret af volds og trussel idelogien iSLAM og dens uacceptable adfærd med dødstrusler over anderledes tænkende. Ligeledes bliver de “bange” feminister gjort til grin på kvindedagen, med deres totalt manglende opmærksomhed på den virkelige islamiske kvindeundertrykkelse som efterhånden truer alle kvinder, her udstilles de lalleglade feminister som ligegyldige selvoptagede egoister, der vil skide på iSLAM’s undertrykte kvinder, de ignorere totalt iSLAM.
    Ikke et ord om deres medsøstre! der stenes i Iran for noget så banalt som utroskab, oven ikøbet udokumenteret utroskab. Kvinder der undertrykkes og tvinges i hæmmende affaldsække som det urene affald, kasseret, usynliggjort, lukket munde på……afskyeligt grimt!
    Det kan så godt være Sara flakker noget rundt i begreberne og prøver sig frem, men her vil jeg lade tiden virke og ser spændt frem til hvor hun ender?!
    Hun kunne stille og roligt have valgt at forlade iSLAM, men det ved vi vel alle(undtagen vores valgte politikere og goooodhedsindustrien) at dette er forbundet med en stor dødelig! risiko.
    Måske prøver hun at forlade iSLAM og samtidig kræve sin ret til det, uden frygt for sit liv og en protest imod hendes ret til det, ved at fremvise “gadeparlamentets” selvbestaltede dom over hende?!
    Hvem ved?

  • Magga

    Janne

    Jeg ved ikke, om det er god integration, Sara demonstrerer, jeg synes, at det mere ligner et anstrengt forsøg.

    Personlig ville jeg ikke undre mig det mindste, hvis hun en dag vælger at gå i burka. For sine to børns skyld.

  • Magga

    Sverre

    Ja, jeg er klar over, at det er stærk kost for nydelige nordmænd, for I har jo endnu ikke gravet sværdene op. I nøjes med at sende 150 mio. til koranskoler i nordvest Pakistan for at demonstrere venskab og er i det hele taget så snille, mens I så at sige uden at kny lader andre erobre jeres land.

    Jeg ser i dagens avis, at der er blevet mange flere vejbomber i Helmand lige på den anden side grænser, hvor vore soldater har været i ca. 3 år i en regulær krig. Vi kunne godt bruge en hjælpende hånd.

    Ang. trusler er vi mange, der har fået dem, og Sara vidste, at hun uungåeligt ville blive truet. Alle kunne forudsige, at man ikke brænder en hijab af under stor mediebevågenhed. uden det får følger. Hvis I vil dyrke endnu en martyr, så for mig gerne,

    Men jeg holder mig til de ægte helte. Der er et par snaphaner her, og de er helt uden ansvar for, hvad deres jyske kommentator kan finde på, for hun har ingen ønsker om at snakke folk efter munden, fro hvad skulle det nytte. Dette er en frihedskamp, og den kommer vi ikke ud af med rene hænder.

    Med venlig hilsen

  • Magga

    li

    Sara Azmed Rasmussen forlod islam i en årrække. Omkring seks år, hvor hun var konverteret til kristendom, og det skete der ikke det mindste ved. Hun kunne leve trygt og godt.

    Siden blev hun humanetiker, og spørg mig ikke om, hvad det er, men det er vist nok en slags uofficiel religion. Jeg besøgte en gang deres hjemmeside, og det er noget af det mest ufredelige og krigeriske jeg har set. Sara var i bestyrelsen, indtil hun også kom op at skændes med bevægelsens vist mest kendte person, der er universitetsmanden Lars Gule, hvis virksomhed kan minde om Blekingegadebandens. Men længe var de slyngvenner, og hun kendte hans fortid. Her er et udpluk om den.

    “Lars Gule har blitt omtalt som Norges første internasjonale terrorist på bakgrunn av sitt engasjement i Den demokratiske fronten for frigjøring av Palestina (DFLP), en palestinsk gruppe som også har brukt terror som virkemiddel. Gule har i ettertid avvist at han ville delta i terrorisme og beskriver sitt engasjement som «antiimperialistisk».[2]

    Under et opphold i Libanon i februar til mai) 1977 ble Gule involvert i den palestinske organisasjonen DFLP. Etter våpenopplæring og instruksjon i hvordan man setter sammen tidsinnstilte bomber, ba DFLP etter hvert Gule om å reise til Israel for å gjennomføre en aksjon.

    Operasjonen i begynnelsen av juni 1977 skulle markere tiårsdagen for seksdagerskrigen og at palestinerne fortsatt var uten en egen stat. Gule har forklart at DFLP foreslo tre ulike mål for ham: Bombeangrepet skulle enten skje i en fotgjengerundergang i Tel Aviv, i President Hotell i Jerusalem eller utenfor et leilighetskompleks med gassbeholdere på utsiden i et «borgerlig nabolag».

    Gule har også forklart at han avviste disse målene fordi han var skeptisk til det som kunne bli en ren terrorhandling. «Mistenkte hadde gjort det kjent for sine oppdragsgivere at han ikke ønsket å ta menneskeliv. Hensikten med eksplosjonen var å markere 10-årsdagen for krigen i 1967, styrke palestinernes kampvilje og moral,» sa han senere til norsk politi.[3] Han fikk imidlertid ikke til noen diskusjon med DFLP om en mer symbolsk aksjon.[2] Gule ville likevel selv måtte velge målet for operasjonen ved en eventuell ankomst til Israel, og fordi det ikke var mulig med noen direkte reise fra Libanon til Israel, skulle Gule reise hjem til Norge, hvor han måtte anskaffe et nytt pass, før han kunne reise til Israel uten å vekke oppmerksomhet.

    Da Gule skulle forlate Libanon 5. mai med kurs for Norge, fant en kontrollør på flyplassen i Beirut ca. 750 gram sprengstoff skjult i permene på bøker Gule hadde i sin ryggsekk. Han ble overlevert til den libanesiske etterretningstjenesten og etter harde avhør[4], tilsto han sitt samarbeid med DFLP. Gule har forklart hvordan han ble utsatt for tortur blant annet ved å bli slått under fotsålene og truet med likvidering.[5][6][2] Gjennom avhørene framkom det at Gules ryggsekk også innholdt fenghetter og fire brev. Tanken var at brevene skulle sendes til israelske aviser etter bombeaksjonen for å forklare bakgrunnen for operasjonen.”

    Gule er stadig et stort navn i Norge og heftig tilhænger af multikulti. .

    http://no.wikipedia.org/wiki/Lars_Gule

  • The_Muslim_Woman

    Å Herre Gud., Sara Azmed Rasmussen er Guds tjner,bare vannlig menneske ,som meg og dere, som kan go enten til helvete,eller paradise. Hennes hidjab er et sak som er mellom HENNE OG GUD,ALLAH!! Og dere mennesker, fant dere noe å snakke om eller? Er det gøy eller,å snakke om Sara Azmed Rasmussen,og det hun draiv med? Altså dere skaffa dukke en jobb ikke dt?)) flott det, dere bare må huska en ting da.. At jorda er rund,og det er lett å finne fram det du letter etter,en som letter godt finner altid med Guds hjelp heldigvis:)!!
    Åffør dukke mennaska kjønna ikke,at dere er domme? hva? Falt dere fra takket eller? Beggynner vi go til tilbakke tiden i kgb eller? Våres hidjab er våres hidjab,vi spurte ikke dukke om tilatelse da vi dukka kroppen vår,da vi tokk på hidjab. Hidjab vår er et sakk som er mellom kvinner som brukker hidjab og Gud. Allah. Kjøøner? Vi trenger ikke deres meninga om klæne våres,vi trenger ikke meninga deres om oss,vi trenger ikke deres rod,vi er vi , dere er der. Son er det bare. Lev med det. Muslimske kvinner bruker hidjab,det er son det skal være. Islam er min tro,og jeg tror ikke på der tror,jeg blosser i det dere sier. Islam er min tro,og hidjab må muslimske dame ha på hue sitt,emnte hodet sitt! Vi har våres tro,dere har deres. Muslimmer trenger ikke at noen som dere skal pekke og si hva vi skal gjøra, det er dere som må ta rod av islam eksempel. Jeg har sett deres kvinner som prøver å ta mennens rolle på seg, jeg har sett deres kvinner som prøver å lære noe de sjol ikke vet ennå,prøver være på mennens plass, prøver og gjør det verste. Selger seg for penger. Jeg sier ikke at i alle land ikke finnes dårlige ting og mennesker. Alle vi er dødelige og alle vi er Gids tjenester,og vi re Tjnester til Allah alle. Vi er bare mennesker alle vi. Alle vi finner våres egne skitt hvis vi ser i våres poser nøyaktigere en vi gjør. Alle dere har deres egne problemmer,ann våres hodeplagg. Når blir dere smarte Herre Gud? Når lærer dere dukke? Når blir dere egentlig våksne? Har dukke deres egne problemmer? Hva er deres mål? Hodeplaget vår eller? Jeg bare sier det det jeg skulle si til alle dere face to face Herre Gud………..Er lei av dere. Bryr meg ikke hva dere sier om mine klær,og min hodeplag. Blosser i det dere sier egentlig. Jeg bare skriver det jeg mener. Dere bare mister tiden dere vet dukke? Det er det. For dere kan aldri gjøre på deres mote våres sak,vår ting,og våres hodeplag. ALT STYRER EN ALLAH.
    det onde og det gode. bli vant til det dere. lev med det eller dø.

  • Janne

    magga

    “Jeg ved ikke, om det er god integration, Sara demonstrerer, jeg synes, at det mere ligner et anstrengt forsøg. ”

    Ja, måske, men under de grelle forhold mange frisindede muslimer desværre må leve i dag, forstår jeg godt at de kan virke akavede, når de protesterer mod religiøs intolerance. Jeg kan godt se at hun ikke er nogen kvindelig Ghandi, men jeg er sikker på at hun med den facon hun nu bruger, når ud til mange forskellige mennesker med meget forskellige holdninger og det er vigtigt. Efterfølgende trusler har da også vist sig straks og viser at hun som en anden tryllekunstner får fanatikere og udemokratiske personer til vise sit sande ansigt. Jeg synes at hun er modig og jeg håber at mange vil støtte op om hende i Norge. Jeg sender hende i hvert fald mange venlige tanker.

    “Personlig ville jeg ikke undre mig det mindste, hvis hun en dag vælger at gå i burka. For sine to børns skyld.”

    Jeg håber ikke at du har ret.

  • Janne

    li

    Ja, det må jeg sige at jeg er enig i. De traditionelle og magelige feminister ‘glemmer’ at kritisere de overgreb der forekommer på mange kvinder både i Danmark og i afrikanske og mellemøstlige lande i en religiøs machokulturs hellige navn. Man kommer uvægerligt til at spekulere på om de traditionelle rød/grønne feminister efterhånden har mistet så meget empati og indlevelsesevne, at de ikke mere magter opgaven som feminister med de opgaver der er i dag med et stigende problem med religiøs patriarkalsk fanatisme. 8. marts var de traditionelle feminister larmende tavse des angående. Hvad skal vi med feminister der ikke vil hjælpe kvinder i nød?

  • The_Muslim_Women

    Janne, du fikk lese min komentar før det blei slettat, så den gjlt deg også!!!!!!!!

  • Magga

    Janne

    Jeg kan ikke se andet, end at fanatikerne, som der er mange af, nu ud fra deres egen logik er i deres gode ret til at sætte ild til et norsk kultursymbol, hvis destruktion vil ramme folk dybt. I Norge er mange af kulturarvens fantastisk smukke gamle bygninger bygget af træ.

    For mig kan Sara Azmed Rasmussen demonstrerer alt, hvad hun vil, klæde sig præcis som hun vil, forelske sig som hendes hjerte vil, og sige alt hvad hun vil. Men at indføre den muslimske skik med at brænde andres klenodier under stor offentlig opmærksomhed tager jeg afstand fra, selv om jeg hellere end gerne ser de muslimske gevanter forvandlet til aske.

  • Janne

    magga

    Det med at brænde symboler af vil ikke ændres med Saras happening. Vi har desværre set mange israelske flag blive brændt af for nylig og vi har set det samme med danske flag.

    Men ellers er jeg da imod at der brændes noget af med mindre det har en nødvendig funktion eller det drejer sig om Sct. Hans bål eller et stearinlys.

  • Janne

    Jeg er meget tilfreds med at SnapHANerne bliver ved med at bore i problemet med de mange voldtægter i Sverige og ikke mindst borer i forskellige mediers og erklærede feministers tavshed omkring samme. At det er en blog bestyret af mænd der bliver nødt til at tage dette problem op for kvinder, viser meget godt de magelige feministers fallit. Vi kan ikke regne med dem mere.

  • Magga

    Janne

    Jeg har aldrig været feminist, og jeg synes, at de tager al for meget af æren for en udvikling i det 20. årh., som i alle tilfælde forlængst var i gang og blev udkæmpet relativt nedæmpet men sejt i mange sammenhænge. Derfor undrer det mig heller ikke, at feministerne ikke har øje for indvandrerkvindernes megaproblemer.

    At danske kvinder gennemgående blev mere selvstændiggjort ved at komme på arbejdsmarkedet, var ikke feministernes værk. Og en dame som PH’s mor Agnes Henningsen var virkelig en tidlig foregangskvinde, når det gælder det, som man kaldte “fri kærlighed”. Ikke at den blev dyrket i mit barndomshjem, men min mor havde alle Agnes Henningsens bøger i reolen, og jeg tror, at de stammede fra en læseklub, hvor de gik på omgang. Jeg læste dem ogs med begejstring.

    Det store vendepunkt var – foruden kvindernes indtog på arbejdsmarket – adgang til bedre prævention og abort. Det var noget, der virkelig rykkede, fordi kvinderne ikke alene blev bedre i stand til at forsørge sig selv men også fik bedre muligheder for at styre deres liv.

    Feministerne lykkedes aldrig med så vigtige ting som at få indført mere end principiel ligeløn, og de missede fuldstændigt på pensionsområdet. Deres egne jænvaldrende medsøstre har derfor i dag gennemgående en langt mindre pensionsopsparing end mændene, skønt de kan se frem til at leve 4-5 år længere.

    Meget af tumulten om ølejre og al det andet, som feministerne satte i gang, var efter min mening meget navlecentreret og ensidigt politisk. De opførte sig også på en måde, der stødte mange almindelige kvinder bort. Jeg har faktisk mere respekt for sådanne kvinder som forfatterinden Thit Jensen (Johs. V. Jensens søster), der i første halvdel af det 20. årh. stor og mægtig rejste land og rige rundt og talte om prævention i forsamlinger af forslidte husmands- og arbejderkoner. Det var der et afsnit om i “Matador”.

    Forleden læste jeg en biografi om en herlig type, den socialdemokratiske Lis Groes, høj som et fyrtårn, ufiks som få og mor til ni (9), minister til venstre eller højre hånd, det ved jeg ikke, men det var hende der drev menagen derhjemme, så at hendes mand kunne hellige sig sit lederjob indenfor brugsforeningerne. Som hun sagde, havde hun efter de fire første børn indset fordelen ved stordrift. 🙂 Lis Groes var tillige formand for alverdens andre ting og må have været i gang de fleste af døgnets timer, blev da heller ikke ret gammel.

    Den slags kan de fleste af os slet ikke holde til, og danske kvinder betaler allerede en høj pris for, at politikere og feministerne blev ved med at kværne om, at de skulle have fuldtidsarbejde og bort fra “kødgryderne”. Det blev helt out at være hjemme, skønt de fleste kvinder helst ville have deltidsarbejde. . På den måde fik danske kvinder som de første i Europa dobbeltarbejde i stor stil.

    Der var vel ret gode grunde til, at Drude Dahlerups doktordisputats om dansk feminisme blev afvist. Det var i hvert fald ikke hendes socialistiske ståsted, der spændte ben for hende på universitetet, og hun flyttede jo som bekendt til Stockholm, hvor hun blev belønnet med et professorat. En af hendes bekendte/veninder, som jeg kender, har skrevet på sin feministiske disputats i mere end 20 år, og den bliver heller ikke til noget, for hun kan ikke opspore dokumentation for den heltedåd, som hun og andre feminister har taget æren for.

  • JensH

    @Magga

    “Der var vel ret gode grunde til, at Drude Dahlerups doktordisputats om dansk feminisme blev afvist.”

    Undskyld, men det kan godt være jeg husker forkert, men blev den ikke rent faktisk godtaget?? Såvidt jeg husker var der en del kritik af denne godtagelse, da flere andre forskere ikke mente den levede op til de faglige krav. Hendes disputats omhandlede vist udelukkende den del af kvindebevæsgelsen som befandt sig på den yderste venstrefløj, og det gav vistnok også anledning til en del kritik. Der var vistnok også noglekonspirations-teorier om, at Nyrup-regeringen (i det skjulte) havde gennemtrumfet hendes disputats blev godtaget, da Drude Dahlerup og allierede ellers ville beskylde regeringen for at stå bag afvisningen p.g.a. hendes engagement i anti-EU bevægelsen.

    Men som sgat. Det kan meget vel være jeg husker forkert. Jeg synes bare jeg læste en del om sagen i Berlingske Weekendavis dengang tilbage i 1990’erne.

  • Magga

    JensH

    Ho Ho! Sikken historie. Der skal nok være noget om den, men hun skred jo meget hurtigt til Stockholm, hvor svenske feminister sørgede for, at hun blev belønnet.

    Jeg har googlet Drude, men der står intet om, at hun har en doktorgrad. Linket er meget langt, så jeg har forkortet det, som Steen siger, at jeg skal. Jeg synes, at det er så sjovt, når jeg får beskeden “tiny i!”. Især da når det gælder den yderste venstrefløjs feminister. Måske skulle jeg også google antisemitisterne ligestillingsforræderen Anne Grethe Holmsgaard og pastor Margrethe Auken med paprøret nede i Europaparlamentet. Hun får sikkert en jættehøj pension. og er da forrygende ligeglad med sin medsøstres forhold, især de israelske. 🙂

    http://tiny.cc/1Ivi0

  • Magga

    “Nordisk likestillingsmodell?
    Er det er riktig å snakke om en nordisk likestillingsmodell, eller er kulturforskjellene for store til at dette er et relevant begrep? Drude Dahlerup påpekte at både kvinnebevegelsen og statsfeminismen i de nordiske landene historisk har vært inspirert av hverandre. – Men hvis du i dag sammenligner Danmark og Sverige, så er den offentlige debatten om kjønn og likestilling svært forskjellig. I Sverige sier man ’Jeg er stolt, men ikke fornøyd’ – med andre ord mener man at det fortsatt er mye som gjenstår før man oppnår et likestilt samfunn. Mens i Danmark er den allmenne oppfatningen at vi mer eller mindre har likestilling, og at kampen er vunnet, sa hun.”

    http://tiny.cc/TZnDq

    Så Drude overså fundstændig indvandrerkvinderne!

    Hvad er statsfeminisme?

  • Vivi Andersen

    Har een og anden af Jer overvejet en evt. forbindelse mellem Sarah og Takfire ?

    Måden hun optræder på og de manglende islamiske konsekvenser er det mest interessante af det, der sker omkring hende .
    ******************************”
    Drude Dahlerup skrev et 2-binds værk “Rødstrømperne” som oprindeligt var tænkt som en doktordisputas (1998), men i stedet fik hun et professorat i Stockholm.

    Ikke eet ord om afvisning.
    *******************************

    The_Muslim_Women

    Hvad muslimer foretager sig i deres egne lande må de sådan set selv om, når bare de holder det hjemme hos dem selv.

    Men sådan spiller klaveret ikke helt, når muslimer indvandrer i de Vestlige lande.

    Her gælder nogle andre normer præcist som der er helt andre, gældende normer end de vestlige i f.eks. SaudiArabien.

    Kan man som muslim ikke finde ud af at tilpasse sig indvandrerlandets normer burde man måske overveje at tage tilbage til det islamiske oprindelseslande, hvor man kan udleve sin islamiske måde at leve på.

    Dette er vel ikke så urimeligt, synes du vel ?

  • Janne

    Fromme dame fra Norge – hvad er det der også gælder mig?

    Er det denne uvenlige, hellige og meget lidt rummelige sætning?

    “ALT STYRER EN ALLAH.
    det onde og det gode. bli vant til det dere. lev med det eller dø.” ?

    (Jeg håber at Snaphanerne gemmer den svada)

  • Magga

    Janne.

    Det er dårligt og vulgært nynorsk.

    Afsenderen eller afsenderne, der kalder sig The_Muslim_ Women mener ikke, at vi skal blande os i de muslimske kolonisatorers hellige pligt. Bortset fra at gemme denne udladning, er der ikke grund til at tage sig af den. Måske er den bare en bevidst kluntet support til Sara Azmed Rasmussen.

    Hvis du vil muntres op af et par af fortidens farverige danske kvindesagskvinder, der var helt anderledes modige og frimodige end Dahlerup, Holmsgaard, Dybkjær, Auken og Hanne Vibeke Holst, skulle du ved lejlighed gå ind på Wikipedia og læse om de to, som jeg nævnede i går

    Agnes Henningsen og Thit Jensen. Jeg lover dig, at det er morsom læsning.

    Thit var så lille, at hun måtte stå på en telefonbog for at rage så højt op, at hun kunne ses på talerstolen. De var begge fromme på deres egen højst usædvanlige måde. Thit skrev blodrige middelalderromaner og var spiritist. :-).

  • Janne

    magga

    Der er – lidt firkantet sagt – for meget ister og isme og ideologi i feminister (a la Kvinfo) og for lidt individualisme og personligt ansvar OG humanisme – og så er der den negative tilgang til den vestlige verdens kultur, værdier og historie og ikke mindst vestlige mænd. Det samme i deres politik. En ufrugtbar ensidighed plager de tørklædevogtende feminister.

    Jeg har også læst Agnes Henningsens 8 binds store selvbiografi – flere gange faktisk – og jeg har sjældent læst noget så befriende, lattermildt og Let gang på jord-agtigt. Hun var helt sikkert noget af en forgangskvinde i mangt og meget. En sulten, bramfri og også modig Quinde med spræl i – som også måtte betale en dyr pris for sin frihedstrang og så havde hun dog en velhavende familie der kunne holde hånden under hende på flere måder, når hun skejede ud.

    Jeg har også læst romanen Stygge Krumpen af cerut rygende Thit Jensen. Det var noget af en mundfuld med alle disse løsslupne og jyske sex-, æde- og druk udskejende katolske gejstlige. Det er aldrig at kimse af når gejstlig dobbeltmoral og hykleri udstilles. Og helt fint er det når det gøres på en talentfuld måde. :o)
    Thit Jensens bror Johannes V. Jensen skrev simpelthen fabelagtigt. Både skønlitteratur og lyrik. Særligt hans Himmerlandshistorier har jeg haft stor glæde og tankefuldhed af at læse. Han har en ganske særlig vejrbidt og barsk – ofte underspillet – humor og samtidig nærhed og loyalitet til de mindste ting, natur, fænomener og karakterer, han har mødt på sin vej. Og så havde han et nært forhold til kunstnerparret Johannes og Alhed Larsen.

  • Magga

    Janne

    “En ufrugtbar ensidighed plager de tørklædevogtende feminister”

    Det kan man roligt sige, og så er de så gudsjammerligt kedelige, at man selv skal være det for at kunne holde dem ud.

    “Let gang over jorden”, skrev denne Agnes, men det må nu trods alt have været svært for hende.

    Sidste vinter havde jeg nogle store bøger med Johs V’s digte hjemme. Det virker, som om de kom meget ubesværet til ham, og det giver dem en lethed, der just er kunsten. Eller også er det omvendt. Sommetider er de tæt på at være pornografiske, ja faktisk er det som søsterens eskapader.

    Du fortæller mig igen noget om det fynske kunstnerpar Larsen, som jeg ikke vidste. Da vi boede på Fyn tog vi ofte til Kerteminde for at gå tur, jeg husker især en St. Hans Aften, hvor vi sad på stranden med vores eget lille bitte bål, mens det blev mørkt. Ungen var da ret “små”, men han husker stadig “det lille bål” som en særlig fredfyldt oplevelse. Vi spiste tit på et konditori på et hjørne midt i byen, hvor man også kunne få hjemmelavede negerboller, siden er der kommet en dyr restaurant ude ved havnen, har jeg hørt. Håber, at Kerteminde stadig er en fredfyldt idyl.

    Husker du vores diskussion om ni-åriges indgåelse af ægteskab og “mandbarhed” (frygteligt ord)?

    Det stakkels lille pigebarn i Brasilien som den katolske kirke netop har lyst i band, fordi hun blev hjulpet til en abort efter en voldtægt, er kun ni år. Den katolske kirke i Danmark ville også have gjort det, fortæller min avis i dag. Dette er meget dårlig reklame for Den katolske kirke. Man ækles ligefrem ved den fuldkomne mangel på barmhjertighed overfor sådan en lille stump. Som om hun ikke havde gennemgået nok.

  • Pingback: Burning the Hijab | Gates of Vienna()