21
mar
Seneste opdatering: 21/3-09 kl. 2214
13 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Sjette nat i træk. Når ingen ved hvor mange der bor, ved Malmø Stad vel heller ikke hvem ?

Läget var mycket spänt i Rosengård i går kväll. Polis och frivilliga rörde sig i området under stora delar av natten. Ändå brann det vid åttatiden och oroligheter utbröt. Rosengård drabbat av oroligheter och bränder i natt

Hver fjerde danske muslim vil forbyde homoseksualitet

“Nedslående” synes LBF. Nu er foreningen fordringsfuld, hvis homoseksuelle blot kunne slippe for muslimske tæskehold, så er meninger i privaten relativt underordnede, og i værste fald tragi-komiske:

Danmark bør forbyde, at homoseksuelle praktiserer deres seksualitet. Det mener hver fjerde af landets indvandrere og efterkommere, som har baggrund i muslimske lande. Det viser en undersøgelse udført af Danmarks Statistik for den liberale tænketank Cepos. Tænketankens forskningschef Geert Laier Christensen, kalder resultatet dybt problematisk.– De ønsker at lovgive om adfærd, som er privat og burde være privat. Det er jo ikke sådan, at vi omvendt skal indføre et tankepoliti. KrD

KrDs artikel følger det velkendte mønster: En af de adspurgte eksperter, Thomas Hoffmann, forskningsadjunkt ved Center for Europæisk Islamisk Tænkning ved Københavns Universitet, forsøger sig med en toleddet apologi, ved dels at opstille ækvivalens mellem Bibelen og Koranen, der begge har “skriftsteder” vendt mod homoseksualitet – dog har førstnævnte bog mig bekendt ikke tilhængere her til lands der benytter den som legitimering af vold mod homoseksuelle – dels at forskyde snakken væk fra islam og påpege, at “mange indvandrere” “har rødder i lande med undertrykkende regimer”.

Her på Snaphanen kan vi godt fortælle hvad der ikke er god tone i Thomas Hoffmanns miljø, nemlig at ikke bare findes der sådanne Koranvers, men nutidig islamisk dogmatik fastholder drakoniske indgreb mod homoseksuelle. Således udmøntes det i The Reliance of the Traveller, vejledningen for Abdul Wahid Pedersens lovskole Shafi’i, at

Hvis udøveren af homoseksuelle handlinger kunne have forblevet kysk, skal han stenes ihjel. Hvis han ikke havde muligheden for at forblive kysk skal han piskes 100 gange, og forvises til en afstand af 81 km i et år (kap. O12.2).

Dette gælder for såvel muslimer som ikke-muslimer under sharia (kap. O12.1).

Hvis den homoseksuelle er en gravid kvinde skal hun først piskes efter at have født (kap. O12.5)

Hvis kvinden skal stenes, skal dette først ske når hun har født, og barnet ikke længere skal ammes (kap. O12.6).

(Steen/LFPC)

Breaking: Tina Magaard finder at muslimske kvinder “mobbes og kontrolleres” af deres egne!

Vi havde engang en skarp og vidende islamkender i Tina Magaard, en af de meget få akademikere der turde gå ud over fortielsen og den pænhedens konsensus der præger hendes miljø. Den store viden er der stadig, men skarpheden er på det seneste – beklageligvis – blevet noget sløvet af en nagende besættelse om endelig ikke at blive taget til indtægt for noget af, og dermed blive associeret med, de ‘forkerte’, herunder onde “højrebloggere” der citerer hende med slette hensigter (LFPC).

Den religiøse mobning og den indbyrdes sociale kontrol blandt unge muslimske kvinder på danske uddannelsessteder synes meget udbredt.De muslimske drenge er også særdeles aktive i kontrollen, fremgår det af en ny såkaldt kvalitativ undersøgelse, lavet for Velfærdsministeriet, om at være muslimsk kvinde i Danmark. […]

Ligestillingsafdelingen under Velfærdsministeriet har fået ph.d. Tina Magaard fra Teologisk Institut ved Aarhus Universitet til at lave grundige interview af 34 muslimske piger og kvinder samt 11 ikke-muslimske, kvindelige uddannelsesvejledere på uddannelsessteder med muslimske studerende. […]

Tina Magaard understreger, at undersøgelse på 220 sider ikke giver noget fuldt dækkende billede af virkeligheden, og hun advarer derfor politikerne mod at bruge kvindernes og lærernes udsagn som skyts til politiske skærmydsler og en unuanceret debat. – I rapporten kan begge fløje sikkert finde noget, de kan slå hinanden i hovedet med. […], siger Tina Magaard. […] Muslimske kvinder mobbes og kontrolleres

Journalisten Kurt Lundgren er død

hans blog Östra Ölands Fria Horisont var en af Sveriges mest læste og elskede. Det er ikke svært at se på nettet, hvor mange der sørger hans død (f.eks. her eller her), hvor meget blogmediet betyder i Sverige, et land  med en så uniform presse. Bloggen var af mine egne faste rastepladser og sidelænse indgange til svensk presse siden februar 2005. Man slår jo ikke op på side 1 af Dagens Nyheter og begynder at lede efter noget af værdi, hvis man kun har ét liv. Man har genveje, filtre, tænkende mennesker derude i cyberspace, som man har tillid til og smag for. Lundgren var noget af det første, jeg læste hver morgen, også som underholdning. Han var morsom til tårer, ikke så lidt af en bedrift i dagens Sverige. Efter en hjerneblødning for tre et halvt år siden, skrev han en lammendekritik af det svenske “velfærdssamfund” i Aftonbladet : “Om jag varit i 20-årsåldern med livet framför mig hade jag lämnat Sverige i dag.”

Jeg ser man regner  med at bevare hans blog online. Tack, Lundgren! Både fra Danmark og Norge, ja  fra USA, som mailede mig den sørgelige nyhed.  (Journalisten och debattören Kurt Lundgren, Smedby, Kalmar, har avlidit i en ålder av 64 år.)  Gates of Vienna: Kurt Lundgren R.I.P.

1kurtlundgren

Ideologiernes balkanisering

The collapse [of communism] did severely reduce Marxism’s attractiveness, and despite decades of attempts by intellectuals to dissociate the doctrine’s supposed merits from the horrors of the Soviet system, it was only natural that many people believed that the death of Marxism meant the death of ideology itself. But as Benda might have predicted, what resulted instead was the balkanization of ideology—the emergence of a wider choice of ideologies for adoption by those so inclined.

The most obvious example of an ideology that came into prominence—or better, prominently into our consciousness—after Communism’s fall was Islamism. Because of its emphasis on returning to Islamic purity, and its apparent—indeed noisy—rejection of modernity, most people failed to notice how modern a phenomenon Islamism was, not just in time but in spirit. This is evident from reading just one of Islamism’s foundational texts: Sayyid Qutb’s Milestones, first published in 1964. The imprint of Marxism-Leninism is deep upon it, especially the Leninist component.

Dalrymple: The Persistence of Ideology.Ja, det er stadig ideologierne, der driver verden frem og navnlig tilbage, og de fleste er ikke rigtig kloge. Et bevis på hvor lidt perfekt matchende praktiske interesser kan betyde, kan ses i denne super interessante film om 60 års Amerikansk-Saudisk samliv ” House of Saud”, hvis nogen har to timer til overs til et væsentligt stykke samtidshistorie. Det er bedre end  TV, hvor meget det så end siger. Det der starter som et perfekt partnerskab, udvikler sig gradvist til et mareridt for begge parter og deres omgivelser, og det er de grundlæggende  ideer om verden, der forkrøbler partnerskabet.

De kan vel gå ad Helvede til ?

Nu vil de Radikale også være  med til at lappe på deres egne ødelæggelser. Hvad skal det ende med?

Politiet har nu registreret 400 æresforbrydelser, bl.a. i forbindelse med tvangsægteskaber.Der skal en national kriseindsats til, mener R. Radikale blæser til kamp mod tvangsægteskaber

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • 174-3

    RIP

  • Janne

    M.h.t. homoseksualitet og nogle indvandreres syn på samme, så mener jeg at de kommuner og offentligt institutioner der skilter med og er begyndt at indrette sig efter koran dogmer skal begynde at se på koranens holdning til homoseksualitet, før der skiltes med og reguleres yderligere efter koranen. Er politikere og ledere i offentligt institutioner enige i koranens syn på homoseksualitet? Det skal de svare på når de accepterer at der reklameres for koranen på ansatte i arbejdstiden og på kommunale hjemmesider. Hvad er holdningen til homoseksualitet hos de kommuner og offentligt ansatte ledere der indretter sig efter koran dogmer på mad og beklædningsområdet?

    Kommuner og offentligt institutioner kan ikke bare linke til koranen på arbejdspladser og hjemmesider uden at tage stilling til dens indhold. Også når det gælder homoseksualitet.

    ”Men ligesom i Bibelen er der skriftsteder i Koranen, som angiver, at seksualitet først og fremmest er noget, der skal udleves i ægteskabet – og at ægteskabet er noget, der indgås mellem mand og kvinde.”

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/317741:Danmark–Hver-fjerde-musli m-vil-forbyde-homoseksualitet?page=2

  • Anonym

    Fra Kristeligt Dagblad:

    Imam Abdul Wahid Pedersen har hurtigt været ude med en klar afvisning af undersøgelsen. “Man kan jo ikke lovgive om folks privatliv. Det er fuldstændig absurd at forestille sig. Derfor er det også en pseudoundersøgelse. For man spørger til noget, som er helt absurd – til en ikke-mulighed,” siger han.

    Citat slut. Som så ofte noget sludder fra hr. Wahid Petersen. Man kan sagtens lovgive om folks privatliv. Vi har love mod incest, bigami og seksuel omgang med børn herhjemme. I store dele af den muslimske verden har man love mod homoseksualitet. I Iran dødsstraf.

    Herhjemme er bøsser ofre for unge muslimers voldelige overfald i nattelivet, i de parker, hvor de dyrker sex osv. Bøsser, jøder, unge danske kvinder uden beskyttende ledsagelse: I er selv ude om det.

  • Fra Kristeligt Dagblad:

    Imam Abdul Wahid Pedersen har hurtigt været ude med en klar afvisning af undersøgelsen. “Man kan jo ikke lovgive om folks privatliv. Det er fuldstændig absurd at forestille sig. Derfor er det også en pseudoundersøgelse. For man spørger til noget, som er helt absurd – til en ikke-mulighed,” siger han.

    Citat slut. Som så ofte noget sludder fra hr. Wahid Petersen. Man kan sagtens lovgive om folks privatliv. Vi har love mod incest, bigami og seksuel omgang med børn herhjemme. I store dele af den muslimske verden har man love mod homoseksualitet. I Iran dødsstraf.

    Herhjemme er bøsser ofre for unge muslimers voldelige overfald i nattelivet, i de parker, hvor de dyrker sex osv. Bøsser, jøder, unge danske kvinder uden beskyttende ledsagelse: I er selv ude om det.

  • Janne

    Det er uhyggeligt hvad det politisk konstruerede islamofobi begreb bruges til i vores del af verden. Det er da chikane og dæmonisering så det klodser. Heksejagt. Og ekstremt fordummende.

    “Den 57-årige Erica Connor blev nødt til at forlade sit job som skoleleder, efter hun blev beskyldt for at være islamofob”

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/317779:Udland—Islamofobisk–skole leder-faar-stor-erstatning

    Nu er hun heldigvis blevet frikendt og får kæmpe (men ikke for lille) erstatning.

    Hvornår ser vi den første sag af lignende uhyrlige karakter i Danmark? For vi ser jo at begrebet bruges i flæng om meningsmodstandere her i Danmark også. Jeg tænker på Københavns Kommunes nye og yderst ubehagelige kampagne. Og jeg tænker på de uddannelsesinstitutioner der på et tidspunkt har reklameret for at fru Jensen skal vaccineres mod islamofobi.

  • andreas

    At Kurt Lundgren er død er en meget chokerende og dybt tragisk nyhed. Jeg vil meget savne hans daglige indsigtsfulde kommentarer og hans kloge og vittige analyser af den skæve udviking i Sverige. Alene ved sine objektive beskrivelser af det politiske hykleri og bortforklaringer gjorde han sig upopulær i politisk korrekte kredse, og de er magtfulde såvel i Sverige som i Danmark.

    Hvor vil jeg dog savne ikke længere lige at kunne se, hvad Kurt Lundgren skriver i dag.

    Gud ske lov har vi da stadigvæk Snaphanen

  • Santor

    Ang. Rosengård, så kommer jeg kun til at tænke på Bloodhound gang.

    http://www.youtube.com/watch?v=wIy9nddRTJo

  • Det var med sorg i hjärtat som jag mottog denna nyhet….

    Nu är vårt arbete med att informera och väcka folk,mycket viktigare än någonsin.

    Vila i frid, Kurt! Du finns i våra tankar…

    Mvh

    /FS

  • Mette

    Kurt Lundgren vil blive savnet. Han var en værdifuld og modig mand i det tiltagende mørke, der lægger sig over vort kære broderland.

  • monse

    Ang. House of Saud: Tak for linket. Nu fik jeg endelig set den. Egentlig havde jeg noget arbejde, men det var 2 timer “well spent”. Et par umiddelbare refleksioner: Mere modernitet og bedre socio-økonomiske forhold i de islamiske lande, og vel også for de muslimske befolkningsgrupper i Vesten, bliver nogle gange i debatten fremhævet som løsningen på problemerne. At det vil tvinge Islam til at reformere sig selv. Historien tyder på det modsatte, det viser filmen ret klart synes jeg. Jeg fornemmer, at filmmagerne balancerer på en knivsæg og forsøger trækker en skarp skillelinie mellem radikal Islam og fundamentalistiske muslimer på den ene side, og på den anden side en anden slags ikke-radikal Islam og ikke-fundamentalistiske muslimer. Det lykkes ikke helt fordi det ikke fremstår klart, hvad den ikke-radikale Islam og de ikke-fundamentalistiske muslimer så er i stedet for. Filmen bekræfter at Vestens afhængighed af mellemøstlig olie er en forbandelse. Det er et fast indslag i min aftenbøn, at den afhængighed må ophøre. At det er i min aftenbøn skyldes at jeg desværre ikke har løsningen. Jeg vil straks fortælle det til alverden, når jeg har den 🙂 Jeg husker Statsministeren i sin seneste nytårstale netop brugte ønsket om at komme ud af denne afhængighed som argument for CO2 nedskæringer. Det var dog med blandede følelser, jeg hørte dette. På dene side var det fint af ham at bringe denne uønskede afhængighed på bane, på den anden side har jeg store tvivl om det er anti-CO2 bevægelsen, der har løsningen. Fra den kant synes det mere at gå ud på at øge skatterne, at forringe vilkårne for Vestlig industriproduktion og materiel velstand. Så hellere mere atomkraft, i hvert fald på kort sigt, da det heller ikke er uden problemer. Måske kunne man løse sikkerheds- og miljøproblemerne med atomkraft, måske kunne man udvikle andre alternative energikilder som virkelig battede, hvis man kastede resourcer nok ind i projektet. Man kunne sikkert spare pengene andre steder. Bistandsforsørgelsen af den 3. verden og terroristgrupper i Mellemøsten er f. eks. et oplagt sted at spare. Jeg tror der kan findes teknologiske løsninger.
    Nå, nu fik jeg igen hældt lidt lommefilosofi ud af ørerne; men det var en rigtig god film skal jeg hilse og sige.

  • Monse, selvtak. Jeg havde faktisk heller ikke tænkt mig at bruge to timer, men da jeg var ti minutter inde, kunne jeg ikke holde op.

    At vi selv har betalt for vores islamisering, vidste de fleste i forvejen. Men det er et interessant indblik ind i Saudi Arabien og de voldsomme indre spændinger og reaktionære kræfter, det forgæves har søgt at rive sig løs fra og i det store hele nu har bøjet sig for. Og så var jeg positivt overrasket over de flere klarhovede saudiske kommentatorer, der medvirker.

  • Ulla Lauridsen