26
mar
Seneste opdatering: 27/9-09 kl. 0048
30 kommentarer - Tryk for at kommentere!

For et år siden sendte BBC dokumentaren “Rivers of Blood”, et eminent interessant og svært aktuelt tidsbillede om Enoch Powell, 1968,  den berømte tale og reaktionerne nu 40 år efter med flere af datidens aktører og nutidige som Roger Scruton, som vi ikke kunne gøre DR 2 interesserede i. De ikke så meget som kvitterede på en mail, så vi tør nok roligt konkludere, at den er for interessant og for aktuel til Danmarks Radio. Især sikkert da BBC ikke bare tør behandle Powell nuanceret, men ret utvetydigt giver ham oprejsning for 40 års tilsvining, bla. ved at føre historien frem til Rushdie i 1988, optøjerne i Bradford og Burnley 2001 og bomberne i London 2005. Heldigvis eksisterer nettet. Dokumentareren har hele tiden kunne  ses i You Tubes 10 minutters småklip, men her har vi fundet den i asien (Youku.com er Peking, Kina) alle  59 minutter. Og så kan den downloades, hvis man ellers klikker  på det rigtige skrifttegn. Kan slet ikke anbefales nok.

Renlighed er en god ting – sagde muslimen

Ikke en dag går uden mindst én overfladisk historie fra mainstreammedierne der, læst ukritisk, postulerer kønne, tiltalende træk ved islam, men som blot ved en let granskning afslører det modsatte. Således også i dette lille stykke candy floss fra Dagbladet Politiken:

Muslimer har noget at bidrage med til samfundet. Det mener foreningen Muslimer i Dialog, der går i gang med en kampagne, som skal lære unge – især muslimer – at tage aktivt medansvar for samfundet. […]

Det første store arrangement er lørdag 28. marts. Her opfordres unge landet over til at gå på gaden – og rydde op. Renlighed er nemlig et ideal fra islam , som bør udbredes, mener arrangørerne af oprydningen. »Renlighed er en vigtig del af islam , og i lyset af al den ballade, der har være for eksempel i Københavns gader, vil vi gerne have de unge ud på gaderne for at gøre rent. […]

Hun peger på, at der i islam blandt andet er regler for, at man skal vaske sig, før man beder. Muslimer udbreder renlighed til gaderne […] [Politiken 25.3.2009, ikke online]

Men bordet fanger. Når man henviser til islam som motiverende for renlighed, må det også være legitimt for os at kigge nærmere på hvad denne religion/ideologi tillægger dette begreb af betydning. At ren/uren har betydninger langt ud over hygiejne og æstetik er oplagt for den der vil se virkeligheden i øjnene. Koranen har dette vers om kristnes (“de, der sætter andre ved Guds side”) urenhed:

Sura 9 (Omvendelse) vers 28
I, der tror! De, der sætter andre ved Guds side, er urene. Lad dem ikke komme i nærheden af det fredhellige bedehus, når dette år er omme! Hvis I frygter fattigdom; – Gud kan gøre jer rige af sin overflod, hvis Han vil. Gud er vidende og vis.

Senere udlægninger bekræfter de vantros urenhed, og nødvendigheden af rituel afvaskning efter fysisk kontakt:

[…] The Tafsir al-Jalalayn says that the polytheists are “impure because of their inward foulness,” and As-Suyuti adds that some say “they are actually impure so that they must do ghusl [the full ablution] if they become Muslim and one must do wudu’ [the partial ablution] after shaking hands with them.” […] Blogging the Qur’an: Sura 9, “Repentance,” verses 14-28

Politikens enfoldige læsere vil givetvis tænde på de rigtige plusord. Vi andre kan så bruge historien som udgangspunkt for at illustrere, at hvad dette drejer sig om faktisk er det rene – snavs (LFPC).

Lukkede døre

gerningsmandsbeskyttelse i en af de senere års mest modbydelige forbrydelser i Frankrig:

The mother of slain Parisian Jew Ilan Halimi has called for a public trial so that her son’s death “will not have been in vain”, French newspaper Le Figaro reported Tuesday. The trial, which will open in Paris on April 29, is scheduled to be held behind closed doors at a juvenile court, because two of the 30 gang members allegedly behind Halimi’s murder were minors at the time of the act. French law allows for a public trial to be held in certain cases where juveniles are involved.Halimi, 23, was found naked, tortured and covered in burns near Paris on February 13, 2006, after being held captive . Mother of slain French Jew Ilan Halimi calls for public trial

19 millioner tyrkere for æresdrab

Det kan ikke gå hurtigt nok med at få Tyrkiet ind i EU, så disse mennesker ved mødet med vores værdier vil aflægge sig disse traditioner (LFPC).

The study showed that 26.2 percent of the parents and 25.9 percent of the students said they support such killings, although 64 percent of all respondents said those who committed such a crime should be punished. According to the report released by the ministry, 13 percent of the parents and 9.9 percent of students had witnessed an honor killing. Media help escalate honor killings, study reveals, PI er kommet  til de   19 mio.

“Da de begyndte at true med, at de ville voldtage min datter, var grænsen nået”

Artiklen her er fra 2007, så hvis nogen kan vise mig at disse oplevelser slet ikke afspejler dagens folkeskole hører jeg gerne nærmere (LFPC).

[…] Specielt én episode har brændt sig fast på Hannes nethinde. I klassen var der flere grupperinger. Den værste af grupperne bestod af to­sprogede piger med burka og tørklæde. De gik meget højt op i karakterer, og da Hanne på et tidspunkt var nødt til at give en af dem et 5-tal, blev stemningen i klassen meget dårlig. Flere af pigerne hidsede sig voldsomt op, samlede sig om Hanne og startede en højlydt diskussion. Hanne forsøgte at holde gemytterne i ro, men situationen blev så anspændt, at to andre lærere kom ilende til. […]

Mobiltelefonerne var tændt. Og pludselig havde 8-10 piger samlet sig omkring dem. De trak pludselig de tre lærere ind i lærerværelset og låste døren. På den anden side af døren kunne lærerne høre, at pigerne smed omkring sig med stole og borde. De råbte og skreg og bandede højlydt. Hanne var bange og rystet. Først efter halvanden time lykkedes det de tre lærere at snige sig ud ad en bagvej.[…]

Men hun havde endnu ikke oplevet det værste. For nogle dage senere kunne hun se sig selv hængt ud på Wanted-plakater overalt i det lokale indkøbscenter. […]

Efter hændelsen indkaldte skoleledelsen forældrene med tolke til samtale på skolen, men også her blev stemningen ophedet, og trusler føg gennem luften. En mandlig kollega bankede i afmagt i bordet og blev truet med tæv af en af fædrene. Situationen gik i hårdknude. Og siden måtte lærerne i klassen have politiet som bisidder ved skole-/hjemsamtalerne.[…] – Da de begyndte at true med, at de ville voldtage min datter, var grænsen nået. […]

Hanne nåede kun at være ansat på skolen i tre en halv måned. Hun blev af ledelsen på skolen bedt om at finde et andet job. Episoderne blev aldrig meldt til hverken Arbejdsskadestyrelsen, Arbejdstilsynet eller politiet. […] Låst inde på lærerværelset af elever

De Radikale og Ceaucescu: Ak, hvor uforandret

Parallellerne til vor tid er selvfølgelig åbenlyse. Men måske er der en afgørende forskel alligevel, fordi der trods alt under Den Kolde Krig var et klart borgerligt modspil til de Radikale. I dag er det hele jo stort set en lammende konsensus af vandgrøds-pænhed, hvor de post-borgerlige som blok ikke skiller sig markant ud fra husmands- og café-partiet. Frygten for at sidde med uanstændighedens abe har grebet de borgerlige, og man må lede efter enere som Søren Pind og i øvrigt uden for partierne, hvis man vil se hvor anskuelserne deler folk (LFPC).

[…] 17/9 1979 holdt Det radikale Venstre landsmøde i Nyborg med en gæstedelegation fra Ceaucescus kommunistiske regime, ledet af vicepræsident Mihai Dalea, der blev fotograferet til Ekstra Bladet sammen med Niels Helveg Petersen. […]

Da Amnesty International i 1987 havde rapporteret om de umenneskelige forhold under Ceaucescu, udtalte Bernhard Baunsgaard i en samtale med Carlo Hansen (Århus Stiftstidende 9/7), at Det radikale Venstre ganske vist havde overvejet at bryde den rumænske forbindelse, men havde forkastet muligheden, fordi “nålestik”, der opfordrede regimet til at ændre forholdene, var mere effektive end brud. […]

Hvad skyldtes nu de radikales særlige betagelse af den charmerende psykopat Ceaucescu og hans potemkin-kulisser? Tilsyneladende to ting: Ceaucescu garnerede sin nationale modstand mod Moskva-dominans med talemåder om nedrustning og opløsning af den kolde krigs magtblokke. Altså vand på de radikales mølle. […] Jesper Langballe: De radikale og Ceaucescu [Jyllands-Posten februar 1990, 2009: De radikale bekender sig nu til rød blok i dansk politik]

Findes Sverige ?

Computerspillet svarer: “Nej, det har egentlig aldrig eksisteret, kun i din forestilling”. Jeg ville sige: Jo, en generations tid endnu. Den stat der udgiver dette pædagogiske computerspil, eroderer indefra og det går, i modsætning til i Danmark, hurtigt:

Varför är det populärt att prata skit om “dom andra”?

Är Sverige byggt av svenskar?

Är svenskarna ett folk?

Finns det en svensk kultur?

Heja Sverige producerades ursprungligen av Fem i tolv – rörelsen och e-learning företaget Framehouse AB i samarbete. Regeringen finansierade projektet som var icke – kommersiellt och som även stöttades av organisationen “Ungdom mot rasism”. Du kan kostnadsfritt testköra hela materialet online via ikonen i vänstemenyn. Men för att använda det som ett läromedel på din skola måste du ladda hem materialet till ert lokala intanät och betala en skollicens. Heja Sverige bygger på övningar, spel och rollspel. Trettiosju menyer med 17 interaktiva övningar, 18 videofilmer och 60 ungdomsröster för dig på en resa där du testar både dina egna och andras fördomar och tvingar dig att göra egna ställningstaganden. HEJA SVERIGE är en resa med den nya tekniken – för nya insikter mot mobbning och främlingsfientlighet! – spil og le eller græd.

Den genocidale mainstream på arabisk tv

Hvad er det lige med de fantaster og loonier på arabisk tv? Nu er de jo rigtig mange mennesker på de kanter, med de dér mange børnefødsler, så der må alt andet lige være et tilsvarende stort antal genocidale fusentaster og voldsfetichister, m-e-e-n, jeg synes godt nok at det virker påfaldende som de får taletid på de lokale tv-kanaler dernede, som om det er den største selvfølge. Hvor finder vi egentlig noget tilsvarende i vesten? Snake Handler TV i Alabama, Rapture News Channel i det sydlige Texas? Findes der dog mon tv-kanaler der åbenlyst opfordrer til folkedrab hos os?

Nonie Darwish, selv af arabisk oprindelse, har fået nok af arabisk had-tv, og giver denne interessante perspektivering (LFPC):

[…] For the Western mind, it is hard to even imagine going to a church or synagogue to hear preachers cursing, threatening and inciting violence and annihilation of whole groups of people. Because this does not make sense to Westerners, they immediately accept the claims that such preachers are just a fringe minority, an extreme sect or cult, such as Jim Jones. But that claim is dishonest, since hate propaganda is the rule and not the exception in Muslim preaching. It must go hand in hand with demands for conquering other people, otherwise jihad will end.

Hate rhetoric comes into Muslim homes in America via satellite dishes directly from the horse’s mouth in the Muslim world. Is it any wonder that in recent Muslim demonstrations in Florida, demonstrators were telling Jews to “go back to the ovens”?

We must never underestimate the power of hate propaganda, because, quite simply, it works. Believe it or not, if you grow up hearing ‘holy’ cursing day in and day out, it can feel and sound normal, justified and even good. Evil, especially coming from religious leaders, is powerful especially if no one opposes it. That is why I decided to end my subscription to satellite Arab TV, simply because I could not take it any more. I now rely on Memri.org for information on Arab media. By not reporting on Islamic hate rhetoric, Western media is selectively normalizing hate speech for one particular group against another and developing a double standard that is detrimental to peace and democracy. The cancer of hate speech and anti-Semitism is already in Europe and on American college campuses. No one should be above criticism and exposure, especially those who issue Fatwas of death. Courage and honesty are needed in our media. Nonie Darwish: Muslim hate

Multikulturens fallit? – 25 år efter Ray Honeyford

Af Helle Merete Brix

I 1984 publicerede rektor for Drummond School i den nordengelske by Bradford, Ray Honeyford, en artikel i det konservative tidsskrift Salisbury Review. Tidsskriftet havde på det tidspunkt den i dag verdensberømte filosof Roger Scruton som redaktør. Artiklen, der havde overskriften ”Undervisning og race – et alternativt synspunkt” blev et gennembrud for det lille tidsskrift og skaffede det de subskribenter, der var nødvendige for at overleve. Men artiklen kom til at koste Honeyford hans karriere.

I dag, 25 år efter at Honeyford blev udskreget som racist, måtte møde op på sin egen skole under politibeskyttelse og leve med dødstrusler, er stemningen ikke længere helt så fjendtlig over for Honeyfords synspunkter. I 2006 genoptrykte avisen the Daily Telegraph således den omstridte artikel, og også andre har hen af vejen taget ham i forsvar. For eksempel lægen og forfatteren Theodore Dalrymple (et pseudonym, red.), der har en baggrund som fængselslæge og blandt Englands fattigste.

Dalrymple er ikke så kendt i Skandinavien. Men i sin fornemme essaysamling fra 2005 ”Our culture, what´s left of it: The Mandarin and the Masses” vier han et essay til at beskrive Honeyford-affæren og det paradoksale i, at han blev lagt for had. Honeyfords grundlæggende ideer var, skriver Dalrymple, lige så ”logiske, fornuftige og sammenhængende som de var umoderne”. Alt, hvad Honeyford egentlig agiterede for var, påpeger Dalrymple, at børn med muslimsk baggrund måtte integreres fuldt og helt i det britiske samfund, hvis de skulle kunne bidrage fuldt og helt til nationens fremtid. Det betød også en undervisning, der gav forrang til det engelske sprog og britisk kultur, historie og traditioner.

Hans modstand mod multikulturens indtog havde rod i, hvad han så udmønte sig i skolens dagligdag og i fraværet af en fri debat. Således mente Honeyford, at ”racisme” af en magtfuld lobby i undervisningssektoren var blevet et slagord, der havde til formål at undertrykke enhver konstruktiv tanke. Ingen turde rapportere deres dagligdags iagttagelser.

Purdah i skolerne

Honeyford var selv vokset op i et fattigt arbejderklassehjem. Hans forældre havde 11 børn, de fem af dem døde i løbet af barndommen. Han forstod vigtigheden af en ordentlig uddannelse. Nu var Honeyford rektor for en skole, hvor 95 procent af børnene havde immigrantbaggrund. Da han skrev den famøse artikel havde han været rektor på Drummond School i fire år.

Honeyford var for eksempel bekymret over, som han forklarer i sin artikel, ”muslimske forældres insisteren på at forbyde deres døtre at deltage i drama, dans og sport”. Han så det som et udtryk for at de samme forældre påtvang ”en purdah mentalitet i skoler, forpligtet på princippet om ligestilling mellem kønnene”.

Og hvad med skolernes pensum? Sammen med Shakespeare og Wordsworth ville man nu have eleverne til at læse linier som for eksempel ”An wi fite and wi fite/An defeat di state”, taget fra digtet ”Inglan is a bitch” (England er en tæve, red.) af den stærkt politiske rapper og digter Linton Kwesi Johnson.

Undervisningsmyndighederne var i det hele taget på fuldstændig gal kurs, mente rektoren: ”De af os, der arbejder i asiatiske områder, bliver opmuntret fra officielt hold, til at ”fejre sproglig mangfoldighed”…….” Hvad denne mangfoldighed resulterede i, kunne Honeyford og andre lærere se i et stigende antal byskoler: Børn med asiatisk baggrund, der begyndte studier i det engelske sprog ved at lære urdu.

Her kan det tilføjes, at problemet ikke synes at være blevet mindre siden. En rapport om nabobyen Oldham har vist, at ud af 133 børn, der begyndte i skolen i år 2000, havde de 129 ingen eller kun ringe engelskkundskaber.

Lige ret og pligt for alle

Honeyford påpegede også det den høje procentdel af forældre, der tog deres børn ud af skolen midt i skoleåret og sendte dem tilbage til hjemlandet i kortere eller længere tid. Ikke alene var en sådan praksis uhensigtsmæssig, den var også ulovlig, mente Honeyford.

Men ingen undervisningsmyndighed havde mod til at bringe en prøvesag for retten. Efter længere tids tovtrækkeri, indvilgede de lokale myndigheder i at pålægge ”brune forældre de samme pligter, som de forlangte af hvide og sorte forældre” med hensyn til deres børns mødepligt.

Der blev afholdt et møde med forældrene, erindrer Honeyford, der foregik i en truende og aggressiv atmosfære. Ordstyreren var en ringe uddannet sikh, der suverænt besluttede hvem, der skulle have lov til at tale. Honeyford fik ikke lov. Uroen fra salen var tydeligvis orkestreret: Således blev spørgsmål fremsat efter et nik fra en muslimsk leder. En anden asiat var posteret ved døren og råbte med mellemrum ”bullshit”, henvendt til ordstyreren.

Dertil skulle der bruges megen tid på at oversætte. En stor del af mødedeltagerne havde ingen engelskkundskaber, skønt der egentlig, skriver Honeyford, havde været gratis engelsk undervisning i området ihvertfald i det sidste årti.

I artiklen kom Honeyford også med en bidsk karakteristik af det berømte Notting Hill karneval og et skarpt – men ret præcist – udfald mod manglen på demokrati i Pakistan, hjemland for mange af de forældre, han havde med at gøre.

Allerede inden ballade-artiklen var Honeyford røget uklar med en sort aktivistgruppe i London. I en artikel i The Times Educational Supplement havde han påpeget den succés, som visse immigrantgrupper havde med hensyn til deres børns skolegang. Jeg formoder, at Honeyford henviste til børn med hindu og sikh-baggrund, da disse elever klarer sig bedre end hvide britiske børn i skolerne. I samme artikel afviste han en populær opfattelse af, at andre grupper fejlede i uddannelsessystemet, på grund af racisme fra systemets side. I et indlæg i the Carribbean Times udråbte den sorte aktivistgruppe ham til at være en regulær racist, der omgåede burde fyres. Blandt Honeyfords andre synder var, mente gruppen, at han var hvid og fra middelklassen.

Trusler og intimidering

Da lokale politikere fik øje på artiklen i the Salisbury Review, som Times Educational Supplement i øvrigt havde fået tilbudt først, men ikke ville trykke, brød helvede løs. Honeyford blev forlangt fyret, og han modtog dødstrusler. Politiet sørgede for, at en alarm fra hans hjem blev direkte forbundet til politistationen.

Igennem måneder måtte Honeyford møde op på sin egen skole under politibeskyttelse, for at forhindre at han blev overfaldet af en lille, men særdeles aggressiv gruppe af aktivister, der var fast posteret uden for Drummond School. Nogle børn, for små til at ane, hvad sagen drejede sig om, var af deres forældre blevet instrueret i at råbe ”Ray-cist! Ray-cist!”. Nogle af børnene bar plakater med kranier og dødningehoveder over Honeyfords navn. En gruppe, der kaldte sig The Drummond Parents Support Group, spåede at Honeyford som det næste vel ville gå fysisk til angreb på sorte børn.

Byens undervisningsmyndigheder ville pålægge Honeyford at møde op til en art offentlig retssag på et lokalt universitet. Honeyford var anklaget for ”illoyalitet”. En dygtig advokat fik det dog forhindret.

De samme undervisningsmyndigheder havde også overvejet at retsforfølge de aggressive demonstranter uden for Drummond School, der ikke blot truede Honeyford, men også de børn, der fortsatte med at frekventere skolen. Men det blev opgivet, da man mente, at noget sådant kun ville bidrage til yderligere at hidse stemningen op. Således, påpeger Dalrymple i sit essay om Honeyford, ”lærte politiske ekstremister en værdifuld lektie: Intimidering betaler sig”.

Ingen havde i øvrigt nogensinde betvivlet Honeyfords faglige evner. Hans skole havde været uhyre populær, også blandt de muslimske forældre. Men intimideringen bredte sig til enhver, der støttede Honeyford. Skoleledere i Bradford, der indadtil bakkede Honeyford op, forholdt sig tavse over for de journalister og tv-folk, der strømmede til byen.

En skotøjshandler, der var sikh, fortalte Honeyford, at han støttede ham. ”Hvorfor siger du det ikke til tv-folkene?”, spurgte Honeyford? Sikhen svarede, at så ville hans forretning blive vandaliseret eller brændt ned.

En delt by

Honeyford blev tilbudt et større pengebeløb fra sine foresatte, hvis han indvilgede i ikke at skrive artikler de næste tre år. Han afslog. Men den vedvarende chikane tog på ham, og han accepterede en tidlig fratrædelsesordning. Han har ikke undervist siden, men har i stedet skrevet bøger og artikler om emnet.

The Daily Telegraph interviewede Honeyford i 2006. Han bor i dag i Manchester, hvor han er født. Han lider under begyndende symptomer på Parkinsons syge. Som journalisterne bemærkede, er der ikke et eneste billede af Honeyford og hans elever i hjemmet. Ikke uforståeligt, er han stadig bitter over, hvad der skete.

Resultaterne af, at man ikke lyttede til Honeyford og andre, der advarede mod det multikulturelle samfunds udvikling er åbenlyse. Jeg besøgte selv Bradford i 2003 og kunne se, hvor opdelt byen er. Drummond School har stadig 95 procent asiatiske børn, langt de fleste muslimske. Den viktorianske bygning, som Honeyford var rektor i, er væk. Drummond School blev, ligesom en naboskole, brændt ned ved en påsat brand nogle år efter, at Honeyford fratrådte. Den fik også et urdu navn, som den stadig har i dag: Iqra School.

Jeg har læst, at skolebørn i dag i Bradford, byen hvor Labour-partiet blev født, besøger hinandens skoler på arrangerede besøg. For at sikre at børnene får kendskab til andre etniske grupper end deres egen. Det havde måske været overflødigt, hvis man var fortsat med en ordning, som Honeyford bifaldt, men som hurtigt blev stoppet, da folk i undervisningssektoren advarede mod den: At man spredte de to-sprogede børn på forskellige skoler, også til gavn for en gruppe i byen, som ingen åbenbart interesserede sig for, og hvis forældre ikke forstod at fremsætte højrøstede krav: Den hvide arbejderklasses børn.

Honeyford anede tydeligvis ikke, hvad han nedkaldte over sit hoved med sin artikel i Salisbury Review i 1984. Han troede på en fri meningsudveksling og så vidt jeg kan bedømme, et ægte, pluralistisk samfund. Således så han den jødiske immigrantgruppe som et eksempel på, hvordan man fuldt og helt kunne deltage i det britiske samfund og samtidig bevare sit kulturelle særpræg.

Men Honeyford var oppe imod ortodoksi fra myndigheder og pressionsgrupper, og ortodoksi tillader ikke afvigende synspunkter. Med et citat fra Dalrymples essay om Honeyford-affæren: ”Alle meninger er naturligvis frie, men nogle meninger er mere frie end andre”.   Human Rights Service

Ray Honeyford  Education and Race – an Alternative View, The Salisbury Review  1984

Theodore Dalrymple: Ray Honeyford -The Man Who Predicted the Race Riots

honeyford

Ray Honeyford, 2006

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Han har så ret. Vi kan slet ikke forstå, at det er sådan de tænker. Vi kan slet ikke tro religion er så langt ude i mørket.

    Så lad os nyde den tid, der er tilbage i hvor tvivlen stadig lader os debattere. For det er en tid med relativ fred, og der kommer en tid, hvor Islams destruktive potentiale ikke længere står til tvivl, for det er ikke kun Al Qaida og Palæstinensisk frihedskamp. Det er ikke kun Somalia og Sudan. Det er det Islamiske broderskab, og Jamaat Islamiyah, Mili Gõrus, osv.
    Det er Pakistan, Indonesien, Egypten, Algeriet, Syrien, Libanon, Iran, Irak osv.
    Det er 20-30 procent af 1.5 milliarder mennesker, som inde længe er mere 2 milliarder. Det er Islam.

    I en af London bombernes ord:

    “Indtil vi føler os sikre vil I være et mål for os – ikke før I holder op med at bombe, gasse, fængsle og torturere mit folk, så længe vil vi kæmpe. Vi er i krig, og jeg er soldat. Nu vil I også smage situationens alvor….Jihad er en forpligtielse hos hver enkelt af os, mænd og kvinder, og ved blot at være hjemme vender i ryggen til Jihad, det er en grov synd, det er Kabira gona (clear throat). Hvis du er i tvivl eller har forbehold om dette og de andre Jihad ayas, vil jeg indtrængende opfordre dig til at undersøge disse, undersøg den islamiske historie – bøgerne kan findes overalt – se på de gamle lærde, læg mærke til hvilket liv de førte.”

    “Vore såkaldte lærde idag er tilfredse med deres Toyotas og rækkehuse. De mener deres ansvar består i at være venlige overfor kuffar i stedet for Allah, så de siger latterlige ting såsom, “du skal adlyde landets lov.” Så hvordan i alverden erobrede vi nationerne i fortiden, hvis vi var lydige over dette, denne lov? Ved Allah, disse lærde vil komme til at stå til regnskab, og hvis de frygter den britiske regering mere end de frygter Allah, da må de afholde sig fra at holde taler, forelæsninger og udstede passive fatwas og de bør blive hjemme, hvor de ingen skade gør, og overlade arbejdet til de ægte mænd, de sande efterfølgere af Profeterne.”

    http://synopsis-olsen.blogspot.com/2009/03/forskellene-pa-racisme.html

    De vil have hele verden og er ikke tilfredse med den halve.

    Men heldigvis, er det ikke så let at slå flere hundredtusinde ihjel, som han siger.
    Og USA som gensvar vil ikke nøjes med et land, eller føre krig på samme humane niveau som i Irak, det håber jeg de har tænkt over.

    Men så længe Islam eksisterer, vil den udgøre en trussel, og jo længere tid der går før krigen kommer, jo større og jo mere blodig en krig vil det være

  • Janne

    Sådan er socialdemokraten Jeppe Kofoed citeret for at sige:

    “Jeg skal være den første til at kræve en langt mere aktiv dansk indsats for at bekæmpe radikalisering og ekstremisme. Ingen tvivl om, at radikalisering af islam er en trussel, der aktivt skal gøres noget ved ligesom alle andre typer af radikalisering.”

    h t t p://jp.dk/opinion/breve/article1642866.ece

    Så godt så langt. Fornuftig socialdemokrat med sansk for rettidig omhu. Derefter falder kæden af for socialdemokraten. For hvad med de grusomme dele af f.eks. koranen?

    Hvornår er socialdemokrater indstillet på at se på den problematik? Og hvad med religiøs indoktrinering der bygger på dele af koranen som absolut ikke er humane?

    Hvad med at gå ind og undersøge om Wilders har ret eller ikke ret i de ting han nævner vedr. koranen?

    Jeg er ikke enig i alt hvad Wilders siger. At det er en god ide at gå ind og kigge på hvad der står i koranen (og hvordan den bruges af nogen) det har han dog ret i og socialdemokraterne svigter fælt, fælt ved ikke at nærlæse koranen med kritiske, fornuftige, verdslige, demokratiske, ligestillingsmæssige og fredssøgende og moderne øjne.

  • Janne

    De politikere der ikke går ind og ser hvad der står i koranen og hvordan noget af teksten bruges, sætter koranen op på en piedestal hvor den ikke hører hjemme i et demokratisk land som Danmark. Det er ved at være ret karakteristisk så meget socialdemokraterne og SF og De Radikale går uden om den varme grød.

    Dele af centrum-venstre vil ikke gå ind og tage afstand fra grusomhed i en hellig tekst og indoktrinering med samme, men vil gerne kalde mennesker der kritiserer religiøs intolerance for islamofober.

    Det er usolidarisk med de mennesker den religiøse intolerance går ud over. Dele af venstrefløjen kan ikke se at Wilders kommer til at stå som den solidariske politiker hvor de selv tager afstand fra netop den der er solidarisk. På den måde kommer dele af venstrefløjen til at fremstå – ikke som humane – men som kyniske dogme ryttere.

  • s dahl

    “BBC når det er best”? Hvorfor denne vage overskrift, herr redaktør? Enoch Powells tale er vel kjent og “Rivers of blood” var en utmerket indikator på hva som unektelig ville komme. Men hvem tør være så politisk ukorrekt at man tar tak i talen der Enoch Powell insinuerer hva som er den egentlige forskjellen på rasene? Tillat meg å vise til part 5.

  • Janne

    Citat fra artiklen om Honeyford:

    “At man spredte de to-sprogede børn på forskellige skoler, også til gavn for en gruppe i byen, som ingen åbenbart interesserede sig for, og hvis forældre ikke forstod at fremsætte højrøstede krav: Den hvide arbejderklasses børn.”

    Det er det samme vi ser i Danmark.

    Censtrum-venstres manglende solidaritet med de børn og voksne som religiøs intolerance går ud over og manglende solidaritet med de børn og voksne der chikaneres af indvandrerbander i ghetto områder.

  • Janne

    Jeg mener selvf. centrum-venstres

  • ” “BBC når det er best”? Hvorfor denne vage overskrift, herr redaktør?”

    Det rent håndværksmæssige ved dokumentaren, og de holdninger der udtrykkes i den, er to forskellige ting. Og at Powell har været klarsynet omkring udviklingen betyder ikke at man nødvendigvis deler hans årsagsforklaringer, på samme måde som Churchill også har sagt meget af relevans for vor tid, men på andre områder giver udtryk for ting vi ikke bryder os om i dag.

  • @s dahl: DEl 5 i You Tube videoerne ? Hvad tænker du nærmere på ?

    Nu tager jeg dog her mere stilling til dokumentaren, end til Powell selv, iøvrigt er filmen jo også fuld af kritikere. Powells angst for samfundsplitttelse og racevold stammede jo fra myrderierne omkring Indiens selvstændighed (muslimer- hinduer) , så det er i grunden ejendommeligt, at han helt overser Islam i 1968. Det siges også i filmen.

    Da de begyndte at true med, at de ville voldtage min datter, var grænsen nået”

    Jeg kendte en yngre skolelærer og dedikeret SFér, der syntes jeg var en værre racist og noget katten havde slæbt ind. Sjovt nok, var han til det yderste omhyggelig med at søge sig til en skole (også i Nordsjælland) uden ét eneste “to-sproget” barn. Man kan ikke vide hvad denne stakelse sklolelærer har stemt, mendet sker folk bliver overraskede over, at der er en forbindelse mellem stemmeafgivning og konsekvens.

  • JensH

    OT

    Nu skal Auken-klonen Frank Jensen gudhjælpemig afløse Ritz Herregård som Overborgmester i København:

    http://www.berlingske.dk/article/20090326/koebenhavn/90326097/

    Iøvrigt, hvis den seneste Gallup-måling fra København skulle vise sig at holde stik, så vil næsten 70 % af Københavnerne stemme på multikulti-partierne, (R, S, SF, Enhedsl). De seneste år med autonome voldspsykopaters hærgen og de kriminelle indvandrer-banders skyderier har altså ikke gjort indtryk på de Københavnske vælgere. Men i så fald skal de jo nok ikke forvente den store sympati fra resten af landet når de beklager sig over deres by dag for dag forfalder mere og mere. Kan man ikke indse, at det kryds man sætter i stemmeboksen kan have en indflydelse på hvad der sker ude på gaden 20 meter derfra, så er man ærlig talt hvad jeg vil kalde et “politisk pattebarn”. Dog har jeg ondt af de cirka 30 % der ikke har stemt for denne udvikling. Måske forsvar og hjemmeværn kan evakuere dem hbis det bliver ‘for hedt’ inde i denne sidste rest af DDR.

  • Har lavet en kompilation af videoer fra den arabiske verden, hvor råt for usødet bliver sendt ud over den arabiske verden og til parabolerne heroppe:

    http://logisksnit.blogspot.com/2009/03/islam-uncensored.html

  • JensH

    Nu vi er ved den arabiske verden, er Saudi Arabien ikke bare et skønt og civiliseret sted at bo:

    http://www.google.com/hostednews/ap/article/ALeqM5jjcFSrYCLwNlFBxYY827 hKcwDDSQD973S5L80

    Helt i orden at vore Saudiske venner svinger taktstokken ved Durban II konferencen.

  • @ Thomas – jeg tåler kun en, max to af den slags film om dagen. Det er ligesom – desværre – whiskysjusser 🙂 Den du havde fra “Stabbing” dokumentaren , blev jeg fysisk syg af.

    Der er en interessant parallel mellem Koranen og Mein Kamp: De få , der har læst dem, tænker: Sådan noget er der da INGEN der kan mene bogstaveligt og i fuld alvor……………

  • li

    @ steen
    Desværre ser en del koran-opfostrede meget bogstavs alvorligt på deres hjernevaskede koran-adfærds regler og særdeles deres påbudte koran-jihad som de desværre efterlever.

    De er så svært angrebet/indoktrineret med disse regler og påbud, så selv en affaldssæk over hoved efterleves, grotesk!

    Endnu værre er det, at vi ikke hjælper dem ud af deres traumatiske psykiske underkastelses uselvstændige liv, men grinagtigt støtter dem i deres mærkværdige adfærd.
    Hvad altså godhedstosserne og vensterfløjen gør.

  • “@ Thomas – jeg tåler kun en, max to af den slags film om dagen. Det er ligesom – desværre – whiskysjusser 🙂 Den du havde fra “Stabbing” dokumentaren , blev jeg fysisk syg af”

    Det forstår jeg kun alt for godt, har haft det på samme måde, men man kan jo vænne sig til alt:)

    Stabbing filmen er naturligvis rigtig slem, den gjorde mig både måbende og vred, det er jo en virkelig begivenhed, ikke film eller retorik.

    Jeg er selv blevet overfaldet bagfra uden grund, faktisk to gange, så er lidt på forkant med hvad visse mennesker kan finde på.
    De var så, så “venlige” at ikke bruge kniv.

    Men det er jo stadig og vil altid være surrealistisk, at mennesker gør sådan noget ved hinanden.

  • AN

    “Hvad er det lige med de fantaster og loonier på arabisk tv?”

    Mens kritik af politisk islam stemples som “hate-speech”, som man har gjort forbudt ved lov, tordner det helt uhindret løs 24/7 med de værste uhyrligheder gennem tusinder af altan-paraboler, som allesammen peger i den samme retning.

  • li

    @ Thomas Bolding Hansen
    Jeg har fulgt dit link, og hvor er jeg enig.
    Desværre tror “folk” igen-igen at en idelogi som iSLAM er harmløs, ligesom mange vel betragtede nazisternes støvle-tramp og adfærd i gaderne som harmløse idioter med deres utilpassede adfærd!
    Men selv den tavse tysker blev indrullet i nazismen, det vil de “moderate” iSLAM tilhængere også blive denne gang.
    Jeg har ikke selv oplevet nazismen, mine forældre var spædbørn dengang, men jeg har prøvet at stille min nu afdøde farfar bebrejdende undrende spørgsmål om, hvordan fanden de kunne overse denne modbydelig nazisme fremfærd, han rystede altid på hoved af mig og sagde du bliver klogere min pige, nu forstår jeg ham, ingen tager ekstrem voldelig hjernevaskelses idelogier alvorligt, de tror i deres selvfedme! at det går over, og tier for noget fred og ikke tør gå imod idioterne, for ikke selv at blive stemplet som skringrende racister! eller blive truet eller lemlestede af de voldelige idelogi-fanatikkere.
    Jo, vi ender igen i krig eller frivillig underkastelse, hvis vi ikke gør noget….

  • JensH

    @Steen

    “Region Skåne vil tilbyde sine 33.000 ansatte valgfrie helligdage. Danske fagforeninger og imam synes, at det er en idé til efterfølgelse herhjemme”:

    http://24.dk/article.jsp?articleId=4884

    For gud ved hvilken gangs skyld bliver Stenings-Petersen bedt om en kommentar, og han er -surprise, suprise- særdeles positiv overfor ideen. Men en ting er Stenings-Petersen, noget andet er, at 3F-næstformand Jane Korczak kommer med følgende håbløse udtalelse:

    “Sverige har arbejdet helt anderledes med integration end os. Svenskerne har været gode til integration. Det er ikke altid tilfældet her, men vi bør kunne tage en nøgtern debat om emnet.”

    Jane Korczak skulle prøve et 14-dages ophold i lejlighed i Rosengården, og hvis hun da overlever den oplevelse, så vil jeg gætte på at hun ser lidt mere realistisk på fænomenet ‘Svenske tilsrande’.

  • Jens H : Jeg troede den krikke var død. Den er skabt af politiken til folk der ikke læser svensk. Nu kan man jo se selv på dansk, at det fatisk går langt værre i Sverige med fata morganaet “integration”.

    “Sverige har arbejdet helt anderledes med integration end os. Svenskerne har været gode til integration. Det er ikke altid tilfældet her, men vi bør kunne tage en nøgtern debat om emnet.”

    Petersen er jo jyde, de har det generelt sværere med at forstå svensk 🙂

  • Janne

    “Men bordet fanger. Når man henviser til islam som motiverende for renlighed, må det også være legitimt for os at kigge nærmere på hvad denne religion/ideologi tillægger dette begreb af betydning.”

    Præcis. Det er frastødende at blande religion ind i alt muligt. Her altså noget så almenmenneskeligt som at holde en by ren. Det er trættende med den aggressive måde at bruge religion på. Selv at holde en by ren bliver brugt religionspolitisk. Det fremstår meget farisæisk og frastødende.

  • Victor

    Jeg vil foresl¨jer at linke til denne:

    http://www.youtube.com/watch?v=ZbHBlo4iJP4

  • @ Victor – vi har haft den sidste år engang, men det kan være den skal ha en reprise.

    Politiken var så venlige at invitere ham i 2006, mødet var vist ingen succes:

    http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/03/10/122147.htm

    http://www.sappho.dk/Den%20loebende/dialogmoede.htm

    amr

  • Niels H

    OT:

    Denne video ledte straks mine tanker hen på muslimske kvinder:

    http://www.youtube.com/watch?v=iT2hfG3WbT8

  • Janne

    steen

    Noget af et religiøst mandepanel. Hvor er dialogen med kvinder?

  • Robin_Shadowes

    “Sverige har arbejdet helt anderledes med integration end os. Svenskerne har været gode til integration. Det er ikke altid tilfældet her, men vi bør kunne tage en nøgtern debat om emnet.”

    En populär liknelse till sci-fi när det gäller islam brukar vara Invasion of the Body Snatchers eller Borgerne i Star Trek. Men även Alien passar bra tycker jag. Dom är också parasiter som parasiterar på en värdkropp. Muslimerna lägger sina ägg i den västliga värd-kroppen som sedan kläcks och äter sig genom magen. Filmen såldes med parollen: “I rymden kan ingen höra dig skrika.” Det kan man nog icke hellre i Rosengård.

  • En interessant ting ved dokumentaren som ikke ummidelbart falder i øjnene er at man helt har udeladt de to første afsnit af Powells tale, selvom det netop er disse afsnit, der viser Powell som en yderst skræmmende intelligent, ja nærmest profetisk statsmand. Personlig er jeg ikke i tvivl om at de er blevet udeladt fordi det ganske enkelt er for smerteligt at videregive dem for BBC. Her er de:

    “The supreme function of statesmanship is to provide against preventable evils. In seeking to do so, it encounters obstacles which are deeply rooted in human nature. One is that by the very order of things such evils are not demonstrable until they have occurred: At each stage in their onset there is room for doubt and for dispute whether they be real or imaginary. By the same token, they attract little attention in comparison with current troubles, which are both indisputable and pressing: whence the besetting temptation of all politics to concern itself with the immediate present at the expense of the future.

    Above all, people are disposed to mistake predicting troubles for causing troubles and even for desiring troubles: ‘if only’, they love to think, ‘if only people wouldn’t talk about it, it probably wouldn’t happen’. Perhaps this habit goes back to the primitive belief that the word and the thing, the name and the object, are identical. At all events, the discussion of future grave but, with effort now, avoidable evils is the most unpopular and at the same time the most necessary occupation for the politician. Those who knowingly shirk it, deserve, and not infrequently receive, the curses of those who come after”.

    det er storartet politisk saglighed, noget man helt havde glemt fandtes…. (indtil man så hannans tale iforgårs :-))

  • @kitman: “for smerteligt for BBC” , jo det er tænkeligt at grænsen for BBC´s velvilje gik der. Alle der skriver om talen, har jo de afsnit med, som er det vigtigste af det hele.

    “Undgåelige onder”, ak,ak, sig det inde i Folketinget nu hvor det i vid udstrækning er for sent. Hvad skulle vi med problemløsere, hvis ikke vi havde så mange skabere af unødvendige problemer, der senere kan gøre en levej ud af at foregive, at alle problemer har en løsning ?

    “Those who knowingly shirk it, deserve, and not infrequently receive, the curses of those who come after”.

    Jeg synes faktisk det er synd for sagesløse englændere, at skulle tage det der nu uvægerligt vil kommer derovre i generationer. Nuklear terror ? Det skulle da have været mod den åndelige regnorm Heath, hans efterfølgere og deres danske kloner.

  • s dahl

    Til steen.
    Jeg viser til part 5 og teksten under der det insinueres at man har ikke har forstått Enoch Powells innhold i Rivers of blood. Og at han derimot sikter til det faktum at etniske afrikanere har under 70 i IQ. Jfr dr. Watson som påstår at dette genet om kort tid kunne vil bli presentert.

  • Følgende passage er også storartet, især fordi den jo er skrevet inden åndsvidenskabernes fuldstændige sammenbrud

    “Above all, people are disposed to mistake predicting troubles for causing troubles and even for desiring troubles: ‘if only’, they love to think, ‘if only people wouldn’t talk about it, it probably wouldn’t happen’. Perhaps this habit goes back to the primitive belief that the word and the thing, the name and the object, are identical.”

    Hvordan har han kunne vide at postmodernismen og al dens uvæsen netop ville erstatte kendsgerninger med “diskurser”, og at “tonen” og “i talesættelsen” ville blive opfattet som den virkende årsag til alle problemer? det kan stadig undre mig den dag i dag. Der går jo efterhånden ikke en dag uden at man må tage sig til hovedet over ombytningen af årsager og virkninger, som når eksempelvis vestager og thorning giver DFs retorik skylden for invandrer-volden, eller når integrations medarbejdere uden at blive sagt imod giver “avisernes fokus” skylden for hverdagens ghetto-jihad.

    Det er næsten ærgerligt at du har fjernet linket til din hysterisk morsomme bæk simonsen video. Den var et fremragende studium i humanvidenskabernes sygelige tilstand . Der så man, hvordan at nedskrevne sætninger blev udlagt som ” ting” man kan tænke om hvad man vil. Helt uden at anerkende at sætninger jo er udtænkt og nedskrevet af personer, der har ment noget mere eller mindre bestemt med med dem, og at fortolkningen af dem derfor i første omgang handler om at fastlægge denne mening. Fuldstændig common sense. men i en tid hvor benægtelsen af det indlysende er blevet et kriterium for åndsvidenskab, er det altså muligt at gennemføre et så fremragende absurd teater som det du var så heldig at få i kassen. Hvad skal man så med Beckett og Magritte? de kunne jo aldrig fantasere sig frem til noget lignende!.

  • Det passer ikke helt at den er skrevet inden åndsvidenskabernes sammenbrud. Eksempelvis var Roland Barthes “death of the author” allerede udkommet året før

    http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_the_author

  • Pingback: Enoch Powell ” let it go on until the civil war comes “ « Snaphanen()