6
maj
Seneste opdatering: 11/10-10 kl. 1709
24 kommentarer - Tryk for at kommentere!

»Jeg frygter borgerkrigslignende tilstande«

Redeker har kun én ting tilbage at miste. Så skærer man ind til benet:

Robert Redeker er en lille, trind mand med et venligt rundt ansigt. Han ser ud, som om han ikke kunne gøre et menneske fortræd. Alligevel er der folk, der vil slå ham ihjel. I godt tre år har han levet under jorden i Frankrig og er konstant bevogtet af sikkerhedsfolk. Redeker er i København, fordi hans selvbiografi »Man må prøve at leve« netop er blevet udgivet. Det er sin sag at finde ham, for han bor under et dæknavn på et hotel i København og er bevogtet af to sikkerhedsfolk. Er der en fare, Redeker, for, at vi kommer til at se den almindelige muslim som en potentiel fjende?

»Man kan være optimist og håbe, at integrationen og demokratiseringen af de muslimske samfund i Europa vil slå igennem, hvorefter faren stille og roligt vil forsvinde. Men ærlig talt er jeg ikke optimist.

Vi ser, at radikaliseringen af muslimske miljøer forstærkes. Det har selvfølgelig meget at gøre med, at integrationen går dårligt, fordi der er økonomisk krise. Men selv hvis det skulle gå bedre økonomisk, så er jeg bange for, at islam har et godt greb om de fleste muslimer, og at vi bør frygte fremtiden og jeg for mit liv«. [..]

Men Europas dårlige samvittighed over fortidens fejltagelser og en venstrefløj, der ikke har forstået betydningen af grundlæggende vestlige værdier som ytringsfrihed, har også indflydelse på vor svage modstand«.

Hvordan ser du da scenariet for Europa, hvis vi antager, at der bliver stadig flere radikale muslimer, og integrationsprocessen ikke forbedres?

»Demografien er jo til deres fordel. Der bliver færre og færre europæere født her på kontinentet, mens der bliver flere og flere muslimer – og det sker hurtigt. Kort sagt bliver Europa stadig mere muslimsk. I visse europæiske byer er der allerede muslimske flertal. Hvis vi ikke ser en demokratisering af disse muslimske miljøer, så frygter jeg borgerkrigslignende tilstande«. Bent Blüdnikow -Interview: Vi bør frygte fremtiden og jeg for mit liv. SE også Nidra Pollers Refugee in his own country fra i år og afsnittet i  Jagten på de forbudte bøger.  Redekers oprindelige Figaro artikel i faksimile og på engelsk.  (foto: screenshot fra den kommende video af Redekers tale)

Fitna i Kastrup

Et lille læserbrev, men på ganske få linjer lykkes det skribenten at glide fra hvad der muligvis vitterligt er et eksempel på dårlig konduite og service, til velkendt mellemøstlig offer- og konspirationstankegang. Nåh ja, så får han også lige flettet grædende børn – en sikker vinder – ind, mulig sadisme hos danske myndigheder, og en forlods skyldsfratagelse hos passagerer der evt. kammer over og handler voldsomt eller ligefrem voldeligt. Det kommer lige fra rygmarven (LFPC).

Jeg landede i Kastrup Lufthavn en sen eftermiddag sammen med ca. 300 andre passagerer. Vi ankom fra Iran; en rejse, som for mange af os var begyndt i de meget tidlige morgentimer og med en flyvetid på fem og en halv time. […]

Samtlige passagerer blev ført ind i et lille boarding-område[…]

Over halvdelen af passagererne var familier med små børn, som græd mere eller mindre uafbrudt på grund af varmen. Lugten af sved var gennemtrængende og kvalmefrembringende. »Kom nu ud af flyet; vi begynder ikke på kontrollen, før alle er ude«, lød det fra vagterne, som så ud til at nyde situationen.[…]

De utålmodige mødre med grædende børn skubbede og masede for at komme ud af helvedes forgård, og sikkerhedsfolkene skubbede tilbage. Det var rent kaos. […]

CPH Security’s opførsel lignede ren chikane og magtmisbrug […]

Sikkerhedsmæssigt beder man om potentielle konflikter: Folk, som måske er stået op midt om natten for at nå Teheran lufthavn i tide og har siddet i et fly i fem og en halv time, har ikke det store overskud, og når man så bliver udsat for, hvad der ligner meningsløs chikane, ja, så skal der ikke meget til, før folk bliver ophidsede, og man risikerer konfrontationer. Men måske var det det, som man var ude efter? [mine fremhævelser, LFPC] Fahmy Almajid: Sikkerhedschikane i Kastrup

At være blond kræver “diplomatisk kompetence”

Svensk hvidhedsforskning befinder sig endnu i sin barndom. Sidste gang der var nyt fra den, udtrykte den sig anderledes: De tilbageblevende “svennehorar” farvede hår, for simpelthen at kunne  eksistere og overleve. Men etnografien gør fremskridt. At leve som paria i sit eget land, omskrives  idag således af akademikere, der vil forråde hvem somhelst for en doktorgrad:

Det handlar om förort, vithet, kön, klass, religion och sexualitet i etnologen Maria Bäckmans Miljonsvennar. Med hjälp av intervjuer och fältanteckningar studerar hon artikulationer av svenskhet bland främst ett antal vita unga gymnasietjejer i en maskerad stockholmsförort som hon kallar ”Bergby”. I sedvanlig akademisk tradition avidentifierar hon sina informanter och platsen hon undersöker. Syftet är att visa ”att även svenskhet kan vara föremål för långtgående, socialt verksamma och höggradigt negativa stereotyper”. Bäckman menar att svenskheten på ett lokalt plan: ”kan vara något som de flesta väljer att distansera sig ifrån, något markerat som även de som kategoriserar sig som ’svenskar’ gör sitt bästa för att dölja eller underkommunicera”. I Bergby uppfattas svenskarna vara sådana som inte lyckats ta sig därifrån. De förknippas med alkoholism, normlöshet och rasism.

De unga kvinnorna i Miljonsvennar förhåller sig också till svenskhetens kopplingar till vithet. Några av studiens informanter har valt att färga sina blonda hår i brunt eller rött. ”Tiina” ville komma bort från ”dum-blondin-associationer” och ”Bodil” ville inte se så svensk ut. ”Josephine” upplevde att hennes nya hårfärg hjälpte henne att passera bättre, det vill säga, att bli mindre synlig. Att byta hårfärg visar att vitheten inte är en osynlig norm i Bergby, utan ett sätt att markera position. Som en etnografisk studie är Miljonsvennar levande och spännande och inte minst viktig, då vithetsforskningen ännu befinner sig i sin linda. .Blond i förorten

Frédéric Chopin, 1849

image-frederic_chopin_photo_downsampled

Fra fotografiets meget tidlige barndom, et billede jeg aldrig havde set. En syg og tuberkuløs 39-årig i sit sidste leveår, men en smuk mand. Også George Sand må foruden sygdommen, have trukket tænder ud på ham. “She is stupid, heavy and garrulous.The fact that there are men who could become enamoured of this slut is indeed a proof of the abasement of the men of this generation”, sagde Baudelaire om hende. Dominerende kvinder går an, bare man ikke er gift med dem. Han er ikke så æterisk og feminin som jeg havde forestillet mig fra Delacroix´ malerier. Læg mærke til hans hænder med de lange, elegante fingre. Om 100 år er der stadig sværmere og polakker på hans grav på Père Lachaise, når Jim Morrison og Sarte er opslugt af historiens nådige glemsel. Hør Arthur Rubinstein spille hans Nocturne nr. 1 i B mol.

Demografien: Her sker intet, passér gaden – eller …?

Avisartikler om indvandrernes faldende fødselstal er lige så regelmæssige og forudsigelige som de tilbageværende storkes pendling mellem nord og syd. Og lige så forudsigelig er journalisternes manglende interesse for at prøve at grave dybere i emnet, hvad der ellers kunne synes oplagt, når nu så mange andre forhold peger på at islams – for det er jo mere præcist denne det handler om, mere end om uspecificerede ‘indvandrere’ – indflydelse på de europæiske lande bliver mere og mere anmasende og skadelig. Men glem mainstreammedierne, de er en døende dinosaurus, og i stedet for døde træer bør man kigge efter virkelig nysgerrighed og afdækning af sammenhænge i de uafhængige elektroniske medier. Mark Steyn har nogle højst interessante vinkler på dette emne. Hele artiklen, samt de linkede historier, anbefales – hvis De vil vide mere (LFPC).

[…] Most Continental nations avoid compiling data on Muslim fertility, but Britain’s Office of National Statistics reported in February that the Muslim population in the United Kingdom is increasing ten times faster than the general population. Walker writes:

Broadly speaking, birthrates among immigrants tend to rise or fall to the local statistical norm within two ­generations.

That’s very “broadly speaking.” The birth rates of Pakistani Britons declined in the Seventies but then went up again in the Eighties and Nineties. As Walker’s own figures suggest, on the Continent immigrants from the Mahgreb have more babies than they would back in Tunisia and other North African countries. But let’s take his general proposition: Hey, relax; it’s just a problem for a couple of generations, no big deal. Okay:

If you have a million people, 90 percent of whom are ethnic European and 10 percent immigrant – and the 90 percent have a fertility rate of 1.3 kids per couple (the Euro average) and the 10 percent have a fertility rate of 3.5 (the Euro-Muslim estimate), the 90 percent will have 380,250 grandkids and the 10 percent will have 306,250. In other words, two generations are all they need to catch up. That’s why cities from Malmo to Brussels are already on the brink of majority Muslim status, as government “Integration Ministers” implicitly acknowledge.

Where Mr. Walker gets remarkably incurious is when he coos:

Immigrant mothers account for part of the fertility increase throughout Europe, but only part.

Yes, but what part? Here’s some more numbers. Let’s say you have 950,000 ethnic Europeans whose fertility rate is 1.3. And 50,000 immigrants move in with a fertility rate of 3.5. You’d have an overall fertility rate increase to 1.41, or almost 10 percent, entirely due to a tiny segment of the population. In fact, if 900,000 ethnic Europeans’ fertility rate declined from 1.3 to 1.2, but 100,000 immigrants with that 3.5 rate moved in, you’d still have a 10 percent increase in the overall fertility rate, even though 90 percent of the population has bought a one-way ticket on the Oblivion Express.

And that’s before we consider the two other factors: Islam’s numbers in Europe grow through births plus continuing high immigration plus a rapidly expanding rate of conversion.

Europe is growing more Muslim every day. We can debate the speed, but not the direction. I wouldn’t pretend to Andrew Sullivan’s expertise in Governor Palin’s birth canal. But on my little hobby horse I think I’ll stick with my thesis. I’d be happy to take him for falafel at my favorite restaurant in Amsterdam in 2025. And afterwards he can buy me a drink at his favorite gay bar. If he can find one. Mark Steyn: Re: Population Data

Times Online: Muslim population ‘rising 10 times faster than rest of society’

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Danskeren

    Den almindelige muslim er ingen potentiel fjende. Han er en særdeles håndgribelig og nærværende fare!

  • Janne

    OT

    Socialdemokraterne har solgt parti-sjælen til uhyrlige religiøse fordomme og ufornuft.

    “Sagen sætter gang i en skarp dyrevelfærdsdebat mellem Venstre og Socialdemokratiet. Venstres medlem af EU-Parlamentet, Niels Busk, beskylder Socialdemokraterne for at ” gøre knæfald for religiøse hensyn, der går foran principperne om dyrevelfærd”, fordi de har stemt for det EU-forslag.”

    h t t p://jp.dk/indland/indland_politik/article1685703.ece

    Hvis det ikke er muligt at købe og spise kød uden at det er halal slagtet, så er det ved at være tid til at blive vegetar. Ikke fordi jeg går ind for vegetarisme (jeg elsker en god bøf), men simpelthen for at kunne vælge halal og sharia fra. Ikke om jeg vil spise kød der er slagtet på religiøse fordomme om rent og urent, rettroende og vantro. Jeg vil ikke købe kød, der er forarbejdet på grundlag af religiøse fordomme og overtro og jeg vil ikke betale for kød, hvor nogen af pengene går til religiøse samfund. Hvad hjælper det at socialdemokraterne har en trendy nutidig forkvinde, når S baglandet er vendt tilbage til rå middelalder kultur?

    Lad os komme ud af halal og sharia EU, med mindre halal og kosher forslaget afvises. EU er langt ude efterhånden. Hvor blev det moderne og humanistiske EU af?

    ”…EU-Parlamentet, som ikke længere vil give medlemslandene lov til at forbyde rituelle slagtemetoder uden bedøvelse.”

    http://snaphanen.dk/2009/05/06/frederic-chopin-1849/#comment_start

  • Peter Buch

    Når en en kommentar ikke vises i rubrikken “Seneste kommentar” skyldes det da, der er links i kommentaren?
    Eller andet?

  • Gunnar Biering

    Lidt apropos:
    Medierne har meget travlt for tiden med at diskutere politiets problemer. Politireformen er en sag – jeg har svært ved at gennemskue vísdommen i alle de “reformer”, der hagler ned over os. Men en vigtig faktor i politiets forhold bliver aldrig omtalt: De indvandrere, især muslimer, der er kommet til landet gennem de sidste ca. 30 år, begår vel minimum ca. 20% af alle lovovertrædelser, vægtet efter tyngde. D.v.s. politiets arbejde er øget tilsvarende, eller faktisk ca. 25%. I denne periode har politiet ikke fået tilført nær sådanne ressourcer, så derfor er de nødt til at prioritere, d.v.s. skære behandlingen af de mindst alvorlige sager ned.
    Dette er ikke politisk polimik, det er simpel mellemskoleregning.
    Jeg kunne godt tænke mig at se, næste gang justitsministeren bliver krydsforhørt i TV-avisen, at han bringer denne årsagssammenhæng op. Og at han river indvandringslobbyen deres ansvar i næsen. Journalisterne er jo en væsentlig del af denne lobby!

  • JensH

    Til LFPC

    Du har gentagne gange været inde på emnet om såkaldt ‘borgerlige’ politikere, der er hunderæd for at fremstå som borgerlige, (d.v.s. højreorienterede, uha, uha), og som følge deraf meget ofte indtager hvad der til forveksling kan ligne centrum-venstre standpunkter på områder som integration, miljø, kultur, udddannelsespolitk, ulandsbistand ect. Selv kalder denne type ‘borgerlige’ for ‘hattedamer’, og her er efter min mening et lille eksempel på dette ‘fænomen’. indenrigs- og socialminister Karen Ellemann (V) inviterer nu Børnerådet og 16 andre organisationer til at drøfte mulighederne for en børneombudsinstitution, sådan som man kender det fra de øvrige Nordiske lande. Ganske vist er det et relativt harmløst forslag, men det er et eksempel på den ensidige ‘rettigheds-tænkning’, der ellers er noget som centrum-venstre pronmoverer. En ‘ægte’ borgerlig bør efter min mening tænke mere i, at der skal være en balance mellem de rettigheder og pligter borgeren har overfor samfundet.

    http://www.berlingske.dk/article/20090507/danmark/90507027/

    Jeg ved ikke om dette nye forslag fra Karin Elleman illustrere din pointe mht. til disse borgerlige, som er så bange for at fremstå borgerlige, at de på en lang række områder vælger at mene det samme som ‘de pæne og anstændige’ i centrum-venstre??

  • li

    @Janne
    Enig, lad os komme UD af halal og sharia EU.
    Hvad bliver det næste ? at vi ikke må forbyde tvangsægteskaber, ikke forbyde kønsskamfering af piger, ikke forbyde flerkoneri, ikke forbyde vold mod kvinder der ifølge koranen er mandens tings! ejendom, ikke forbyde tvangs hovedaffaldssække på småpiger i skolen osv..

    Desværre tror jeg INGEN dyreværns organisationer tør gøre noget, for så jeg husker, har formand for Dyrenes Beskyttelse udtale i EB at kritik af smertefuld slagtemetoder ikke er en sag for Dyrenes Beskyttelse pga frygt for muslimernes reaktion! Tak for halal kaffe!!

    Vi kan vel så forvente inden for overskuelig fremtid, at Nørrebrogade i Kbh flyder i hylende geder med overskåret hals med blodet flydende i gaden i den festlige! ramma-bloddam slutning.
    Føj for fremtidsudsigter for vores dyr.
    Nu skammer jeg mig over at være tvunget EU-medlem!

    Hvad mon alle de humanistiske Gut-menchen vil gøre ved dette dyreplageri? Gå fakkeltog?

  • JensH

    OT

    Ikek nok med, at EU har påtvunget os at genoptage kædeindvandringen fra den muslimske verden via Mettoch-dommen, men nu vil EU sgu også tvinge os til at modtage en asyansøger-invasion af Svenske dimensioner:

    http://politiken.dk/politik/article706055.ece

    Hvad gør VK-regeringen???

  • li

    Dette EU cirkus er ved at gå mig lidt på nerverne!
    Gælder vores 4 forbehold ikke?
    Kan det være rigtigt, at EU er blevet en mærkelig lov-jungle, hvor den ene lov ophæver den anden eller nye regler overtrumfer de regler som var gældende ved div traktat underskrivelser.

    Jeg må sige, jeg frygter efterhånden også borgerkrigslignende tilstande.

  • PerH

    @JensH
    Du kunne også have nævnt retspolitikken. Det er jo ikke mindre påfaldende, at der på otte år intet grundlæggende er sket i retspolitikken. Problemet er, at de borgerlige jo dybest set har godtaget menneskerettighedshumanisme og egalitarisme som den gyldne moralske målestok.
    I debatten om den kriminelle lavalder var borgerlige gud hjælpe os ude og argumentere på venstrefløjens præmisser. De har ædt menneskerettighedshumanismen rådt og ender derfor altid med at tabe de moralske argumenter. Man kan jo ikke i længden være imod venstrefløjens politik, når man selv trækker på de selvsamme humanistiske præmisser. Søren Pind er den eneste, som har turdet sige, at han ikke er humanist. Derfor kan han åbent forsvare brutalitet over for somaliske pirater og rigtigt hårde straffe for “vores” egne kriminelle bander.

  • PerH

    @JensH
    Du kunne også have nævnt retspolitikken. Det er jo ikke mindre påfaldende, at der på otte år intet grundlæggende er sket i retspolitikken. Problemet er, at de borgerlige jo dybest set har godtaget menneskerettighedshumanisme og egalitarisme som den gyldne moralske målestok.
    I debatten om den kriminelle lavalder var borgerlige gud hjælpe os ude og argumentere på venstrefløjens præmisser. De har ædt menneskerettighedshumanismen rådt og ender derfor altid med at tabe de moralske argumenter. Man kan jo ikke i længden være imod venstrefløjens politik, når man selv trækker på de selvsamme humanistiske præmisser. Søren Pind er den eneste, som har turdet sige, at han ikke er humanist. Derfor kan han åbent forsvare brutalitet over for somaliske pirater og rigtigt hårde straffe for “vores” egne kriminelle bander.

  • ole burde

    Ethvert fornuftigt menneske frygter naturligvis en “borgerkrigsagtig tilstand” som maaske venter paa os , i den ikke saa fjerne fremtid .
    Denne “frygt” , eller naturlige og sunde afsky for vold og blodsudgydelser , bliver foer eller siden noedt til at vige pladsen for en endnu staerkere foelelse .
    Hvordan man vil definere denne for os danskere ny foelelse, er en meget personlig ting.
    For mig er det en foelelse af ansvar for mine endnu ufoedte boerneboerns fremtid.
    De kommer IKKE til at blive andenklasses dhimmi- indbyggere i et muslimsk domineret samfund, uanset hvad prisen for at undgaa dette end kan blive .
    “the sky above hiroshima is NOT the limit anymore “

  • JensH

    @PerH

    Du ahr helt ret. Retspolitiken er faktisk et af de bedste eksempler, at Venstre og Konservative er overtaget det du ganske rigtigt kalder ‘venstrefløjens præmisser’. Man har ganske vist strammet lidt op på papiret for at tilfredsstille visse dele af det borgerlige ‘vælgersegment’, men man kunne ikke drømme om at ‘udfordre’ retssystemet og følge disse stramninger, således de rent faktisk også slog igennem i virkelighedens verden. Det kan jo kun skyldes, at man inderst inde reelt ikke ønsker ‘hårdere straffe’, for modsat tidligere hvor borgerlige regeringer var afhængig af midterpartierne, (specielt de Radikale), så har de denne gang et retspolitisk ’strammer-flertal’ bag sig i Folketinget, (DF).

  • JensH

    @Ole Burde

    “Ethvert fornuftigt menneske frygter naturligvis en “borgerkrigsagtig tilstand” som maaske venter paa os , i den ikke saa fjerne fremtid .”

    Det er klart. Ingen ønsker borgerkrig. Men på et tidspunkt kan vi stå med et valg hvor alternativet er langt værre.

  • Poul Højlund

    Det er min faste overbevisning, at vore fælles myndigheder (politi, hjemmeværn, etc.) vil blive sat ind længe før de “borgerkrigslignende tilstande” får lov at opstå. Politikkerne vil gøre alt for at undgå selvtægt, fordi det er ensbetydende med statsmagtens sammenbrud.

    På den anden side tror jeg, at vi skal meget længere ud end Nørrebro, før der for alvor sker noget. Vi befinder os i en eskaleringsproces og afklaringsproces på begge sider, men jeg mener faktisk, at rigtig mange af vore indvandrere vælger vores side, ikke den islamistiske. Den proces tager tid, og jo længere tid, der går, jo stærkere står vi.

    En meget væsentlig del af processen er den kompromisløse håndhævelse af vore rettigheder, og af den lov og orden, vi gennem vores demokrati har etableret. Her lades fortsat en del tilbage at ønske, men debatten er meget levende, og næppe mange politikkere er i tvivl om det store befolkningsflertals holdninger. Det skal nok gå alt sammen – men ingen skal læne sig tilbage endnu. Tværtimod.

  • JensH

    @Poul Højlund

    “gøre alt for at undgå selvtægt, fordi det er ensbetydende med statsmagtens sammenbrud”

    Du nævner selv Nørrebro. Jeg synes det eksempel snarre viser ’statsmagtens’ magtesløshed når det kommer til grupper der er fast besluttet på at føre kamp. Man kan også bruge vinterferie-intifadaen i 2008 som eksempel på statmagtens magtesløshed når det kommer til grupper, der fulædstændig har sat sig uden for retsstatens normale normer, og besidder en beslutsom voldsparathed. En cirka 7-800 teenage-jihadkrigere var nok til at sætte landets byer i brand, og politiet var magtesløse. Denne opstand sluttede først, da de kriminelle muslimske bander mente, at nu gik ‘løjerne’ ud over ders ‘business’.

    Et ‘dialog-samfund’ som det Danske er slet ikke gearet til den slags determinerede voldsparate grupperinger, og derfor kan de intet gøre hvis landet skrider mod “borgerkrigslignende tilstande”.

  • Peter Buch

    Som en kommentator skriver- “Velkommen til Hamburg”. Velkommen til nutiden.
    http://www.pi-news.net/2009/05/multi-ethnischer-bandenterror-in-der-ha nsestadt/#more-58918

  • PerH

    @JensH
    Jeg er helt enig i, at de borgerlige dybest set ikke ønsker hårdere straffe, men grunden til, a^t de ikke reagerer på et vælgerpres er formentligt i lige så høj grad, at deres etik er så dårligt intellektuelt funderet, at de altid vil bryde sammen under beskydning fra venstrefløjen.
    DF kan umiddelbart virke hårde, men så snart at der kommer humanistisk pres, trækker de lidt i land, netop fordi deres fundament ikke er intellektuelt velfunderet men snarere bliver genereret som et feedback loop ved aflæsning af øjeblikkets folkedyb. Hvis jeg derfor skulle placere min stemme, og desværre har jeg kun en, ville Søren Pind være en bedre talsmand for en strammerkurs.
    I vidt omfang har de borgerlige partier gjort sig overflødige ved at godtage konventioner, humanisme og behandlerdiskursen som samfundets grundpiller.
    Sålænge de ikke tør eller vil tage opgøret med behandlerdiskursen og dens afledte offerdyrkelse, kommer de aldrig ud af venstrefløjens skygge. En årsag til denne ulyst er formentligt også, at mange der stemmer borgerligt i virkeligheden ikke er rigtigt borgerlige af hjertet.
    Debatten på uriasposten om selvforsvar og våbenbesiddelse overraskede mig faktisk ret så meget. Den viste, at rigtigt mange borgerlige grundlæggende set er for status quo, fordi de hellére vil leve i et humanistisk samfund, som lever på lånt tid end de vil lade kræfterne få frit spil.
    Prøv at Google på “Politik og spin » Blogarkiv » Forråelse og medløberi”. Det er en værre gang idioti, som næsten får mig til at foretrække venstrefløjens åbenlyse antiborgerlighed.

  • ole burde

    PerH
    …”at de altid vil bryde sammen under beskydning fra venstrefloejen” – HAH !
    Jeg er enig i meget af hvad du si’r , men har aligevel et soergsmaal :
    ER der noget som man kan kalde en “rigtig borgerlighed ?
    er det ikke naermere en patriotisk holdning vi savner?
    eller maaske har vi endda brug for det allervaerste af alle fy-ordene : NATIONAL ..
    Kan “borgerlig” vaere det omvendte af multikulturel ?

  • PerH

    @ole burde
    Jo, jeg savner national borgerlighed, dvs. en selvbevisthed om landets kultur og ledende kultur. Jeg er tidligere venstreorienteret, og ved derfor hvor svært det er at frigøre sig fra flere års indoktrinering.

  • Robin_Shadowes

    Vänta bara tills dom vill förbjuda alkohol. Det kommer så fort dom bara känner sig starka nog att kunna driva igenom det. Där har kanske vi i Sverige en fördel med att ha Systembolaget. Vill dom ha bort det så måste dom driva det politiskt och få upp frågan i riksdagen. I andra länder där man säljer alkohol i vanliga affärer behövs det kanske inte ett officiellt förbud. Enskilda muslimer kan ju ta på sig att förtäckt hota lokala handlare så att dom börjar plocka bort i sortimentet, den ena sorten efter den andra…

  • PerH

    @ole burde
    Vi savner en borgerlighed, som effektivt tør gøre op med humanismenn i den form, som venstrefløjen har bastardiseret den. Jeg er ikke sikker på, at humanismen kan reddes, men skal man klarlægge forskellen på borgerlig humanisme og på venstrefløjens udgave kan man sondre mellem universalistisk humanisme og national humanisme.
    Venstrefløjen ønsker grundlæggende set at inkludere alle mennesker, uanset opførsel og moralsk habitus i humanismen, hvilket medfører, at man aldrig kan fralægge sig ansvaret for at rette op på hele verdens elendighed. Den borgerlige højrefløj repræsenteret ved V og K adskiller sig ikke fra venstrefløjen, men hævder lidet overbevisende, at de kan gennemføre frelserprojektet mere effektivt end venstrefløjen. I absurditet svarer det til, at V og K kritiserer venstrefløjens specifikke forslag om økonomisk demokrati med henvisning til, at de borgerlige har et bedre bud på, hvordan man kan indføre socialismen uden socialistiske styringsredskaber.
    National humanisme forudsætter derimod ikke, at det er muligt eller ønskeligt at redde alle mennesker, og begrænser sig derfor klogeligt til det nationale fællesskab. Borgerlig humanisme sætter en ære i at hjælpe de svageste, men erkender at der er virkeligt onde aktører, mod hvilke et frit samfund må beskytte sig selv.
    Ikke alle kan eller skal hjælpes, for nogle er farlige; onde eller begge dele.

  • ole burde

    PerH
    Fint
    National humanisme lyder godt, og din analyse er logisk velopbygget.
    Spoergsmaalet er om man ikke paralelt hermed kunne argumentere for en national borgerlighed,et nationalt sindet socialdemokrati eller en national andelsbevaegelse (har faktisk eksisteret engang!)
    At foele sig som tilhoerende en nation er langt mere generelt og dybtliggenede end hvordan man helt noejagtigt mener den bedste cocktail af kapi-socialisme nu bedst kan rystes sammen, eller som James si’r : “shaken but not stirred !”

  • Vivi Andersen

    Et nationalt humanistisk borgerligt parti…………

    Kan man ikke bare genopfinde et borgerligt parti som sætter det nationale før det globale ?

    Hvorfor skal det humanistiske med – det ender jo i en pladderhumanisme som gør mere skade end gavn.

    Se bare på Afrika og al den økonomi der i humanismens navn er hældt ud over de forskellige lande dernede.

    Vestens “godhed” har medvirket til større befolkningstilvækster og endnu mere elendighed.

  • PerH

    @Vivi Andersen
    @ole burde
    Jeg er ikke humanist, så for min skyld kunne et borgerligt parti godt eksklusivt lægge vægt på det nationale og droppe enhver humanisme. Jeg er ikke humanist, fordi det i praksis er umuligt at være humanist og begrænse den til ikkeskadelige medlemmer af det nationale fællesskab. Derfor skulle mit forslag halvt forstås som en spøgefuldhed og halvt et lidet konsistent forsøg på at “opfinde” en borgerlighed, som kan stille de næsten overbeviste tilfreds, uden at de senere angrer og falder tilbage i den destruktive globalisme.
    Debatten om selvtægt over på Uriasposten viste, at vi har langt igen.