1
aug
Seneste opdatering: 2/8-09 kl. 1940
32 kommentarer - Tryk for at kommentere!

de sidste naturligvis jeres undertegnede, alle fotograferne, hvorfra  jeg kun adskiller mig på én måde: jeg ligner ikke en fotograf. Det kan være en fordel. Ellers….. Let them be og guderne velsigne dem allesammen og så videre, og lad os så få en øl, som Bluitgen siger. Once in a while you must play hookie, selv  heteroer må. Min gamle højt elskede ven, den nok så maskuline og meget kvindekære Svend Wiig, kunne afskrive kunstværker som “bøssesmag”. Hockney, for eksempel. Alligvel, når han skulle interviewes, bad han aviserne sende en bøsse, Poul Borum eller Henrik Sten Møller. “Jeg snakker bedre med dem.” Han kunne rejse sig midt under en middag og spørge forsamlingen: “Jeg har tænkt meget på, var H.C. Andersen nu også bøsse? Jeg ringer til en, der ved noget om det.” Det skrev Hjalmar Helweg en kyndig og indfølt bog om i 1927, men Svend grublede videre. Der var alligevel noget foruroligende ved Andersen, han ikke kunne få på plads. Måske var det meget tidstypisk. “Uhjælpelig” kaldte jævnaldrende Ole Sarvig ham, men han skulle desværre selv så sørgeligt komme til at behøve sin egen hjælp. Wiig klarede skærene i Helsingør, – ikke mindst ved Leila´s hjælp –  indtil 1997. Og vi andre nu, vi skænker ikke bøsseriet så mange tanker.”Inget konstigt med det”, selvom det ligner en Fellini-film. (Fotos © Snaphanen, klik f. helskærm.)

homo parade 033

homo parade 077

homo parade 038

homo parade 080

homo parade 070-1

homo parade 025

Mand-bider-hund: Den fortiede virkelighed tophistorie på JP.dk

Denne grusomme begivenhed i Pakistan hører desværre ikke til sjældenhederne. Hver dag begås der grove hate crimes mod kristne i lande som Egypten, Pakistan, Gaza, Malaysia og Irak, eller mod hinduer i Pakistan og Bangladesh, men de fylder mildest talt ikke ret meget i mainstreammedierne, hvor begrebet hate crime drejer sig om grimme ord brugt mod muslimer. Overgrebene i Pakistan nævnes her fordi Jyllands-Posten rent faktisk har haft historien som hovedhistorie på deres hjemmeside. Ekstra Bladets ukarakteristiske stykke faktacheckende journalistik om de afviste irakiske asylansøgere i går betyder altså to bemærkelsesværdige brud med dårlige traditioner på blot to dage. To svaler gør ingen sommer, men noteres skal det dog (LFPC).

Seks kristne, heriblandt fire kvinder, blev lørdag brændt levende under sammenstød med muslimer i en by i den centrale del af Pakistan lørdag, oplyste myndighederne. Spændingen mellem kristne og muslimer i byen Gojra i Punjab-provinsen har været høj, efter at der er blevet fremsat beskyldninger om, at kristne har vanhelliget muslimernes hellige bog, Koranen. […]

– Vi har modtaget ligene af seks personer, der er brændt ihjel. Det var fire kvinder, en mand og et barn, sagde en talsmand for sundhedsministeriet. […] Seks kristne brændt ihjel i Pakistan

Australien: En dommer tager bladet fra munden

At sandheden ikke længere er et forsvar er jo en skræmmende tendens i nyere hate speech- og krænkelsesjura, hvor én bestemt hypersensitiv gruppes angivelige oplevelse af at være krænket kan ophæve de oprindelige vestlige befolkningers ytringsfrihed. Og så kan det i øvrigt være nok så sandt hvad de siger. Skal jeg være bare lidt optimistisk med hensyn til fremtiden på dette punkt, må det være, at de forbudte sandheder er så grimme og så frastødende, at det er mere end vanskeligt at spå denne slags lovgivning nogen konsekvens i virkelighedens verden. Her er der i hvert fald en højesteretsdommer der er trådt i karakter. Via Jihad Watch (LFPC).

KEYSAR Trad, the long-time spokesman for Muslim cleric Taj Din al-Hilali, was yesterday denounced as “racist”, “offensive” and “untruthful” by the Supreme Court judge who rejected his defamation claim against radio station 2GB. Judge Peter McClellan said he agreed Mr Trad “incites acts of violence, incites racist attitudes, is dangerous and perhaps most significantly is a disgraceful individual”. He added that the founder of the Islamic Friendship Association held views that were “entirely repugnant” to most Australians. They included:

* Defending the stoning of a women for adultery in Nigeria;

* Condoning suicide bombers and the use of children as martyrs;

* Calling homosexuality “a depraved carnal pursuit” that should be criminalised;

* Regarding Anglo-Irish Australians as “unworthy descendants of criminal dregs”;

* Joking about rapes committed by the Bilal Skaf gang;

* Believing America poses a greater threat to Australia than radical Islam; and

* Endorsing Hilali speeches which described the September 11 attacks as “blessings” and excused rapes on women who dressed like “uncovered meat”. […] Judge slams Hilali spokesman Keysar Trad

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Mia

    Jeg ser at billederne er taget fra Dronning Louises bro. Så tog de altså forbi Nørrebro! Hvor dybt inde var de?

  • steen

    @ Mia : Ruten er her:

    Paraden som afholdes lørdag d. 1. august 2009, starter på Frederiksberg Rådhusplads med afgang kl 13:00, og går over Frederiksberg til Nørrebro, for til sidst at ende på Rådhuspladsen. Ruten som følges er:

    Frederiksberg Bredegade → Allégade → Falconér Allé → Jagtvej → Nørrebros Runddel → Nørrebrogade → Dronning Louises bro → Vendersgade → Nørre Voldgade → Vester Voldgade → Rådhuspladsen

    http://www.copenhagenpride.dk/parade/paraderute.html

  • Jocke

    Hm, prideexhibitionismen har sin spegelbild i slöjexhibitionismen. Signalen är tydlig: Vi är här. Vi är många. Vi sk-ter i er.

  • Bjovulf

    @ Mia

    ROFLMAO @ “Det dybe Nørrebro” – det lyder sgu som om,
    det er en livsfarlig krigszone i sted i Afrika.

    Tjah, hvorfor ikke?

  • Johansen

    Hatten af for Judge Peter McClellan. Befriende og påtrængende nødvendigt at han kalder en spade for en spade.
    Det lyder unægtelig som om, at Taj Din al-Hilali hører hjemme i det formørkede teokrati, Saudi-Arabien eller andre lignende sharia-styrede samfund.

  • Mia

    @ Bjovulf

    Jeg bor der, så jeg kan sige det:-)

    Jeg har lige hørt på TV2-news, at muslimer (ganske som forventet) har kasten med sten derude… Øhh vent… NEJ det var mænd fra Østerbro i flade sko…

    • Bjovulf

      Ok, ja, så er det helt i orden 🙂

      Det gør jeg faktisk også selv; dog ikke lige deromkring.

    • Bjovulf

      Ja, man undrer sig da noget over alle de stenkast. Der ligger jo ikke sådam sten
      frit fremme på gaden til kastebrug normalt, så det må altså være sten de i forvejen
      har klar i lommerne, hvis der skulle blive brug for det – eller de har lavet stendepoter
      til formålet rundt omkring.

      • Mia

        Nej det er sku besynderligt, at nogle mennesker går rundt med sten i lommen på Nørrebro eller tager på bøssebar med revolver i Tel Aviv…
        http://jp.dk/udland/article1768890.ece

      • Mia

        Det viser sig at stenene ikke var møntet på homoparaden men på politiet.
        En ung mand stak lørdag aften af fra politiet to gange og blev anholdt to gange. Han fik hjælp af flere venner, der kastede sten mod politiet.

        Hvorfor har jeg ikke sådan nogle kammerater?

        http://jp.dk/indland/krimi/article1768841.ece

  • Mette

    Fin overskrift. Det ligger uden for min horisont at begribe, hvorfor det er attraktivt at gå og stå der.

  • hp

    Jeg har hverken deltaget eller tilskuet. Og er i et dilemma omkring foretagendet: På den ene side kan det godt blive lidt rigeligt udstilling af alternative seksuelle præferencer (jeg går jo heller ikke rundt med pandebånd eller rygmærke ‘hetero’)

    På den anden side, for homo- osv. seksuelle er forholdene i en del andre lande væsentligt dårligere og mindre tolerant, så på den måde er det vel ok. Og jeg kan sagtens komme i tanke om andre, der lufter deres holdninger på anden vis året rundt (hint: noget med tørklæder og burkaer).

    At exhibitionisterne og publikum har haft det sjovt, kan vel ikke forarge. Man kan vel bare holde sig væk i de få timer, det varer. Det samme kan desværre ikke siges om de muslimske exhibitionister, som forlængst har besat Nørrebro. Dem undgår man ikke på et par timer.

    Og hvis optoget har intimideret muslierne på Nørrebro, kan jeg ikke undlade at finde en vis skadefryd hos mig selv.

    mvh HP

  • Mette

    Hans Hauge giver efter min mening udtryk for nogle afslappede betragtninger i dagens klumme i JP, som der endnu ikke er link til. Han skriver, at homoseksualitet er et begreb af relativ ny dato. Jeg bryder mig heller ikke om den hektisk nye opdeling i “vi de farverige og mangfolidge” og “jer de ikke farverige og ikke mangfoldige, der forfølger os”. Sådan har jeg aldrig tænkt, og jeg er træt af, at andre udnævner sig selv til at have offerstatus og gør krav på særlig hensyntagen. Som Pittelkow synes jeg, at det er løbet helt løbsk, når nogen gør krav på, at vi ikke mere skal være lige for loven.

    http://jp.dk/opinion/pittelkow/article1767127.ece

  • Fuldstændig afetnificeret nyhed på pol.dk:

    http://politiken.dk/indland/article761431.ece

    Og med etnicitet:
    http://jp.dk/indland/krimi/article1768841.ece

  • Janne

    Herlige fotos fra hele homo cirkusset i København. Særligt synes jeg godt om det sidste billede i rækken, hvor der er bundet lyserøde balloner fast til en stor, tung motorcykel. Det er en skæg kontrast.

    Ja, hele showet er da noget overdrevet (hvilket også generer nogle homoseksuelle), men det er jo netop et show som også skal provokere og kunne ses i hele verden. Og hele flokken og showets glade budskab og farveglæde er en god og livsglad kontrast – og kommentar – til den formørkede og snerpede dødekult der desværre flere steder sætter sine spor i mit ellers dejlige Danmark.

    • PeterK

      Ja man må tage hatten af for den kunstneriske udførsel hos mange. “Hende” i den blå hvidprikkede spansk inspirerede kjole kunne snyde mange på afstand, og de 2 damer(?) i hvidt og pink med rødt hår skaber også en del tvivl. Personen bagpå den lyserøde scooter kan være hvad som helst.
      Jeg boede i en boligblok hvor der var en transseksuel. Når “hun” kom ned til sommerfesten, eller skulle i byen fredag aften og blev hentet af sin kæreste, der jo måtte kende til sandheden bag skørterne, kunne man uden på tøjet overhovedet ikke se at hun kropsligt var en mand.

      Jeg så engang et Rickie Lake show med transseksuelle. Man havde linet 20 op, en del iført g-streng og bikinitop, og såvel studievært som publikum gættede forkert i 15 af tilfældene. Blandt andet blev en hel del ægte kvinder bedømt til at være mænd…… Lidt skræmmende egentlig at seksualitet, der er basis for vores overlevelse som art, kan snydes så let.

      Anyway, folk kan gøre med deres liv som de vil, vi får kun 1 chance, så den skal bruges bedst muligt. Jeg forbeholder mig min ret til at have en mening om folks valg og udtrykke den. Hvis nogen vil hive deres livsform ned over hovedet på mig, og forlange at jeg tager alle mulige hensyn til det, så ved jeg lige præcist hvor stregen skal trækkes.

  • steen

    @ Janne: Jo tak. Der var MANGE tilskuere, og vi fik noget at se på og more os over. I det hele taget en fin stemning. Ren folkefest. Det kan man se her:

    homo parade 009

    homo parade 008

    homo parade 005

  • De må jo have sommerferie-vikarer på inde hos den danske del af Ritzau og Reuters. Under normale omstændigheder ville en sådan historie om forfølgelse af kristne aldrig være sluppet igennem det røde filter.

  • Ja, det er der flere eksempler også fra andre medier der kunne tyde på.

  • JensH

    @LFPC

    “Ekstra Bladets ukarakteristiske stykke faktacheckende journalistik om de afviste irakiske asylansøgere i går”

    Arh, Information har allerede sat en modoffensiv ind: “‘Ekstra Bladet kan ikke bevise noget som helst’:

    http://www.information.dk/199013

    Men mens Information pludrer videre i en håbløs sags tjeneste, så har Ekstra Bladet idag en anden spændende historie. Under overskriften “Flere irakere begår socialt bedrageri” kan EB berette, at flere Irakere der har fået ophold/asyl i Danmark ved siden af de modtager sociale ydelser i Danmark, har fede politiske top-poster i den Kurdiske del af Irak:

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1201369.ece

    Baldet har også en glimrende leder om en af de konkrete sager:

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article1201324.ece

  • Mette

    PeterK. Jeg har aldrig oplevet, at jeg ikke på lang afstand kunne kende en mand, der var klædt ud som kvinde, selv når vedkommenmde var ret upåfaldende,

    Glæden er stor hos mange, for nu er vort rådne image pga. DF og Muhammedkrisen ved at falme takket være Outgames, og folk kan igen være bekendt at bo i Danmark. Det gør Politiken – som man kunne forvente – meget ud af.

    Også kultursociolog Jakob Haff, der forsker i homoseksualitet, er begejstret, og det er hele tiden den vej, Outgames har trukket og er blevet brugt, det er derfor, jeg har skrevet en del indlæg om emnet:

    »Det har været en stor og lang demonstration af dansk frisind og tolerance. Og det giver et andet image end det meget nationalistiske og selvtilstrækkelige, vi har fået i kraft af blandt andet al postyret omkring karikaturtegningerne«.”

    http://politiken.dk/indland/article761507.ece

    • PeterK

      Som Thomas skriver, så er der nok forskel på mænd og kvinder hvad det angår. Men når du siger du altid kan genkende dem, så gælder det jo kun for dem du “afslørede”, og ikke dem der var for dygtige udi maskeringens kunst.
      Man opdager jo også først en spion når man afslører vedkommende….. Når man sagde for 50 år siden at der ikke var olie i Nordsøen, så var det jo kun fordi man ikke havde fundet den endnu.

  • Mette

    Jyllands-Posten har på side 2 overskriften “København hyldede homoer”.

  • Janne

    Mette

    Jeg kan godt følge dig i din kritik. Det er noget pjat at sige at det at tegne muhammedtegninger ikke er udtryk for frisind. Det er det netop. Kritik af intolerant religion og religionstyranni er netop udtryk for vestlig tolerance og frisind.

    For mig at se er både den store danske homo fest og de danske muhammedtegninger en del af vestens satiriske og humoristiske måde at holde religiøs intolerance 10 skridt fra livet på.

  • Janne

    Steen

    Ja, sådan er Danmark dejligst. Og ikke et eneste hamas krævet hijab-tørklæde i miles omkreds. Min sjæl hvad vil du mer’. Ha ha..

  • Mette

    Janne

    Vi er sociale dyr, og en folkefest i godt vejr er aldrig at foragte. Den 29. juli kunne man på side 8 i JP læse, at sidste weekends vikingetræf blev en “kæmpesucces”, og at vi var næsten 24.000 ude i skoven og ved stranden, der hyggede os med hinanden.

    Der var 700 “vikinger” fra ind- og udland, der deltog, og 50 handels- og håndværkertelte i vikingestil samt “27 deltagende krigergrupper”, der udkæmpede “fire spetakulære slag”. Det hele var gratis, medmindre man købte mjød, grilstegt mad, smykker eller kopier af våben, som de små drenge og piger var meget optaget af.

  • “PeterK. Jeg har aldrig oplevet, at jeg ikke på lang afstand kunne kende en mand, der var klædt ud som kvinde, selv når vedkommenmde var ret upåfaldende,”

    Nu er kvinder jo eksperter i kropssprog, mens vi mænd groft sagt skal have skåret alting ud i ord, kan også genkende en person i kender, på lang afstand, bare ud fra kropssproget. Endnu en biologisk/evolutions forskel, af dem som nogle ellers vil påstå er socialkonstruktivistiske.

  • Hmmm virker html kodning med links ikke her? (<a href etc.)

    http://www.information.dk/152559

  • Bjovulf

    Apropos muslimsk dress code og vor krævede hensyntagen til den
    ved besøg i moskeer mv. Folk med andre særprægede interesser
    burde nok overveje at starte nye religioner baseret på disse koncepter,
    så de også kan kræve at samfundet udviser særhensyn konstant.

    http://jp.dk/opinion/tegning/article1768758.ece?showInfo=image

  • Mette

    PeterK

    Du har selvfølgelig ret i, at jeg ikke ved noget om dem, som jeg eventuelt ikke gennemskuer, og det regnede jeg også med, at du ville skrive. Men jeg tror ikke, at jeg tager fejl. Som Thomas nævner, handler det om bevægelserne, og de kan tit spottes på lang afstand, fordi de på en eller anden måde ikke stemmer overens med påklædningen.

    Tøj og ben kan sagtens snyde. Hænder og underarme kan afsløre, og stemmen vil så at sige altid gøre det. Skægget kan fjernes. Men der noget ved overdrevent ved bevægelserne, som viser det uægte. En trang til at karikere, så at det bliver skaberi. Jeg har aldrig brudt mig om dragshow.

    Du skulle bare se, hvad der står om seksuelle afvigelser i min gamle lærebog “Psykiatri. En Tekstbog”, der udkom på Foreningen af Danske lægers forlag i 1980’erne og stadig bruges af mange indenfor sundhedsvæsenet. Her er en smagsprøve skrevet af den i vide kredse højt respekterede og dengang førende sexolog Preben Hertoft på side 596f:

    Det, der er ekshibitionisters og andre seksuelle afvigeres problem, er, at vejen til såkaldt normal adfærd er spærret for dem. De seksuelle afvigelser repræsenterer udviklingstader, som skulle være gennemløbet, en rest, noget indespærret, en uopfyldt og uopfyldelig trang til kærlighed. Den afvigende søger som voksen atter og atter en partner, der kan tilfredsstille denne uopfyldelige. selvmodsigende trang og bliver gang på gang uvægerligt skuffet. For de levende nutidige personer, han møder, svarer jo aldrig til den mystiske person, han forestiller sig.

    Det er denne umulighed i situationen, der er det egentlig tragiske i at være afvigende, ikke at den afvigende tilhører en minoritet, for det gør vi alle på en række områder, uden derfor at lide derunder. Det er også derfor, at det er sentimentalt at opfatte den afvigende som medlem af en særlig avantgarde, anskue afvigelsen som udtryk for en særlig alsidighed og en frigørelse fra konventionelle normer.”

    Ovenstående vil forarge homolobbyen, men spørgsmålet er, om vi er så meget klogere i dag end i 1980’erne, når det gælder de faktiske forhold. Man kan sagtens få det indtryk, at det er os, der er under genopdragelse, men det hjælper jo heller ikke en brik, hvis Hertoft har ret.

    • PeterK

      Når vi nu er tilbage omkring 1970, hvor jeg tror vi begge har rødder som uglesete konservative, så husker jeg vilde diskussioner om “det normale” og hvordan man definerede det. Det gik mangen en god sommernat med. Det sluttede altid, når jeg sagde at det normale er det som flertallet gør. Deraf må man også slutte at det normale ikke altid er det bedste, fordi flertallet ikke består af de meste intelligente. Jeg giver Niels Hausgård 1 point for linien “Er de flest de bedst, eller er de bare de flest”?”

      Globalt er det normale i øjeblikket at bolle verden og menneskeheden nedenom og hjem.

  • Mette

    Peter.

    Nej, jeg har altid været liberal og hælder derfor i denne sammenhæng oplagt mod Hausgaard.

    For få år siden sagde jeg til min ekskomunistiske lærer, at jeg nærer stor skepsis til brugen af vendingen “sund fornuft”, fordi det forekommer mig, at “det sunde” ofte forveksles med det middelmådige, og det har jeg aldrig villet lade mig dominere af.

    Han nikkede anerkende og begyndte at skælde ud over den ghetto, som han var i færd med at flytte fra, fordi han havde opgivet at redde menneskeheden. Vi talte også om, at vi begge var rejst ud i verden med vores børn og på trods af vore meget forskellige politiske ståsteder begge havde de samme erfaringer med, at ungerne lynhurtigt havde lært sig et nyt sprog og klaret sig godt.

    Ingen af os forstod dengang, hvorfor det skal være så svært for nutidens overforkælede indvandrere at gøre det samme. At det var vores fælles tolerante danske kultur, der havde været afgørende for vor egen succes med at flytte vores børn til nye miljøer lå stadig og simrede usagt i baghovedet, vi havde endnu ikke erkendt kulturafgrunden fuldt og helt. Sådan falder ti-øren jo tit noget langsomt. Til gengæld må man sige, at den nu er faldt for godt.

    På den anden side har vi brug for det middelmådige i masser af sammenhænge, det er samfundsstabiliserende, så jeg bruger alligevel udtrykket. “sund fornuft” 🙂 Dette brugte den præst, der begravede min tidligere samlevers far, også meget fiffigt Jeg havde funderet over, hvad i alverden han ville sige ved kisten om dette stakkels menneske, der var sindssyg i mange år og mig bekendt ellers aldrig havde sagt eller gjort noget, som nogen havde lagt mærke til. Vi sad der i en uendelig trist kirke i et københavnsk arbejderkvarter, og der var snestorm kun få forkomne nåede frem. Præsten kom selv sjuppende ind i gummistøvler men holdt en fin tale om at værdsætte alle disse mennesker, som ikke udmærker sig i særlig grad, men bare passer deres arbejde ordentligt og stabilt. Den sad lige, hvor den skulle, og jeg vil tro, at der var tale om genbrug. 🙂