4
aug
Seneste opdatering: 5/8-09 kl. 1613
27 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Mohammed war ein Prophet
Der vom Fußballspielen nichts versteht
Doch aus all der schönen Farbenpracht
Hat er sich das Blau und Weiße ausgedacht

Tysk storklub er havnet i “Muhammed-krise”. En tekst fra 1924, der er noget svær at  se det fornærmende i:  “Muhammed var en profet, der ikke forstod sig på fodbold, dog af al den skønne farvepragt, valgte han sig blå og hvid.” En islamolog skal nu undersøge de fire linjer. Ingen sag er for lille til en god krænkelse eller til at dominere andre. En sikker måde at gøre sig til en smerte i rø…..på.

Enligt Süddeutsche Zeitung har klubben fått ett hundratal arga mejl och hot om bojkott. ”Ändra er skitsång direkt! Vad har vår profet att göra med er sång? Radera den delen eller ta konsekvenserna!” skriver en upprörd supporter enligt tidningen.Folkvreden har fått Schalke att tillsätta en utredning för att granska om sången kan ses som islamofobisk. AB

Månedsløn: 170.000 kroner

Hvad betaler man ikke for “højkvalitative” ledere ?

I höst slutar EU-kommissionä ren Margot Wallström. Under sina tio år har hon tjänat nästan 19 miljoner kronor efter skatt. Nu väntar ytterligare 4,5 miljoner efter skatt i övergångsersättning – och därtill omkring 19 Mkr i pension om hon lever till 85. Själv har hon under sina tio år vid kommissionen, först som miljökommissionär och därefter som ansvarig för EU:s kommunikation, totalt tjänat 18,6 miljoner efter skatt, enligt di.ses beräkningar. Det senaste året har Margot Wallström som EU-kommissionens vice ordförande tjänat 1,9 miljoner kronor efter skatt. DI.SE Feta villkor för Wallström i EU

Nu er Wallström jo top of the pops, men den hjemlige  politiske adel har også sørget meget pænt for sig selv.

På rovdrift i “det bedste fællesskab”

Dette er en banebrydende nyhed. Jeg har mange gange hævdet i debatterne at muslimske seksuelle overgreb mod muslimske kvinder var, om ikke utænkelige, så ekstremt sjældne, i hvert fald så sjældne at jeg aldrig har hørt om sådanne tilfælde. Her er så den første omtale af at det faktisk foregår. Der er ikke nærmere detaljer om gerningsmændenes eller ofrenes baggrund, så her og nu kan man kun tage det ad notam. Dét der selvfølgelig er det interessante fra vores perspektiv vil være gerningsmændenes grad af forankring i deres religion, og her skal man ikke nødvendigvis tænke på fugleskræmselsskæg eller kendskab til Korantolkninger. Skellet mellem muslimer og vantro er grundlæggende i islam, og bevidstheden om de vantros mindreværd former også de mindre rettroende. Hvad er det mere præcist, hvis der er fællestræk, der kendetegner gerningsmændene, siden de ikke opfatter kvindelige trosfæller som urørlige? Har der været tale om muslimske kvinder uden indpakning?

Selv så strengt moralsk en religion som islam kan selvfølgelig ikke være ene om at bestemme menneskers adfærd. Menneskelige brister og ægteskabsbrud, og sikkert også voldtægt, findes i alle samfund, og utvivlsomt også i muslimske lande muslimerne indbyrdes. Alligevel må man spørge hvad der har fået gerningsmændene her til at vælge en offergruppe der alt andet lige må kunne komplicere situationen yderligere for dem selv, og må have krævet større overvindelse at kaste sig over end de mindreværdige kuffar. Ingen svar på nuværende tidspunkt, kun spørgsmål, og det sidste udsagn i citatet giver da heller ikke anledning til at tro at behandlerne vil vove at kigge på kultur og religion (LFPC).

Indvandrerdrenge udsætter indvandrerpiger for voldtægt og udnytter pigernes frygt for at blive udstillet, siger socialarbejdere. Pigerne frygter også reaktionen fra deres forældre. […]

Sygeplejerske Kristina Aamand har i tre år arbejdet med seksuelt misbrugte indvandrerpiger på Center for Voldtægtsofre på Rigshospitalet. […] Hun kommer selv fra en muslimsk familie: »Som muslimsk indvandrerpige bliver man opdraget til, at hvis man har sex før ægteskabet, bliver man straffet af Allah. Sex før ægteskabet er ifølge islam den største skam. Der er nogle af drengene, der bruger dette æresbegreb mod pigerne, for pigerne vil blive betragtet som de skyldige.« […]

Hun efterlyser akut hjælp og rådgivning til indvandrerpigerne samt forebyggende seksualundervisning om personlige grænser. Desuden mener hun, at det er nødvendigt med et opgør med æresbegreber og holdningen til sex før ægteskabet i indvandrerfamilierne: »Men det opgør skal komme fra de unge selv.« Muslimske piger udnyttes til sex

Sura 3 (Amrams slægt) vers 110: I er det bedste fællesskab, der er blevet frembragt for menneskene. I påbyder det rette, forbyder det forkastelige og tror på Gud. Hvis Skriftens folk troede, ville det være bedre for dem. Nogle af dem er troende, men de fleste er gudløse.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Hvis man har hørt om “syninger”, forstår man måske bedre. En syning er en etablering af en kunstig jomfruhinde til erstatning for den oprindelige. Det er mere udbredt blandt unge, muslimske piger, end somme synes at vide. Esse non videri lyder et motto, som ikke kan siges at være den almindelige muslims. Snarere tværtimod.

    Det handler for almindelige muslimer ikke om et menneskes forhold til Gud, men om et menneskes forhold til andre mennesker. Her kan et tilsyneladende forhold til Gud være nyttigt. Har fem daglige bønner nogensinde skabt et fromt samfund ? Næppe. Men kastet glans over “den fromme mand” i hans omgivelser – det har de.

    Vi kan jo se, at de trods deres erklærede religiøsitet ikke er specielt åndelige, de muslimer, vi ser hver dag. Desværre.

    – – –

  • bl

    Her den originale artikel om Schalke:

    http://www.sueddeutsche.de/sport/335/482787/text/

    Og selvfølgelig vidste Profeten intet om fodbold, reglerne blev jo først indført i midten af 1800-tallet. Muhammed levede vist i 600-tallet. Hvad er der så anstødeligt i at sige, at han intet ved om fodbold?
    Det er jo vel egentlig logik for burhøns; men logik er jo heller ikke alles stærke side.

    Tobaksrygning fandtes heller ikke på hans tid, derfor har han ikke forbudt det som alkohol, men heller ikke tilladt det. De fleste anser vist rygning for haram (forbudt), muslimer bliver ofte forlegne, når man påtaler deres rygning.

  • Mette

    Apropos sang og Sverige.

    95.000 er foreløbig enige om, at de bliver bange, når de ser en bestemt reklame, hvor en ung pige synger en folkevise.

    http://jp.dk/udland/europa/article1772074.ece

    Jeg har set reklamen to gange og har et bud på, hvorfor angsten opstår. Det kunne være interessant at høre, hvad andre mener.

    Som jeg ser reklamen, er der ikke overensstemmelse mellem på den ene side filmens påståede budskab og den sarte feminine og barnligt uskyldige sangstemme og på den anden side de signaler, som modellen udsender med især sine øjne og et ret maskulint kæbeparti. Stemmen er så påtaget uskylidg, at jeg ikke husker, hvornår jeg sidst hørte noget lignende. Men blikket er pågående frækt og vulgært.

    Det får så være, men når der direkte opstår angst, kan det være fordi modtagerne et eller andet sted i deres bevidsthed er overfodret med falsknerier af denne art. Vi befinder os jo ikke i den genre, som er almindelig her i landet, hvor det glimter humoristisk eller ironisk i øjnene, så at vi forstår, at dette skal vi ikke tage for gode varer eller så tungt. Dette budskab er hyklerisk og hårdt og handler om sex, der serveres i lolita-indpakning hvad stemmen angår og ellers ikke.

    Disse signaler er tiden rig på. I masser af tilfælde er der ikke overensstemmelse mellem form og indhold. Det kan være en kunstnerisk finesse med en vellykket effekt. Men det er vel ikke det, der er på spil her? Det er jo en salgsreklame og mere end almindelig kynisk, vil jeg mene.

  • steen

    Snvejr og mol, hjertesuk, “Hårshampoo a la Scener fra et Ægteskab”, kræft og selvmord – er der noget i den, der ikke er deprimerende ? “De kreative” er mindre vellykkede her, hvis det da drejer sig om at sælge.

  • Ulla Lauridsen

    Jeg har faktisk længe skrevet om, at jeg var sikker på, at der var et stort mørketal af voldtægter blandt indvandrerpiger – simpelthen fordi en pige, der er blevet voldtaget, risikerer alverdens ting, fra vold og drab til deportation eller at blive tvangsgift i en fart med den sølle mand, der vil have hende – nu, hvor hendes værdi på ægteskabsmarkedet er ødelagt.
    Det har altså ikke været uforudset alle steder fra – men det passede jo selvfølgelig ikke rigtig ind i historien om ‘den lille mands jihad’. Jeg har hele tiden ment, at det var mænd uden agtelse for kvinder, som lod det gå ud over de nemmeste ofre: fulde, letpåklædte teenagerpiger (som næsten pr. definition er danske) og så de ofre, der er ‘nemme’, fordi de intet tør fortælle.

  • Går man lidt i arkiverne, vil man finde at shariastaten er gennemsyret af seksuelvold rettet mod troens egne kvinder!

    Her beskytter tørklædet, burkaen osv. ingen. Denne tildækning er en uniform udadtil og en fangedragt indadtil, uden nogen garant for sikkerhed.

    Netop fordi at skammen ved voldtægt klæber helt og aldeles til ofret/kvinden er der her en vidunderlig mulighed for klanens modstandere i at terroriserer og nedbryde gennem overgreb på haremmet.
    En muslimsk mand opbygger ære gennem størrelsen af hans harem med dets kvinder, slaver og smådrenge.
    Imidlertid er dette også hans Achilleshæl, da tabet af ære er næsten fatalt ved en fjendtlig rasering af samme.
    Kigger man på shariastater som Osmannerriget eller Al-andalus mfl. finder man hurtigt at der udover den evige jihad mod den vantro, kører en betændt seksuel fejde mellem magtelitens medlemmer. Udkæmpet i og omkring haremmet.
    Den sejrende emir, sultan, kalif voldtager, stjæler og/eller nedhakker den besejredes harem.
    Denne sexkrig kører med ligeså uformindsket styrke blandt statens lavere sociale lag.
    Deraf islamiske proklamationer som: “Jeg knepper din mor”, “Luderland” osv. osv.
    Denne mentalitet er selfølgelig (I større eller mindre grad) knyttet til polygame kulture helt generelt.
    Et eksempel render mig i hu. Nemlig at Diocletians medregent Galerius i slaget ved Satala kvaste den persiske hær og med et huk afsluttede hvad som først havde set ud til at blive en lang og opslidende krig.
    Hvorfor?? Fordi han ved denne lejlighed fik fingrene i Shahen Narseh´s harem. Den zarthustriske hersker var simpelthen ude af stand til at regere og føre krig med sine hundredvis af koner i Roms hænder.
    Ligesåvel som han havde taget dem med i felten for at undgå overgreb eller almindelig hanky-panky med dem i sit fravær.
    Ved Wien i 1683 fandt man udover papegøjer, kilovis af kaffe, silketelte og et mobilt springvand også det afhuggede hoved af den øverstkommanderendes yndlings konkubine. Hun ville ikke med da han pludselig skulle væk i en fart. At efterlade dette illoyale og genstridige pigebarn i fjendens hænder var “not an option”.

    Muhammed opsatte et forhæng for at undgå at hans brødre i troen skulle beglo hans koner.
    Profetens sunnah afslører således sexkrigens hovedrolle i Islam.

    Stakkels piger! 🙁

    • Mette

      Proclus

      Interessant indlæg. Jeg ved, at der i de senere år er kommet flere veldokumenterede fremstillinger af forholdene i al-Andalus, som rokker ved de tidligere, der var ensidigt guldaldermaleri, men jeg har ingen titler. Har du?

  • I dag er det altså sådan, at man kan blive syet. Der er dermed en mulighed for at skjule “skammen”, som jo er en større ulykke i krigerkulturens øjne, end selve overgrebet. Men det forstår vi ikke med de forældrefølelser, vi har udviklet i vor kultur, og som ikke er de samme hos muslimer.

    Det er altså muligt at vælge det mindste onde, som er blot at holde kaje. Og det ved både pigerne og overfaldsmændene.

    Og dermed, Ulla, er hendes værdi på ægteskabsmarkedet netop ikke ødelagt. Så set med islamisk kulturs øjne er skaden slet ikke så stor. Er du klar over, hvor mange kvinder, der bliver syet i dag ? Det bliver brugt som en plausibel løsning af kvinder, der betegner sig selv som dybt troende.

    Men det forstår du ikke. Og det forstår jeg godt, at du ikke gør.

    – – –

  • Proclus og Ulla L.:

    Interessante perspektiver. Når jeg skrev at jeg ikke kendte til eksempler på muslimsk-muslimsk voldtægt herhjemme var det underforstået at dette var bortset fra ‘æres’relaterede sager, hvor motiverne går videre end ved voldtægt af danske piger. Jeg kan således huske at have læst om en mand/dreng der voldtog sin søster inden han slog hende ihjel – for æreskrænkelse.

    Den slags sager hvor der er eksplicitte motiver (omend groteske) må være parallelle til de historiske sager som Proclus nævner. Når jeg gerne vil vide mere konkret om gerningsmænd og ofre er det for at finde ud af om der findes sager der primært handler om voldtægt for sex, hvor offeret er muslimsk, og om der er eksempler på indpakkede muslimske kvinder der er blevet ofre. Er overskridelsen for stor her?

    Umiddelbart ville jeg forvente at ‘almindelig’ voldtægt af muslimske kvinder kun sjældent eller aldrig ville forekomme, netop fordi den muslimske mand/dreng sætter langt mere på spil end hvis det drejede sig om en dansk kvinde.

  • Pk

    Har tænkt på grunden til de gode partiers manglende interesse
    for hvad der forgår i det muslimske miljø her i vores land.
    Kan det være at ved brug af ord som voldtægt, vold og general hærgen
    at Lix tallet er alt for højt?

  • Mette

    Ja især en bog lader intet tilbage for sandheden. Al-andalus ligger i ruiner efter endt læsning. Godt det samme, for det var et slemt sted!!!

    Titlen er:
    “The fall of the caliphate of Cordoba-Berbers and Andalusis in conflict” af Peter C. Scales, Brill 1994.
    Bogen handler om den dybt racistiske borgerkrig (mellem arabere og berbere) som fuldstændigt ødelagde det spanske Umayyade kalifat og åbnede vejen både for en accelereret reconquista, men også de skiftende berberregimer under Almoraviderne og Almohaderne.
    Richard Fletchers “Moorish Spain” er en god og let læst introduktion, mens Taifa prinsen Allah B. Buluggins erindringer under titlen “The Tibyan” (Brill 1986) skrevet i landflygtighed bestemt også er en gennemlæsning værd.

    Der er mange bøger om det osmanniske, men jeg synes at huske den halshuggede konkubine fra en artikel af David Gress, som også har skrevet om den normanniske (gen)erobring af Sicilien. Begge mindeværdige skrivelser!

    Håber det hjælper dig!! 🙂

    P.S
    Philip Carl Salzmans “Culture and conflict in the Middle East” giver også et sublimt indblik i ummah´ens indre(tumult).

  • LFPC

    “Som jeg ser reklamen, er der ikke overensstemmelse mellem på den ene side filmens påståede budskab og den sarte feminine og barnligt uskyldige sangstemme og på den anden side de signaler, som modellen udsender med især sine øjne og et ret maskulint kæbeparti. Stemmen er så påtaget uskylidg, at jeg ikke husker, hvornår jeg sidst hørte noget lignende”.

    Jeg kan godt komme i tanke om nogle eksempler på uhygge der opstår ud fra manglende overensstemmelse:

    Episoden “Det åbne vindue” fra Alfred Hitchcocks tv-show hvor han præsenterede gyserfilm (som ikke var instrueret af ham selv, hvilket er en udbredt misforståelse). Dér hvor sygeplejersken som det blafrende åbne vindue har bortledt opmærksomheden fra pludselig taler med en grov mandsstemme. Det var ekstremt uhyggeligt engang, ved ikke om det er det i dag.

    Læg mærke til hvor tit børn, ofte piger med langt sort hår, optræder i gyserfilm i dag:

    Hende der kommer ud af tv’et i The Ring.

    Linda Blair i The Exorcist, der også pludselig taler med grove, vulgære stemmer.

    De to Grady twins i The Shining. “Come and play with us, Danny. Forever and ever and ever”.

  • Robin_Shadowes

    Kommer bara in på den här delsidan via Google Chrome. IE strular igen och vill inte slåppa igenom.

  • Jeg kommer også i tanke om at:

    Den islamiske kannibalisme eller sexkrig afspejler sig i arkitekturen.
    Her er herskabsvillaer lukket om sig selv med en plads i midten, altid uden vinduer i de laveste etager (hvis vinduer overhovedet), som rummer kvindernes (haremmets) værelser. Mens der så snart man kommer indenfor i centret gemmer sig fliser, planter, springvand osv.
    Villaen er en borg, afskærmet fra nysgerrige og liderlige øjne. Udenpå uigennemtrængelig, indeni en oase.

    Når Muhammed er det moralskeforbillede for samfundet er det klart at alle lever med brynje under kappen og revolver under puden. Kend dem på frugten!

    I Vesten har vi søgt at opdyrke det modsatte. Forskellen er simplethen om man er omskåret på dilleren eller på sjælen, som Paulus påpeger! 🙂

    • Huse i den islamiske verden er netop så vidt muligt opbygget atrium-agtigt. Derinde i “gården” lever i det store hele familiens kvinder deres liv. – Minder fra Pakistan 🙂

      – – –

    • Bjovulf

      Ha, den minder mig om en eller anden korrespondent på DR, der for år tilbage
      under en eller anden konfliktsituation i Mellemøsten kom til at rapportere hjem, at
      “Jøderne har nu OMskåret palæstinenserne fra AFverden”.

      Ønsketænking eller freudiansk fortalelse? 🙂

  • Mette

    Proclus.

    Mit svar til dig er lige forsvundet i æteren, og jeg ved ikke hvorfor. Men da var jeg netop nået til at skrive om maurisk arkitektur og Alhambra. 🙂

    Tak for titlerne, dem er jeg glad for. Da jeg for nogle år siden genlæste “Don Quixote”, blev jeg klar over, at der var meget, jeg havde overset første gang. Maurerne forsvandt ikke helt og aldeles fra Spanien, men spanierne fik krammet på dem ved at forbyde islam. Det går jeg voldsomt ind for i dag, selv om det stadig ser vanvittigt ud på tryk. Men med tiden vil komme til at virke mere og mere attraktivt.

    Som Europa åbenbart virkede på konkubinen i sin tid. Det er en morsom historie (i dag). 🙂 Så længe det varer.

    Normannerens Sicilien er lige til at blive stolt over, det samme gælder normannernes Normandiet. De var simpelthen effektive. Havde de det med hjemmefra, ja hvor ellers fra? Jeg går selvfølgelig ind for, at Rollo var dansk.

    Historien er blevet en valplads.

  • Mette

    At du nænner det, LFPC.

    Og så her tæt på sengetid, men du rammer jo ind i det, som jeg havde i tankerne.

    Konstellationen Uskyld-Vampyr er stadig frygtelig. Men er det dog ikke sært. at så mange som 95.000 svenskere har reageret med angst på en reklamefilm?

    Som du måske kan huske, har jeg i årenes løb af og til skrevet om John Wayne og Howard Hawks´ “Rio Bravo”. Jeg kan ikke finde den video, jeg plejer at linke til, så det må blive en mere kedelig variation uden handling. Sidste gang sendte jeg den i hovedet på en vis norsk kulturping. 🙂

    Dimitri Tiomkins “El Deguello” bruges med stor effekt i filmen som et musiktema, der lister sig ind, da dramatikken nærmer sig klimaks og konfrontationen mellem de gode og de onde er uundgåelig. Wayne spørger på et tidspunkt, hvor alt endnu er roligt, hvad det er for en melodi, som modstanderne spiller. Han får at vide, at den betyder “no mercy” og kaldes “The cut Throat-song”.

    Tiomkin byggede musikken op over et gammelt maurisk hornsignal, der betyder, at der ikke gives pardon. Det blev i sin tid spillet, da Santa Anna med sine mexicanske tropper belejrede Alamo i Texas, og samme tema bruges i en film om det emne.

    Jeg føler tit, at vi har sådan et signal kørende som baggrundmusik, i starten var det sagte, men det er det ikke mere

    linket

    http://www.youtube.com/watch?v=8nmA9oe2YfU

  • Ulla Lauridsen

    Kære LFPC,
    Jeg tror, det handler om, at den ideelle muslimske kvinde aldrig er mulig at voldtage. Hun er aldrig alene med en mand under omstændigheder, hvor voldtægt kunne forekomme – ganske enkelt. Det betyder så også, at hendes liv er meget ufrit, men pyt med det, ikke sandt… De muslimske piger, der voldtages, er på den ene side så godtroende eller vovemodige eller frimodige, at de mødes med mænd, og på den anden side så undertrykte af deres familie, at de ikke kan sige noget. Stakkels piger. De bliver naturligvis castet til rollen af gerningsmanden, præcis ligesom vestlige kvinder bliver castet til offerrollen af deres gerningsmænd.
    Det er almen viden i Europa (men ikke i USA) efterhånden, at jo mindre piger ved om seksuallivet, jo nemmere ofre er de, og muslimske piger fritages ofte for seksualundervisningen. Hvis ikke, får de af deres forældre besked om ikke at høre efter. Tilsvarende: Jo mindre piger føler, at de har ret til at sige fra og lytte til egne følelser, jo nemmere ofre er de, og muslimske piger opdrages generelt til lydighed. Al logik tilsiger, at de bliver ofre for den nærmeste seksualforbryder – hvis forældrene altså slipper dem af syne.
    Ang. Mortens indvending om at kun det er sket, som naboen véd, så har han jo ganske ret. Det bøder bare ikke på voldtægten i sig selv. Den har formentlig en endnu større effekt på den kvinde, som var ganske uforberedt. At hendes ‘ære’ reddes, hjælper ikke en skid.

  • LFPC

    “At hendes ‘ære’ reddes, hjælper ikke en skid”.

    Nej, sandt, og der spøger jo hele tiden for begge parter risikoen for liv og lemmer hvis overtrædelsen opdages – sammensyning eller ej. Det nylige syreangreb på en mand i London er et aktuelt eksempel. Morten nævner muslimsk kultur, og det er måske nødvendigt at differentiere mellem netop hvad kulturen, med al dens hykleri og kompromisser med religionens idealer, muliggør, og så hvad den uimodsagte og uimodsigelige primus motor, den islamiske dogmatik, opstiller som sandt, og hvilke straffe den foreskriver.

  • Mette:

    Dette med at fjenden spiller musik der skal virke skræmmende og demoraliserende for kampgejsten optræder vist flere steder, selv om jeg ikke lige nu kan huske andre eksempler. Men ja, fænomenet kan jeg også se i dag, lige fra halshugningsvideoer som man nok ikke ser, men man ved de er der, og så den brovtende, aggressive fremtræden af ‘utilpassede unge’ i vores større byer.

  • Vivi Andersen

    Fortryder sgu jeg lige skulle læse tråden igennem……… mutters alene som jeg er.

    Jeg lader et lys være tændt, når jeg går i seng !

  • Vivi Andersen

    Men først efter at have været ude og kigge på den delvise Måneformørkelse, der kulminerer kl.02:39, med start kl. 01:01 og slut kl. 04:17 dansk sommertid.

    Samtidig står den en meget klar planet 10 grader øst for Månen – det er Jupiter.

  • PeterK

    “Det nylige syreangreb på en mand i London er et aktuelt eksempel.”

    Det nylige overfald på en svensker i Nivå er et endnu bedre eksempel, for efter det oplyste var der slet ikke fysisk kontakt. Vi ved ikke engang om den arme svensker bare spurgte den hysteriske muslimske kvinde om Nivå var næste station?

    Sagen er død i MSM, jeg vil håbe den ægte journalistik i blogverdenen holder den i live.

  • Mette

    Rollo var (vel) dansker! 🙂

    William og Odo betragtede derimod nok sig selv som Franskmænd. Med sortoghvidstribet skjorte, rød klud om halsen og et flute under armen. 🙂

    Normannerne var utvivlsomt en dynamisk drivkraft i middelalderens “counter-jihad”!
    Tilgengæld opførte de sig ikke særligt pænt i England og Alexius i Byzans måtte bruge kostbar tid og energi på dem. Tid og energi brugt bedre på at få smidt tyrkerne ud af Anatolien.

    Ja, ja der er sørget for at træerne ikke vokser ind i himlen!

  • LFPC

    Sagen fra Nivå kunne måske vise sig ikke at være det den ser ud til at være, så jeg vil nok være lidt forsigtig med at bruge den så længe vi ikke ved noget bestemt. Nå, men mon ikke MSM indser at det er noget der bør graves dybere i, fordi det kunne vise noget om hvor Danmark er på vej hen? Nåh nej …

  • Ulla L. – du rammer lige præcis ind i sagens kerne. Din beskrivelse af forholdene er netop som jeg genkender dem fra virkeligheden. Det er sådan mekanismen fungerer …

    Og jeg ved selvfølgelig godt, at det er den sjælelige virkning af overgrebet, der er den væsentlige. Samt fornægtelsen af den. Det var for effektens skyld, at jeg gik udenom den, må jeg indrømme …

    – – –