1
sep
Seneste opdatering: 1/9-09 kl. 1807
26 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Ledningen för räddningstjänsten i Göteborg betraktar händelserna där sten kastades mot en brandbil i Göteborg som enstaka händelser vilket vi tycker är fullkomligt horribelt, menar Kenneth Carlsson, förbundsordförande för Brandmännens riksförbund.Det här är oerhört allvarligt och stenkastningen mot brandfordon kunde ha lett till att fem brandmän blivit mycket allvarligt skadade. Vi menar att det råder en strutsmentalitet hos ledningen för Räddningstjänsten i Göteborg som är helt oacceptabel. GP

Flere videos: Bränder skakar Gottsunda, Fortsatt oroligt i Gottsunda, Gottsunda: SVT får bildäcken sönderskurna og mandag nat brændte det videre i Gottsunda. Med det aktuelle antal brande, også de rutinemæssige i hele landet, er det nu den svenske stat skal passe vældigt godt på sine polti- og brandfolk, uden dem går det helt galt. Det er tvivlsomt, om den indsigt er dæmret i de pludrende svenske klasser. Man skulle tro det når man ser de limbo agtige forstadsbilleder på vidoen efter 12 dages hærgen. I sidste instans er det landets indre sikkerhed, der er i vægtskålen. Personligt tror jeg jo, at Sverige demografisk har fået en torpedo under vandlinjen. Ingen kan selvfølgelig vide det, men alle parametre peger i dag imod et kronisk højkonfliktsamfund og et muligt nationalt sammenbrud, som de der er unge idag kommer til at opleve. Alarmisme og en kvalificeret sandsynlighedsberegning er ikke det samme.  – Claes Kastholm er i en usædvanlig skarp kommentar i Berlingske sig helt bevidst, hvor grænsen for dialog befinder sig:

I visse miljøer har politiet mistet sin autoritet, og når politiet mister autoritet, gør staten det også. Det er første skridt på vejen mod opløsning. Her er dialog og konfliktråd rent pjat. [..]

Tyskerne taler nu åbent om »den stille islamisering« , nemlig dette, at islamiske særregler, hvad enten de nu kommer fra forstokkede og i realiteten afstumpede gamle bondesamfund eller fra fanatikeres primitive fortolkninger af Koranen, der i forvejen ikke er alt for raffineret, ganske stille erobrer større og større rum i samfundet. På længere sigt vil det ramme os alle, men i første omgang går det ud over det store flertal af muslimer, der blot ønsker at leve et fredeligt og mulighedsrigt liv i det moderne samfund. De presses fra to sider. På den ene side af muslimske mørkemænd med trusler og vold. På den anden side af de flere og flere mennesker, der generaliserer utilbørligt og mener, at alle muslimer er ens. Det samme konfliktmønster optræder i hele Nordeuropa, og hvis vi vil være sikre på at få borgerkrigslignende tilstande, så skal vi blot lade være med at se den stille islamiserings virkelighed i øjnene.

Gentagne begivenheder, bl. a. på Nørrebro i København og Vollsmose i Odense, viser, at politiet ingen autoritet har i visse mindre befolkningsgrupper. Politiet er udøver af statens voldsmonopol. Når politiet har mistet autoritet, har staten mistet sin autoritet. Dette er et trin på vejen til opløsning….Her er dialog, konfliktråd og den slags som foreslået af den radikale Manu Sareen det rene pjat.. Man kan ikke forhandle om lov og ret.  [Læst og påskrevet: KASTHOLM Berlingske Tidende | 29.08.2009 (ikke online)]

Som Kastholm kan se, er problemet nu universelt i hele Vesteuropa og kan altså ikke skyldes lokale uretfærdigheder: England, Sverige, Holland, Belgien, Tyskland, Frankrig. I Tyskland, Frankrig og Belgien, er der områder politiet nærmest har måttet opgive. BBC 30.8.2009 Luton Muslims Attack British Police

Licensmonopolets afstumpede magtfuldkommenhed

Afsky er for mildt et ord at bruge om mine følelser for den institution der stjæler mere end 2000 kr. i beskyttelsespenge fra mig årligt. Nogle glatnakkede medløbere med tidsånden som aldrig har tænkt en original tanke, holder et møde om denne hersens nye programflade hvor man vil prøve at gå tæt på dét der betyder noget for danskerne, og ja, man vil bruge skjult kamera, vil man, for det er jo noget de tvangsindmeldte kunder godt kan lide. Hmm, siger en af dem, religion er jo noget man snakker om, noget der er skarpe meninger om. Hvad med at vi klædte en ud som Jesus og sendte ham ind i en kirke og filmede det hele med skjult kamera? Latter og klapsalver.

Er der ret mange andre måder udklækkelsen af denne nedrige stunt kan være forløbet? Tanken om at religion ikke er ét fedt, at der måske ligefrem findes religioner som udgør et problem, mens andre er forudsigelige prügelknaber, har på intet tidspunkt strejfet medløbernes tanker. Ej heller en idé om at sende en mand med bombeturban og -bælte ind til fredagsbønnen i en moské. Og at der måske befandt sig sørgende mennesker i kirken der ville blive sårede – helt utænkeligt. Kun muslimer kan gøre krav på krænkelse (LFPC).

[…] Kirkegængerne i Allehelgens Kirke i København fik forrige søndag en atypisk oplevelse under gudstjenesten. En mand iklædt hvidt tøj, tornekrone og naglemærker på hænder og fødder vandrede midt under gudstjenesten pludselig op ad kirkegulvet og bænkede sig foran prædikestolen, hvorefter han blandt andet også deltog aktivt i altergangen. […]

Først efter gudstjenestens afslutning blev det klart for kirkens præst, at den udklædte “Jesus” var en skuespiller udsendt af Danmarks Radios ungdomsredaktion, og at hele optrinnet var blevet filmet med skjult kamera. […]

“Jeg har svært ved at forstå, at man ikke har respekt for de mennesker, som søger ind i kirken og har brug for et sted at finde ro. Folk har måske oven i købet mistet nogen og finder trøst i kirken. Men der er åbenbart nogle, som har svært ved at forstå, at folk helt frivilligt går til gudstjeneste i en kirke”, siger en af præsterne ved kirken, Susanne I. Mønsted […] DR tog fusen på sjællandsk præst

»Jeg håber aldrig han gør det mere«

“Han [Carsten Jensen] udtrykker tvivl om, hvorfor han kalder sig dansk. Det gør jeg også. Jeg håber, han aldrig gør det mere….Men hvis det er ønsket om næste gang at kunne kalde sig norsk eller svensk, så for mig gerne. Så kan han finde en ny rede at skide i.”

Britta Mogensen har lang fartstid i de fremste feministiske rekkene i Danmark. Hun har vært en frontkjemper for blant annet kvinner som bør få beskyttelse på grunnlag av kjønnsbasert forfølgelse. Hun opplever derimot at venstresiden har sviktet muslimske og ”utenlandske” kvinner durabelig, og vil ikke assosieres med de klassiske, fastlåste feministene lenger. Feministene lar muslimske kvinner ”seile sin egen sjø”, som Mogensen sier det. Det er således med glede vi kan presentere henne som ny skribent for HRS.

I sitt første innlegg på rights.no, tar Mogensen – i kjent dansk stil – et knallhardt oppgjør med forfatteren Carsten Jensens ”løgnaktige, ondsinnede og manipulerende skrift”, om hvordan dansk politi gikk inn i en kirke i sommer og hentet ut utviste irakiske asylssøkere, et skrift som, ikke overraskende, fikk en helside i Dagbladet (ikke på internett, men samme innlegg fikk Carsten Jensen publisert i svenske DN.se under tittelen Danmark behöver en samvetskris). Mogensen har sett seg mektig lei på baksnakkingen av sitt hjemland. Læs artiklen Om afviste asylansøgere og kirkerydning,  Antropolog Britta Mogensen, for HRS (på dansk)

DRs bjælke i øjet

Lige-i-øjet kommentar i læserbrev i JP:

I DR’s TV Avisen 30/8 om politiets video fra rydningen af Brorsons Kirke og interviewet med justitsminister Brian Mikkelsen siger studieværten igen og igen, at det er politiets egne optagelser og insinuerer kraftigt, at politiet nok har manipuleret med videoen.

Idet DRTV betjener sig af billeder er det naturligt at spørge:

Kan billeder lyve? Er det normalt at klippe efter sin egen dagsorden? Har man fastlagt sin egen dagsorden, før spørgsmålene formuleres? Ansættes studieværter efter udseende, eller kigger man også på, om de kan stille intelligente spørgsmål?

Bravo til politidirektøren for at offentliggøre videoen og dermed aflive myterne og de usandheder, som præsten, visse politikere, medier og “de frelste” har fremturet med. Leif Høy: Kan billeder lyve?

Lone Nørgaard: Hvad koster indvandringen egentligt?

Det er ikke et under, at indvandringen koster det danske samfund mange penge hvert år med alle de skatterkroner, der bliver brugt til blandt andet sprogskoler, socialforvaltninger, læger, hospitalssenge, krisecentre, kriminelle og tolke med mere. Et interessant spørgsmål er: Hvad koster indvandringen egentligt? Eftersom mange statistikker ikke oplyser om religion og etnisk oprindelse, er det vanskeligt at få klare svar.

Så hvem har egentligt ret? Dansk Industri (DI) som den 7. juli fremlagde analysen, at havde det ikke været for indvandrerne, ville Danmark have oplevet en markant grænse for økonomisk vækst og velstand i det nye årtusind? Eller Velfærdskommissionen, som nåede frem til, at indvandrerne fra ikke-vestlige lande er godt tre gange så dyre i forhold til den offentlige sektor i sammenligning med danskerne, og en total opbremsning i indvandringen fra mindre udviklede lande vil spare statsfinanserne for 50 mia. kr. om året i 2040 (refereret i Børsen den 1. december 2005). Ifølge beregninger foretaget af den uafhængige institution Dream for Cepos er indvandringens pris til Danmark, at indvandringen fra mindre udviklede lande (Irak, Somalia, Tyrkiet, Marokko, Pakistan, Libanon, Afghanistan osv.) har været en kæmpe underskudsforretning. Dream når frem til, at der for fremtidige generationer af borgere i Danmark må ventes negative nettobidrag til de offentlige finanser for tre ud af fire indvandrergrupper. For indvandrere fra mindre udviklede lande lyder det negative nettobidrag på 29.600 kroner pr. år. For efterkommere fra mindre udviklede er tallet 29.000 kroner pr. år.

Seks tiltag

Det er vel egentligt ikke så svært at forstå, hvorfor store grupper af indvandrere er så dyre for samfundet. Her kommer i uprioriteret rækkefølge, hvad der bliver brugt skattekroner på: kontanthjælp, Integrationsministeriet og Udlændingestyrelsen, specialundervisning, sprogskoler, domstolene, der behandler separationer, skilsmisser, faderskabssager og andre civile sager, domstolene, der behandler straffesager, involverer beneficeret advokat samt anklager, advokater, der har sager med f.eks. familiesammenføring, hvor der gives retshjælp, børnekidnapningssager, socialforvaltningerne, læger, hospitalssenge, krisecentre, kriminelle, tolke, danskkurser, handicappede og integrationskonsulenter.

På den baggrund hedder svaret på manglende arbejdskraft vist ikke fortsat indvandring, men:

1. Udsættelse af efterløn og pensionsalder.

2. Omskoling fra fag med ledighed.

3. Opkvalificering af den del af gruppen på overførselsindkomster, som det er realistisk at satse på.

4. Opsøgende arbejde over for hjemmegående indvandrerkvinder.

5. Holdningsbearbejdning til ansvarlighed.

6. Fem måneders social værnepligt Endelig vil legalisering af aktiv dødshjælp reducere behovet for plejepersonale.

Lone Nørgaard  lektor, cand.mag, Information (med forfs. tilladelse)

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Pk

    Britta Mogensen går i kødet på forfatteren Carsten jensen.
    Måske han skulle kaldes: Carsten for-fatter intet Jensen.

  • Janne

    “På længere sigt vil det ramme os alle, men i første omgang går det ud over det store flertal af muslimer, der blot ønsker at leve et fredeligt og mulighedsrigt liv i det moderne samfund.”

    Ja, og det går ud over de aller dårligst stillede danskere, hvor der ingen hjælp er at hente hos de rød-grønne socialistpartier, som har alt for travlt med at give gratis klubber til voldelige unge, og indføre ramadan på rådhuse og halalmad i offentlige institutioner og få bygge moskeer. Venstrefløjen svigter i stor stil de dårligst stillede danskere. Venstrefløjen går mere op i rygestop og skat på slik og alkohol og går mere op i moskebygning end i hr og fru Jensens ve og vel i ghetto områder og i det hele taget.

  • Janne

    Kan man forestille sig at Carsten Jensen bliver vennesælheden selv blot fordi han flytter til et andet land? Vel næppe… Jeg tror at hans karakter er grænseoverskridende i mere end en forstand, så det er relevant at stille spørgsmålet:

    Har svenskere eller nordmænd lyst til at få en dansk forfatter til at skide i deres rede?

  • JensH

    @Janne

    Jeg forstår slet ikke at Carsten Jensen stadig er her i landet. Under Muhammed-‘krisen’ lovede han os han vile forlade Danmark, da han ikke ville bo i et land der havde fornærmet 1/6 af verdens befolkning . Nu er jeg ikke jurist, så jeg ved ikke hvornår præcis et løfte er jurisk bindende, men det ville da være værd at få undersøgt i forbindelse med Carsten Jensens løfte til den Danske befolkning under Muhammed-‘krisen’, ikke sandt?? Under alle omstændigheder kunne man indgive anmeldelse som en slags politisk happening, for skulle venstrefløjen have monopol på den ‘happenings’ som politisk middel til at få en sag på dagsorden??

  • Sjovt at der er ingen i hele Europa der kan forstå hvorfor alle de biler brænder . . . . . .

    Eller hvorfor der ligger håndgranater i sandkassen nede i børnehaven .
    http://www.berlingske.dk/article/20090901/koebenhavn/90901032/

  • JensH

    @Mosemanden

    Jeg vil da gerne komme med et gæt på årsagen til de ekskalerende opøjer og brændende biler, containere og institutioner: Det er en stadig mere voldsom intifada, der skal ses som optakten til en egentlig væbnet jihad.

  • Poul Højlund

    Ikke alene skal den påtænkte moske finansieres af Iran, – selve den (danske) forening, der står bag, er styret fra Teheran. Gad vide hvornår den altid vågne dagspresse opdager det?

    • Mainstream – medier, politikere og Gutmenschen – lever i en urokkelig antagelse om at islams manifestation i samfundet skal forstås ud fra enkeltpersoners menneskelige kvaliteter. At en moské har rødder i f. eks. Ikhwan/Broderskabet eller Minhaj-ul-Quran​, og skal ses som redskab for disse gruppers politiske ideologi, har vi meget, meget lang vej forude med at få gjort klart.

      I sidste ende drejer den pædagogiske indsats fra vores side om at få gjort uadskilleligheden af politik og religion i islam klart – at få formidlet islams selvopfattelse som den udtrykkes hver eneste dag i moskeer og på satellitkanaler. Barrieren er ikke intellektuel formåen, det er en massiv modstand mod at erkende noget der har forfærdelige implikationer og ingen løsninger.

  • Peter Buch

    Gå frisk i verden ud- og se dig ej tilbage.
    Der ser du trællens stjerne, jern og klud.
    Få du ej dem- tilbage.

    Tak til Snaphanen

  • Peter Buch

    -med flere

    beklager min hast og elendighed…

  • Anonym

    OT

    Så kom dagen hvor Alex Ahrendtsens bog “Når danskere bøjer af” blev “anmeldt” på Fyens Stiftstidende. Det minder nu mere om regulær tilsvining.
    Kulturredaktøren påstår, at der ikke er dokumentation i bogen trods det, at den er spækket med – ja dokumentation med 300 kildehenvisninger.

    Hvide ridder Ahrendtsen:

    http://www.fyens.dk/article/1311442:Boeger-og-tegneserier–Hvide-Ridder -Ahrendtsen

  • Johansen

    Så er Alex Ahrendtsens bog “Når danskere bøjer af” blevet “anmeldt i Fyens Stiftstidende i dag. Det minder nu mere om regulær tilsvining men bedøm selv.
    Kulturredaktøren påstår bl. a., at der ikke er nogen dokumentation for islamiseringen i Ahrendtsens bog – dette til trods for, at der er ca. 300 kildehenvisninger.
    Man må håbe, at denne uvederhæftige anmeldelse ikke får lov til at stå uimodsagt.
    Bare lige til info, hvis nogle skulle få lyst til at imødegå anmeldelsen i Fyens Stiftstidendes læserbrevsspalter:

    debat@fyens.dk

    Hvide ridder Ahrendtsen:

    http://www.fyens.dk/article/1311442:Boeger-og-tegneserier–Hvide-Ridder -Ahrendtsen

  • Mette

    Poul Højlund

    Vi har al mulig grund til at tro, at det andet moské byggeri på Amager skal finansieres af Det Muslimske Broderskab, da det er Muslimernes Fællesråd der står bag.

    Dette byggeri omtales i brevet af 9. juni i år fra den administrerende direktør Morten Binder, Københavns Kommune til Carl Christian Ebbesen og Finn Rudaizky. Det googles nemt, og Steen offentliggjorde det i forgårs. Side 6 skriver Morten Binder:

    “Som det er tilfældet med alle religiøse trossamfund i København, er Muslimernes Fælleråd alene ansvarlig for økonomi, drift og anlæg af byggeriet mv.etc. Kommunen har ingen forpligtelser i den forbindelse. Integrationsforvaltning har rådet Muslimernes Fællesråd til, at fundraising sker under størst mulig åbenhed.”

    Ergo: Københavns Kommune vil helst ikke vide noget om, hvad der foregår og vil heller ikke blande sig i det.

  • JensH

    OT

    En glimrende artikel af Lone Nørgård om den ikke-vestlige indvandrings økonomiske omkostninger for Danmark, (“Indvandring dræner statskassen”), og så ovenikøbet i venstrefløjs-avisen Information, (Georg Hetz må have fået morgenkaffen galt i halsen da han her til morgen læste sin avis):

    http://www.information.dk/202099

  • Janne

    Socialdemokratisk velfærdspolitik:

    “Danmarks Socialdemokratiske Ungdom vil betale moskéen i København med statsmidler”

    h t t p://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1214712.ece

    Og så undrer venstrefløjen sig over at borgere søger væk fra venstrefløjen. Venstrefløj er mere og mere religion og skattekroner til religion.

  • JensH

    @Janne

    DSU-formand Peter Hummelgaard Thomsen:

    “Samfundet har pligt til at tilbyde borgerne et sted at dyrke deres religion”

    Siden hvornår har samfundet ‘haft pligt’ til det?? Hører det under ‘religions-friheden’?? Ikke mig bekendt. Men hvis i fald det gør, så skylder Hummelgaard Thomsen at fortælle os om denne ’samfundspligt’ gælder alle religioner??

    At DSU-formanden ikke aner hvad han tale rom fremgår af denne lille perle:

    “Erfaringen med den danske folkekirke er, at det er lykkedes at fjerne religiøs ekstremisme fra kirkerne. Med en statslig muslimsk folkekirke vil man på en og samme tid gøre Islam folkeligt og lukke skodderne for fanatikere, tilføjer DSU-formanden.”

    Islam “folkeligt”?? Det bliver da så fald udelukkende på grund af den demografiske udvikling, som fuldstændig er ved at forandre befolkningssammensætningen. Denne DSU-formand er ‘guddommelig’ naiv.

  • Peter Buch

    JensH

    Ja, hvad DSU-formanden har indtaget kunne være rart at vide. For ærligt talt- har der nogensinde været megen religiøs ekstremisme i kirkerne i Danmark?

    Her ser bort fra diverse prædikener, der nok til tider kunne indeholde ytringer og holdninger der kunne rubriceres som religiøs ekstremisme og fanatisme ude fra overdrevet af, men jeg mener de fleste altid var af opfattelsen af at præster var lidt sære, og det de sagde i prædikener, nu engang var deres facon af rase ud på…

  • JensH

    Det er skam ikke kun DSU’erne der åbenbart indtager noget de ikke helt kan tåle. Nej, også paraply-organisationen Dansk Ungdoms Fællesråd (DUF) er tilsyneladende på et eller andet trip. De har for nylig holdt et arrangement om Ramadanen for “at styrke integrationen”:

    http://www.sappho.dk/hverken-for-eller-imod-ramadanen.htm

    Det skal retfærdigvis siges, at Dansk Folkepartis ungdom (DFU) protesterede mod dette misbrug af de bevillinger DUF får af Tips og lotto pengene, EU samt diverse ministerier. Det er grotesk vores skattepenge skal gå til at promovere en religion, dr grundlæggende strider imod alt det det Danske samfund bygger på.

  • Peter Buch

    JensH

    Var det virkelig sådan, at det kun var de 3 eller 4 DF-medlemmer af Borgerrepræsentationen i København, der stemte mod moskeen?
    V og K stemte for?

    Det må være en fantastisk svampesæson…

  • JensH

    @Peter Buch

    Ja, både Venstre og Konservative stemte imod. Naser Khader har været ude med riven mod de Konservative lokalpolitkere i København. Formanden for Københavns Konservative Vælgerforening, René Offersen, (en Peter Norsk’s tætteste allierede i partiet), afviser selvfølgelig kritikken med denne naive kommentar:

    “”Khaders udtalelse er tilsyneladende udtryk for en tiltagende mistænkeliggørelse af etniske minoriteter. Jeg har kun grund til at være stolt af, at de Konservative i København har stemt for det her – jeg synes, det er aldeles fremragende. Man har stemt for, at et religiøst mindretal under respekt for lovens rammer kan bruge en grund til at bygge deres moske på. Det er sådan set det, der står i Grundlovens paragraf 67, nemlig at herhjemme har vi fri ret til gudsdyrkelse. Der står ikke noget om, at man har ret til at bygge en moske, men det harmonerer sådan set ret godt med, hvad den paragraf går ud på,” siger René Offersen.”

    Og så pluderer Offersen iøvrigt videre med noget sludder om “tolerance”

    http://www.180grader.dk/nyheder/Konservative_i_K_benhavn_Khader_vil_ha ve_os_til_at_bryde_loven.php

    Men heller ikke Karen Jespersen (V) er tilsyneladende helt så imponeret af dette pompøse moske-byggeri som hendes partfæller i København åbenbart er det: “Karen J.: Stormoské vil udbrede islamistiske holdninger”:

    http://www.berlingske.dk/article/20090901/koebenhavn/90901123/

  • JensH

    @Peter Buch

    Jeg skrev

    “Ja, både Venstre og Konservative stemte imod”

    Det skulle naturligvis have været: “Ja, både Venstre og Konservative stemte FOR”

  • Peter Buch

    JensH

    Det ville for mig at se, om ikke i andet, med dette være klart, at V og K repræsentanterne i Borgerrepræsentationen overhovedet ikke er borgerlige, eller ønsker at tjene det danske frie folks interesser, men som resten af BR der stemmer for tilladelsen til moskebyggeri viser imødekommenhed overfor en gruppe af religiøs art rubriceret, der selv er diskriminatoriske og ikke tillader frafald uden svære konsekvenser for de, der alligevel fortager frafald fra gruppen.

  • JensH

    @Peter Buch

    Ja, man kan diskutere om hvorvidt diss elokalpolitkere overhovedet er ‘borgerlige’. Det at være borgerlig indebærer efter min mening, at man til enhver tid forsvarer demokratiet og kompromisløst bekærmper de totalitære kræfter der er i samfundet. Det de ‘borgerlige’ lokalpolitkere i København gør er, at invitere helt et helt åbenlyst totalitært islamisk regime til hovedstaden, og ligefrem give dem lov til at bygge en propaganda-central, hvorfra dette regime fuldt lovligt kan undergrave det Danske demokrati.

    Og at de så gør de det ud fra naive og tåbelige argumenter om at et afslag ville være i strid med den grundlovssikrede ‘religionsfrihed gør bestemt ikke sagen bedre. Der findes allerede over 120 moskeer i Danmark, og der er således ingen der har nægtet muslimer bygninger hvor de kan dyrke deres religion. Men det er altså ikke bare i rød blok du finder denne dybt naive ‘herregud-de-har-jo-også-deres-rettigheder’-holdning til disse dybt formørkede islamister. På de liberale fløj findes den sandelig også i vid udstrækning, (og Peter Norsk og Rene Offersen er mere liberale end konservative). Jeg sad her til morgen og læste endnu en naiv leder fra det libreale overdrev. 180grader.dk kalder i dagens leder Naser Khadar “en pinlig plet på Det Konservative Folkepartis omdømme”, fordi han har rejst kritik af de konservative lokalpolitikere i København, og lederen bliver ikke mindre pinlig af, at man hiver Grundlovens paragraf 67 om religionsfrihed frem som ’sandhedsvidne’, og så ikke engang citerer paragraffen korrekt:

    http://www.180grader.dk/leder/Leder_Khader_er_en_pinlig_plet_p_Det_Kon servative_Folkepartis_omd_mme.php

  • Peter Buch

    JensH

    Ganske enig. Der er mennesker, politikere og andre, der med deres syn på hvad tolerance omfatter hører til på overdrevet, forstået som overdrev beliggende i alle retninger hvor holdningsmæssig og praktisk udført diskriminering anses for udtryk for- tolerance.

    http://lisbethknudsen.blogs.berlingske.dk/2009/08/29/ytringsfrihed-pa- israelsk-og-arabisk/ ses udover denne nedenforstående sidste kommentar af mine, også andre kommentatorers fremførte andre opfattelser af fortolkningen og implikationer udledt af den mail Lisbeth Knudsen modtog om en undskyldning for krænkelser hævdet opstået ved noget sat i avisen, hun er ansat som leder i:
    citatudsnit fra ovennævnte link:
    Peter Buch
    2. september 2009 kl. 10:00
    Som medlem eller sympatisør af en gruppe af religiøs art rubriceret, forekommer der mig brevets ophavsmand kunne og burde overveje om de svære konsekvenser, som medlemmer af gruppen udsættes for såfremt de vil forlade gruppen gør brug af termen “krænkelse” hos hans klienter- velvalgt.
    Citat udsnit slut

    Muligvis ville formuleringen “ret gør brug af termen “krænkelse” for den hos hans klienter hævdede opståede hos hans klienter- velvalgt.”. være mere klar. Jeg håber dog det forstås- selv i den i Berlingske indsatte form.

  • Peter Buch

    nedenfor stående

  • Peter Buch

    hævdede opståede krænkelse hos hans klienter…
    for nu at få det hele med…