10
sep
Seneste opdatering: 5/4-14 kl. 1750
23 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Og professor Jytte Klausen skifter med dem. Selv akademikere i humaniora kan lÊre at svÞmme, nÄr vandstanden stiger. Det er ingen skam at blive klogere, kun nÄr man bliver mindet om hvad man sagde for nylig, kan det give et lille stik.

Professor Jytte Klausen, februar 2006: Tonen i den danske debat har vĂŠret helt siden af hvad den har vĂŠret i USA og andre steder. Der har vĂŠret skarpe meningsudvekslinger herover, og i hele Europa, om hvem muslimerne egentligt er, men der har ikke vĂŠret den samme tone, det er jo en stor krise for Danmark, og nu er jeg jo nok mere dansk i mit synspunkt, jeg er meget ked af hvad der er sket for Danmark, og jeg synes ikke det er sĂ„ godt at Danmark har vĂŠret et lĂŠrestykke i denne her sag… Det er en god ting, at det nu stĂ„r klart at der er korsfarere pĂ„ begge sider af denne her konflikt. Der er kristne korsfarere der siger at islam ikke kan forenes med demokrati og ikke hĂžrer hjemme i Danmark osv., og der er ogsĂ„ muslimske korsfarere – men de taler jo ikke for flertallet. Der er mange problemer at lĂŠse her, men hvis man kan fĂ„ en tone der er baseret pĂ„ respekt
Apologet Jytte Klausen slagtet for Ă„ben skĂŠrm af Irshad Manji

Jytte Klausen, marts 2006: “Danmark kan sĂ„ godt lide myten om den uartige dreng, som bare kan sige, hvad han vil. Economist kalder tegningerne “en drengestreg”. Det synes jeg er meget prĂŠcist. Uffe Ellemann har ret, nĂ„r han kalder tegningerne “pubertetsagtige”, og nĂ„r han siger, at danskerne mĂ„ lĂŠre, hvordan man siger tingene i et internationalt samfund, og hvordan man behandler sine mindretal.”

Jytte Klausen, maj 2007:The week before the cartoons were published on September 30, the [Danish] cultural minister stood up at the annual party conference and said we, meaning the government, have been engaged in a cultural war for the past four years and we are now facing the second half.” “It is important to understand that the paper was putting out these cartoons as part of what was, and is, a political movement on the part of some Danish neo-liberals to emphasise this cultural war.““There was cynicism and grandstanding on both sides of the divide — defiant diatribes from xenophobes defending free speech, and defiant diatribes from Muslim leaders bent on stirring religious radicalism. But after the hysteria died down, Danes were in for some soul-searching. They didn’t like that the rest of the world suddenly thought they were racists.”

Do you say publishing the cartoons was not about freedom of speech but was in fact a deliberate act of provocation?


“It was – I’m quite familiar with this newspaper Jyllands Posten because it’s the paper that’s on the coffee tables in my family, it’s the paper I grew up reading when I was a kid. It is a provincial newspaper about 150,000 copies in circulation and it has always minded the sensitivities of the provincial middle class and the wealthier agrarian groups.

Jytte Klausen, september 2009: Forfatteren, Jytte Klausen, var mÄllÞs over beslutningen, da hun blev orienteret i juli. Hun siger til AP, at de muslimske diplomater, der har vÊret involveret end ikke har lÊst bogen, og hun understreger at flere lektÞrer, anbefalede at tegningerne skulle med i bogen. Hun er af den opfattelse, at tegningerne ikke i sig selv udlÞste generel vrede i den muslimske verden. Det skete fÞrst da de blev gjort til symboler af ekstremister.Vrede over Muhammed-selvcensur

Det humanvidenskabelige ekkorum

Man skal ikke forfalde til billig antiintellektualisme, men nĂ„r det drejer sig om stillingtagen til samfundsmĂŠssige spĂžrgsmĂ„l med konsekvenser for ens egen fremtid er det klogt at erindre, at de udmeldinger man mĂždes med fra akademisk hold ikke nĂždvendigvis afspejler saglighed eller virkelighed. En meget underholdende illustration af dette er den sĂ„kaldte ‘Sokal’s hoax’, en sag om en artikel bestĂ„ende af ren nonsens, som en fysiker ved navn Alan Sokal fik optaget i tidsskriftet Social Text (LFPC):

In 1996, Sokal, a professor of physics at New York University, submitted a paper for publication in Social Text, as an experiment to see if a journal in that field would, in Sokal’s words: “publish an article liberally salted with nonsense if (a) it sounded good and (b) it flattered the editors’ ideological preconceptions.”

The paper, titled “Transgressing the Boundaries: Towards a Transformative Hermeneutics of Quantum Gravity”, was published in the Spring/Summer 1996 “Science Wars” issue of Social Text, which at that time had no peer review process, and so did not submit it for outside review.[3] On the day of its publication, Sokal announced in another publication, Lingua Franca, that the article was a hoax, calling his paper “a pastiche of left-wing cant, fawning references, grandiose quotations, and outright nonsense”, which was “structured around the silliest quotations [he] could find about mathematics and physics” made by postmodernist academics. Sokal affair

Inden Dansk Folkeparti bliver ‘halshugget’

750px-Flag_of_Saudi_Arabia.svgDen Pavlov’ske fĂžrdĂžmmelse hagler som forventet ned over Dansk Folkeparti for fotomanipulation af to svĂŠrd pĂ„ toppen af den kommende shi’a-muslimske stormoskĂ©. Den virkelighed som billedet afspejler tiltrĂŠkker sig lige sĂ„ sĂŠdvanligt ingen opmĂŠrksomhed. Det burde den, for i bĂ„de det iranske og det saudiarabiske flag indgĂ„r der svĂŠrdmotiver i en eksplicit muslimsk sammenhĂŠng. Det saudiske svĂŠrd er placeret under trosbekendelsen “der er ingen anden gud end Allah, og Muhammed er hans profet”. PĂ„ det iranske flag (indfĂžrt i 1980 efter Khomeinis revolution) indgĂ„r et stiliseret svĂŠrd sammen med fire halvmĂ„ner. Tilsammen udgĂžr elementerne ordet Allah, hvor svĂŠrdet er det andet ‘l’. Kun de selvpĂ„fĂžrt blinde kan 800px-Flag_of_Iran.svghĂŠvde at svĂŠrd og anden voldsretorik ikke er en uadskillelig del af islam.

Islamisk Trossamfund og Muslimernes FĂŠllesrĂ„d ser ud til at vĂŠre blevet ‘coach’et’ i en ny mediestrategi: I stedet for at rĂ„be og skrige krĂŠnkelse, forsĂžger de sig med en overbĂŠrende stil. DF udstiller bare deres uvidenhed osv. Sigende nok fortĂŠller de intet om det faktuelt forkerte, og Berlingskes journalist har ikke skĂŠnket det en tanke at undersĂžge spĂžrgsmĂ„let. Muslimer jubler over DF-annonce (LFPC).

Zuhair Butt Hussain, mediernes prĂŠmiemuslim

Zuhair Butt Hussain er et af de overbĂŠrende interviewemner jeg henviser til ovenfor. En glatsnakkende angiveligt moderat, der bare har det problem at han ikke taler helt klart og umisforstĂ„eligt, men overfor velvillige journalistfrĂžkener som Berlingskes udsendte har han dog intet at frygte. Det er uhyre let ved hjĂŠlp af Google at finde – mildest talt – problematiske citater fra Hussains hĂ„nd:

Hvad angĂ„r Koranen og dens forstĂ„elsesramme, sĂ„ har tid og kontekst en afgĂžrende betydning. […] DesvĂŠrre er der muslimske grupper, bĂ„de i og uden for Danmark, der ynder at benytte sig af udvalgte passager taget ud af konteksten – ingen nĂŠvnt, ingen glemt.

Der, hvor jeg mener kimen til uoverensstemmelse imellem handling og det skrevne opstĂ„r, er, hvor de lĂŠrde – eller mangel pĂ„ samme – sĂžger hjemmel i Koranen til deres holdninger, handlinger og opfordringer. Situationen bliver heller ikke bedre af, at tilhĂžrerne til fejludlĂŠgningerne mĂ„ske er analfabeter eller sidder i en elendig livssituation. SidstnĂŠvnte kan vĂŠre medvirkende til udfĂžrelsen af de desperate handlinger, vi har set.

Det, at sĂžge hjemmel i Koranen og profeten Muhammeds sunna for ens handling som muslim, er ganske naturligt, vil jeg mene. Men at udnytte det skrevne imod dets Ă„nd og retningslinier, ser jeg som ganske forkasteligt, og jeg vil endnu engang pĂ„ det kraftigste understrege, at der hverken i Koranen eller Muhammeds sunna er belĂŠg for drab pĂ„ uskyldige mennesker – uanset hvor desperat en situation man er i. […] Terrorangrebet set med dansk muslims Ăžjne

Han formĂ„r her at benytte de fleste velkendte afledningsmanĂžvrer i bogen: Kontekstkortet som rent postulat; afvisning af at prĂŠcisere (“ingen nĂŠvnt, ingen glemt”); fattigdomskortet, til trods for at mujahediner ofte er veluddannede; anerkendelse af at terrorister fĂžler berettiget vrede (“desperate”); manglende afklaring af hvem der er “uskyldige”; og endelig ogsĂ„ lodrette usandheder – intet belĂŠg i Koranen og hadith. Dette sidste er let at tilbagevise, idet sunnilovskolen Shafi’is manual ‘Umdat al-Salik leverer righoldig dokumentation for legitimering af drab pĂ„ mennesker vi vil anse for uskyldige: ForĂŠldres og bedsteforĂŠldres drab pĂ„ bĂžrn og bĂžrnebĂžrn, drab pĂ„ frafaldne, stening for ‘hor’ og homoseksualitet, og kamp for kalifatets indfĂžrelse. ‘Umdat al-Salik er certificeret som gyldig vejledning af sunni-islams hĂžjeste institution al-Azhar i Cairo:

“…We certify that this translation corresponds to the Arabic original and conforms to the practice and faith of the orthodox Sunni community (Ahl al-Sunnah wa al-Jama’a).” al-Azhar, the Muslim world’s most prestigious institution of higher Islamic learning (Cairo; February, 1991) What is the Shariah?

Kontekst- og fattigdomskortet holder altsÄ ikke til et nÊrmere eftersyn. Butt Hussain har desvÊrre stadig alt for let gang i de danske mainstreammedier (LFPC).

Den skruppellĂžse pastor Ramsdal

PrÊst Per Ramsdal lÄnte Brorsons Kirke ud til unge aktivister fra Ungdomshuset, da de planlagde at erobre et nyt ungdomshus.

Aktionen blev planlagt i kirken, og inden mĂždet fortalte de unge i en pressemeddelelse, at de ville “informere om hvordan vi kommer ind i huset”. […]

Per Ramsdal gav pÄ sin egen blog pÄ brorsons.dk udtryk for, at han sympatiserede med de unge brugere af Ungdomshuset, og i forbindelse med politiets rydning af Jagtvej 69 erklÊrede han, at Brorsons Kirkes dÞre er Äbne for aktivister. Politiet kommer til gengÊld ikke ind.

– Jeg lukker ikke politiet ind, hvis de leder efter nogen. Folk har ret til at sĂžge tilflugt i en kirke, og jeg behĂžver ikke at spĂžrge, om de er tyve eller mordere. Her har kirken en asylret, sagde han til Kristeligt Dagblad 2. marts 2007. […] Ramsdal lĂ„nte kirke ud til aktivister

Debatt i parlament och medier eller nynazistisk pöbel ?

Thomas Nydahl anmelder Lena Sundströms Danmarks bog i Kristianstadsbladet:

Inför en alltmer polariserad verklighet stĂ„r mĂ„nga mĂ€nniskor sĂ„ frĂ„gande att de antingen vĂ€ljer att blunda, eller att ansluta sig till nya politiska rörelser som i nationalismen försöker se svar och lösningar. Det djupa misstroendet mot den politiska eliten gör det möjligt att finna en plattform för sĂ„dana budskap. Men detta Ă€r inte en ”politisk frĂ„ga” för valplakat, utan en social, kulturell och politisk förĂ€ndring som pĂ„gĂ„r i hela VĂ€sterlandet. VĂ€ckelsen inom islam, och den dĂ€rpĂ„ följande islamismen med terror och hot som vapen, Ă€r en avgörande faktor för denna utveckling. En annan Ă€r ökad social segregation med förortsomrĂ„den som förvandlas till rena invandraromrĂ„det, ökad arbetslöshet och socialt utanförskap. Problemen har lĂ€nge förnekats eller förringats, och resultatet av den strutspolitiken ser vi nu, ocksĂ„ i vĂ„rt eget land.

Det finns en sĂ€rskild krets journalister och debattörer som tror att de enkla budskapen ocksĂ„ fungerar som beskrivning av verkligheten. VĂ„rt grannland Danmark har i ökad utstrĂ€ckning drabbats av detta slags journalistik. Men om man verkligen vill förstĂ„ den danska samtiden finns det sedan lĂ€nge en omfattande litteratur – utgiven i Danmark – som handlar om nationen, kulturen, invandringen, integrationen, islamismen och annat. LĂ„t mig bara nĂ€mna författare och debattörer som Helle Merete Brix, Lars Hedegaard, KĂ„re Bluitgen, Henrik Gade Jensen, Katrine Winkel Holm, Frederik Stjernfelt, Anna Libak och Arne Hardis som Ă„terkommande skriver om dessa Ă€mnen. Det lustiga Ă€r att ingen av dem finns med bland referenserna i Lena Sundströms bok VĂ€rldens lyckligaste folk. Hur kan man berĂ€tta om ett lands samtida verklighet utan att Ă„beropa de viktigaste debattörernas verk? Det Ă€r att lĂ„tsas att man i landet ifrĂ„ga inte diskuterar sina problem. Men det gör man, över hela det politiska spektrat, frĂ„n vĂ€nsterförfattaren KĂ„re Bluitgen, till företrĂ€dare för Trykkefrihedsselskabet som Lars Hedegaard och konservativa debattörer som Katrine Winkel Holm.

Det rĂ€cker inte att bo nĂ„gra mĂ„nader i Köpenhamns centrum för bli ”expert” pĂ„ Danmark. Det Ă€r sĂ„ Sundström framstĂ€ller sig sjĂ€lv. Hon kan allt pĂ„ förhand och behöver bara fĂ„ sina kunskaper bekrĂ€ftade av taxichaufförer och lite blĂ€ddrande i Politiken. Problemet Ă€r att det kommer ut en osedvanligt stor samling förutfattade meningar av det. Det som ska se ut som kunskap Ă€r i sjĂ€lva verket dammiga vanförestĂ€llningar.

Varje gĂ„ng hon intervjuar eller samtalar med en dansk hon tycker illa om vĂ€ljer hon att vulgarisera svaren med att skriva ”JĂ€â€ eller ”HvĂ€â€ istĂ€llet för att översĂ€tta till svenska med ett enkelt ”ja” eller ”vad”. Med den sortens lustigheter vill hon naturligtvis framstĂ€lla dessa danskar som obildade och motbjudande, kanske som “bondska” – en av de klassiska anti-danska klichĂ©erna, det Ă€r en del av Ă€rendet. Det Ă€r billigt.

PĂ„ en enda punkt har Sundström rĂ€tt. Hon sĂ€ger att vi genom att granska Danmark kan förstĂ„ framtidens Sverige. Det Ă€r nĂ€mligen sĂ„, att man med skĂ€rpta sociala klyftor och motsĂ€ttningar ocksĂ„ fĂ„r ett politiskt klimat som prĂ€glas av det. Man kunde gĂ„ ett steg lĂ€ngre och sĂ€ga, att som det ser ut i dagens Storbritannien, sĂ„ kommer det att se ut bĂ„de i Danmark och Sverige om tio Ă„r, d.v.s. den spridda förekomsten av aktiv, vĂ€rvande islamism i moskĂ©erna, etniska motsĂ€ttningar som leder till fysiskt vĂ„ld, segregation över hela linjen pĂ„ arbetsplatser, i bostadsomrĂ„den, i vĂ„rden och skolorna – och ett parti med rötterna i nazismen som den store segraren i senaste EU-valet (jag syftar pĂ„ BNP, ett parti som i sina stadgar endast tillĂ„ter vita medlemmar). Alternativet Ă€r att göra som just danskarna gjort: diskutera problemen öppet, lĂ„ta dem leda till politisk organisering som flyttar debatten till parlament och medier, istĂ€llet för att utvecklas till en nynazistisk pöbel i bostadsomrĂ„dena. Den ekvationen har Sundström aldrig ens tĂ€nkt som möjlighet.

Om man kan göra journalistisk karriÀr med Lena Sundströms metoder sÄ sÀger det dessvÀrre mer om Sverige och vÄr journalistik Àn det sÀger om henne som person. Uppenbarligen Àr hennes infantila och synnerligen vulgÀra och propagandistiskt fÀrgade prosa efterlÀngtad. Det vÀrsta med en bok som denna Àr att den stÀller sig i vÀgen för en seriös diskussion om de stora och avgörande problem vi delar med vÄra grannlÀnder och med resten av Europa. Att den utkommer sÀger ocksÄ en del om vilka betydande hinder det finns för en intellektuellt hederlig diskussion, som gÄr bortom nationalistiska eller populistiska klichéer och vanförestÀllningar.

Thomas Nydahl (med forfatterens venlige tilladelse)

Dagens Nyheter anmelder

Det er svÊrt som det pludselig hÞjner niveauet og hÄndvÊrket, nÄr man er enige og ude  i samme ideologiske Êrinde:

Hur kunde det land hon lÀrde kÀnna som öppet och frisinnat plötsligt förvandlas till en inskrÀnkt, politisk ankdamm dÀr det Àr helt normalt att hetsa mot muslimer?

Sundström gĂ„r grundligt till vĂ€ga. Hon anmĂ€ler sig till en sprĂ„kkurs i danska för invandrare, grĂ€ver i tidningsarkiven, och reser över till Jylland för att Ă€ta middag med trogna folkepartister.Hon reder ut historien om DF:s och partiledaren Pia KjĂŠrsgaards bakgrund i missnöjespolitikern Glistrups Fremskridtsparti, och spĂ„rar omsorgsfullt den gradvisa glidningen i den offentliga debatten. I mitten av Ă„ttiotalet, konstaterar Sundström, vĂ€djade drottning Margrethe om tolerans i sitt nyĂ„rstal. Tjugo Ă„r senare talar hon, som alla andra, om den muslimska ”utmaningen”.

NÄgonting, nÄgonstans, har fÄtt en hel nation att projicera alla samhÀllsproblem pÄ en mycket liten, men vÀl synlig del av befolkningen.

SĂ„ lĂ„ngt Ă€r det hĂ€r ett gediget journalistiskt arbete. Lena Sundström Ă€r dessutom bĂ„de skarp och skoningslös nĂ€r hon plockar isĂ€r den försĂ„tliga retoriken. Som nĂ€r hon visar att Dansk folkepartis vĂ€ljare faktiskt Ă€r betydligt mer positiva till exempelvis dödsstraff och barnaga Ă€n vad muslimska invandrare Ă€r. Eller som nĂ€r hon pekar pĂ„ hur de danska Socialdemokraternas partiprogram talar om toleranta, ”danska” vĂ€rderingar pĂ„ ett sĂ€tt som gör intoleransen mot det ”odanska” helt motiverad.

I sĂ„dana stunder Ă€r Lena Sundströms sarkastiska cynismer svĂ„r övertrĂ€ffade. De gör ocksĂ„ att man nĂ€stan Ă€r beredd att bortse frĂ„n de uppenbara bristerna i den hĂ€r boken. Men bara nĂ€stan. Lena Sundström: ”VĂ€rldens lyckligaste folk”

0 0 votes
Article Rating


DonĂ©r engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

23 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Hvad lĂŠrte vi af Muhammedkrisen, som Arla nu synes er for gammel til at kommentere? Jo, den almindelige dansker fik sig en lynlektion i mafiĂžs islam, og han fik genopfrisket en nĂŠrmest klassisk sandhed: Man skal vĂŠre intellektuel, kunstner eller tilhĂžre dele af ervherslivet for at vĂŠre sĂ„ stor en forrĂŠdder mod alt der er vĂŠrdifuldt i dette land. Eller svensk eller norsk politiker, naturligvis. En af disse modbydelige, sidstedages hellige hyklere er professor Jytt Klausen, der i dag stoltserer i medierne som om hun var pĂ„ ‘den rigtige side’ hele tiden. Oh, professor Jytte fra Jylland, nu USA,… Read more »

trackback

[…] pĂ„regner en kort hukommelse, men hendes udsagn dengang er desvĂŠrre bevaret for eftertiden: Jytte Klausen – Tempora mutantur. NB – begge tysk, utekstet. – Tidligere om Abdel Samad: Abdel-Samad: Hamed Abdel-Samad: […]

trackback

[…] lejligheden til at geopfriske, hvad det pĂ„ fĂ„ Ă„r lykkedes hende at mene om Muhammedkrisen (Tempora mutantur, september […]

trackback

[…]  samlede for en mĂ„ned siden en hĂ„ndfuld professor Jytte Klausen citater, og tvvlede pĂ„ hun skull have ĂŠndret holdning radikalt. Det har hun heller ikke ifĂžlge den […]

Hodja
14 years ago

SvĂŠrdets sura:

Sura 9 (Omvendelse) vers 5
NÄr de fredhellige mÄneder er omme, skal I drÊbe dem, der sÊtter andre ved Guds side, hvor som helst I finder dem! I skal pÄgribe dem, belejre dem, og ligge pÄ lur efter dem i hvert et baghold! Men hvis de omvender sig, holder bÞn og giver almisse, sÄ lad dem frit gÄ! Gud er tilgivende og barmhjertig.

Peter Buch
Peter Buch
14 years ago

Ja, Morten – set og hĂžrt via Hodja og Brussels Journal.

Peter Buch
Peter Buch
14 years ago

http://www.youtube.com/watch?v=inh7ZXZHFy4
Om hvad debat kan medfĂžre.

Morten - - -
Morten - - -
14 years ago
Reply to  Peter Buch

Glimrende link. Hermed anbefalet.

“Demokrati gĂ„r ikke til ved en kataklysmisk begivenhed” Douglas Murray

– – –

Peter Buch
Peter Buch
14 years ago

Rungsted sÄ vidt jeg erindrer.

PeterK
PeterK
14 years ago
Reply to  Peter Buch

Jeg har boet der engang for lÊnge siden, dengang etagebyggeri i det omrÄde var fuldstÊndig utÊnkeligt, og Rungsted havn var en lille rund én for enden af en lang bro. Der er ikke sÄ langt fra rigmandsvillaerne i Rungsted til ghettoen i Kokkedal. NÄr det er tÊt pÄ Kokkedal og der ikke nÊvnes etnicitet, sÄ skal vi lÊse mellem linierne ligesom vores bedsteforÊldre under den forrige besÊttelse.

PeterK
PeterK
14 years ago

Der stÄr intet om etnicitet. Var det kystbanetoget mod Kokkedal hun ventede pÄ?

Janne
Janne
14 years ago

“- Gennem annoncer som den her, er jeg overbevist om, at tĂŠnkende, oplyste samfundsborgere nemt kan gennemskue, at Dansk Folkepartis argumenter ikke holder, og at de sĂŠtter hindringer i vejen for, at vi sammen kan leve i et transparent samfund med demokrati, ytringsfrihed og plads til forskellighed, siger han. ” – Citat fra artikel om islamisk begejstring for DF’s annonce, som der linkes til. “…vi sammen kan leve i et transparent samfund med demokrati, ytringsfrihed og plads til forskellighed…” Er det det koranen signalerer? Er det koranens budskab? Er det det hijab, burka og niqab signalerer? Gennemsigtighed og plads til… Read more »

Victor
Victor
14 years ago

Hej – nu er der faldet dom i “Malene-sagen”.

http://www.berlingske.dk/article/20090910/forbrydelsen/90910090/

bl
bl
14 years ago

SvĂŠrdets religion, fredens religion.

“Islams svĂŠrd” (sword of islam) bliver pĂ„ nettet (islam101) tolket om til at betyde “sandheden”.
“Sandheden” slĂ„r igennem, ligesom jihad bliver tolket om til at betyde en indre strĂŠben efter sandheden, som jo selvsagt kun findes i den fuldendte religion, islam.

Jesus-ordet om at “jeg er sandheden og livet”, bliver i islam til: vĂŠlg “sandheden” og dermed livet, eller….

NÄ muezzinen kalder til bÞn, vi mÄ se til at vi gÞr det rigtige.

Kimpo
14 years ago

Akademikere er som hovedregel selvhĂžjtidelige idioter, som reciterer nutidens koranvers

Morten - - -
Morten - - -
14 years ago
Reply to  Kimpo

Striden stĂ„r i hovedsagen mellem intelligente (fĂžrst og fremmest: mennesker) pĂ„ den ene side, og skolede (fĂžrst og fremmest: akademikere) pĂ„ den anden side. De intelligente kan imidlertid godt vĂŠre skolede – og de skolede kan godt vĂŠre intelligente.

Det er den mere eller mindre sociale (angste)/ĂŠstetiske (forfĂŠngelige) selvbeskrivelse, der skiller. – Tit nok, i hvertfald.

– – –

Morten - - -
Morten - - -
14 years ago
Reply to  Morten - - -
Janne
Janne
14 years ago
Reply to  Kimpo

Vi har sĂžreme da brug for dem alle i hob. De skal jo bare blive klogere… haha 🙂

trackback

[…] Selv kvindelige professorer kan ved et uheld blive klogere, ligeledes Snaphanen Oploadet torsdag 10 september 2009 kl. 12:08 af Il Kimpo — Direkte link — Skriv! […]

JensH
JensH
14 years ago

“Danes were in for some soul-searching. They didn’t like that the rest of the world suddenly thought they were racists.”

HvornĂ„r var Jytte Klausen sidste gang i Danmark?? Jeg synes da ikke vi er begyndt en stĂžrre proces med “soul-searching2 fordi vi frygter resten af verden anser os for at vĂŠre ‘rascister’??

Men aproppos Jytte Klausen og Muhammed-‘krisen’, sĂ„ kan jeg stadig med fryd huske hvordan Irshad Manji slagtede den gode professor Klausen for Ă„ben skĂŠrm. Det kan her ‘genopleves’ via Uriasposten:

http://www.uriasposten.net/?p=3099#comments

Janne
Janne
14 years ago

“Der er mange problemer at lĂŠse her, men hvis man kan fĂ„ en tone der er baseret pĂ„ respekt”

Klausen ser Ă„benbart ikke at den form for terminologi er den som demokrati sky og selvtĂŠgts bander ogsĂ„ bruger. Respeekt ellers…

23
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x