29
okt
Seneste opdatering: 29/10-09 kl. 2330
21 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Abdul Wahid Pedersen nægtede at have hørt om muslimske brudes jomfruproblemer, da han i aftes gæstede ‘Deadline’. Imam Abdul Wahid Pedersen blev så fortørnet i aftes, at han i vrede forlod tv-studiet i ‘Deadline’ på DR 2, efter at være blevet konfronteret med socialrådgiver Kristina Aamands spørgsmål om, hvorfor han ikke i sine fredagsbønner forklarer muslimske forældre, at det ikke står i Koranen, at deres døtre skal være jomfruer på bryllupsnatten. – Jeg føler mig overfaldet og snydt af jer, råbte han pludselig hidsigt, da studievært Mads Brügger havde takket for hans deltagelse……..Forud havde socialrådgiver Kristina Aamand, der selv har muslimsk baggrund, forklaret, at hun siden marts har haft over 24.000 henvendelser fra både unge kvinder og mænd med muslimsk baggrund på sin hjemmeside nymødom.dk. forlod live tv-udsendelse i vrede, You Tube: Balder. (Se også De sarte imamer af Helle Merete Brix og S-politiker: Abdul Wahid Petersen er fuld af løgn.)

Mafiøse trusler: Ingen alkohol nær moskéen

Har nogen af de danske supportere af opførelse af en moské-kaserne overhovedet overvejet scenarier som dette fra USA? Har man overvejet konsekvenserne for områdets vantro beboere, når nu adfærd der anses for haram kan vække de letantændelige temperamenter? Dette må være en af de bedste erklæringer af antidhimmitude i det forløbne år:  “This is the United States of America and we’ll do whatever the fuck we want”. Via Jihad Watch (LFPC):

The much-hyped, soon-to-open Breslin restaurant, situated in the 12-story Ace Hotel on Broadway and 29th, is giving members of the Masjid Ar-Rahman mosque across the street some agita. “Five times a day, there’s a hundred cabs on the street—the good news is you can always get a cab,” co-owner Ken Friedman told the Transom the other evening. He said some mosque visitors “object to seeing people drink alcohol.”

After the recent FergusStock, a festival during which famed British chef Fergus Henderson cooked whole pigs for a rapt crowd of New York chefs and foodies, Mr. Friedman said the mosque’s leaders called a meeting with the hotel. “They said, ‘Can you move the bar?’” he said. “And I laughed. And the guy said, ‘Oh, you think that’s funny?’ And I said, ‘Yeah, that is funny, that is really funny, because we’re not going to move the bar just because you discovered we’re serving booze.’ Can you name one restaurant in New York that doesn’t serve booze?”

Mr. Friedman and his partner, Spotted Pig chef April Bloomfield, did agree to nix plans for a dive bar in a townhouse next door, but as for the restaurant, “I said, ‘This is the United States of America and we’ll do whatever the fuck we want.’” He said the mosque had suggested it couldn’t control the behavior of “a few bad eggs”; i.e., “we could get a brick through our window.” Mr. Friedman said he made the police aware of this threat. […] Spotted Piglet Hiccups: Boozy Breslin Clashes With Mosque

Berettiget mistro

Der er på indeværende tidspunkt ingen tendens at spore i retning af øget klarhed med hensyn til de underliggende problemstillinger i mediernes dækning af terrorsagen vedrørende Jyllands-Posten, som jeg efterlyste det forleden. Avislæsere går forgæves hvis de efterspørger journalistik der udspørger kritisk, eller går bag om ureflekterede, stereotype antagelser. Først og fremmest skulle man have forventet at JP selv ville have kommet længere end til at spørge om Muhammedtegningerne er “glemt” i den muslimske verden, som om disse skulle have større betydning end som blot et ud af uendeligt mange påskud til at angribe Vesten. Eller sagt på en anden måde, der er ingen som helst måde at forvisse sig om at de nu er “glemt”, så hvorfor ikke se at komme videre og begynde at kigge på supremacismen, den islamiske herrefolksmentalitet?

Morgenavisen Jyllands-Posten er blevet et symbol og et fjendebillede blandt militante muslimer. Mange danskere troede, at sagen var glemt. […]

Det samme vurderer PET. Her konstaterer man, at efterretningerne fra den muslimske verden viser, at sagen om tegningerne ikke er glemt. […] Muhammed-sagen er ikke glemt

Metroxpress holder mikrofonen frem for sociolog Mustafa Hussein, der ikke mener at den vanvittige vrede over nogle tegninger er problemet, men derimod muslimers offergørelse, som onde politikere profilerer sig på. Og så glider vi ubesværet over i “angst for fremmede”:

[…] »De danskere, der allerede er bange for muslimer, vil kun blive mere skræmte. Når Socialdemokraterne og Dansk Folkeparti går ud og kræver stramninger af terrorloven, så skaber man mere angst for fremmede. Der er nogle politikere, der til en hver tid vil skabe frygt, fordi det plejer deres politiske interesser,« siger han. […]

Billede7Religionssociolog og forkvinde for Kritiske Muslimer, Sherin Khankan, der på billedet (kilde: Sappho) ses ved en antijødisk demonstration arrangeret af Hizb ut-Tahrir d. 21.7.2006, ser også anholdelserne i USA som et problem fordi muslimer offergøres, og afviser uden nogen form for argumentation og uden kritiske modspørgsmål, at de anholdte handler på baggrund af islam (LFPC):

[…] »Det er vigtigt at være opmærksom på, at det ikke er en religion, der begår terror, men derimod mennesker, og derfor er det det enkelte menneske, der skal stilles til ansvar og ikke den befolkningsgruppe, der bekender sig til religionen.« […] Terrorsag skaber mistro mod muslimer

Nu er det vel kun at afvente at de anholdtes retssikkerhed bliver hovedspørgsmålet for journalisterne? (LFPC)

Tokyo Rose på vor egen grund

I dagens verden er tale der skal demoralisere fjenden og fratage ham hans kampvilje ikke noget der medfører nævneværdig opmærksomhed, og endnu mindre noget der, som det engang var tilfældet, medfører summarisk proces fra befolkningen eller ordensmagten (afhængig af hvem der nåede frem først). Det hele er så ligemeget. Jeg ved ikke hvad, om noget, der ville kunne falde ind under begreber som undergravende aktiviteter eller fjendtlig propagandavirksomhed, men vi vil aldrig opleve myndigheder gribe ind over for ikke-statslige aktører som Imran Shah. Og så længe befolkningen pænt finder sig i det vil han kunne fortsætte sin virksomhed, formentlig med sugerøret nede i en offentlig kasse.

»Den nye sag viser, at missionen i Afghanistan ikke nytter noget,« siger Imran Shah, talsmand for Det Islamiske Trossamfund. […]

»Man må spørge de danske mødre: Hvad ofrer jeres sønner deres liv for? Hvad bliver dansk blod ofret for? Jeg ville ønske, at de danske mødre kunne få ro i deres hjerter. Og jeg vil opfordre til, at deres sønner tog almindelige jobs i stedet for at være krigsførende soldater. Anholdelserne i USA viser, at krigen nærmere øger end mindsker risikoen mod Danmark. Det er spild af blod. « […]

Betyder det, at det er i orden at angribe Danmark?

»Når din nabo angriber dig, må du selvfølgelig forsvare dig. Men der er ingen tvivl om, at Det Islamiske Trossamfund er imod al aggression imod menneskeheden og lægger afstand til enhver form for terror. « […]  »Hvad ofrer jeres sønner deres liv for?«

Bemærk formuleringen i sidste afsnit: Han svarer ikke klart nej, og kan henholde sig til at terror mod Danmark er defensivt, og ikke falder ind under hans afstandstagen i sidste sætning. I islamisk tænkning er defensiv jihad “fard ayn”, noget der er obligatorisk for den enkelte, i modsætning til offensiv jihad der skal indledes af en kalif. Imran Shah og trosfæller vil derfor altid have en musefældeklausul der ‘berettiger’ dem til det vi oplever som terrorisme, samtidig med at de pænt kan tage afstand fra terror (LFPC).

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • JensH

    Angående mediernes dækning af terrorsagen vedrørende Jyllands-Posten, så er der her et virkelig skræmmende læserbrev i dagens JP, som med al tydelighed viser hvor langt vi er fra et forenet Dansk forsvar for demokrati og ytringsfrihed:

    http://jp.dk/opinion/breve/article1866501.ece

    • Victor

      Tror du ham her har skrevet det læserbrev:

      http://images.fyens.dk/24/93324_640_450.jpg

    • Internettet har medført at den slags loonier der før stod på gader og stræder og uddelte dårligt trykte pamfletter, nu kan nå et langt større publikum. Loonier og/eller ekstreme Gutmenschen som Karin Bennedsen kan ikke køres trætte, hvilket formentlig afspejler at deres vedholdenhed giver dem en nødvendig forvisning om at de er bedre mennesker end andre. Jeg ved ikke hvad ham her Mr. ZZ Top på billedet står for, og vil nødigt vide det, men mon ikke han kunne komme fint ud af det med en anden debathærger som Bjørn Holmskjold, manden der er nået frem til Allah ved logiske ræsonnementer – så bliver det ikke mere loony: Min vej til Allah.

      • Janne

        Jeg er lige ved at have ondt af ham der allah. Hvad har han dog gjort at han skal have sådanne tilhængere. 😉

  • Janne

    OT

    En ked socialdemokrat laver rap med bøn på bedetæppe i rådhussalen i København.

    h t t p://www.bt.dk/danmark/ex-politiker-rap-amok-paa-talerstolen

  • ole burde

    Imran Shah har heldigvis ikke den mindste forestiling om hvad det betyder at vaere soldat. Han forestiller sig tilsyneladende at det drejer sig om at “ofre sig” i stil med en muslimsk selmordsbomber.
    Langtfra at ha’ noget med MIN virkelighed at goere.
    Her drejer det sig mer om at OVERLEVE hvadsomhelst og naarsomhelst . Og at vaere parat til en omgang mer dagen efter.

  • JensH

    @ole burde

    “Imran Shah har heldigvis ikke den mindste forestiling om hvad det betyder at vaere soldat”

    Selvfølgelig har denne velfærdsstats-jihadist ikke det. Det værste han har oplevet er givetvis, da udbetalingen af bistandshjælpen var forsinket med en dag. Hvis han havde det mindste nosser afsvor han Danmark, og tog til Pakistan, Afghanistan, Kashmir eller Tjetjenien og kæmpede ‘hellig krig’ sammen med sine ‘muslimske brødre’. Men det ville selvfølgelig betyde, at han måtte bytte det trygge og komfotable liv i smørhullet Danmark ud med noget der ville være noget mere ‘usikkert’.

  • Egtvedpigen FKA Mia

    Ak ja, det var en god dag på DR2 i går! Det minde agter jeg at varme mig ved, næste gang de sender noget græsseligt flitterstads!

  • JensH

    @Steen

    Du har her på Snaphanen været inde på emnet, om hvor mange ‘flygtninge’ der lever under jorden i Sverige. Ifølge Rikskriminalens statistik så drejer det sig om cirka 8.700 asylansøgere:

    “Antalet gömda asylsökande ökar något

    Omkring 8.700 asylsökande lever gömda i Sverige i dag enligt Rikskriminalens
    statistik till och med september, uppger Sveriges Radio Ekoredaktion.

    De gömda flyktingarna är färre än toppåret 2005, då nästan 10.700 höll
    sig undan myndigheterna. Men jämfört med 2007 och 2008 är ökar antalet.

    Nedgången kom med den tillfälliga asyllagen som låter dem som fått av-
    slag på ansökan begära ny prövning.

    En grupp som ökar en ensamkommande flyktingbarn. Migrationsverket tror
    att 2.400 barn kommer hit i år.”

    http://svt.se/svttext/web/pages/116.html

    Den “den tillfälliga asyllagen” var såvidt jeg husker den amnesti-lov til afviste asylansøgere Göran Perssons regering -under pres fra de grønne khemrer og gammelstalinisterne i Venstreprtiet- indførte i 2005-06, hvor de afviste asylansøgere kunne få prøvet deres sag endnu engang på lempligere vilkår. Såvidt jeg husker gav det asyl-status til yderligere 18.000 personer. Men denne statestik fra Rikskriminalen tager vel ikke højde for alle dem der er kommet illegalt ind i landet, eller hur?? Jeg ville have troet det var langt flere end disse knap 9.000 der levede under jorden.

    • @ Jens: Jo, fornogle år siden hed det altid 10.000. Gad nok vide hvordan man finder ud af det, mange kan jo klare sig undre læge og med sort arbejde.

  • Noget tyder på, at vi skal til at vælge, om vi vil have muslimer her i landet eller om vi vil have ytringsfrihed. Jeg må indrømme, at det er med en vis lettelse, at jeg konstaterer, at det multikulturelle eksperiment således må være slut. Nu mangler vi så bare de dersens hjemrejseordninger…

  • Benjamin

    Angående den tidligere narkosmugler Abdul Wahid og hans ‘religions’ noget særprægede fiksering på mindreårig jomfrusex: I Somalia har en 112-årig mand giftet sig med en 17-årig pige:
    http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,658182,00.html
    Behøver jeg at nævne, at de er muslimer begge to? Det siger jo næsten sig selv.
    Manden påstår at han sandelig ikke har tvunget pigen og at det er ‘ren kærlighed’. Haha, det er selvfølgelig muligt, men derfor er det da en syg form for kærlighed alligevel. Men mon man virkelig skal tro på ham? Det er nok snarere et eksempel på taqyia overfor en vestlig journalist.
    Hvad er der i grunden med muslimer og sex? Det virker som om det helst skal være så aparte og mindreårigt som muligt, før de muslimske mænd gider? Tja, så længe de rød/grønne feminister i vesten kigger den anden vej, så …

    • Flerkoneri kan ikke lade sig gøre med mindre man tillader pædofili. Hvis halvdelen af alle mænd i et samfund har 2 koner, hvem skal den anden halvdel så gifte sig med? Løsningen er til dels at tillade mænd at gifte sig med småbørn. Det er kold logistik: hvis produktionstiden på en kone kun er 6 år og manden, man tvangsgifter hende med er 30, kan man til dels få lidt ro i gaderne. Men muslimske samfund tillader op til 4 koner. Og i de islamiske lande er velstanden stigende. Flere har råd til flere koner.

      Det er en af grundene til, at vi ser udvandring af mænd. I Vesten kan de opnå familiesammenføring. Der er forskel på, om det er en udgift eller en indtægt for forældrene – afhængig af traditionen i hjemlandet. Men man køber og sælger sønner/døtre som ægtefæller i islam. Dowry, dower eller hvad det nu hedder. Men de uduelige ungkarle kan få en kone ved at udvandre.

      Alternativet er at blive bøsse, selvmordsbomber, jihadist eller lignende.

      • Den eksporterede datter er et levende visum for forældre, søskende med flere derhjemme. De kan få familiesammeføring og selv komme til Vesten.

      • Benjamin

        Men muslimske samfund tillader op til 4 koner.

        Den 112-årige havde haft fem i løbet af livet. Men med fire mener de jo samtidigt. I løbet af livet må de have så mange som de lyster. Dette giver i praksis mulighed for prostitution i de muslimske lande i form af én-times-ægteskaber, fordi manden kan lade sig skille igen lige med det samme ved blot at sige de tre gange. Dette skal ses i lyset af muslimernes “fromhed” hvad angår afstandtagen fra sex uden for ægteskabet.

        Et tilsvarende fænomen ser man med muslimernes omgåelse af forbudet mod renter (fra wikipedia):
        Religionen islam forbyder sine tilhængere at modtage rente, selv om nogen tolker dette som et forbud mod urimeligt høj rente. Dog slipper man i praksis udenom forbuddet mod rente i de muslimske lande ved forskellige tiltag. En i ældre tider benyttet metode var at kreditor (pengeudlåner) købte f.eks. en slave hos debitor (pengelåner). Efter en vis tid købte debitor så slaven tilbage igen for en højere pris end han havde modtaget af kreditor i sin tid, beløbenes difference udgjorde så renten.

        • I sociologien siger de, at den mest enkle organisation er familien. Et islamisk samfund bygger altså på organisationer, der i en hver henseende er det Vestlige samfund underlegne. Islamiske samfund er totalt dysfunktionelle pga. af kvindernes status, medgift/brudepris og deraf følgende stamme-, klan- og kastementalitet. Heraf følger fætter/kusineægteskabet med alle de sygdomme og tilstande, afkommet får. Æresdrab bidrager også til indavl. En datter er mere sikker i sin onkelt eller tantes hus end hos fremmede. Jeg kan ikke holde udtrykket ud, man det handler om det, amerikanerne kalder “family values”. Vi er nødt til at sætte fokus på islamiske samfunds family values. Ellers skal vi til evig tid høre på, at det er kolonitidens og Vestens skyld det hele.

          Til trods for at hele miseren stammerfra koranens og andre islamiske skrifters dekreter.

  • li

    Sjovt som stenings wanvid perersen og andre iSLAM tilhængere har så svært med at tøjle deres temperament og udviser udannet opførsel når de får spørgsmål der ikke passer dem.
    Men latterlige er og bliver de.

  • Janne

    “Har man overvejet konsekvenserne for områdets vantro beboere, når nu adfærd der anses for haram kan vække de letantændelige temperamenter?”

    Det må da lige være guf for forbuds venstrefløjen. Det er dem der går ind for at der bygges stormoskeer i Danmark. På den måde kan venstrefløjen ’sakralisere’ hele bydele i islams billede. Som allerede flere offentlige institutioner er ’sakraliserede’ med bederum, tørklæder og halal dogmer.

    OT

    Nu er også Fru Clinton trukket i tørklæde. Således er også den kvindelige amerikanske udenrigsminister blevet ’sakraliseret’ på behørig vis. Demokraterne er ikke et hak bedre end Bush.

    “Den amerikanske udenrigsminister skjulte håret under et tørklæde, da hun ankom til Pakistan på et tredages besøg.”

    h t t p://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1246657.ece

  • Janne

    OT

    “Men advarer samtidig mod at tage de kulturelle briller på og ignorere volden, fordi den foregår i indvandrerfamilier.”

    h t t p://www.berlingske.dk/danmark/hvert-5.-barn-udsat-vold-i-hjemmet

    Hvad er det nu for noget? Ignorerer ‘kulturelle briller’ vold mod børn? Accepteres vold mod børn i nogle kulturer? Gælder forbud mod vold ikke for alle i Danmark?

  • Vivi Andersen

    Janne

    Det skulle man mene, ikke. Men lige så snart vi kommer til de rettroende er der ikke mange myndigheder der ønsker at få noget klinket!

    Tager man fat på de familier kan man lige så godt indstille sig på at man skal til at se sig over skulderen hver eneste gang man går udenfor døren.

    Desuden skal man kalkulere med opringninger og breve med trusselsindhold gående ud på at man nu kan vente få tildelt tæsk og/eller blive slået ihjel.

    Den islamiske trusselskultur virker.

  • Kernen bliver fuldstændigt forbigået i deadline!
    Bryllupsnatten er jo kun er et resultat af tvangsgiftermålet, som familien trækker nedover hovedet
    på den unge muslim, der er reduceret til ren avlskamel, isærdeleshed pigen!!!
    Pigen ved at hun skal giftes bort og at kuffarmyndighederne intet kan/vil stille op. Hendes store frygt er at det samleje hun har haft i sin kortlivede frihed, som ugift jomfru, skal blive opdaget af svigermor, der i raseri sladrer, hvorefter det hele meget vel kan ende i et “æres”- scenarie.
    Netop denne tvang overfor et frit menneske, er der åbenbart ikke nogen der tager anstød af! Og det i en tid der er ved at kvæles af en massiv prut af menneskerettigheds-snak!
    Khader Aamands pointe synes at være at islam ikke kræver nogen blodplet på lagnet hvorfor hun synes at imamen bør proklamere netop dette næste fredag og at pigerne derfor, når de tvangsgiftes med fætteren hjemmefra, skal tage det helt roligt fordi religionen ikke stiller SÅ præcise krav.
    Aamand stiller alså ikke synligt spørgsmålstegn ved den altdominerende tvang og vold der gennemsyrer hele hendes kult.
    Det kan selvfølgelig være at hun mener her at kunne rokke lidt ved butikken og langsomt reformere sig ud af hele ulykken, men det kræver tid og kræfter ingen har.
    Wafa Sultans totale forkastelse af profeten og hele hans system af underkastelse er meget bedre, mere logisk og langt mere effektiv!