10
nov
Seneste opdatering: 10/11-09 kl. 1436
14 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Bedre kan ubegrundetheden af den påståede frygt for et ‘backlash’ mod amerikanske muslimer næppe illustreres: Her triumferes der uden problemer på gaden i New York, i “the belly of the beast”, over Major Nidal Malik Hasans blodbad.

Hør også denne lydoptagelse fra Greater Kileen, Texas, af en lokal muslim fra Hasans trossamfund. ‘Patriotisme’ – over for ummaen, vel at mærke. Manden afviser under nogen omstændigheder at fordømme majoren. Nå, men BBC understreger at han repræsenterer et mindretals opfattelse, så der kan vel ikke være noget at være bekymret for? Endelig: Kostelig humor på Fox News fra 2007, hvor mediernes uvillighed til at sætte de rigtige ord på sager som denne spiddes (LFPC).

Now look at the business card. Notice the SoA on the card? Soldiers of Allah. Followed by SWT, an abbreviation that usually follows the word Allah. When writing the name of God (Allah), Muslims often follow it with the abbreviation “SWT.” These letters stand for the Arabic words “Subhanahu Wa Ta’ala,” or “Glory to Him, the Exalted.” Muslims use these or similar words to glorify God when mentioning His name.Definition: When writing the name of God (Allah), Muslims often follow it with the abbreviation “SWT.” These letters stand for the Arabic words “Subhanahu Wa Ta’ala,” or “Glory to Him, the Exalted.” Muslims use these or similar words to glorify God when mentioning His name. MAJOR MUSLIM’S CALLING CARD: “SOA”, “SOLDIER OF ALLAH”, MAJOR MUSLIM’S DAWAH BEFORE JIHAD

Fort Hood Shootings

Svensk  public service går ind i valgkampen

Hur reagerar man på rasistiska uttryck? Varför blir folk rasister? Titta och lyssna på Tomas Böhm, psykiater och psykoanalytiker, Christer Mattsson från Forum för levande historia och andra insatta som delar med sig av sin kunskap. SR Utbildningsradion: Hur bemöter man främlingsfientlighet? SE När förlät vi Bert Karlsson? 28 minutter. Eller se Frida Metso tidigare förbundsordförande för liberala ungdomsförbundet. Hon menar att Sveriges gränser borde vara öppna och vår invandring oreglerad.

Man forstår at svenskere er glade for at financiere deres uafhængige public service. Man kan være enig, eller man kan være uenig, men en side som SR´ og SVT´s s Hur bemöter man främlingsfientlighet? er så direkte politiserende, at den trods alt ville være helt utænkelig i dansk public service. Det er uhørt at svensk tillader sig det. De kommende  programmer hedder: ”Varför funkar inte högerextremismen i Sverige?”, ”Dom kallar oss svennejävlar”, ”När blir man svensk?”, ”Svenska barn leka bäst”, ”Den muslimska Faran”.”Drömmen om Sverige”. Der er også en lille quiz, der kan uddanne den uvidende almue. SR taler islamisternes sprog, men er selvfølgelig ikke selv klar over det. Når pædagogerne er de uvidende og tilmed har en énsidig politisk dagsorden, så er et land virkelig ude i tovene:

Vad betyder islamofobi?
En rädsla för att vistas i samma rum som religiösa
En rädsla för muslimer som bär slöja
En rädsla för muslimer och religionen islam

Den tikkende bombe der ikke vil forsvinde

Bomben hedder autentiske, autoritative muslimske tekster – mange af dem – der beretter om adfærd der i dag er forbundet med afsky og strenge straffe. Intet behov for at lave karikaturer, ‘provokationen’ opstår i det øjeblik vantro henviser til teksterne. Sydlandske temperamenter støder sammen på italiensk tv (LFPC).

“Multi-faith” cemetery

Anger over plan to dig up 350,000 bodies in historic London cemetery for Muslim burial site. It is a peaceful resting place for 350,000 souls – an historic graveyard which now serves as a nature reserve. But plans are afoot to dig up the ancient graves at Tower Hamlets Cemetery – and reopen it as a 21st century burial site. Officially it would be known as a “multi-faith” cemetery but it is likely that it would principally answer calls for a Muslim graveyard in the largely-Asian East London borough. “The City of London and Tower Hamlets Cemetery was opened in 1841 by an Act of Parliament.During the Second World War it was bombed five times and some headstones still bear the marks of shrapnel hits. Anger over plan to dig up 350,000 bodies in historic London cemetery for Muslim burial site, Tower Hamlets Cemetery Park

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Robin_Shadowes

    Jag slutade betala den usla tv-licensen för snart ett år sedan. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det långt många år innan.

  • Poul Højlund

    Kommentar til klippet fra italiensk TV:

    De er langt længere i konfrontationen end Nordeuropa og betydeligt mere formulerede. Det er en fornøjelse at se dette klip, og også at se tilskuernes reaktioner. Ingen tvivl om, at dommen, der dømmer krucifikset diskriminerende vil være skelsættende; en total øjenåbner for dem, der fortsat måtte være blinde. Og lyt så til den musik, der afslutter klippet. Så kan den islamiske kultur komme med nok så mange indviklede mønstre og autistiske snørklerier, – kirkemusikken er den europæiske kulturs trumf og dybde.

    • ja, der er knald på Daniela Santanchè. Jeg kan desværre ikke høre på musiksnutten, hvad det er for noget. Nogen der kan ?

      Daniela Santanchè, leader of the Movement for Italy, was attacked and hit with a fist while expressing, in front of the Steam Factory in Milan, against the entry of women in burqas who came to celebrate the end of Ramadan. The riot police intervened and planning is identifying the assailant.
      The Santanchè – has long engaged in a battle for integration and against Islamic fundamentalism – had arrived this morning with the intent to prohibit the entry of women in burqas. In recent days Santanchè had appealed against the burqa as an act of solidarity and witness for the tragic death of the young Sanaa killed by her father for his affair with an Italian boy. Before the riots, inter alia, had told reporters: “The Italian law forbids that turns his face covered and must be respected.

      I do not blame these poor women but with whom he sends and subdues. The burqa is a humiliation for women. Not by chance even in France – has continued Santanchè – are passing a law to prevent their use. The burqa is like female circumcision because they are instruments to cancel its deepest identity. ”

      The event continued in an atmosphere of great tension Some protesters also ripped a street sign trying to hit the group of protesters who were with Santanchè. Challenged the decision of the organizers who initially tried to bring women with burqa from a rear entrance. The Santanchè entered into a climate of tension escorted by police and demanded to speak with some women. Members of the Muslim community have condemned the attacks and insults towards the Santanchè but they also claimed the right of their women to wear the burqa.

      Photo: Daniela Santanchè, leader of the Movement for Italy.

      Immigration in Italy: Dreams Vs. Reality

      • musikken er Bach, salme 51, Tilge höchster, meine sünden.

        • Tak, Kitman. det er tilsyneladende en Bach version af Pergolesis:

    • Janne

      Jeg er enig.

      • Janne

        Jeg vil godt tilføje, at hvis en vesterlænding i eget vestlige land ikke kan få lov til at mene at en religiøs figur der giftede sig med en 6-årig pige er pædofil, så får vesterlændinge ikke lov til at være en del af sin egen kultur. I vores kultur – i vestlig kultur – er en mand der giftede/gifter sig med en 6-årig pige og har seksual omgang med hende, når hun er 9 år, en pædofil person. Det er udemokratisk og religiøst og kulturelt tyranni at forhindre vesterlændinge i at snakke og vurdere ud fra egen kulturs værdier og tolkninger samt termer. Det er derfor godt at se at der nu er italienere der holder på sin ret til at tolke ud fra egne forudsætninger og kultur.

  • JensH

    Angående artiklen om “Multi-faith” cemetery, så må jeg igen-igen spørge om hvor længe Briterne har i sinde at finde sig i dette vanvid. Det hjælper dem jo desværre ingen ting at stemme på de Konservative i 2010, da de er lige dhimmi-agtige som New Labour.

  • En ny “Multi-faith cemetery” med et område “reserved for Muslims who are buried in shrouds at a depth of 6ft and on their side facing Mecca.”

    Ja det giver sørme god mening !

  • Emeritus

    ‘…Hør også denne lydoptagelse fra Greater Kileen, Texas, af en lokal muslim fra Hasans trossamfund. ‘Patriotisme’ – over for ummaen, vel at mærke. Manden afviser under nogen omstændigheder at fordømme majoren. Nå, men BBC understreger at han repræsenterer et mindretals opfattelse, så der kan vel ikke være noget at være bekymret for? Endelig: Kostelig humor på Fox News fra 2007, hvor mediernes uvillighed til at sætte de rigtige ord på sager som denne spiddes (LFPC)…’

    Jeg hæfter mig ved ordet ‘patriotisme’ i dette citat. Det skrevne ord er vigtigt, men… kan bruges af hvemsomhelst. Professor i statskundskab, Københavns Universitet, Peter Nedergaard bruger det samme ord i en artikel i dagens JP. Her søger han meget interessant IKKE universalisme, men nogen, der til enhver tid vil forsvare de overordnede interesser for det fædreland, som vi nulevende danskere (og efterkommerne af os) nu engang lever i. Han siger videre: “Man behøver ikke være født i Danmark for at være dansker og dansk patriot” Og så citerer han: “Fædrenelandet betyder Menneskene, med hvilke vi som borgere er forenede, og ikke dennem blandt hvilke vi først saae Dagens lys,”. Citatet er fra 1759 skrevet af Tyge Rothe. Han diskriminerer på den humane måde.

    Kan det undre, at jeg i langt højere grad føler et åndsfællesskab med Peter Nedergaards opfattelse af ordet, patriotisme og dets indhold end med Hasans umma-tænkning ovre i Texas?

    For min egen del kan jeg uden at bryde Peter Nedergaards diskriminerende logik om kriteriet for at være dansker tilføje et …på den anden side: Man er ikke nødvendigvis dansker eller dansk patriot, blot fordi man er født i Danmark.

    Det er denne nødvendige diskrimination, vulgær-globalister og universalister ikke magter. Det er totalitet eller intet. Til begavelse hører evnen til diskrimination.

    Tag et begreb som solidaritet. Det kan ikke stå alene. Ordet SOLIDARITET forudsætter diskrimination. Som funktionær eller arbejder kan du være solidarisk med dine arbejdskammerater men ikke SAMTIDIG være solidarisk med din arbejdsgiver. Til gengæld kan du være loyal over for ham og loyalt overholde indgåede aftaler med ham. På den måde bliver man man en del af det fællesskab. Vil man ikke acceptere spillereglerne, er man ikke en del af fællesskabet.

    Mod en moderne patriotisme
    http://jp.dk/opinion/

    Med venlig hilsen

    • Mette

      Emeritus.

      Jeg kan ikke forestille mig, at du går ind for Thyge Rothes idéer, når det kommer til stykket. .

      Thyge Rothes far var tysk og kom fra en velsitueret embedsmandsfamilie i Halle, han var oprindeligt jurist men kom ind i den danske hær. Da der på den tid var fred og derfor få avancementsmuligheder for officerer, gik han “skørtevejen” og sled først to koner op, som var døtre af jyske godsejere. Jeg har læst den del af denne fars memoirer, som efterkommere har villet offentliggøre, og jeg bryder mig ikke om ham. Han hed Carl Adolph. Thyge Rothe var af andet ægteskab og en lærd teolog men kendt for at have to sider. Han støttede, at landet skulle være frit og åbent, så at alle kunne slå sig ned i det, og han mente – meget naivt – at der ville opstå en fælles patriotisme.

      Han blev hidsigt imødegået af sin halvbror Caspar Peter, der var vokset op hos bedsteforældrene i Thy. Mormoderen var en borgmesterdatter fra Aarhus og havde boet i den borgmestergård, der i dag er opført i Den gamle by. Casper Peter hørte til et af de første kuld af jurister, der blev uddannet i Danmark, og han var en vild krabat og national på en helt anden måde, der ramte tidens danske tone. Den blev også slået an i flere af hans satiriske pamfletter, fx om det snobbede i, at den danske hær blev kommanderet på fransk.

      En nordmand E. Hagerup skrev en pamflet, som helt vendte bøtten. Thyge Rothe mistede successivt sine stillinger og forblev upopulær, mens de nationale fik gennemført loven om indfødsretten, som sikrede landets egne børn førsteret til embeder fremfor de mange udlændinge, der havde haft kongernes gunst – især tyskere – og sat sig på magten.

      Der findes nogle lange debatindlæg om det emne under Peter Nedergaards oplæg. Han er professor med speciale i EU og pro EU. Jeg tror heller ikke på en ny patriotisme uden andre samlende egenskaber end fælles økonomisk fremgang. Jeg tror, at fælles sprog og myte er væsentlig, omend andre kan få del i den. Jeg tror helt sikkert ikke på fælles patriotisme i parallelsamfund, og dem havde man på Thyge Rothes tid, da dansk sprog og kultur var på lavpunktet. Men han er svær at blive klog på, det indrømmer jeg.

  • Det er godt nok imponerende der ikke er en der “backlashér” denne konvertit , og hvor er det sørgeligt så mange sorte der tager en had folder med på vejen . .

  • Peter Buch

    Med min farmors fødenavn Clara Sigrid Elise Lüttichau Knuth og hendes mors navn Lorch, set oprindende i Flensborg og farfars far der kom fra Skåne er det svært ikke at ville lade dem være danske.
    Farmor og farfar altså, farmors forfædre tog som indvandrede fra Tysklands daværende område givet embeder og gods fra danske.
    http://www.denstoredanske.dk/index.php?title=Samfund%2C_jura_og_politi k/Diverse_historie/Nordiske_sl%C3%A6gter/L%C3%BCttichau
    http://www.denstoredanske.dk/index.php?title=Samfund%2C_jura_og_politi k/Diverse_historie/Nordiske_sl%C3%A6gter/Knuth
    http://www.melchiorlorck.com/?page_id=40
    Om farmors mors gren er ud af den samme Lorck – familie som Melchiors ved jeg ikke pt. men bogen lyder ganske interessant…

  • Peter Buch

    Lorck med k skal der stå, begge steder. Og det er ikke samme Lorck familje-gren som Melchoirs.