14
dec
Seneste opdatering: 15/12-09 kl. 1950
26 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Lørdag var Overrabiner Bent Lexner i Deadline for at sige – “minaret -nej kan skade jøderne.” Var meningen, at hvis man nægter muslimer noget, bliver de ubehagelige over for  jøderne ? Er de ikke det allerede ?  Jeg er stadig usikker på, hvad Lexner ville sige, men han følger formentlig også med i situationen i London, Paris og ikke mindst Malmø, hvor den jødiske udvandring er i gang. Forleden aften blev en pæredansk, ikke jødisk Nørrebro-borger, – en vens bror -, standset på Kapelvej af to arabiske anden g ér og spurgt: “Er du jøde?” Han svarede nej. Heldigvis de troede på ham og heldigvis “så han ikke ud som en jøde,” faktisk så lidt som tænkes kan. Sådan er forholdene blevet, mon det var dem Lexner ville ind på ? Jeg tænker, hvordan bliver der på Kapelvej, hvis Israel angriber Irans atomanlæg, og om et par minareter vil gøre fra eller til ? Ville Pundiks moské i 2006 have gjort ? Er der overhovedet nogen måde at tilfredsstille visse  typers jødehad på, vil man kunne dræne deres arsenal af påskud, som Lexners forgænger i sin modne alder stadig synes at tro ?

ScreenShot001

Yep, this was an actual event on Facebook. To their credit, Facebook administrators have now removed the event, but the Jewish Internet Defense Force (JIDF) has a screencap and full lists of the “confirmed guests” and those who were “maybe attending.” They’ve published their names to ensure that college admissions offices and future employers can Google them and find their connection to this despicable display of anti-Semitism.JIDF points out that Arab and Muslim names abound in the ranks of this event’s supporters. I’ve also noted that many of them are attending schools in Western countries (particularly Australia and the United Kingdom). “International Punch a Jew in the Face Day”, “International Punch a Jew In The Face Day” Event Launched on Facebook.

Skæbnesvanger tillid

Storbritannien vågnede en dag og opdagede at deres land var forandret for altid som en konsekvens af gedulgte ønsker hos Labourregeringen om at ‘tvære oppositionens næser rundt i mangfoldighed’. Herhjemme har der i efterhånden flere år bølget en debat om Danmarks Statistiks kriterier for at regne folk for hhv. indvandrere, efterkommere eller danskere. Hvad dette handler om er – selvfølgelig – det nuværende og det fremskrevne antal muslimer i landet. Hverken mere eller mindre.

Eventuelle beslutninger på dette grundlag er formentlig allerede på nuværende tidspunkt hinsides dansk suverænitet, men alting begynder med dette tal. Er Danmarks Statistik underlagt interesser der ligner Labours – og dette kan næppe længere siges nødvendigvis at være udtryk for konspirationsteoretisk tankegang – er spørgsmålet om deres opgørelsesmetoder af skæbnesvanger betydning. I værste fald vågner resten af Europa en dag op og indser at de er blevet ført bag lyset, og de ansvarlige forlængst borte eller mimrende på plejehjem, mætte af dage og af fuldfede pensionsordninger (LFPC).

728.000 borgere i Danmark vil i 2050 have en ikkevestlig baggrund.Det svarer til 12,1 procent af befolkningen og er næsten en fordobling i forhold til i dag, hvor 6,6 procent af den danske befolkning har en oprindelse fra et ikkevestligt land. Det fremgår af undersøgelsen Indvandrere i Danmark 2009, som Danmarks Statistik udgiver tirsdag. […] Hver sjette dansker er indvandrer i 2050

Bønnekald i Stockholm

‘Viel Geschrei’: Mon ikke man godt kan antage at dette bliver forløbet – højlydte protester og diverse unødig trætte af domstole i starten, men muezzinråbene vil ende med at blive hverdag for europæerne? 10-20 år, så er dén salamiskive skåret, en gang for alle.

Den muslimska församlingen i Botkyrka har ansökt om tillstånd att få utföra böneutrop.Församlingen vill ha böneutrop från minareten vid moskén i Fittja på fredagar. Det skriver Dagens Nyheter.Det här är första gången en muslimsk församling i Sverige ansöker om tillstånd, men hittills har församlingen inte fått något svar.Församling ansöker om böneutrop

Fittja moskéen har Europas højeste minaret på 32.5 meter. DN går stille med dørene, men én har læst papirudgaven:

Jo, artikeln verkar vara borttagen från nätupplagan. Med den fanns i papperstidningen, dels på DN:s förstasida med rubriken ”Sverige är det bästa landet för muslimer” och sedan på sid.6-7, där det bl.a. framgår att muslimerna i Botkyrka nu ansöker om att få ha böneutrop från minareten 5 gånger per dag varje fredag och med högtalare, samt att man även tycker att det är två krav som är ännu viktigare, nämligen att halalslakt skall tillåtas i Sverige samt att muslimer också måste kunna få ledigt från jobbet under de viktigaste muslimska högtiderna.

Moskéer og minareter er, hvis man undskylder os, flertrinsraketter: The huge rocket-shaped minaret outside London’s most famous mosque sparks row. Det er ikke første gang, Sverige har fået ros : Sverige är den bästa islamiska staten. SE også Belgium: Mosque asks to allow call to prayer.

Konflikt

Med Dilsa Demirbag-Sten, journalist, forfatter og kronikør, og Ozan Sunar, skribent, tidligare kulturchef på SVT. Historien om en længe bebudet  konflikt set overvejende fra moderationens og islams perspektiv, en kaminpassiar der ikke med ét ord berører den pris, Sverige må betale på gadeplan. Bemærk omtalen af “Eurabialitteraturen” min. 38, Bruce Bawer, Christopher Caldwell, Melanie Phillips, Mark Steyn og Robert Spencer. Første gang jeg hører de navne i svensk radio, de afvises da også blankt og bundtes sammen med amerikanske, kristne fundamentalister med familieværdier og abortmodstand. Alligevel er udsendelsen et symptom på en langsom, svensk medie-glasnost, tvunget af omstændighederne. Den er langsom på samme måde som man åbner en dør, uden at nogen hører det: Man presser med en fod  nederst, samtidigt med at man hiver i håndtaget lidt hårdere, så går den lydløst på klem, som enhver kratlusker med dårlig samvittighed ved. Det er ikke frivilligt, vi ved det godt.

Moskémotståndet i Sverige: En undersökning som nu sammanställs vid Surveyinstitutet vid Växjö universitet, visar att hälften ogillar islam. I en skala över uppskattning av religioner kommer kristendom först, sedan i fallande skala buddism, hinduism och judendom. På jumboplats finns islam. 40 procent i undersökningen vill begränsa byggnationen av moskéer. Idag finns det sex moskéer i hela landet. Det finns planer för fler, men varje gång möts projekten av motstånd och mer eller mindre grova prostester. Moskén i Malmö har fått utstå flera attacker; fönsterkrossning och rasistiskt klotter. 2003 sattes moskén i brand och två år senare upprepades det. Även moskén i Trollhättan har satts i brand. Hör om det svenska moskémotståndet över tid. SR Konflikt: Minareter, muslimer och misstänksamhet, min. 57:00

SR gentager myten om at det var “racister” der satte ild på Malmø Moskeen i 2003. Det er uvist, men sandsynligheden taler ikke for det, som vi flere gange har påvist. Endvidere mener SR nu, at der er seks større moskéer i Sverige. I 2005 mente SR at der var 14: Ifølge Sveriges Radios ekoredaktion fandtes der i år 2005 cirka 120 kældermoskéer i Sverige. Andre eksempler på store og større moskéer i Sverige er:

Trollhättans moské, Bellevuemoskén i Göteborg, Fittja moské i Botkyrka, Gävle moské,Imam-Ali moskén i Järfälla, Malmö moské, Skellefteå moske, Skövde moské, Stockholms moské, Trollhättans moské ,Uppsala moské, Umeå moské ,Västerås moské , Örebro moské .

Europas pæne og ikke så pæne jødehadere

[…] Now, why did I refer to Richard Ingrams as a “Jew-avoidance champion” a moment ago? Well, in the 2007 documentary Kike Like Me, director Jamie Kastner notes that Ingrams felt ill-disposed towards opening letters addressed to him at the Observer if the name on the envelope looked Jewish. And before bloggers accuse me of being obsessed with anti-Semitism, please note that in the Jewish Chronicle of November 25, Jonathan Hoffman of the Zionist Federation UK, with whom I appeared on the terrifying hate-Israel fest on Press TV in London on June 12, describes Ingrams as “vile.”

This brings me to the second Jew-hatred event of the month, which Ingrams thinks is long overdue. In the Independent of November 22, Sir Oliver Miles, the former British ambassador to Libya (Melanie Phillips refers to his ilk as the camel corps), makes the staggering assertion that two Jews with obvious pro-Israeli leanings, Sir Martin Gilbert and Sir Lawrence Freedman, should not have been selected to serve on the Iraq inquiry panel. He says, “Both Gilbert and Freedman are Jewish, and Gilbert at least has a record of active support for Zionism. Such facts are not usually mentioned in the mainstream British and American media.” Well, Sir Oliver, inasmuch as these two men are prolific and quite brilliant historians of international repute, one doubts the media are fixating on their Jewishness but rather on the excellence of their acclaimed work. […] British Media Ramp Up the Jew-Baiting

A Muslim man attacked a Chabad rabbi Saturday night as he was conducting the annual ceremony to light the public Chanukah menorah in Stefenfaltz Square in the city of Vienna, Austria. The attacker hurled himself at Rabbi Dov Gruzman, principal of the city’s Jewish school run by the Chabad-Lubavitch Chassidic movement, and began punching him, a local resident told Arutz Sheva.

As the rabbi tried to hold off his attacker, the Muslim suddenly bit his victim, severing part of his finger in the process. […] Chabad Rabbi Attacked in Vienna

JP maner til besindelse med hensyn til shoppingrejser med fly

Men ikke overraskende handler det om risikoen for at sidde med en kold rumpe og vente på at British Airways aflyser deres strejke. Ekstrem luksus som shoppingture pr. jetfly er kun et meget synligt bevis på afgrunden mellem fromt klimagøgl som kolporteres i medierne, og så den livsstil ikke mange af os frivilligt giver afkald på. Men hvis de samme medier ikke engang kan finde ud af at vinkle denne historie i samklang med konferencens ånd, hvad siger det så om det overtalelsesarbejde der forestår? (LFPC)

Kabinepersonalet i British Airways varsler en strejke, der vil skabe kaos for passagererne i julen og til nytår. […] Tænk dig om inden du tager til London i julen

Wilders er ingen Sokrates…
men retssagen mod ham er den samme, skriver Mikael Jalving idag. Interviewet fra hollandsk TV fra forleden er kommet  online med engelske undertekster, så kan man selv bedømme. Wilders kommer ind på retssagen i video 3. Teksten er lille, se i helskærm:


Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Ole Madsen

    Samtidig med at vores ytringsfrihed begrænses, burde vi måske også begrænse religionsfriheden.

    • Jeg er enig. Men ikke religionsfriheden bredt set. Kun de fjendtlige, umenneskelige religioner skal have begrænset deres. Nogle af dem, der ikke er naturligt hjemmehørende i Danmark – som det danske folk ikke har nogen historisk tilknytning til. Og mener ikke hinduisme eller buddhisme. De kan godt være i fred med andre….

  • Liva

    “Den muslimska församlingen i Botkyrka har ansökt om tillstånd att få utföra böneutrop..” De religiøse krav i det offentlige rum stopper aldrig, vel? Endnu et godt argument for ikke at bygge stormoskeer og minareter i Danmark.

  • Robin_Shadowes

    Just nu nöjer dom sig med böne-utrop enbart på fredagar men det är bara listig taktik från muslimernas sida. I slutändan är det tänkt att det skall ske fem gånger om dagen, sju dagar i veckan, 365 dagar om året ad infinitum. Man bara tar det ett steg i taget istället.

  • Pk

    Bønne-udråb , ja og mere ; var i en lille landsby i Malyasia med en STOR og ny moske.
    Hvad hører vi fra moskeen? Oplæsning. Der er ganske almindeligt fik een at vide.
    Ja , glæden ved islam er stor.
    Det glade budskab skal predes.
    Men hvad kan vi stille op? Når nu Fru Auken ønsker at Danmark skal være muslimsk.

  • HelgeD-H

    Får man først for alvor moskéer med høje minareter, får Danerne islamiske magtbastioner for evigt.
    For islamerne er det helligbrøde i det hele taget at rive moskéer ned, samtidig med at det er en dyd for
    muslimerne at rive kirker og klostre ned når de kan komme afsted med det -for det er tilladt af Allah
    at være umenneskelige mod ikke-muslimer.
    Det første bud tages bogstaveligt af “dem” : Du må ikke have andre guder end mig !
    Jeg kan forestille mig at kirken i min by bliver jævnet med jorden i 1453 A.H.

    • Apologeterne har ikke den fjerneste anelse om hvilke kræfter de lukker op for. Alle disse tiltag er irreversible, som du også fremfører. Deres europæiske enablers forestiller sig tydeligvis slet ikke at dette kan blive problematisk – i deres argumentation indgår der ingen forklaring på hvorfor det ikke kan gå galt – dette er bare implicit for dem. Jeg går nærmest i en kronisk choktilstand over den lallende ureflekterede optimisme der gennemsyrer alt, og som man ikke kan trænge igennem.

  • Jeg tvivler stærkt på at islam er et anerkendt trossamfund, og at der eksisterer minareter i Sverige om 20 år.

  • JensH

    @LFPC

    “I værste fald vågner resten af Europa op og indser at de er blevet ført bag lyset, og de ansvarlige forlængst borte eller mimrende på plejehjem, mætte af dage og fuldfede pensionsordninger (LFPC).”

    Ikkehelt forstået. Mener du ikke:

    ” værste fald vågner resten af Europa FØRST op og indser at de er blevet ført bag lyset, og (på et tidspunkt hvor) de ansvarlige forlængst borte eller mimrende på plejehjem, mætte af dage og fuldfede pensionsordninger (LFPC).”

    • Jo, du har ret. ‘Først’ regnede jeg for underforstået.

  • JensH

    @LFPC

    okay, tak. Desværre tror jeg du får ret. Når Europas befolkninger endelig en dag vågner op, så vil det være for sent i forhold til at stille de ansvarlige til ansvar for deres vanvittige politik. De ansvarlige vil til den tid være enten døde eller sidde senile på et plejehjem. Og det er virkelig noget der ærgrer mig i en grad jeg ikke kan beskrive på en blog. Alene tanken om, at en fyr som Gammeltoft-Hansen kan få lov at sejle igennem det hele på 1. klasse, samtidig med han har smadret et ukendt antal knap så priviligerede landsmænds liv, er for mig en næsten utålelig tanke. Jeg ville med glæde have set ham i det mindste sidde og svede ved en eller anden høringsdomstol nedsat af et Folketing, der har en helt anderledes (ansvarlig) sammensætning end det lallegalde Folketing Gammeltoft-Hansen var vant til ’snøre om sin lillefinger’ i hans velmagtsdage.

    • Man hører undertiden løse rygter om forskellige centralt placerede personer der i dag med forfærdelse indser hvad de har lukket op for. På et tidspunkt må nogle af disse formentlig stå offentligt frem. Jeg har det s’gu heller ikke specielt sjovt med at jeg stemte SF i flere år.

  • JensH

    @LFPC

    “På et tidspunkt må nogle af disse formentlig stå offentligt frem. Jeg har det s’gu heller ikke specielt sjovt med at jeg stemte SF i flere år.”

    Jeg har selv gået igennem nogenlunde den samme ‘proces’, bortset fra at jeg ikke har stemt på SF. Men indtil omkring 200-2003 interesserede udlændingepolitk mig ganske enkelt ikke. Jeg interesserede mig hovedsagligt for økonomisk politik samt forsvars- og udenrigspolitik, og var faktisk irriteret over, (ja, i valgkampen 2001 rasende over), at udlændingespørgsmålet ‘fyldte så meget’ i den offentlige/politiske debat herhjemme. Emnet udlændingepolitik rangerede for mig på linje med områder som miljø- og kulturpolitik. Når jeg skulle tage stilling til udlændingespørgsmålet indtog jeg altid den ‘mindst kontroversielle’ holdning, hvilket vil sige den politisk korrekte. Ikke fordi jeg nogen ’stærke’ følelser på området, men mere fordi ‘humanisterne’ blev så ophidsede hvis de stødte på en ikke-politisk korrekt holdning, og så kunne man virkelig ryge ud i en diskussion, der kunne vare hele festen/middagen. D.v.s. jeg indtog ‘den nemme’ holdning grundet manglende interesse for emnet, og det er sandt for dyden noget jeg fortryder bitteligt idag. Hvade jeg og mange andre dog bare været opmærksomme lang tid før, så kunne ’skredet’ ved valget i 2001 have kommet lang tid før. Istedet sidder det Danske samfund med nogle stort set uløselige ‘integrations-problemer’, som kun vil vokse i løbet af de næste bare 5-10 år, hvor der er nogle store årgange af ‘ikke-vestlige’ unge som kommer i ‘lømmelalderen’.

  • Så er der friske tal på indvandrer demografi – dem der begynder med M – det usigelige¨- føder sjovt nok ikke færre børn og nærmer sig vores mønster;

    http://logisksnit.blogspot.com/2009/12/muslimer-fder-frre-brn-relativt -set.html

  • Har fundet denne nyhed fra i dag, som jeg tænkte I burde læse i sin helhed. Følgende er et let sammendrag. Det blive interessant hvad det ender med:

    http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=H02JM4VV

    Fatih-moskeen i Beringen, provinsen Limburg i Flandern, er en af de få belgiske moskeer med minaret. De har søgt om at kalde til bøn via højttalere. Rådmændene i Beringen træffer en beslutning i denne uge.

    Moskeens formand Yilmaz Centurk vil ikke udtale andet end at han bekræfter der foreligger en ansøgning.

    Selahattin Koçak, rådmand for det socialdemokratiske parti SP.A, siger:

    – “Jeg håber at hele rådmandskollegiet kan træffe en enig beslutning i denne uge. Indtil da vil jeg ikke give nogen kommentar, men jeg tror De kan gætte min holdning.” …

    Borgmesteren, som er fra de kristelige demokrater, har ikke besluttet sig, men udtaler at man undersøger sagen hos højere myndigheder. (Hvilket vel betyder at man giver tilladelse, med mindre noget taler imod).

    Et menigt byrådsmedlem fra det liberale parti har tilsyneladende ikke hørt om sagen før og mener det går lidt for vidt. Han tror den muslimske menighed vil skabe sensation og afvente hvordan de politiske organer reagerer.

    Et byrådsmedlem fra det nationalkonservative Vlaams Belang ser det som et tegn på radikalisering:

    – “Det er en provokation, og hvis bystyret godkender det, vil jeg provokere tilbage ved at kræve minareterne revet ned.”

    Det er dog ikke det første tilfælde i Belgien, da en muezzin i Genk allerede kalder til bøn (det fremgår ikke om det er med/uden højttaler). Borgmesteren (kristelig demokrat) siger:

    – “De er naturligvis underkastet samme regler for lydniveauet som kirkeklokker. Moskeerne kalder til bøn fem gange daglig, men om morgenen gør de det helt lavt. Det er egentlig rent symbolsk. I samarbejde med bystyret overvejer muslimerne dog et sms-bønnekald.”

    Jozef de Witte, chef for Center for lige muligheder og bekæmpelse af racisme, håber at bystyret godkender ansøgningen:

    – “Klokkeringning er den samme type religionsytring, og ifølge grundloven er der religionsfrihed. Jeg håber bystyret tænker efter et par gange, for et forbud mod muezzinen betyder at vi beskærer vore egne friheder.”

    (Jozef de Witte og hans statslige center udgør en meget magtfuld statslig institution i Belgien. Man kan indberette alskens overgreb anonymt, og centeret er nærmest både politi, inkvisition og domstol i ét. Hvis muslimerne får afslag på at kalde til bøn, så er det oplagt at sagen går videre til Jozef de Witte).

    Hos det flamske moske-råd mener man derimod ikke at bønnekald fra minareter er en “prioritet”, da man i Flandern for det meste kalder til bøn indendørs, og man vil ikke genere de omkringboende.

  • Gunnar Biering

    LFPC, JensH,

    Kan I forklare, hvad der til sidst fik jer til at se problemerne? Det kan måske give en ide om, hvad der skal til for at få nogle af dem, der stadig ikke har set dem, til nu at vågne op.

    Selv tror jeg, at det ofte er, fordi mange mennesker ikke har sans for tidsdimensionen, dynamikken i problemerne. De tror, at tingene ikke ændrer sig, at det ikke bliver værre, og “det går jo nogenlunde.”

    I modsætning til en demograf som P.C. Matthiesen, der er vant til at regne “på langs” af generationer, og som helt neutralt i årtier talte om indvandringens størrelse og akkumulation, selvsagt uden politisk respons.

    • Rigtigt godt spørgsmål, som nok ville kræve længere overvejelse og tid end en kommentar. Jeg vil for mit vedkommende nok hævde at det langt hen ad vejen drejer sig om ændret fokus og ændret læggen vægt. Mange af mine nuværende holdninger har ligget mere eller mindre udtalte eller erkendte, men helt fremmede har de ikke nødvendigvis været. Dette kan jeg faktisk konstatere når jeg tænker på hvad jeg mente i forhold til bestemte veldaterede begivenheder: Jeg var f. eks. meget, meget indædt på Salman Rushdies side da fatwaen ramte ham – hvilket harmonerer med mit nuværende jeg – men jeg skænkede det på den anden side ikke en tanke, at han var offer for noget generelt antidemokratisk og totalitært i islam. Jeg stillede slet ikke spørgsmålet, jeg antog bare at der var ekstremister, og der var moderate. Punktum.

      Det var faktisk først efter Muhammedkrisen at jeg begyndte at sætte mig ind i den slags ting, altså for bare fire år siden. På dette tidspunkt havde jeg stemt borgerligt i nogle år, men på dette punkt havde jeg ikke følt behovet for justeringer. Jeg fandt ud af at den antagede moderate islam er et fata morgana.

      Så kigger man nærmere efter er det en masse forskellige erkendelser. Måske har jeg været hjulpet på vej af at tidsånden skiftede, og det blev sværere at opretholde den primitive dæmonisering af DF, og lettere at indrømme når man var enig med dem. Jeg kan huske at jeg tit læste læserbreve der udtrykte tingene klarere og mere bramfrit end i de pæne avisartikler, og gradvist erkendte jeg at jeg faktisk var enig. Det var noget med både at indrømme det for sig selv, og at stå ved det udadtil – ikke nødvendigvist sammenfaldende.

      Det gik også gradvist op for mig at venstrefløjen bare ikke kunne nosse sig sammen til at tage klar afstand fra noget vedrørende de ædle vilde, og det begyndte at irritere mig mere og mere. Jeg tror i denne forbindelse et vendepunkt, en aha-oplevelse, var da Arne Hardis i WA skrev om Helle Degn der havde reageret på 9/11 med at ‘nu ville hun give sig til at lære arabisk for at forstå dem’. Hardis spurgte så i sin kommentar noget med ‘hvorfor kan hun ikke bare blive vred?’ Dén gav mig noget at tænke over, selv om det var så oplagt.

      Ikke fordi min egen historie er noget særligt, det er nok snarere noget mange kan nikke genkendende til. Man lever med nogle antagelser, og efter en periode med kognitiv dissonans kommer der bevægelse, hvis man ellers er åben og reflekterende. Andre, som Tøger-segmentet, graver sig indædt ned i fordums idealer, og magter ikke at konfrontere den kognitive dissonans og det nødvendige selvopgør.

      Nogen burde forske i netop dette område, men problemet er selvfølgelig, at de akademiske fag der skulle stå for det hører til de allermest forskansede og medløberiske.

  • JensH

    @Gunnar Biering

    “Kan I forklare, hvad der til sidst fik jer til at se problemerne? ”

    For mit vedkommende var det, at 2001-valget jo nærmset ‘tvang’ mig til at interessere mig bare en smule for emnet, nu hvor det jo var et spørgsmål der kunne skabe jordskredsvalg. Så (surmulende) begyndte jeg at læse de artikler om emnet, som jeg tidligere bare havde bladret forbi når jeg læste avis. Jeg fulgte også med på TV og radio, og jeg begyndte langsomt men sikert at komme i skred. Men det var først da jeg fandt blogs som Uriasposten og Snaphanen jeg for alvor ændrede holdning. Jge havde deltaget lidt i net-debatterne inde på Politken, DR osv. og der var en derinde der linkede til Uriasposten. Men også Lars Olsens bog om “Det delte Danmark” gjorde et stort indtryl på mig. Lars Olsen er egentlig Sosse og ville vel herinde blive set som værende meget politisk korrekt, men hans beskrivelse af multikulturalismen på Nørrebro fik mig virkelig til at spærre øjenne op. Jeg tror ikke bogen ville gøre noget større indtryk på mig idag, men for en fire-fem år siden gjorde den.

  • Gunnar Biering

    > JensH, du oplyser:
    “For mit vedkommende var det, at 2001-valget jo nærmset ‘tvang’ mig til at interessere mig bare en smule for emnet, nu hvor det jo var et spørgsmål der kunne skabe jordskredsvalg. Så (surmulende) begyndte jeg at læse de artikler…”

    Øv, ud fra din historie er der ikke meget håb. Indvandringspolitikken har jo været helt central i de sidste 10 år, så alle må have hørt om sagerne og haft mulighed for at læse nærmere osv.
    Man må antage, at de mange borgerlige/midtervælgere, der stadig er ret ligeglade, er dem, der har deres hverdag på det tørre. Og problemerne for deres børn i skoler og natteliv har de bare vænnet sig til. Og de tror ikke på, at det bare bliver værre, ihvertfald hvis der ikke er nogen (DF) til at holde fast i regeringen.
    Men jeg har nu på fornemmelsen – og Gallup underbygger det – at DF er langsomt voksende, især blandt de unge.

  • Gunnar Biering

    > LFPC
    Ja, det er et enormt omfattende spørgsmål.
    Og det er mangesidet, og indvandringsfortalernes argumenter muterer som en influenzavirus, når man konfronterer dem.

    Flygtningeargumentet er dog en genganger. Tøger-segmentet mener nu som for 30 år siden, at alle, der siger de er flygtninge, også er det, og de skal selv bestemme, hvor de skal slå sig ned.
    Andre nægter hårdnakket, at indvandrere (dvs muslimer) statistisk er mere kriminelle end andre (iøvrigt synd for de hæderlige muslimer, men det er deres kriminelle trosfællers skyld). Jeg har fået at vide, at bilafbrændinger, overfald på ældre osv udelukkende skyldes sociale forhold, og at de altid er forekommet i belastede kvarterer – hvilket jeg mener er rent selvbedrag at påstå. Denne type indvandringsfortalere oplever ikke nogen kognitiv dissonans! De skaber selv virkeligheden inde i deres egne hoveder! Det gælder vel iøvrigt også Tøger?
    Endelig er der vel nogle, der simpelt hen ikke gider interessere sig for vanskelige sager? Dem, der ikke engang gider ringe 112, hvis de ser nogen i nød? Eller som tænker mere på deres karriere – OverDanmark og OverEuropa gider ikke have ballademagere…

  • JensH

    @Gunnar Berring

    “Og problemerne for deres børn i skoler og natteliv har de bare vænnet sig til.”

    Disse borgerlige du her omtaler bor stadig i pæne ‘hvide’ paracelhus-kvarterer, og sender deres børn på velfungerende lokale ‘hvide’ skoler. Hvis der endelig skulle komme ikke-vestlige børn i den nærmeste Folkeskole, så sender de poderne på privatskole. Hvad angår fest og farver, så er der igen ingen af ‘de utilpassede unge’ der hærger i netop deres bydel, (eller der hvor poderne går til ungdomsfester), og er der endelig det, bliver der lynhurtigt ‘oprustet’ mht. til vagter fra private vagtselskaber. Kort sagt, vi taler her om ressource-stræke mennesker, som endnu ikke har mærket til konsekvenserne af det multikultuelle samfund, med mindre de som enekeltpersoner ved et uheld har været på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Som ‘klasse’ lver de i lykkelig uveidenhed om den pris knap så priviligerede Danskere dagligt må betale for elitens dårskab.

  • Broholm (ordblind)

    Nu når i snakker om at se lyset, mon så ikke vi alle her har været “typisk danske”, nemlig at vi nok har set problemet, men det var jo ikke pænt at tale dårligt om andre, så der skulle DF og det vilde 2001 valg til før vi så vores holdninger var ok.
    Jeg fik min oplevelse da jeg var soldat, men fortsatte med at være med i sosserne i 2 år mere, fordi det var vi i min familie, idag er mine forældre og jeg medlemmer i DF, hvilket min mor stadig høre for da hun forlod bestyrelsen i sosserne efter 10 år på posten. Men efter hun har kunne se vores lokale ghetto vokse hver dag og min far der blev udsat for gentagende trusler fordi han var aktiv i menighedsrådet, mens hendes parti snakkede om alt det positive og fantastiske ved indvandringen, fik hun nok. Derfor tror jeg at folk nok skal slå øjnene op, men det kræver at vi mange på div blogs viser at islamkritikker ikke kun er johnnys drenge eller voldsglade tosser, min egen far er stor tilhænger af urias, netop fordi at tonen er rigmelig og Kim sætter spot på de rigtige ting, desværre er han ikke til svensk derfor er han ikke herinde så ofte.

  • Maja Dacke

    Var glada att ni inte bor i Sverige – böneutropen beviljade och snart startar tvångskonvertering av svenskar till islam …

    Ta hem dansk trupp från Asien och placera i Skåne istället! Åtminstone vid fästena till Öresundsbron så … Danska soldater är väl de enda som kan försvara Östprovinsen numera sedan de svenska förbanden lagts ner och/eller förflyttats till Asien.

    Danmark försvara åtminstone ert eget land och förbered flyktingströmmen från Skåne – vi är snart på väg …

    • Liva

      Det er ekstremt hvis europæere skal tvangsindlægges til religiøs (sharia) bønneråb i gaderne. Jeg forstår godt din bekymring og protest.

  • Pingback: “International Punch a Jew in the Face Day” « From the Rust Belt()

  • JensH

    @Maja Dacke

    “och förbered flyktingströmmen från Skåne – vi är snart på väg …”

    Skånigerne skal være velkomne. Men har jeg ret når jeg siger, at Skåne er et af de områder i Sverige der er ‘hårdest ramt’ af multikulturen?? Jeg synes jeg for et par år siden så et kort over Sverige, hvor man havde plottet alle omkring 140 ghettoer ind med røde prikker, og såvidt jeg husker var hele Skåne på dette kort nærmest rødt. Så mage røde prikker havde man plotte ind. Har Skåne taget en uforholdsvis stor andel af tilstrømningen af ikke-vestlige ‘flygtninge’ og familiesammenførte???