22
jan
Seneste opdatering: 23/1-10 kl. 0214
41 kommentarer - Tryk for at kommentere!

ons 012

Kendt af mange turister, men ikke lige i går, som man kan se. Inden 1968 en parkeringsplads og en beskyttelsesbunker fra besættelsens tid af dem der er så mange af i København. I 1971 kom Søren Georg Jensens vandkunst i svensk granit til. Ellers er historien præget af Gråbrødreklostret og derefter Corfitz Ulfeldt og Leonora Christines gård. Efter deres fald stod skamstøtten over landsforrædderen der indtil 1842. Den står nu på Nationalmuseet “”Corfitz WF (Ulfeldt) forræderen/ Till Æwig Spott/ Skam og Skiendsel.” I baggrunden “det litterære Løvstræde” hvor  Andersen og Kierkgaards forlægger Reitzel holdt til. Gråbrødretorv.

Kunsten af vride hænder i takt

Vi har to adskilte sfærer: Virkelighedens verden, hvor barbariske skikke udøves verden over dagligt med belæg i ældgamle tekster og skikke, og med forståelse fra lovgivningens side i adskillige barbariske lande. Adskilt herfra har vi symbolernes verden, hvor ord bevæger sig rundt verbalt, med tryksværte og elektronisk. I en afgrænset delmængde af symbolsfæren eksisterer der mere eller mindre formulerede regler for graden af overensstemmelse mellem symbolerne og hvad disse refererer til (‘sign’ kontra ‘referent’). Pointen her er: Hvad disse regler forårsager af regulering internt i symbolverdenen (politisk korrekthed og almindelig dekorum) absolut ingen indflydelse har på de fænomener de refererer til i virkelighedens verden. På godt dansk: Virkeligheden forsvinder ikke ved at man udskammer dem der sætter ord på den. Med sådanne mentale abstraktioner kan man forsøge at holde næste lokale runde af det gøglende vestlige selvbedrag ud mellem to fingre, for sjælefredens skyld (LFPC).

Og nu giver Dansk Folkepartis mangeårige folketingsmedlem Jesper Langballe sin fulde støtte til Lars Hedegaard. […] Det sker i et læserbrev i Berlingske Tidende, hvor Langballe går endnu længere i sine beskyldninger mod muslimer. »Selvfølgelig skulle Lars Hedegaard ikke have sagt, at der er muslimske fædre, der voldtager deres døtre, når sandheden i stedet synes at være, at de nøjes med at slå døtrene ihjel (de såkaldte æresdrab) – og i øvrigt vender det blinde øje til onklers voldtægt,« skriver Jesper Langballe i indlægget. […]

»Det er forstemmende og sørgeligt, at man kan sætte sig ned og udtrykke sig sådan på skrift. Jeg er rimelig forfærdet over, at man kan have sådan en holdning, det er et nyt lavpunkt i debatten,« siger Sass Larsen til avisen.[…]

»Jeg forstår godt, hvis de indvandrere, som er kommet hertil og har integreret sig godt, får en mærkelig smag i munden. Det kammer over,« siger [Henriette] Kjær. […] »Han bekræfter, at man ikke skal være så bange for Dansk Folkeparti, for de radikaliserer sig selv så meget, at de bliver uinteressante,« siger Vesselbo […] Langballe: Muslimske fædre dræber døtre, Jesper Langballe: Islams formørkede kvindesyn. Mediemøllen kører: Dette handler om ordvalg hos en af de spedalske DF’ere – Atlas Shrugs vælger i modsætning hertil at sætte ansigter på ofrene for æresdrab: Honor Killing: Islam’s Gruesome Gallery

Gigantsvindel: Klanmentalitet og loyalitet i Norge

To centrale must-reads fra Norge, den største svindel i landet historie begået af “velintegrerede pakistanere”, der har været i landet i 40 år

Svindel uten grenser er den talende boktittelen på historien om den mest systematiske svindelen av den norske velferdsstaten som noensinne er avdekket, ført i pennen av journalistene Kjetil Sæter og Einar Haakaas. Vi snakker om 2 500 drosjeeiere og sjåfører som unndro 625 millioner kroner i beskatning, samtidig som 600 av dem hadde sugerøret dypt ned i felleskassa og hentet ut over 100 millioner kroner i trygd.

Tre av fire av de 2 500 eierne og sjåførene har pakistansk bakgrunn. Går vi til Oslo kommunes befolkningsstatistikk fra 1.januar 2006, bodde det 19 751 personer med pakistansk bakgrunn i Oslo. I aldersgruppen 20 – 66 år var antallet 11 855 personer. Nå er det slik at kvinnelige sjåfører med pakistansk opphav finnes det kanskje én av i Oslo, altså betyr dette at rundt 6 000 menn med pakistansk opphav bodde i Oslo i den aktuelle perioden. Regnestykket blir som følger: tre av fire av 2 500 personer, er 1850 personer. Altså betyr dette at av 6 000 personer, jukset 1850, som tilsvarer nesten hver tredje mann i arbeidsfør alder. Dette betyr at ”hadde vi alle vært en pakistaner i Norge”, hadde staten kollapset i rekordfart.

Med den ene hånda gjemmer man altså bort penger fra felleskassa, mens med den andre hånda stjeler man fra den samme kassa. Et mer eklatant eksempel på null lojalitet og forakt for vårt velferdssystem i en gruppe finnes ikke. Her er det kanskje på sin plass å minne om SV-leder Kristin Halvorsens ord fra talerstol i Little Norway i Pakistan under valgkampen i 2005: ”takk for all den blod, svette og tårer dere har brukt for å bygge opp Norge.” ……”Denne pakistanske mentaliteten er ren mafiamentalitet. Forfatteren avdekker en systematisk multikriminalitet – der det eneste som gjelder er å sikre seg og sine, som om vi var midt i en jordskjelvskatastrofe som Haiti.” Nesten en av tre pakistanere jukset, Drosjesvindelen – handler om noe mer.

Rule obsessed Britannia

Labour has created 4,300 new crimes since taking power – including a ban on swimming in the wreck of the Titanic and on the sale of game birds shot on a Sunday.

Gordon Brown has been the worst offender in this unprecedented ‘legislative splurge’, with his Government creating new offences at the rate of 33 a month. Under Tony Blair, Labour invented 27 new ways of criminalising the public every month.

The ‘crimes’ range from swimming in the hull of the Titanic without the permission of a Cabinet Minister to ‘disturbing a pack of eggs’ when instructed not to by an authorised officer.

In total, between 1997 and 2009, 4,289 new criminal offences were created – approximately one for every day ministers have been in office. It is twice the rate at which new crimes were created under the last Tory administration. They include offences – such as carrying out a nuclear explosion – which could easily be covered by existing laws. […] Labour is dreaming up 33 new crimes a month… including barring you from swimming into the Titanic

Befolkningens retssikkerhed har førsteprioritet – i Kenya

Kenya has attempted to deport controversial Jamaican Muslim preacher Abdullah al-Faisal for a second time in two weeks, a court has been told. The government was ordered to produce Faisal, but state counsel Edwin Okello said: “The subject is no longer within the court’s jurisdiction.” Mr Okello said the cleric, convicted in the UK for soliciting murder of Jews and Hindus, was heading for Jamaica. […] Kenya ‘Expels Jamaican Hate-Cleric Faisal Again

“No, it´s not about Islam”

Muslim police officers have rebelled openly against the Government’s anti-terrorism strategy, warning that it is an “affront to British values” which threatens to trigger ethnic unrest. The National Association of Muslim Police (NAMP) claimed that ministers were wrong to blame Islam for being the “driver” behind recent terrorist attacks.

The officers told MPs that Muslims were being “stigmatised” by the Government’s attempts to tackle terrorism, which was adding to “hatred” against entire communities.

In an analysis of the Prevent strategy, which is a set of policies designed to stop radicalisation, the organisation claimed: “The strategies of Prevent were historically focused on so-called Islamist extremism.
“This has subjected the biggest black and ethnic minority community, and second biggest faith group, in an unprecedented manner, stigmatising them in the process.

But the NAMP claimed the policies had led to “hatred against Muslims” which “has grown to a level that defies all logic and is an affront to British values”. The organisation said Prevent should focus on confronting far-Right extremists such as the BNP.

The memorandum warned that Muslims were subjected to “daily abuse” due to the strategy. “We must not diminish our British values further by continuing to allow such behaviour and polices to continue unchecked,” it added.

The Muslim officers believe the Government is wrong to blame Islam as the main driver of terrorist activity.

Research by “those convicted of terrorism acts shows Islam was not, and is not, a real driver but all our strategy seem to focus on is this un-evidenced view of Islam being the driver,” they said.Muslim police say Islam not to blame for terror attacks,

Douglas Murray  The Government should ignore the National Association of Muslim Police.

National Association of Muslim Police, Salman Rushdie  nov. 2001: Yes, This Is About Islam.

Lørdag mødes hundreder af imamer og scholars i Birmingham for at tale om “The soaring anti-Muslim violence “, der i nogen grad er undsluppet vores opmærksomhed, trods læsning af engelske aviser. I Dudley brændte en moske nedtil grunden lige efter jul, den eneste større begivenhed vi lige kan komme  i tanker om. Den er ikke set af os i danske medier.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Nu venter vi så på fortsættelsen. Svindel i kiosker. Svindel i Pizzeriaer. Svindel i grønthandler. Svindel i…..

    • Henrik Jørgensen

      Tolkebureau politianmeldt for fupregninger
      http://www.information.dk/telegram/222264

      • Liva

        Sikke en tolkeindustri der er vokset op i vestlige lande. Og det midt i en tid med stor økonomisk krise i Vesten, hvilket betyder at der skæres ned offentlige ydelser til vestlige borgere.
        Det er nødvendigt at tilflyttere lærer vestlige sprog at kende, således at offentlige kroner ikke går til sådan en luksus som tolkebistand – efter at borgere har boet i vestlige lande i mange år. Det er usolidarisk med vestlige borgere og samfund, at tilflyttere ikke lærer vestlige sprog.

        • Henrik Jørgensen

          Tja, min svigerinde, der er klinikassistent hos en tandlæge i Slagelse, kan sandelig underholde med mange historier om gamle koner/mænd fra Mellemøsten, der møder op med et bundråddent tandsæt, som tandlægen gladeligt udskifter med nye kroner på kommunens regning. Naturligvis er der hentet en tolk ind via taxa, det er dog ikke altid, at patienten gider at møde op, men det gør ikke så meget, taxaen holder og venter og tolken indkalder vi bare igen i morgen!

  • Bashy Quraishy

    Dear Snaphanen

    It is my great pleasure to send you my latest You Tube Video which will give you a glimpse of the situation ethnic minorities are living under in Denmark.
    I believe that if unchecked, this issue can have dire consequences for this beautiful land. You may not agree with my opinions as was clear from 2008 discussions, but this video will be good for your readers intellectual health.

    http://www.youtube.com/watch?v=nqAoZijP9wo&feature=channel

    In William Shakespeare’s play Hamlet- Act I, there is a line: Something is rotten in the State of Denmark. I believe that after 400 years, this terrible description of Denmark is being repeated again today.

    This has happened because of the right wing present government, which opened the door for racist official policies and anti-Islam ideology in the mainstream politics, through ultra nationalist Danish Peoples Party. Mind you, there is nothing rotten with people. Most of them are polite, kind and accommodating. They are just being mislead by some populist politicians and a sizeable section of media with racist and Islamophobic agenda. As if this was not enough, now some intellectuals, academics, Think Tanks and bloggers have extended this anti-Islam hate into a regular campaign.

    A common decent vision for Denmark is still possible to create. but it requires that people like Lars Hedegaard and Danish Peoples Party must be isolated and their hatred stopped. Denmark is very sensitive to publicity of its bad image in the world. Please complain to Danish Embassy in your country and let them know what you think of racism and anti-Islam propaganda in their country. You can also send e-mails to;

    Danish Foreign Minister at um@um.dk

    Prime Minster at stm@stm.dk

    For further information, I can always be contacted on below mentioned details.

    Kind regards

    Bashy Quraishy
    Chair-Advisory Council-ENAR – Brussels
    Chair-Jewish Muslim Co-operation Platform – Brussels
    Senior Advisor – COJEP International- Strasbourg
    Mobile; 0045 40 15 47 71
    Phone; 0045 38 88 19 77
    http://www.bashy.dk

    • Hvad Søren, Bashy, du plejer da ellers at beherske dit modersmål dansk til fuldkommenhed? Eller er din kone ikke lige i nærheden til at oversætte?

      • Gunnar Biering

        Når Bashy ikke benytter sit “modersmål”, er det meget praktisk, for hans skriv er jo en opfordring til diverse udlændinge om at lægge pres på den danske regering for at styre vores politik – helt i stil med de løgnagtige imamers turne i 2006.

        Og nu har han fået møvet sig ind i Bruxelles, og sidder der og modarbejder de europæiske folk for deres egen regning! Jeg stemte i sin tid ja til EF. Jeg forudså ikke, at det ville udvikle sig til et galehus. Hvor er den borgerlige regering henne? Har den travlt med burkaer og madpakker?

      • Limewoody

        Dear Mr Bashy Quraishy

        1) Would you please define the term islamophobea.

        2) and would you please elaborate on what you mean when you terms the legally elected Danish goverments policies having a ” racist and Islamophobic agenda…”.

        3) Would you be kind as to define what you mean by “ideology” and “race”.

        4) Would you please answer this question:

        Why should I have any respect for your opinion on these subjects.

        And are you sure that cannot yourself be accused of being a racist and a christophobe/judeophobe (whatever that may be) as the people you target are white, christian and against islam. The latter being a totalitarian ideologi rather than a religion?

        Sincerely

        • Liva

          Westofobia lader til at være den største og mest udbredte fobi, der findes lige nu, hvis vi skal blive i disse mærkelige termer.

      • Benjamin

        @ LFPC

        Du skal da være glad for at han i det mindste nedlader sig til at skrive på engelsk. Han kunne jo have skrevet på pakistansk i stedet. Og det forstår du jo sikkert ikke (endnu). Det er også for dårligt at danskerne ikke lærer pakistansk af hensyn til de mange pakistansktalende medborgere i vores land. Kan du så komme i gang med at lære pakistansk, LFPC, din lille racist!!

        ;-))

  • Robin_Shadowes

    Först läste man om liknande svindel i Danmark, Några månader senare om liknande i Sverige och nu sker det i Norge. Oj, vad förvånad jag blir… NOT!!

  • Pk

    Stor glæde på venstrefløjen i Norge.
    Pakistanerne klarer sig fint.
    Fremtiden ser lys ud; for de kriminelle indvandrere!

    • Henrik Jørgensen

      “Stor glæde på venstrefløjen i Norge.”

      Ikke bare i Norge, det er jo fordelingspolitik, den elitære venstrefløj i hele Europa er ikke bare ligeglade, næh man fryder sig sikkert i det skjulte over de mange milliarder der sendes til de islamiske regimer. Fed måde, at undergrave den vestlige kapitalistiske verden og den hvide mand.

  • Limewoody

    Det er overvurderet, hvor attraktivt Danmark er for flygtninge. Vores sprog og klima afholder mange fra at søge hertil.
    Kirsten Lee (Radikale), Jyllands-Posten 13/6 1990

    Tænk på, hvad vi kan lære af muslimerne, jeg synes, at vi skal lade verdens flygtninge vælte ind over vore grænser, og labbe al deres kultur i os.
    Dirckinck-Holmfeld, TV-vært, EkstraBladet 3/10 1986

    Og det er ganske vist, at kan vi ikke hamle op med invasionen, er det såmænd nok fordi, vi ikke er bedre værd. Vi burde med entusiasme tage imod tilskudet på et tidspunkt, hvor vi – ærlig talt – ikke har så forfærdelig meget at byde på selv.
    Klaus Rifbjerg, forfatter og forlagsdirektør, Politiken 24/4 l988)

    Det er simpelthen en krænkelse af menneskerettighederne at forlange, at de (indvandrerne) skal afstå bare en tøddel af deres ideologiske, moralske, familiære og religiøse identitet…Hvad i alverden bilder vi os ind ved at ville diktere dem vores – på talrige måder – kuldsejlede og fallerede samfunds- og samlivsmodel?
    Hanne Smyrner, fhv. fotomodel, spaniensdansker, EkstraBladet 14/1 1992

    Flygtninge vil blive en berigelse for disse lokal-samfund. Man kunne forestille sig, at det ville blive nødvendigt med sprogundervisning på den skole, der ellers enten er lukket eller ved at lukke.
    Mimi Stilling Jakobsen (CD), B.T. 15/7 1993

    Den islamiske verden er blevet en mangfoldig del af vores hverdag med spændende butikker og smilende folk. Uden denne påvirkning ville Danmark være farveløs.
    Jytte Hilden (Socialdemokratiet), Århus Stiftstidende 26/3 1996.

    Sammenlignet med samtlige danske familier modtager indvandrerne mindre.
    Bent Østergaard, mangeårigt medlem af Flygtningehjælpens repræsentantskab og af Flygtningenævnet i pjecen “Det passer ikke”, 1988

    Udlændinge og indvandrere er ikke mere kriminelle end danskerne generelt.
    Journalist Arne Notkin i Weekendavisen 17/11 198?

    Hvad er den danske traditionsrige kultur…andet end selvbedrag…selvglad i sin egen usselhed, fedladen…pylret…Indbyd alle og hvemsomhelst…lad os se, hvor langt vor vidunderlige kultur i grunden holder.
    Johannes Sløk, professor, Jyllands-Posten 16/2 1985

    Idiotiske danskere…de helt store, blafrende tåber og idioter..et grænseland, hvortil kloge, dygtige mennesker kom rejsende fra syd for at udvikle og hjælpe de primitive nordboere…selv vort nationalsprog er et mixmask af påvirkning fra plattysk, hollandsk og en masse europæiske sprog. Hvad er en dansker? Og hvad er det dog, vi bilder os ind? – Hva’faen er det for et land, mit skib er fortøjet til?
    Erik Wedersøe, skuespiller og forfatter, fhv. formand for Socialdemokratiets kulturudvalg, Berlingske Tidende 3/3 1985

    Uanset hvor mange stramninger, vi laver for at bremse strømmen, så kan ingen modificere folkevandringens realitet…Jeg tillader mig at sætte spørgsmålstegn ved, om det (Danmark) overhovedet er vores…Man kan ikke eje et land, og slet ikke Danmark..
    Suzanne Brøgger, forfatter, B. T. 21/3 1990

    Vi skal ikke tro, at vi i al evighed kan bevare Skandinavien for skandinaverne. Andre lande har deres Chinatown – jeg kan udmærket forestille mig, at Danmark en dag har sit Little Turkey.
    Nils Foss, formand for Dansk Flygtningehjælp, Berlingske Tidende 10/12 1991

    Det er forkert at spørge, om Danmark bliver et multi-etnisk samfund. Der er ingen grund til at tale i gådefuld fremtid. Danmark er allerede nu i mini-format et multi-etnisk samfund, og den udvikling vil fortsætte.
    Birte Weiss (Socialdemokratiet), Jyllands-Posten 18/12 1994

    Jeg forbløffes over den mistillid til det at være dansk, som S. K. (Søren Krarup, red.) giver udtryk for, når han mener, at dansk kultur og kristendom er i fare for at blive væltet omkuld, fordi vi i vort land har nogle få procent indbyggere med en anden kulturel og religiøs baggrund.
    Dorte M. Bennedsen (Socialdemokratiet), B.T. 19/9 1995

    Jeg vil ikke anerkende den målestok. For hvis man er dansk statsborger, hører man automatisk med til den danske befolkning.
    Birte Weiss (Socialdemokratiet), B.T. 27/5 1996

    Den aften var jeg af den overbevisning, at Danmark ville være et dejligt land uden danskere. Jeg ville elske det, hvis det var fuldt af tyskere, arabere, italienere, englændere, amerikanere, afrikanere, kinesere, japanere, polynesere, grønlændere og lapper. Jeg tror også de ville synes Danmark var et dejligt land uden danskere. Man kunne flytte danskerne op til Grønland, der ville være masser af plads og alt for koldt til at trække bukserne ned og vise den store hvide røv frem.
    Morten Sabroe, Politiken 20/6 1999

    Skal man have en generøs flygtningepolitik, som Det radikale Venstre… gør sig til talsmand for, tror jeg, man må være villig til ikke blot at lukke grænserne op – det er hurtigt, det er nemt, og det er i sig selv billigt, det kræver bare en lovændring – men man må også være villig til at yde de økonomiske bevillinger, der bliver nødvendige. I den henseende har initiativerne hos Det radikale Venstre været utrolig små…
    Ole Espersen, professor, dr. jur., fhv. minister. Folketinget 13/10 1987, Folketingstidende spalte 331

    Man kunne have en vision, der gik på, at man besluttede, at det danske samfund kunne og burde absorbere loo.ooo udlændinge om året…Det vil måske ud fra en verdenspolitisk synsvinkel være rimeligt at konkludere, at der om 50 år i Danmark bør bo 15 millioner mennesker. Og ikke over halvdelen behøver at være født her!…Verden kan ikke absorbere sin egen befolkningsvækst, hvis ikke Danmark…er med til at løse dette problem.
    Flemming Hansen, professor, ekon.dr., Politiken 22/11 1989

    Kan et par hundrede familiesammenførte indvandrere om året true det danske samfund? Nej, selvfølgelig ikke! Så sårbart er det danske velfærdssamfund ikke!
    Elisabeth Arnold (Radikale), Jyllands-Posten 10/10 1993

    Danmark er ikke den magnet på alverdens folkeslag, som mange tror. Uanset hvor glade vi er for velfærdssamfundet, føler fremmede sig måske ikke specielt godt behandlet.
    Birte Weiss (Socialdemokratiet), indenrigsminister, Ugebrevet Mandag Morgen 1/11 1993

    Jeg vægter overholdelsen af de internationale konventioner højere, end om der kommer 4.000 eller 10.000 udlændinge til Danmark ved familiesammenføringer.
    Marianne Jelved, Formand for Den Radikale Venstre, Jyllands-Posten 8/8 2004

    • Liva

      Det er bestemt ikke uinteressant eller irrelevant hvad socialdemokrater, radikale og kunstnere mener om Danmark, danskere og Vesten. Før som nu.

    • PeterK

      Her et par andre guldkorn – vi har ikke glemt dem, der er flere citatbanker rundt omkring.

      “Indvandrerne kommer til os med alt det, vi har brug for: Solide familieværdier, sunde indstillinger i retning af, at man skal yde, før man kan nyde – samt en stærk trang til at etablere selvstændige virksomheder.
      Bertel Haarder. – Venstre.

      »Kun ved at underminere forestillingen om, at der findes en fælles kultur for indbyggere i Danmark, kan man åbne og efterhånden afskaffe begrebet danskhed som pædagogisk og dannelsesmæssigt ideal. Danskfagets formål er derfor at undergrave danskheden«
      Peter Heller Lützen. Danskfagets danskhed – en bog om danskfaget mellem metode og national identitet. Udgivet 2003.

      “Det er grotesk, fordi Brian Mikkelsen laver en sammensværgelse mod indvandrerne i Danmark. Han giver monopol til rockerne på hashmarkedet med henblik på, at de får hele hashmarkedet for sig selv… Det er racediskrimination, og det vil styrke rockerne og hele deres organisation…
      Mohammed Rafiq Berlingske Tidende 09/03 2009

      “Ideen om at forbyde muslimske kvinder at bære tørklæder i skolen eller på arbejde er i sin grundform fascistoid. Mere klart kan det ikke siges. Det kan lyde groft, men når den gængse tone i debatten er, at man uden at blinke skal forfølge en bestemt etnisk eller religiøs befolkningsgruppe. – eller ligefrem i debatten rask væk omtale race og religion som ét fedt – ligner det til forveksling de rå fanatismer, jeg egentlig troede, at vi havde forholdt os endegyldigt til i sidste århundrede.”
      Kristian Ditlev Jensen Kristeligt Dagblad 4/1-04

      “Hvorfor undertrykker netop en erklæret liberal regering så formynderisk de grundlæggende menneskerettigheder? Hvorfor finder den sin inspiration i Stalins tvangsassimilation af mindretal…”
      Jacob Holdt Politiken 5/4-2003

      “En meget høj mand med et langt grånende skæg lænede sig op ad en af søjlerne og så meget dyster ud. Det var Jakob Holdt, der lige var kommet hjem fra USA. Dér havde han opholdt sig hos Ku Klux Klan i et par uger. ‘Danskerne er mere racistiske end dem,’ sagde han.”
      Jacob Holdt Dagen 5/12 2002

      “Idiotiske danskere…de helt store, blafrende tåber og idioter..et grænseland, hvortil kloge, dygtige mennesker kom rejsende fra syd for at udvikle og hjælpe de primitive nordboere…selv vort nationalsprog er et mixmask af påvirkning fra plattysk, hollandsk og en masse europæiske sprog. Hvad er en dansker? Og hvad er det dog, vi bilder os ind? – Hva’ faen er det for et land, mit skib er fortøjet til?”
      Erik Wedersøe, skuespiller. Berlingske Tidende 3/3 1985.

      “Uanset hvor mange stramninger, vi laver for at bremse strømmen, så kan ingen modificere folkevandringens realitet…Jeg tillader mig at sætte spørgsmålstegn ved, om det [Danmark] overhovedet er vores…Man kan ikke eje et land, og slet ikke Danmark..”
      Suzanne Brøgger, B.T. 21/3-1990

      “Der findes ikke nogen dansk identitet. Vore rødder ligger i det gamle Hellas, i Rom og Frankrig…. Den danske identitet er rugbrød, kogte kartofler og opbagt sovs.”
      Johannes Sløk. 16/5 1991 Jyllandsposten

      “De maddikefarvede danskere kan ikke tåle lyset og solen, de får kræft af den…..Hvad med at få nogle flere fremmede hertil, nogle mørke mennesker, så det sarte blod bliver fortyndet, og den rette kulør opnås…Ud med solarierne! Ind med de fremmede!”
      Carsten Nagel 1/2-1991 Ekstrabladet

      “Der kommer fantastisk flotte fyre buldrende fra Tyrkiet og Pakistan og alle mulige andre steder fra, og sikke nogle herlige børn, der kunne komme ud af det…..”
      Klaus Rifbjerg. 14/12 1991, Aktuelt.

      “Jeg var i Frankrig ved nytårstid, da landet skiftede til den nye europæiske møntfod. […] Jeg åbnede min pung og så på de danske kroner, der lå mellem de nye euroer. Jeg regnede med, at de lå og rødmede af skam. Det gjorde de ikke. I stedet gjorde de noget andet. De stank. Normalt siger man, at penge ikke lugter, men disse mit fædrelands mønter gjorde altså. De stank af sur komælk, fordærvet flæsk og Pia Kjærsgaards harske parfumer. De stank af gammelmodig nationalisme, hykleri og virkelighedsfornægtelse.”
      Carsten Jensen 6/1 2002 Politiken.

      Det er simpelthen en krænkelse af menneskerettighederne at forlange, at de [indvandrerne] skal afstå bare en tøddel af deres ideologiske, moralske, familiære og religiøse identitet…Hvad i alverden bilder vi os ind ved at ville diktere dem vores – på talrige måder – kuldsejlede og fallerede samfunds- og samlivsmodel?
      Hanne Smyrner 14/1 1992 Ekstrabladet

      Og en af topscorerne:

      “Det er da fuldstændig ligegyldigt, hvordan det går i Danmark fremover, det er ikke vores problem!”
      Leif Bork Hansen. TV interview 2000

      Desværre har jeg ikke tid eller dato – og DR vil med garanti ikke bruge tid på at lede efter det.

      Det kribler i fingrene, men jeg har afholdt mig fra at kommenter dem. Genemgående er de gennemsyret af had og foragt for Danmark, danskerne, og i særdeleshed Dansk Folkeparti. Ligeledes er de gennemsyret af totalt ukendskab til Islam, demografi og historisk viden.

  • JensH

    Vi kan godt glemme alt om at få indført en stram og realistisk udlændingepolitik via stemmesedlen. Hvis ikek lige en eller anden international domstol underkende de Danske vælgere, så skal ‘vores egen’ dommerstand nok gøre det:

    http://politiken.dk/indland/article884958.ece

    • Gunnar Biering

      Vælgerne kunne godt styre dommerne, hvis de ville. Det kræver i første omgang, at Folketinget vedtager den nødvendige lovgivning. Hvis/når Højesteret derefter dømmer, at resultatet af den danske lovgivning er i strid med Den europæiske Menneskeretskonvention, skal Folketinget omgøre sin beslutning fra 50’erne om, at EMK har forrang for vores egne love.

      Men det vil kræve noget benarbejde og knofedt at nå dertil, at vælgerne sammensætter sådan et Folketing.

  • HelgeD-H

    Kan den fortsatte Finanskrise skyldes at Vestens penge ryger i den muslimske verdens bundløse dyb ?

  • JensH

    @Gunnar Biering

    “Men det vil kræve noget benarbejde og knofedt at nå dertil, at vælgerne sammensætter sådan et Folketing”

    Ja, men tid er altså bare det vi ikke rigtig har. Den demografiske udvikling kværner i disse år på fuld tryk i vores dis-favør, og derfor en hastig grundliggende ændring af udlændingepolitkken er særdeles påkrævet. Ikke bare i Danmark, men i hele vest-Europa.

  • Emeritus

    Til Limewoody.
    Det er sandelig en smuk buket tidsler, du dér har samlet. Pas godt på den. Men der findes langt værre udsagn.

    Det, jeg anser for det farligste fremtidsperspektiv i buketten, det, der stadig lever i bedste velgående som SANDHEDEN både i fagbevægelsen, blandt erhvervsbosser såvel som i særdeles aktive politikerkredse er dette:

    ‘…Man kunne have en vision, der gik på, at man besluttede, at det danske samfund kunne og burde absorbere loo.ooo udlændinge om året…Det vil måske ud fra en verdenspolitisk synsvinkel være rimeligt at konkludere, at der om 50 år i Danmark bør bo 15 millioner mennesker. Og ikke over halvdelen behøver at være født her!…Verden kan ikke absorbere sin egen befolkningsvækst, hvis ikke Danmark…er med til at løse dette problem.
    Flemming Hansen, professor, ekon.dr., Politiken 22/11 1989…’

    Virkeligheden har vist de akkumulerende konsekvenser af tilstedeværelsen af 5. måske op til 7.00.000 fra ikke-vestlige lande med muslimsk baggrund. Lige nu er her roligt, men roen er hårdt tilkæmpet og midlertidig. Det grundlæggende problem er nemlig ikke løst.

    Jeg har stillet spørgsmålet om, hvorfor vi skal være flere. Skulle svaret være: ‘Fordi Verden ikke kan absorbere sin egen befolkningsvækst?’ – Det er jo helt sort. Befolkningsvæksten ophører selvfølgelig ikke, blot fordi man eksempelvis flytter overskuddet fra vækstcentre vestpå eller nordpå. Derved påfører man kun hele Verden en kollektiv katastrofe, den aldrig i livet burde påtage sig. Og slet ikke af humanitære grunde. Der er nemlig dybest set intet humant i synspunktet. Tværtimod er det ren undergangstænkning

    Med venlig hilsen.

    • Vivi Andersen

      Er enig med dig i, at tilstrømningen er alt for organisatorisk til at denne har kunne være…tilfældige muslimers ønske om at indvandre til Europa.

      Men der eksisterer også den mulighed, at der fra før Kul-og Stålunionens dage har ligget et ønske, især hos Frankrig, om et Storeuropa, hvor Middelhavet skulle danne et slags centrum.

      Det EF/EU har foretaget sig viser i hvert fald i den retning, at det er et stort Europa man arbejder hen imod.

      Det samme gør udnævnelsen af de arabisk-islamiske Middelhavslande til partnerlande til EU. En position som kan udlægges som 1. trin på vejen mod et egentligt medlemskab af EU.

      De næste i rækken til status som Partnerlande til EU er de landene Subsahara.

      Hver gang jeg tænker på dette her tænker jeg samtidig på Romerriget og dets fald.

      • Invasion via folkevandring er en muslimsk forpligtelse – en doktrin. Det hedder blandt andet Hijra eller Al-Hijra. Den trojanske hest, som Sam Solomon med rette kalder det.

  • Gunnar Biering

    > Emeritus:
    Hvad mener du med, at
    “både i fagbevægelsen, blandt erhvervsbosser såvel som i særdeles aktive politikerkredse” siger man, at:

    “Man kunne have en vision, der gik på, at man besluttede, at det danske samfund kunne og burde absorbere loo.ooo”

    Ritt Bjerregård ymtede vist noget lidt i den retning, da hun skulle finde på argumenter for indvandringspolitikken i 90’erne. Men nu om dage er der da vist langt imellem, at man hører det? Som regel spilles flygtningekortet, alternativt arbejdskraftkortet (Dansk Industri).

  • Emeritus

    Til Gunnar Biering.

    Det er ikke mere end et par dage siden, at erhvervslivet forberedte os på, at vi snart igen får brug for udenlandsk arbejdskraft.

    Efter min bedste overbevisning er indvandringskontoret i Mali ikke nedlagt (et regeringstiltag).

    Jeg tror, det var Dennis Kristensen FOA’s formand, der midt under finanskrisen hævdede, at vi stadig havde mangel på arbejdskraft i visse sektorer og at vi derfor havde brug for yderligere indvandring af arbejdskraft. Ordvalget er efter hukommelsen og var nok et lidt andet, men meningen var klar.

    På europæisk plan er man også bange for, at Europas befolkning udgør en stadig mindre andel af hele Verdens befolkning. I faktiske tal forholder det sig omvendt sådan, at indbyggertallene i Europa i virkeligheden er vokset på grund af indvandringen. Derfor anvendes nu et andet katastrofeparameter for, hvordan det går med os. Procenterne! – Med dem kan man vise, at vi procentvis repræsenterer en stadigt svindende andel af Jordens befolkning end tidligere. Men det procenttal skyldes hovedsageligt tilvæksten i de i alle andre henseender mest uproduktive, fattige og statsligt mindst duelige lande. Derfra trues Europas velstand som følge af evne produktion og konkurrence ikke. Truslen kommer fra lande som Kina, hvor befolkningstallet nok enormt, men stabilt og stærkt kontrolleret. Altså er truslen på vor velfærd ikke forårsaget af at vi bliver ‘færre’, men at vi ikke kan konkurrere, fordi vi enten er for dovne, modtager for mange vi skal betale til resten af deres og deres efterkommeres liv, og at for mange af dem vi har valgt at modtage efter en berømt, berygtet århusiansk intelligensforskers mening er for dumme til at bidrage på helt nødvendig måde.

    Jeg håber, at denne von-husken-sagen er fyldestgørende.

    Med venlig hilsen

    Men der er mange tilkendegivelser, som jeg desværre ikke har samlet sammen, sådan som Limewoody har gjort.

  • Emeritus

    Til Gunnar Biering.

    Jeg har lige genlæst din kommentar. Du har ret i, at ingen i dag forestiller sig et indtag på 100.000 om året. Jeg tror alle efterhånden kan se, at det er lige i overkanten, men man skal mærke sig det principielle, at intet er opgivet. Metock-dommen er en løftet pegefinger til Danmark fra bl.a. den DANSKE overdommer i fuldt ornat (uden burka eller nytårshat, men på EU’s vegne). Arbejdsuduelighedens frie bevægelse måtte ikke fejes af bordet – selv ikke når den nærmer sig rent fup, kom det til at lyde. Der er stadig ingen øvre grænse for, hvor mange vi skal være eller modtage af den helt uintegrerbare slags, men vi kan selvfølgelig bruge bremsen og diskutere integrerbarheden af dem, der er knap så uintegrerbare som de helt uintegrerbare. Men nogen s k a l ind, ingen tvivl om det – senest så snart vi får råd til at tage fra i større tal, og vi andre skal arbejde det mere, for at få råd til at forsørge dem. Mali-projektet for eksempel er vist en del af Euro-Med. og i en fælleseuropæisk størrelsesorden, som jeg for Danmarks vedkommende anslår vil dreje sig om op mod 500.000 ‘nydanskere’ over en årrække.
    Indvandringsprojektet har indenlands måttet tåle flere tilbageslag og har i betydelig grad tabt tempo, men målsætningen er den samme – også for regeringen.
    Ellers havde alt set anderledes ud.

    Et tegn: Man har med flid undladt at fortælle befolkningen, at nu er det slut. Dem, der gør det får med garanti regeringsmagten.

    Jo, jo, vi har green-card og jeg skal komme efter dig, og det er helt fint altsammen. Men nogle afgørende meldinger mangler aldeles – og så selvfølgelig troværdigheden.

    Med venlig hilsen

  • “muslim police” ??????

    Man tror det er løgn!

    Multikulturen (med eller tilfordel for islam) er vitterligt en dødbringende cancer, til fare for alt og alle.

    Hos britterne er sygdommen åbenbart allerede ude i blodbanerne. De indfødte britter er tydeligvis oppe imod et infiltreret og derfor utilregneligt og forræderisk statsapparat!

    “muslim police” er en titel der BØJET I NEON vidner om islams politiske ambitioner… Jeg tager mig til hovedet og tvivler på om den britiske stat og dens institutioner kan overleve (eller måske rettere HAR overlevet) dette eksperiment!?

  • annonym
    • Bjovulf

      Haha, findes dette spil mon til Wii ? 😉

      Ellers ligger der en stensikker kassesucces for Nintendo, hvis de laver en mere avanceret
      udgave med diverse kendte ballademuslimer, terrorister og islamiske hadprædikanter –
      ja, selv Bashy Baskerhue kunne der måske blive plads til som pauseklovn med snablen
      nede i de offentlige kasser for at få tilskud til sin mange ikke-eksisterende foreninger?

      Min form ville helt sikkert lynhurtigt blive bedre end nogensinde … hvad med jeres?

  • Lars

    1.850 pakistanska taxichaufförer av totalt 6.000 pakistanska män begick brott med både taxametrar och bidrag, vilket är det slutliga beviset att det INTE överhuvudtaget är fråga om någon rasism eller “islamofobi” alls. Det här är fakta som t.ex. kan användas av Geert Wilders’ försvarsadvokater, om det skulle behövas vill säga, vilket det med all säkerhet inte gör.

    Det skulle vara intressant att få en punktbevakning på de resterande c.a. 4.000 pakistanska män som ännu inte har överbevisats med fusk och brottslighet. Arbetar de, med vad i så fall ? Som Universalgeni skriver: Granska kiosk- och pizzabranschen. Hur sannolikt är det att inte de också är genomsyrade av kriminella ? Vilket ansvar har dessa personer för hur omgivningen ser på dem ? Inget alls ?

    “Vi kan inte dra alla över en kam.” Inte ?

  • Stella P

    En eller annen sa at hvis norske nordmenn hadde hatt oppførsel og moral som norskpakistanere, hadde Norge kollapset omgående. Så sant, så sant.

  • Vi har nøjagtigt det samme cirkus i Danmark. Hver gang Told & Skat laver razzia, kommer kriminaliteten frem i lyset. Kiosker, grønthandler, pizzeriaer, – det er samme billede overalt. Her er et eksempel med citater fra Told & Skats hjemmeside: http://universalgeni.wordpress.com/2007/10/28/somaliske-narkomaner-oed elagger-bazar-vest-med-narkohandel/

  • T. Snorrason

    …og i det sidste røde hus i højre husrække boede Tordenskjold!
    Og når han holdt festligt lag der, morede han sig med at fyres små skibskanoner af.

  • Emeritus

    Om indvandringen (fortsat)
    Der er flere forhold vedrørende indvandringsbølgen fra firserne og frem, som aldrig nævnes. Vi ved det måske som banale forudsætninger, men glemmer, at det er vigtigt at få dem sagt og skrevet. I Sverige har man således på konstaterende måde hævdet, at landet traditionelt er et indvandrerland (hvad Danmark så ikke er, for vi er internationalt beskrevet som en stamme!). Hvad man glemmer at nævne er, at det trods alt er første gang, Sverige deltager i et fælles-europæisk, politisk igangsat og støttet indvandringsprojekt, hvor man uden folkeligt mandat har har pumpet millioner af mennesker fra muslimske lande ind i Europa. For at projektet skulle lykkes og ikke skulle kuldsejle i utide, er ethvert tilløb til whistleblowing i hele EU blevet mødt med karaktérmord, tvivlsom politiseret jura og gennemforløjet propaganda. Wilders er et godt eksempel.

    Man kan slet ikke udelukke, at en af de dybereliggende begrundelser for at gennemføre noget så politisk risikabelt skal findes i en markant melding, som Tony Blair kom med i en af sine oratorisk flotte taler, der handlede om, hvorfor vi var i Irak og Afghanistan. Jeg husker ikke længere ordlyden og gider såmænd heller ikke finde den, men essensen var, at vi dybest set og ikke i første række forsvarede os selv, men (af strategiske grunde) var gået i brechen for de vestlige værdier, som havde slået rod i Mellemøsten, og som var i fare for at bukke under i kampen (underforstået med ortodoks Islam). Indvandringen til Europa kunne så være et andet ben i strategien, der gik på at lette det demografiske tryk i regionen. I et langt perspektiv er en sådan strategi selvfølgelig ren hasard. En situation, hvor Blair i overført betydning vælger at sidde nede på kroen og spille om sin gård, sin unge kone, børn og alt, hvad han ejer. Vi andre har været i samme båd. Man kan også sammenligne Europa med Titanic og Islam med det isbjerg, Titanic ramte. Men det billede halter, for godt nok sank Titanic, men Islam smelter ikke.

    Med venlig hilsen

  • Emeritus

    Jeg har indtil nu foreslået to modsatrettede årsager til den politiske kanalisering af den muslimske oversvømmelse af Europa.

    1. Fertilitetsraten, som er så lav i Europa, at befolkningerne ikke længere er i stand til at reproducere sig selv.

    2. Fertilitetsraten, som er så høj i sær i Mellemøstlige og afrikanske lande, at man nødvendigvis må lette på trykket.

    Og det logiske svar – at man for at udligne forskellene har fundet det nødvendigt at etablere forbundne kar.

    Et mulighed kan imidlertid på forhånd udelukkes:
    Tilstrømningen er alt for organiseret og er hele tiden blevet forsvaret med så stor energi, at tilstrømningen ikke på nogen måde kan være opstået spontant.
    Denne min opfattelse er endnu ikke blevet modsagt . Er der andre mulige forklaringer? Eller skal jeg forstå det sådan, at man er enige med mig i, at sådan som jeg fremstiller det hænger tingene i princippet nok sammen?

    Med venlig hilsen

    • Fertilitetsraten kunne ændres, hvis man ville det. I siesta-landene kan det ikke lade sig gøre at have både børn og et fornuftigt job-liv. Alle virksomheder lukker i næsten 2 timer midt på dagen. Den hellige frokost. Skolebørn sendes hjem for at spise. Det kræver at moder er i køkkenet. Folk kommer også meget senere hjem fra arbejde. Enten skal man have et forældet kønsrollemønster eller også skal man ikke have børn. I de skandinaviske lande er fødselsraten også en anelse for lav, men kunne man ligeledes ændre, hvis man ville.

      • Jeg mener: de kunne jo lovgive om frokostpauser og problemet ville løse sigselv.

      • Liva

        “Skolebørn sendes hjem for at spise. Det kræver at moder er i køkkenet.”

        Ja, eller daddy. Mange helt unge mænd har lært at lave mad nu – og de kan faktisk gode li’ det. 🙂 Der er nærmest gået sport i den disciplin blandt mange unge og yngre mænd. Det giver frihed. Mange mænd er ikke mere afhængige af kvinder hvad madlavning angår.

        • Det kan ikke lade sig gøre for pendlere. Commuters. Og så får far og mor fri mere end 2 timer senere end os. Når de kommer hjem, skulle de helt små børn allerede være lagt i seng for længst. Det kan dårligt lade sig gøre at få en familie til at fungere på de vilkår. I hvert fald vælger kvinder i siesta-kulturer børn fra eller nøjes med at få et enkelt. Området er fedtet til i madonnadyrkelse, katolicisme og hvad ved jeg. Der er tilmed politisk modstand imod børnehaver, som ofte ikke modtager tilskud fra det offentlige. Det vil sige, at 2 indtægter er nødvendigt for mange familier. Så de er fanget i mønstret…

  • PeterK

    Måske er det her en anden tråd værd, det bestemmer Findsen
    .
    Lige en disclaimer først, inden jeg tænder lunten, inspireret af det europæsike middelhavs livsform.
    Hjemme hos os, har jeg en helt pæn gage, men min kone tjener altså næsten dobbelt så meget som mig. Vi har helt frivilligt delt det, så køkkenet er hendes domæne hvor jeg venligst har at blande mig udenom, mens jeg ordner alt det udenfor med teknik og den slags, bortset fra blomsterne som jeg også venligst bedes blande mig udenom. Blomster har jeg heller ikke forstand på, jeg har engang dyrket meldug i drivhuset, i den tro at det var tomater på vej op. Det betyder ikke at jeg er analfabet udi det huslige, jeg var trods ale eneforælder i mere end 10 år, og jeg kan godt fremstille en middag til 12 med det hele, og hvor de forskellige elementer er klar på de rigtige tidspunkter, og når maden er serveret er køkkenet ryddet op. Jeg er ikke gammeldags hulemand, comprendo?

    Hvis vi nu foretager tankeeksperimentet at man nøjedes med en udearbejdende i hver familie, som ikke automatisk er kvinden, hvilket i vores,og mange andre familiers tilfælde ville være økonomisk dumt, så ville der ske en masse.

    A.
    Vi kunne lukke alle daginstitutioner, og fjerne de utallige milliarder fra statsbudgettet som de koster, og lade borgerne beholde pengene selv..

    B.
    SFO ordninger og fritidsklubber kunne gå samme vej, og pengene strømme tilbage i borgernes lommer.

    D.
    Vi kunne fjerne en hel massi tilskudsordninger der gør det muligt at betale den trediedel del af institutionsprisen brugerne betaler. Alle de der ikek bruger institutionerne betaler de sidste 2/3.

    C.
    Børnene vill få tæt kontakt til deres hjem og i det mindste den ene af deres forældre.

    D.
    Forældrene kunne opdrage deres børn med de værdier familien nu har. Indrømmet, det vil give problemer nogle steder med den nuværende befolkningssammensætning, og ville fungere bedre da Danmark var homogent.

    E.
    Den i familien der arbejder, kan koncentrere sig om sin karrierre, og vil ikke føle skyld over ikke at stå i vasketøj til knæene og bruge fritiden i selvskab med vaskemaskinen og en gulvskrubbe, i stedet for med sine børn og sin ægtefælle.

    F.
    Beboielseskvartererne vil ikke ligge mennesketomme hen i dagtimerne, hvilket vil give mindre kriminalitet.

    G..
    Børnene vil lære at lege med hinanden, og gå på besøg hos hinanden, og dermed få styrket kreativitet og fantasi, og måske få et indblik i at mennesker bor forskelligt.

    H.
    Trafikproblemerne vil halveres. Der er kun halvt så mange der går på arbejde.

    I:
    Det vil fjerne arbejdsløsheden med et trylleslag.

    J.
    Det vil givetvis nedsætte produktiviteten lidt, men jeg tror – og her er vi jo ude hvor der kan diskuteres – at de samfundsmæssige besparelser i decimeringen af behandlersamfundet vil opveje det rigeligt.

    Som jeg startede med at sige: Jeg ønsker ikke 1950’er samfundet tilbage, men har vi tænkt os om, eller bare hovedløst buldret derudaf?

  • Emeritus

    PeterK.

    Meget tankevækkende indlæg (burde være OT), selv om den første indvending imod dit forslag vil være, at vi for mange år siden passerede ‘the point of no return’.

    Jeg tror, (før jeg begynder at tænke dybere over det), at forbrugersamfundet ville gå dødt, og at vi ville opleve en tilbagevenden til en levestandard, som nok ville være mere avanceret, men dog sammenlignelig med den vi havde i halvtredserne. En nøjsomhedskultur med knaphed på goder. De protestantiske samfund ville hurtigt kunne omstille sig, for vi ved, hvordan man holder sammen på tingene, muslimerne ville stikke af, for så ville der ikke være noget at komme efter, rejsebureau-branchen ville gå fallit, verdenshandlen brase sammen og araberne begynde at ride på deres kameler igen i stedet for som nu at køre rundt i Mercedes og Ferrari. Begrebet globalisering ville forsvinde ud af sproget, mens Kina aldrig ville få indfriet den gæld, USA har oparbejdet hos dem.

    Men uanset hvad, dit forslag åbner mulighed for, at vi pludselig igen kan boltre os visionært. Tak for det.

    På en måde ligger dit forslag lige til højrebenet nu, hvor der er opnået ligestilling mellem kønnene i hjemmet og på arbejdspladserne. Der er ærligt talt ingen grund til at fortsætte forbrugeruvæsenet i al evighed til skade for os selv, vore efterkommere og naturen.

    Med venlig hilsen