3
feb
Seneste opdatering: 4/2-10 kl. 0249
60 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Guds hånd

Udyret og sadisten  Salah Fadi Samir Mahdi El-Kaissi Ramadhan, en af de mest perverse forbrydere jeg kan huske længe, som vi  omtale nedenfor, udtalte sig i retten i dag. At  polisen bedömer att det finns en hotbild mot 21-åringen vidner om en slags retfærdighed. Der er ikke så få selvtægstsager i det svenske voldsmareridt. Politiet bedømmer sikkert rigtigt.

I går blev förundersökningen i det uppmärksammade misshandelsmålet i Kristianstad klar. Den ger en skrämmande bild av ett kärleksförhållande som totalt spårade ur och gav den 20-åriga före detta flickvännen hjärnskador för livet.I dag kan hon bara kommunicera med omgivningen med hjälp av handtryck. Hon är sängliggande och helt hjälpberoende. Stora bitar av skallbenet är borttaget och specialist-läkaren som undersökt henne säger att det är svårt att förutsäga den framtida utvecklingen.

Polisutredningen har inte lyckats lokalisera kniven som använts. Båda 21-åringens föräldrar har delgivits misstanke om skyddande av brottsling – polisen tror att de skaffat undan kniven.Själv sa 21-åringen så här om den före detta flickvännens öde till polisen som grep honom: – Man kan inte lämna något ogjort. Det är upp till Gud att avgöra vem som ska leva eller dö. 21-åringens ord om misshandeln av ex-flickvännen

Dialog med “den hele pakke”

Mand bider hund: Muslimsk mand skriver tekst på formfuldendt dansk, i stedet for med sædvanlig ghetto-SMS-lingo indeholdende trusler og stærkt racistiske bemærkninger om danske “racister”. Som medlemmer af Trykkefrihedsselskabet ville vi være skarn hvis ikke vi tog dette ad notam og kiggede nærmere på indholdet. Uzay Kertenkelesi skriver bl. a.:

[TFS] benytter sig nemlig af en nøje afstukket argumentationsteknik, hvori følgende punkter bliver afliret som indlært på møderne:

1. Islam er ikke en religion, men en politisk ideologi

2. Muslimer taler usandt og bruger løgne og manipulationer i deres argumentation

3. Muslimer fordrejer Koranens ord i gunstig retning (men vi har gennemskuet dem!)

4. – eller også er muslimer for dumme til at lægge mærke til Koranens paradokser

5. Vi tager udgangspunkt i “deres” Koranvers og “deres” undersøgelser for at imødegå al kritik af “vores” argumenter

6. Uanset hvad islam siger, så er det praksis, der tæller

7. Husk at nævne ”liberale” muslimer, og den frygt de lever under, fordi de har givet os ret

8. – og husk at sætte ”liberale” muslimer op mod ”fundamentalisterne!

9. Husk at efterlyse et opgør med sharia – Koranen – hadith – islam

10. Muslimer, der er uenige med os, er automatisk fundamentalister og må ikke tages alvorlig i debatten Uzay Kertenkelesi: Til gavn for Lars Hedegaard og alle de andre paranoide eks-marxister

Ad 1.: Den dag muslimer ikke stiller religiøst motiverede politiske krav til de samfund hvor muslimer slår sig ned – den dag hvor islam kun dyrkes i hjemmene og i moskeen – den dag Al-Azhar gør endegyldigt op med supremacismen – at islam skal herske i hele verden – den dag begynder jeg at tage adskillelsen af religion og politisk ideologi alvorligt. Ikke før. Vi forholder os kun til hvad muslimske ledere verden over er rørende enige om: “Islam skal dominere, og ikke blive domineret”. Dette er politisk ideologi. Ad 2: Stråmandsformulering. Den korrekte fremstilling er at muslimske lærde retfærdiggør taqiyya med henvisning til skriftsteder. Vi gengiver blot dette faktum. Ad 3: Dette er faktum. Case in point: Vi hører igen og igen Koranen 5:32 (om at den der slår et menneske ihjel …) uden de efterfølgende vers 33-34 (om at dette ikke gælder dem der spreder uro, de skal korsfæstes osv.). Det ved Uzay Kertenkelesi udmærket. Han ved også godt at i ‘konteksten’ her er “menneske” = muslim. Ad 4: Stråmand. Vi taler tit om “naskh”, abrogation, dvs. at senere vers i islamisk lære afløser tidligere hvis der er modstrid (alkohol tilladt/forbudt). Ad 5: Ja, selvfølgelig, hvad ellers? Ad 6: Se Ad 5. Ad 7: Ja, selvfølgelig. Kender Kertenkelesi til rabiate muslimer der lever i frygt for “liberale” ditto? Ad 8: Ja, selvfølgelig. Siger Kertenkelesi at de to grupper i virkeligheden er forenet mod os? Ad 9: Mener Kertenkelesi ikke dette er påkrævet? Koranen 9:29 om undertvingelse og ydmygelse af jøder og kristne; sværdverset 9:5; selvmordsterrorismeverset 9:111; kvindetævsverset 4:34; hadithen i Bukhari der fortæller om hvordan Muhammed beordrede stening af et par der var dømt skyldig i ‘hor’; jødedræberhadithen hos Bukhari om træerne og stenene der siger “der er en jøde bag mig, dræb ham”? Siger Kertenkelesi at vi er suspekte for at kræve opgør med disse svinagtigheder? Siger han at islam er en “hel pakke”, og at vi ikke får nogen eftergivenhed i forhold til ondskab og krigserklæringer som dette? Ad 10: Jeg, medlem af TFS, er faktisk mere bekymret for almindeligt troende muslimer end for “fundamentalister”. Gør dette mig bedre eller værre? Holy ……. et-eller-andet (LFPC).

Kate McGarrigle RIP

Det var et stort, stort sanger- og sangskrivertalent der døde d. 19. januar efter længere tids kamp mod kræft. Kate McGarrigle havde sammen med søsteren Anna i mere end 35 år skrevet et utal af sange som  blev fremført dels ved deres meget intime, intense og humorfyldte koncerter, dels blev indspillet af kendte kunstnere som Emmylou Harris og Linda Ronstadt. Kate var i 1970’erne gift med sanger/sangskriver Loudon Wainwright III, og mon ikke rigtig mange er bekendt med deres søn Rufus Wainwright, en stjerne i helt andre genrer – opulent bøssepop, bl. a. Interessant nok tilførte Rufus’ succes et nyt og ungt publikum til Kate & Annas tidløse musik, og hele ‘klanen’ McGarrigle der også tæller bl. a. Annas datter Lily og Kates datter Martha Wainwright, har i flere år givet julekoncerter i Carnegie Hall i New York, med deltagelse af kunstnere fra nær og fjern, som Lou Reed og Laurie Anderson. Det er en håbløs opgave at vælge mellem de mange fine sange som Kate McGarrigle skrev alene eller sammen med Anna, men hendes ’signature tune’ må være (Talk to Me of) Mendocino:

De canadiske søstre McGarrigle er utvivlsomt også kendt af mange som ikke nødvendigvis er bekendt med navnet. Mon ikke alle kender Annas Complainte Pour Ste-Catherine og Heart Like a Wheel? Andre fine højdepunkter: Skip Rope Song (med Emmylou Harris); Petite Annonce Amoureuse; Goin’ Back to Harlan; Gentle Annie; I Eat Dinner; Matapedia (LFPC).

Hvem femte svensker fremmed

By any comparison Sweden is a multi-cultural society with more foreign born residents and children of foreign born residents than the US and UK and close to that of Australia and Canada. Compared to Norway and Denmark the immigrant populations are nearly 3 times as high per capita and compared to Finland 7 times as high. Fifth of Swedish population foreign,

notits om den  nye Statistical Yearbook of Sweden 2010, 713 sider pdf. Vi vender tilbage til den, når vi har bedre tid. Det ses dog med det samme, at Sverige ikke har 90.000 irakere som vi troede, men  142,053 samt 75,175 iranere, 44,415  libanesere, 35,886 syrere,14,292  afghanere og 10,823 pakistanere.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • ole burde

    Det er vigtigt for os at huske , at opponenten ,den modstander som vi uden at have villet det blir noedt til at besejre , inkluderer mennesker med staerk motivation og et TALENT for det ,de proever at goere .
    Heldigvis for os, er der bare ikke ret mange af slagsen , og en del af dem er det muligt at KONVERTERE…

  • Pk

    For mig er det enkelt.
    Fejlen med islam er, at det findes i Danmark, følges af flere og flere
    muslimer og betales med glæde og stolthed af det danske samfund.
    For at sige det mget enkelt:” Vold og ødelæggelsen af Danmark er
    kommet på socialhjælp”.
    Det positive er dog, at flere og flere danskere lever af denne udvikling.

  • Jeg tror, at Uzay Kertenkelesi er identisk med Safia Aude. Stilen og mange af holdningerne minder om hende. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

    VH
    Jacob

    • Kristeligt Dagblad har bragt et indlæg af ham/hende under dette navn, men det garanterer selvfølgelig ikke noget. Jeg havde ikke tid til at google personen da jeg skrev posten, men det er artige sager der kommer frem hos KrD:

      Islamisk lov har en række sanktioner rettet imod forebyggelse af offentlig homoseksualitet. Afhængig af den enkelte retsskole, kan disse sanktioner bestå af forskellige former for straffe [øøøh ja, stening, pisk eller knusning under en mur, LFPC] og moralske tiltag.

      Men problemet med homoseksualitet løses bedst af den enkelte person, inden problemet forplanter sig til offentligheden.

      En mand (eller kvinde), der føler sig tiltrukket af det samme køn, må lade hjernen styre hjertet og kontrollere disse følelser på en måde, så de ikke skaber problemer for ham/hende og senere måske for samfundet.

      Med andre ord: man kan ikke gøre for, at man føler sig homoseksuel og tiltrukket af personer med samme køn, men man kan gøre noget for ikke at udleve denne følelse“.

      Homoseksuelle må lære at kontrollere deres følelser

      Bare så man ikke lader sig forlade til at tro at forfatterens opstilling af 10 punkter i sig selv indikerer at disse bygger på forkerte antagelser. Dette homofobe indlæg har yderst politiske/ideologiske konsekvenser, OG forfatteren fortier netop den fulde sandhed (kitman) ved ikke at nævne de brutale straffe. Så tak, Uzay Kertenkelesi eller hvem du er, du illustrerede her lige punkt 2) – 3) på tydeligste vis.

      Det afvekslingsvis glatte sprog skal man ikke lade sig forlede af. Same old story.

      Hvad laver de mennesker i vores land?

      • Liva

        Fy fan! Hvad med at religiøse lærer at styre deres religiøse følelser. Hvor kristelig er KD lige når det kommer til stykket?

  • pap

    Hvis islams tilhængere fortalte os sandheden om islam og den skæbne, der er tiltænkt vantro, kristne og jøder, ville man ikke tøve med at smide dem ud af landet.

    Men islamiske dogmer indføres ét for ét. Først billedforbud og halalkød. Siden kommer mere radikale tiltag.

    Hvordan forestiller folk sig, at det vil være for ikke-muslimer at leve i et samfund med islamisk dominans?

  • Liva

    “Først billedforbud og halalkød. Siden kommer mere radikale tiltag.”

    Hvis billedforbud og halalkød ikke er radikale tiltag i et sekulært samfunds offentlige institutioner, hvad er det så?

  • Emeritus

    Med al respekt (frygt) for Uzay…
    Så længe det muslimske mindretal ikke er stort nok til dominans, bekymrer bestræbelserne mig blandt mine landsmænd på at fremme denne dominans via indvandring og særbehandling i langt højere grad. det er disse, mine landsmænd, jeg må betragte som mine modstandere. Ikke at de åbenlyst har erklæret mig krig. Men de rakker mig og mine ned, og de har gjort mig og mine overflødige i deres bestræbelser på noget andet, end det land, der har givet dem alt. På samme måde bekymrer de mig med deres bestræbelser, som de, der engang var villige til at gå tyskernes ærinde under II. Verdenskrig, bekymrede frihedsbevægelsen.

    Dengang, i årene lige før krigen og i krigens første år måtte man beundre handlekraften og være visionær, følge med tiden og holde med tyskerne mod Tysklands fjender, for det var Hitlers Tyskland, der med energi og store planer stod for en glorværdig fremtid i det nye Europa, den, som man allerede kunne se de storladne konturer af – fuldstændigt lige som man også i dag stadig er nødt til at følge med tiden, det nye Europa og den verdensomspændende arbejdskrafts frie bevægelighed, fremfor bagstræberisk at dyrke fortidens Morten Korch-idyl. – Når virkeligheden ude i den store Verden er uro og kaos, hvorfor skal vores lille smørhul så være undtaget. Velkommen til virkeligheden.

    Jeg glemmer aldrig de truende og iscenesatte masseoptrin fra dengang, og jeg genkender – trods pøbeludtrykket, de forvredne ansigter og flagrende gevandter – Mellemøstens iscenesatte masseoptrin af i dag lige så fulde af trusler, som uafviseligt er vendt mod mig og mine.

    Men alligevel så er det ikke først og fremmest muslimerne, der truer mig, men os selv.

    Med venlig hilsen

  • Liva

    OT

    Socialdemokraten skriver i JP:

    “Skræmmebilleder af islam og muslimer er afgørende forhindringer for god integration.”

    Hvad menes der? Noget af det der står i koranen?

    h t t p://jp.dk/opinion/breve/article1967561.ece

  • Lars

    Emeritus,

    Riktigt, men vi måste skilja på dem som aktivt hotar (truer) oss och samarbetar med islamisterna, och de som fortfarande inte har förstått, utan bara tanklöst upprepar de politiskt korrekta slagorden.

    Kom också ihåg att det förra gången dröjde mindre än ett år mellan appeasement-politikens absoluta “höjdpunkt” och “Fred-i-vår-tid”-proklamationen efter München-överenskommelsen 29 september 1938 innan världskriget var ett faktum. Det kan alltså vända väldigt fort trots att det har sett mörkt ut nu.

  • Kristeligt Dagblad, nu som konspirationsspreder. Om præsten Kirsten Sarauw hedder det, i det det åbenbart skal deligitimere hende:

    ” Hun går på omgang i nogle af de mest rabiate, islamofobiske kredse. “Stop Islamiseringen af Danmark” (SIAD), Kvinder for Frihed, Giordano Bruno-gruppen, Trykkefrihedsselskabet, Dansk Folkeparti, den Danske Forening og Islamkritisk Netværk i Folkekirken.”

    Der er halvanden sandhed i dette, som ikke kan være resultatet af andet end en tilfældig, kritikløs googling. Sarauw ses til enkelte, åbenbart nøje udvalgte arrangementer i Trykkefrihedsselskabet og hun er rigtignok medlem af Islamkritisk Netværk i Folkekirken (der er over 100 præster der). Så meget ved jeg om Sarauw, at hun ikke baserer sine kronikker på løse googlinger. Resten er fri fantasi , (som dog må glæde SIAD, sikken masse sympatisører de har i følge nettets losspladser).Giordano Bruno har vist været død og borte i 5 år. Det er som at læse Uriaspostens stalker, den temmelig småt kørende, ordblinde (så hun er ikke forfatteren) Radikale Margrethe S Hansen. Jeg noterer mig af hvilke landsbytosser KrD lader sig bruge, springer resten af artiklen over og overlader den til LFPC., indtil videre i al fald.

    • Nej, man skal protestere imod løgn. Og imod det forhold, at man går efter manden og ikke efter bolden.

      @ Liva. Den mand er en en tosse. Danmark er jo ikke sin egen planet. Se på resten af verden – vi kan jo ikke opfinde vores egen version af islam. Vi har samme slags muslimer her i landet som man har alle andre steder. De kommer jo de samme steder fra. Endnu en eskapist. Det er jo venstrefløjen, der lider af islamofobi. De er hundeangst for islam og nægter at se virkeligheden i øjnene.

      Venstrefløjen minder om kemiske-Ali fra Irak. Der er ingen røvere i denne skov…

      Det er for vanvittigt, at man skal hænges ud i pressen alt efter hvilket foredrag, man har været til. Svineri.

    • Han/hun skal nok ignoreres som vi plejer at ignorere folk fra overdrevet, men indlægget var værd at kigge på fordi det i det mindste som udgangspunkt var mere velformuleret og afdæmpet end man er vant til fra den kant. Men krads lidt i overfladen …..

    • Liva

      “Det er vigtigt at kritisere fundamentalistiske udlægninger af islam, og det skal vi til enhver tid gøre, men det konstante og systematiske forsøg på generelt at lægge islam som religion, og dermed muslimer, for had, som KWH fører an i, det tror jeg også, mange anstændige borgerlige gerne er foruden.” (Mogens Jensen)

      h t t p://jp.dk/opinion/breve/article1967561.ece

      Det er uhyrligt hvad socialdemokraten kan få sig selv til at sige. Skulle man lægge alle kristne for had fordi man kritiserer kristendom og biblen? Nej, det gør man fame ikke! Og det ved rigtig mange kristne heldigvis.

      Ligeledes med islam og koranen. Man lægger ikke nogen mennesker for had når man ser kritisk på en bog – koranen. Man ser kritisk på en BOG. Nogle socialdemokrater har svært ved at skelne mellem islam og koran opdragede. Og mellem islam og koran opdragede. Koranen er ikke en et menneske. Islam er heller ikke et menneske. Og koran opdragede mennesker er ikke koranen. Koran opdragede er mennesker der er OPDRAGET islamisk.

      Hvad går der af socialdemokraten? Hvorfor laver han de ubehagelige kortslutninger? Han tænker ikke som en politiker, synes jeg. Han tænker ikke principielt og overordnet, synes jeg. Han mangler overblikket. En kritik af bøger og religiøse normer er ikke had. Så skulle hele venstrefløjen have hadet alle kristne mennesker i ungdomsoprøret? Gjorde de det? Nej de gjorde da ej.
      Kritik af religiøse bøger er kritik og uenighed omkring de bøger og tanker.

      Det er jo heller ikke udtryk for had at være uenig politisk – eller religiøst – med Mogens Jensen og socialdemokratiet. Det er et spørgsmål om uenighed hvad holdninger og handlinger og visioner angår. Hvad er det da for noget vrøvl at beskylde meningsmodstandere for had? Sikke en passiv aggressiv – ja tøset – måde at debattere på. Det er uværdigt for en politiker. Alt skal kunne debatteres af politikere. ALT. Alle holdninger og handlinger – og systemer af enhver slags. Også religiøse bøger og religiøse forbud og påbud.

      • Liva

        “Det er vigtigt at kritisere fundamentalistiske udlægninger” – skriver socialdemokraten. Skal vi så ikke kritisere nogen bøger eller dokumenter mere? Kun holdninger, følelser og udlægninger af hvad som helst? Det lyder som at det at gå til primærkilder ikke er velset i socialdemokratiet. Men er det det billede socialdemokratiet ønsker at give af sig selv? Mon dog.

  • JensH

    @Liva

    “Skræmmebilleder af islam og muslimer er afgørende forhindringer for god integration.”

    Tågehornet Mogens Jensen er et eklatant eksempel på, at Socialdemokraterne ikke grundliggende har ændret tankrgang siden 1990’erne, uanset deres påstande om det modsatte. De mener stadig der er Danskernes ‘fremmedfjendskhed’ og ‘rascisme’ der er årsagen til alle problemerne med de muslimske indvandrere. At Mogens Jensen så er en smule mere rabiat end mange andre Sosser, (“FITNA er den nye version af ‘Der Ewige Jude”), som klogeligt holder lav profil mht. islam, så ændrer det ikke ved at langt de fleste partimedlemmer inderst inde mener som han når det kommer til forklaringer på ‘de dårlige integration af muslimer’.

    • Christina

      “Skræmmebilleder af islam og muslimer er afgørende forhindringer for god integration.”

      Det är jag beredd att hålla med om. Jag tycker personligen att skrämselpropaganda känns ganska dammigt och förlegat. Det leder absolut ingenstans. Cul-de-Sac.

      Här är en dokumentär på ämnet.

      http://www.youtube.com/watch?v=Vt-FyuuWlWQ

      Ha en bra dag…:-)

      • Anonym

        Christiana.

        Du er enig i, at “Skræmmebilleder af islam og muslimer er afgørende forhindringer for god integration.”

        Den slags har vi alle hørt mange, mange gange, det er en ren rygmarvfloskel fra politikerside, og var desværre også i længe med til at undertrykke en sund og rimelig kritik af islam.

        Vi har i dag ganske mange muslimer, der overfladisk set er velintegrerede og veluddannede, men som på ingen måde er demokratiske, når man går tæt på. De anerkender heller ikke menneskerettighederne, og de isolerer sig, fordi de finder os andre mindreværdige.

        Efter min mening er der al mulig grund til at advare på det kraftigste mod islam. Og jeg henviser til historikeren Kim Møllers transskription af et interview med islamforskeren Thomas Hoffmanns, som blev bragt i Danmarks Radio forleden:

        http://www.uriasposten.net/?p=11738#comments

  • Emeritus

    ‘…By any comparison Sweden is a multi-cultural society with more foreign born residents and children of foreign born residents than the US and UK and close to that of Australia and Canada. Compared to Norway and Denmark the immigrant populations are nearly 3 times as high per capita…’

    Det er en myte. Jeg ved ikke, hvem der har spredt den. Jeg køber den ikke. Vi har modtaget mindst lige så mange mennesker procentuelt fra andre lande som Sverige, på trods af, at vi ikke er et typisk indvandrerland. Hvis vi taler om muslimer rent, kan påstanden måske være sand. Statistisk er det i praksis umuligt at få at vide, hvorfor vi er mindst 1,3 millioner flere end forventeligt ud fra den negative befolkningstilvækst, som startede blandt gammeldanskerne i tresserne med abortlovene, kvindefrigørelsen og tilstrømningen af kvinder til arbejdsmarkedet.

    Til Lars.
    Du får mig ikke til at opponere på det grundlag, at en magtovertagelse kan komme, før vi aner det, for dominans kommer netop ofte nærmest ud af ingenting, med bulder og brag som et tordenskrald. At det er tilfældet, forstyrrer jo ikke min pointe. Hvad er farligst? Den elektriske opbygning mellem land og sky, lynet eller tordenskraldet.
    Tordenskraldet vækker folk, men det er opbygningen, der fører til lynnedslaget.

    Med venlig hilsen

    • @ Emeritus: Der bliver jo altid ballade når det kommer til statistik, men ifølge de helt officielle tal, stemmer det da. Der ligger vi såvidt jeg husker på cirka 7 %, og Sverige altså på det tredobbelte. (Iøvrigt mener jeg Sverige snarere må have 25 % , end 20, men det må vente.) Efter det begynder det at tage lidt mere tid, end jeg har idag.

    • ole burde

      Emeritus
      Det er ikke helt saa slemt som man maaske ku’ tro ,af foelgende aarsager :
      1. sammenlignet med andre vesteuropaeere har DK en forholdsvis hoej foedselsrate
      2. aldersfordeligen har vaeret med til skabe en vis MIDLERTIDIG befolkningstilvaekst
      3. Invandring fra andre vestlige og eller europaeiske lande “skal traekkes fra”
      4. en vis begraenset maengde af ikke- vestlige immigranter er blevet ASSIMILIERET paa en maade som far dem til at fortjene at blive regnet med som danskere, ofte er der tale om aegteskaber hvor manden er dansker og kvinden ikke var ,eller holdt opmed at vaere ,muslim.
      5. en hvis udefineret maengde af muslimer vaelger at “falde fra” , ved at erklaere sigselv som noget andet , naar de starter paa et nyt sted ,ligesom mange joeder gjorde det i det 19.aarhundrede. En del Iranere lader til at vaere gaaet denne vej.
      Det kan feks. goeres ved at “miste papirerne” , og kraever at man isolerer sig fra alt der har med det “forrrige liv” at goere.

      • Det har i mange år været sådan, at hver 5. – 6. skattekrone går til omkostninger forbundet med indvandring. Muslimerne her i landet er en nettoudgift af de helt store. Hvis de ikke havde været her, ville skatteprocenten have været betydeligt lavere. Og folk ville have haft råd til de børn, mange har været nødt til at vælge fra. Den nys overståede højkonjunktur bekræftede det: når der er penge nok til flere børn, så dukker de også op. Danmark ville med andre ord have haft en balanceret reproduktionsrate, hvis vi ikke skulle betale for de indvandredes lediggang. Arbejdstiden passer efterhånden, så begge forældre kan arbejde og få en familie til at fungere samtidig. Det er altså indvandringen, der er årsag til at folk får færre børn. Ikke omvendt.

        Læg mærke til det: indvandringen er ikke opstået, fordi danskerne får færre børn. Danskerne får derimod færre børn pga. indvandringen !!!

        Den tager vi lige igen: danskerne får færre børn pga. den msulimske indvandring.

        • I den forbindelse skal det lige tilføjes, at mere end halvdelen af den arbejdsløshed, vi skulle betale skat til i 70’erne, 80’erne og 90’erne, var indvandret. Hvis vi havde haft de skattekroner til privatforbrug, ville de have sat gang i økonomien i betydende omfang. Krisen ville kun have været en brøkdel af, hvad den var dengang. Det var den enorme muslimske forsørgerbyrde, der holdt hele Europa nede. Og det gør en stadigvæk.

  • Et af de største integrationsproblemer er kvindernes status i muslimske familier. Danske familier skal som gennemsnitsfænomen forsørge fire mennesker på 2 voksen-indkomster. Muslimske familier skal forsørge eksempelvis 8 på en eneste voksenindkomst – mandens. Og vi idioter udbetaler bistandshjælp til den anden voksne.

    Samme mønster i den islamiske verden. Kvinder er i udpræget grad analfabeter og må ikke arbejde udenfor hjemmet. DET er årsagen til, at den islamiske verden halter bagud.

    Og årsagen til Bin Ladens panik. Hvis ikke islam trænger igennem på verdensplan her og nu, er ideologien tabt for evigt. Al Queda har travlt. Det er nu eller aldrig. De har ikke tiden på deres side.

    • Det handler bla. om nationaløkonomi. I islamiske lande er det kun halvdelen af befolkningen, der bidrager til landenes BNP. Islam kan ikke overleve i den situation. Og det har Bin Laden og Al Qaeda indset. Enten skal Vesten islamiseres eller også skal islamiske lande vestliggøres. Det er enten eller.

      Det er derfor, der går så voldsomt til værks overfor pigeskoler, som sprænges i luften og pisker kvinder i Afghanistan for et godt ord. Hele den islamiske familiestruktur og samfundsstruktur vil bryde sammen. Pædofili er nødvendigt, hvis man samtidigt vil have flerkoneri. Ellers kan flerkoneri ikke lade sig gøre – der skal være lind strøm af barnebrude i før-skolealderen. Hvis man vil have nationaløkonomier som i Vesten, må begge dele afskaffes.

  • “…er forenet mod os?”

    Jeg har i mit liv indtilvidere kun mødt to slags muslimer: Ikke-muslimske muslimer og muslimer!

    Den ikke-muslimske muslim som når han/hun konfronteres med koranens giftige indhold tager 100% afstand og hurtigt medgiver at islam er noget bras, der hurtigst muligt bør opgives. Næsten alle i denne kategori har været iranere.

    Muslimen (der altid har været uden slør eller anden uniformering) kører derimod hurtigt op i det røde felt, trækker Said-kortet og bliver snart derefter, hvis diskussionen fortsætter, ubehagelig. Tyrkere, langt de fleste.

    Har aldrig mødt erklærede muslimer, der ikke havde en lille talebaner inde under lamineringen.

    Meget anderledes kan det vel heller ikke være, selvom mange selvfølgelig godt kunne tænke sig det.

  • Niels Hansen

    Herligt, nu har vi fået kommunalt sponserede indvandrerbander:

    “Politiet slog til mod klubben på Industrivangen 23 i Ishøj, hvor der opholdt sig cirka 40 unge af anden etnisk herkomst. Under ransagningen fandt politiet fire pistoler, ammunition, skudsikre veste og en økse, oplyser Steen Ørskov fra Københavns Vestegns politi.

    Klubben er en kommunal ejendom, som er stillet til rådighed for de unge af Ishøj kommune.”

    http://ekstrabladet.dk/112/article1293322.ece

  • Pk

    Danmarks Radio, reklamestationen for islam.
    For jeg ved ikke hvilken gang omtaler de en irakisk by som muslimernes hellige by.
    jeg har aldrig aldrig aldrig hørt, at DR omtaler en europæisk by samme måde.
    Ja , og hvis en muslim har siddet i mange år, og læst på alle truslerne mod os vantro , så er han
    sandelig en lærd.
    Har DR mon nogensinde omtalt f.eks Biskop Holm fra Århus på denne måde?

    • Bjovulf

      Haha, det har jeg også tit tænkt på – har de overhovedet nogle byer og bygninger i de lande, der ikke er hellige ?:-)
      Hvornår kommer vi mon til at høre om “Muslimernes hellige by Århus” på DR?

      Det er helt grotesk, hvor meget islam- og PK-multi-kulti-propaganda ( bestilt af EU? ) DR efterhånden synes vi skal forsynes med
      døgnet rundt. Aldrig er der dybdeborende, kritiske programmer om islam, og de mange alvorlige problemer og vanvittige krav
      denne religions tilhængere synes at “berige” ikke muslimske samfund med overalt i verden, hvor de vælger at emigrere til.
      Det kan vel næppe være helt tilfældigt, vel DR???

      Vi fik aldrig sandheden på DR om årsagerne til de alvorlige påståede “racistiske” optøjer i Sydney for få år siden, hvor de
      lokale omkring Coronulla Beach efterhånden bare havde fået nok af libaneiske banders hærgen, vold mod sagesløse og
      narkosalg mv. Vi fik aldrig de fremragende engelske BBC Channel 4 programmer om “Mosques under Cover”, som med skjult kamera borede i, hvad der i virkeligheden foregår af uhyrligheder i moskeerne in England ( og sikkert også her ) og hvor ekstreme
      bøger, der sælges som varmt brød fra disse moskeeres tilknyttede boghandler eller anvendes i de ekstreme koranskoler, som endda er financieret af de britiske skatteydere.
      Hvor meget af den slags foregår der mon lige under næserne på os i DK – og endda for vore skattekroner? –
      og det helt uden at der nogensinde har været bare skyggen af politisk mandat ude blandt den danske befolkning til så katastrofal en kurs? Hvorfor forholder man aldrig de radigale de håndgribelige, barske konsekvenser af deres lallende naive indvandrings-
      og flygtningepolitik og lader dem bo en måned ude i en af ghettoerne sammen med deres børn? ( fx. M. Vestager! )
      Hvorfor får de radigale og de øvrige naivister i Folketinget aldrig de rigtigt kritiske spørgsmål på DR?

      Og DR har heller aldrig turdet beskæftige sig med indholdet og konsekvenserne af Euromed-aftalen,
      som endog træder i kraft her i 2010 – hvorfor mon? Ligger der mon et krav fra højeste sted – regeringen eller endog EU? –
      om at al omtale af denne aftale er totalt tabu, indtil den er trådt i kraft, og det er aldeles for sent for befolkningerne at gøre indsigelser om denne komplet vanvittige aftale? Hvad er formålet med den?

      Har DR nogensinde vovet at kigge nærmere på indholdet af de aftaler om olieleverancer som EF-landene indgik med
      de arabiske olielande i 70’erne? Gik “vi” faktisk med på at tage imod muslimsk arbejdskraft i enorme mængder
      som sikkerhed for olieleverancer og en rimelig prisstablitet? Var der virkelig slet ingen advarselslamper, der blinkede rødt?
      Mon ikke man, hvis man prøvede hårdt nok, kunne finde nogle involverede politikere eller embedsmænd fra dengang,
      der for længst har indset, hvor fatalt dette arrangement i så fald har været, og som er villige til at tale nu evt. under anonymitet?

      Der er faktisk masser af andre ting, som DR burde tage seriøst fat på, i stedet for at fylde os med propaganda om multikulturens, islams og muslimernes påståede kulturberigelse og højtstående “kulturerer” og opfindelser – som de hovedsageligt stjal eller lånte fra andre eller tvangskonverterede sig til – dag ud og dag ind, når nu enhver, der gider at sætte sig lidt ind i tingene, kan se, at det er helt uden forbindelse med realiteterne.

      • Bjovulf

        UPS! “Cronulla Beach” hedder den vist nok 😉

    • Bjovulf

      Nu er der vel næppe ret mange, der vil opfatte vendekåben Imam Holm
      som decideret lærd – nok snarere som en PK-hykler, medløber og islamo-
      lefler af allerværste skuffe.

      Oprindeligt var han vist nok ret kritisk indstillet over for islams indtog i DK –
      hvad eller hvem var det lige, der fik ham til at sadle helt om?
      Bedre karrieremuligheder måske? 🙂

      • PeterK

        det er i øvrigt pudsigt at læse Hans Velærværdighed Biskop Holms CV. Han fik teologisk embedseksamen 4 år før han blev biskop – på merit!. På den tid omkring 1970 var idehistorie i øvrigt et modestudium, med Johannes Sløk som guru.

        Årsvikar ved Grenaa Gymnasium 1970-72
        Mag. art. (idéhistorie) 1972
        Teologisk tillægseksamen 1974
        Meritoverførsel til teologisk embedseksamen 1990
        Adjunk i systematisk teologi ved Aarhus Universitet 1972-74
        Hjælpepræst i Vejlby 1974
        Sognepræst ved Ellevang Kirke, Århus 1974-94
        Biskop over Århus Stift fra 1994.

        Kilde. Århus Stift blå bog http://www.aarhusstift.dk/index.php?id=367&template=1 , og det må jo stå til troendes.

  • Emeritus

    Det må jeg nok sige. En gedigen respons. Tak for den. Jeg har været kaldt bort, men er nu tilbage.
    Ole Burdes punkt 2, tvivler jeg oprigtigt på, kan have sin rigtighed. ‘Tilvæksten’ er dem, der bliver flere af fratrukket dem, der bliver færre af. Hvis der derfor år for år falder flere fra, end der kommer til i den oprindelige population, må denne population nødvendigvis svinde ind. Frisk blod udefra kan under sådanne betingelser godt ende med at blive en nødvendighed. Ingen kan formodentlig heller være uenige i det synspunkt, at ‘frisk blod’ ingen skade er til i sig selv – tværtimod. Men statistik er så forrædderisk, at tallene i det lange løb forråder sig selv. På trods af alle statistiske krumspring fra Danmarks Statistik, kan DS ikke løbe fra sine egne tal. De er citeret i mange værker, selv om DS skulle have smidt dem ud. Disse tal og kurver viser utvetydigt, at den opadgående kurve knækkede i tresserne med en nøjagtighed på ét år! Derfra, de 4.6 mio. som top har kurven været nedadgående lige siden. I den oprindelige population, som jeg tilhører med aner, som kan spores tilbage til Kong Hans, er vi, de oprindelige år for år blevet væsentligt færre end de 4.6 mio.

    Resten er der ingen som helst grund til at gå ind i for mig.
    Jeg anerkender med glæde, at mange udefra er kommet hertil i den hensigt at slå sig ned FOR at glide ind i vor kultur som danskere. Det gør de jo i erkendelse af, at her er rart at være, og at der er noget værdifuldt, de kan identificere sig med. Det tager jeg nærmest som et nationalt ridderslag og som en handling, jeg har dyb respekt for, uanset hvad årsagen så i øvrigt måtte være til den beslutning. Hvad jeg ingen som helst respekt har for, er de mange, som stadig er her, men ikke vil vide af os, men i det stille eller åbenlyst vil os det ondt. Ej heller har jeg respekt for dem af mine egne, som har skabt problemet og lukket øjnene for det problem i årtier. De er for mig modstandere af alt, hvad jeg holder af.

    med venlig hilsen

  • En herlig republikaner her. Ham kan jeg godt lide: http://www.youtube.com/watch?v=HpPQ3oDDzPM

  • Christina

    Jag lyssnar hellre på Bo Diddley & the Duchess…;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=M6ixaXBWtyc

    You can’t judge an apple by looking at a tree
    You can’t judge honey by looking at the bee
    You can’t judge a daughter by looking at the mother
    You can’t judge a book by looking at the cover
    Oh can’t you see, oh you misjudge me
    I look like a farmer, but I’m a lover
    You can’t judge a book by looking at the cover
    Oh come on in closer baby,
    hear what else I gotta say!
    You got your radio turned down too low
    Turn it up!
    You can’t judge sugar by looking at the cane
    You can’t judge a woman by looking at her man
    You can’t judge a sister by looking at her brother
    You can’t judge a book by looking at the cover
    Oh can’t you see, oh you misjudge me
    I look like a farmer, but I’m a Lover
    You can’t judge a book by looking at the cover
    You can’t judge a fish by lookin’ in the pond
    You can’t judge right from looking at the wrong
    You can’t judge one by looking at the other
    You can’t judge a book by looking at the cover
    Oh can’t you see, oh you misjudge me
    I look like a farmer, but I’m a lover
    You can’t judge a book by looking at the cover

  • Christina

    RIP Kate McGarrigle….:-(

  • Emeritus

    Til LFPC:
    I øvrigt skylder jeg dig en undskyldning for, at jeg flyttede fokus fra Uzay til nogle landsmænd, hvis intentioner og dispositioner, vi ofte glemmer, er årsag til miséren. Naturligvis synes jeg, at det er fuldt ud berettiget af dig, at du tager Uzay Kertenkelesi ved vingebenet.

    Med venlig hilsen

    • Ikke noget at undskylde, så retlinet skal det jo heller ikke køre. Jeg har vist også haft min andel af OT-kommentarer på Uriasposten.

  • Liva

    McGarrigle…årh, de vækker mange gode minder… Kate RIP..

  • Johansen

    Jeg synes, at Pia Kjærsgaard gjorde det fremragende på Deadline i aftes.
    Hun holdt hele tiden fast i islam som politisk ideologi, og brugte bl. a. Ayaan Hirsi Ali som kilde. Adam Holm gentog, om Kjærsgaard mente, at islam er voldsforherligende. Og dertil svarede hun ja.
    Vi fik også et lille pip fra Jørgen Bæk Simonsen.

  • Pk

    Til Bjovulf. Biskop Holm tog jeg fordi jeg tænker on ham,som du gør
    Tak for dit indlæg om DR.
    Noget der også undre mig ang.DR er P.1. F.eks 17oo-19oo.
    Her hører man aften efter aften om begivenheder fra de fjeneste egne på vores klode.
    Med masser af detaljer og baggrundsanalyse, som virkelig giver oplysning på oplysning. Her tænker jeg ikke på den vinkel, der arbejdes udfra.
    Men det DR ikke kan klare er en analyse af samme kvalitet fra boligområder ramt af muslimsk vold.
    I København ,Odense eller Århus.
    Det må DR have besluttet.
    Synd een skal betale for DR.

  • Emeritus

    Til Johansen.
    Jeg så også Deadline igår. Jeg er ked af at måtte sige, at jeg er af en helt anden opfattelse af Pia Kjærsgaards præstation, end du er. Adam Holm fik hende ret tidligt alvorligt på krogen med sit spørgsmål om, hvad hun kendte til de skrifter, muslimer bygger deres tro på. Hun svarede meget ærligt, at dem havde hun ikke sat sig ind i. Hun må med stigende desperation have indset farligheden både i spørgsmålet og sit eget svar, for efterhånden som interviewet skred frem kunne kameraet ikke skjule den dybe rødme, som bredte sig fra hendes ansigt og videre, indtil tøjet skjulte, om den vasomotoriske virkning endte med at dække hele kroppen. Hun var voldsomt presset og kæmpede for at finde tilbage til de eksempler, som er grundlaget for hendes forståelse. Politisk har det været et mareridt at komme igennem den udsendelse. For åben skærm og som partiformand at indrømme ikke at have kendskab til en sag, man er modstander af, er mildest talt uheldigt. At hun stod det igennem kan hun takke sit overlevelsesinstinkt for. Hendes indre kamp var virkelig ressourcekrævende. At hun havde kræfter til at komme igen og gøre forsøg på at sætte sig i førersædet til sidst var imponerende.

    Problemet med skrifterne er i virkeligheden ikke så vigtigt for hende som politiker eller for den personlige stillingtagen. I tilfældet Islam er sagen tvært imod langt enklere end kendskabet til, hvad der står i bøgerne, eller hvad såkaldte eksperter kæfter op om. Det er først, når man sætter sig for meget ind i detaljerne, at man risikerer at fare vild i dem, for Islam er fuld af detaljer. Se blot, hvordan Bæk-Simonsen har udnyttet dem i sin egenskab af værdirelativist.

    Vil man vide, hvad Islam ER i Verden, må man lade papirerne ligge og se på, hvad Islam konkret forvolder i Verden. Man skal ikke stirre sig blind på smørhullet Danmark. De uforståelige gerninger henter Islams børn overalt samme sted fra – fra skrifterne og deres åndelige vejledere. Hvis man vil forstå baggrunden for gerningerne, må man videre og forske, søge skrifterne, ikke muslimen, for muslimens psyke adskiller sig ikke fra vantros psyke. Vantro ville være lige sådan, hvis de havde fået samme opvækst som muslimen og levet i skyggen af skrifterne.

    Pia Kjærsgaard kunne have nøjedes med at svare Adam Holm ud fra sin inderste ledetråd – Sig mig, hvad du gør, så skal jeg sige dig, hvem jeg mener, du er. Det er ikke nogen dårlig måde at manøvrere på i livet og det stempler straks Islam, som har et elendigt generalieblad, der bliver jo værre, desto længere tid, der går.

    Men det ville sikkert have været en god idé, hvis hun for en sikkerheds skyld fremover sørger for, at hendes skriftkloge (fætrene) samler nogle af de mange afslørende skriftsteder sammen, og at hun gemmer dem i sin taske. Så behøver hun ikke skamme sig over, at hun ikke kan huske dem udenad. Men at have dem ved hånden, sætter lige som tingene teoretisk på plads. Der er ingen grund til, at hun spilder tid på at pløje sig igennem en litteratur, der er fuld af trættende gentagelser tekster, som kun kan bekræfte hendes værste forestillinger.

    Med venlig hilsen

  • Emeritus

    En rettelse:
    Jeg har anvendt forkert, lettere meningsforstyrrende tid i følgende sætning:

    ‘…Men det ville sikkert have været en god idé, hvis hun for en sikkerheds skyld fremover sørger for…’
    Der burde have stået:
    ‘…Men det vil sikkert være en god idé, hvis hun bare for en sikkerheds skyld fremover sørger for…’

    Med venlig hilsen

  • Mette

    Emeritus.

    Jeg forstod dig udmærket, og selv om jeg ikke ser fjernsyn, synes jeg, at jeg ser situationen for mig og mener, at det er rigtigt at give gode råd.

    Det er i grunden mærkeligt, at Pia Kjærsgaard ikke har skaffet sig lidt husmandsviden om islams skrifter. Jeg vil da heller ikke påstå, at jeg selv er meget vidende om fx Koranen, men mindre kan jo gøre det, fordi man ser resultaterne af denne onde ideologi brede sig som ringe i vandet. Jeg ved, hvem jeg skal henvende mig til, hvis jeg mangler oplysninger og får mig da af og til slæbt igennem litteratur om islam. Men det hele er mig sådan imod, så voldsomt imod, at jeg skal tvinge mig til læsningen.

    Lars Hedegaards og Mogens Camres bog om 1400-års krigen er nu udsolgt fra forlaget. Er der nogen, der ved, om den bliver genoptrykt, og om hvor stort det først oplag var?

    • Peter Buch

      Trykkefrihedsselskabets Bibliotek der er udgiver kan nok kontaktes for oplysninger om bogens eventuelle genudgivelse og oplags størrelse, såfremt de vil ud med sproget og tallet, hvad jeg formoder de vil- på: bibliotek@trykkefrihed.dk

    • PeterK

      Hvis man vil vide lidt om islam og koranen, uden at skulle kæmpe sig gennem bogen eller store engelsksprogede sider, så er der et udmærket dansk site her:

      http://www.islaminfo.dk

  • Emeritus

    Tak Mette.

    Med venlig hilsen

  • Bjovulf

    Der er vildt rav i den “nu” på TV2-News, angående at Holbergskolen har
    indført forældremøder – om mobning! – , hvor kun kvinder må deltage for at
    tækkes de muslimske fædre, der ellers ikke vil tillade deres koner at deltage.

    Igen, igen har “vi” altså travlt med at tilpasse os de sindssyge muslimske særkrav.
    Hvad laver disse middelaldermænd og deres familier egentlig i DK?
    Hvordan og hvorfor kan man overhovedet få lov til at komme hertil med den slags
    vanvittige holdninger og barbariske krav?

    Ophedet debat mellem Khader & Anders Bondo ( formand for lærernes org. )

    http://nyhederne.tv2.dk/article/28300747/?forside

    Vestager synes naturligvis, at det er helt ok – surprise, surprise –
    og kan slet ikke få øje på. hvad problemet er – ?!?!
    Nu må det BEEEP radigale landsforræderparti da for h. snart ryge helt ud at Folketinget.

    • Bjovulf

      Mere her:

      http://nyhederne.tv2.dk/article/28297640/

      Fædre ingen adgang til skolemøde
      Torsdag d. 4. feb. 2010; kl. 06:27 af dabu / ritzau for TV 2 Nyhederne (opd. d. 4/2 2010; 09:46)

      Når Holbergskolen i aften holder møde om mobning, er kun mødrene inviteret. Den københavnske skole afviser både danske fædre og indvandrerfædre for at få de muslimske mødre til at dukke op, skriver Berlingske Tidende.

      “Der er indvandrerkvinder, hvis mænd ikke mener, at kvinderne må deltage, hvis der er andre mænd til stede,” siger skoleleder Søren Ellesøe og taler om “et nødvendigt hensyn at tage for at skabe en kontakt med en gruppe forældre, som ikke normalt kommer så ofte på skolen, og som ikke rigtig er dus med vores skoletradition”.

    • Bjovulf

      http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/28305894/

      Skole har holdt mor-møder i fem år [!!!!]
      Torsdag d. 4. feb. 2010; kl. 13:17 af trfi / ritzau for TV 2 Nyhederne (opd. d. 4/2 2010; 13:17)

      Foto: Scanpix
      Når Holbergskolen i Københavns nordvestkvarter torsdag aften inviterer mødre til cafémøde om mobning, står skolen ikke alene. På den nærliggende Blågård Skole inviteres mødrene hver anden måned til et “mormøde”.

      “Mor-møderne går fem år tilbage i tiden, og de er en stor succes, fordi vi her ser nogle af de mødre, som ellers ikke deltager i skolens arrangementer. Det er en måde at få en dialog med dem på. Faktisk holder vi et i dag,” siger skoleleder på Blågård Skole Klaus Mygind.

      Misforståelser ryddes af vejen
      Møderne holdes hver anden måned om eftermiddagen, og foruden hygge med kaffe og kage er der mulighed for at tale med skolens personale.

      “Det kan være misforståelser omkring skolen, som bliver ryddet af vejen, eller vores socialrådgiver, som kommer og fortæller om sit arbejde. Emnet kunne også være mobning,” siger Klaus Mygind.

      Han er medlem af Københavns Borgerrepræsentation for SF, og er uenig med sin partiformand, Villy Søvndal, der mener, at skolerne sætter ligestillingen over styr, når de holder fædrene udenfor.

      “Målet med møderne er at gøre mødrene aktive i skolens liv. På lang sigt kan det netop medvirke til at fremme ligestillingen,” siger Klaus Mygind.

      …..

    • Bjovulf
    • Bjovulf

      http://nyhederne.tv2.dk/article/28306415/

      DF kræver skoleleder fyret
      Torsdag d. 4. feb. 2010; kl. 13:38 af trfi / ritzau for TV 2 Nyhederne (opd. d. 4/2 2010; 13:38)

      Et møde kun for mødre på Holbergsskole har skabt heftig politisk debat.

      Carl Christian Ebbesen, der er Dansk Folkepartis gruppeformand på Københavns Rådhus mener at skolelederen på Holbergsskolen i København skal fyres efter initiativ om fædre-fri møder.

      “Hvis ikke skolelederen retter sig ind, så synes jeg, at han skal finde sig et andet arbejde,” siger han til politiken.dk.

      Jensen og Vang støtter skolen
      Men det er ikke alle på Københavns Rådhus der bakker op om DFs krav.

      Både overborgmester Frank Jensen og børne­ og ungeborgmester Anne Vang bakker op om skolen. [!!!!!]

      “Vi politikere må lade skolelederne udøve deres arbejde,” siger den socialdemokratiske overborgmester i en e­mail.

      ….

  • Christina

    Hej Bjovulf

    Tack för att du tog dig tid att titta på den utmärkta BBC dokumentären “The Power of Nightmares” som jag länkade till igår. Jag ser på din youtube kommentar att vi inte delar samma uppfattning om programmet.
    Men jag uppskattar ändå att du visade ditt intresse.

    Bästa hälsningar från Malmö

    • Bjovulf

      Hejsan Christina – Tak selv 🙂
      Jeg havde faktisk set den før på DR.

      Den var da interessant nok, men også meget PK og lettere naiv i sin mystiske sidestilling af en flok dybt
      konservative amerikanske tosser, som langt de fleste amerikanere griner af i dag, og så en flok ekstreme
      islamister, der ønsker en islamisk ummah på verdensplan, som skal styres efter shairah, hvor resten af
      menneskeheden, så vil få valget mellem at konvertere eller leve som tålte dhimmier, dvs. andenranngs eller
      tredjerangs borgere uden fulde rettigheder.

      Og de mener de helt bogstaveligt og er parat til at ofre livet for det … så begynder det altså at blive farligt.
      Alligevel bagatelliserede man dette forhold eller undlod helt at nævne disse ekstreme åsikter / holdninger.

      Hvorfor lavede man så ikke dybdeborende TV-programmer om hver af bevægelserne for sig?
      Hvad skulle vi med denne rodede omgang PK-propaganda? ( Se själva – “vi” är ju like tokiga og farliga i Vesten ).
      Hvorfor fik vi ikke hele sandheden om det muslimske broderskabs rødder? Hvor havde Qutb mon sine vanvittige ideer
      fra,og tanken om at selv folk i USA åbenbart havde at indrette sig efter dem?!?! ( NB. jeg så bare de to første afsnit ).
      Fik vi noget at vide om Al Bannah – grundlæggeren – og hans ekstreme holdninger – eller blev hans berømte sønnesøn
      Tariq Ramadan nævnt? Han som nu har travlt med at indbilde vore naive “intellektuelle” blåøjede politikere, at han er en
      i virkeligheden er en såkaldt moderat og moderne muslim?
      De ting han siger i selskab med lutter muslimer peger nu desværre i den stik modsatte retning …

      Bedste hilsner fra Nørrebro i København, hvor vi IKKE er fremmedfjendske – uanset hvad PK-token / -tossen Lena Sundstrøm,
      så påstår om os og ankommer med af fordomme på forhånd. Vi griner / skratter højt bare av hendes sort /slags, og vi ved at
      det i virkeligheden rör seg om / handler om at dressere svenskerne til underkaste sig det uønskede multikulturelle samfunds krav, samt at huske at stemme rätt/ rigtigt til det kommende valg i Sverige 🙂
      Svensker är ALTID välkomna i DK / Köbenhamn – mange arbejder jo faktisk her nu og gør en fin indsats ( er selv blevet meget fint betjent i affärer/ forretninger flere gange 🙂 ), men lad venligst PKït-toker som Mona Sahlin og Lena Sundström få stanna/ blive
      hjemme og njuta ut av / nyde af “kulturberigelsen” på alvar på EGEN krop.

      • Bjovulf

        “vore naive “intellektuelle” og vore blåøjede politikere”, skulle det have været 😉

  • Mette

    Hej Christina.

    Jeg tror ikke, at der er nogen her, der deler din opfattelse i den sag. Det er snart mange år siden, at den slags var “god latin” her i landet. Selv til venstre for midten kan mange nu få øje på faremomenter, som er ganske reelle, og som ikke blev opfundet for nylig.

    Når Europa er svagt, forsøger islam at rykke frem, som det er påbudt mange steder i Koranen. Dette sker med mere eller mindre held, alt efter hvor meget modstand, der sættes ind i de enkelte lande.

    I Sverige går det påfaldende nemt, men dette er en blog for modstand, og den er bredt funderet med deltagere fra politiske partier både til venstre og højre for midten. Vi er ikke yderligtgående, og vi er heller ikke dårligt oplyste. Faktisk er vi bedre uddannede end gennemsnittet af befolkningen, og jeg tror at vi alle helst ville være fri for at beskæftige os med emnet islam.

    Jeg er fx meget interesseret i arkitektur og har selv tegnet mit hus. Også i havearkitektur og har anlagt fire haver. Shakespeare, har tit været i Stratford-upon-Avon for at gå i teateret. Historie som fag, amerikansk 1700-tals historie som speciale, historien i kunsten, antikke møbler, roser og rhododendron. Jeg er ikke det mindste angsfuld af natur og betragter mig selv som et ret lykkeligt menneske.

    • Christina

      Mette

      Tack för ditt svar.
      Jag betvivlar inte att du och de andra medlemmarna här på ‘Snaphanen’ är välutbildade individer.
      För mig personligen är det dock av mindre betydelse vilken akademisk bakgrund mina medmänniskor har eller saknar. Det viktigaste är att hjärtat sitter på rätt plats och jag är övertygad om att du är en kärleksfull person. Det brukar lyckliga människor vara. Trots våra uppenbara meningsskiljaktigheter, så ser jag att vi båda delar samma passion för konst och botanik. Trevligt! Det känns alltid mer positivt att försöka fokusera på det som förenar oss människor än det som skiljer oss åt. Dina uppdrag som landskapsarkitekt låter väldigt spännande. Lova bara att du är lite försiktig med vilka fröer som du väljer att plantera i jorden. Ett litet olyckligt frö kan lätt förvandlas till en hel trägård av Fleurs du Mal.

      Bästa Hälsningar

      • Liva

        “Ett litet olyckligt frö kan lätt förvandlas till en hel trägård av Fleurs du Mal.”

        Fleurs du Mal er netop ikke nødvendigvis noget Mal. Netop Fleurs du Mal er blevet stor kunst i Europa og i Vesten. En digtsamling med den titel er skrevet af en digter ved navn Baudelaire helt tilbage i 1861. Uha det er go’ og flot – og provokerende – og fri – kunst.

        Til Mette

        “…men dette er en blog for modstand, og den er bredt funderet med deltagere fra politiske partier både til venstre og højre for midten.”

        Dette er en kæmpe styrke for Snaphanen – at bloggen vil det bredt funderede. Synes jeg.

  • pap

    @ Liva

    Er naturligvis enig. Jeg gruer bare over, hvad islam vil kunne påtvinge os, når andelen af befolkningen med muslimsk baggrund stiger yderligere de kommende år.