3
feb
Seneste opdatering: 4/2-10 kl. 0249
60 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Guds hånd

Udyret og sadisten  Salah Fadi Samir Mahdi El-Kaissi Ramadhan, en af de mest perverse forbrydere jeg kan huske længe, som vi  omtale nedenfor, udtalte sig i retten i dag. At  polisen bedömer att det finns en hotbild mot 21-åringen vidner om en slags retfærdighed. Der er ikke så få selvtægstsager i det svenske voldsmareridt. Politiet bedømmer sikkert rigtigt.

I går blev förundersökningen i det uppmärksammade misshandelsmålet i Kristianstad klar. Den ger en skrämmande bild av ett kärleksförhållande som totalt spårade ur och gav den 20-åriga före detta flickvännen hjärnskador för livet.I dag kan hon bara kommunicera med omgivningen med hjälp av handtryck. Hon är sängliggande och helt hjälpberoende. Stora bitar av skallbenet är borttaget och specialist-läkaren som undersökt henne säger att det är svårt att förutsäga den framtida utvecklingen.

Polisutredningen har inte lyckats lokalisera kniven som använts. Båda 21-åringens föräldrar har delgivits misstanke om skyddande av brottsling – polisen tror att de skaffat undan kniven.Själv sa 21-åringen så här om den före detta flickvännens öde till polisen som grep honom: – Man kan inte lämna något ogjort. Det är upp till Gud att avgöra vem som ska leva eller dö. 21-åringens ord om misshandeln av ex-flickvännen

Dialog med “den hele pakke”

Mand bider hund: Muslimsk mand skriver tekst på formfuldendt dansk, i stedet for med sædvanlig ghetto-SMS-lingo indeholdende trusler og stærkt racistiske bemærkninger om danske “racister”. Som medlemmer af Trykkefrihedsselskabet ville vi være skarn hvis ikke vi tog dette ad notam og kiggede nærmere på indholdet. Uzay Kertenkelesi skriver bl. a.:

[TFS] benytter sig nemlig af en nøje afstukket argumentationsteknik, hvori følgende punkter bliver afliret som indlært på møderne:

1. Islam er ikke en religion, men en politisk ideologi

2. Muslimer taler usandt og bruger løgne og manipulationer i deres argumentation

3. Muslimer fordrejer Koranens ord i gunstig retning (men vi har gennemskuet dem!)

4. – eller også er muslimer for dumme til at lægge mærke til Koranens paradokser

5. Vi tager udgangspunkt i “deres” Koranvers og “deres” undersøgelser for at imødegå al kritik af “vores” argumenter

6. Uanset hvad islam siger, så er det praksis, der tæller

7. Husk at nævne ”liberale” muslimer, og den frygt de lever under, fordi de har givet os ret

8. – og husk at sætte ”liberale” muslimer op mod ”fundamentalisterne!

9. Husk at efterlyse et opgør med sharia – Koranen – hadith – islam

10. Muslimer, der er uenige med os, er automatisk fundamentalister og må ikke tages alvorlig i debatten Uzay Kertenkelesi: Til gavn for Lars Hedegaard og alle de andre paranoide eks-marxister

Ad 1.: Den dag muslimer ikke stiller religiøst motiverede politiske krav til de samfund hvor muslimer slår sig ned – den dag hvor islam kun dyrkes i hjemmene og i moskeen – den dag Al-Azhar gør endegyldigt op med supremacismen – at islam skal herske i hele verden – den dag begynder jeg at tage adskillelsen af religion og politisk ideologi alvorligt. Ikke før. Vi forholder os kun til hvad muslimske ledere verden over er rørende enige om: “Islam skal dominere, og ikke blive domineret”. Dette er politisk ideologi. Ad 2: Stråmandsformulering. Den korrekte fremstilling er at muslimske lærde retfærdiggør taqiyya med henvisning til skriftsteder. Vi gengiver blot dette faktum. Ad 3: Dette er faktum. Case in point: Vi hører igen og igen Koranen 5:32 (om at den der slår et menneske ihjel …) uden de efterfølgende vers 33-34 (om at dette ikke gælder dem der spreder uro, de skal korsfæstes osv.). Det ved Uzay Kertenkelesi udmærket. Han ved også godt at i ‘konteksten’ her er “menneske” = muslim. Ad 4: Stråmand. Vi taler tit om “naskh”, abrogation, dvs. at senere vers i islamisk lære afløser tidligere hvis der er modstrid (alkohol tilladt/forbudt). Ad 5: Ja, selvfølgelig, hvad ellers? Ad 6: Se Ad 5. Ad 7: Ja, selvfølgelig. Kender Kertenkelesi til rabiate muslimer der lever i frygt for “liberale” ditto? Ad 8: Ja, selvfølgelig. Siger Kertenkelesi at de to grupper i virkeligheden er forenet mod os? Ad 9: Mener Kertenkelesi ikke dette er påkrævet? Koranen 9:29 om undertvingelse og ydmygelse af jøder og kristne; sværdverset 9:5; selvmordsterrorismeverset 9:111; kvindetævsverset 4:34; hadithen i Bukhari der fortæller om hvordan Muhammed beordrede stening af et par der var dømt skyldig i ‘hor’; jødedræberhadithen hos Bukhari om træerne og stenene der siger “der er en jøde bag mig, dræb ham”? Siger Kertenkelesi at vi er suspekte for at kræve opgør med disse svinagtigheder? Siger han at islam er en “hel pakke”, og at vi ikke får nogen eftergivenhed i forhold til ondskab og krigserklæringer som dette? Ad 10: Jeg, medlem af TFS, er faktisk mere bekymret for almindeligt troende muslimer end for “fundamentalister”. Gør dette mig bedre eller værre? Holy ……. et-eller-andet (LFPC).

Kate McGarrigle RIP

Det var et stort, stort sanger- og sangskrivertalent der døde d. 19. januar efter længere tids kamp mod kræft. Kate McGarrigle havde sammen med søsteren Anna i mere end 35 år skrevet et utal af sange som  blev fremført dels ved deres meget intime, intense og humorfyldte koncerter, dels blev indspillet af kendte kunstnere som Emmylou Harris og Linda Ronstadt. Kate var i 1970’erne gift med sanger/sangskriver Loudon Wainwright III, og mon ikke rigtig mange er bekendt med deres søn Rufus Wainwright, en stjerne i helt andre genrer – opulent bøssepop, bl. a. Interessant nok tilførte Rufus’ succes et nyt og ungt publikum til Kate & Annas tidløse musik, og hele ‘klanen’ McGarrigle der også tæller bl. a. Annas datter Lily og Kates datter Martha Wainwright, har i flere år givet julekoncerter i Carnegie Hall i New York, med deltagelse af kunstnere fra nær og fjern, som Lou Reed og Laurie Anderson. Det er en håbløs opgave at vælge mellem de mange fine sange som Kate McGarrigle skrev alene eller sammen med Anna, men hendes ‘signature tune’ må være (Talk to Me of) Mendocino:

De canadiske søstre McGarrigle er utvivlsomt også kendt af mange som ikke nødvendigvis er bekendt med navnet. Mon ikke alle kender Annas Complainte Pour Ste-Catherine og Heart Like a Wheel? Andre fine højdepunkter: Skip Rope Song (med Emmylou Harris); Petite Annonce Amoureuse; Goin’ Back to Harlan; Gentle Annie; I Eat Dinner; Matapedia (LFPC).

Hvem femte svensker fremmed

By any comparison Sweden is a multi-cultural society with more foreign born residents and children of foreign born residents than the US and UK and close to that of Australia and Canada. Compared to Norway and Denmark the immigrant populations are nearly 3 times as high per capita and compared to Finland 7 times as high. Fifth of Swedish population foreign,

notits om den  nye Statistical Yearbook of Sweden 2010, 713 sider pdf. Vi vender tilbage til den, når vi har bedre tid. Det ses dog med det samme, at Sverige ikke har 90.000 irakere som vi troede, men  142,053 samt 75,175 iranere, 44,415  libanesere, 35,886 syrere,14,292  afghanere og 10,823 pakistanere.

0 0 votes
Article Rating


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

Subscribe
Notify of
guest

60 Comments
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
pap
pap
14 years ago

@ Liva

Er naturligvis enig. Jeg gruer bare over, hvad islam vil kunne påtvinge os, når andelen af befolkningen med muslimsk baggrund stiger yderligere de kommende år.

Mette
Mette
14 years ago

Hej Christina. Jeg tror ikke, at der er nogen her, der deler din opfattelse i den sag. Det er snart mange år siden, at den slags var “god latin” her i landet. Selv til venstre for midten kan mange nu få øje på faremomenter, som er ganske reelle, og som ikke blev opfundet for nylig. Når Europa er svagt, forsøger islam at rykke frem, som det er påbudt mange steder i Koranen. Dette sker med mere eller mindre held, alt efter hvor meget modstand, der sættes ind i de enkelte lande. I Sverige går det påfaldende nemt, men dette er… Read more »

Christina
Christina
14 years ago
Reply to  Mette

Mette Tack för ditt svar. Jag betvivlar inte att du och de andra medlemmarna här på ‘Snaphanen’ är välutbildade individer. För mig personligen är det dock av mindre betydelse vilken akademisk bakgrund mina medmänniskor har eller saknar. Det viktigaste är att hjärtat sitter på rätt plats och jag är övertygad om att du är en kärleksfull person. Det brukar lyckliga människor vara. Trots våra uppenbara meningsskiljaktigheter, så ser jag att vi båda delar samma passion för konst och botanik. Trevligt! Det känns alltid mer positivt att försöka fokusera på det som förenar oss människor än det som skiljer oss åt.… Read more »

Liva
Liva
14 years ago
Reply to  Christina

“Ett litet olyckligt frö kan lätt förvandlas till en hel trägård av Fleurs du Mal.” Fleurs du Mal er netop ikke nødvendigvis noget Mal. Netop Fleurs du Mal er blevet stor kunst i Europa og i Vesten. En digtsamling med den titel er skrevet af en digter ved navn Baudelaire helt tilbage i 1861. Uha det er go’ og flot – og provokerende – og fri – kunst. Til Mette “…men dette er en blog for modstand, og den er bredt funderet med deltagere fra politiske partier både til venstre og højre for midten.” Dette er en kæmpe styrke for… Read more »

Christina
Christina
14 years ago

Hej Bjovulf

Tack för att du tog dig tid att titta på den utmärkta BBC dokumentären “The Power of Nightmares” som jag länkade till igår. Jag ser på din youtube kommentar att vi inte delar samma uppfattning om programmet.
Men jag uppskattar ändå att du visade ditt intresse.

Bästa hälsningar från Malmö

Bjovulf
Bjovulf
14 years ago
Reply to  Christina

Hejsan Christina – Tak selv 🙂 Jeg havde faktisk set den før på DR. Den var da interessant nok, men også meget PK og lettere naiv i sin mystiske sidestilling af en flok dybt konservative amerikanske tosser, som langt de fleste amerikanere griner af i dag, og så en flok ekstreme islamister, der ønsker en islamisk ummah på verdensplan, som skal styres efter shairah, hvor resten af menneskeheden, så vil få valget mellem at konvertere eller leve som tålte dhimmier, dvs. andenranngs eller tredjerangs borgere uden fulde rettigheder. Og de mener de helt bogstaveligt og er parat til at ofre… Read more »

Bjovulf
Bjovulf
14 years ago
Reply to  Bjovulf

“vore naive “intellektuelle” og vore blåøjede politikere”, skulle det have været 😉

Bjovulf
Bjovulf
14 years ago

Der er vildt rav i den “nu” på TV2-News, angående at Holbergskolen har indført forældremøder – om mobning! – , hvor kun kvinder må deltage for at tækkes de muslimske fædre, der ellers ikke vil tillade deres koner at deltage. Igen, igen har “vi” altså travlt med at tilpasse os de sindssyge muslimske særkrav. Hvad laver disse middelaldermænd og deres familier egentlig i DK? Hvordan og hvorfor kan man overhovedet få lov til at komme hertil med den slags vanvittige holdninger og barbariske krav? Ophedet debat mellem Khader & Anders Bondo ( formand for lærernes org. ) http://nyhederne.tv2.dk/article/28300747/?forside Vestager synes… Read more »

Bjovulf
Bjovulf
14 years ago
Reply to  Bjovulf

Mere her: http://nyhederne.tv2.dk/article/28297640/ Fædre ingen adgang til skolemøde Torsdag d. 4. feb. 2010; kl. 06:27 af dabu / ritzau for TV 2 Nyhederne (opd. d. 4/2 2010; 09:46) Når Holbergskolen i aften holder møde om mobning, er kun mødrene inviteret. Den københavnske skole afviser både danske fædre og indvandrerfædre for at få de muslimske mødre til at dukke op, skriver Berlingske Tidende. “Der er indvandrerkvinder, hvis mænd ikke mener, at kvinderne må deltage, hvis der er andre mænd til stede,” siger skoleleder Søren Ellesøe og taler om “et nødvendigt hensyn at tage for at skabe en kontakt med en gruppe… Read more »

Bjovulf
Bjovulf
14 years ago
Reply to  Bjovulf

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article/28305894/ Skole har holdt mor-møder i fem år [!!!!] Torsdag d. 4. feb. 2010; kl. 13:17 af trfi / ritzau for TV 2 Nyhederne (opd. d. 4/2 2010; 13:17) Foto: Scanpix Når Holbergskolen i Københavns nordvestkvarter torsdag aften inviterer mødre til cafémøde om mobning, står skolen ikke alene. På den nærliggende Blågård Skole inviteres mødrene hver anden måned til et “mormøde”. “Mor-møderne går fem år tilbage i tiden, og de er en stor succes, fordi vi her ser nogle af de mødre, som ellers ikke deltager i skolens arrangementer. Det er en måde at få en dialog med dem på.… Read more »

Bjovulf
Bjovulf
14 years ago
Reply to  Bjovulf
Bjovulf
Bjovulf
14 years ago
Reply to  Bjovulf

http://nyhederne.tv2.dk/article/28306415/ DF kræver skoleleder fyret Torsdag d. 4. feb. 2010; kl. 13:38 af trfi / ritzau for TV 2 Nyhederne (opd. d. 4/2 2010; 13:38) Et møde kun for mødre på Holbergsskole har skabt heftig politisk debat. Carl Christian Ebbesen, der er Dansk Folkepartis gruppeformand på Københavns Rådhus mener at skolelederen på Holbergsskolen i København skal fyres efter initiativ om fædre-fri møder. “Hvis ikke skolelederen retter sig ind, så synes jeg, at han skal finde sig et andet arbejde,” siger han til politiken.dk. Jensen og Vang støtter skolen Men det er ikke alle på Københavns Rådhus der bakker op om… Read more »

Emeritus
Emeritus
14 years ago

Tak Mette.

Med venlig hilsen

Mette
Mette
14 years ago

Emeritus. Jeg forstod dig udmærket, og selv om jeg ikke ser fjernsyn, synes jeg, at jeg ser situationen for mig og mener, at det er rigtigt at give gode råd. Det er i grunden mærkeligt, at Pia Kjærsgaard ikke har skaffet sig lidt husmandsviden om islams skrifter. Jeg vil da heller ikke påstå, at jeg selv er meget vidende om fx Koranen, men mindre kan jo gøre det, fordi man ser resultaterne af denne onde ideologi brede sig som ringe i vandet. Jeg ved, hvem jeg skal henvende mig til, hvis jeg mangler oplysninger og får mig da af og… Read more »

Peter Buch
Peter Buch
14 years ago
Reply to  Mette

Trykkefrihedsselskabets Bibliotek der er udgiver kan nok kontaktes for oplysninger om bogens eventuelle genudgivelse og oplags størrelse, såfremt de vil ud med sproget og tallet, hvad jeg formoder de vil- på: bibliotek@trykkefrihed.dk

PeterK
PeterK
14 years ago
Reply to  Mette

Hvis man vil vide lidt om islam og koranen, uden at skulle kæmpe sig gennem bogen eller store engelsksprogede sider, så er der et udmærket dansk site her:

http://www.islaminfo.dk

Emeritus
Emeritus
14 years ago

En rettelse:
Jeg har anvendt forkert, lettere meningsforstyrrende tid i følgende sætning:

‘…Men det ville sikkert have været en god idé, hvis hun for en sikkerheds skyld fremover sørger for…’
Der burde have stået:
‘…Men det vil sikkert være en god idé, hvis hun bare for en sikkerheds skyld fremover sørger for…’

Med venlig hilsen

Emeritus
Emeritus
14 years ago

Til Johansen. Jeg så også Deadline igår. Jeg er ked af at måtte sige, at jeg er af en helt anden opfattelse af Pia Kjærsgaards præstation, end du er. Adam Holm fik hende ret tidligt alvorligt på krogen med sit spørgsmål om, hvad hun kendte til de skrifter, muslimer bygger deres tro på. Hun svarede meget ærligt, at dem havde hun ikke sat sig ind i. Hun må med stigende desperation have indset farligheden både i spørgsmålet og sit eget svar, for efterhånden som interviewet skred frem kunne kameraet ikke skjule den dybe rødme, som bredte sig fra hendes ansigt… Read more »

Pk
Pk
14 years ago

Til Bjovulf. Biskop Holm tog jeg fordi jeg tænker on ham,som du gør
Tak for dit indlæg om DR.
Noget der også undre mig ang.DR er P.1. F.eks 17oo-19oo.
Her hører man aften efter aften om begivenheder fra de fjeneste egne på vores klode.
Med masser af detaljer og baggrundsanalyse, som virkelig giver oplysning på oplysning. Her tænker jeg ikke på den vinkel, der arbejdes udfra.
Men det DR ikke kan klare er en analyse af samme kvalitet fra boligområder ramt af muslimsk vold.
I København ,Odense eller Århus.
Det må DR have besluttet.
Synd een skal betale for DR.

Johansen
Johansen
14 years ago

Jeg synes, at Pia Kjærsgaard gjorde det fremragende på Deadline i aftes.
Hun holdt hele tiden fast i islam som politisk ideologi, og brugte bl. a. Ayaan Hirsi Ali som kilde. Adam Holm gentog, om Kjærsgaard mente, at islam er voldsforherligende. Og dertil svarede hun ja.
Vi fik også et lille pip fra Jørgen Bæk Simonsen.

steen
Admin
14 years ago
Reply to  Johansen
Liva
Liva
14 years ago

McGarrigle…årh, de vækker mange gode minder… Kate RIP..

Emeritus
Emeritus
14 years ago

Til LFPC:
I øvrigt skylder jeg dig en undskyldning for, at jeg flyttede fokus fra Uzay til nogle landsmænd, hvis intentioner og dispositioner, vi ofte glemmer, er årsag til miséren. Naturligvis synes jeg, at det er fuldt ud berettiget af dig, at du tager Uzay Kertenkelesi ved vingebenet.

Med venlig hilsen

Christina
Christina
14 years ago

RIP Kate McGarrigle….:-(

Christina
Christina
14 years ago

Jag lyssnar hellre på Bo Diddley & the Duchess…;-) http://www.youtube.com/watch?v=M6ixaXBWtyc You can’t judge an apple by looking at a tree You can’t judge honey by looking at the bee You can’t judge a daughter by looking at the mother You can’t judge a book by looking at the cover Oh can’t you see, oh you misjudge me I look like a farmer, but I’m a lover You can’t judge a book by looking at the cover Oh come on in closer baby, hear what else I gotta say! You got your radio turned down too low Turn it up! You… Read more »

Universalgeni
14 years ago

En herlig republikaner her. Ham kan jeg godt lide: http://www.youtube.com/watch?v=HpPQ3oDDzPM

Emeritus
Emeritus
14 years ago

Det må jeg nok sige. En gedigen respons. Tak for den. Jeg har været kaldt bort, men er nu tilbage. Ole Burdes punkt 2, tvivler jeg oprigtigt på, kan have sin rigtighed. ‘Tilvæksten’ er dem, der bliver flere af fratrukket dem, der bliver færre af. Hvis der derfor år for år falder flere fra, end der kommer til i den oprindelige population, må denne population nødvendigvis svinde ind. Frisk blod udefra kan under sådanne betingelser godt ende med at blive en nødvendighed. Ingen kan formodentlig heller være uenige i det synspunkt, at ‘frisk blod’ ingen skade er til i sig… Read more »

Pk
Pk
14 years ago

Danmarks Radio, reklamestationen for islam.
For jeg ved ikke hvilken gang omtaler de en irakisk by som muslimernes hellige by.
jeg har aldrig aldrig aldrig hørt, at DR omtaler en europæisk by samme måde.
Ja , og hvis en muslim har siddet i mange år, og læst på alle truslerne mod os vantro , så er han
sandelig en lærd.
Har DR mon nogensinde omtalt f.eks Biskop Holm fra Århus på denne måde?

Bjovulf
Bjovulf
14 years ago
Reply to  Pk

Haha, det har jeg også tit tænkt på – har de overhovedet nogle byer og bygninger i de lande, der ikke er hellige ?:-) Hvornår kommer vi mon til at høre om “Muslimernes hellige by Århus” på DR? Det er helt grotesk, hvor meget islam- og PK-multi-kulti-propaganda ( bestilt af EU? ) DR efterhånden synes vi skal forsynes med døgnet rundt. Aldrig er der dybdeborende, kritiske programmer om islam, og de mange alvorlige problemer og vanvittige krav denne religions tilhængere synes at “berige” ikke muslimske samfund med overalt i verden, hvor de vælger at emigrere til. Det kan vel næppe… Read more »

Bjovulf
Bjovulf
14 years ago
Reply to  Bjovulf

UPS! “Cronulla Beach” hedder den vist nok 😉

Bjovulf
Bjovulf
14 years ago
Reply to  Pk

Nu er der vel næppe ret mange, der vil opfatte vendekåben Imam Holm
som decideret lærd – nok snarere som en PK-hykler, medløber og islamo-
lefler af allerværste skuffe.

Oprindeligt var han vist nok ret kritisk indstillet over for islams indtog i DK –
hvad eller hvem var det lige, der fik ham til at sadle helt om?
Bedre karrieremuligheder måske? 🙂

PeterK
PeterK
14 years ago
Reply to  Bjovulf

det er i øvrigt pudsigt at læse Hans Velærværdighed Biskop Holms CV. Han fik teologisk embedseksamen 4 år før han blev biskop – på merit!. På den tid omkring 1970 var idehistorie i øvrigt et modestudium, med Johannes Sløk som guru.

Årsvikar ved Grenaa Gymnasium 1970-72
Mag. art. (idéhistorie) 1972
Teologisk tillægseksamen 1974
Meritoverførsel til teologisk embedseksamen 1990
Adjunk i systematisk teologi ved Aarhus Universitet 1972-74
Hjælpepræst i Vejlby 1974
Sognepræst ved Ellevang Kirke, Århus 1974-94
Biskop over Århus Stift fra 1994.

Kilde. Århus Stift blå bog http://www.aarhusstift.dk/index.php?id=367&template=1 , og det må jo stå til troendes.

Niels Hansen
Niels Hansen
14 years ago

Herligt, nu har vi fået kommunalt sponserede indvandrerbander:

“Politiet slog til mod klubben på Industrivangen 23 i Ishøj, hvor der opholdt sig cirka 40 unge af anden etnisk herkomst. Under ransagningen fandt politiet fire pistoler, ammunition, skudsikre veste og en økse, oplyser Steen Ørskov fra Københavns Vestegns politi.

Klubben er en kommunal ejendom, som er stillet til rådighed for de unge af Ishøj kommune.”

http://ekstrabladet.dk/112/article1293322.ece

Prudentius
14 years ago

“…er forenet mod os?” Jeg har i mit liv indtilvidere kun mødt to slags muslimer: Ikke-muslimske muslimer og muslimer! Den ikke-muslimske muslim som når han/hun konfronteres med koranens giftige indhold tager 100% afstand og hurtigt medgiver at islam er noget bras, der hurtigst muligt bør opgives. Næsten alle i denne kategori har været iranere. Muslimen (der altid har været uden slør eller anden uniformering) kører derimod hurtigt op i det røde felt, trækker Said-kortet og bliver snart derefter, hvis diskussionen fortsætter, ubehagelig. Tyrkere, langt de fleste. Har aldrig mødt erklærede muslimer, der ikke havde en lille talebaner inde under lamineringen.… Read more »

Universalgeni
14 years ago

Et af de største integrationsproblemer er kvindernes status i muslimske familier. Danske familier skal som gennemsnitsfænomen forsørge fire mennesker på 2 voksen-indkomster. Muslimske familier skal forsørge eksempelvis 8 på en eneste voksenindkomst – mandens. Og vi idioter udbetaler bistandshjælp til den anden voksne. Samme mønster i den islamiske verden. Kvinder er i udpræget grad analfabeter og må ikke arbejde udenfor hjemmet. DET er årsagen til, at den islamiske verden halter bagud. Og årsagen til Bin Ladens panik. Hvis ikke islam trænger igennem på verdensplan her og nu, er ideologien tabt for evigt. Al Queda har travlt. Det er nu eller… Read more »

Universalgeni
14 years ago
Reply to  Universalgeni

Det handler bla. om nationaløkonomi. I islamiske lande er det kun halvdelen af befolkningen, der bidrager til landenes BNP. Islam kan ikke overleve i den situation. Og det har Bin Laden og Al Qaeda indset. Enten skal Vesten islamiseres eller også skal islamiske lande vestliggøres. Det er enten eller. Det er derfor, der går så voldsomt til værks overfor pigeskoler, som sprænges i luften og pisker kvinder i Afghanistan for et godt ord. Hele den islamiske familiestruktur og samfundsstruktur vil bryde sammen. Pædofili er nødvendigt, hvis man samtidigt vil have flerkoneri. Ellers kan flerkoneri ikke lade sig gøre – der… Read more »

Emeritus
Emeritus
14 years ago

‘…By any comparison Sweden is a multi-cultural society with more foreign born residents and children of foreign born residents than the US and UK and close to that of Australia and Canada. Compared to Norway and Denmark the immigrant populations are nearly 3 times as high per capita…’ Det er en myte. Jeg ved ikke, hvem der har spredt den. Jeg køber den ikke. Vi har modtaget mindst lige så mange mennesker procentuelt fra andre lande som Sverige, på trods af, at vi ikke er et typisk indvandrerland. Hvis vi taler om muslimer rent, kan påstanden måske være sand. Statistisk… Read more »

steen
Admin
14 years ago
Reply to  Emeritus

@ Emeritus: Der bliver jo altid ballade når det kommer til statistik, men ifølge de helt officielle tal, stemmer det da. Der ligger vi såvidt jeg husker på cirka 7 %, og Sverige altså på det tredobbelte. (Iøvrigt mener jeg Sverige snarere må have 25 % , end 20, men det må vente.) Efter det begynder det at tage lidt mere tid, end jeg har idag.

ole burde
ole burde
14 years ago
Reply to  Emeritus

Emeritus Det er ikke helt saa slemt som man maaske ku’ tro ,af foelgende aarsager : 1. sammenlignet med andre vesteuropaeere har DK en forholdsvis hoej foedselsrate 2. aldersfordeligen har vaeret med til skabe en vis MIDLERTIDIG befolkningstilvaekst 3. Invandring fra andre vestlige og eller europaeiske lande “skal traekkes fra” 4. en vis begraenset maengde af ikke- vestlige immigranter er blevet ASSIMILIERET paa en maade som far dem til at fortjene at blive regnet med som danskere, ofte er der tale om aegteskaber hvor manden er dansker og kvinden ikke var ,eller holdt opmed at vaere ,muslim. 5. en hvis… Read more »

Universalgeni
14 years ago
Reply to  ole burde

Det har i mange år været sådan, at hver 5. – 6. skattekrone går til omkostninger forbundet med indvandring. Muslimerne her i landet er en nettoudgift af de helt store. Hvis de ikke havde været her, ville skatteprocenten have været betydeligt lavere. Og folk ville have haft råd til de børn, mange har været nødt til at vælge fra. Den nys overståede højkonjunktur bekræftede det: når der er penge nok til flere børn, så dukker de også op. Danmark ville med andre ord have haft en balanceret reproduktionsrate, hvis vi ikke skulle betale for de indvandredes lediggang. Arbejdstiden passer efterhånden,… Read more »

Universalgeni
14 years ago
Reply to  Universalgeni

I den forbindelse skal det lige tilføjes, at mere end halvdelen af den arbejdsløshed, vi skulle betale skat til i 70’erne, 80’erne og 90’erne, var indvandret. Hvis vi havde haft de skattekroner til privatforbrug, ville de have sat gang i økonomien i betydende omfang. Krisen ville kun have været en brøkdel af, hvad den var dengang. Det var den enorme muslimske forsørgerbyrde, der holdt hele Europa nede. Og det gør en stadigvæk.

JensH
JensH
14 years ago

@Liva “Skræmmebilleder af islam og muslimer er afgørende forhindringer for god integration.” Tågehornet Mogens Jensen er et eklatant eksempel på, at Socialdemokraterne ikke grundliggende har ændret tankrgang siden 1990’erne, uanset deres påstande om det modsatte. De mener stadig der er Danskernes ‘fremmedfjendskhed’ og ‘rascisme’ der er årsagen til alle problemerne med de muslimske indvandrere. At Mogens Jensen så er en smule mere rabiat end mange andre Sosser, (“FITNA er den nye version af ‘Der Ewige Jude”), som klogeligt holder lav profil mht. islam, så ændrer det ikke ved at langt de fleste partimedlemmer inderst inde mener som han når det… Read more »

Christina
Christina
14 years ago
Reply to  JensH

“Skræmmebilleder af islam og muslimer er afgørende forhindringer for god integration.”

Det är jag beredd att hålla med om. Jag tycker personligen att skrämselpropaganda känns ganska dammigt och förlegat. Det leder absolut ingenstans. Cul-de-Sac.

Här är en dokumentär på ämnet.

http://www.youtube.com/watch?v=Vt-FyuuWlWQ

Ha en bra dag…:-)

Anonymous
Anonymous
14 years ago
Reply to  Christina

Christiana. Du er enig i, at “Skræmmebilleder af islam og muslimer er afgørende forhindringer for god integration.” Den slags har vi alle hørt mange, mange gange, det er en ren rygmarvfloskel fra politikerside, og var desværre også i længe med til at undertrykke en sund og rimelig kritik af islam. Vi har i dag ganske mange muslimer, der overfladisk set er velintegrerede og veluddannede, men som på ingen måde er demokratiske, når man går tæt på. De anerkender heller ikke menneskerettighederne, og de isolerer sig, fordi de finder os andre mindreværdige. Efter min mening er der al mulig grund til… Read more »

steen
Admin
14 years ago

Kristeligt Dagblad, nu som konspirationsspreder. Om præsten Kirsten Sarauw hedder det, i det det åbenbart skal deligitimere hende: ” Hun går på omgang i nogle af de mest rabiate, islamofobiske kredse. “Stop Islamiseringen af Danmark” (SIAD), Kvinder for Frihed, Giordano Bruno-gruppen, Trykkefrihedsselskabet, Dansk Folkeparti, den Danske Forening og Islamkritisk Netværk i Folkekirken.” Der er halvanden sandhed i dette, som ikke kan være resultatet af andet end en tilfældig, kritikløs googling. Sarauw ses til enkelte, åbenbart nøje udvalgte arrangementer i Trykkefrihedsselskabet og hun er rigtignok medlem af Islamkritisk Netværk i Folkekirken (der er over 100 præster der). Så meget ved jeg… Read more »

Universalgeni
14 years ago
Reply to  steen

Nej, man skal protestere imod løgn. Og imod det forhold, at man går efter manden og ikke efter bolden. @ Liva. Den mand er en en tosse. Danmark er jo ikke sin egen planet. Se på resten af verden – vi kan jo ikke opfinde vores egen version af islam. Vi har samme slags muslimer her i landet som man har alle andre steder. De kommer jo de samme steder fra. Endnu en eskapist. Det er jo venstrefløjen, der lider af islamofobi. De er hundeangst for islam og nægter at se virkeligheden i øjnene. Venstrefløjen minder om kemiske-Ali fra Irak.… Read more »

Liva
Liva
14 years ago
Reply to  steen

“Det er vigtigt at kritisere fundamentalistiske udlægninger af islam, og det skal vi til enhver tid gøre, men det konstante og systematiske forsøg på generelt at lægge islam som religion, og dermed muslimer, for had, som KWH fører an i, det tror jeg også, mange anstændige borgerlige gerne er foruden.” (Mogens Jensen) h t t p://jp.dk/opinion/breve/article1967561.ece Det er uhyrligt hvad socialdemokraten kan få sig selv til at sige. Skulle man lægge alle kristne for had fordi man kritiserer kristendom og biblen? Nej, det gør man fame ikke! Og det ved rigtig mange kristne heldigvis. Ligeledes med islam og koranen. Man… Read more »

Liva
Liva
14 years ago
Reply to  Liva

“Det er vigtigt at kritisere fundamentalistiske udlægninger” – skriver socialdemokraten. Skal vi så ikke kritisere nogen bøger eller dokumenter mere? Kun holdninger, følelser og udlægninger af hvad som helst? Det lyder som at det at gå til primærkilder ikke er velset i socialdemokratiet. Men er det det billede socialdemokratiet ønsker at give af sig selv? Mon dog.

Lars
Lars
14 years ago

Emeritus,

Riktigt, men vi måste skilja på dem som aktivt hotar (truer) oss och samarbetar med islamisterna, och de som fortfarande inte har förstått, utan bara tanklöst upprepar de politiskt korrekta slagorden.

Kom också ihåg att det förra gången dröjde mindre än ett år mellan appeasement-politikens absoluta “höjdpunkt” och “Fred-i-vår-tid”-proklamationen efter München-överenskommelsen 29 september 1938 innan världskriget var ett faktum. Det kan alltså vända väldigt fort trots att det har sett mörkt ut nu.

Liva
Liva
14 years ago

OT

Socialdemokraten skriver i JP:

“Skræmmebilleder af islam og muslimer er afgørende forhindringer for god integration.”

Hvad menes der? Noget af det der står i koranen?

h t t p://jp.dk/opinion/breve/article1967561.ece

Emeritus
Emeritus
14 years ago

Med al respekt (frygt) for Uzay… Så længe det muslimske mindretal ikke er stort nok til dominans, bekymrer bestræbelserne mig blandt mine landsmænd på at fremme denne dominans via indvandring og særbehandling i langt højere grad. det er disse, mine landsmænd, jeg må betragte som mine modstandere. Ikke at de åbenlyst har erklæret mig krig. Men de rakker mig og mine ned, og de har gjort mig og mine overflødige i deres bestræbelser på noget andet, end det land, der har givet dem alt. På samme måde bekymrer de mig med deres bestræbelser, som de, der engang var villige til… Read more »

Liva
Liva
14 years ago

“Først billedforbud og halalkød. Siden kommer mere radikale tiltag.”

Hvis billedforbud og halalkød ikke er radikale tiltag i et sekulært samfunds offentlige institutioner, hvad er det så?

pap
pap
14 years ago

Hvis islams tilhængere fortalte os sandheden om islam og den skæbne, der er tiltænkt vantro, kristne og jøder, ville man ikke tøve med at smide dem ud af landet.

Men islamiske dogmer indføres ét for ét. Først billedforbud og halalkød. Siden kommer mere radikale tiltag.

Hvordan forestiller folk sig, at det vil være for ikke-muslimer at leve i et samfund med islamisk dominans?

Jacob A
Jacob A
14 years ago

Jeg tror, at Uzay Kertenkelesi er identisk med Safia Aude. Stilen og mange af holdningerne minder om hende. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

VH
Jacob

Liva
Liva
14 years ago
Reply to  LFPC

Fy fan! Hvad med at religiøse lærer at styre deres religiøse følelser. Hvor kristelig er KD lige når det kommer til stykket?

Pk
Pk
14 years ago

For mig er det enkelt.
Fejlen med islam er, at det findes i Danmark, følges af flere og flere
muslimer og betales med glæde og stolthed af det danske samfund.
For at sige det mget enkelt:” Vold og ødelæggelsen af Danmark er
kommet på socialhjælp”.
Det positive er dog, at flere og flere danskere lever af denne udvikling.

ole burde
ole burde
14 years ago

Det er vigtigt for os at huske , at opponenten ,den modstander som vi uden at have villet det blir noedt til at besejre , inkluderer mennesker med staerk motivation og et TALENT for det ,de proever at goere .
Heldigvis for os, er der bare ikke ret mange af slagsen , og en del af dem er det muligt at KONVERTERE…

60
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x