12
feb
Seneste opdatering: 13/2-10 kl. 2055
80 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Déjà écouté – flere  gange:

– Hvis dette får fortsette vil det til slutt være for sent. Da vil vi få en 11. september og en 7. juni på norsk jord. Dette er ingen trussel, men en advarsel, sier Mohyeldeen Mohammad som er talsmann for gruppen «De frivillige».”Mohyeldeen Mohammad Advarer mot terror i Norge, Vennlig advarsel om terroraksjoner. Politiet slo ring rundt Dagbladets lokaler, m. video. Norske politikere reagerer sterkt på terroradvarsel. En krenkelse av hele det norske samfunnet. Kraftige reaksjoner mot 11. september-utsagn.

Overrasket? Innholdet på den aktuelle siden [Facebookgruppen “Vis avsky mot karikaturene mot vår profet”]var så grovt og fløt over av det som ikke kan karakteriseres som noe annet enn rasisme mot etniske nordmenn, hat mot det norske samfunnet generelt og oppfordringer til vold mot samme – for ikke å nevne alle lenkene til jihadist-sider; per definisjon nettsider av ekstremt voldelig karakter – at svært mange muslimske gruppemedlemmer først forsøkte å gå i rette med de til dels groteske postene som ble publisert på siden og å appellere til de ansvarlige for å ordne opp i egne rekker, for deretter å melde seg ut og opprette gruppen Vis avsky mot karikaturene, men på rett måte! – Så nei, Zaman, Gunnersen og Persen: “muslimdemonstrantene” er ikke blitt utsatt for sensur av Facebook – de har blitt fjernet på grunn av åpenbare brudd på Facebooks reglement, slik en hver annen gruppe som fremmer hatefulle ytringer, rasisme og oppfordringer til vold regelmessig blir.

Hollandsk efterretningstjeneste advarer mod AFA

De hollandske myndigheders tilgang til dette gadekorps må blive en indikation af hvor langt dette land er skredet: Åbenlys skueproces mod politiker der siger sandheden – kryds; demonstrativt overvældende natlig arrestation af satirisk tegner – kryds; engang utænkelige grænser er overskredet, og spørgsmålet bliver her om den såkaldte “Antifascistiske Aktion” i det store billede anses for en større belastning end den åbenlyst nyttige rolle de kan spille i kraft af fælles fjender med regeringen, og viljen til at bruge midler som statsmagten trods alt er afskåret fra, endnu. Der er meget mere i den citerede artikel. Engelsk oversættelse fra Reformatorisch Dagblad på Gates of Vienna (LFPC).

In a letter [pdf] sent to all mayors in the Netherlands on Monday [February 8], The AIVD (Dutch Intelligence Service) warned about a controversial method used by Anti-Fascist Action (Antifa or AFA) to prevent right-wing party meetings and demonstrations. According to the AIVD, they do this by approaching the local council improperly or under false pretenses.

In a note [pdf] to the letter, as GeenStijl reports, the AIVD warns that the Anti-Fascists [AFA] are not an anti-discrimination or research organization, but rather an action group that in achieving its objectives sometimes inappropriately approaches local administrators. Furthermore, violence against what in their view is the extreme right and/or stewards is not shunned.

AFA regularly seeks contact with the local council to prevent groups that are “right-wing” in their eyes from being given the opportunity to hold meetings or demonstrations. When AFA gets wind of right-wing activities, municipalities or owners of congress rooms are approached and warned of the damage to which such meetings could lead. But, according to the AIVD, the damage usually is caused precisely by the counter-demonstrations held by AFA itself.

AFA will also apply this approach in the run-up to the elections. Thus the action group will not refrain from the use of violence against right-wing opponents and the police, according to the intelligence service [see photos showing a police patrol van and mobile brigade van damaged by AFA]. […] Official Dutch Alarm Over the “Anti-Fascists”

Moderen var antiracist…….

Men så ankom hun også til Margrethe-Nimby-Vestagers konklusion: »Forældre skal ikke ud i politiske eksperimenter med deres børn«, Interview, Politiken, 2005.  “Vi kan ikke sende  ungerne først i krigen. Men hvis ikke de kan finde  ud af det, hvordan i alverden skulle vi voksne kunne?” (tip Victor.)

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Victor

    Jeg havde jo den samme oplevelse i mine børns børnehave. Da junior fyldte år første gang, inviterede vi hele gruppen hjem. Kort til hver enkelt. Samme aften ringer Ayses far og spørger om vi får svinekød. Det er i dé situationer, jeg er yderst asatroende – Ja, selvfølgelig. Grisen er hellig for mig. Om han aldrig har hørt om Særimner? Okay – om jeg kan sørge for, at Ayse ikke spiser noget med svinekød eller gelatine? ….Nøh – jeg er altså ikke medlem af det saudiske religionspoliti. Jeg vil godt lane kyllingepølser til hende og hun må også godt få chokolade; men jeg gider ikke at rende i røven af hende og kontrollere, hvad hun spiser.

    Så kom hún ikke. Men det gjorde Ali. Og han var blevet godt præpareret hjemmefra. Han rørte ikke noget mad, ville ikke spise sammen med de andre og var i det hele taget træls.

    Bagefter sagde sønnen – lige blevet fire – at ham der Ali, han behøvede altså ikke at komme igen.

  • Vivian

    ”Vi kan ikke sende ungerne først i krigen…”

    Hun indrømmer at det er en krig, men ikke før at have ofret sit barns første 8-9 år som frontsoldat, indser hun, at det nok ikke er så godt.
    Manden har åbenbart intet at skal have sagt, eller også er han stum.

    • John

      Vivian det er Sverige du snakker om, mænd har ikke haft noget at skulle have sagt siden engang midt i 60’erne

      • John

        Woops Norge…. Så må det være en såkaldt progressiv familie!

    • Jag tror inte att mannen var Elias far, utan en annan man som hon hade flyttat ihop med.

      Men detta var ett ytterst belysande reportage. Kvinnan hade trots allt gjort alla möjliga observationer om den mänskliga naturen och hur den verkar även bland barn. Ändå sitter hon och säger att “vi måste ju få detta multi-etniska samhälle att fungera”. Varför det? Det är ett feltänk från första början. Felet är att dessa stadsdelar med uteslutande muslimer har tillåtits uppstå i ett land där de egentligen inte hör hemma.

  • morlille

    Et norsk samfund der har besluttet at lade et barn mishandle!

  • Bjovulf

    Ah, ja – Nimby – den kendte vikingeby i Danelagen-området i NØ-England 🙂

    De syntes også altid, det var meget mere spændende at hærge de andre …..

  • Skalman

    Herregud. Hur dum kan en människa bli? Hon har alla, precis ALLA, bevis rakt under näsan och hon vägrar ändå att inse fakta. Det hon och hennes man har gjort mot sin son kan inte karaktäriseras som annat än ren och skär barnmisshandel.

    De väljer att fortsätta att bo kvar i ett område där deras barn blir misshandlad om han går ner på gården eftersom han är norsk och kristen. Är de inte riktigt kloka? Hur tror de att det kommer att bli inom några år? Då är det inte slag och glåpord utan knivar och gängmisshandel.

    En fullständigt verklighetsfrämmande akademiker ur min egen generation. Tyvärr inte ens sällsynt. Idag tycks det gå tretton akademiskt utbildade idioter på varje dussin. Jeeeez. Stackars barn.

    • Vigilius Hafniensis

      Jep…lige under næsen.

      Men du må bære over med hende, for hun lider af Biedermann Syndrom (Biedermann og brandstifterne)

      Mvh. Vigilius Hafniensis

      • Liva

        Ja, moderen nævner selv hvad problemet er, idet hun siger noget i retning af at hendes kundskab til multietnisk samfund er ret akademisk. Det sjove er så – og kommer vel en del bag på hende – at hendes lille søn – på baggrund af de multietniske erfaringer han har gjort sig på helt egen hånd – ender op med at hævde at han og familien er kristne. Det kan man vel kalde en form for skæbnens ironi.

  • Gunnar Biering

    Moderen er jo komplet idiot. Hun ved inderst inde, hvordan tingene hænger sammen, men hun har besluttet at kæmpe mod naturlovene. Idioti! SF eller Enhedsliste? Radikal?

    Faderen er en vatpxx i fløjlsjakke.

    Men drengen er der håb for. Hvad mon han vil stemme på, når han bliver 18?

    • Victor

      Hvordan ved du, han er en vatpik? Han siger jo ikke et ord. Det kan der såmænd være mange gode grunde til – at han ikke er drengens far, f.eks. At han er udlænding. At han har et job, hvor han ikke kan sige noget.

    • Benjamin

      Måske når han slet ikke at blive 18. Eller også udvandrer han fra Norge inden da. Var det ikke netop Ghadaffi, der sagde at “vi kan tage Europa uden et eneste sværdslag”?

      Og endnu værre bliver det jo i Danmark, hvor muhammedanerne har forberedt en rosenrød fremtid for den danske urbefolkning:
      http://www.youtube.com/watch?v=kNjJuBHp4RU

    • Bjovulf

      SV = Socialistisk Venstreparti ( sv. til SF ) hedder partiet i Norge for tilfælde som hendes,
      hvor man er helt uden for pædagogisk rækkevidde og har nået en tilstand af permanent
      virkelighedsresistens og svær kronisk PKitis.

      http://www.sv.no/Forside/

      Bemærk at partiets egentlige navn ikke forekomme noget sted på deres hjemmeside.
      Forsøger de mon at nedtone det “Socialistiske” element, ligesom “vort” SF gør nutildags,
      for at få flere potentielle kandidater i butikken? 😀

  • Snowball

    Hvilket signal sender det til drengen, at hans mor ikke rigtigt kan hidse sig op over, at han får bank hver gang han går ned i gården?

  • Liva

    OT

    Jeg er noget skuffet over at læse denne holdning til trykkefrihed – skrevet af en repræsentant af Trykkefrihedsselskabet:

    “Jeg er fuldstændig enig med Berlingske Tidendes chefredaktør, Lisbeth Knudsen, som d. 31 oktober 2009 skrev på sin blog, at:

    Ytringsfriheden handler ikke alene om at turde trykke alt. Ytringsfrihed er også at tage ansvar for at vælge at undlade at trykke alt, hvis ytringen kan bringe andres liv i fare.”

    h t t p://blogs.jp.dk/braendpunkt/2010/02/12/ytringsfriheds-fundamentalisme/

    Jeg kan aldrig acceptere at danske eller andre MSM (eller andre medier) skal indrette sig efter om der er trusler eller ej. Aldrig! Så ER der ikke trykkefrihed mere. Berlingske Tidende ER blevet en mindre avis – i den forstand at vi nu ved at den selekterer i sin publikation. Ikke efter om det er relevant for læsere og samfund at vide – men for ikke at støde og af frygt for at nogen bliver sure. Det er en bange avis – en avis der fejt putter sig.

    Berlingske Tidendes udanske og uvestlige avis politik bryder jeg mig ikke om – og ser jeg som en trussel mod vores vestlige frihedsrettigheder.

  • Jeg nåede for nogle måneder siden frem til en synsmåde og en konklusion, som fik afgørende betydning for mig. Ikke fordi den er ny, men fordi jeg fik det formuleret på en måde, der gav et fast perspektiv og en meget anvendelig regel for migselv. Og jeg synes, det er en vigtig regel – for eksempel nu i forbindelse med den norske tegningekrise. At et blad laver satire over islam er til hver en tid helt i orden.

    Jeg ser islam som en anskuelse. En måde at anskue verden eller tilværelsen på. Det er en holding, man har. Der findes andre ligestillede anskuelser. Religiøse, politiske eller ideologiske anskuelser ser jeg som ligestillede i den forstand, at de kan diskuteres, kritiseres, fremmes eller bekæmpes.

    Den behandling, man kan tillade sig at give politiske anskuelser, kan man også tillade sig at give religiøse anskuelser.

    Man må gerne bekæmpe kommunisme, socialisme, kapitalisme, kristendom, hinduisme, islam og alle andre former for overbevisninger Og man må gøre det på samme måde.

    Så når socialdemokrater kan tillade sig at sige om Dansk Folkeparti, at stuerene bliver de aldrig, så kan man tillade sig at sige det samme om islam. Stuerent bliver det aldrig.

    Når De Radikale kan tillade sig at sige, at medlemmer af Dansk Folkeparti skal holdes uden for indflydelse, kan man også tillade sig at sige, at muslimer skal holdes udenfor indflydelse.

    Og når Københavns overborgmester Ritt Bjerregaard kan tillade sig at udvandre fra en fest, fordi sangerinden er kæreste med et medlem af Dansk Folkeparti, kan man også tillade sig at udvandre fra en forsamling, hvor nogen har forbindelser til islam.

    Hvis Fahmy Almajid kan tillade sig at sige, at Dansk Folkeparti er en pest, som ramte Danmark i 2001, så kan jeg også tillade mig at sige, at islam er en pest, der ramte Danmark i 70’erne.

    Jeg vil helt enkelt begynde at plædere for, at der skal være lighed for loven her i landet og resten af Vesten. Alle ideologiske holdninger skal kunne gøres til genstand for debat og satire. Det skal ikke være udlændinge, der dikterer, hvad der må trykkes i danske, norske eller andre vestlige aviser.

    Islam er ikke en race. Hvis det er racisme, at kritisere en religiøs overbevisning, så er det også racisme at kritisere en politisk overbevisning. Politisk racisme giver ligeså meget mening som religiøs racisme. Eller rettere: det giver jo ikke mening.

    Vi kan under ingen omstændigheder acceptere, at islam skal have særstatus. Enhver har ret til at kritisere islam som det passer ham/hende. Og ret til at tegne hvad som helst til hver en tid, så længe man ikke truer nogen.

    • Liva

      “Jeg ser islam som en anskuelse. En måde at anskue verden eller tilværelsen på. Det er en holding, man har. Der findes andre ligestillede anskuelser. Religiøse, politiske eller ideologiske anskuelser ser jeg som ligestillede i den forstand, at de kan diskuteres, kritiseres, fremmes eller bekæmpes.

      Den behandling, man kan tillade sig at give politiske anskuelser, kan man også tillade sig at give religiøse anskuelser.”

      Vi kunne ikke være mere enige.

      • Fint! :mrgreen: Det er jo ren Orwell, hvis nogle skal være mere lige end andre. Religiøs satire og kritik skal være ligestillet med politisk satire og kritik. Sharia-loven står ikke over verdslige love. Hvis muslimer ikke vil tegne den såkaldte “profet” Muhammed, kan de jo bare lade være. Vi andre tegner som det passer os. Og når det passer os.

    • Særstatus er på nuværende tidspunkt en etableret kendsgerning, opnået ved trusler og vold, klynk, udskamning, trætte af domstole og klageinstanser, villige nyttige idioter og parallelsamfund hvor politiet taber ansigt.

      Resultatet ses bl. a. i ovenstående citat fra Lisbeth Knudsen: “Ytringsfriheden handler ikke alene om at turde trykke alt. Ytringsfrihed er også at tage ansvar for at vælge at undlade at trykke alt, hvis ytringen kan bringe andres liv i fare.” Nederlag pakket ind som feelgood-sniksnak.

      Vi er ude over the point of no return forlængst. De eneste alternativer er rå magtudøvelse fra statsmagtens side for at genhævde tabt territorium, eller glidebanen mod ren dhimmistatus. Europæerne vælger det sidste.

      • Det er jo rent fis fra Lisbeths side. Ved ikke at støtte den befolkning, der ønsker ytringsfrihed, sætter hun jo vores liv på spil. Den borger, der siger sin mening på sted, hvor muslimske fascister og deres støtter, de røde fascister, er til stede, kommer jo til at bære hele risikoen alene. Vi har set Kim Møller blive slået ned i sidste uge, fordi de forkerte kan få gevinst af det. Blandt andet det er konsekvensen af Lisbeths hykleri: flere ofre.

        • Liva

          Berlingeren har vist skrevet avishistorie. Den første danske avis med ikke-vestligt islam filter.

          DR2 viste i går i Deadline grisetegningen fra Norge. Måske der er håb om at vi i Vesten igen kan få nyhedsformidling der er vestlig og uafhængige af religiøse krav og tabuer.

      • Liva

        Berlingeren er en uvestlig avis i den forstand at den er gået ind på religiøse krav om at lade være med at trykke tegninger af en såkaldt profet. Det skal da med i overvejelser når der skal købes avis. Skal det være en avis der har og tør at have et vestligt blik på tingene – eller skal det være en avis der lader sig styre af ikke-vestlige og religiøse syn på det der sker i Vesten. Personligt foretrækker jeg aviser der viser og formidler tingene unplugged. Uden religionspolitiske filtre.

    • PeterK

      KUnne ikke have sagt det bedre selv. Vi skal naturligvis kritisere enhver ideologi vi ikke bryder os om, specielt når den gnaver sig ind på os. Skulle vi ikke have bekæmpet nazismen fordi nogle tyskere ville være blevet fornærmede? Skulle vi have holdt os i tøjret fordi Hitler råbte op? Fra nøjagtigt de samme cirkler som holder hånden over islam, var svaret også dengang, ja vil skulle pænt have taget hatten af og sagt undskyld.

      Løsningen, dengang som nu, kommer fra den almindelige dansker, og ikke fra politisk hold. Vi skal noget længere ud endnu. EB brugte i søndags 4-5 sider på X-factor. På en lille notits nederst på en side stod at dansk politi havde ladet en melløstlige gadebande vinde iTingbjerg. Den der styrer gaden, vinder. SA vidste det, de mellemøstlige rødder ved det. Læs von Clausewitz: Når der opstår et magttomrum, får den magten som tager den.

  • Pk

    Må jeg anbefale muhammedanerne i Norge, at sprænge alle socialkontorer i stykker, således at de lukker ned i lang tid.

  • Jonny

    Ja, många skandinaviska mödrar verkar vara väldigt “godhjärtade” (a.k.a. “batikhäxor”):

    FRÅGA: En av mina söner, han fyller snart 18, uttrycker mycket konservativa och extrema åsikter och värderingar som oroar mig. Det handlar om stark främlingsfientlighet och rent rasistiska värderingar.

    Han avfärdar mina argument, men är villig till diskussion. Ett av hans argument, som jag har tagit till mig, är att jag som medelålders inte har en aning om hur det ser ut i skolan, på gatorna etcetera. Hur en del invandrarungdomarna struntar i givna regler, hotar andra och är våldsamma. Det är ju rätt, det har jag inte upplevt själv på nära håll, varken under min uppväxt eller nu. Men diskussionerna blir så onyanserade och extrema. Just detta med det starka föraktet han ger uttryck för både skrämmer mig och gör mig arg.

    SVAR: Jag kan förstå att detta är mycket svårt att hantera. En av dina närmaste uttrycker värderingar som är direkt människofientliga och hatiska.

    Det låter som att han har en rädsla inom sig – en rädsla som görs om till att uttrycka förakt för det svaga, lilla, sköra utanför sig. Istället för att vara i kontakt med dessa känslor av rädsla och kanske osäkerhet inom sig, så lägger han det utanför sig och där börjar han hata det som egentligen är en del av honom själv. Det låter kanske lite komplicerat men det brukar vara så det fungerar. Det kallas med psykologiska termer för projektion och det lever närapå sitt eget liv. Det som man inte vill kännas vid inom sig och som man kastar ut utanför sig blir till något eget.

    http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologensvarar/sonen-har-rasisti ska-varderingar_4248751.svd

    • Menig 442

      Efter mange års socialdemokratisme, som har blokkeret nervebanerne til det center i hjernen, med fedt, som styrer indeviddets overlevelse, sker der i Sverige et mirakel. Et forældrepar får en søn uden denne fedtblokade. Han vil give arbejde til mange psykologiske eksperimeter med at gendanne fedtlaget.

    • Snowball

      Batikheks 🙂 Det må være svensk for hennamoster. Det er sjovt, som det aldrig falder dem ind, at der kan være en valid grund til at være bange for eller vred på andre. Det ses altid som udtryk for noget sygeligt, en fobi eller projektion eller hvad der nu passer. Men i virkeligheden kan det jo også ses som en ganske relevant overlevelsesmekanisme, når man bliver harm over at blive tyraniseret.

      • PeterK

        En variant af klidmoster?

    • “Ja, vad ska jag göra med den här hemska känslan att vi när en fascist i vår familj?” (!)

      • Jonny

        Numera har jag ibland svårt att veta om en text är allvarligt menad eller om den är en parodi, provokation etc. Är det en islamist eller någon som driver med islam, är det en verklighetsfrånvänd socialliberal/socialist eller en parodi på en sådan; eller som här, är det verkligen en oroad PK-mor? Men, tidningen tog in det, och psykologen svarade så fint så! 🙂

  • Menig 442

    Det er da utrolig hensynsfuldt på forhånd at advare. Det beviser, at man føler noget godt for værterne. Hvordan har Norge da båret sig ad med at lykkes så strålede med at integrere muslimer? Der er et stort behov for, at nogen skriver en lærebog, så alle andre også kan drage fordel af de gode erfaringer, med at få muslimer til at føle noget andet for deres værter, end hvad der står i aviserne.

  • Liva

    OT

    Ofte er jeg uenig med 180grader, men ret skal være ret, og her må jeg sige, at jeg er imponeret idet det er forfriskende at se det nye ytringsfrihedsselskab skulle tage stilling til reklamer for f.eks. tobak:

    “Et nyt selskab, der går til kamp for ytringsfriheden, er født under navnet Fri Debat. Men selvom selskabets principielle forsvar for ytringsfriheden synes vidtgående i dets manifest, så er der grænser for forsvaret, når praksis også involverer firmaer, der gerne vil gøre opmærksom på deres produkter med reklamer. Det viser en rundringning til tre af selskabets medlemmer, som 180Grader.dk har foretaget.”

    h t t p://www.180grader.dk/Politik/ytringsfrihedsforkaempere-ytringsfrihed-i -reklamer-tja-bom-bom-bom-%E2%80%A6

  • Victor

    Nu jeg er i gang med at linke til Grønland – så har Orientering i dag et indslag om Moralpolitiet på Grønland:

    Moralens vogtere er i spil
    12. februar 2010 kl. 17:10 på P1

    I den multi-etniske bydel ved navn Grønland i Oslo er debatten om det moralske politi i fuld flor.

    Debatten er udsprunget af en episode sidste sommer, hvor et bøssepar gik tur hånd i hånd, da en fremmed mand dukkede op, skældte ud på dem og sparkede ud efter dem.

    Manden råbte, at parret befandt sig i en muslimsk bydel, og at parret var uønskede.

    Debat om norsk moralpoliti
    Efter episoden har bydelen taget hul på debatten om moralpolitiet, som også chikanerer unge, muslimske piger, hvis de går for vestligt klædt.

    Det specielle ved moralpolitiet i Oslo-bydelen er, at de værdier, som sanktioneres, er værdier, der er i modstrid med dominerede norske værdier.

    Samtidig bliver den moralske kontrol udvist over for folk, som man ikke kender, hvilket er ukendt i Norge.

    Problemet kan løses
    Hans Christian Lillehagen, der er lokalpolitiker i bydelen, mener dog, at problemet kan løses:

    – Det kan stoppes ved at nå ud til de områder, hvor moralpolitiet bevæger sig, siger han.

    Han ønsker at samle alle grupper i bydelen – lokalpolitikere, ungdomsklubber, imamer, børnehaver, skoler, stortingspolitikere og butiksindehavere.

    For så kan alle skal lære, hvordan man omgås andre mennesker – som man også lærer børn i børnehaven om miljørigtig adfærd og recirkulering.

    Moralpolitiet er også i Danmark
    Spørger man Kristina Aamand, der er dansk konsulent og forfatter, mener hun, at der også er moralpoliti i multietniske samfund i Danmark.

    Hun har blandt andet mødt moralpolitiet på en skole.

    Her påtog en gruppe drenge sig storebror-rollen og holdt øje med, om pigerne gik i det rigtige tøj og kom til de religiøse begivenheder.

    Hun sammenligner moralpolitiet med en form for landsbymentalitet og understreger, at moralpolitiet findes i alle dele af samfundet – ikke kun blandt etniske minoriteter.

    Irettesætter kun medlemmer af gruppen
    Om moralpolitiet blandt etniske minoriteter siger hun:

    – Grunden til, at det her springer i øjnene er, at de værdier, man forsøger at bevare på den her måde, er i modstrid med de værdier, vi ellers sætter højt.

    Her nævner hun blandt andet værdier som ligestilling, retten til at bevæge sig frit, tale med de mennesker, man vil tale med, og sige hvad man har lyst til.

    Men i modsætning til moralpolitiet i den norske bydel mener Kristina Aamand, at moralpolitiet i danske multietniske bydele kun irettesætter ’sine egne’:

    – Jeg oplever ikke, at danskere bliver generet af det her.

    Samtidig understreger hun, at det her ikke er et nyt fænomen.

    Stort problem med moralpoliti
    Kristina Aamand ser moralpolitiet som et problem:

    – Det er helt klart et problem. Og det er et problem, vi har været alt for bange for at diskutere.

    For de etniske minoriteter gælder det, at man er en forræder, hvis man taler om det. Man lufter det beskidte vasketøj over for danskerne, og det må man ikke.

    Og samtidig er etniske danskere meget forskrækkede, når man taler om de her ting, siger hun.

    Men hvis ikke der bliver taget hul på problemet, mener Kristina Aamand, at vi får flere problemer.

    Og det kan ikke klares gennem lovgivning eller udefra.

    Reportagen er her:

    http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2010/02/12/145351.htm

  • Niels Hansen

    Så er retssystemet sat ud af kraft: “Politiet omringet og truet

    En politipatrulje måtte lade tre anholdte løbe, da en større gruppe unge i Tingbjerg omringede betjentene og truede dem til at slippe de anholdte drenge”

    http://ekstrabladet.dk/112/article1298956.ece

    • Snowball

      Hvor er det grotesk. Det er jo en regulær magtkamp, der foregår. Og da den ene part sidder hjemme og ser X-faktor, er resultatet givet på forhånd.

  • Niels Hansen

    Jeg fatter ikke hvorfor de ikke skyder varselsskud, hvis dette fortsætter bliver vi ruineret da vi skal sende minimum 200 betjente til ghettoerne hver gang der sker kriminalitet, for at betjentene ikke bliver overfaldet

    • Ja, trusselsbilledet sladrer jo om, hvilken vej den såkaldte “racisme” går. I ghettoerne frygter man tydeligvis ikke noget som helst – det være sig politi eller andre grupper. Sådan er det i både Danmark og Norge. I Norge advarer muslimer om, at et 11. september kunne ramme. Man tager hævnkulturen for givet. Men kun ensrettet, kun den ene vej. Igen får den tanke, at et 11. september kunne ramme muslimer. Ramme Grønland i Oslo eller danske ghettoer. Det virker som en umulighed. Hævn er forbeholdt muslimer. Hævn er muslimsk kultur i en nøddeskal.

  • Bjovulf

    Hmm Steen – det var nu altså Victor, der kom med tippet 🙂

    Men har Snaphanerne ikke selv haft denne uhyggelige historie oppe
    at vende før? Der foresvæver mig noget om det ….

    • Victor

      Han er stadigvæk konstreneret over, at jeg slog ham – sidst Condell uploadede en vid.

      • Bjovulf

        hæhæ 🙂

        Æres den som øres bør, siger jeg bare 😉

        • Bjovulf

          “æres” sgu da for h. – BEEP!

          Det er et fremmed tastatur 😉

      • Victor

        konsterneret – slåfejl.

        • Bjovulf

          Ha, jeg sad godt nok og funderede lidt over det underlige ord –
          troede lige, at jeg helt havde mistet taget på de “svære” ord 😉

      • @ ups- så jeg ike i farten. Travl dag. Victor – du slog mig ikke. Jeg uploadede samme minut som dig, vi har desværre ingen sekundviser her 🙂

        • Victor

          OK – så siger vi det. I øvrigt er det sjovt at se, hvordan sådan en video her kan sprede sig. Da jeg opdagede den i går morges – jeg søgte efter noget om dagbladet – havde den haft 1200 hits på en måned. Efter at jeg – og så du – linkede til den, er den blevet set af godt 6000.

  • Niels Hansen

    Haha politiet udtaler: “- Vi er ikke ude på at starte tredje verdenskrig i Tingbjerg, siger vagtleder, efter at to betjente i aften måtte lade anholdte gå i Tingbjerg”

    • Snowball

      Men det er der så åbenbart andre, der er…

  • ………………..men det er lige måden at gøre det på, ved ikke at slå bremserne i, mens det er overkommeligt. Se Brysselpost nedenfor og de senere dage. Snebolden er rullet ud af kontrol på grund af den attitude.

    Politiledelsen – ellers deres overordnede – har intet forstået. Hvis politiet ALTID har the upper hand, så indretter rosset sig efter det. Symbolsk set er det i Tingbjerg meget farligt………….

  • EAM

    Hej Snaphanen
    Jeg kan for en gangs skyld bidrage med noget konkret i bloggosfæren. Jeg er dansker på udenlandsophold ved universiteteti Oslo(Oslomabad!). Jeg sad lige bag ruderne under demonstrationen. Hvis man pauser videon omkring 2 sek inde – de tre midterste vinduer i Domus Academica-bygningen midt for i bygningen. Politiet havde frygtet det værste; dørene var låst og vi kunne allerhøjest kommeud af bagvejen. Nu viste det sig at være overstået ganske hurtigt og fredeligt (det er også skidekoldt).
    Een ting er demonstrationen. Dét der irriterer mig mest, er den påtrængende måde hvorpå de insisterer at pådutte det offentlige rum deres ensrettende fascistideologi. Det er umådelig træls at skulle høre en en eller anden eksalteret hadprækende imam der skælder ud i stadig stigende tonelejer, og den ophidsede pøbel der trofast råber allahu akbar, ligesom vi selvfølgelig også skal give plads til deres udstrækningsøvelser face down og mod kaabahen. Hvad ligner det at stille op med sådan et middelalderligt opløb på pladsen foran Universitetet – dette sted hvor man hylder oplysning og fornuft. Det er en kamp mod rationaliteten.

    Borgerne i Oslomabad vil med tiden opdage at den (selv)fede tid med skandinaviske fredspriser og norsk aktivistisk pacifisme i Mellemøsten er ovre; nu står den på de sædvanlige anklager om islamofobi, krænkelse, racisme og “advarsler” som den ham med nissehuen giver.

  • nielsmk

    Som den unge studerende EAM beskriver det, er vi i Norden ankommet til uhørte tilstande.
    At skigende muhammedunderdanige, foran højborgen for retfærd og viden, ligger med røven i vejret er grænseoverskridende. At den berygtede Mullah Krekar også skulle have deltaget er intet mindre end en skandale.

    Hvad er sket med broderfolket, der i modsætning til de slappe danskere, med stor beslutsomhed bekæmpede den tyske invasion, til den (deres) bitre ende?

    Har rigelige oliepenge og mageligt velfærd i den grad fordærvet de førhen gæve nordmænd?

  • EAM

    Mullah Krekar skulle efter rygterne have været der. Jeg ved ikke om det passer; han burde have nok at se til efter som han har udsat for et skud-attentat d. 24 januar i Oslamabad, hvor hans svigerson blev ramt i stedet. Men virker ikke som typen der giver op, så vil gerne tro han var der.

    For de interesserede kan jeg oplyse, at der i morgen er endnu en demonstration. Denne gang som en protest mod “den hetz muslimer udsættes for”! velbekomme.

  • Jaan

    There is one place where muslims belong. That is where they come from.
    Here in Holland we must work untill 67 years old because the costs of the Somalian pirates who will never wotrk, walk in haed-scarfs, veils and burka’s but with a mobile phone. How long Eiurope will stay crazy, throw these invaders out, now, now, back to your goats, because that is what you like and are allowed listening to Khomeiny,making love to goats but sell the meat in another village!!! Goat-lovers go home, throw the goat-lover invaders out.

  • Bjovulf

    Ha, jeg så lige, at en spøgefugl i en yderst ophedet blog på JP ang. Carsten Jensen og hans “fine”, nye pris
    havde foreslået ham som en oplagt kandidat til at modtage …… Oluf Kvalme-prisen 😀

    http://blogs.jp.dk/amerikanskeperspektiver/2010/02/08/lad-os-endelig-s vine-carsten-jensen-til/

    [ Jeg fik faktisk et godt gammeldags grineflip ved tanken, hvilket ikke var særligt smart, da jeg pt. har en rigtigt
    slem omgang hoste, så det varede lige 15-20 minutter at falde nogenlunde til ro igen *SUK* ]

    Tja, “nogen” – Snaphanen & co. måske? 😉 – burde jo faktisk indstifte den, og mindre end 400.000 kr kan vel gøre det?
    Og sandsynligheden for, at modtageren kommer og opkræver pengene, er vel også ret minimal, ikke sandt? 🙂

    I øvrigt må man da håbe for CJ, at han får OP-prisen udbetalt i statsbankerot-truede SVENSKE kromer,
    for de danske lugter jo åh-så-slemt i hans stakkels pung efter hans eget udsagn *) 😀

    *) http://www.nomos-dk.dk/Antenora.htm

    Jeg var i Frankrig ved nytårstid, da landet skiftede til den nye europæiske møntfod. […] Jeg åbnede min pung og så på de danske kroner, der lå mellem de nye euroer. Jeg regnede med, at de lå og rødmede af skam. Det gjorde de ikke. I stedet gjorde de noget andet. De stank. Normalt siger man, at penge ikke lugter, men disse mit fædrelands mønter gjorde altså. De stank af sur komælk, fordærvet flæsk og Pia Kjærsgaards harske parfumer. De stank af gammelmodig nationalisme, hykleri og virkelighedsfornægtelse.
    – Carsten Jensen, journalist og forfatter. Politiken 6-1-02

    PS. Husk også at læse de andre citater på den side – “hyggeligt” at se, hvordan vore “intellektuelle” og andre medie-kändisser fører sig skamløst frem i løssluppen oikofobi, rablende hyperkulturrelativisme, lykkelig uvidenhed og gemen dumhed.

    Hvordan kan de dog forvente, at noget bare nogenlunde velbegavet, voksen person skal tage deres ignorante og barnlige
    sludder seriøst? Hvorfor indbilder de sig mon, at nogen overhovedet gider at lytte til dem. lade sig dupere eller tillægge
    netop deres meninger nogen synderlig værdi længere? De skammer sig ?!?!? – Og hvad så? Who cares?
    Forventes vi mon at blive flove og bede for vore synders forladelse hos den selvbestaltede “meningselite” oppe i deres elfenbentårne? Den var måske gået for 20-25 år siden, men IKKE længere – Nixen-Bixen!

    • Snowball

      Det er klassiske propagandatricks han benytter, hvor man associerer “fjenden” med noget ulækkert og frastødende. I stedet for at komme med saglige argumenter for fælles møntfod, søger han at knytte ubehagelige følelser til danske kroner.

      Som Klaus Rifbjerg, hvis væsentligste bidrag til dansk kultur består i at ryge hash på undervisningsministeriets trappe og skrive en teenageroman, har Carsten Jensen gjort en karriere ud af at brokke sig og kritisere. De betragter sig selv som uendeligt progressive, men det eneste de i virkeligheden har at byde på er skam, skyld og moralsk fordømmelse. Hvordan kan man udråbe sig selv til humanist og demokrat, samtidig med at man kræver at DF, et demokratisk parti, der repræsenterer en pæn del af befolkningen, bare skal gå væk. Ikke udfra argumenter imod deres politik, men fordi de er grimme og dumme og de lugter.

      Mens folk i Iran med livet som indsats – LIVET – demonstrerer for at få lov til at bestemme over deres egne liv, sidder Carsten Jensen på Ærø, kontrær og surmulende som en teenager, og tordner mod alle, der vover at antyde at islamkritikerne måske har bare en lille bitte smule ret. Og stol på, at han føler sig meget modig.

      • Bjovulf

        Ja, det er lige i øjet, Snowball 🙂

        Fint beskrevet – det er præcis sådan jeg ser dem.

    • Liva

      Det paradoksale for mange af de kunstnere, som Nomos nævner, at, de alle har et stort DANSK publikum. Det er danskere der har købt deres bøger/kunst. Det er danskere der har elsket deres kunst. Så uden danskere og Danmark – intet liv som kunstner og ingen feedback på det der er lavet.

      Det er netop i den danske andedam at de forskellige kunstnere har så stor succes. Brøgger, Rifbjerg etc. Det er hr. og fru Danmark der har købt bøgerne. Samme hr. og fru Danmark får nu med krabasken. Men hvis danske kunstnere er så flove over hr. og fru Danmark, hvorfor så sælge bøger/kunst til dem? Det er også hr. og fru Danmark der har købt Carsten Jensens Marstal bog Vi, de druknede.

  • Her: tryk så den tegning! http://i46.tinypic.com/wu111e.gif

    • Bjovulf

      Nu var “Mohamed” jo faktisk analfabet, og han skrev derfor ikke SELV
      koranen, hvorfor muslimerne altså ikke burde være fornærmet igen, igen.

      Den blev først nedskrevet en del år ( ca. 20 ?) efter hans død – og fandtes endda
      på et tidligt tidspunkt i flere vidt forskellige versioner, så det med det evigt uforanderlige,
      gudsgivne ord skal nok tages med et par spande salt til.

      Det vi ser på tegningen er altså IKKE “Mohamed” selv !!! – , men derimod en af
      skriverkarlene iført sin flotte “Mohamed”-fantrøje 🙂 – incl. et officielt kvalitetsstempel fra
      halalslagteriet i Mekka 😀

      • WordsSpeaker

        Koranen blev først færdig samlet circa 120 år efter Mo.
        Den har existeret i flere forskellige udgaver.
        I Yemen fandt man for nogen tid siden en, jeg tror det hedder, papirgrav, med koran suraer der afviger meget fra vore dages koran og hvis papir er blevet bestemt til at være de ældste der er fundet nogenside.

        Ibn Warraq har skrevet god bog om det.

        • Bjovulf

          Ok, tak, WordsSpeaker 😉

          Det med de knapt 20 år var vist så den tid, der gik, indtil de første spæde
          forsøg på nedskriving af individuelle recitationer / vers blev på begyndt.

          Ja, jeg læste om det fund – men det ændrer vel næppe noget i troen hos
          de “rettroende” på, at det bogstaveligt er guds egne ord. Logik og analyse
          af videnskabelige beviser har jo aldrig været deres stærke side – selv om
          de nu også påstår, at koranen indeholder Big-Bang-teorien :D:D:D
          Nu venter vi så bare på den specielle og den almene relativitetsteori, kvantemekanikken
          og M-teorien ( superstreng-teori i 11 dimensioner, som vist nok er det hotteste pt. )
          bliver lokaliseret i koranen 😀

        • Bjovulf

          Ha, nu du nævner kælenavnet “Mo”, så har jeg fået en ide til en moderne gangsterfilm, arbejdstitel “Mo & the gang” ,
          baseret på koranens indhold, hvilket man så selvfølgelig FULDSTÆNDIGT undlader at nævne NOGET SOM HELST om 😀 –
          altså, alle navne er ændret eller camoufleret, alle begivenheder transformeret til “nutiden” etc., alle religiøse henvisninger
          fjernet eller nedtonet, “kun” selve røver- terror-, intolerance- ( mod andre “bander”) og voldsdelen bevaret (altså hovedparten 😀 ) … ).

          Men det bliver jo nok svært at finde nogle virkeligt “progressive” manuskriptforfattere og en instruktør,
          der tør i disse tider. Og hvad med financieringen?

          Man kunne så passende afslutte med skiltet, der siger noget a la.

          “ALL CHARACTERS IN THIS MOVIE ARE FICTITIOUS AND ANY RESEMBLANCE TO ANY PERSON DEAD OR
          RECENTLY DISEASED [!!!] IS PURELY COINCIDENTAL”

          Så må vi jo se, hvor mange af vore såkaldte “intellektuelle” der lige er i stand til at gennemskue den.
          Smagsdommerne på DR2 vil sikkert bare synes, at det er endnu et gruuufuuuldt, overfladisk Hollywood voldsorgie.

        • Bjovulf

          UPS !
          “deceased” hedder det jo – altså afdød. Hvor pinligt!!!

        • WordsSpeaker

          Mo og hans følgesvendes liv og levned, kan til fulde ses overalt hvor der er muslimsk og/eller arabisk bande aktiviteter. Desværre er det over hele verden.

          66 konflikter i verden er skabt of muslimer.

      • PeterK

        Det mest groteske er, at der i islamisk kunst findes et utal af billeder af go’e gamle Muh, mest ridende på sin vingede hest. Den hed Barak ligesom en kendt amerikaner.

  • Jeg har samme erfaring som Viktor i kommentar nr. et formulerer;

    Tre arabiske piger i klassen og en dreng, sidstnævnte med en engelsk far, så kan skilte sig lidt ud.
    I næsten syv (1998-2004/Helsingør) år forsøgte vi at bygge bro mellem “dem og os”, det inkluderede alt fra badeforhæng, særlige baderegler til pigerne, der insisterede på at bade først, det ledte til protester fra de danske piger, der ikke ville finde sig i at de arabiske piger måtte blive tilbage i baderummet og se dem nøgne, mens det samme ikke gjaldt den anden vej rundt, den slags er vigtigt når man rammer puberteten. Fødselsdage der ikke kunne gennemføres gensidigt, lejrskoler hvor pigerne ikke måtte overnatte osv. Da de arabiske piger ramte 11-12 år, kom tørklædet på og læreren gav op, sådan virkede det på os, han sagde ligeud på lukkede møder: jamen hvad skal jeg gøre? Altid gæstfrihed fra de arabiske familier, på overfladen et enormt engagement i klassen, altid deltagelse med mad, åbne hjem, invitationer, men men men det gik aldrig den anden vej, når vores piger inviterede fulgtes det med et påbud: Hvis der var mænd til stedet i hjemmet, ville pigerne ikke komme, når de kom, efter far havde forladt skuden eller garanteret han ikke var der, rørte de ikke maden osv. Og det underkastede vi os i stor stil fordi, vi troede, at det ville gøre en forskel. Det var tilsyneladende ikke så vigtigt for os, som det var for dem, så vi betragtede disse ting som små detaljer i hverdagen, hvor vi let kunne give os.
    Da mine piger ramte 12-14 begynder klassefesterne, de arabiske piger deltog aldrig.
    Fælles for pigerne var, at de ville have en god uddannelse, de arbejdede målrettet imod at blive læger og sygeplejersker, de fik gode karakterer og var altid forberedt i timerne. Vi så det som positivt og et ærligt forsøg på integration.

    Så kom 9 klasse, og min ældste kom hjem og fortalte, at hun havde set nogle flotte billeder af hendes tidligere klassekammerater – til en sammenkomst, hvor de ikke havde tørklæder på, de var sminkede, med flot hår og mere af samme skuffe. Min datter var imponeret og sagde noget i retning af: Se selv mor, de vil godt være med, de skal nok klare sig. Indtil det gik op for hende, hvad billederne skulle bruges til. Da spurgte hun til det, og rigtigt nok som jeg desværre allerede havde tænkt: billederne skulle bruges til fremvisning til en eller anden fætter med henblik på giftemål.
    De mødes til sammenkomster i dag, men de arabiske piger er aldrig med. De gik sammen med dem i syv år, og ethvert forsøg på at “fordanske” slog fejl. Alle tre piger er gift i dag.

    Det har ikke ændret sig synderligt. Min datter er mere end velkommen til sammenkomster i dag, men når hun åbner sit hus, inviterer den anden vej og vil feste, så kommer de ikke. (Gymnasieniveau) – I dag er der tale om nye ansigter, men tendensen har ikke flyttet sig et komma.

    Jeg spurgte mine døtre for et par år siden, hvordan de forholder sig til, at de kun møder arabiske drenge i nattelivet men aldrig pigerne, og de konstaterede bare: Det har vi for længst vænnet os til. Sådan er det bare.
    På spørgsmålet om, hvorfor deres drengevenner ikke forsøger at møde de arabiske/muslimske piger, grinede de af mig og udbrød noget i retning af: Det gør danske drenge kun, hvis de har et udtalt dødsønske. Tilføjelsen skræmte mig: “Mor, du er nødt til at fatte, at der går tre danske drenge på en arabisk på dansegulvet”

    • Liva

      Det er noget af det samme vi har oplevet. Piger som når de nærmer sig puberteten ender med tørklæde, og som ikke mere deltager i arrangementer med resten af klassen. Piger som holder sig væk fra det meste og en skønne dag er de bare væk fra klassen. Og hvis der spørges ind til hvor de blev af, så fås der intet klart svar. Det er bare noget man ikke snakker om. Det er ikke noget danske børn skal blande sig i. Og heller ikke danske forældre.

      • Hvis jeg ville blande mig, ville jeg ikke vide hvordan, jeg skulle gribe det an.
        Andet end ved at fortælle historierne.

        • Liva

          Du griber det godt an – bliv ved med at fortælle om egne oplevelser med problemet – for en del har det som dig. Problemet er at vore børn lærer at for piger i tørklæder, der gælder der andre regler end for alle andre. Børn lærer at blande sig uden om når der er tørklæder inde i billedet. Og det gør folkeskolelærere og pædagoger også. Både børn og lærere og pædagoger lærer at tænke parallelt. Og kønsopdelt, for der er ikke samme syn på drenge der jo ikke har tørklæde på.

          Dette parallelsyn på tingene og på børn og unge – med eller uden tørklæde – illustreres meget godt af at Anne Linnet lader en ung mand synge sin Glor på vinduer sang. Det er ikke en ung indvandrerkvinde i det hele taget, der synger om hvad hun ka’ li’, tænker på og tænder på. Det er en ung mand. Så også i popmusik verdenen ses parallelsynet på drenge og piger i indvandrerkredse. Alle holder fingrene væk fra problemet. Tavsheden bruges endda i popmusikken. Kønsaparthed bruges i popmusikken. Af store kendte danskere. Prøv at se receptionen af Glor på vinduer på youtube X factor.

    • WordsSpeaker

      Lotte der blev i 1980 udgivet en bog der foreskriver hvordan muslimer i ikke muslimske samfund skal leve deres liv. Denne bog er den primære årsag til at især muslimerne er søgt sammen i ghettoer. Den forskriver dannelsen af komplette parallel samfund med egne skoler, butikker, madvarer og udelukkelse af ikke muslimske borgere.

      Koranen siger også specifikt til muslimerne at de IKKE må have jødiske eller kristne venner.

      • @ WordsSpeaker: Du må tænke på denne 1980-udgivelse af M. Ali Kettani “The Problems of Muslim Minorities and their Solutions” in Muslim Communities in Non-Muslim States (London: Islamic Council of Europe, 1980)

        Though the effects are only now becoming noticeable, the planning was done decades ago. In 1980 the Islamic Council of Europe published a book called Muslim Communities in Non-Muslim States which clearly explained the Islamic agenda in Europe. When Muslims live as a minority they face theological problems, because classical Islamic teaching always presupposed a context of Islamic dominance; hence the need for guidance on how to live in non-Muslim states.

        The instructions given in the book told Muslims to get together and organise themselves with the aim of establishing a viable Muslim community based on Islamic principles. This is the duty of every individual Muslim living within a non-Muslim political entity. They should set up mosques, community centres and Islamic schools. At all costs they must avoid being assimilated by the majority. In order to resist assimilation, they must group themselves geographically, forming areas of high Muslim concentration within the population as a whole. Yet they must also interact with non-Muslims so as to share the message of Islam with them. Every Muslim individual is required to participate in the plan; it is not allowed for anyone simply to live as a “good Muslim” without assisting the overall strategy. The ultimate goal of this strategy is that the Muslims should become a majority and the entire nation be governed according to Islam. (M. Ali Kettani “The Problems of Muslim Minorities and their Solutions” in Muslim Communities in Non-Muslim States (London: Islamic Council of Europe, 1980) pp.96-105)

        THE ISLAMIZATION OF EUROPE – Patrick Sookhdeo

        Folk siger tit hånligt: “Der findes da ingen masterplan for overtagelsen af Europa.” Nej, selvfølgelig ikke, det kan de slet ikke organisere, en kultur der ikke engang kan finde ud af at brødføde sig selv, og som det er gået siden 1980, har de heller ikke behøvet. Vores nyttige idioter har klaret ærterne for dem. Der findes derimod flere små-planer, hvoraf ovennævnte og The Muslim Brotherhood “Project”, 1982, er blandt dem det er værd at interessere sig for.

  • der går tre danske drenge på en arabisk på dansegulvet -> den fik jeg ikke? hvad betyder det?

  • @Universalgeni

    Det betyder, at hvis en arabisk dreng/mand, generelt, byder en pige op til dansk på et diskotek, så er han mere pågående. Meget mere. End en dansk mand/dreng. Sandsynligheden for, at han accepterer et nej er mindre.
    Hvis pigerne siger nej, og lander i problemer, f.eks. med at “han” rager på dem, så er det desværre ikke de danske drenge/mænd der kommer pigerne til undsætning. jf. Der går tre danske mænd på en arabisk mand.
    Så strategien, som jeg forstå den er, at pigerne er ALTID i flok, de danske, og hvis de forudlempes, og det sker ofte, så samler de sig sammen og skriger og råber og forsvarer sig.

    Med andre ord: De danske piger ser ned på de danske drenge, fordi de ikke kan regne med deres hjælp, hvis de chikaneres. Tror ikke det gælder rockerne 😉
    og den præmis har de tilsyneladende accepteret 🙁

    Jeg ved at unge danske piger opsøger homoklubberne når de bare vil danse fordi, der kan de være forholdsvis sikre på den etniske sammensætning.

    Jønkes manifest understøtter min erfaring med teenagere og deres forholdsvis omfattende omgangskreds.

    • DFU må have gang i festlokalerne…

    • Gunnar Biering

      Nu kender jeg kun nutidens disko-liv fra aviser mv., men jeg har fået den opfattelse, at de danske unge mænd absolut forsvarer deres damer, hvis de er i selskab med dem.
      Men problemer et jo, at sjakalerne altid er i flok, og hvis det ikke er nok, har de ofte knive mv. Derfor er det problematisk at indlade sig i slagsmål med dem – det er en sag for dørvogterne eller politiet. Endnu et aspekt af kulturberigelsen, som vi kan takke osv for.

      Problemet kan formentlig delvis afhjælpes ved at skærpe udvisnings- og repatrieringskriterierne. Det forudsætter, som vi har været været inde på før, et opgør med vores underkastelse under menneskerettighedskonventioner og -domstole. Det forudsætter igen flere stemmer på Dansk Folkeparti – der er p.t. ingen andre.

      • “Men problemer et jo, at sjakalerne altid er i flok, og hvis det ikke er nok, har de ofte knive mv”

        Ja netop. Og bevidstheden om, at det måske er sådan, er altså alt rigeligt til at skræmme de unge damer.

        Dørvogterne er der vist ikke nogen, der peger fingre af. Men det fjerner jo ikke utrygheden. Og så følger de jo altså ikke pigerne hjem.

        • Så der går ikke tre danske mænd på en arabisk. Jeg har aldrig set en enlig arabisk mand føre sig frem. Og i træningslokalet er de ikke noget, man specielt bør frygte i en kamp mand mod mand.

          Det er knivene og flokmentaliteten, man frygter og bør frygte. Gå derfor på et diskotek, der ikke lukker dem ind i flokke. Og som kvoterer klogt.

          – – –

  • Liva

    Nu demonstrerer religiøse i Norge mod at en mand de kalder for profet tegnes som en gris. Hvornår demonstrerer de samme mennesker i Norge (og mange andre med dem) mod at jøder beskrives som svin i koranen? Altså enten er en gris et problem, eller også er den vel ikke et problem?

  • Christina

    Bjovulf

    “Nu venter vi så bare på den specielle og den almene relativitetsteori, kvantemekanikken
    og M-teorien ”

    Mmmmultiverse…;-)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Multiverse

    http://www.youtube.com/watch?v=2GNkazRo-tE#t=4m14s

    http://www.readingislam.com/servlet/Satellite?cid=1196786122105&pagena me=IslamOnline-English-AAbout_Islam%2FAskAboutIslamE%2FAskAboutIslamE

    Trevlig helg…<3

    • Bjovulf

      Ja, mange tak, Christina – har set dem 🙂 ( de to første altså)

      Haha, ja – det måtte jo komme.

      M står oprindeligt for “Membrane”, men nu taler de mere generelt om “branes” ( D. “braner”),
      dvs. P-dimensionelle “membraner” eller flader i dette 11-dimensionale rum ( hvor P er et helt tal fra 1 til 9 ).
      Man kan derfor nu ifølge ophavsmanden selv bestemme, hvad man synes / tyckar M’et står for –
      skal vi gætte på.at det ender med at være “Mekka eller måske endda / kanske även “Muhammed” himself? 😀

      Tak og god weekend til dig 😉