16
Mar
Seneste opdatering: 17/3-10 kl. 0231
21 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Fra dansk tv,  tekstet på engelsk.

Dansk tegner idol for tysk bevægelse mod islam: Antimuslimsk græsrodsgruppe forsøger at vække tyskerne til kamp mod islam. Dialog er ikke mulig, mener gruppen.Den kompromisløse islamopposition i Forbundsrepublikken baner sig vej frem i offentligheden via stadigt mere provokerende aktioner, der betjenes af internetsitet Politically Incorrect. Sitet, der også kaldes PI, har nu op mod 50.000 brugere dagligt og er det tyske modsvar til det danske Trykkefrihedsselskabet.PI-folkets 38 aktionsgrupper rundt om i Forbundsrepublikken er begyndt at røre på sig. Uden at være en organiseret bevægelse, møder sitets tilhængere uanmeldt op på muslimske møder og forvandler Koranseminarer til kampzoner for og imod islam. Eckardt Kiwitt fører for tiden an i kampen mod opførelsen af en moske i kvarteret Sendling i München. På PI-sitet får læsere og bloggere den rene vare, de savner i aviserne. Sitet forklarer selv sine læsere hvorfor. Tyskland er godt i gang med at blive ‘ islamiseret’. Aviserne er i hænderne på ‘ godhedsindustrien’ og ‘ de frelste’ og håndhæver en streng selvcensur af ‘ politisk korrekte årsager’ og ‘ multikulturalismen’ er blevet officiel ideologi.  Politiken | 12.03.2010, ikke online, men mere her.

Antijihadiske brudflader: Sultan og Pipes

I forlængelse af vores post forleden om tilsyneladende modsætninger mellem Ayaan Hirsi Ali og Geert Wilders, kunne det måske være afklarende lejlighedsvis at belyse hvad der skiller det man under ét kan kalde det antijihadiske miljø. Vi kender selvfølgelig allerede til konflikter der først og fremmest er af politisk art: Hvem er stuerene nok til at pæne mennesker kan samarbejde med dem, og hvor skarpt og hvor generaliserende kan man overhovedet tale om problemerne? Den slags stridigheder er uendeligt frustrerende fordi det er så ‘meta’ i forhold til dét det handler om i sidste ende: Hvad er islam overhovedet? Denne debat findes dog også, og nogle klare positioner og personlige modsætninger er velkendte. Spørgsmålet om eksistensen af en moderat islam, og om eksistensen af en særligt politisk version af islam kaldet ‘islamisme’ er måske kerneområderne når man endelig er kommet i gang med debatten, væk fra det politiske. Daniel Pipes er ledende blandt de der insisterer på eksistensen af begge fænomener – moderat islam og islamisme. I skarp modsætning hertil står Wafa Sultan, og de to mødtes forleden i debat i Canada. Det er tilsyneladende ikke muligt at embedde det komplette debatprogram, men efter denne 10 minutters indledning kan man starte afspilningen af det:

Samme debat raser andre steder: Et ualmindeligt uinformeret indlæg af John R. Guardiano på NewsReal med påkaldelse af det dummeste argument overhovedet, nemlig opstilling af moralsk ækvivalens mellem Koranen og Det Gamle Testamente, var startskuddet: Anti-Muslim Ignorance and Caricatures are Conservative Problems. Bl. a. Robert Spencer svarer godt og grundigt, og nu må man afvente at se om Guardiano kan komme igen: Does moderate Islam exist? A reply to John Guardiano. Se også Hugh Fitzgeralds polemik mod islamismebegrebet og eksistensen af en moderat islam, med fremhævelse af Daniel Pipes noget tyndbenede argument at moderat islam eksistere, for ellers er der ikke noget håb: Fitzgerald: Islam and Islamism, or, “Leaving the West With No Solutions” (LFPC).

SR: Danmark handler om hvilke pølser du spiser og hvilke øl du drikker

Sent igår kväll tillkännagav regeringen att man tillsammans med stödpartiet danskt folkeparti ska genomföra en rad åtstramningar som bland annat gör det svårare att få permanent uppehållstillstånd i Danmark. Lars Dencik, professor Roskilde universitet deltar. DANSK FLYKTINGPOLITIK min.00 – 6:34

Heller ikke SVT Rapport overlod noget til tilfældighederne. Carsten Jensen rapporterede fra Danmark, min 0:50 – 3:50.

Kurt Strand havde i Deadline inviteret svensk-tyrkeren Kurdo Baksi, bror til Nalim Pekgul, for at belyse  svensk højreekstremisme, som han definerer vældig bredt, langt uodver de kvasinazistiske, flagsvingende fanebærere, som billederne viste. For Expo er DF og Venstre ekstremister.  Baksi har blandet andet været knyttet til Expo og fået samme  pris som Carsten Jensen i 1999. Deadline forklarer intet om den stærkt venstreorienterede interesseorganisation Expo.se, intet om Baksi og forklarer heller intet om den blodigt racistiske  baggrund for de årlige Salem marcher. Deadline oversætter heller ikke Baksi rigtigt. Han siger: “Jeg vil at Sverige skal have mere generøs indvandringspolitik”  -oveni den der allerede er Europas mest “generøse.” Altså et partsindlæg, serveret som journalistik og ekspertise af en svensk debattør på den yderste venstrefløj. En aften hvor Kurt Strand og svensk tv fusionerede politisk og enhver licensbetaler til DR blev ladt i stikken og gjort til grin. Strands få modspørgsmål var rent proforma. – Nu er Dencik, Strand og Jensen ikke større aktører i dansk politik, så vores folkestyre  arbejder uforstyrret af dem videre. Der er stadig megen damage control at udøver ovenpå SR årene, og “damage” det er bare Sveriges fornavn:

Asylansøgere og flygtninge med midlertidig opholdstilladelse fra blandt andet Kosovo, Irak og Afghanistan kommer i søgelyset for at blive hjemsendt som en konsekvens af de udlændingepolitiske stramninger, som regeringen og Dansk Folkeparti har aftalt.Det indgår i aftalen, at Udlændingestyrelsen nu skal forelægge Flygtningenævnet nogle prøvesager, oplyser Dansk Folkeparti og Venstre.Det skal godtgøre, om forholdene især i Kosovo, men også i flere andre lande er så fredelige, at Danmark har ret ifølge internationale konventioner til at sende både asylansøgere og anerkendte flygtninge med midlertidig opholdstilladelse hjem.Der er det fredeligt nu, og det har ikke været meningen, at flygtninge så bare kunne blive her for altid, siger Peter Skaarup. DF vil sende flygtninge hjem.

Norwegian TV pulls clip from youtube

vi genposter klippet om Oslo drengen der blev udsat for tilvandreres racisme.


Niels Hansen

Posted: 17 March 2010 - 00:43 - Reply

Vigtigt! Jeg var selv på denne vogn for kort tid siden men nu har jeg indset at der er noget meget større på spil, vær venlig at læse denne side og tænk over det der står, nogen vil måske synes at det er religiøst pladder, det ville jeg selv have gjort for kort tid siden men det er sandt det der står. Som i selv kan observere går det kraftigt ned af bakke for os mennesker på jorden, det er vigtigt at vi begynder at gøre noget positivt for at arbejde i den anden retning inden det ender galt.

Der er ingen onde mennesker, der er ingen der nyder at slå andre mennesker ihjel, de er alle drevet af uvidenhed, grådighed eller stræben efter magt, ingen af dem er selv klar over at det de gør er forkert, løsningen er oplysning og uddannelse.

Jeg er klar over at det er svært at uddanne og oplyse en hjernevasket talibaner men det er den eneste løsning, vold og krig bringer bare mere elendighed med sig. Jeg tror det ville være mere gavnligt at gå ud i moskeerne og snakke med imamerne og muslimerne og forklare dem den rigtige version af koranen/religion/humanisme. Deres religion er blevet overtaget af grådige mennesker ligesom vores medier i vesten er overtaget af grådige mennesker der ønsker magt og rigdom.

http://www.earthsite.org/EarthResurrection.htm

Henrik Jørgensen

Posted: 17 March 2010 - 01:27 - Reply

Dansk kultur, hvad er det spørger den fortørnet og dybt rystet svenske jorunalist?

Vilken slags körver man äter och vilken slags öl man drickar

Hæhæ, onde tunge påstår ellers, at svensken ikke ejer humor, men det her er sgu klasse, hold kæft en knaldperle han lyder fuldstændig som Georg Hetz denne Lars Dencik.

Niels Hansen

Posted: 17 March 2010 - 01:43 - Reply

Hvis vi kan fjerne elendigheden i andre lande, så vil dansk kultur også bestå. Indvandringen og kultursammenstød er igen et resultat af grådige menneskers ideer. Var det ikke bedre at nøjes med en ny bil hvert femte år og knap så meget luksus for at andre også kunne have det godt og at vi så samtidigt kunne bevare vores kultur?

li

Posted: 17 March 2010 - 01:51 - Reply

Der er ingen tvivl iSLAM er iSLAM og lort er lort og iSLAM er lort og lort er iSLAM.
Jeg holder fuldstændig med Wafa Sultan, hun er en pragtfuld kvinde, sådan burde alle fornuftige kvinder reagere overfor kvindeundertrykker idelogien iSLAM, der har svaret på alt her i livet, om mishandling af kvinder.

Der findes absolut intet godt for kvinderne i muhammedanertroen, absolut INTET.
Indtil dato har ingen kunne fortælle mig bare den mindste lille bitte gode ting for kvinderne i muhammedanertroen, så hvorfor vise denne kvindefjendske modbydelige ørkenreligion respekt, nej, lige netop svineriet iSLAM, bør omtales i rette vendninger, hån,latterliggørelse og disrespekt.

Bekæmp muhammedanertroen før dens tilhængere bogstaveligt følger troens mange krav om myrderier af vantro og andre vanskabninger! såsom kvinderne!!

    Niels Hansen

    Posted: 17 March 2010 - 02:11 - Reply

    Jeg er enig i at islam som den bliver prædiket mange steder idag, ikke er godt. Men jeg tror det er vigtigt ikke bare at bruge hån og latterliggørelse, det kommer man ingen steder med i længden, det fører kun til had den anden vej. Det eneste der virker er GENSIDIG respekt og en håndsrækning til de kræfter indenfor islam der trækker i den rigtige retning. Vær fast og sæt grænser når det er nødvendigt men vær også åben og imødekommende for de kræfter der arbejder på at ændre islam i den rigtige retning. At prøve at ændre islam er den eneste løsning og det ville også være meget nemmere at gøre i et samfund der ikke forgudede magt og rigdom.

      li

      Posted: 17 March 2010 - 04:15 - Reply

      Søde tanker, MEN pædofile skal ikke imøde kommes, de skal vide de er forkert på den, og de udøver misbrug af uskyldige.
      Pædofeten muhammed, skal mødes med afvisning. Derefter en grundig oplysning og flere behandlinger af den “syge” muhammedaner, så muhammedaneren kan indgå i et civiliceret samfund, hvor abnormiteter ikke accepteres, de skal ganske enkelt lægge deres menneskefjendske livsstil om, og det gøres ved, at vi vedholdent og fast, fortæller muhammedanerne om deres forkerte adfærd, og forlanger de respektere OG efterlever vores love og regler om fx ligestilling, ytringsfrihed, religionsfrihed, hvor frafaldne ikke skal dræbes osv af ting og sager som muhammedanertroen dræber for eller forlanger underkastelse for.

      Glem alt om islamist imamer, de bogstavstro stenings! alder fund! glem dialog med koran afhængig umma-magt-stræberne. De efterlever “rene” som de er! bogstaveligt skodranens ord, om verdensherre!dømme.

      Moderer en pædofil eller kastrer ham, jeg ved godt hvad jeg vil vælge!

      Skån mig for GENSIDIG respekt, i muhammedanertroen eksistere ikke tolerance for anderledes tænkende, se bare hvordan det går i samfund domineret af pædofeten muhammeds lære, der sgu ingen anderledes tænkende når “imamer” eller andre sharialove hersker.

      Romantisk plidder pladder, jo, chamberlain prøvede da også at fører nazismen i den rigtige retning, ik’!!!!!

      Hvorfor så ikke gå linen ud, og kræv aber også har MENNESKErettigheder, som en eller anden gruppe kæmper for, vistnok i Spanien.

      Eller grav stalin op, og giv ham en hånd med at genindfører kommunismen igen!

      Nej, kryb ikke for iSLAM, det kun kort varigt fred!

        Niels Hansen

        Posted: 17 March 2010 - 08:15 -

        Jeg er enig i at den slags ikke skal accepteres derfor skal grænserne trækkes op så de ved hvornår de er overskredet, det hører også under gensidig respekt efter min mening. Men når du nu nævner nazismen som en god sammenligning, så husk på at I Tyskland var det også kun en mindre del nazister der sørgede for at putte brænde på bålet hele tiden og styre den store flok. Det samme gælder i islam og i vesten for den sags skyld også, det er slangens hoved der skal skilles fra kroppen.

        I Tyskland var de fleste jo også normale mennesker når det kom til stykket, det var hovedet af slangen det var galt med. Alle dem der kan styres i en ond retning af en lille flok kan også styres i en god retning af en lille flok, jeg nægter at tro på at de fleste selv vil foretrække ondskab hvis de kunne vælge helt frit.

        Niels Hansen

        Posted: 17 March 2010 - 08:29 -

        Vi skulle i øvrigt have sat de grænser for længe siden, allerede da de første kom ind i landet og det skulle være vores regler der skulle overholdes.

Robin_Shadowes

Posted: 17 March 2010 - 05:31 - Reply

Nu kommer väl Carl Bildt och Fredrik Reinfeldt kräva att NATO ingriper mot Danmark. :(

Universalgeni

Posted: 17 March 2010 - 09:12 - Reply

Utrolig mængde vås i denne tråd. :lol:

PeterK

Posted: 17 March 2010 - 09:35 - Reply

“GENSIDIG respekt og en håndsrækning til de kræfter indenfor islam der trækker i den rigtige retning.”

Hvilke kræfter er det indenfor islam der “trækker i den rigtigt retning”, som vel må forstås som demokrati og respekt for alle mennesker? Kan du nævne noget som helst i islam der understøtter dine tanker? Er det ikke bare den vestlige drøm om en moderat islam, fabeldyret på linie med enhjørningen?

Emeritus

Posted: 17 March 2010 - 10:51 - Reply

Niels Hansen, du bør læse bedre på lektien. Det har andre gjort, længe før du blev født. Der findes blandt andet en ældgammel historie om løven og lammet, der i overført betydning rummer drømmen om, at de to kunne græsse fredeligt side om side. Problemet er den dag i dag, at løven ikke spiser græs.

I den bedste af alle verdener, ville alle være lige og frie og forbrødrede. I praksis viste drømmen sig ikke realisabel. Filosofisk kan drømmen tilbagevises som umulig. Men at fremsætte drømmen i Frankrig lød vældig godt i 1789 – før Robespierre realiserede den.

Med venlig hilsen

Emeritus

Posted: 17 March 2010 - 10:53 - Reply

Til Niels Hansen.

Korrektion: ‘…rummer drømmen…’, forstået som din drøm.

Med venlig hilsen

Per N

Posted: 17 March 2010 - 12:05 - Reply

Hvorfor ikke lave linket direkte, så jeg prøver (Wafa og Daniel)

http://fora.tv/2009/12/01/Moderate_Islam_Western_Ally_or_Western_Myth# fullprogram

Per N.

Per N

Posted: 17 March 2010 - 12:24 - Reply

Jeg kan ette fin uda vor jeg skriv komtar til den ret ovskrevft, so venlig bær over mæ mig.

Og ja Hr. Niels Hansen. Læs no mer, venlig samtal mæ moske og iman er prøvt mang gangen, de elsk det de får mang humor grin efter du er gået.

Per N.

Liva

Posted: 17 March 2010 - 13:22 - Reply

Jeg synes at diskussionen om moderate og ikke moderate koran opdragede i længden er ufrugtbar. Det er koranen der er det modsatte af moderat. Jeg mener at koranen er et stort problem både for koran opdragede, for os andre og for vores samfund. Det er koranen den er gal med. I den grad. En reform af koranen er nødvendig. Og en reform af islamiske lande lige så. I Vesten – i første omgang – må bederum og hijab og halal dogmatik ud af offentlige institutioner. Ligeså anden form for islam mission af enhver karakter – så længe koranen har det indhold den har nu.

Liva

Posted: 17 March 2010 - 13:26 - Reply

    Liva

    Posted: 17 March 2010 - 13:32 - Reply

    Bellman har ikke levet forgæves..

Vivi Andersen

Posted: 20 March 2010 - 18:30 - Reply

Wafa Sultan har ret og Daniel Pipes tager fejl.

At der ifølge Pipes ikke efterlades noget håb hvis moderat islam ikke eksisterer skal sågu da ikke betyde, at vi så skal opfinde en moderat islam for at kunne føle os en smule trygge og mere behagelige tilmode.

Den bedste måde at imødegå, løse ubehageligheder og problemer på er i første omgang at ERKENDE disse og dernæst finde metoder der kan tages i anvendelse og som vel at mærke virker !

Om det så vil komme til at betyde, at vesterlændingene må i krig igen i bl.a. Europa – jamen så er det så det vi skal !

Universalgeni

Posted: 20 March 2010 - 21:41 - Reply

Pipes forsøger at balancere, så medierne ikke kalder ham ekstrem. Fox begik jo forræderi for nylig overfor flere gode folk og det er sådan noget, Pipes søger at gardere sig imod. Det er min teori…

Emeritus

Posted: 21 March 2010 - 11:38 - Reply

Til Liva, Vivi, Niels Hansen og Universalgeni.
Næstekærligheden roder uafbrudt rundt i spørgsmålet, om Islam er moderat eller ikke moderat eller kan blive moderat. Problemstillingen er en pseudo-problemstilling, der har hærget Europa og USA i årevis.
Er venstrefløjen moderat og højrefløjen ekstrem? – Pseudo.
Når det gælder, spørger ingen, om du er moderat eller ekstrem. Det gør man kun i tiden inden, hvor alt er uafklaret.
Når det gælder spørger man måske: “Er du for os eller imod os?” – Hvis du har dit liv kært, må du nøje overveje, hvad du vinder ved at turde være imod, og hvor du i så fald kan gå hen.
Eller man mødes med et: “Hvis du ikke er med os, er du imod os.”

Staten spørger i reglen slet ikke. Den siger: “Vi interesserer os slet ikke for, hvad du mener. Vi, Nationen er i krig, derfor er du i krig, og vi er på samme side. Kan vi ikke stole på dig, betragter vi dig som potentiel landsforrædder.” Kan staten ikke mande sig op til dette, er den allerede på taberkurs.

Det er det samme med Islam, når det gælder. Når medlemmerne nemlig er mange nok, bliver de mange til en religiøs og politisk stat i staten, og Islam som stat spørger heller ikke den enkelte muslim, om han eller hun er moderat eller fundamentalist eller for eller imod, men gør kort proces, hvis muslimen er imod.

Ingen er derfor imod, når de andre muslimer er mange nok, for da er det ikke et relevant spørgsmål, om man er moderat eller ekstrem, men om man er for en islamisk stat, og det er der selvfølgelig ingen muslim, der kan have noget imod – fordi enhver har sit liv kært og må prioritere det.

Med venlig hilsen

Leave a Comment