Måske man skulle skaffe sig et motto ? Det var da jeg så den eminente Melvyn Braggs interview med Patricia Highsmith, at jeg kom i tanker om hans forrygende interview med Francis Bacon. Jeg har set det fire-fem gange før, så jeg ved jeg bliver rigtigt godt humør af det. Det behøvedes efter SVT Debatt. Fra cirka minut 35. bliver Bacons brandert mærkbar, men han er lige skarp og ligefrem hele vejen igennem. Godt mod forårsblues.
Politiken og Farhiya Khalid demonstrerer mod “SF´s højredrejning”
I P 1 morgen hakkede Politikens Lars Trier Mogensen sig igennem en forarget protest over SFU´s “Generation DF”. Farhiya Khalid er en Luk [Sandholm] Lejren og Gaza aktivist. Samtidigt vil SF lokke R med i regering med indrømmelser i fremmedpolitikken. Vil SF´s bukser holde og ved de hvad de selv vil, andet end at komme i regering ? Et 58 årigt parti med giftekløe, der “aldrig bliver gift, hvis det i dag ej sker.” Det tog SF 50 år at indse NATO´s realitet. Har de indset deres tidligere multikulturelle ideers fallit på kun otte år ? Hverken venner eller fjender ved længere hvor de har partiet.
»SF er et godt parti, men måden, der bliver talt på, rammer os hårdt. Villy Søvndals retorik er vildt populistisk, for eksempel når han taler dårligt om forældremødet på Holbergskolen«, siger indvandrergruppens talskvinde Farhiya Khalid.
»Vi vil gerne have et Socialistisk Folkeparti, vi kan stole på, og som ikke bare taler regeringen og Dansk Folkeparti efter munden«, siger Farhiya Khalid.
»Det kan godt være, at der er nogle kvinder, der bliver tvangsgift, men samtidig indskrænker 24-årsreglen en masse menneskers rettigheder, og det er åbenbart underordnet, når man laver sådan en lov. Jeg har som kvinde ret til at gifte mig med hvem som helst«, siger Farhiya Khalid. Indvandrere vil demonstrere ved SF’s landsmøde. En gruppe flygtninge og indvandrere har fået nok af SF’s højredrejning i udlændingepolitikken.
Drygt 600 treor på gymnasie skolorna S:t Petri skola, Malmö Borgarskola, Malmö latinskola, Rönnens gymnasium och Klara Nya Gymnasium har svarat på Sydsvenskans enkät. Skolorna har 1 041 elever. Totalt finns det cirka 3 000 sistaårselever i Malmö. Av de 600 angav 551 att de är födda i Sverige eller kom till landet före sju års ålder. Här är deras svar:28,2procent bemöts inte som svensk alls. 23 procent svarar att de bemöts som invandrare.5,2 procent bemöts som något annat, till exempel ”utlänning”, ”blatte”, ”arab” eller ”utländsk”.11,6procent bemöts både som invandrare och svensk.1,2procent bemöts som något annat och svensk.59procent bemöts som svensk. ”Jag är polack men jag bemöts som svensk”, skriver en av dem.
Kurt Westergaard bliver udfaset efter terrortrusler
I efteråret 2009 blev Kurt Westergaard sendt på tvungen ferie af Jyllands-Postens ledelse, da det blev afsløret, at amerikanske terrorister havde til hensigt at angribe avisen. Dengang var det planen, at Kurt Westergaard skulle til møde med avisen i januar for at drøfte sin fremtid. Men det blev der sat en brat stopper for, da Kurt Westergaard nytårsdag 2010 blev overfaldet i sit hjem af en økse- og knivbevæbnet somalier. Westergaards ufrivillige ferie blev efter attentatet forlænget yderligere, og aftalen var herefter, at tegneren skulle til møde på avisen i juni. - Sappho har spurgt Kurt Westergaard om, han stadig tror, at han på et tidspunkt vender tilbage til Jyllands-Posten, hvor han har arbejdet i en menneskealder.
“Ræsonnementet må man selv gøre sig. Men man kan måske ræsonnere sig frem til konklusionen, når man tænker på, at min ferie startede 1. november,” fortæller en fåmælt Kurt Westergaard til Sappho. Sappho




Christina
“Måske man skulle skaffe sig et motto”
Nothing is True – حسن الصباح
http://www.youtube.com/watch?v=caFiSBl-zUs
Asger Trier Engberg
TILLIDEN
Den danske filosof Knud Ejler Løgstrup udviklede en meget erkendt, psykologisk og dansk teori om tillid.
Den kom sig af en oplevelse han havde med sin kone Rosemarie Løgstrup. Rosemarie var tysker, Knud havde mødt hende under sine studier i Tyskland.
Under besættelsen havde Knud engageret sig i modstandsbevægelsen, og tyskerne var derfor efter ham. En dag besøgte de hans hjem, hvor Rosemarie var. Hun vidste selvfølgelig hvor Knud gemte sig, og hun ville ikke sige det. Men alligevel fortalte hun de tyske soldater en halv løgn. Hvorfor gjorde hun det? Hvorfor fortalte hun ikke bare en hel løgn?
Var det fordi soldaterne var tyske? Eller var det fordi hun ikke kunne gøre andet? Rosemarie fortalte i hvert fald Løgstrup, at hun havde fortalt en halv løgn fordi hun ikke kunne gøre andet. Det var en spontan ytring.
Denne hændelse skulle Løgstrup så have bygget videre på. I sin kamp imod det sædelige forfald, forsøgte han at opbygge en filosofi der ikke byggede på teologi, men byggede på psykologi. Og efter at have tænkt lang tid over det udgav han lidt op i helvtredserne bogen Den etiske fordring.
Her plæderer han for, at vi har spontane ytringer, ikke bare den åbenhed som Rosemarie lagde for dagen, men også spontane ytringer der som var tillid og barmhjertighed.
Vi er, i det Løgstrupske perspektiv, født med hundrede procent tillid, åbenhed og barmhjertighed, og først når vi mødes med svigtet formindskes vores spontane livsytringer, som Løgstrup kaldte det.
Derfor har vi etikken, for at værne om de spontane livsytringer. Vi har respekten, punktligheden, ansvaret, for at sikre at tilliden ikke formindskes.
Sætter man denne filosofi i forhold til dagens Danmark, og kigger på alle de svigt danskerne er blevet udsat for fra det politisk hold, fra medierne, så er det klart at tilliden bliver mindre til parnassat. For parnasset har svigtet.
Yderligere bliver tilliden i det multikulturelle smafund også mindre, fordi danskerne og jøderne ofte bliver udsat for plat og svindel af de immigrerende samfund.
Det er derfor tilliden har det skidt, det er fordi danskerne er blevet svigtet.
Peter Buch
Der kan være mange årsager til det er Søren Kierkegaard og H. C. Andersen, der er mere kendte end Knud Ejler Løgstrup, en kunne være groft og fortegnet at mene at førstnævnte i deres eksistentialistiske eventyr langt langt mere er i overensstemmelse med danskernes niveau- som jeg tillader mig at mene er eksisterende som begreb og dette selv om noget sådan i sig selv er groft fortegnet- end Løgstrup i vigtigheden, betydningsfuldheden af “noget om tillid”.
Balancerende på en kvivsæg i et eventyr er det vist i både overført og bogstavelig forstand så som så med- tilliden.
JensH
@Steen
” Det var ren Ritt Bjerregaard præ 2001, “antallet betyder ingenting.” ”
Arh, Ritt Bjerregård lod sig ikke ‘imponere’ af valgresultatet i november 2001. Da det nye VKO-flertal i foråret 2002 vedtog nogle meget omfattende opstramninger vrissede hun som sociademokratisk udlændinge-ordfører “som om antallet har nogen som helst betydning for integrationen”. Hun valgte i øvrigt senere på året 2002, at trække sig som socialdemokratiets udlændinge-ordfører fordi den stadigt siddende partiformand Poul Nyrup rasmussen gav udtryk for, at han ønskede at stramme socialdemokratiets udlændinge-politik. Det var Ritt ikke enig med ham i, og følte sig iøvrigt ‘underløbet’ af sin partiformand, og valgte derfor (højlydt) at trække sig fra ordfører-posten, (vel vidende at det svækkede Nyrup yderligere, og han måtte da til sidst også trække sig som partiformand).
Pk
JensH.
Jeg tror en anden grund, til Ritts “flugt” fra posten, var den stærke kritik soc. nu blev udsat for ang. indvandringen og svigtet.
Fru Bjerregaard , som var ligeglad med Danmark, ønskede ikke en post ,hvor hendes glorværdige
navn kunne miste noget af glansen,
JensH
OT
Det er næsten for komisk det her. Venstrefløjens nye importerede vælgerkorps demonstrerer nu mod…….SF:
http://politiken.dk/politik/article954767.ece
Liva
Det er et godt tegn. Det vil også ske i socialdemokratiet.
Henrik Jørgensen
En busfuld flygtninge, indvandrere og asylansøgere fra blandt andet Sandholmlejren..
????
Asylansøgere vil demonstrere mod SF’s højredrejning?!?!?!?!?!?
Mon det er Menighedslisten (Anna Rytter, Carina Reig, etc..) der har arrangeret denne demo?
Julia Caesar
Så illa som svenska media sköter sitt uppdrag måste man som lyssnare/läsare/tittare värna sin mentala hälsa genom att iaktta strikt mediefasta, det vill säga avhålla sig från all mediekonsumtion.
I går gjorde jag ett undantag och såg Debatt – och det stod fullständigt klart att jag lever i ett dårhus som heter Sverige. Ja, det visste jag ju redan, men nu blev det övertydligt.
Antingen försjunker man i depression. Eller också blir man förbannad och gör något.
Eftersom ingen svensk reporter vågar göra ett ärligt reportage om integrationsfiaskot hyr man in en egyptisk, Yosri Fouda, som tillika framhåller att han är muslim. (Reportrar brukar inte upplysa sina intervjuobjekt om sin politiska eller religiösa tro, i Sverige anses det tillhöra privatlivet).
Det är naturligtvis ett hopplöst uppdrag att dimpa ned i ett främmande land och på kort tid bilda sig en uppfattning om hur allting fungerar. Så Yosri hade “hjälp”. Han omhändertogs redan på Arlanda av en av SVT:s mest hängivna rödgardister, John Carlsson, som pekade vart Yosri skulle gå och vilka Yosri skulle tala med. Det var John Carlsson som drog i trådarna, Yosri var bara en inlånad atrapp.
Det var tydligt att Yosri hade preparerats väl av sin “producent”. Ty Yosri var ingen objektiv reporter, det var han som undervisade sina intervjuobjekt i hur allting borde vara.
John Carlsson har producerat samtliga reportage som ligger till grund för Debatt med temat Valextra. Vi vet alltså vad vi har att vänta oss; vänsterindoktrinering av gammal pålitlig modell. Det gäller bara att låna in rätt personer att använda som atrapper i propagandan.
Programledaren Belinda Olsson är en katastrof. Illa påläst, okunnig, klarar inte att hålla en struktur i programmet, sanslöst omedveten om vad hon sysslar med.
Följaktligen fick Luciano Astudillo och Tobias Billström ostört hänge sig åt stickspår och pseudodebatt bland annat om det urvattnade försörjningsstödet som i praktiken knappt gäller någon alls.
Inte en enda fråga ställdes om huruvida Sverige ska fortsätta vara en global socialbyrå för hela jordens befolkning.
Den tystnaden var det enda upplysande med programmet. Där fick vi klara besked. Sverige SKA fortsätta vara en global socialbyrå. Ingen enda i de sju riksdagspartierna har andra planer.
JensH
@Julia Caesar
“Inte en enda fråga ställdes om huruvida Sverige ska fortsätta vara en global socialbyrå för hela jordens befolkning”
Inden du fortvivler helt, så kan det være hjælpen er på vej fra Danmark. Ifølge flere meningsmålinger står Rød Blok til at vinde næste Folketingsvalg, og så vil Danmark stensikkert ‘aflaste’ Sverige som “socialbyrå för hela jordens befolkning”. Rød blok I danmark har en klar interesse i at importere så mange ‘ikke-vestlige’ (læs: muslimer) indvadrere som overhovedet muligt, og så udstyre dem med et statsborgerskab så de får stemmret. mere end 95 procent af disse ikke-vestlige indvandrere stemmer på Rød Blok.
Liva
Steen, tak for Bacon udsendelsen. Fabelagtigt. Hans humor og selvdistance er forjættende.
Og I like your mind, hvis jeg må være så fri.
Bacons værksted får mig til at tænke på Henry Millers toilet galleri – og Bacons billeder får mig til at tænke på den amerikanske dydige Bacon, Edward Hopper.
http://img.allposters.com/6/LRG/19/1921/FJN9D00Z.jpg
Er Kurt Westergaard ikke dansk Bacon når han går i kødet på muhammed?
Er Lars Hedegaard ikke bare skøn dansk Bacon, når han går i kødet på hele kultur- og MSM parnasset og på islam i Vesten?
Er Snaphanen og Uriasposten og Hodja og Mono kultur m.fl. ikke dansk Bacon, når de går i kødet på MSM, multikultur ideologi og religion?
Det er en vestlig Francis Bacon – med et vestligt blik – der går i kødet på Valasquez’ pave.
Jens Jørgen Thorsen er en dansk Bacon, når han går i kødet på kirken og jesus, er han ikke?
Uwe Max er en dansk Bacon, når han lader sine efterladenskaber være fundament for en dansk kunstinstitution, er han ikke? Og når han ligeså serverer sine efterladenskaber i en kaffekande på Louisiana museet. Den kulturradikale ypperstekirke Louisiana.
Lars Vilks er en svensk Bacon, når han går i kødet på figuren muhammed, er han ikke?
Wilders er en europæisk Bacon, når han går i kødet på EU og multikultur ideologi og koranen, er han ikke?
Pia K & Co. er dansk Bacon, når de går i kødet på islamiseringen af Danmark og i flæsket på EU, er de ikke?
Her er et stykke skøn vestlig musikalsk gubbe bacon, der går lige i kødet på både folk og fæ:
http://www.youtube.com/watch?v=RgokBUaafs0&NR=1
Vivian
Gudrun Schymanlinket: Not found 404
Julia Caesar
Här är Gudrun Schyman:
http://www.newsmill.se/artikel/2010/04/22/ge-belgiska-kvinnor-asyl-i-s verige
Bjovulf
Usccch, jag mår illa båda fysiskt och psykiskt, bara jag ser hennas självglada, ansikte med dom
Prototypen på en sann PK’it, som älskar
där oftast allt för röda och “nedladende” (?) läporna
att spella god – på andras kostnad.
Du får verkligen inte ge meg såna chok nu, Julia – det är ju inte “rysar-timan” än LOL
Bjovulf
Heldigvis er stort set alle kommentatorerne vildt uenige med Fru Spyman
JensH
@Henrik Jørgensen
“Asylansøgere vil demonstrere mod SF’s højredrejning”
Det er fuldstændig surrealistisk. Som de havde nogen som ret til at stille krav i Danmark. Egentlig utroligt de kan bevæge sig frit rundt i det Danske samfund før deres sag er afgjort. Men såvidt jeg ved kan afviste asylansøgere, der nægter at efterkomme myndighedernes afgørelse, også bevæge sig frit rundt. Danmark er en nation af øer. Læg asyl-centre på nogen af dem. Eks. burde der være plads til et center på Hesselø.
polinos
Hesselø?!!? Hvad er der nu i vejen med en ø med det gode, malende og forjættende danske navn, Anholt? Længere væk kan man i øvrigt ikke komme inden for det syddanske rige.
Bjovulf
Ja, eller Grønland – meget gerne når ramadanen falder om sommeren, og der er midnatssol i flere måneder
ad gangen
Nordøstgrønland er stort set helt øde, så der kan de rigtigt få lov at udleve deres “berigende” kulturer
og “fredelige” religion for fuld udblæsning uden overhovedet at genere en eneste dansker eller grønlænder –
der er nemlig INGEN ud over et par Sirius-paruljer og et par danske militærbaser inden for en radius
på over et tusinde km
Og så kunne det jo også tænkes, at den hårde daglige kamp for føden deroppe ville lægge en vis dæmper
på deres evindelige udskejelser, provokerende tilbøjeligheder og endeløse fremsættelse af vanvittige særkrav.
Universalgeni
Nix, Bjovulf. Grønland skal ikke ødelægges. De har været kloge nok til ikke selv at importere muslimer. Og har meldt sig ud af EU. Vi har selv skabt problemerne her og vi kan ikke eksporere dem til et andet land. Med mindre selvfølgelig det land er det samme, som de kom fra.
Bjovulf
Christiansø kunne også være en mulighed – navnet ville utvivlsomt virke meget provokerende på islamisterne
Men naturligvis måtte vi så i en længere periode give de lokale husly andetsteds og tilbyde en passende erstatning.
Bjovulf
Jo, men nu ville problemet jo stort set forsvinde på en enkelt sommerramadan,
og det barske klima og begrænsede, svært tilgængelige føderessourcer ville hurtigt
“løse” resten
Og i Nordøstgrønland bor der ikke en grønlænder, så man kan vel sætte
et berettiget spørgsmålstegn ved, hvem der ejer det.
Victor
Jens – faktisk har VW opgivet sin teststrækning i Kangerlussuaq og koncernens huse står nu, mig bekendt, tomme. Det må være et af verdens bedste steder til at oprette et fængsel. (Og så kunne bygdens indbyggere også få sig en indkomst – to fluer etc).
JensH
Demonstrerende asylansøgere, og nu skoser FN igen-igen Danmark fordi vi ikek bare frivilligt foærer landet bort:
http://www.berlingske.dk/danmark/fn-udlaendingelov-skal-laves-om
Peter Buch
Ja, som der står i “Stræderne i København” i det aktuelle nummer i artiklen om “FNs nye bygninger i byen”, udtrykt ved adm. direktør i By & Havn Jens Kramer Mikkelsen:
“…Der er måske ikke så mange, der ved, at Danmark størrelsmæssigt er FN-by nr. 6 på kloden. Det er der mange årsager til: dels den geografiske beliggenhed, dels at København er en tryg by med stor international lufthavn…”. “Der er ingen tvivl om, at det betyder meget for København som sæde for internationale institutioner, og man kunne meget vel forestille sig, at der kunne være en række virksomheder og andre internationalt orienterede organisationer, som kunne synes, det var spændende at komme til det her område. Dem vil vi gå efter at tiltrække i de kommende år…”.
Groft udskåret af interviewet.
Victor
Det er fredag eftermiddag – så en post i den lettere ende er i orden. I gårsdagens Daily Show kommenterer Jon Stewart truslerne mod South Parks bagmænd….Den er værd at se.
Det er aftenens første indslag
http://www.thedailyshow.com/
Julia Caesar
@ Bjovulf.
Tyvärr får vi nog dras med Gudrun Schyman (Gudrun skyr man) och hennes knallröda läppar under överskådlig tid.
Det är onekligen en intressant ståndpunkt hos en ärkefeminist som Schyman att det är viktigare att värna om rätten att gå omkring som ett vandrande tält i burqa än rätten att slippa bli tvångsgift och misshandlad i koranens namn.
Hon och andra PK-iter kommer att ge oss riktiga rysare varje dag fram till valet.
Det gäller att ge moteld!
Bjovulf
Just precis, Julia
Här är lite ammunition infor valet om islams sanna ansikten. Kanske kan det även få någon politiker eller frälst PK’it
att vakna upp till realiteternas värld. “konstigt nog” har inga TV-stationer i Skandinavien vågat att utsända desse programmar
än – så vidt jag vet – , även om Channel 4 normalt anses att vara en ganska pålidlig TV-kanal ( med tendens til PK-het ).
Upplysningerna i dessa videoerna kan troligen skaka den värsta PK’it til att tänka efter för seg själv – för första gång nånsin! -
och få honom / henna att fundera på, om muslimsk invandring med “kulturberikning” rakt ut av medeltiden och import av
fanatiska islamiska värderingar nu verkligen är en så fantastisk bra ide, som han/hon går runt och prädikar för os allihop.
Det finns ju absolut ingan anledning att tro, att “våra” moskéer i Sverige & DK skulla utvecklas i någon väsentlig annorlunda riktning, när Sudierna, Iranerna och dom andra kommar att kräva ett mycket stark inflytande för alla deras många millioner av kroner – till ex. gennom att kräva, att man anställar Saudisk eller Iransk utbildade imamer och hatprädikanter och säljar jihad-litteratur av den värsta och mest racistiska typen. ( det sista är faktisk redan sett här! ).
Dispatches: “Undercover Mosque” (Channel 4 UK) – 450 MB (avi – DivX)
http://www.multiupload.com/DELF1XFRRO
Dispatches: “Undercover Mosque – the Return” samt “Dispatches: Britain’s Islamic republic “- kommar senare.
Bjovulf
Dispatches: “Undercover Mosque – The Return” ( 2008, 390 MB, avi – XviD )
http://www.multiupload.com/8632ELP07Z
Dispatches: “Britain’s Islamic Republic” ( 2010, 295 MB, flv )
http://www.multiupload.com/5ZZD8HGE21
Dispatches: “Undercover Mosque” er fra 2007.
Mere information om programmerne:
http://en.wikipedia.org/wiki/Undercover_Mosque
steen
Der er mange gribende Schyman øjeblikke. For eksempel da hun føder for åben skærm i hendes daværende mands film. Elller her – farce er ordet. Hvad skulle Sverige med en Glistrup ?
Gudrun Schymans barnkör sjunger om Stalin
Robin Shadowes
Enda fördelen med att exportera mohammedaner till Grönland är att dom kan ju packa in dom i isen så får framtidens arkeologer ett rejält mysterium att grunna över om några tusen år från nu. Fast det kanske räknas som miljö-förstöring?
Bjovulf
Ja, det hettar ju faktiskt “is-lam”, så det är bara helt naturligt för dom
De tränger verkligen att bli “lagt på is”, som vi siger i DK ( när någon “fryses ut” ur gemenskapen ).
Så vi giver dem en “kold skulder”
Nils
Hold dig hellere til dansk, Bjovulf. Dit svansk er frygteligt at læse.
Christina
“Hold dig hellere til dansk, Bjovulf. Dit svansk er frygteligt at læse.”
Det är ju det som är charmen med, Bjovulf…
http://www.youtube.com/watch?v=qgSt3pSkup4
Bjovulf
Ha, men i det mindste kommer jeg ikke med konstant med totalt irrelevante
oneliners, fransk fims, latinske og græske sentenser uden forklaring og
mærkelige links uden sammenhæng, Christina.
Jeg har vist endnu til gode at se, at du skriver en kommentar, der har noget
med sagen at gøre.
Christina
http://www.youtube.com/watch?v=fajv7qyuwK8
Bjovulf
Mange tak – du kan jo eventuelt bare springe dem over?
Jeg ved godt, at der er fejl, men så slemt er det nu altså heller ikke.
Det er faktisk bare ment som en venlig service, når jeg svarer vore svenske
venner direkte, så de føler sig mere velkomne, fordi jeg ved, at visse
ord og udtryk på dansk giver dem problemer.
Vi kan måske ligefrem få en prøve på dit svenske, når nu du er sådan en ekspert?
steen
@ Bjovulf: Det er sgu´bedre end mit…………..
Bjovulf
Takker ydmygt
Tja, lidt har man vel fået ud af at “titta” på svensk TV gennem alle de år, hvor vi kun havde en røvsyg dansk TV-
kanal, hvor selv TV-avisen og langt det meste sport blev sendt i sort-hvid lantg op i 70′erne og endda lidt til -
det var jo det rene DDR at se på ( når nu man ser tilbage på det ).
Men opdragende kulturprogrammer med Verner Svendsen & Jørgen “Dorgaard” i farver, det kunne vi da få for licensen
Det er vist især “a” og “e” det kniber med, og af og til “t(t)” vs. “d” – og så de rette vokaler / diftonger.
( fx. “brøk” vs. “bråk” forleden ).