8
May
Seneste opdatering: 9/5-10 kl. 0130
17 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Rotmo, som tidligere har kritisert kristendommen, og gitt ut den kristendomskritiske juleplata «Vårres jul» (1980), tror ikke muslimer er like tolerante som kristne når de henges ut.
“Hvis jeg skulle sagt det jeg faktisk mener om islam, så er jeg ikke langvarig på denne kloden, nei, sier Rotmo til NRK.” En annen grunn til at Hans Rotmo er redd for å si sin mening om islam er at han er sikker på at islam vil bli en rådende religion i Norge. “Norge blir jo muslimsk i løpet av 50 til 100 år, sier Hans Rotmo til NRK.”Det er bare snakk om tida og veien før alt som heter norsk folklore og kristenkultur blir en relikt,” sier artisten.”Det er bare å fremskrive kurvene på befolkningsstatistikken. Sverige og Frankrike kommer til å merke dette først.” Artisten og samfunnsrefseren Hans Rotmo (62) har mange ganger pådratt seg kristenfolkets harme, men islam tør han ikke ta for seg.

Visesanger Rotmo er lige den type som Asger Aamund beskrev i sin kommentar Ytringsfriheden er en ballon i går. Muligvis tilhører han den fløj der siger “Herregud, hvis Europa bliver muslimsk år 2100, hvad så?” Jamen, så vis os lige den muslimske storby i verden, du gerne vil bo i. Cairo, Islamabad, Karachi? Hvad Malmø bliver længe, længe inden år 2100, er der derimod ikke nogen tvivl om. (Steyn omtaler byen i filmen nedenfor minut 25:48), og Malmø vestliggør dem ikke, de ændrer Malmø, bare spørg dem der må flytte. Snart är vi 300.000 Malmöbor. Nåh, men det er jo danskere og polakker. Næj, det er det ikke ret meget:

Ex-CIA-agent: Revolutionsgardens mål er at kunne nå Europa med atommissil

Det er svært at forestille sig mange andre aktuelle problemer der i samme grad kalder på rettidig omhu. Men denne vil ikke komme: Europæisk opbakning til et forebyggende angreb på Iran vil medføre voldsomheder på hjemmefronten som ingen statsledere ville være villige til at tackle. Obama ser ud til at være slået ind på appeasementsporet, og man skal være meget optimistisk for at se dette som en afventende attitude før resolut handlen. Israel må være det eneste håb vi kan have – hvis de ellers får lov til at overflyve Irak for amerikanerne. Israel i stiltiende samarbejde med Saudi Arabien? Tja, det er så vanvittige alliancer som vores fremtid måske afhænger af. Den dag Irans missiler kan nå Europa, kan venstrefløjen og Ekstra Bladet jamre om “ulovlig krig” så meget de lyster, men Europa vil være forandret for altid (LFPC).

Last week, Behzad Soltani — deputy head of Iran’s Atomic Energy Organization — announced that Iran will join the world nuclear club within a month. He further claimed that: No country would even think about attacking Iran after Iran’s membership in the club. […]

They have a nuclear fuel facility in Isfahan capable of producing 10 tons of nuclear fuel annually, and sufficient plutonium for two nuclear weapons a year. The Arak heavy water plant — built in violation of the nonproliferation treaty — is near its completion, though the West assumed this would not happen until 2015. This facility will be capable of producing significant amounts of bomb-grade plutonium. As will the Bushehr nuclear power plant, which is set to go live with the help of Russia this coming summer.

At the same time, the Revolutionary Guards are making significant progress with the country’s missile delivery system, concealing their efforts within the space project they have embarked upon with North Korea. The Shahab-3 missile is capable of carrying a nuclear warhead, and can currently target Tel Aviv, Riyadh, U.S. bases in Iraq, and the Fifth Fleet headquarters in Bahrain.

The Guards’ goal is to be able to deliver a nuclear-tipped missile anywhere in Europe. […] Reza Kahlili: West’s Complacency Will Bring About Its Demise (Reza Kahlili is a pseudonym for an ex-CIA spy who requires anonymity for safety reasons)

Dagens Danmarksbask

En kunstner eller tre kan man altid finde, når man nu ikke vil skrive i første person. Den mere vægtige del af dansk debat, eksisterer ikke. Eller  Gud forbyde det, befolkningen. Det ville være unødigt komplicerende. Helsingborgs Dagblad er hovedleverandør til dette lille journalistspeciale. Måske er det en besværgelse, der er kun 4 km til Helsingør og den smitsomme folkesygdom.

Något som borgar för livfulla diskussioner, även om alla författare på scen tycks överens om att något är ruttet i den danska staten. T.S. Høeg talar om “ligusterfascismen”, den småborgerliga inskränktheten bakom villaområdenas skyddande häckar. Eva Tind Kristensen läser dikter som begrundar danskheten ur ett koreanskt perspektiv. Journalisten och deckarförfattaren Olav Hergel förklarar att hans dröm vore att statsministern skulle läsa hans nya bok, “Indvandreren”, och därefter ändra kurs i politiken.Men längst i sin kritik av tillståndet i hyggets förlovade land går Carsten Jensen, älskad författare, omstridd debattör. Han befinner sig på ett enmanskorståg, säger han, och har gett sig själv löftet att ta varje chans att utanför landets gränser ge den danska regeringen en snyting.Den danska självbilden är inget annat än en livslögn: nationalismen kommer sig av att folket upptäckt sin rotlöshet inte sina rötter. Det öppna, toleranta Danmark finns inte längre, istället har man fått en populistisk demokrati som baserar politiska beslut på stämningar och följer en dörrvaktslogik. “Danmark är i behov av terapi”, lyder hans slutsats. Bokmässa som dansk terapi.


Liva

Posted: 8 May 2010 - 10:29 - Reply

Den i antal store venstrefløj der jublede, da Bjørn Nørgaard lavede sin happening med en nøgen kvinde med et kors på Børsen og da han lavede sine tordentale happenings med præstekrave om halsen i baggårde, kritiserende kristendommen, er påfaldende tavs nu, eller den ligefrem kalder nutidige – og af Nørgaard og venstrefløjen inspirerede – religionskritikere – af islam – for fremmedfjendtlige, racister og islamofober. Nu plæderer mange venstrefløjsere for kunstnerisk fromhed, ynde og særlig hensynstagen etc. Store dele af venstrefløjen m/k har nu taget damehandsker på i berøringen med religion. Da venstrefløjen blev færdig med det kulturelle og religiøse nedrivningsarbejde, ville samme venstrefløj ikke give plads til at andre kunne gøre det samme som de selv gjorde – nemlig lave samfunds- og religionskritik. Da venstrefløjen blev færdig med kritik af det danske, vestlige samfund – kom kritik til at være grim, unødvendig og uden ynde. ;)

Rune T. Kidde har lavet nogle skægge bøger og tegninger. Han er pære dansk og skriver sig ind i en varm dansk humoristisk og satirisk og grotesk tradition. Han har bl.a. lavet ordet nissehue om til pissehue – og julemanden om til pulemanden. På samme folkelige og livlige, drillende vis kunne der laves komiske og friske udtryk om islamiske ord og beklædning og dogmer etc. Koranen kunne godt trænge til lidt meget livlig satire, særligt med hensyn til hvor ekstremt intolerant koranen er overfor mennesker der ikke synes om islam. Eller mennesker der ønsker at forlade islam. Religiøs intolerance og snæversyn må der gøres grin med.

Kunstnere har lavet forvredne og eksperimenterende udgaver af mange forskellige figurer og personer i tidens løb. Nørgaard har f.eks. lavet en skulptur der kritiserer genmanipulation. Den figur er en forvreden figur af den lille havfrue – en parafrase. Sådan kunne det også gøres med den såkaldte profet muhammed og hans mange koner. Der kunne laves en satirisk skulptur – eller tegning – en parafrase – af muhammed med de mange koner (der lader sig nøjes med 1/9 mand) – og det kunne samtidig være en kritik af religiøst flerkoneri. Det samme kunne gøres med hijabs, burka og niqab. Og koran den gamle varan.

Forleden så jeg igen i ‘vores’ by en total – i sort stof – tildækket kvinde (dem er der flere af her) – hvor kun øjne og sko var synlige. Hun lignede faktisk en forvreden figur af en kvinde. En kultur- og religions- forvreden kvinde – en kvinde uden arme, uden hænder, uden hoved og uden hår og uden ben etc. En kvinde i hiqab ligner en forvreden figur af f.eks. Bjørn Nørgaard. En kvinde og så alligevel ikke en kvinde. Et menneske og så alligevel ikke et menneske. Det samme med burka.

Kunstnere har været med til at bane vejen for burka og niqab – der usynliggør kvinder og skaber kvinder om til groteske figurer – i Vesten. Nu er der så mange – både kvinder og mænd – der synes at burka og niqab er en formørket skik og kvindeundertrykkende – og de samme kunstnere er tavse.

Den total – i sort stof – tildækkede kvinde, jeg så forleden dag, kunne ikke engang holde sin egen lille søn i hånden – ej heller bære ham – mens hun gik, for hun havde hverken hænder eller arme i sin niqab usynlighedsdragt. Kvinder gøres både hjælpeløse og usynlige med niqab og burka – og vestlige kunstnere – langt de fleste – er tavse som graven.

Godt at snaphanerne støtter Lars Vilks. Og at Trykkefrihedsselskabet gør. Det viser at der trods alt er vesterlændinge der værdsætter kunstnerisk frihed og spræl og samfunds- og religionskritik. Og som kritiserer importeret kvindeundertrykkelse.

    Liva

    Posted: 9 May 2010 - 12:57 - Reply

    Her er lidt mere religionssatire. Det er en forfriskende og livsbekræftende del af vestlig kultur og tradition at lave religionssatire. Som der i crasy teaterstykket Svend, Knud og Valdemar bliver lavet sjov med en fordrukken bisp – skal der også kunne laves grin med andre gejstlige (inkl. imamer) – naturligvis. Her er et lille klip af en Knud, Svend og Valdemar udgave: dårlig kvalitet, men…

    http://www.youtube.com/watch?v=hBAuArBuiIM

    Og så er der her en appetitvækker på en herlig gammel – og meget dansk – film, som også er humoristisk på de dydiges – og evt. skinhelliges – bekostning:

    Dyden går amok:

    http://www.youtube.com/watch?v=vmE_uStOYis

    Bemærk skuespiller Carl Ottosen (‘Knagsted’). Fabelagtig skuespiller. :)

Universalgeni

Posted: 8 May 2010 - 11:09 - Reply

Man skal ikke falde for tricket om, at det er frivilligt. Det var det jo også for nazisterne i 30’erne, da de begyndte at marchere rundt i uniform. Der er tale om en totalitær folkebevægelse i begge tilfælde. Og begge truer ytringsfrihed, demokrati med mere.

Lightmann

Posted: 8 May 2010 - 12:02 - Reply

Hej,

Jeg har netop læst om noget dybt skræmmende. En mand der døde for sine overbevisninger.
Det er et personligt mod der ikke længere findes. Med mindre man inkluderer selvmordsbombere.
Taget fra sajdet.dk http://www.sajdet.dk/2010/05/en-af-dem/

steen

Posted: 8 May 2010 - 12:09 - Reply

@Lightman: Jeg kender godt historien om oberst Paludan-Müller. Jeg var forbi stedet for ikke så længe siden. Hvorfor synes du det er skræmmende ?

Lightmann

Posted: 8 May 2010 - 12:20 - Reply

Han fulgte sin overbevisning uden tøven. Mænd af den støbning findes desværre ikke længere.
Han ville ikke findes sig i at blive kostet rundt med, han gjorde det eneste rigtige, velvidende at
det ville koste ham hans liv. Hvis bare flere ville gøre det samme, kunne det være at verden ville
se bedre ud. Jeg er desværre ikke gjort af det samme stof, jeg er som den almindelige dansker
vant til at følge hyrden, ligegyldigt hvor vi bliver ledt hen. Vi finder os alle i at blive kostet rundt med
af politikere og diverse meningsdannere. Europa, samt resten af den vestlige verden er ved at gå
ned i et økonomisk helvede, vi ved alle er noget er galt, men ingen har en løsning. Derfor skriver vi
vores frustrationer ud på diverse blogs, blot for at få en smule luft.

Jeg finder det skræmmende, at en mand hører nogen banke på sin dør, og i stedet for at gå
frivilligt med, så tager han sagen i sin egen hånd. Han døde med viden om, at han gjorde det
rigtige, hvor mange af os kan sige det samme når vi ligger på dødslejet? Respekt til den gode
mand.

Kimpo

Posted: 8 May 2010 - 16:20 - Reply

Jeg håber tallene er forkerte. Hvis der virkelig er 50% børn med udenlandsk baggrund, er løbet kørt, medmindre man straks starter med at repatriere i rå mængder. Får disse børn lov at vokse sig store og stemmeberettigede, er det bare forbi med Sverige.

Kimpo

Posted: 8 May 2010 - 16:22 - Reply

Nåja, Malmø er det så “kun”, men så må Malmø altså sende dem ud af byen. Helst mod sydøst, hvor de hører hjemme.

KImpo: Overhovedet ikke. De tal har vi set komme i ti år. De er lidt lavere for Stockholm og Gøtreborgs vedkommende, men ikke særlig meget. Det er fremtiden du kigger på.

Reepalu kan meget vel blive den sidste svenske borgmester i Malmø, ikke at man vil savne ham.

    Universalgeni

    Posted: 9 May 2010 - 17:04 - Reply

    @ Kimpo:sådan er det også i Københavns Kommune og det skyldes kun delvist privatskoler. Allerede for flere år siden var hvert andet barn i førte klasse af udenlandsk herkomst. Lidt citater, – fra Overborgmester Frank Jensens hjemmeside, pdf:

    Den københavnske folkeskole er landets dyreste, men ikke landets bedste. Det fremgår tydeligt af nogle markante tal, som København ikke kan være stolt af. I København kan hvert femte barn ikke læse og regne, når de forlader folkeskolen. For de tosprogede er det omtrent hvert andet barn.

    http://frank-jensen.dk/wp-content/uploads/B%C3%B8rnene-F%C3%B8rst.pdf

    Jyllands-Posten maj 2004:

    Men blandt børnene i Københavns kommune er nu hele 45 pct. af alle 1.klasseselever indvandrerbørn, flertallet fra muslimske lande. Denne dramatiske udvikling i de unges befolkningssammensætning vil komme til at betyde en forandring og omvæltning af hele det danske samfund

    h ttp://jp.dk/morgenavisen/meninger/article361479.ece

    Citat fra Jyllands-Posten 2007:

    Andelen af tosprogede børn i folkeskolen vokser, og flere end hvert 10. barn har nu et andet sprog end dansk som førstesprog, når det begynder i skole.

    h ttp://jp.dk/indland/article921567.ece

Peter Andersen

Posted: 8 May 2010 - 17:03 - Reply

150.000 i Malmø og 200.000 i København om 20 år?!!!
Ja, men så er løbet jo allerede kørt.

Det er sgu godt der er blevet tomt ude på landet. Det er der vi skal bo i fremtiden. Måske vi sku’ begynde, at bygge murene nu?…

    Thomas Bolding Hansen

    Posted: 8 May 2010 - 17:44 - Reply

    Ja, køb huset ude på landet i god tid, så gør du også en god forretning, for det varer nok ikke så mange årtier, før folkeflugten vender fra by til land.

    Den er faktisk allerede i gang, mest bestående af en nettoflugt bestående af danske børnefamilier. Det skyldes så meget de høje boligpriser, men det skyldes ikke kun det.

peerpede

Posted: 8 May 2010 - 18:06 - Reply

Europa Islamisk år 2010?
Knappast då vi långt innan den tid har nådd en “kritisk mass” och inbördeskriget är ett faktum i flertalet EU-länder där har öppnad upp för muslimsk invandring.
Det kriget har bara en vinnare och det är inte Muhammed!

Ole Burde

Posted: 8 May 2010 - 21:13 - Reply

Kulturelle forandringer eller tilpasninger tar lang tid, og er komplicerede processer. Det vil tage lang lang tid endnu , foer danskere og andre europaeere vil begynde for alvor at undergaa de forandringer , som vil goere det muligt for dem at tilpasse sig til den ny katastrofale virkelighed , hvor de er , eller er paa vej til at blive et mindretal i deres egne lande.
Selvfoelgelig er der altid en vis sandsynlighed for , at det alsammen vil ende i en gigantisk multikulturel happi-end , men personligt ville jeg ikke saette min sidste $ paa det ..
Spoergsmaalet er HVORDAN tilpasningen vil give sig udtrykk, naar den langt om laenge foralvor begynder. Historien har efterladt os mange eksempler paa hvordan befolkninger har reageret i lignende situationer .For at forstaa hvad disse eksempler betyder , er det noedvendigt at frigoer sig fra alt det PC-pjat vi har faaet proppet ind i hovedet om kolonialismen-imperialismens syndige ONDSKAB.
Europaeiske emigranter har mange steder rundt om i den store verden undergaaet tilpasningsprocesser , som gjorde det muligt for dem at overkomme fjendtlige lokale befolkningers kompromisloese krigeriskhed. Det dominerende eksempel er USA , hvor det tog emigranterne mindst 100 aar at udvikle (eller maske naermere genfinde) den agressive SELVTILLID som var noedvendig for at overleve i den ny situation .
Et nyere eksempel er europaeisk/joediske emigranter til Israel , som paa mange maader kansiges at vaere den gruppe som har vaeret under det haardeste press for at accelerere tilpasningsprocessen . De saakaldte “bosaettere” som de kendes idag ,, er et 2. og 3. generationsfaenomen . Paa en hvis maade kan man sige at de er som “fisk i vandet” i melemoesten ; de er lige saa brutale som arabere, formerer sig lige saa hurtigt og forstaar arabernes psykologi paa et dypt personligt nivau .
Det mest interresante ved dem er at de langtfra har mistet den europaeiske kulturs mere generelle egenskaber , noejagtig lige som 200 aar tidligere heller ikke amerikansme “nybyggere” mistede de dele af deres europaeiske kultur som gjorde det muligt for dem at VIDEREUDVIKLE den europaeiske kultur under ny omstaendigheder.
Det vil derfor ikke vaere heltud i den blaa luft at gaette paa , at det om 2-4 genationer vil vaere en helt anden slags danskere som stopper den muslimske dominations-process , og at det vil vaere fuldstaendig ligegyldigt for dem om de paa det tidspunkt er i mindretall i den “generelle befolkning” .

    Nielsen

    Posted: 9 May 2010 - 16:03 - Reply

    Ja Ole , vi håber alle på en vej ud af islams skygge. Men det er satan æde mig belastende at leve livet med dens tilhængere til vi forhåbentlig en dag kan melde: Klar skib.

    Universalgeni

    Posted: 9 May 2010 - 16:26 - Reply

    Der vil ikke ske nogen tilpasning. Det vil i vid udstrækning blive ved med at se ud som nu, – i sin værste manifestation. Det vil opstå flere tendenser til segregation. Ghettoer. Udvandring af europæere i hundrede af millioner.

    Meltingpot er ikke et amerikansk talent. Det er et europæisk. Det var europæere, der integrerede sigselv og hinanden i USA. Disse europæiske civilisationer er også opstået andre steder. Australien, sydamerikanske lande, Canada, New Zealand og mange andre lande.

    De islamiske ikke-civilationer har aldrig haft talentet. Men enkelte andre kulturer synes at have lidt egenskaber i den retning. Hinduer for eksempel.

Peter Buch

Posted: 9 May 2010 - 16:59 - Reply

Tidligere er i kommentarer nævnt muligheden for 10.000 eller 100.000 elller nogle købte et større område i eksempelvis USA, i et tilfælde kostede 23.000 km2 omkring 250 millioner kr. fordelt med lokalisering på tre områder, så vidt jeg husker. Noget sådan etableret vil med scenarie og bagland ikke være uden påvirkningsfaktor på indenrigspolitkken og samtidigt have muligheden i sig for at drage afsted hvis betingelserne lokalt ses som aktuelt umiddelbart uoprettelige.

z

Posted: 9 May 2010 - 17:49 - Reply

@ Ole

Tak for dine altid interessante betragtninger her på Snaphanen.

Leave a Comment