29
May
Seneste opdatering: 30/5-10 kl. 0320
23 kommentarer - Tryk for at kommentere!

O at være en tøjhund, kysse en blankøjet dreng, bo i hans kærlige arme, sove sig mæt i hans seng. (Jæger/Vejslev)

Johnny Cash & The Carter Family – Were You There

Jeg har tidligere her nævnt den overvældende oplevelse det har været at ‘opdage’ den guldgrube af indspilninger som The Carter Family har skænket os. Når man taler om dette navn er det først og fremmest den oprindelige trioversion bestående af A. P. Carter, Sara Carter og ‘Mother’ Maybelle Carter der indspillede en lang række lakplader i årene 1927-41. Efter en afstikker med sine døtre i The Carter Sisters fortsatte Maybelle, nu svigermor til Johnny Cash, grupperingen som backing ved dennes koncerter, og her faldt der også adskillige guldkorn af, som i denne gospelindspilning fra 1960 (LFPC).

Dennis Hopper: the hippest American bikes off

And he stayed hip — right up to his, these days, premature death at age 74 of prostate cancer. By staying hip, I mean he moved with the times, because some years ago Dennis Hopper came out as a Republican. Say what, you might ask? Yes, you read me correctly. Unlike other Hollywood hot shots like Sean Penn, Oliver Stone, etc, who never once changed a single thought they ever had, whether on LSD or a glass of milk, Dennis Hopper was able to see that the very thing that allowed him to live the wild and crazy life he did was deeply obvious. Forget all the self-serving narcissistic left-wing baloney. It was good old fashioned American Freedom! Nowhere else could Dennis have been Dennis — and he knew it. He wanted that for everybody. Pajamas Media.

Hadet mod europæerne

Få steder er forvandlingen af Europa mere synlig end i offentlige transportmidler. Fra London over Paris, Bryssel, Berlin, München og Hamborg ser man nu regelmæssig grotesk, umotiveret vold, selv mord begået af indvandrere mod europæere. Forleden igen i Frankfurt. Der  melder sig to spørgsmål, der er  ubehagelige at besvare: Hvorfor gør de det? Og – hvorfor og hvor længe finder vi os i, at mennesker vi huser udfører kriglignende handlinger mod os ? Vælger vi fascistoide regeringer, inden demokratiets  politikere for alvor adresserer  denne “hverdagsvold,” som svenske medier frækt kalder det. Forskellen på bus episoden fra Kolding nedenfor og terroristerne fra Glasvej, er egentlig kun kvantitativ. Begge dele er et flagrant angreb på os, et tegn på had eller i bedste fald foragt. Sådan opfattes det folkeligt uanset hvordan “meningsdannere” tolker det.Vi tåler det heldigvis endnu uden at overreagere, men det vil kun være en overgang. Alle disse angreb er dødsens alvor. Det had der plantes idag, kan være politisk dynamit i morgen. Politikere og myndigheder skal være helt fremme i skoene, hvis de vil bevare kontrollen.

Brutalt prygler forbryderen pigen, så puffer han hende ned på skinnerne. Toget er på vej ind på perronen. Det sker om natten kl. 4:20 på U bane stationen Frankfurt Konstablerwache. Tanja G (20 år) venter på en veninde.Fotografierne dokumenterer en ubegribelig kriminalitet. Dette indtraf om natten på 4:20 på på U-Bahn-stationen Frankfurt Konstablerwache. Tanja G. * (20 år) venter der med en veninde på U 5.
Pludselig kommer seks nordafrikanske mænd kom hen til hende. Først chikanerer de hende, så angriber de hende med knytnæveslag i ansigtet mens U banens overvågninskamera registrerer det næste der sker. En af gerningsmændene (sandsynligvis marokkaner, 18 til 25 år gammel) skubber pigen ud på sporene. Så løber han og hans venner væk. Politiets talsmand, Kalli Wagner fortæller: ” Netop tids nok inden U 5 ankommer på stationen, lykkes det medarbejdere fra banesikkerheden at trække kvinden op fra sporene. Offeret er i chok, men har også kvæstelser i ansigtet og i ryggen. Seid ihr krank im Kopf, ihr U-Bahn-Schubser? (Snaphanens oversættelse.) Se også Tabet af det offentlige rum (“Der verlorene öffentliche Raum.”)


m.jallow

Posted: 29 May 2010 - 17:55 - Reply

Vad är den sanna orsaken att vissa värstingar döms aldrig t.ex. muthärvan i MIGGAN: jo, allra största katastrofen var inte i hemlandet som jag flydde; tvärtom, HÄR: MIGGANs handläggare FADIME BAKIR TAR BETALT (mutor). Eftersom jag är gömd asylsökande kan inte ens besöka polisen. Vart skulle jag anmäla sådana kriminella anställda?

Mvh.

m.jallow
libyen.jallow@yahoo.fi

Nielsen

Posted: 29 May 2010 - 18:00 - Reply

Gid vi kunne blive fri for muslimer.

Pk

Posted: 29 May 2010 - 20:34 - Reply

Muslimerne i Europa overfalder os fordi de må godt.
Systemet er ligeglad.

peerpede

Posted: 29 May 2010 - 20:37 - Reply

Islam, vår tids pest…

Jonny

Posted: 29 May 2010 - 20:56 - Reply

Våra makthavare har släppt barbarerna innanför murarna. Och därför tvingas vi leva i “spännande och intressanta” tider…
I en recension av filmen Taken skriver bloggaren “Oskorei” om hur delar av det offentliga rummet ”rebarbariseras”:

Samtidigt bygger Taken på den nya distinktion som ersatt, eller förändrat, den gamla distinktionen mellan offentligt och privat rum i det senmoderna Europa. Där finns å ena sidan ett civiliserat rum, där bland annat journalister och medelklassindivider rör sig. Denna sfär är lokaliserad både i tid och rum, och överlappar både den traditionella privata och offentliga sfären. Samtidigt finns det ett rebarbariserat rum, som fungerar enligt en helt annan logik. Delar av det offentliga rummet ”rebarbariseras” exempelvis på kvällar och helger, men då rör sig sällan medelklassen där. Här finns en tydlig koppling till det ”mångkulturella samhället”.
http://oskorei.motpol.nu/?p=1626

    steen

    Posted: 29 May 2010 - 21:05 - Reply

    Central replik at have i baghovedet for enhver:

    You come to this country, take advantage of the system and think because we are tolerant that we are weak and helpless. Your arrogance offends me. And for that the rate just went up 10%.

    Interessant analyse af Oskorei

Pk

Posted: 29 May 2010 - 20:58 - Reply

Islam er SS på syre.

Morten - - -

Posted: 29 May 2010 - 22:44 - Reply

Jeg kan ikke se, at vi tilnærmelsesvist reagerer ved at vælge “fascistoide regeringer”. Og hvorfor i alverden skulle vi også det ?

Hvis vi selv taler om, at det er det, vi står overfor at gøre, så forærer vi en propagandamaskine den påstand, at partier som Dansk Folkeparti er “fascistoide”.

Og hvorfor dyrke denne fantasi om “voldelig respons”, når den ikke tjener andre formål, end at bevæbne vore kritikere, og som afløb for vores egne frustrationer ?

Der skal hverken vold eller fascisme til. Blot en smule sund fornuft. Det er åbenlyst. Korriger lidt i det politiske billede – og voilà ! Det er meget nemmere, end det andet :)

Luk ikke dampen ud gennem Vredens Ventil … Vi skal bruge den til at skabe momentum.

- – -

steen

Posted: 29 May 2010 - 23:10 - Reply

Morten – den tanke at kommende generationer kan drives til at vælge politikere, vi i dag nødig ville se regere os, er hverken original eller “far fetched” (også kaldet “långsökt” – har vi et dansk ord ?)

Den ligger indefor helt tænkelige scenarier som f.eks både Mark Steyn og Daniel Pipes har skrevet om, og det er på sin plads at advare om i god tid. At tænke længere ud i fremtiden end de næste 5-10 år, er jo svært at lade være med. Det er nærmest befriende, når nogen bekymrer sig om, hvordan Europa ser ud når min niece om 40 år er på min alder ?

Englænderen El Inglés har forfinet genren i sine meget velskrevne essays på gates of Vienna – f.eks. The Danish Civil War.

Jeg kan desværre ikke tage hensyn til alle de skældsord som pap næser allerede idag smider efter hinanden. Og en evt “vodelig respons” – det kan ingen selvfølgelig vide noget om, men heller ikke den tanke er far fetched. Den har sin plads blandt tænkelige scenarier.

Det er overvejelser, som er nødvendige for at holde vores politikere “skarpe”. Den antagelig mest effektive måde at gøre dem til ubehagelig virkelighed på, vil være at at udvise passivitet overfor befolkningernes problemer. Det er det, jeg plæderer for. Jeg ser f.eks. en markant værre radikalisering af svenske unge idag, end af danske. Der er en sammenhæng mellem det, og etablissementets ageren.

EH

Posted: 29 May 2010 - 23:31 - Reply

Had, vold og børnecheck

Der tales for døve øren i øjeblikket i Danmark. En på sigt nødvendig beskæring af de offentlige udgifter (børnepenge, dagpengeperiode og efterløn, for nu at nævne de mest hotte) lægger tilsyneladende beslag på alt hvad der er af cerebrale resourcer hos en majoritet af den danske befolkning. Det er som om det ikke rigtig er feset ind at det velfærdssamfund, hvor konstante nye krav hidtil har været mødt med politisk forståelse og stor generøsitet, måske sejler mod sin afslutning. Verden har ændret sig. Nye gigantøkonomier baseret på en for os europæere ekstrem billig arbejdskraft vokser frem i Asien og Sydamerika. Det er ikke noget der går over. Danske arbejdere ved det jo egentlig godt. Outsourcing er ikke mere et fremmedord for de fleste. Alligevel klamrer man sig krampagtigt til denne sympatiske men uddaterede virkelighedsfjerne model.
I dette kaos af fortvivlede råb om hjælp er det da klart at inferiøre sager som kæmpeudgifter til en voksende gruppe af vanskeligt integrerbare asylansøgere (i øvrigt stort set ikke nævnt af nogen politikere) , stigning i grov etnisk betinget vold og anden krimininalitet, trusler mod demokratiet og ytringsfriheden, forfølgelse af personer af jødisk afstamning samt homoseksuelle og en alvorlig øget polarisering i landet, må vige pladsen som de vigtigste emner vi skal beskæftige os med.
Et er at en stor del af vor elite lever i en osteklokke. Men kære hr. og fru Hansen , kom nu ned fra skyerne, land sikkert på benene og lad fornuften generobre kontrollen over de små grå i den øverste etage. Ellers går det helt galt.

Jens A

Posted: 29 May 2010 - 23:38 - Reply

“Hvorfor gør de det?”
Læs Koranen! Det “de gør” er lige efter bogen.

Morten - - -

Posted: 29 May 2010 - 23:58 - Reply

Jeg plejer at oversætte “far fetched” med blot “søgt”.

Vi kan næppe udelukkende bruge historien, hvis vi skal vurdere vores potentiale for gensvar med magtanvendelse. Vore generationer skrumper, mens modpartens vokser drastisk, inden- og udenlands, og det gør en betydelig forskel fra tidligere. De nye generationer af danskere er desuden sjælløse euro-men og euro-women med især professionelle ambitioner. De er strengt opdraget til ikke at nære “nationalistiske” følelser. For Marianne Jelved har fortalt, at nationalisme er det samme som chauvinisme og dermed årsagen til krig, jvf. hendes store inspirationskilde, bogen “They couldn’t hurt a fly”. Jo mere harmløse vi virker, ikke sandt …

Chauvinismen er imidlertid ikke bundet til nationalismen, men ligger i dag et andet sted. Aggressionen og initiativet ligger hos folk, der ikke vil os det vel. Og det er svært at se, hvor en evt. modstandskamp skulle have sin base. Vi er ikke mere dem, vi var.

Det er symptomatisk, at der er opstået en uudtalt diskussion mellem euro-mændene og muselmændene om retten til bl. a. Danmark. For vores forret ser mere og mere abstrakt og postuleret ud.

I går så jeg en frederiksbergsk folkeskoleklasse invadere en lokal købmand på Frederiksberg. Hylende og skrigende muslimer og knapt så selvsikre “danske” børn, der forsøgte at lyde ligedan. Så stor elendighed fatter jeg ikke, at vi gør til tabu. Så stor forhutling. Jeg ved godt, hvad de “danske” piger skal bruges til, men knapt nok, hvad de “danske” drenge får fedtet sig til i den verden af “herrefolk” og “undermennesker”. Disse danskere er så fornedrede, fremmedgjorte, og frataget enhver værdighed, at de ikke formår at gøre organiseret oprør. – Men sikkert begå vold, hvis de er i flok – f. eks. med deres ekstreme forbilleder, muslimerne – mod en svagere part.

Så lad os hellere satse på at genbebo vores land. Det vil give os værdigheden tilbage – herunder troværdigheden.

Plasik-kort og rødbedefarvede pas gør det ikke alene.

- – -

Vivi Andersen

Posted: 30 May 2010 - 15:06 - Reply

Morten

Jeg er enig med dig, men aner ikke HVORDAN vi skal bære os ad !

Der er en klods i vejen vi ikke kan undgå og det er EU.

EUs EuroMed-projekt handler bl.a. om MERE tilvandring til Europas lande fra vores, fra 1. jan. 2010, PARTNERLANDE, de arabisk-islamiske Middelhavslande + Tyrkiet.

Desuden har EU også projekt ” 50+ millioner sorte, muslimske afrikanere” hvor hensigten er, at disse skal bosætte sig i de Europæiske lande og naturligvis med retten til familiesammenføringer .

Jeg må tilstå jeg alt for ofte får tanken, at løbet ER kørt for os, fordi vi er alt for sent ude.

Og at vi er det kan vi bl.a. takke EF-politikerne og deres studehandel med Araberne som foregik i 70´erne + de nuværende EU-politikere som pligtopfyldende overfor de aftaleforhold der dengang blev indgået, fortsætter ad det af SaudiAraberne lagte spor.

Dengang solgte de europæiske politikere helt bogstaveligt de eruopæiske lande og befolkninger mod at olien ville fortsætte med at flyde, samt at oliepriserne ville holdes på et rimeligt niveau.

Det politikerne glemte dengang og indtil for ikke så lang tid siden var, at informere deres befolkninger om disse aftaleforhold og hvilke sandsynlige konsekvenser disse ville få for europæerne.

Et forræderi udført af europæiske politikere MOD deres egne befolkninger og med konsekvenser som vi kun har set og mærket begyndelsen på !

Dette burde ikke kunne lade sig gøre for politikerne at undgå at blive stillet til ansvar for dette !

Hvad kan vi gøre :

Vi kan rette ind og konvertere til islam

Vi kan lade os dhimmisere …eller

Vi kan modsætte os uanset om dette så betyder vi må i fysisk krig på Europæisk jord mod islam og dens rettroende .

    PBr.

    Posted: 30 May 2010 - 18:35 - Reply

    Jeg vil sige at jeg deler dine anskuelser. Jeg er medlem af og stemmer på DF men et eller andet sted oplever jeg at , feks. disse , klart formulerede synspunkter, som DF burde slås for, incl. modstand mod Metock-sagen, kommer længere og længere ud i baggrunden. Jeg er der stadig men med feks. DF’s medvirken til skandalen i Østerlid, bliver det sværere og sværere lige for tiden.

Sune

Posted: 30 May 2010 - 18:27 - Reply

Jeg har lært et – for mig – nyt ord i dag: Ostrakisme.

Den Store Danske Encyklopædi om ordet:

landsforvisning, straf, som afhængig af den begåede gernings alvor bestod i, at den dømte skulle forlade sin by, sit herred, sin landsdel eller riget. Landsforvisning kendes fra de fleste europæiske lande og fra Romerriget og Athen, se eksil og ostrakisme. I Danmark var straf i form af landsforvisning hjemlet i 1500- og 1600-t.s lovgivning og senere i Christian 5.s Danske Lov. I slutningen af 1700-t. indskrænkedes anvendelse af forvisning fra “Kongens Riger og Lande” ud fra den opfattelse, at det var upassende at besvære andre nationer med Danmarks egne lovovertrædere. Ikke desto mindre fandt landsforvisning et anvendelsesområde med Trykkefrihedsforordningen af 27.9.1799, ifølge hvilken straf for alvorligere presseforbrydelser var landsforvisning enten på livstid eller i 3 til 10 år. Straf i form af landsforvisning blev i Danmark ophævet i 1827.

(http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/Retshistor ie/landsforvisning)

#

Kunne man ikke foranstalte en landsforvisning til fx en Øst Grønlandsk Ø?
Som vi naturligvis lejer af grønlænderene!

    Victor

    Posted: 1 June 2010 - 09:44 - Reply

    Der er faktisk allerede et ganske udmærket sted: VWs gamle test-område i nærheden af Kangerlussuaq/Søndre Strømfjord.

    Det er i forvejen bygget, så det er helt afskærmet fra lokalbefolkningen – inde på det 50 km2 store område er der en kvartersbygning, et cafeteria og et eget kraftværk. Og det er lige i nærheden af en lufthavn.

    Og så, selvfølgelig, et perimeter.

      bl

      Posted: 1 June 2010 - 10:15 - Reply

      Moinsen Victor

      – hvad mener du med perimeter?

      Af den tyske kontekst ville jeg forstå bevægelsesmelder/alarmanlæg.
      Eller mener du blot at området er afskærmet/afhegnet, på en måde så man ikke kan kigge ind?

Liva

Posted: 30 May 2010 - 21:35 - Reply

bpr

Jeg undrer mig også over at df’ ere er blevet så tavse hvad det angår.

Noget helt andet er – tak for mere Johnny Cash. Ja, og hvad så hvis han og Carter familien er nævnt og spillet her på bloggen før. Jeg er sikker på at Snaphanen får stadigt flere læsere. Der er i hvert fald heldigvis flere og flere der deltager i debatten. :)

    Liva

    Posted: 30 May 2010 - 21:36 - Reply

    hovsa – det var til Pbr

      PBr.

      Posted: 30 May 2010 - 22:10 - Reply

      Ja, Johnny Chash og ikke mindst Carter Familien er “god tråd” , det her er nu heller ikke så ringe ;)

      http://www.youtube.com/watch?v=u7Nqxy7f_JA

        Liva

        Posted: 1 June 2010 - 11:46 -

        Nej, hvor er det skønt – og slow hand – og der er vist ikke så lidt Toots Thieleman inspiration ind over..

Axel

Posted: 30 May 2010 - 22:30 - Reply

Jonni Hansen er jo ligeså antimuslimsk, som han er antikapitalist. Han kunne sagtens få sin vælgerskare drastisk forhøjet i et nyhedsfrit Danmark.
Deri ligger en mindre del af kampen.

Emeritus

Posted: 31 May 2010 - 13:43 - Reply

Til Jens A.
‘…“Hvorfor gør de det?”
Læs Koranen! Det “de gør” er lige efter bogen…’

Der er for mig ingen tvivl om, at de europæiske myndigheder med god grund har blikket stift rettet mod problemet. En af mine bekymringer går på selve vinklingen – altså forvekslingen af årsag og virkning.
Nødråbet fra danske arresthuse går i øjeblikket på, at der er en stærkt øget tendens til racistisk motiveret vold i arresthusene med risiko for død til følge.
Hvem er rocker-volden mon rettet imod? Mennesker med sort hår og mørkere hudfarve end dansk = indvandrere = ofre / (bandemedlemmer).

For tiden påpeger kulturrelativister og/eller det toneangivende snakkelag det uheldige i at forherlige det kriminelle bandemiljø gennem bøger, interviews og omtale i medierne (båret af kendte hovedpersoner i det danske hos Bandidos, HA og Ak81) samt for anstændighedens skyld den kriminelle hovedperson i den økonomiske sektor, Stein Bagger.

Hvis vi holder Stein Bagger udenfor, kan man for min skyld kalde konflikten i bandemiljøet hvad det skal være, men det kan ikke bortforklares, at i ly af den gamle interessekonflikt mellem Bandidos og HA ulmer etniske spændinger, som begge parter søger at drage fordel af. Disse spændinger begynder altid i det kriminelle miljø, men de har det med over tid at brede sig uoverskueligt til alle dele af samfundet. Myndighederne vil i takt hermed blive nødt til at kriminalisere større og større dele af samfundet efterhånden som flere og flere inddrages.
Men hvem er det, som får nok? Og hvem er det, man hele tiden bliver nødt til at holde nede, og være brutal imod – for en kulturrelativistisk utopis skyld?
Ikke mest opmærksomt ofrene, de utilpasselige indvandrere, men tvært imod mest befolkningen med det farligste potentiale, og som kan finde på at udvise civil ulydighed, når bægeret er fyldt, og den vælger at tage sagen i egne hænder.

Jeg kan ikke lade være at spørge: Hvorfor fascinerer disse rockere og indvandrerbander mon?

Er det svært at regne ud? – Af samme grunde som en fodboldlandskamp fascinerer. Hvad ellers?

Hvorfor skal fascinationen af, hvad der foregår i bandemiljøet så vaskes ud af enhver offentlig omtale?

Er det svært at regne ud?

Nej, det er ikke spor svært, for alle ved, hvad det drejer sig om, det vi ikke må vide, men ingen kan lade ligge, for – alle kigger selvfølgelig i det samme spejl – blandt andet for at se ind i fremtiden og og blive klogere på det, man frygter, kan være på vej. Og selvfølgelig tager man stilling til det, der foregår inde i spejlet, selvfølgelig gør man det (og det er det, man ikke må) – tage forkert stilling? Men man tager ikke stilling som en kriminel og Ikke til den kriminelle, sorte baggrund, der jo blot spejler, hvad der faktisk sker, det, som vi er på udkig efter. Med andre ord, hvilket hold er jeg på som beskuer, når man lige ser bort det kriminelle element. Mine egne – eller de andre. Hvornår kommer det så vidt med indvandringen og mig, at myndighederne begynder at anse helt almindelige, normalt lovlydige danskere, mig selv inklusive for at udgøre en sikkerhedsrisiko for staten (borgerkrigsspøgelset). Der kunne jo i fremtiden sagtens blive tale om en borgerkrig – udløst som et folkeligt oprør vendt ikke mod indvandrere som sådan, men mod de begavedes kulturrelativistiske utopi, som de har prøvet at oversvømme Europa med i kraft af en irreversibel masseindevandring. Det er Fascinationen. Hvornår er nok nok, og hvor bliver jeg af? (En meget lille dreng sidder dybt inde i skammekrogen og råber hyppigere end godt er: “Må jeg være med?”)

Med venlig hilsen

Leave a Comment