2
Jun
Seneste opdatering: 3/6-10 kl. 1018
46 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Under uddelelsen af løbesedler til protest imod den planlagte stormoske på Vibevej 25 d. 29.05.2010, bliver medlemmer af foreningen Fællesinitiativ imod Irans prestigeprojekt overfaldet. Overfaldet sker på Nørrebro tæt på Nørrebro station. Personen er blevet politianmeldt. Mange iranere er i dag bange for en stigende magt den islamiske republik har i Danmark, de er bange for deres families sikkerhed og er angste for at vende tilbage til Iran. Stormoskeen på Vibevej kommer til at koste 50 – 60 millioner danske kroner, og selv moskeens imam indrømmer at pengene kommer fra Iran. På den officielle iranske moskes hjemmeside i Danmark henvises der f.eks til en iransk teologisk side, her kan man rulle ned på siden og se reklame for Irans åndelige leder, Khamenei. Flere hundrede eksiliranere er de seneste år blevet dræbt af iranske agenter udenfor Irans grænser. Disse drab er veldokumenterede og er blevet begået i mange forskellige lande verden over. Meget få at af de herboende iranere bruger moskeen.

Andre eksempler på overvågning af eller overfald på politiske eller religiøse modstandere.

(1) Moskeens daværende talspersons trusler i juni 2009 på Rådhuspladsen til en demonstration for menneskerettigheder i Iran: Her truede talspersonen, Majid Sairafianpour, en demonstrant (som var en iransk udvekslingsstuderende) imens mange vidner chokeret så til. Talspersonen truede med at han vil få ambassaden til at kontakte de iranske myndigheder når demonstranten ville vende tilbage til Iran.

(2) Fotografering og videovervågning: Ved en fredelig og lovlig manifestation ved Vibevej/Glentevej d. 22.05.10 fotograferede og filmede moskeens ansvarlige demonstranterne langvarigt demonstranterne trods protester fra politiet og de fremmødte. Ligesom den iranske ambassade fotograferer folk ved demonstrationer foran ambassaden. www.vibevej25.dk

Der var indkaldt til kommunalt borgermøde 1. juni 2010 kl. 19-21 på Hillerødgade Skole. Bølgerne mellem de to iranske fløje gik højt. Moskéens repræsentanter befinder sig til højre i salen set fra kamera. (Stormoskéen bliver fremskudt base for den iranske revolutionsgarde, Talskvinde for Frit Iran vil ikke stemme nej til regimets stormoské.)

Radikalt partimedlem offentliggør redaktørs skjulte privatadresse på internettet

Uriaspostens redaktør Kim Møller har fået offentliggjort sin privatadresse på internettet. Det er den radikale Margrethe Monika S. Hansen, der har offentliggjort Kim Møllers adresse på bloggen P77, hvor hun skriver fast. Ifølge Kim Møller har Margrethe Monika S. Hansen længe drevet en systematisk hetz mod ham. Kim Møller har skjult adresse efter en række trusler mod sin person og senest et fysisk overfald i februar ved en demonstration i Århus. Kim Møller ser offentliggørelsen af sin privatadresse som et forsøg på intimidering. Desuden sandsynliggør Kim Møller i en postering på Uriasposten, at Margrethe Monika S. Hansen har fabrikeret “dokumentation” med det ene formål at lægge Kim Møllers privatadresse online.

Tirsdag 8. juni afholder Trykkefrihedsselskabet et møde om trusler mod samfundsdebattører. Margrethe Monika S. Hansen, der angiveligt selv har modtaget trusler, er sammen med Omar Marzouk, komiker og samfundsdebattør, Farshad Kholghi, skuespiller og kommentator, og Kim Møller inviteret til at sidde i panelet ved arrangementet. I lyset af Margrethe Monika S. Hansens offentliggørelse af Kim Møllers privatadresse på internettet, oplyser Trykkefrihedsselskabets formand Lars Hedegaard, at Selskabets bestyrelse i øjeblikket overvejer at trække invitationen til hende tilbage.“Jeg kan ikke finde nogen journalistsk eller anden legitim begrundelse for at offentliggøre en i øvrigt hemmeligholdt privatadresse på en person, der allerede har været udsat for trusler og overfald,” udtaler Lars Hedegaard. Sappho. (14 August 2008: Anstændighedens trusler, “Vogt jer, vi ånder jer i nakken.” og 21 Januar 2009:  Radikal personforfølgelse og internetterror.)

Uvirkelighedsfølelse

The emerging reality on the ground in Israel regarding the nature of the Gaza flotilla, and the story being told around the world, are so utterly different that they could be taking place on two separate planets. As the days pass in Israel and more information is uncovered, the popular international narrative of brutal Israeli soldiers casually slaughtering tens of innocent peace activists bearing humanitarian aid drifts further and further from reality. [...] Allison Kaplan Sommer: As Reality Unfolds About Flotilla, World Media Continues with Fictional Narrative

Nørrebro: “Utilpassede” chikanerer Ungdomshuset

Stemningen omkring Ungdomshuset er på kogepunktet. Stenkast, chikane, smadrede vinduer og påsatte brande er hverdag. Derfor beder Bispebjerg Lokaludvalg nu en række borgmestre om at finde hjælp til en akut løsning på problemerne, før de eskalerer og kommer helt ud af kontrol. “Vi frygter de er i gang med at udvikle sig til en rigtig bande, og det skal stoppes nu. Derfor er der brug for akut hjælp” siger Thomas Chritsstreu fra foreningen Fælles Lømmelfront og aktivist i Ungdomshuset. Nørrebro-Nordvest Bladet, side 2-3. (se også Ungdomshusets 5 grundregler: Ingen racisme, ingen sexisme, ingen homofobi-heterosexisme, ingen vold, ingen hårde stoffer, og 2009: Invandrare jagar bort AFA från Rosengård.)

SVT interviewer Henning Mankell

Man skal huske, at det Mankell beskriver, er efter at israelerne først har oplevet modtagelsen på  Mavi Marmara. Han forholder sig iøvrigt ikke til forløbet på det skib, andet end at “aktivister” døde. Sidst i interviewet, min 10:40 afslører Mankell sin komplette uvidenhed om de politiske kræfter (IHH og Hamas/Hizbollah), han har allieret sig med. “Vores kontakt skulle udelukkende være med ikke politiske organisationer.” Nu vil han undersøge det, det skulle han måske have gjort inden han stak hånden i noget, der i forvejen er et hvepsebo. Han vidste altså ikke, hvad han gjorde, hvorfor han er en nyttig idiot, en mulighed vi lod stod åben forleden. Det er rigtignok mere sympatisk, end hvis han havde vidst det hele, men det klæder ikke en meget moden mand, at være så naiv. Prof. Mattias Gardell var ombord på Mavi Marmara. Hans version af hændelsesforløbet adskiller sig 110 % fra det, man ellers har læst og set på video. Alene af den grund er den interessant. Sverige har jo en meget flitttig og indflydelsesrig udenrigsminister. Ting sker, når han rykker ud. Han fløj til Istanbul og modtog svenskerne: “Jag har fått ut dem”, siger Carl Bildt.”Vi kan tacka det mycket nära samarbetet med den turkiska regeringen för att det gått så snabbt.” Ja, ja, men glem nu ikke at takke Carl Bildt !


Jørgen Laursen

Posted: 2 June 2010 - 22:39 - Reply

Ifølge krak.dk tilhører nummeret på siden af varevognen “Det Nye Trafikselskab Aps” i Taastrup (hjemmeside). Spørgsmålet er selvfølgelig, om psykopaten arbejder for dem eller er passager.

Anyway, måske man skulle sende dem en venlig mail med et link til videoen? I morgen prøver jeg at spørge min iranske nabo, hvad det egentlig er, de siger (mit farsi er lidt rustent for tiden ;) ).

    Victor

    Posted: 3 June 2010 - 12:58 - Reply

    Kan du ikke opfordre dine kontakter i borgerrepræsentationen til at kigge nærmere på kontrakten…

Bjovulf

Posted: 2 June 2010 - 23:42 - Reply

Man må jo undre sig dybt over, hvorfor folk, der skal forestille at være flygtet til DK fra Aytollah-diktaturet i Iran, har så travlt med at forsvare det og dets eksport af ballade-moskér. De har nok aldrig været særligt meget flygtninge i første omgang i ordets normale forstand.

Jeg mindes, at man engang på DR for ca. 20 å siden, hvor vi igen, igen skulle opdrages til “kulturberigelsens velsignelser”, var på besøg hos en iransk “flygtingefamilie” i DK. Desværre for DR havde man så lige glemt at bede dem tage billedet af Ayatollah Khomeinei ned af væggen, så han hang troligt i baggrunden og “overvågede” hele interviewet ;-) Efter den omgang begyndte det at blive lidt svært at tage alle deres påstande om at være forfulgte stakler helt seriøst.

Jørgen Laursen

Posted: 3 June 2010 - 07:13 - Reply

@ Bjovulf

Efter den omgang begyndte det at blive lidt svært at tage alle deres påstande om at være forfulgte stakler helt seriøst.

“Deres?” Mener du iranere i al almindelighed eller muslimer generelt? Alle de iranere, jeg kender, hader præstestyret og Khomeini. Og det vil jeg godt vove at påstå gælder 90 % af iranerne i Danmark.

    Bjovulf

    Posted: 3 June 2010 - 15:32 - Reply

    Jeg mener den familie – og andre som den -, der åbenbart var og er loyale over for præstestyret i Iran, men som var stukket af fra Iran af helt andre årsager – fx. af økonomiske årsager eller for at undgå deltagelse i krigen mod Irak.

    Nej, jeg mener IKKE alle, men det er tydeligt, at en hel del muslimer er ankommet af helt andre årsager, end det man har fra politisk hold har indbildt den danske befolkning – fx. senest under borgerkrigen i Libanon i 2006, hvor det lige pludselig til alles store overraskelse viste sig, at man måtte evakuere over 6000 “danskere” fra ferien i det Libanon, de ellers skulle forestille at være flygtet fra.

    Vi ser det også, når fx. somaliske flygtninge tager ned for at slås i Somalia eller endog sender deres børn på
    genopdragelse der – eller andre tilsvarende forfærdelige steder.

Liva

Posted: 3 June 2010 - 10:09 - Reply

Den meget radikale Margrethe skulle prøve at holde sig til demokratisk debat i stedet for det med adresser etc. Hvad er det da for noget bæ. Nå, men sådan er hun åbenbart. Det gode er til gengæld den måde Urias Kim tackler intimideringen på. Han skriver om det på sin blog. Dokumenterer og analyserer og åbner for debat. That’s the way.

Crass Børsting

Posted: 3 June 2010 - 10:27 - Reply

Ungdomshuset i Nordvest, som var resultatet af en terrorkampagne og foreløbig har kostet skatteyderne et tre-cifret millionbeløb, bliver nu selv offer for terror – ikke fra de onde højreorienteredes side, men fra “unge i bydelen”. Hvem det er, ved vi alle sammen, selv om det selvfølgelig ikke kan skrives lige ud i lokalavisen. Lupus homini lupus.

    Bjovulf

    Posted: 3 June 2010 - 15:46 - Reply

    Ha, så det godt – kunne ikke lade være med at smile lidt over, at de “automonotone” fra Enhedslisten og omegn nu selv får “kulturberigelsen” at føle for alvor.

    Nu er det ikke længere kun pengekassen med ølpengene, der er i farezonen, så deres krampagtige forsøg på vittigheder om situationens alvor – ca. “Det beviser jo bare at venstrefløjen ikke er i stand til at at passe på pengene” – vil stille og roligt falde til jorden, efterhånden som den barske virkelighed trænger sig mere og mere på.

    http://www.e-pages.dk/bgmonline_nv/22/

Crass Børsting

Posted: 3 June 2010 - 10:54 - Reply

Ha ha, det skulle være homo homini lupus = mennesket er menneskenes ulv. Bonderøve skal ikke bruge latinske citater i deres indlæg, og jeg vil undlade det herefterdags.

Morten - - -

Posted: 3 June 2010 - 10:56 - Reply

Monika S. Hansen bør da netop skulle med til mødet. Det ville være en kæmpefejl at udelukke hende, frem for at konfrontere hende og høre hendes forklaring. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg agter at forsøge at være der, lige nøjagtigt for at høre hende.

Hvis hun ikke kommer, kan det være det samme.

- – -

    Jørgen Laursen

    Posted: 3 June 2010 - 13:53 - Reply

    Enig. Uden Monika S. Hansens tilstedeværelse er arrangementet formålsløst. Hun er en hovedaktør i hele den her misere, uanset om man afskyr hende for hendes manipulatoriske perfiditet eller synes, hun er en ædel bannefører i kampen mod den højreorienterede konspiration.

    Tar du ikke et videokamera med, Morten? Det ku’ dælme være sjovt at være en flue på væggen.

    :)

      Morten - - -

      Posted: 3 June 2010 - 14:24 - Reply

      @ Jørgen

      Hvis jeg må have lov at filme – så kunne det da godt være :)

      Med mindre Steen filmer. Gør du det, Steen ?

      - – -

    Morten - - -

    Posted: 3 June 2010 - 19:32 - Reply

    @ Jørgen

    Nå – så er det altså en kendsgerning:

    Trykkefrihedsselskabet udelukker Monica S. Hansen i et åbent brev, i stedet for at forelægge hende indicierne og høre hendes forklaring. Som jeg så kunne have filmet …

    Hun må være lettet! I stedet for at skulle rode sig ud i et sandsynligvis yderst kompliceret forsvar for sine handlinger – med stor risiko for afslørende selvmodsigelser – spræller hun nu af krogen. Og får en myte forærende om, at “munden blev lukket på hende”, som lader hende beholde æren i hendes egnes øjne.

    Aiii !

    Nå. Jeg skulle også noget andet den aften, og nu behøver jeg så ikke at ændre planer.

    - – -

      Bjovulf

      Posted: 3 June 2010 - 21:22 - Reply

      Hvor ser det du det angående Monikas udelukkelse henne, Morten?

      På deres, TFS, hjemmeside står hun da stadigvæk som deltager – ?!

        Morten - - -

        Posted: 3 June 2010 - 23:37 -

        @ Bjovulf og andre:

        Det gør det vistnok, står på hjemmesiden endnu. Men Katrine Winkel Holm har udsendt et “åbent brev” til hende, som er udsendt med Selskabets nyhedsbrev. Brevets ordlyd er som følger:

        Trykkefrihedsselskabet, den 3. juni 2010

        Til Margrethe Monika S. Hansen

        Efter at du på nettet har offentliggjort redaktør Kim Møllers
        hemmeligholdte adresse, ser vi os nødsaget til at tilbagekalde vores
        invitation til dig om at deltage i Trykkefrihedsselskabets møde om
        trusselskulturen den 8. juni.

        Vi kan ikke finde anden begrundelse for din handlemåde, end at du har
        villet gøre det nemmere for Kim Møllers fjender i det
        venstreekstremistiske miljø at få ram på ham og hans familie.

        Kim Møller, der redigerer den respekterede og meget læste blog
        Uriasposten, er gentagne gange blevet truet og i februar i år
        overfaldet med slag! og spark på åben gade i Århus. Af samme grund har
        han prøvet at holde sin privatadresse hemmelig.

        Vi inviterede dig til mødet, fordi du har oplyst at være blevet truet
        på livet som følge af dine meninger. Men når du selv baner vejen for
        at andre kan blive ramt af vold, må vi sige fra.

        Katrine Winkel Holm
        Næstformand i TFS

        - – -

        Bjovulf

        Posted: 4 June 2010 - 00:52 -

        Aha !!! Mange tak – meget interessant.

        Det her kommer nok til at give nogle kraftige efterdønninger ;-)

JensH

Posted: 3 June 2010 - 11:56 - Reply

Jeg har de sidste opar dage fulgt læser-kommentarene til de blog-indlæg i MSM, der har været om Israels aktion mod IHH, og det er nøjagtig den samme kloak af anti-semitisme, som vi oplevede i blogsfæren da Israel gik i aktion mod HamaSS i 2008-2009. Jeg skal love for at jøde-hadet får frit spil i rød blok hver gang Israel forsvarer sig selv.

Emeritus

Posted: 3 June 2010 - 13:35 - Reply

‘…Man skal huske, at det Mankell beskriver, er efter at israelerne først har oplevet modtagelsen på Mavi Marmara. Han forholder sig iøvrigt ikke til forløbet på det skib, andet end at “aktivister” døde…’

Man skal huske mere. Man skal huske mere. Henning Mankell er forfatter og dermed specialist i manipulation, løgn og forbandet digt. Han løfter teatralsk sin barbermaskine og påstår, at det var det eneste våben på skibet!

Han fortæller med flid ikke hvilket skib.
HM befandt sig på ‘Sofia’, men hans udeladelse af skibets navn får hans øjenvidneberetning til at lyde, som om barbermaskinen – som det farligste våben – gælder alle skibe i flotillen. Vi andre véd, at HM er en narrehat, og at skærmydslerne kun foregik dramatisk på ét skib ‘Mavi Marmari’.

Han har som vitterlighedsvidne min fulde foragt.

Med venlig hilsen

JensH

Posted: 3 June 2010 - 14:15 - Reply

@Morten

“Monika S. Hansen bør da netop skulle med til mødet.”

Helt enig. Ingen tvivl om, at Shansen er en perfid og ubegavet gås, men uden hendes deltagelse giver mødet ikke rigtig mening. Iøvrigt, som tilhørende den modsatte fløj end Shansen, så har jeg en interesse i, at lige netop Shansen bliver “markedsført” så meget som muligt. Det ville være til en stor hjælp i kampen mod Rød Blok, hvis hun og de andre rabiate ‘anti-rascister’ i en større offentlighed blev præsenteret som typiske for Rød Bloks bagland. Det kan kun gavne min fløj/blok, hvis “Hr. og Fru Kakkaelbord’ får det indtryk, at den slags rabiate typer er Vestagers/Thronings/Søvndals bagland.

    Morten - - -

    Posted: 3 June 2010 - 14:27 - Reply

    @ JensH

    Det tror jeg, du kan have helt ret i.

    Under alle omstændigheder, bliver jeg meget skuffet, hvis jeg ikke får Chancen for at møde Shansen ;)

    - – -

      Jørgen Laursen

      Posted: 3 June 2010 - 14:43 - Reply

      Eller Tjansen? ;)

        Morten - - -

        Posted: 3 June 2010 - 16:01 -

        @ Jørgen

        Mener du William Tjansen ?

        - – -

      Bjovulf

      Posted: 3 June 2010 - 15:51 - Reply

      Er der nogen, der ved, hvad S’et i Shansen står for?

      Solvej eller Sonja? :D Hun ligner sådan en type;-)

        Egtvedpigen

        Posted: 3 June 2010 - 16:47 -

        Det MÅ være Solvej. :-) Det navn lægger også et urimeligt pres på en ung piges skuldre, for hvem magter at gå igennem livet i en tilstand af uafbrudt munterhed?

        Bjovulf

        Posted: 3 June 2010 - 17:46 -

        Ja, haha :D

        Jeg håber, at du er helt ovenpå igen – det virker da sådan ;)

        Egtvedpigen

        Posted: 3 June 2010 - 18:08 -

        Der skal da virkelig mere end en forstuvet fod til at knække et mosefund :D Hvad regner du mig for, Bjovulf!
        Er der i øvrigt nogen, der ved, hvad der er galt med Uriasposten?

        Bjovulf

        Posted: 3 June 2010 - 19:05 -

        Nå ja, jeg havde helt glemt, at du er helt ekstremt godt imprægneret af det lange ophold i mosen ;-)

        Det glæder mig at høre – bare op på cyklen igen – og på med ishockeyudstyret! :D

      Jørgen Laursen

      Posted: 3 June 2010 - 17:06 - Reply

      Også det. Eller sagt på en anden måde: om du mon får tjansen at møde Shansen sammen med Jansen (eller må gå bag af dansen med en resigneret svansen uden chancen for at bade dig i glansen fra Shansen og Jansen)?

      Det var såmænd bare dét, jeg mente.

      :razz:

        Jørgen Laursen

        Posted: 3 June 2010 - 17:07 -

        (Ovenstående til Morten ovenfor)

Kristian L

Posted: 3 June 2010 - 15:34 - Reply

Hvorfor viser de danske medie videoen med ham moske tilhængeren ?

Det er simpelthen svineri man ikke lytter til Iranerne i Danmark , som om nogen må vider hvad fanden det var de flygtede fra !

    Liva

    Posted: 3 June 2010 - 17:26 - Reply

    Enig. Der er mange gode grunde til at der ikke skal bygges stormoskeer i Danmark.

      Bjovulf

      Posted: 3 June 2010 - 18:57 - Reply

      Ja, der er i hvert fald nogle iranere, der ikke lægger fingrene imellem i deres høringssvar:

      http://www.blivhoert.kk.dk/hoering/vibevej-25

      Iøvrigt er der fusket helt gevaldigt med perspektivet i prospektbilledet – muligvis for at få de 32 meter høje minareter til at tage sig mindre dominerende ud, når en flok lallenaive, uvidende og godtroende politikere i Borgerrepræsentationen skulle lokkes til at æde “kamelen”?. Vi snakker altså om noget på højde med Rundetårn (!!!) i et område, hvor det meste andet byggeri er på 2, 3 – eller højst 4-5 etager i nogle få tilfælde – altså fra 6-10 meter til ca. 14 -18 meter høje.

      http://www.vibevej25.dk/komm_aktiviteter.html

      Man kan studere lokalplanforslaget lidt mere detaljeret her med billeder i bedre opløsning:

      http://www.kk.dk/PolitikOgIndflydelse/Byudvikling/Byplanlaegning/Lokal planer/Lokalplanforslag/Vibevej25.aspx

      Prøv at følge alle de vandrette, parallelle linjer (i 3D!) – fx vinduernes over og underkanter, tagkanterne og gesimserne på bygningerne med facader langs Vibevej, midterstriben på vejen og fliserækkerne i på fortovet til højre, og man ender så op i netop ét skæringspunkt – forsvindingspunktet – , som ligger lige omkring hovedet på personen til venstre i baggrunden på det højre fortov – altså helt som ventet med en perspektivisk afbildning og en rimeligt god optik på kameraet.
      MEN en linje gennem toppen af minareterne er derimod MEGET LANGT fra at gå igennem dette punkt; den går et pænt stykke til venstre for forsvindingspunktet for alle de øvrige vandrette & parallelle 3D-linjer. Når man ved dette, så kan man også med et halvt øje se, at den bageste minaret er alt for lav til at være 32 meter høj i dette sammensatte prospektbillede. Sammenlign fx. gesimsen ( over 3. sal) og tagrenden på egendommen længst væk på Vibevej, som jeg skønner til at ligge omkring 16 og 19 meter over gadeplanet. Forlæng da linjerne gennem dem forbi minaretterne og sammenlign – den bageste minaret kan da umuligt være dobbelt så højt over gadeplanet, som gesimsen eller tagrenden på den bageste ejendom.

      Minareterne er med andre ord alt for lave i det kombinerede prospektbillede – der er anvendt en helt anden
      (længere) “brændvidde” i det computergenerede moské-billede end i selve fotoet! Men vi kan relativt let danne os et indtryk af, hvor høje de ca. burde have været for at give et retvisende billede af, hvordan det endelige byggeri vil komme til at se ud. Antag, at gesimsen – eller tagrenden (?) – ligger i 16 meters højde – fordobl højden *) af bygningen ved dens “forkant”, og tegn en linje gennem dette punkt ned til forsvindingspunktet. Nu har du en linje, der ca. angiver 32 meter -niveauet i det plan, der udgøres af den bageste bygnings facade imod Vibevej. Tegn nu en lidt mindre stejl linje gennem forsvindingspunktet – for at tage højde for, at planet, som indeholder minareterne, ligger nogle få meter længere væk fra fortovskanten – og man kan så finde minareternes “sande” højde i dette billede ( set fra denne vinkel og med dette fotografiske perspektiv ( brændvidde) ) ved at finde skæringspunkterne med denne linje og de næsten lodrette linjer langs minareternes akser. ( Man kan evt. få lidt hjælp ved at vurdere, hvor minareterne er placeret langs fortovkanten – og så kompensere lidt for den perspektiviske forvrængning, når man trækker (næsten vandrette ) hjælpelinjer ind fra 32-meter- niveauerne langs hhv. facade og fortovsplanerne – som vi kan se er alle de vandrette 3D-linjer også meget tæt på lokalt at være vandrette i billedet, så højden skal kun mindskes en smule! ).

      *) Alle de lodrette 3D-linjer er så godt som lodrette i billedet – og altså derfor parallelle med billedplanet -, så vi kan bare fordoble højden uden videre. justeringer

      Som kontrol kan man kan gentage dette med den første bygning, som jeg skønner til at være ca.10 meter høj (4 + 3 + 3 meter) og nå frem til ca. det samme resultat. Minareterne er altså gengivet alt for lave i det kombinerede prospektbillede – ca. 22-24 meter vil jeg skyde på – væsentligt under de berømte 32 meter!

        Hans Jensen

        Posted: 3 June 2010 - 21:20 -

        Naturligvis er der fusket med det. Der er mulighed for at gøre indsigelse indtil 30 juni. Husk at indsigelsen skal være skriftlig, det skal fremgå af teksten at det er en indsigelse, og send den pr brev, brug gerne de 30-40 kroner det koster, det er i en god sags tjeneste. Indsigelser skal behandles seriøst, og hver eneste skal nævnes i byplanen. Kvæl dem i bureaukrati, ryk for svar.
        Københavns kommune prøver at køre det her som en helt almindelig byggesag, kør derfor på at moskeen overhovedet ikke passer ind i det omgivende byggeri, der er ikke det lovbefalede antal parkeringspladser, byggeriet er for højt, der er ikke ordentlige adgangsveje til brand- og redningskøretøjer, o.s.v.

        Det er naturligvis ikke en banal byggesag, og det burde behandles af kultur borgmesteren, men ramler man så ikke ind i lumre Bondam?

        Hans Jensen

        Posted: 3 June 2010 - 21:23 -

        Der faldt lige et par ord ud. Brug de 30-40 kroner det koster at sende det anbefalet.

        Bjovulf

        Posted: 3 June 2010 - 21:46 -

        Tak, det glæder mig, at du også kan se det ;-)
        Jeg har undret mig over det længe – der var altså noget, der bare så helt forkert ud.

        Man kan iøvrigt også se, at linjen gennem kanten af facaden rammer langt fra det ellers fælles forsvindingspunkt – som den også burde gå igennem.

        Ja, jeg sidder og overvejer at lave denne analyse mere detaljeret og mere præcist i et ordentligt tegneprogram, men en foreløbig analyse viser at den bageste minarat skal være ca. 1/3 højere, og den forreste ryger endda helt ud af billedet (!), hvis de skal matche resten af byningerne set fra den vinkel og
        med dette perspektiv ( Altså valget af brændvidde i det anvendte kamera ). Eventuelt kunne man jo ligefrem
        opmåle de omkringliggende bygninger præcist – eller få data fra kommunen? – og så lægge hele molevitten ind i et 3D-tegne- & visualiseringsprogram ( a la det de iranske arkitekter har anvendt ). Så bliver billedet med garanti et helt andet :D

        Nogen der kender nogle velegnede ( helst gratis ;-) programmer til den slags formål?

        Man kan jo så bare undre sig såre over, at ingen af fagfolkene og ingen af politikerne ser ud til at have gjort
        nogle indsigelser over dette ( bevidst ?) indlagte synsbedrag. Er der monstro faldet nogle penge af under bordet i nogle “værdigt” trængendes lommer eller i næsten tomme partikasser for at kigge den anden vej eller for helt at lukke øjnene?

        Bjovulf

        Posted: 3 June 2010 - 21:49 -

        “overkanten på moskéens frontfacade”, mente jeg.

        Som den er nu, ser den jo nærmest ud, som om den er helt skæv ( går nedad ) -
        eller alternativt at facaden ligger på skrå i forhold til fortovskanten.

        Bjovulf

        Posted: 4 June 2010 - 01:13 -

        Tanken om at risikere at “RAMLE IND i lumre Bondam” er nu ikke ligefrem befordrende for min
        arbejdslyst ;-)

morlille

Posted: 3 June 2010 - 17:18 - Reply

TV2knuz har det med konsekvent at opfordre seerene til at troppe op på angivet sted og klokkeslet, når der skal demonstreres imod regering, Israel, udvisninger af ikke-asylberettigede, forholdene i asyllejre samt indgreb overfor det kompakte skattefinancierede sikkerhedsnet. Der synes ikke at forekomme andre demonstrationer i det her land. Ihvertfald føler medierne ingen trang til at annocere sådanne, om de altså eksister. Eftermiddagens Jannie Petersen, der iøvrigt ofte indvier seerne i, at hun bor på Nørrebro, er igen i dag glad, for hun får lov at kundgøre tid og sted for anti-Israel-demonstrationen. Samme Janni Petersen har det med at omtale enhver ligegyldig hændelse som enten “pusseløjerlig” eller “tummultarisk”. Andre tillægsord er hendee fremmed! Så fremturer hun evig og altid med et “lur mig”. Hvis Jannie Petersen, Nørrebro læser med her, kan hun så venligst uddybe, hvad hun mener med opfordringen om at hun åbenbart vil belures! Af hvem, hvor og hvilket klokkeslet?

Kometen

Posted: 3 June 2010 - 17:38 - Reply

Klam dansk basij-milits.

LarsS

Posted: 3 June 2010 - 22:13 - Reply

En dag spurgte min datter om lidt hjælp til lektierne: ”Far, hvordan kan det være at Hitler fik lov til at være så grusom dengang?” Jeg slog ud med armene og sagde: ”Dengang var der armod og folk troede han kunne skabe en tilværelse med job og mad til alle”. Hun kiggede på mig og sagde: ”Jamen, han var jo en ond mand!”. ”Ja”, sagde jeg, ”men han havde løsninger på problemerne og flertallet var enige om at han var forandringens mand og kunne ændre fra skidt til godt”. ”Vidste de ikke han var ond?”, spurgte hun. ”Ikke i starten, men det fandt mange efterhånden ud af”, sagde jeg. ”Jamen, hvad med alle de kloge, de må da hurtig have vidst at han var ond og ville udrydde alle dem han ikke kunne lide?”, sagde min datter undrende. ”Nej, både de kloge, som du kalder dem, og helt almindelige mennesker, bakkede op om Hitler og beundrede ham”, svarede jeg. ” Far, kan det lade sig gøre i dag at der kommer en ny Hitler?”. ”Nej, min pige, ikke i vores demokratiske lande i Europa og USA, i hvert fald, det vil aldrig ske! I dag har vi stærke politikere, vi har FN og oveni en meget kritisk presse der, som det vi kalder den 4. statsmagt, lynhurtigt vil afklæde despoter og diktatorer med fakta og kritiske spørgsmål så snart de søger vej ind i vores tilværelse”. Tilfreds smilede hun til mig og sagde ”Så kan jøderne altså være sikre på ikke igen at blive et forfulgt folk som så mange ønsker udslettet?. Jeg slog igen ud med armene og sagde: ”Det vil aldrig kunne ske, dengang blev der tilfældigvis bare født så ufattelig mange idioter indenfor ganske få generationer, at Hitler fik let spil. I dag fødes der meget, meget mere intelligente mennesker”. ”Tak, far, så er historien på plads, nu skal du bare hjælpe mig med lidt samfundsorientering; hvem er de egentlig de dér Erdogan og Ahmadinejad?”
Hilsen S. Arkasme

Jacob CT

Posted: 4 June 2010 - 10:04 - Reply

@LarsS – det er en god “vits”, men man kunne føje mange flere navne på end Erdogan og Ahmadinejad… bla. adskillige herboende !

I øvrigt var der endnu en grund til stor morskab hos mig, da jeg læste om Ungdomshusets store gavn af kulturberigelsen (oversat: de kommer fra en anden kultur og de beriger sig på vores bekostning).
Dobbelt morsomt er det at læse, hvordan man i bedste Ritzau-stil har beskrevet Jihad-banden som “utilpassede unge” uden at nævne DEN væsentlige fællesnævner ISLAM.

.

Posted: 4 June 2010 - 12:50 - Reply

@ Bjovulf

Din teori er interessant, men vær opmærksom på, at man på et tidspunkt i processen opererede med minareter på blot 24 meter. Desuden kan jeg ikke få dit link til at virke.

    Bjovulf

    Posted: 4 June 2010 - 22:21 - Reply

    Tak, ukendte ;-)

    Det er muligt, men ifølge de seneste foreliggende planer skulle minareterne altså blive 32 meter høje – og kuplen 24 meter ( måske er det den du tænker på ? ) – og under alle omstændigheder så er der – bevidst eller ubevidst? *) – fusket gevaldigt med perspektivet, da man lavede dette prospektbillede, så minareterne kom til at fremtræde MEGET mindre, end de vil komme til i virkeligheden ( sammenlignet med de øvrige bygninger ).

    Det er jeg ret sikker på, at enhver med forstand på foto og optik give mig ret i – ikke sandt, Steen? ;-)

    PS. Jeg skal gerne uploade nogle billeder, hvor jeg tegner og beskriver det mere præcist.

    *) De har formentlig bare helt ukritisk blandet det rigtigt foto med det computergenererede uden at
    tage hensyn til forskelle i brændvidde og størrelsesforhold. Og så været tilfredse med, hvad de så …

      Bjovulf

      Posted: 4 June 2010 - 22:22 - Reply

      “vil give”, skulle det være – SUK!

      Bjovulf

      Posted: 4 June 2010 - 22:49 - Reply

      Her er målene opgivet:

      http://www.altinget.dk/artikel.aspx?id=96739

      Apropos Vibevej 25 … Det skal nok blive (u)hyggeligt ;-)

      http://ekstrabladet.dk/nationen/article1357035.ece

      Vibevej moske hylder Ayatollah Khomeini

      I aften kl 18.30 afholder Imam Ali Moskeen på Vibevej 27 i København en mindehøjtidelighed for den ‘islamiske lærde’ Ayatollah Khomeni. Herboende iranere er rasende og skuffede

      15:18 – 04. jun. 2010 | Anders Kjærulff

      ‘I anledning af den 41. årsdag til det 19. århundredes revolutionærs bortgang, Imam Khomeini, holder Imam Ali Moskeen på Vibevej 27 en mindehøjtidelighed d. 4. juni kl 18.30 Arrangementet er både for mænd og kvinder’ lyder det i et opslag på Iman Ali Moskeens Facebook side.

      Der er tale om en lille slåfejl når Imam Ali moskeens talskvinde, Zahra Al-Robaei, skriver 41 årsdagen, det er selvfølgelig 21 års dagen for Khomeinis død, der er tale om.
      - Vi holder en mindehøjtidelighed for en Islamisk lærd. Dem holder vi mange af, siger Zahra Al-Robaei, der selv kommer fra Irak, ikke Iran.

      Kilde: http://ekstrabladet.dk/nationen/article1357035.ece#ixzz0pv14K8zB

        Bjovulf

        Posted: 4 June 2010 - 22:53 -

        Der er åbenbart en hel del Ayatollah Khomeini-tilhængere blandt iranere og
        andre shiiter i DK – hvad laver de egentlig her?!?!

        Hvorfor har man givet dem asyl, opholdstilladelser og statsborgerskaber?

Leave a Comment