2
okt
Seneste opdatering: 3/10-10 kl. 0029
8 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Jyllands Postens Lillelund interviewer Mark Steyn:

JP: Og dog tegner der sig, når man taler med Dem, et dystert, nærmest sort billede af fremtiden? Er der håb for os?
»Vi er blevet tilfredse. Vi er et glemsomt samfund. Vore bedsteforældre, selv mens de nød Efterkrigstidens fremgang, huskede krig og depression.
Men i dag er vi så langt væk fra det. Især de mennesker, der leder os, lever i en evig nutid, i et utopisk øjeblik, i en forestilling om, at nuet vil vare evigt. Og alt i vores kultur har til hensigt at retfærdiggøre denne leven i nuet. I Bordeaux passerede jeg Virgin Megastore og hæftede mig ved dens franske slogan La culture de plaisir.Nydelsens kultur. Det er os.
Det er jo portrættet af vores kultur. Vi opfinder ikke længere noget produktivt, vi op-finder iPoden. Og vi tror, at man kan have et samfund, der er fuldstændig dedikeret til nydelsen. Multikulturalismen er et spejl af dette, denne urokkelige tro på, at alle kulturer grundlæggende er ens, så det skal nok gå. Ingen grund til bekymring, tænd bare for iPoden.
I gamle dage, da mennesker troede, at verden var flad, skrev man på landkortet ud for jordens kant: “Here be dragons.” Her fandtes onde kræfter. Det vidste man dengang – i dag tror vi på, at der ikke er noget at bekymre sig om – vi tror ikke på, at ondskaben eksisterer.

Jyllands-Posten 02.10.2010 Nydelseskultur på afgrundens rand.Lørdagsinterview: Forfatteren til “America Alone” har nu også opgivet Amerika. Næsten. (ikke online. Køb avisen) foto klik for helskærm.

“Islam-er-fred” i Odense
Når der ikke lige er en jøde eller en dhimmi i nærheden, er der råd for det også: “Vi sunnier giver ikke vores piger til shia’er,” råbte Ali, der senere blev idømt fire måneders fængsel.

Lederen af den største moske i Odense kritiseres for at opildne til vold og for at skabe konflikter mellem muslimer. En ung mand, der lagde sig ud med imamen, blev overfaldet og stukket med kniv. Internt i det muslimske miljø er mange vrede på imamen, men ingen tør kritisere ham åbent»Abu-Alamin har en meget fundamentalistisk tilgang til islam og har ganske åbent kaldt shia-muslimer for kættere,« siger Saliha Fettah. [..]
En række kilder fortæller til Information, at Abu-Alamin har benyttet sig af unge kriminelle til at styrke sin position, og at hans prædikener har resulteret i konkrete trusler og overfald på gaden. I et af de groveste tilfælde blev en mand overfaldet og forsøgt stukket ned med kniv. Hvorfor? Ifølge flere vidneudsagn til politiet, fordi hans ven ville gifte sig med den forkerte pige. Et ægteskab, imam Abu-Alamin, ifølge flere kilder mente var forkert.‘Hvis det her kommer frem, slår vi dig ihjel!’(Uroen ulmer igen i Vollsmose Anker Boye (S) kalder til stormøde med kommunen.)

Michael Coren with Vilks and Hedegaard

Michael Coren (born January 15, 1959) is an English-Canadian columnist, author, public speaker, radio host and television talk show host. Samtalen kommer vidt omkring, f.eks. om Malmø jødernes situation, retssagen mod Lars Hedegaard til januar, episoden på Uppsala Universitet, “chocket” over Sverigedemokraterne i Sverige, “højrenationalisme” i Europa og meget andet. Af TV at være er Michael Coren absolut ikke værst..

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Victor

    Fra dagens Svd:

    SD-film inte hets mot folkgrupp

    Publicerad: 1 oktober 2010, 16.35. Senast ändrad: 1 oktober 2010, 16.41

    Sverigedemokraternas valfilm, som stoppades i sitt ursprungliga utförande av TV4, utgjorde inte hets mot folkgrupp.

    Justitiekanslern (JK) beslutade på fredagen att inte vidta åtgärder mot de tidningars webbplatser som valt att visa filmen, såsom Resumé och partiets egen SD-kuriren.

    JK konstaterar att filmen kan uppfattas ge uttryck för missaktning mot invandrare och i synnerhet muslimer, men inte till den grad att det är straffbart.

    Stockholm TT

    Sådan endte dén sag så….

  • HelgeD-H

    …. Og det er belejligt nok efter det svenske valg er overstået .

    • @HelgeD-H: taktikken er gennemsigtig som vand. To dage efter valget frafaldt politiet tiltale mod den Sverigedemokrat, som dagen før valget pludselig havde overfaldet sig selv og ridset sig et hagekors i panden. Disse journalister er ikke bedre end den billigste gadeluder – nej, forresten, en stor undskyldning til dem, for dem kender jeg kun for det gode fra min karriere som taxichauffør.

      Det var når man kom til de rigtig dyre ludere, at de dumme svin dukker op i mere rå mængder. Og en luder til 400.000 til 2 mio om året – ikke urealistisk pris for en Aftonbladet-leder-luder – må vel siges at være dyr, ikke mindst når man tænker på, hvad man får for pengene……..

      MHT Sverige,så må man have mig tilgivet, at jeg er på rekonvalcens her efter valget. Jeg mangler kræfter til at følge med i, hvad der foregår i det daglige. Jeg er derfor ordineret en stærkt nedsat Sveriges dosis af min lægefaglige rådgiver. 🙂

      • Gunnar Biering

        Ja, Steen, vi bør alle holde op med at bruge ordet luder som skældsord. Disse kvinder (og mænd) leverer en personlig tjenesteydelse, der dækker et naturligt, eksisterende behov. Hvis det foregår uden kriminalitet involveret, bør ingen blande sig – det er jo også lovligt her i landet, i modsætning til Sahlins Sverige.
        Selvfølgelig ville jeg være ked af det, hvis mine døtre gik ind i erhvervet. Men jeg ville direkte skamme mig – også når jeg var alene – hvis de blev journalister af den slags, der skriver ledere i de svenske aviser. Hvis de blev ludere, kunne jeg stadig tale afslappet med dem – men hvad skal man tale med en svensk leder-skribent om uden at blive rasende?

        Noget helt andet: Den video om CO2-10%. Den er en spøg, er den ikke? Ellers er det faneme uhyggeligt, du. Jeg mener, at en brugbar definition på fascisme er, at man vil påtvinge andre sine meninger med vold. Derfor er det helt relevant at tale om miljø-fascisme, ligesom Greenpeace har en rem af huden, for at ikke at tale om anti-pels-aktivisterne. Den video flirter jo med vold. Men den virker da modsat: Man får sympati for voldsofrene. Det er derfor, jeg ville tro, at den kritiserede CO2-kulten.

  • “Men i dag er vi så langt væk fra det. Især de mennesker, der leder os, lever i en evig nutid, i et utopisk øjeblik, i en forestilling om, at nuet vil vare evigt. Og alt i vores kultur har til hensigt at retfærdiggøre denne leven i nuet. ”

    Mark Steyn har ikke altid ret, men når han er skarp, er han knivskarp. Lige som romerne før Roms fald, hviler vi på laurbærene. For at blive i sammenligningen, så var de tilbage dengang i Romerriget heller ikke helt ubevidste omkring, hvor det bar hen. De foretrak bare at ignorere det og feste videre.
    Her et citat fra William Durants Verdens kultur historie, bind 10, side 57.

    “Det var i disse år, Synesius fra Kyrene, halvt kristen biskop, halvt hedensk filosof, i en tale til Arcadius’ luksus-elskende hof i Konstantinopel med klarhed beskrev de muligheder, Grækenland og Rom stod overfor. Hvorledes kunne kunne riget overleve, hvis dets borgere unddrog sig militærtjeneste og overdrog dets forsvar til lejetropper, som blev rekrutteret fra selvsamme folkeslag, som truede riget? Han foreslog, at man opgav luksus og behagelighed og hvervede eller udskrev en hær af borgere, som var villige til at kæmpe for land og frihed. Han opfordrede Arcadius og Honorius til at knuse de overmodige barbariske stammer og drive dem tilbage til deres huler bag Sortehavet, Donau og Rhinen. Hoffet hilste denne tale med klapsalver, som havde det været en elegant retorisk præstation, og vendte så tilbage til fornøjelserne.”

    Ovenstående var mens man havde skrevet en våbenhvile med Alaric, der holdt fire år. i 401 rykker han ind i Italien og undviger kun at overfalde Rom mod en bestikkelse. Den Romerske hærfører Stilichos kunne egentlig have besejret ham tilbage i år 395 og senere i 397, hvor han måtte haste til Afrika for at slå et oprør ned. Denne gang mødes de i flere slag uden sejrherre, som dog sendte Alaric på flugt.
    Af ren paranoia henretter man Stilichos i 408, hvorefter banen er ryddet for Alaric og Rom falder.

    Problemerne i dag og dengang er ikke helt de samme, ikke endnu fristes man til at sige, hvad angår kompositionen af hæren.
    I dag vil vi undgå at føde vores egne børn og arbejde i lavtlønnede ufaglærte jobs, den slags har vi folk til, mens vi hygger os som et andet moderne aristokrati og borgerskab.

    Men den manglende villighed til at afbryde festen og hyggen, for at gøre noget ved problemer, den har ikke forandret sig. Lige som man dengang kunne ignorere Alaric, og mellem 1936 og 1939 ignorere Hitler så lang tid det gik. Lige så sikkert er det, at problemerne bliver skudt til side og ignoreret i fremtiden, så lang tid det nu kan lade sig gøre.

    For gentagelsen skyld, her er de ti negationistiske teknikker, i hovedtræk fra en bog af Koenraad Elst, der vi fortsat vil stifte bekendtskab med inden for den historiske skildring af Islam:

    1. Head-on denial: The crassest form of negationism is obviously the simple denial of the facts. This is mostly done in the form of general claims, such as: “Islam is tolerant”, “Islamic Spain was a model of multicultural harmony”, “the anti-Jewish hatred was unknown among Muslims until Zionism and anti-Semitism together entered the Muslim world from Europe”. Since it is rare that a specific crime of Islam is brought to the public’s notice, there is little occasion to come out and deny specific crimes. Exceptions are the Armenian genocide, officially denied in Turkey and the entire Muslim world.

    2. Ignoring the facts: This passive negationism is certainly the safest and the most popular. The media and textbook-writers simply keep the vast corpus of inconvenient testimony out of the readers’ view.

    3. Minimizing the facts: If the inconvenient fact is pointed out that numerous Muslim chroniclers have reported a given massacre of unbelievers themselves, one can posit a priori that they must have exaggerated to flatter their patron’s martial vanity – as if it is not significant enough that Muslim rulers felt flattered by being described as mass-murderers of infidels.

    4. Whitewashing: When one cannot conceal, deny or minimize the facts, one can still claim that on closer analysis,, they are not as bad as they seem. One can call right what is obviously wrong. This can go very far, e.g. in his biography of Mohammed, Maxime Rodinson declared unashamedly that the extermination of the Medinese Jews by Mohammed was doubtlessly the best solution.

    5. Playing up unrepresentative facts: A popular tactic in negationism consists in finding a positive but uncharacteristic event.

    6. Denying the motive: Negationists sometimes accept the facts, but disclaim their hero’s responsibility for them. Thus, Mohammed Habib tried to exonerate Islam by ascribing to the Islamic invaders alternative motives: Turkish barbarity, greed, the need to put down conspiracies brewing in temples. In reality, those rulers who had secular reasons to avoid an all-out confrontation with the unbelievers, were often reprimanded by their clerical courtiers for neglecting their Islamic duty.

    7. Smokescreen: Another common tactic consists in blurring the problem by questioning the very terms of the debate: “Islam does not exist, for there are many Islams, with big differences between countries etc.” It would indeed be hard to criticize something that is so ill- defined. But the simple fact is that Islam does exist: it is the doctrine contained in the Quran, normative for all Muslims, and in the Hadis, normative at least for all Sunni Muslims. There are differences between the law schools concerning minor points, and of course there are considerable differences in the extent to which Muslims are effectively faithful to islamic doctrine, and correspondingly, the extent to which they mix it with un- islamic elements.

    8. Blaming fringe phenomena: When faced with hard facts of Islamic fanaticism, negationists often blame them on some fringe tendency, now popularly known as fundamentalism. This is said to be the product of post-colonial frustration, basically foreign to genuine Islam. In reality, fundamentalists like Maulana Maudoodi and Ayatollah Khomeini knew their Quran better than the self-deluding secularists who brand them as bad Muslims.

    9. Arguments ad hominem: If denying the evidence is not tenable, one can always distort it by means of selective quoting and imputing motives to the original authors of the source material.

    10. Slogans: Finally, all discussion can be sabotaged with the simple technique of shouting slogans: prejudice, myth, “racism/communalism”.

    Koenraad Elsts bog her:

    http://voiceofdharma.org/books/negaind/

    Jeg har det lidt på samme måde som Flemming Rose, alle argumenter er fremført til hudløshed, det som mangler er viljen til at indse, “at nuet ikke varer evigt.” Og “Islam ikke er en hyggelig lille religion” – harmløs som Jainismen.

  • hans L

    Det med vi i vesten ingen børn får, som tilsyneladende er derfor det er nødvendigt at importere arbejdskraft fra udlandet, hvorfor er der ingen debat om HVORFOR vi ingen børn sætter i verden?

    1. Børn sættes i verden når man som efter 2 WW følte verden var blevet bedre at leve i, man var optimistisk for fremtiden.

    2. Børn sættes i verden når man føler man er økonomisk sikret, og fremtiden virker økonomisk tryg.

    Vores politikker har ikke evnet at sikre disse to forhold siden 60 erne, hvad gør man så istedet man henter mennesker udefra.

    Hvad er der sker for vores såkaldte folkestyre?

  • God pointe fra Steyn!

    Når man år ud og år ind kan se journalister gå fejl af hvad der driver muslimer til at dræbe og blive dræbt (9:111), må man se i øjnene, at noget er helt galt. 2001 er snart 10 år siden og alligevel er hovedparten af medierne blanke, BLANKE!!!

    De ligner eloi´erne (stavet efter hukommelsen) fra H.G Wells “Tidsmaskinen” (Jeg har kun set filmen, den gamle, ikke læst bogen) der intet aner om deres fortid og ej heller har fundet ud af at de på daglig basis bliver slagtet og spist.

    Bliver de aldrig skræmte eller vrede over at se mennesker overalt på kloden blive sprængt, hugget eller skudt i smadder???

  • Vivi Andersen

    Angående muslimerne i Odense skal man da ikke bliver overrasket.

    Det har vi længe vidst : når de ikke går efter de beskidte vantro går de efter hinanden indbyrde : shia v. sunna og omvendt!

    Gid de vil til stålet !