26
jan
Seneste opdatering: 27/1-11 kl. 2229
30 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Journalisten og forfatteren Eva Herman var i mange år et kendt og populært TV-ansigt på ARD Nachrichten & Tagesschau i Tyskland, men da hun i 2006 åbent begyndte at tage til orde for en politisk ukorrekt familiepolitik, løb hun ind i vanskeligheder. Hendes direkte kritik af den feministiske ideologi førte til en smædekampagne imod hende, anført af den tyske chef-feminist, Alice Schwarzer. Man krævede hende fyret som TV-vært og i 2007 lykkedes det: Herman blev anklaget for nazi-sympatier og for at ville indføre Mutterkreuz-ordenen påny, og mistede sit job. Siden er hun blevet renset for samtlige nazi-anklager. Nu har hun skrevet en bog om den heksejagt, hun blev udsat for, og Trykkefrihedsselskabet har inviteret hende til at fortælle sin historie under titlen: Sandhedens pris: Mening, magt og medier. – Eva Hermans oplæg er her fra Forfatterforeningen på tysk MP 3, men der kommer en dansk transskription . (Alex Ahrendtsen oversatte fra tysk til dansk og omvendt.) TFS. – Eva Herman bücher: Das Eva-Prinzip: Für eine neue Weiblichkeit, Eva Herman: Die Wahrheit und ihr PreisDie offizielle Eva Herman Homepage (klik fotos f. helskærm.)
[audio:http://snaphanen.dk/upload/2011/01/26-Jan-2011-19-36-12.mp3]

Dyrebar sandhed
Læs Eva Hermans tale i Trykkefrihedsselskabet i går


Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Jeg skulle gerne have været der. Men i og med, at man kun har en krop, og jeg ikke har fået diagnosen skizofren endnu, er det ikke muligt at befinde sig to steder på en gang.

  • Victor

    Indlægget om Hermann og Schwarzer er groft manipulerende…og det tjener jer ikke til ære. Fiktisk skulle I skamme jer:

    Mener I den Alice Schwarzer, som i 1979 advarede mod de skæggede Gudskrigere i Teheran?:

    http://www.aliceschwarzer.de/publikationen/aliceschwarzer-artikel-essa ys/tage-in-teheran/

    i 1990erne var blandt de første, som beskrev den massive understrykkelse af kvinder i Afghanistan:

    Var blandt de første til at kræve et slut for tolerancen overfor islamisterne:

    http://www.aliceschwarzer.de/publikationen/aliceschwarzer-artikel-essa ys/die-falsche-toleranz/

    Og i øvrigt sagde at Mulitikulturalismen var steddød år – ÅR – før Sarrazin og Merkel.

    http://www.spiegel.de/international/spiegel/0,1518,329261,00.html

    http://www.emma.de/index.php?id=514

    Klart spørgsmål. Hvorfor fornægter I Alice Schwarzers årelange kamp mod politisk islam – det er vist ikke et område hvor Eva Hermann har markeret sig specielt meget?

    Og hvorfor I – f.eks, – ikke nævner henders kommentar til katastrofen vil Love Parade:

    “Sodom und Gomorrha in Duisburg”

    http://preview.alturl.com/tdx9g

    Pudsigt nok cycklede den her text rundt på de islamistiske websider i Tyskland. De kunne menlig godt lide hende:

    S¨- om igen – det er for ynkeligt.

  • Bjovulf

    Mere kulturberigelse 🙁

    http://lokalavisen.dk/10-indvandrerdrenge-plyndrede-17-aarig-i-bus/201 10126/artikler/110129419/1009?ref=eblister112

    10 indvandrerdrenge plyndrede 17-årig i bus

    En gruppe på cirka 10 drenge af udenlandsk oprindelse begik tirsdag aften røveri mod en 17-årig dreng, oplyser Nordsjællands Politi. Røveriet forgik i en bus og gik ud over en 17-årig dreng fra Hørsholm.

    ….

  • Henrik
    • > Henrik:
      Jeg tror, teksten til det billede er en misforståelse. Tilskuerne ser ud til at være sikh’er og andre indere, næppe muslimer. Så de udtrykker næppe skadefryd. Bare stolthed over deres sandslot. Og tankeløshed.
      For valget af sand-motiv er da yderst smagløst, når man tænker på ofrene.

  • JensH

    @Bjovulf

    Og så ovenikøbet i det pæne Nordsjælland, hvor man ellers normalt rynker på næsen af ‘underklassens’ tilbøjlighed til at stemme på de ikke-sturene i DF. Når den slags ‘kulturberigelse’ er kommet til det ellers så fredelige Hørsholm så tror jeg vi er rykket meget tættere på de første ‘gated communities’.

    • Bjovulf

      Ja, “Kulturberigelsen – kommer snart til en gade eller skole nær dig – også selv om du stemmer radigalt” 😀

  • JensH

    @Victor

    Når man TFS inviterer Eva Herman er det jo ikke et udtryk for hvorvidt man er enig eller uenig i hendes synspunkter vedrørende familiepolitik. TFS har ikke nogen ‘officel’ familiepolitik som eksempelvis et politisk parti har det. Eva Herman er naturligvis blevet inviteret på baggrunbd af, at hendes lovlige holdninger resulterede i en sand heksejagt som i sidste ende kostede hende arbejde og karriere, At Alice Schwarzer eventulet i andre sammenhænge kan have givet udtryk for nogle fornuftige holdninger frtiager hende ikke for hendes nærmest totalitære indstilling til Eva Hermans ret til at ytre sine holdninger til familiepolitik.

    • Victor

      Lad mig sige det på den her måde: Jeg ville ikke give hverken Herman eller Schwarzer en Heimlich-manøvre, selv om jeg sad to meter væk.

      Hvad Hermans private version af en Gudsstat så er – det gider jeg ikke bruge tid på. Livet er for kort til religiøse fanatikere….af alle schatteringer.

      I øvrigt er nogle af hendes prominenteste støtter i den katolske kirke i den grad gået i flyverskjul, efter det kom frem, at de vist har misforstået Jesu bud om de små børn

  • JensH

    OT

    Dobbelt så mange muslimer i Danmark på bare 20 år:

    http://www.b.dk/globalt/dobbelt-saa-mange-muslimer-i-danmark-paa-20-aa r

    Mon ikke den hastighed hvormed ‘det muslimske samfund i Danmark’ vokser vil accelerere karftigt i de kommende årtier??

    • Bjovulf

      Poltikerne har åbenbart aldrig lært noget om eksponentiel vækst, og de har heller ikke begreb skabt om “fordoblingshastighed” 😀 – de begriber slet ikke, hvor hurtigt den slags processer foregår, og hvordan det vil omkalfatre DK for altid, uden at man nogensinde har bekvemmet sig til at adspørge den danske befolkning om det viselige i dette multikulti-projekt. De gør sig overhovedet ikke begreb om omfanget af de meget alvorlige konsekvenser for det danske samfunds stabilitet og sammenhængskraft på længere sigt af deres naive og uansvarlige laden-stå-til-holdninger gennem alt alt for mange årtier på dette kritiske felt.

      Og så skal vi endda konstant høre på fra de selvsamme politikere, at 5-10 % indvandrere – hovedsagligt muslimer! – “ikke er ret mange” eller “bare et forsvindende mindretal” etc. ?!?! Jamen, hvornår er de så mange, når man betænker, at de forventer snart sagt alting indrettet efter deres religiøse vanvid, hypersensitivtet og evindelige særkrav – og udviser et meget ringe interegrations- og assimilationspotentiale og foragt og had over for værtsbefolkningen og dens kultur værdier, love, omgangsformer og normer? Når de er 25 % og landet allerede er de facto uregerligt? Problemerne vil være massive og uløselige
      LÆNGE INDEN, de når de “magiske” 50 % af befolkningen, hvilket vore lallenaive og blåøjede politikere åbenbart stadig ikke har forstået. Man glemmer nemlig helt, at de i sagens natur ikke bor jævnt fordelt over hele landet, men derimod i høj grad foretrækker at klumpe sig sammen i visse byområder og kommuner,
      og at disse for længst vil være og no-go-zoner uden for lands lov og orden, længe inden de 50 % nås – især fordi alle ikke-muslimer skynder sig at flytte, når der bliver for umuligt og farligt at færdes og leve – altså netop som vi allerede ser det i Frankrig, England og Sverige nu.

      Og alligevel fortsætter man med det samme cirkus “kulturberigelse” – mageløst!

  • Vivi Andersen

    JensH

    Hvor i hede hule ……. kommer alle de muslimer dog fra ?

    Og gad vide hvorfor vi ikke kan smække vindebroen op – for nu er det snart nok.

    Rønn-Hornbech har vist forøvrigt lovet at Danmark overtager en del af de afrikanske muslimer som arriverer på kysten dernede!

    Jeg ER træt af alt dette islam-muslimer halløj der absolut skal mase sig ind overalt i de ikke-islamiske lande !

  • Bjovulf

    Wow! Tøger Seidenfaden er død !!!

    http://www.b.dk/nationalt/toeger-seidenfaden-er-doed

  • Bjovulf

    Imamer vier danske teenagere

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1494670.ece

    Uden at være myndige bliver piger helt ned til 16 år viet med muslimske mænd i islamiske ægteskaber

    07:37, 27. jan 2011 | Ritzau /Nyheder

    Danske piger helt ned til 16 år gifter sig med muslimske mænd i islamiske ægteskaber.

    Det sker uden de danske forældres samtykke [!!!!!], og før pigerne er myndige [!!!!!], som det ellers kræves ved et dansk ægteskab, skriver Berlingske.

    Ikke juridisk gyldigt
    Ifølge Justitsministeriet er ægteskaberne ikke juridisk gyldige, men pigerne indgår en islamisk ægteskabskontrakt om blandt andet medgift og bindes af en række regler. [!!!!!]

    ….

    • Victor

      Jamen, Bjowulf – det troede jeg, du vidste. Det har der skam været lavet programmer om, før, hvor imamer i Vollsmose, specialiserede sig i disse urfi-brylupper.

      Hos Shiaerne kaldes de vist Nikah mut‘ah.

      • Bjovulf

        Ja da, men det er åbenbart ved at blive mere udbredt.

        Ufatteligt at man tillader dem at ankomme med den slags påfund.
        Stil dog nogle ufravigelige krav til dem i stedet og sæt passende
        grænser for, hvad vi vil tolerere fra fremmede.

        • Bjovulf

          DF vil udvise imamer, der vier teenagere

          http://jp.dk/indland/indland_politik/article2320218.ece

          Offentliggjort 27.01.11 kl. 17:40

          Det skal koste en udvisning af Danmark, hvis imamer vier unge piger, mener Dansk Folkeparti.

          Dansk Folkeparti kræver, at integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) straks stopper muslimske imamer, der gennemfører vielsesritualer mellem piger helt ned til 16 år og muslimske mænd i islamiske ægteskaber.

          – Det er helt og aldeles uacceptabelt, at imamer i Danmark vier store børn på islamistisk maner uden om de danske myndigheder, siger Dansk Folkepartis integrationsordfører, Peter Skaarup.

          Ud af landet

        • Victor

          “- Det er helt og aldeles uacceptabelt, at imamer i Danmark vier store børn på islamistisk maner uden om de danske myndigheder”

          “islamistisk” manér?….er det ikke et forkert ord her? Ville det ikke være bedre at snakke om ældganle stammeritualer eller lign.

        • Bjovulf

          Jo, sikkert, Victor – men det er jo den slags “kultur” islam er groet ud af –
          det bider sig selv i halen – to sider af samme sag, ligesom med deres
          kvindesyn, omskæringer og tvangsægteskaber etc.

  • Liva

    Der mangler unge mennesker i Trykkefrihedsselskabet. Hvad vil selskabet gøre ved det?

    • Liva: Gør der det ? Jeg ser tit mange omrking de 25-30 år. Dette på tysk var dog ikke den store ungdomsmagnet. Iøvrigt har jeg lagt mærke til, at selv akademikere under 40-45 hverken forstår svensk eller tysk, vores to nabosprog. Det gjorde 8-9 klasser i 1965. Man kan selv få lov at konkludere mht. uddannelsesvæsnet.

      • Victor

        Steen – når jeg hører danskere, som siger, de ikke kan forstå svensk, ryger jeg også helt op i det røde felt.

        At tysk så heller ikke har så mange disciple længere er vel en kombination af forskellige årsager. Jeg kan se på min egen datters aldersgruppe – hun går i gymnasiet nu – at visse historiske begivenheder ikke er glemt. Hverken helt eller halvvejs.

        Men sådan bliver hullerne i de yngre menneskers uvidenhed efterhånden ret store. En udfordring: Bed en gang et ungt menneske i starten af 20erne kort redegøre for stenalder, jernalder og bronzelader. Mange kan ikke.

        Stoffet er blevet totalt nedprioriteret – og det er synd fordi f.eks. historie var et af de fag, som også de lidt mere vilde drenge havde det godt med før.

        Der er sket et eller andet underligt, hvor en del fag er blevet “bløde” og behandles stedmoderligt. (Kig på hvordan humaniora behandles i uddannelsessektoren) Lige nu slås jeg med min søns fornemmelse for tal og hovedregning og en af de aktiviteter, hvor det faktisk går bedst er med….min gamle opskriftsbog, hvor han er nødt til at bruge alle fire regnearter.

        Et andet eksempel: Formning. Jeg har haft et par snakker med, liberale, politikere, som ikke har ret meget andet end hån til overs for det fag.

        Egentlig højest besynderligt, når nogle af de største danske virksomheder – Lego, Danfoss og Grundfos for bare at nævne et par stykker – er blevet så stærke fordi de lige netop har kunnet kombinere design og ingeniørers færdigheder.

        • Bjovulf

          Ditto, Victor 😉

          Vi er dog en del, der har den fordel, at vi er bor i det østlige
          DK og derfor også er vokset op med svensk TV, dengang
          DK kun havde en for det meste røvkedelig kanal 😀 – så
          man var nødt til at lære sig at forstå og læse det svenske.
          Heldigvis var det dog en relativt enkel opgave 99% af tiden
          eller så. Enhver dansker burde let kunne lære sig at forstå
          langt det meste på svensk, men naturligvis vil der altid være
          nogle ukendte ord, begreber og udtryk, som man så må forsøge
          at lære sig henad vejen.

          Men prøv dog at åbne øjne og ører, folkens! 😀

        • Jonny

          “…når jeg hører danskere, som siger, de ikke kan forstå svensk, ryger jeg også helt op i det røde felt.

          At tysk så heller ikke har så mange disciple længere er vel en kombination af forskellige årsager. Jeg kan se på min egen datters aldersgruppe – hun går i gymnasiet nu – at visse historiske begivenheder ikke er glemt. Hverken helt eller halvvejs.”

          Vad gäller minskande intresse för tyska språket så tror jag inte att “visse historiske begivenheder” spelar in alls (åtminstone inte på det sätt som jag antar att du avser). Engelska, eg. amerikansk engelska, är nu allenarådande bland de yngre, och det finns heller inget intresse för “gammal tysk kultur”. Sedan har du helt rätt i att skolan inte längre lär ut kunskaper (enligt den nya pedagogiken är ju “innantill-lärande”, d.v.s. faktiska kunskaper, av underordnad betydelse).

          För övrigt är inte ens unga tyskar särskilt intresserade av tyska längre. Det är faktiskt ett lidande att läsa många yngre tyskars felstavade (här har också rättstavningsreformerna bidragit), “grammatiskt improviserade” och engelsk-influerade alster på nätet. Den s.k. Denglisch finns också i reklam och media: “Heiße Sommer-Action für coole Kids.” Ja, tyskarna har ju till och med hittat på egna “engelska” ord: Handy, Pullunder, Twen, Talkmaster‚ Showmaster, Dressman etc.

          Språksituationen ser likartad ut i Sverige. De flesta svenskar förstår ingen eller mycket lite tyska. Detsamma gäller nog tyvärr också för danska. Många är inte heller intresserade av att lära sig något, utan klagar om man lägger upp danska texter. Ännu sämre lär det vara vad gäller talad danska. För svenskarnas del var det lite synd att “lavkøbenhavnsk” tog över som standarduttal (associeras med “The Swedish Chef”…).

      • Liva

        “Jeg ser tit mange omrking de 25-30 år.”

        Herligt. Godt hvis det så også afspejles på de fotos der tages fra Trykkefrihedsarrangementer. Men jeg tænker nu også på andre end dem der møder op til foredrag og debatarrangementer i Trykkefrihedsregi. Der må noget ungdom ind over – tysk eller svensk sprogkyndighed eller ej.

    • Liva (du dufter lidt af Eva):
      Der mangler først og fremmest mænd.

  • Pingback: Sappho har nye artikler « Veritas Universalis()

  • Pingback: Hvad nu, Tyskland? « Snaphanen()