1
apr
Seneste opdatering: 3/4-11 kl. 1903
2 kommentarer - Tryk for at kommentere!

”Konsten har alltid kunnat tala om svåra saker och bryggat över tabun.”, säger Michael Storåkers, vd för Bukowskis.

Del 1210: Och jag fann mig åter censurerad, Lars Vilks udsat for en WestergaardAUKTION TILL FÖRMÅN FÖR ARBETET MOT HIVSPRIDNING. Billede: Rondellkvinna i Venedig – hundehovedet er Daniel Birnbaum – ny direktør for moderna museet.

Støvring: Det fortrængtes genkomst i Folkehjemmet

Forleden udgav historikeren Mikael Jalving en bog om Sverige som ”tavshedens rige”. Bogens budskab er, at meninger, der afviger fra den politisk korrekte konsensus, undertrykkes i Folkehjemmet. Det blev bekræftet, da der var debat om bogen i Trykkefrihedsselskabet. Her deltog en svensk journalist, som efterfølgende leverede varen i sin avis:

Kasper Støvring: Opgaven er ikke at undertrykke og fortrænge det, man ikke kan lide. Opgaven er derimod at kanalisere folkets lidenskaber ind i det demokratiske system og derved tæmme dem………..Lad os ikke gøre som i Sverige. For det svenske Folkehjem er blevet er spøgelseshus, hvor det fortrængte vender tilbage.

»Det er paranoidt. Det er ubehageligt. Det er uanstændigt. Glem alt om, at man her har ret til frit at udtrykke sin mening. Tro mig. Jeg forsøgte«. I virkeligheden fik journalisten al den taletid, hun ønskede og i øvrigt langt mere end resten af publikum. Men kendsgerninger er naturligvis ligegyldige, når man kun er interesseret i at promenere sin moralske bedreviden. Sådan fungerer debatkulturen i tavshedens rige.

Det er især ubehagelige spørgsmål om udlændinge, der ikke må debatteres åbent i Sverige, som da også officielt er et multikulturelt land. Landet er langt fremme i national selvopgivelse. Når det indvandrerkritiske parti Sverigedemokraterne deltager i politik, bliver medlemmerne stigmatiserede som onde mennesker, eller de overfaldes, uden at det påtales af de ledende politikere. Det så man ved det seneste Rigsdagsvalg.

Sverigedemokraterne forsøger at gøre op med den konsensuskultur og afpolitisering, der hersker i Sverige. Men resten af partierne har indskrænket sig til at reagere moralsk på partiets relative succes. Sverigedemokraterne stemples netop som dårlige demokrater. Denne dæmonisering betyder, at legitime politikere gøres til suspekte ekstremister. Derefter beskylder man dem rask væk for racisme og nazisme. På den måde bliver præcise betegnelser for historiske forbrydelser tømt for indhold. Prædikaterne politiseres og reduceres til blotte skældsord.

Denne type moralisme dominerer i Sverige. I det konfliktsky land er det politisk acceptable følgelig snævret ind til en lille konform midte. Ubehagelige synspunkter udelukkes hyppigt fra den offentlige debat og nægtes demokratisk repræsentation, hvorfor mange kun tør sige deres ærlige mening på skjult kamera. Folket virker ganske enkelt kujoneret af en politisk korrekt elite. Om end der også findes enkelte dissidenter, som det fremgår af Jalvings bog.

Problemet med den svenske mentalitet er, at den bygger på løgnen om, at højrepopulismens fremvækst kan hæmmes gennem moralsk fordømmelse. Men det fortrængte vender som bekendt tilbage i dæmonisk form: Det er ikke tilfældigt, at der i Sverige historisk har eksisteret en omfattende og velorganiseret politisk ekstremisme på begge fløje. Disse spændinger har af og til fundet udløsning i vold og endda politiske attentater.

Landet er i det hele taget stærkt præget af voldelige overfald, voldtægter og brandstiftelser. Antallet overgår langt det, vi kender i Danmark, og er bl.a. dokumenteret på hjemmesider som Snaphanen.dk. Dertil kommer eksistensen af de terrorgrupper, der senest har givet sig til kende i det mislykkede angreb i Stockholm i december måned og herhjemme i forbindelse med attentatplanerne mod Jyllands-Posten. Vi importerer også de problemer, der følger af svenskernes totalt mislykkede integration af især muslimer………………………..Af Kasper Støvring, kulturforsker, ph.d. i Berlingske Tidende (foto: Uhrskov, Støvring og Krarup.)

UK: Kriminalpræventiv belønning

Der synes at tegne sig en tendens vi også har set herhjemme, hvor tilvandrede unge forsøges bestukket i stedet for straffet til at være lovlydige, eller som her i det mindste udsættes for sanktioner af ikke åbenlyst ubehagelig karakter. Alle sager selvfølgelig dokumentation af den lammende frygt for en letantændelig situation der kan opstå ved ikke at stryge med hårene, og af den rådvildhed der hersker i forhold til et problem der ikke kan løses. Og som altid er den virkelige historie vælgerbefolkningernes fortsatte accept af denne tingenes tilstand (LFPC).

A group of Asian youths taken on a day-trip to Blackpool to avoid becoming embroiled violence at an EDL march ended up knocking a man unconscious in a car park brawl.

Five teenagers have been found guilty of their part in the incident in which a father-of-two was punched to the ground.

The five were part of a group of youths who were taken to on the trip on July 17 last year, the day of an English Defence League march in Dudley in the West Midlands.

The day-trip cost the public purse £2,113 and saw the group from the Tipton and Oldbury areas of the West Midands accompanied by a police officer and officials from the council.

The clash happened after the youths got off their coach and began chanting racist comments at Derek Brownhill, who had just got off a coach parked nearby. […] Asian youths sent on £2,000 jaunt to Blackpool to avoid clashes at Right-wing march jailed for car park fight

En gammel krikke: Den blinde muslimske kvindes førerhest

bemærk at historien har været fremme før, bl. a. her for et par år siden. Endda med den samme kvinde i hovedrollen. Hesten er sød, kvinden ligeså, men hvorfor skal den samme historie bruges som illustration for en rørende historie, hvis der er tale om et udbredt fænomen? Og bemærk at den virkelige historie slet ikke belyses, selv om den springer frem for enhver der vil se den: Hvad er det for en menneskefjendsk lovreligion der sætter rituel renhedsfiksering højere end en handicappet datters liv? (LFPC)

People who require a service animal to assist with a disability usually use a guide dog, or in some cases a helper monkey. But new federal guidelines will now permit the use of… miniature horses.

A petition sent to the Department of Justice, by owners and trainers of mobility horses, has prompted a change in Americans with Disabilities Act (ADA) guidelines.

Mona Ramouni, 30, a blind woman who lives in East Lansing, Michigan, is the proud owner of a guide horse – called Cali.

She ended up with her unusual helper after going blind shortly after birth. She could not have a traditional guide dog because her devout Muslim family considered dogs unclean animals. […]Mini horses can now be used as guide animals after petition changes disability guidelines

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Nils

    En god og en dårlig nyhed. Den gode nyhed er, at den blinde muslim nu kan blive ledt rundt af et efter hendes egen religiøst forskruede tankegang rent dyr. Den dårlige nyhed er, at dette rene dyr skider overalt, da man ikke kan lære en hest at være stueren. 🙂

  • Det gör inget, mohammedaner gillar att leva bland sopor och skit. Det kan vi konstatera från den mångkulturella paradiset Rosengård. Så lite hästskit bekommer dom säkert inte men allah nåde dem om de torkar sig i röven med höger hand. Då får dom känna på allahs vrede.