2
May
Seneste opdatering: 3/5-11 kl. 1658
26 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Og ikke det falske foto, der verserer, kan man ikke se USA kommer udenom at vise nogle ægte, selvom hans lig nu ligger på havets bund og ikke kan sminkes op som Saddam Husseins sønner. Ellers “lever han snart i Sydamerika” og udsender nye YouTubes nok til overbevise “den arabiske gade”. Indtil videre kan alt tænkes, også at amerikanerne slet ikke har smidt ham i havet.

The Obama administration has photographs of Osama bin Laden’s dead body and officials are debating what to do with them and whether they should be released to the public, officials tell ABC News.“There’s no doubt it’s him,” says a US official who has seen the pictures and also reminds us that OBL was 6’4”.
The argument for releasing them: to ensure that the public knows and can appreciate that he’s dead. There is of course skepticism throughout the world that the US government claim that it killed bin Laden is true.The argument against releasing the pictures: they’re gruesome. He has a massive head wound above his left eye where he took bullet, with brains and blood visible.White House Officials Debate Releasing Photographs of Bin Laden’s Corpse Government Has Photos of Osama bin Laden with Gunshot Wound.

Det tvetungede Muslimske Broderskab om “sheik” bin Laden

The Muslim Brotherhood, a dominant political force in Egypt and around the Arab world, is notorious for saying one thing to Western media and something else to local media. That was the case today, when leading member Essam al-Erian gave Reuters a strong but measured statement on the killing of Osama bin Laden — but left out key details from the group’s reaction on its Arabic-language website.

“With Bin Laden’s death, one of the reasons for which violence has been practised in the world has been removed,” Essam al-Erian, a member of the Muslim Brotherhood’s governing body, told Reuters. “It is time for Obama to pull out of Afghanistan and Iraq and end the occupation of U.S. and Western forces around the world that have for so long harmed Muslim countries.”

While al-Erian portrayed bin Laden as a cause for violence in the Reuters article, the Muslim Brotherhood’s statement on their Arabic-language page said nothing critical of him. The website refers to the killing of “Sheikh” Osama bin Laden, using an honorific title, and condemns the attack as an assassination. [...] On Bin Laden, Muslim Brotherhood Makes Different Statements in English and in Arabic

Google Maps har allerede plottet stedet ind (B) 1100 meter fra “Pakistans Sandhurst” (A)

‘1 down’ på to-do-listen, men så er der lige …

Kopternes situation i Egypten vil efter alt at dømme fortsat være ekstremt kritisk. Lige ovre på den anden side af Middelhavet venter millioner af flytbare fattige med et andet menneskesyn stadig på deres chance. Visse højprofilerede og aldeles fredelige kritikere af en totalitær ideologi vil stadig have behov for beskyttelse 24/7. Udrykningskøretøjer vil stadig have behov for politieskorte i bestemte zoner rundt om i Europa. Vi vil stadig være tvunget til at høre på ulidelig offerretorik og krav om særhensyn. Ufattelige milliardbeløb vil stadig blive brugt af europæiske regeringer på femtekolonneelementer der ingen legitim ret har til at være her. Al-Azhar i Cairo vil stadig ikke have reformeret sunni-islam for dennes krav på verdensherredømmet – gennem ‘terror’ eller ved fredelige midler. Fortsæt selv – alt dette selvfølgelig i tilgift til den elementære kendsgerning at bin Laden ikke var personligt involveret i alle 17.139 registrerede islamiske terrorhandlinger siden 9/11. At tro dette er forbeholdt de selvpålagt blinde og lallende enfoldige (LFPC). Kristian Jensen, gruppeformand for Venstre: Verden er blevet et mere sikkert sted

Bin Laden was just a part of Al-Qaeda which is just a part of the Islamic terrorist effort which is just a part of the Islamist movement, so the announcement of his death today by the U.S. government makes little operational difference. The war on terror has not fundamentally changed, much less been won. Daniel Pipes: Thoughts on the Killing of Osama bin Laden

Top-sosse vil indføre muslimsk helligdag i Sverige

Det var länge sedan vi tittade över det. Nästan alla våra helgdagar, förutom midsommar och första maj, är religiöst kristet betingade. Sverige är i dag ett multikulturellt samhälle, och det är verkligen värt att titta på hur man kan göra, säger hon till Svenska Dagbladet.Man kan fundera över om inte eid, muslimernas julafton, borde vara en helgdag, säger hon. Jämtin vill ha muslimsk helgdag

Når man tænker på, at at SCB i dag viser at “Idag är 19 procent av befolkningen i yrkesaktiv ålder född i annat land men 2030 bedöms den siffran ha ökat till cirka 25 procent.” (og hvor mange når man tæller indenlands fødte med? ), kan det vel kun gå for langsomt med den helligdag. Senest socialdemokraternes nye partisekretær Jämtin gjorde sig bemærket, var da hun i valgkampen slog til lyd for “kønsneutrale offentlige toiletter i Stockholm, og homo-bi-trans-“regnbue”-alderdomshjem.” Hun foreslog også butlere i tunnelbanen i Stockholm, næsten lige så genialt som medvind på cykelstierne. Sådan lyder en rigtig professionel levebrødspolitiker i modsætning til de fæle populistiske opkomlinge. Hvis ikke der var kilder til det hele, kunne man jo tro, jeg var en morsom fætter. Om Europas ikke så langsomme selvmord, hvor Sverige bare tilhører avantgarden, skriver den italienske journalist Giulio Meotti i dag:

We are living through the self-extinction of the European civilization that shaped the age we live in. In his new bestselling book“Civilization,” renowned Harvard historian Niall Ferguson writes: “If the Muslim population of the UK were to continue growing at an annual rate of 6.7% (as it did between 2004 and 2008,) its share of the total UK population would rise from just under 4% in 2008 to 8% in 2020, to 15% in 2030 and to 28% in 2040, finally passing 50%in 2050.”

The most frightening figures are in Europe. Some of the biggest increases in Europe’s Muslim population in absolute numbers over the next 20 years are expected to occur in the United Kingdom, France, Italy and Germany. The Muslim populations in Italy and Sweden are projected to “more than double in size.” Cardinal Angelo Bagnasco, President of the Italian Episcopal Conference, warned about Italy’s “slow demographic suicide” and Italian Father Piero Gheddo, a doyen of Vatican’s missionaries, warned that “Europe will be dominated by Islam in the space of a few generations.”

The Economist, a publication far from anti-Islamic ideas, spoke of Rotterdam as a “Eurabian nightmare.” This nightmare is threatening the Jews too. Anti-Semitism in Western Europe last year was “the worst since World War II”, according to the Jewish Agency. Giulio Meotti: Welcome to Eurabia: As Muslim population mushrooms, we may be seeing last days of Europe as we know it


Bjovulf

Posted: 2 May 2011 - 16:30 - Reply

Bare synd de ikke nåede at fremsætte det forslag forud for valget i september –
så var de vel nærmest blevet udslettet.

Man skulle ikke tro, at de selv er helt klar over tingenes tilstand – hvordan kan S
have noget som helst håb om nogensinde at komme til magten igen i Sverige med
den slags muslimleflende og antisvenske forslag?

    JensA

    Posted: 2 May 2011 - 20:09 - Reply

    Der ser vist ikke så sort ud for sosserne trods alt. Har muslimer + dhimmier ikke allerede flertal i Sverige?

      Morten - - -

      Posted: 2 May 2011 - 22:55 - Reply

      Jo. Sverige er et meget harmonisk samfund :)

      – – -

        JensA

        Posted: 3 May 2011 - 00:22 -

        Ja, ligesom f. eks. Pakistan – de renes land.

JensH

Posted: 2 May 2011 - 17:58 - Reply

Det er skam ikke kun de Svenske socialdemokrater der ønsker at indføre mulsimske helligdage. Der kan også de Danske socialdemokrater være med. I Oktober 2008 foreslog det Danske Socialdemokrati, at Stor Bededag skulle afskaffes, og i stedet skulle der indføres en hellig-dag ved afslutningen på ramadanen, eid-festen:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/299906:Kirke—tro–S-vil-goere- store-bededag-muslimsk?rss

Nu ligger Stro bededag jo i maj måned, mens Eids-festen finder sted i den (mørke) vinter, så det det ville det ganske givet være et populært bytte set med Danskernes øjne :-)

JensH

Posted: 2 May 2011 - 19:39 - Reply

Angående den gode nyhed om Osama Bin Laden, så skal det jo blive spændende at se hvordan ‘gaden’ på Nørrebro reagerer i aften.

Jørgen Duus

Posted: 2 May 2011 - 21:11 - Reply

Er Carin Jämtin en “top-sosse”? Hvorfor ikke bare en “top-tosse”?
I hendes øjne er Sverige ikke nogen kulturnation men et landområde, hvor der pt. bor godt 9 mio individer af arten homo sapiens. Der er også elge og bjørne.

semit

Posted: 2 May 2011 - 21:30 - Reply

Efter at USA dræbte den efterlyste terrorist Osama Bin Laden igår aftes, har den ene statsleder efter den anden takket USA i håb om, at verden bliver et sikrere sted. En enkelt leder udtrykker dog det modsatte – og det er lederen af Hamas i Gaza. Der er en TV-optagelse på arabisk TV, der viser Hamaslederens beklagelse.

http://semit.wordpress.com/2011/05/02/hamasleder-beklager-drabet-pa-os ama-bin-laden/

Tanya

Posted: 2 May 2011 - 21:54 - Reply

Varför så himla bråttom med att göra sig av med liket av Osama? Känns som att något inte stämmer här.

    LFPC

    Posted: 2 May 2011 - 22:37 - Reply

    Det er nu ikke spor underligt. Det er islamisk skik at lig skal begraves inden et døgn, så amerikanerne har bare villet sikre sig at en udsættelse ikke ville blive brugt imod dem – at man krænkede islam. Selvfølgelig kommer man derved også til at indrømme at Osama var en god muslim, og at dette spiller en større rolle i den muslimske verden end hvad han har gjort mod os beskidte kuffar.

      Jonny

      Posted: 3 May 2011 - 00:18 - Reply

      Nja, de verkar inte helt nöjda, muslimerna…

      Osama bin Laden’s burial at sea was quickly criticised by Muslim scholars who claimed it had breached sharia law and warned that it may provoke calls for revenge attacks against US targets.
      h t t p://www.guardian.co.uk/world/2011/may/02/sea-burial-osama-bin-laden

      Tanya

      Posted: 3 May 2011 - 00:19 - Reply

      Jag hade förväntat mig ett omedelbart bildbevis på den döda terroristen som USA har jagat i snart 10 år – inte bara beskedet att han helt plötsligt ligger på havets botten.

Vivian

Posted: 2 May 2011 - 22:17 - Reply

EH

Posted: 3 May 2011 - 00:03 - Reply

De svenske “sosser” er ved at gøre klar til den endelige underkastelse. Da spørgsmålet om grænsekontrol blev taget op af DF var en af de bestyrtede kommentarer:” Jamen men så må vi jo også indføre kontrol mellem de nordiske lande”. Mit svar:”Ja selvfølgeligt. Det bliver nødvendigt”. En skræmmende men måske også en forløsende tid Europa går i møde. Mit gæt er at befolkningerne på et eller andet tidspunkt vil stemme sort. Vore politikere har kastet sig ud i eksperiment uden at have den fornødne kontrol på plads. De kommer til at ligge som de har redt.

Jonny

Posted: 3 May 2011 - 01:15 - Reply

Den pakistanska underrättelsetjänst (Inter-Services Intelligence) och militären lär få svårt att (bort)förklara detta.

A senior Pakistan military official has told India Today that it was impossible for the army to have not known that Al Qaeda chief Osama bin Laden was in Abbottabad.

This has further fuelled speculation that Osama was killed in an ISI safehouse. Bin Laden was killed in the operation between late on Sunday night at a mansion in Abbottabad, 80 km north of Islamabad.

The joint operation of Pakistani troops and American special forces that killed Osama bin Laden did not encounter any fierce resistance from the Al Qaeda chief’s bodyguards. “There was minimal resistance and none of the troops in the operation were injured,” the official told India Today.

Sources say this was unusual for a high-value target like bin Laden who was normally surrounded by dozens of his elite bodyguards. No one was willing to talk about how many troops took part in this operation. Laden’s body was transported to Bagram airbase near Kabul, Afghanistan.

h t t p://indiatoday.intoday.in/site/story/osama-dead-pak-may-have-know-abou t-his-presence-in-abbottabad/1/136885.html

The compound in Abbottabad where Osama Bin Laden was killed was once used as a safe house by Pakistan’s premier intelligence agency ISI, Gulf News has learnt.

“This area had been used as ISI’s safe house, but it was not under their use any more because they keep on changing their locations,” a senior intelligence official confided to Gulf News. However, he did not reveal when and for how long it was used by the ISI operatives. Another official cautiously said “it may not be the same house but the same compound or area used by the ISI”.

The official also confirmed that the house was rented out by Afghan nationals and is not owned by the government. The house is located just 800 metres away from the Pakistan Military Academy and some former senior military officials live nearby.

Abbottabad is a garrison town located just 50 kilometres north of Islamabad and it is a popular summer resort, originally built by the British during colonial rule. The city houses a number of upscale educational institutions and religious schools as well.

h t t p://gulfnews.com/news/world/other-world/compound-in-pakistan-was-once- a-safe-house-1.802539

    Gunnar Biering

    Posted: 3 May 2011 - 10:33 - Reply

    Man tror – næsten – ,at det er løgn, når Politiken beklager sig over, at Osama bin Laden blev skudt på stedet og altså ikke bragt for en dommer.

    Vi ved ikke, hvad der sket i detaljer, men der er formentlig to muligheder:
    Enten døde Osama i decideret ildkamp, og så er der ikke mere at diskutere.
    Eller også blev han overmandet og derefter skudt på stedet i hovedet.

    I det sidste tilfælde kan det sammenlignes med stikkerlikvideringerne i Danmark under Besættelsen. Dem har Politiken-segmentet det også svært med, ligesom de havde det svært med at stå fast under den kolde krig og har det svært med at anlægge en fornuftig kritisk synsvinkel på vore dages masse-indvandring.

    Selvfølgelig er det bedst at bringe forbrydere for en domstol, men der er nu engang tilfælde, hvor omstændighederne gør det uhensigtsmæssigt.

    Og lad os så blive fri for den sædvanlige floskel om, at man er uskyldig, indtil man er blevet dømt ved en rettergang. Man er selvfølgelig skyldig fra det øjeblik, hvor man påbegynder en forbrydelse. Rettergang er en formel procedure, hvor samfundet officielt fastslår skyldsspørgsmålet. Den er især relevant, hvor der er tvivl om skylden, ligesom den er nødvendig for at få oplyst alle omstændigheder, også eventuelle formildende, samt for at udmåle straffen.

    Alt dette er irrelevant i sager som denne. Der er heller ingen, ikke engang på Politiken, der betvivler Hitler, Stalin eller Maos ansvar for uhyrlige forbrydelser mod menneskeheden, selvom ingen af dem nåede at blive stillet for en domstol.

    Jonny

    Posted: 3 May 2011 - 15:58 - Reply

    Det pakistanska etablissemanget har ju mer eller mindre helt tappat ansiktet. Undrar om de kommer att bli mer eller mindre samarbetsvilliga efter det här…

    American diplomats were told that one of the key reasons why they had failed to find bin Laden was that Pakistan’s security services tipped him off whenever US troops approached.

    Pakistan’s Inter-Services Intelligence Directorate (ISID) also allegedly smuggled al-Qaeda terrorists through airport security to help them avoid capture and sent a unit into Afghanistan to fight alongside the Taliban.

    The claims, made in leaked US government files obtained by Wikileaks, will add to questions over Pakistan’s capacity to fight al-Qaeda.

    Last year, David Cameron caused a diplomatic furore when he told Pakistan that it could not “look both ways” on terrorism. The Pakistani government issued a strongly-worded rebuttal.

    In December 2009, the government of Tajikistan warned the United States that efforts to catch bin Laden were being thwarted by corrupt Pakistani spies.

    According to a US diplomatic dispatch, General Abdullo Sadulloevich Nazarov, a senior Tajik counterterrorism official, told the Americans that “many” inside Pakistan knew where bin Laden was.

    Intelligence gathered from detainees at Guantanamo Bay may also have made the Americans wary of sharing their operational plans with the Pakistani government.

    One detainee, Saber Lal Melma, an Afghan whom the US described as a probable facilitator for al-Qaeda, allegedly worked with the ISID to help members flee Afghanistan after the American bombing began in October 2001.

    He was also overheard “bragging about a time when the ISID sent a military unit into Afghanistan, posing as civilians to fight along side the Taliban against US forces”.

    h t t p://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/asia/pakistan/8488236/WikiLeaks -Osama-bin-Laden-protected-by-Pakistani-security.html

Georg Hansen

Posted: 3 May 2011 - 08:05 - Reply

Det er at stikke sig selv blår i øjnene at vurdere Islams indflydelse i et samfund ved at se på procenter, altså at 20% muslimer giver dobbelt så mange problemer som 10%. Det skyldes at vi er vant til at tælle indflydelse efter antal stemmer, og ikke efter motivation. 50.000 der bevidstløst stemmer på HTS eller enhver anden tam politiker er altså ikke det samme som 50.000 Jihad krigere, SS folk eller KAP’er.
Der er tale om en eksponentiel kurve – mindst, altså at en fordobling giver 4 gange så meget bøvl. Det starter ved omkring 4-5 % med særkravene. Efterhånden som de gennemføres stiger det voldsomt, og ved omkring 20% står man i en borgerkrigslignende tilstand.

Man skal jo også huske, at der aldrig var nazistisk flertal i Tyskland, eller kommunistisk flertal i Sovjet. Det handler ikke om antal, men om vilje. Intifadaen på Nørrebro blev jo også udført af et lille antal, der bare var parate til at tage magten og bruge den nødvendige vold, samtidigt med at man påberåber sig de demokratiske rettigheder som man blæser på.

JensH

Posted: 3 May 2011 - 11:12 - Reply

BREAKING NEWS:

Lars Hedegård dømt for rascisme i Østre Landsret. Lars Hedegård har endnu ikke besluttet om han vil anke dommen:

http://politiken.dk/indland/ECE1271364/lars-hedegaard-en-skandaloes-do m/

    Mette

    Posted: 3 May 2011 - 11:44 - Reply

    Skandaløs? Jeg synes, at den er fuldkommen logisk, hvis man sammenligner med Langballes racismedom, hvor bøden var af samme størrelse, og Nemeth også var advokat for sagsøgte. Forhåbentlig får Nemeht dysset Hedegaard ned, så at vi bliver fri for flere pinlige repriser.

    Det er min mening, at Hedegaard ikke magter at flytte et komma i den hysteriske retspraksis, som vi har fået påduttet. For at sige det banalt i nutidens ånd, mangler han den X Factor, der skal til. Han har ganske vist en trofast og solidarisk beundrerskare, der følger ham i tykt og tyndt. Men den er hverken stor eller tilstrækkeligt indflydelsesrig til at stå alene.

    Oprøret skal komme oppefra, og jeg tror også, at det er på vej ad mange snirklede veje. Fx har Mchangama på det sidste fået øjnene op for, at menneskerettighederne har selvmodsigende og destruktive sider, og hvem skulle nu have troet det. Mchangama hører ikke til de “kontroversielle”, og det er væsentligt, at der kommer nye boller på suppen. Det “smitter” forhåbentlig opad.

    Et påfaldende element i Hedegaard-sagen er manglen på støtte fra muslimske kvinder. Det er ikke nok med Tordenskjolds tapre soldater.

      li

      Posted: 3 May 2011 - 12:19 - Reply

      Jamen, nogen må jo påtage sig arbejdet med at råbe de tungnemme op!
      ellers ville her være en uhyggelig dhimmikrybende uffeellermandslinge tavshed.
      Desuden rykker det grænserne for hvad der kan siges, så når Hedegaard kalder muhammedaner troen for stærkt kvindeundertrykkende så kan de pæne anstændige så straffefrit sige muhammedaner troen i “enkeltstående” tilfælde er kvindeundertrykkende.Ligesom nogen kan sige at pædofeten muhammed var et modbydeligt svin, så kan de pæne anstændige tillade sig at sig at profeten muhammed ikke var en rar fætter.

      Det kan godt være, at Hedegaards tapre Tordenskjolds soldater ikke syntes af mange, men de er der, så de “usynlige” meningsfæller har et sted at hente inspiration fra når de ude i det virkelige liv fremhæver nogle af de tapre Tordenskjolds soldaters argumenter.

        Mette

        Posted: 3 May 2011 - 12:54 -

        Javist, nogen påtager sig at få snavsede hænder, og det tæller altsammen. Hedegaard har jo aldrig været alene.

        At Trykkefrihedsselskabet og andre selskaber overhovedet blev oprettet for at beskytte ytringsfriheden, skyldes jo, at vi er mange, der kan se, at den er trængt pga. den politiske korrekthed, som vi med denne retssag har set en særlig smudsig side af. Fordi det er statens advokater, der har sagsøgt Hedegaard.

        Jeg har hele tiden frygtet, at der skulle blive lavet et stort nummer ud af den sag, så at den vandrer videre til Strasbourg, hvor jeg ikke tror, at Hedegaard har en chance for at vinde den. Det er min mening, at man gør bedst i at afslutte den hurtigst muligt for ikke at skabe alt for megen opmærksomhed og præcedens til skade for andre. Den burde aldrig have været rejst, og den har udviklet sig grumme usympatisk, synes jeg. Langballe gjorde efter min mening det rigtige – indrømmede, at han havde været rigeligt friskfyragtig, og at dette ikke tåles i disse år. Betalte bøden, så at han kunne komme videre til noget mere væsentligt.

        Det er ikke alle kampe, der er værd at kæmpe. Det fandt jeg selv sent ud af, jeg plejede tidligere at tage dem, som de dukkede op. Men det er dumt.

JensH

Posted: 3 May 2011 - 12:16 - Reply

“Oprøret skal komme oppefra”

Så kommer vi til at vente længe….

    Mette

    Posted: 3 May 2011 - 12:35 - Reply

    Vi har allerede ventet længe, og det ved politikerne.

Bjovulf

Posted: 3 May 2011 - 12:44 - Reply

Bemærk adressen i den første video: “911 Jihad Street” :D

De er da ikke helt uden humor de kinesere ;-)

JensH

Posted: 3 May 2011 - 13:44 - Reply

“Vi har allerede ventet længe, og det ved politikerne”

Det VK politkerne ved er, at dette spørgsmål om §266b forfølgelse af systemkritikere ikke er et emne der flytter ret mange stemmer, og derfor gør de intet ved det. Iøvrigt vil et sådant opgør med §266b give en masse ‘bøvl’ med det højtråbende kulturradikale parnas, og samtidig vil det også give anledning til international kritik, hvilket vennerne i erhvervslivet ikke bryder sig om, (man bider jo ikke den hånd der fodrer en, vel?? VK partierne gør ihvertfald ikke).

Partierne i rød blok er naturligvis ikke interesseret i at afskaffe §266b, da paragraffen jo bruges til at lukke munden på kritikere af det multikulturelle projekt, (læs: Islamisering), som de så inderligt ønsker at implementere.

Leave a Comment