19
jun
Seneste opdatering: 19/6-11 kl. 1613
24 kommentarer - Tryk for at kommentere!

USA er kun i starten af en udvikling der er nået meget længere i Europa, og landet er delt efter en kløft der på mange måder ligner vores, med venstrefløj, liberals/kulturradikale, intellektuelle og kunstnere på den ene side, og græsrodsinitiativer af ægte konservative på den anden. På den anden side kunne USA godt gå hen og blive en inspirationskilde for os, fordi de konservative og religiøse græsrodsbevægelser tager udgangspunkt i andre frihedstraditioner og en nationalbevidsthed der trods alt ikke er marginaliseret og demonteret som her i Europa. Netop af denne grund kan religiøse modstandsgrupper heller ikke så let shames som nazister, som f. eks. EDL i Storbritannien. Assertiv hævdelse af amerikanske værdier må siges at være langt mere mainstream på den anden side af Atlanten end i Europa. Klippet her illustrerer dette (LFPC). – (Tensions high as protestors arrive at Dearborn Arab International Festival.)

There was a hostile welcome Friday afternoon in Dearborn for controversial Florida Pastor Terry Jones. You could say he was pushed to his brink.Jones led a rally against radical Islam at city hall before trying to continue his protest at the nearby Arab International Festival, but he never made it there.Protesters got physical with Jones as he tried to head for the festival. He barely made it off the corner of Michigan and Schaefer.

Dearborn police made several arrests after urging the pastor to take a car instead of trying to walk the two miles to the festival.People in the crowd yelled back and then they pushed back, prompting police to put Jones in a police car for his own safety. The pastor decided not to go to the festival after all. […] Pastor Terry Jones Rallies in Dearborn, Skips Arab Festival

[…] Two things can be learned from these incidents:

1. In Dearborn, devotees of the Religion of Peace tend to physically attack and throw bottles at people with whom they disagree.

2. “Arab” is a code word for “Muslim” in Dearborn, since there was no sign of any Coptic or Palestinian Christians at the festival.

Besides, why isn’t an “Arab festival” considered racist? What would happen if someone held a “Caucasian festival” somewhere? […] Poking a Stick in the Dearborn Hornets’ Nest

Når S, R og SF også får ødelagt Folkekirken…….

skal man forestille sig sådan en lallende pseudo-politisk klub, man ser her nedenfor. Ikke så mærkeligt det virker tillokkende på de venstrefløjen. Siden Svenska Kyrkans adskillelse fra staten, har 660.000 meldt sig ud – cirka 60.000 om året. Göran Persson fortrød, men da var skaden sket. Det bliver det samme, den dag også en svensk statsminister med 40 års forsinkelse tvinges til at sige offentligt, at multikulturen måske ikke var så kanon en idé, da er toget kørt.

Socialdemokrater för tro och solidaritet, det blir det nya namnet för Broderskapsrörelsen, de kristna Social­demokraterna, om styrelsen får stöd av kongressen i helgen.I dag samlas Broder­skaps­rörelsen till kongress i Uppsala, och det ser ut att bli sista gången som rörelsens möts under det namnet.Eftersom rörelsen inte längre ser sig som kristen utan som mångreligiös, menar styrelsen att det nu är tid för ett namnbyte.

Motivet till ändringen är att vi vill vidga rörelsen till att omfatta människor även med en annan tro, och främst syftar man då på muslimer, men Peter Weiderud nämner även katoliker och ortodoxa kristna. Utöver förhandlingar och beslut i bland annat namnfrågan kommer kongressen även att medverka i ett torgmöte tillsammans med Ship to Gaza på Stora torget i Uppsala på lördagen. Broderskapsrörelsen står inför namnbyte.

Mens Socialdemokrater för tro och solidaritet, Matthias Gardell og Henning Mankell næppe tænker længere end til deres næsetip, så er der nogle israelere der har tænkt sig grundigt om inden Ship to Gaza anduver deres farvand med sin last af islamister og euro-coole svenskere. De har blandt andet kontaktet Lloyds of London, der ikke er meget for at forsikre et skib der bliver opbragt i de år, en retssag om erstatning kan vare:

Så fik Sass Larsen sin talerstol hos de højreorienterede

Udvalget af retoriske platforme er begrænset, og til venstre for midten måske i allerhøjest grad. Man lærer dem hurtigt at kende og placerer refleksmæssigt skribenten i en kasse. For indleder man en karriere som klummeskriver med en af de nemmest gennemskuelige og fortærskede måder at selviscenesætte sig på, må der være berettiget grund til at forvente at skribenten ikke har noget at bidrage med, når han nu ikke selv kan se det.

For hvor erfaren en debattør uden for sit eget reservat kan Henrik Sass Larsen være, når hans ouverture består i at præsentere sig som den ‘besindige’, ‘moderate’ og ‘bekymrede’ iagttager af ‘højrefløjen’? Og er det mon tilfældigt at hans første rubrik netop indeholder ordet “højrefløjen”, når han nu har vovet sig ind hos (de i øvrigt EU-liderlige, DF-bashende) Jyllands-Posten?

Dét som dette fortæller er at Sass Larsen er på temmelig fremmed grund uden for det indforståede socialistiske og kulturradikale selskab. Han tror at man køber præmissen om at tonen på (unavngivne) “højreorienterede” blogs er særligt “vred”, når man nu som læser af den slags er velbekendt med den ekstreme vrede og perfiditet der gælder f. eks. blandt venstreorienterede kommentarskrivere på Morten Uhrskovs blog eller på Uriasposten, eller som kan læses hos socialdekonstruktivistiske bloggere som Rune Engelbreth. Sass Larsen har lagt ud med at spille smart og antage en masse, og har ikke reflekteret over om billedet holder, og om hans eget ideologiske bagland mon tæller flere hidsigpropper end Mogens ‘Hamas’ Lykketoft. Det kan nok allerede nu fastslås at han ikke har noget at bidrage med (LFPC).

»Os levnes kun hadet, den ulmende glød – til arbejdet liv eller død«, lyder en af stroferne i en gammel arbejdersang. Den kom jeg spontant til at nynne – som ubevidst terapeutisk behandling – oven på en længere research af højreorienterede blogs på nettet.

Du godeste, hvor er folk vrede derude. Der rases mod udlændinge, folk, der måtte have ment noget venstreorienteret, velfærdssamfundet, skattetrykket og forløbet af besættelsen af Danmark under Anden Verdenskrig. Det kræver virkelig god forberedelse og inddragelse af al til rådighed stående god karma at komme i godt humør igen oven på sådan en oplevelse.

Efterfølgende er det værd at spekulere over, hvad der driver dem? Modsat min arbejdersang, som tog udgangspunkt i den forarmede og undertrykte og ofte sultende arbejderklasse anno 1871, hvad er det så egentlig, der driver disse højreorienterede anno 2011? […] Henrik Sass Larsen: Desillusion på højrefløjen

Unge danske piger indgår hemmelige islam-ægteskaber

Cecilie fra Kokkedal var bare 14 år gammel, da hun blev islamisk viet med sin muslimske kæreste.Nye sager viser, at hemmelige islamiske vielser af piger ned til 14 år kan være mere udbredt, end myndighederne aner.

To danske piger fra Kokkedal har i årevis båret på en stor hemmelighed: Bag deres forældres ryg lod de sig vie til islam, skønt de langt fra var myndige. Den ene pige var bare 14 år på tidspunktet for vielsen og dermed under den seksuelle lavalder. Den anden pige var 16 år.Ifølge den dengang 14-årige pige, som i dag er fyldt 18 år og nu fortæller sin historie i Berlingske, var de en flok på fem veninder, som i det skjulte giftede sig med deres muslimske kærester.

»Man kunne lære de muslimske drenge at kende i skolen, hygge sig og have det sjovt i starten, men efter cirka seks måneder skulle man forloves, hvis man ville være kærester. Bagefter skulle man giftes. Sådan var det bare,« fortæller pigen.Ifølge hende endte ægteskabet med massiv social kontrol, vold og en politianmeldelse af manden. Berlingske: Unge danske piger indgår hemmelige islam-ægteskaber m video

Sådan var det bare.« Efter undersøgelsen kiggede kvinden op på hende og smilede. Cecilies mødom var intakt. Det var, som hendes nye mand og hans familie havde håbet.

I dag er hun 18 år og må leve under skiftende navne, med peberspray og overfaldsalarm. Hun ville egentlig først optræde under eget navn her i avisen, men frygter for sin egen sikkerhed. I en SMS, som Berlingske er i besiddelse af, blev hun for nylig truet på sit liv af sin tidligere mand. I samme SMS sender manden også en anden trussel af sted tilsyneladende rettet mod Berlingske: »Hvis de der små luder unger ( sic!) udstiller islam på en dårlig måde, walla, så dræber vi dem! Lad dem vide det.« Af hensyn til pigen har vi forsynet hende med et andet navn.

DETTE ER CECILIES egen historie, som hun har fortalt den til Berlingske.

Men ikke kun: Danske piger helt ned til 14-årsalderen vies i al hemmelighed muslimsk, der er reelt tale om en parallel til juridisk gyldige ægteskaber, som vi kender dem. Der indgås ægteskabskontrakt, aftales medgift, og ægteskabet binder parret socialt og religiøst, selv om de formelt er ugyldige, fordi de unge piger ikke har tilladelse fra deres forældre.

Problemet kan være mere udbredt, end nogen har kunnet forestille sig. Cecilie har f. eks. fem veninder fra Kokkedal , der alle giftede sig muslimsk, før de var fyldt 18 år, fortæller hun.

DET BEGYNDTE helt uskyldigt. Hun var 14 år og syntes, at det ville være sejt med en kæreste på 19 år. Så ville der ikke være nogen, der turde sige noget til hende i skolen. Men hun måtte spille sine kort rigtigt: Han var vant til at få sin vilje med piger, og hun fornemmede, at hun måtte holde ham hen. Det virkede: Han forelskede sig.

Første gang, hun mødte hans forældre, bed hun mærke i, hvor meget pigerne i familien opvartede mændene ved at hente te og gøre alting i hjemmet. Mændene holdt hof i stuen, mens kvinderne sad i køkkenet. Anden gang, hun traf dem, var til forlovelsen, tredje gang havde hun et par af de veninder med, som også var viet muslimsk. Fjerde gang var til brylluppet i en moské på Nørrebro.
[..]

ET HALVT ÅR inde i ægteskabet slukkede Cecilie sin mobiltelefon for at slippe for mandens spørgsmål og tog på diskotek med sine veninder. Ud på de små timer låste hun sig ind i svigerfamiliens lejlighed. Hendes mand havde ventet oppe.

Her er, hvad der ifølge Cecilie skete: Hans næve ramte hendes kind med så stor styrke, at synet svigtede et øjeblik.
Familien kunne ikke undgå at vågne, tænkte hun. Men da en bror kom til, var det for at holde hendes arme, så hun ikke kunne beskytte sig mod slagene.Det var ikke sidste gang, hun fik tæsk.

Han slukkede, fortæller Cecilie, undertiden cigaretter mod hendes hud og forsøgte at tvinge hende til sex.
I skolen bemærkede en lærer hendes blå mærker. Det skyldtes noget sport, løj Cecilie. Hun var rædselsslagen for sin mand men endnu mere bange for at hendes forældre skulle få noget at vide om det hemmelige ægteskab.

Hun forsøgte at blive skilt. Hun havde læst, at man bare skal sige tre gange, at man vil skilles for at ophæve et islamisk ægteskab. Men da hun ville gentage ordene tredje gang, rettede manden en pistol mod hendes hoved. Hun turde ikke fuldføre.

Hun forsøgte også at opsøge den imam, der havde viet dem, fortæller hun. Der var intet at gøre, sagde imamen til hende, når hun ikke havde hans accept til skilsmisse. Han rådede hende til at gå hjem få ægteskabet til at fungere. [..] UNDERSØGER: De små koner fra Kokkedal, Berlingske (ikke online)

»Vi har set et fåtal her i Helsingør. Men jo mere virak, der kommer omkring det, jo flere vil der komme ud af busken. Jeg tror, omfanget er langt større, end vi hidtil kender til,« siger Lasse Binderup, der også kender fænomenet fra sin ansættelse i Etnisk Konsulentteam i Københavns Kommune.

SAMTIDIG ER DEN uafhængige, etniske konsulent Farwha Nielsen ti gange i løbet af de seneste år blevet kaldt til kommuner i hele landet for at hjælpe med tværkulturel mægling i forbindelse med unge danske piger, der gifter sig islamisk.

»Jeg tror, det er meget mere udbredt, end man lige skulle tro. Jeg er helt overbevist om, at der kommer mange forespørgsler fra forældre til kommunerne, og kommunerne ved ikke, hvordan de skal håndtere det. Forældrene får at vide, at der ikke er noget, de kan gøre, fordi ægteskaberne ikke er juridisk gyldige,« siger Farwha Nielsen. Berlingske: Cecilies historie er ikke enestående (ikke online)

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • bra att folk i Usa börjar att vakna upp.
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • “…får ødelagt Folkekirken…”

    Lad os sige det går den danske statskirke, efter den er blevet skilt fra staten, som den svenske. Det nok er meget realistisk.

    Hvis danskernes eneste grund til at blive er en eller anden form for udvasket traditionalisme, især konfirmation og barnedåb, men skrider så snart de i deres menighed skal til at betale det det koster at have en præst og en kirke der kører, i det mindste om søndagen. Jamen så siger det vel sig selv, at Folkekirken får præcis den støtte den kan mønstre når det gælder, hvilket måske betyder en brøkdel af den medlemsskare den har idag.

    Men det giver vel ikke meget mening at forsætte med at lege kristen nation, når dette på ingen måde er tilfældet!?

    Selv har jeg også svært ved at se Folkekirken fortsætte, uden på nogen måde at være hverken glødende modstander eller tilhænger, men det forekommer mig dog at ordningen er metaltræt.

    Vil Folkekirkens farvel bane vejen for gale frikirker og/eller islam?

    Det er svært at sige.

    • PBr

      Indre Mission er også ude på en multikulturel dødsrute, faktisk er de efterhånden nogen af islams varmeste beskyttere , deres nyeste nr. af medlemsbladet IMT er en kavalkade af 80’er multikulti retorik , her er et eksempel

      http://www.imt.dk/php/nyhed.php?ugenummer=25&position=2

      • Det er ved Guds søde grød, aldrig gået op for mig hvad Indre Mission handler om og jeg har ellers læst Hans Kirks “Fiskerne”.

        Var det ikke dem der gennemtrumfede lokale alkohol-forbud i 20erne og 30erne?

        Det forekommer mig uendeligt islamisk (og iøvrigt i modstrid med Vorherres forvandling af vand til vin 😉 ) !

        De brokker sig vist endda også i ny og næ over kvindelige præster og kan finde på at udføre magiske renselses-ceremonier af altre, der efter deres mening er blevet besudlet af urene kvindehænder.

        Lidt længere nede af vejen kan de passende degradere Jesus til “profet only”, så er cirklen slået.

        • Uden at skulle gøre mig klog på det teologiske står IM for det Søren Krarup kalder “helliggørelse”. Tidehverv var, så vidt jeg har forstået det, en reaktion på denne moraliserende kristendom. En Tidehvervskristen er altid en synder, men han er gennem Nåden frisat til at leve livet. En IM-kristen er i tilgift et lidt bedre menneske. Måske en karikeret gengivelse, man er velkommen til at korrigere mig.

  • T. Snorrason

    Lidt uden for emne.
    Måske en her vil henvise mig til den post, hvor den indgåede Middelhavsaftale om fri adgang for arbeskraft fra Nordafrika til Europa blev omtalt med henvisninger.
    Jeg mener den trådte i kraft i februar 2011 eller så?

  • Tim

    Nøj vi mangler nogle mennesker der er så stærke i troen som dem i Michigan her i Danmark. Der skal være et bolværk mod Islam!

  • Det er sjovt at se den lille journalistinde, være mere bekymret for om deltagerne i den “arabiske festival” forstyrres af den fuldt lovlige kristne forsamling, end for om den forfatningssikrede ytringsfrihed lukkes ned i byen på grund af islamisk intolerance og vold.

    Hun burde interviewe de arabiske-islamiske voldelige demonstranter og spørge dem hvorfor de ikke vil acceptere landets lovgivning.

    Men det ville selvfølgelig være islamofobi.

  • Men lur mig, om ikke de rød/grønne feminister vil være lige så larmende tavse i denne sag om muhamsernes pædofile tilbøjeligheder overfor småpiger, som de altid har været: Det vil fortsat være den europæisk/vestlige mand, der er den helt store synder hvad angår kvindeundertrykkelse.

    Og samtidigt virker denne kvindeundertrykkende ideologi jo tilsyneladende forholdsvis populær blandt kvinder, af én eller anden grund?

    Aner jeg en smertelig sammenhæng her?

  • JensH

    Sidste nyt fra det Britiske galehus:

    “Christians are more militant than Muslims, says Government’s equalities boss.
    Muslims are integrating into British society better than many Christians, according to the head of the Government’s equality watchdog.”

    http://www.telegraph.co.uk/news/religion/8584030/Christians-are-more-m ilitant-than-Muslims-says-Governments-equalities-boss.html

  • Mette

    Ekskurs.

    http://kpn.dk/boger/article2466461.ece?page=1

    Bogen om helten Tøger, der var oppositionens egentlige leder og undskyldte for brug af ytringsfriheden.

    Vi kunne ikke have gjort det bedre.

  • Bjovulf

    Pind: Teenagevielser skal kortlægges

    http://www.b.dk/nationalt/pind-teenagevielser-skal-kortlaegges

    Integrationsministeren vil nu vide omfanget af teenagevielser foretaget af imamer

    Af Michael Friislund og Eva Jung

    19. juni 2011, 13:52

    Berlingske har siden årsskiftet skrevet om unge danske piger, som er blevet viet af imamer i al hemmelighed uden pigens forældres samtykke, selvom de var under 18 år, da det skete. Fem teenage-vielser er indtil videre blevet dokumenteret, senest to piger fra Kokkedal på henholdsvis 14 og 16, som blev viet ind i et ægteskab præget af social kontrol, vold og utroskab fra mandens side.

    Integrationsminister Søren Pind (V) kalder det »chokerende« og »rædselsfuldt« og vil nu vide, præcist hvor udbredt tendensen med teenage vielser egentlig er [ Gad vide, hvordan Britta Schall Holberg & Birthe Rønn
    Hornbech mon ser på den slags aktiviteter – er dette i virkeligheden også DFs skyld? 😉 ]

    Mere: http://www.bt.dk/danmark/14-aarige-cecilie-blev-gift-med-muslimsk-mand

  • @ Mette: Ja, jeg følger det her i Sverige, jeg ser David Rehling heller ikke er glad.

    http://www.information.dk/271059 – glimrende. Jeg hørte også Bent Falbert diskutere med bogens forf. forleden i P 1 debat.

    Men der er en central ting, som jeg ikke ser nævnt om Seidenfaden:

    Der er jo ingen der benægter om, at han var højt begavet og meget veluddannet, men han var psykologisk underudviklet, hvad der bla. viste sig ved, at han altid ville have ret, et psykoinfantilt træk enhver kunne iagttage når man var nær på, og som man nemmere forstår, hvis man kender lidt til hans barndom og tidlige ungdom.

    Derfor kom det overhovedet ikke bag på mig, at Seidenfaden også ville have det sidste ord fra graven. Han mente vel, at hvis det var muligt for nogen, måtte det være ham, Tøger himself. Beskedenhed var ikke hans stærke side, tvivlens nådegave ej heller.

    Jeg vil gætte på, at der var mange på Politiken der i virkeligheden drog et lettelsens suk, da han forsvandt fra avisen. Måtte den gå hen og blive delvis læselig igen !

    Mht. bogen, så kan den næppe skade hans renommé her hos mig, mere end det er skadet i forvejen.

    • Mette

      Steen.

      For længe siden skrev jeg om det samme, husker ikke præcis hvad, blot at jeg så Tøger Seidenfaden for mig, som da han var et beundret barn. Måske var det efter at have set din video fra det møde i Trykkefrihedsselskabet, som han forlod på en udpræget infantil måde. Jeg kunne til nød have forstået det, hvis han han havde været en studenterpolitiker på en 18-20 år, men selv under de omstændigheder ville jeg have betragtet hans udvandring som en billig effekt, og mon ikke det netop var det letkøbte, der virkede mest overraskende?

      At Tøger Seidenfaden sviner folk til fra graven kommer bag på mig og tyder på, at det stod værre til, end jeg troede. Vi bør ikke dø med had i hjertet. Hverken du eller jeg er årsunger, og vi har sikkert begge erfaret, at hvis vi skal befri os selv for noget af det vraggods, vi alle slæber rundt på, er vi nødt til at skabe en vis afstand til det vha. det nærmeste, vi kan komme til en vis forståelse, overbærenhed, tilgivelse eller ligegladhed.. Eller som en god veninde har lært mig at tænke: Schamm d’rüber. Da mit tysk er elendigt, troede jeg længe, at det betød, at jeg blot skulle svømme hen over noget, men det betyder i virkeligheden, at man skal slette det ud med en svamp. Det modenhedstrin nåede Seidenfaden åbenbart ikke frem til, skønt han altid har virket ældre end sin alder.

      Jeg siger som Karen Blixen, at nu ler guderne på Olympen.

      • Mette

        rettelse: Schwamm.

  • wi fi

    “Protesters got physical with Jones as he tried to head for the festival. He barely made it off the corner of Michigan and Schaefer.”

    Minder lidt om dengang Moses Hansen demonstrerede på Nørrebro med sit kors.

  • Nielsen

    Som Europa, har USA en kort historie med muslimer. Vi er (måske) en smule længere fremme i erkendelsen af muslimers farlighed. Det synes som borgerne flest i USA for alt i verden vil forsvare muslimer, og hvad værre er: Disses adfærd. Hvis ikke de regerende kræfter i USA indser muslimers skadelighed, kan det gå rigtigt galt. Jeg håber for det amerikanske folk, at Allen West vinder præsidentposten. Han er en sand patriot, og ikke bange for at sige hans mening.

  • Tim

    @ Muslimer adfærd. Bernard Lewis har lige udgivet en ny bog, som giver svar på nogle af dine spørgsmål Nielsen. Se evt indholdfortegnelsen hos amazon.
    http://www.amazon.com/Modern-History-Middle-HOOVER-PUBLICATION/dp/0817 912940/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1308503875&sr=8-3

  • Menig 442

    Amerikanerne er endnu ikke, som os, blevet afvæbnet, så mon ikke de er bedre rustet mod fremtidens ragnarok end os?

  • Vivian

    Lad os da håbe, at Søren Pinds ord nu ikke bare bliver ved det velkendte; ‘op som en løve ned som et lam’.
    Det har vi haft alt for meget af indenfor Dansk politik og ikke mindst da det kommer til Islam.

  • Vivian

    Amerikanerne er mange. De har stadig en kulturel stolthed og religiøs forankring, som giver dem, til forskel fra gamle, socialistiske Europa, vitalitet og tro på at de kan vinde.