8
Aug
Seneste opdatering: 9/8-11 kl. 1909
40 kommentarer - Tryk for at kommentere!

BBC:Norman Smith Chief political correspondent, BBC Radio 4 Number 10 says “Twitter rumours” that the army have been deployed in some areas in response to the rioting “are just rumours”. BBC sender live her og her. med skræmmende billeder, også live tekst. Cameron udtaler sig live her cirka kl. 12:05 i dag, tirsdag.

- Vold nu nord, syd, øst og vest for det centrale London, i Hackney, Peckham, Croydon, Deptford, Clapham, Lewisham, Woolwich and Ealing i aften. Politistation i Birmingham sat i brand. Vold og plyndringer også i Liverpool og Manchester, Bristol og Leeds.

Fotografer og journalister overfaldes. Endnu ingen dødsofre, men en mand er skudt i ansigtet af den hærgende pøbel. BBC melder, at optøjerne ikke kan sammenlignes med noget, England tidligere har oplevet. Politi fraværende eller undertalligt. Et rimeligt gæt, at hæren kan blive sat ind, selvom Londons viceborgmester siger at “I would not like to see the army get involved because there are a large number of spectators and many of them are young children.”

England ligner til aften et land i opløsning i en giftig socio-etnisk cocktail. Blandingen er den gigantiske indvandring af et pjalteproletariat, Blair og Brown præsterede på rekordtid, forstærket med de nuværende økonomiske stramninger og nedskæringer. En dobbelt Clockwork Orange hedder drinken. Hvad Kubrick ikke havde med i sin 1971 dystopi, var den multikulturelle ingrediens. Den serveres i hele Europa, den er bare pt. mest giftig i England. I morgen kan det være Frankrig igen. Om få år, Sverige. Cameron vil snakke for sin syge moster her til morgen, men der findes ingen forhandlingsløsninger, hvis der overhovedet findes nogen. Proletariatet forsvinder ikke, økonomien går mod det værre, og engelsk politi kan ikke opføre sig mere underdanigt. Det hele lå i kortene. Om man vil kalde det optøjer eller en primitivt organiseret revolution, er en smagssag. England kan ikke betragtes som en nation mere, når man har skimmet deres medier i dag. Bradford og Luton for 20 år siden var voldsomme, men isolerede begivenheder. Nu har ødelæggelsen af landet metastaseret sig til netop de bycentre, El Inglés for nylig pegede ud i sit lange essay: Our Muslim Troubles: Lessons from Northern Ireland. (Ikke at vandalerne som flest er muslimer, de er overvejende sorte.) Herfra kan det accelerere og gå stærkt.

Det er det mest skræmmende, jeg har oplevet længe, skønt det ikke er nogen overraskelse. At se en så splittet og fuldstændigt svigtet befolkning, bør skræmme enhver langt mere end Breivik i Norge, trods Norges langt flere dødsofre. Norge er ikke et land i en dødsspiral, England er dødeligt såret, deres politiske elite har mistet mere legitimitet på tre døgn, end på tre forudgående årtier. Det måtte komme, og tiden var altså nu. Vil Cameron retablere statens magt og anseelse, skal det være idag, og det skal være med ethvert middel.

If the rioting continues, the Prime Minister will have to consider more drastic action, such as declaring a state of emergency, imposing a curfew, even drafting in the Army. And he’ll have to do this sooner rather than later. Not only will ordinary citizens take the law into their own hands if they think the authorities can’t protect them, they’ll start leaving the cities in droves, causing huge logistical problems. Is it time to send in the Army? Or will water cannon be enough?

Problemet med hæren er selvfølgelig, at den er på en Sisyfos- no-win- opgave i Afghanistan. – I engelske medier, er diagnosen den modsatte af “global korrespondent”Jakob Illeborgs: Why did the police lose control? The police have become so sensitive to the issue of race that it is impairing their ability to do the job.Rioting by gangs spreads in Britain. London burns at hands of the mob as the PM finally flies home: Gangs armed with petrol bombs and poles on THIRD night of riots. Lions led by donkeys: why the police ‘had it coming.’ Anarchy in the UK. Google Maps har en oversigt, det er svært at finde andre steder. Klik ind på den for nærmere detaljer.

This is the shocking moment a young man apparently hands over his clothes to thieves after being ordered to strip naked. Another picture which emerged overnight shows an unnamed woman completely naked next to a police officer after seemingly having her clothes taken from her. Elsewhere a bleeding boy is shown being assisted by a group of youths – who then rob him as they help him to his feet. Forced to strip naked in the street: Shocking scenes as rioters steal clothes and rifle through bags as people make their way home.

Siv Jensen: “Sverige har problemer, vi ikke har”

Siv Jensen i DR 2 Deadline 7 august: Det er blot få dage siden, at Siv Jensen var ude med kommentarer, der i både norske og danske medier er blevet tolket som at hun nu på baggrund af terroranslaget ville nedtone sin retorik i udlændingedebatten.Siv Jensens udmeldinger har været tolket i retning af, at hun lagde afstand til Dansk Folkeparti og Pia Kjærsgaards klare afvisning af at ændre sin tone i debatten. Men Siv Jensen lægger nu i stedet afstand til debattonen i Sverige.
I de lande hvor man ikke har en åben debat- vi har jo både i Danmark og Norge et naboland: Sverige – som har meget, meget mindre debat, end både Danmark og Norge – og derfor mener jeg også at Sverige står med problemer som hverken Danmark og Norge har.” Siv Jensen: “… de udfordringer, som vi diskuterede før 22. juli, dem står vi fortsat med.”

Ibrahim: Breivik mere inspireret af jihad end korstog

[…] If the Crusades find their ideological origins in jihad, arguably, so too does much of modern day terrorism. For instance, the medieval Hashashin— archetypal terrorists who gave us the word “assassin”—were a Muslim sect that pioneered the use of fear and terrorism for political gain during the Crusading era (circa. eleventh-thirteenth centuries).

Because much of this is missed by the media, ironies abound. For example, many point to Breivik’s fascination with the Knights Templar, a Crusading order, as proof that he was motivated by the Crusades. Yet, as one AP report titled “Norway suspect wanted European anti-Muslim crusade” correctly asserts, “The Knights Templar was a medieval order created to protect Christian pilgrims in the Holy Land after the First Crusade in the 11th century.” […]

In short, Breivik’s actions are more inspired by the Jihad than the Crusades, by the Assassins than the Templars, by al-Qaeda—”which he cherishes great admiration for“—than the IRA. Even CNN’s Fareed Zakaria correctly states that in Breivik’s view, “the Knights Templar resembles nothing so much as al Qaeda.”

The parallels are evident: Medieval Europe, in an effort to retaliate to an expansionist Islam, articulated a means that was influenced by the jihad—”holy war,” the Crusades; today, modern Europeans like Breivik, in an effort to retaliate to an expansionist Islam, have articulated a means influenced by al-Qaeda—jihadi-style terrorism. […] Raymond Ibrahim: How Jihad Influenced the Norway Massacre 

Mor om æresdræbt datter: “That’s what she needs”


Bjovulf

Posted: 8 August 2011 - 22:54 - Reply

Hvor er multikultur dog bare fantastisk spændende og berigende – hvordan skulle egentlig vi klare os uden? ;-)

London-optøjer breder sig til Birmingham

http://politiken.dk/udland/ECE1356081/london-optoejer-breder-sig-til-b irmingham/

På tredje aften er Londons gader ramt af vold, brand og plyndringer. Uroen har nu bredt sig til endnu en storby.

AF Kasper Iversen
Urolighederne i London fortsætter nu på tredje dag. Blandt andet bydelen Peckham er hårdt ramt. Her har ballademagere sat ild til en bus, oplyser BBC.

Her har politiet nu spærret hovedgaden, mens de forsøger [!!!!!] at holde situationen under kontrol.

[ Hvad gør man den dag, disse uroligheder og plyndringer bryder ud lys lue mange steder, og politiet
end ikke har mandskab nok til bare at FORSØGE at kontrollere dem nogle få af stederne?
Vi har jo allerede set en seriøs generalprøve på dette her i København. Hvad sker der den dag, hvor politiet kommer
til at skyde en “kulturberiger” i selvforsvar eller han bliver dræbt i en biljagt efter et røveri, bandeopgør eller overfald? ]

….

moif

Posted: 8 August 2011 - 23:36 - Reply

How long until the EDL gets blamed for these riots?

Tim

Posted: 9 August 2011 - 01:45 - Reply

Tro ikke det ikke kan ske i Danmark
Indvandrerdrenge og deres forældre – kommende problemer
Jeg siger jer at Danmark står overfor et problem med unge indvandrerdrenge der laver ballade, og det bliver kun værre for hver generation der går.
http://www.youtube.com/user/AtillaAtesOfficial#p/a/u/0/gWOH7s0 2F10
Disse drenge er et produkt af deres inkompetente, lallende forældre der har et dysfunktionel forhold. Lyt igen til Nicolai Sennels
http://www.youtube.com/watch?v=cY1QZjKH92Q
og her
http://vimeo.com/3452512

Hvorfor skal vi importere disse problemer? Og de bliver flere, større og mere voldelige!

PK

Posted: 9 August 2011 - 08:26 - Reply

I 1983, da man i vores land åbnede rigtigt op for indvandring, var der ca.220.000
arbejdsløse.
Det tal gik ikke væk i mange mange år, men vi havde altså brug for arbejdskraft. Udefra.
Mon ikke lande som f.eks England og Frankrig har oplevet det samme.
De unge , som ikke finder arbejde, må siges at være ofre i et kynisk politisk spil.
Drevet ofte af venstrefløjens “Hattedamer”.

    Thomas Bolding Hansen

    Posted: 9 August 2011 - 21:00 - Reply

    Og arbejdsløsheden blev kun minimeret ved at sætte næsten en halv million på efterløn og førtidspension, eller var arbejdsløshedsrekorden ikke kun blevet på omkring 12 procent af arbejdsstyrken, som den var i begyndelsen af halvfemserne.

Anonymous

Posted: 9 August 2011 - 09:07 - Reply

London’s burning, London’s burning
Look yonder, look yonder
Fire, fire, fire, fire
And we have no water

London og tilsvarende byer får sig et politikorps, der kun foretager den intervention og de anholdelser, de tør foretage. Og som kun er bryske over for dem, de tør være bryske over for …

Den samme tendens ser vi i Danmark.

Sandelig, sandelig, we have no water

– – -

bowlaren

Posted: 9 August 2011 - 09:18 - Reply

Dom måste ta in armen i England, markera att det här får inte forsätta. Nu ser vi hur invandrare som har fått chansen att bo i England hur dom uppför sig.
http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

Morten - - -

Posted: 9 August 2011 - 09:36 - Reply

Politiet overalt i Vesteuropa, ser det principielt som deres vigtigste opgave, ikke at få en konflikt til at “eskalere”.

I Danmark har en ledende politimand, Mads Firlings, udtrykt det sådan, at politiet jo ikke ønsker at “starte tredje verdenskrig” … Politiet har et ansvar.

Derfor er man tilbageholdende. I London har politiet åbenbart glemt deres forholdsregel om kun at optræde konsekvent over for dem, der ikke udøver pression – og det er vi lige nu vidner til virkningerne af.

Der er nok behov en hel del efterbearbejdelse hos det engelske politi, når dette her engang stilner af. Det er vigtigt for politiet at forstå, hvad det er for mekanismer, der får visse situationer til at udvikle sig så voldsomt … Der må indkaldes eksperter, der kan undervise politiet i, hvordan man fører dialog med bestemte kulturer, og hvilken evt. uhensigtsmæssig adfærd hos politifolkene, der kan fremprovokere så destruktive reaktioner, så den kan undgås i fremtiden.

– – –

P. S. Som mit bomærke – – – markerer oven for, er jeg den anonyme indsender af “London’s burning (…)”-indlægget … Tak fordi, det blev optaget, selvom jeg havde glemt at “underskrive” det :)

Observer

Posted: 9 August 2011 - 10:07 - Reply

Bemærk: Samtlige store danske medier IGNORER FULDSTÆNDIG denne MEGA nyhed

SidselMarie

Posted: 9 August 2011 - 10:31 - Reply

Æh, – hvem ignorerer denne nyhed ? Det er da overalt !

    Peer Pedersen

    Posted: 9 August 2011 - 15:15 - Reply

    Vist beskrivs dessa upplopp överallt, men skillnaden på Snaphanen och andra fria mediers rapportering och gammalmedias rapportering, är slående.

barfbag

Posted: 9 August 2011 - 11:23 - Reply

Off topic
http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2011/08/the-annihilati on-of-civilizations-.html har nogle grafer, der viser,hvordan antallet af muslimske indbyggere bliver talmæssigt helt dominerende i land efter land (eks.: Tyrkiet, Bangladesh, Kosovo).

mette

Posted: 9 August 2011 - 11:30 - Reply

The Guardian. Rul lidt ned ad siden til videoen. Den adskiller sig fra de fleste ved den scene, der forekommer til aller sidst, hvor politiet går til angreb, og det lyder, som om man befinder sig i et rovdyrbur.

Hvad bliver der af Leeds?

http://www.guardian.co.uk/uk/blog/2011/aug/09/london-riots-violence-lo oting-live

Als

Posted: 9 August 2011 - 11:35 - Reply

”Et flerkulturelt samfund er et mere tyst, et utryggere, instabilt og normopløsende samfund. I slutfasen kan samfundet ikke mere opretholde facaden som demokrati.” (Robert Putnam).

jens

Posted: 9 August 2011 - 12:13 - Reply

Det er såmænd bare begyndelsen på begyndelsen på enden af det Europa, vi har kendt til tidligere, men flertallet af Europas befolkninger har jo selv bedt om det ved i årtier konsekvent at have stempt på de politiske partier, der gik ind for et multkulturelt samfund med de berigelser, det fører med sig, som blandt andet et middelalderligt muslimsk helvede på jord.

    steen

    Posted: 9 August 2011 - 12:46 - Reply

    Jens, det er i meget høj grad sorte og caraibere, at dømme efter fotos og video. Og en del unge hvide. Jeg har set enkelte, man kunne tolke som mellemøstlige, men ikke ret mange,

      mette

      Posted: 9 August 2011 - 13:01 - Reply

      Steen, på Hodjanernes blog findes videoen “London brænder”, hvor en journalist udtaler, at dette er gode nyheder i den arabiske verdens medier.

      Politiken må tænke sit og har kontakt med en dansker i London, der taler om en bestemt “demografisk gruppe”, der er “høje af blodrus”.

      http://politiken.dk/udland/ECE1356473/dansker-i-london-det-er-for-farl igt-at-gaa-ud/

      jdm

      Posted: 9 August 2011 - 19:45 - Reply

      Den bedste forklaring til det der foregaar i UK er at den er “a mob made by the welfare state”. Racerne involveret er en underordnet aspekt i det hele taget.

      What we have on the streets of London and elsewhere are welfare-state mobs. The youth who are ‘rising up’ – actually they are simply shattering their own communities – represent a generation that has been more suckled by the state than any generation before it.

        Morten - - -

        Posted: 10 August 2011 - 01:16 -

        Det er næppe en og samme gruppe, der er i gang. Der findes nogle, der kæmper mod politiet – og nogle der maroderer. Marodørerne er ikke drevet af de samme motiver, som de andre. Men det kan da godt være, det efterhånden er dem, der holder liv i konflikten af ren og skær opportunisme. Mange af dem er tænkeligen fra ikke-muslimske områder.

        Det sjove er, at de forskellige “etniske” grupper i en vis forstand holder hinanden i skak i London – når de ikke lige supplerer hinanden – på en helt anden måde, end vi oplever det herhjemme. Måske er der ikke mange muslimer, der føler sig “inviteret” til at deltage i denne her forestilling … Derfor de tyrkiske mænd med baseball-bats, klar til kamp, når politiet er rendt.

        – – -

Emeritus

Posted: 9 August 2011 - 12:29 - Reply

‘…Mene, mene, tekel, ufarsin…’

Laissez faire / laissez passer. (Motto efter Nathansen: ‘Lad dog børnene’,)
Optøjer? Ja, men Herre, Gud, det er jo livsbekræftende. Der er jo bare tale om unge, fulde af vred energi fra Englands absolutte arbejdskraftreserve, en reserve, som England på grund af en impotent borgerlig regering ikke kan udnytte på anden måde lige i øjeblikket.
Dog! Ligesom Danmark har England brug for, at mange flere højtuddannede demonstranter af anden etnisk herkomst end britisk føler sig tiltrukket af det engelske arbejdsmarked og søger til landet via arbejdskraftens frie bevægelighed. Ellers glider arbejdskraften udenom England, og der bliver færre til at gøre oprør og England rigere. Om kort tid står England nemlig ligesom Danmark og mangler i den grad kvalificeret arbejdskraft i et samfund som er fuldt af ældre, der går på pension. Trods truslen om dobbelt-dip har England derfor desperat brug for vækst – så, jo flere demonstranter af anden etnisk herkomst end britisk, som England kan råde over – desto større er muligheden for vækst, ligesom tolerance og fællesskabsfølelse vil brede sig i samfundet som helhed.

Med venlig hilsen

    Morten - - -

    Posted: 9 August 2011 - 13:19 - Reply

    Ja, Emeritus

    Men først den dag, englænderne får gjort op med “country garden”- mentaliteten!

    Nu er de forhåbentlig ved at opdage, hvor galt det kan gå, hvis ikke …

    – – -

Slyrgraff

Posted: 9 August 2011 - 14:26 - Reply

Løsningen er ligefor: Ungdomsklubber og knallertbaner og skateboardbaner og fodboldbaner osv. i lange baner..

EH

Posted: 9 August 2011 - 15:14 - Reply

De ligger som de har redt. Jeg er helt enig i det synspunkt at her ser vi resultatet af en afsindig tilvandring af mennesker, som ikke i en overskuelig fremtid har en jordisk chance for at matche de krav som stilles i et moderne samfund. Hvor længe vil resten af England finde sig i dette. Det liner op til en eller form for borgerkrig. (er jeg for tilbageholdende?). Der har været alvorlige optræk andre steder i Europa, men det her slår vist alt. Er det nu politikerne på kontinentet vil vågne op eller skal hovedet begraves endnu dybere i brandtomterne? Blair har oratoriske evner, men står der andet på hans CV? Hædret og feteret overalt i elitens verden, mens han i den virkelige verden på gadeniveau vil han blive husket som et skruppelløst og selvoptaget magtmenneske.
Den resourcesvage del af befolkningen får flest børn. Hvad kommer det til at betyde? At fremtiden tilhører dem. Citat af H. Nyborg.
Hvilken fremtid?

Lavard

Posted: 9 August 2011 - 15:20 - Reply

Man kan ikke have et førsteverdens land med en tredjeverdensland befolkning. Det her har intet med islam at gøre og alt at gøre med at det vrimler med lav IQ ikke etniske europæere i England fra Caribien, Afrika og Mellemøsten. Det er primært sorte som står bag de her voldsomme optøjer. Arabere, Pakistanerne og andre udnytter bare situationen og laver optøjer i deres områder.

Verdande

Posted: 9 August 2011 - 17:09 - Reply

Dette bråket i England kom da veldig ubeleilig for diskusjonen i norske medier om hvordan vi nå skal debattere i aviser og på nettet. Hvilken tone skal gjelde? Hva passer det seg å skrive og snakke høyt om, og hvordan? Det er åpenbart at vi ikke må kalle det som skjer i London for “borgerkrigslignende tilstander”, og sikkert heller ikke “uheldige multikulturelle aktiviteter” selv om det høres litt bedre ut. Nei, der borte i England har de jamen vært dårlige på integrering og dialog. Da er det noe annet med Norge, vi vil nok aldri oppleve slike tilstander i det fantastiske “nye vi” den politiske klasse skravler om til stadighet. Jeg er overbevist om at Støre helhjertet slutter seg til uttalelser fra Irans regjering, som nå ber den brittiske regjering om å unngå bruk av vold mot demonstrantene og heller lytte til deres krav og gå inn for dialog:

“TEHRAN: Iran urged Britain on Tuesday to show “restraint” in dealing with rioters, the state television website reported.

Foreign ministry spokesman Ramin Mehmanparast asked “the British government to prevent the use of violence by the police, and to engage in dialogue with the protesters and examine their demands in order to restore calm,” the website said.”

http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2011/Aug-09/Iran-asks-Bri tain-not-to-use-violence-against-riots.ashx#axzz1UXQFM7ZB

    Peer Pedersen

    Posted: 9 August 2011 - 20:04 - Reply

    Herregud, Iranska myndigheter är förargade och manar till återhållsamhet!
    Är de skvatt galna? Iranska myndigheter hänger demonstranter i mobilkranar…

      Verdande

      Posted: 9 August 2011 - 21:04 - Reply

      Det er selvsagt ironisk ment, og det er etter min mening helt på plass i dette tilfellet. Hvilket selvsagt ikke betyr at jeg støtter det iranske regimet i ett og alt.

      Hvis, eller rettere sagt når vi får lignende tilstander i Norge, vil vi få store problemer. England har i det minste en hær. Politiet i Norge/Oslo har liten kapasitet, og vi har ikke lenger et funksjonsdyktig territorialforsvar. Alt brukes på miltære eventyr i utlandet, Afganistan, Libya, EU (Nordic Battle Group, til tross for at vi ikke er medlem i EU og heller aldri vil bli det) osv. Men den politiske klasse i Norge, med unntak av noen få, kan sannsynligvis ikke forestille seg at vi vil få smake slike voldelige og destruktive konsekvenser av masseinnvandringen de legger til rette for. Og jeg aner ikke hva som skal til for å få dem til å våkne opp fra dvalen. Tror noen at regjeringen i UK vil innføre en eller annen form for innvandringsstopp etter dette? Det tror ikke jeg.

Gunnar Biering

Posted: 9 August 2011 - 17:38 - Reply

Balladen i London er en god påmindelse om, at indvandringsproblemerne ikke blot er et spørgsmål om Islam.

Problemet er masseindvandring af uintegrerbare personer, som danner små parallelsamfund uden samhørighedsfølelse med resten af samfundet. Dette er virkeligheden, som strider direkte mod den herskende klasses multikultur-religion.
Derfor vil den blive søgt bortforklaret med snak om sociale problemer o.s.v.
Problemet løses ikke med dialog. Hvordan skal man gå i dialog med personer, der vil brænde naboens hus ned?

Det minder om et engelsk program i aftes i DR1 om “krigen mod terror”. Til slut udtalte en baronesse xxx-Buller, der Gudhjælpeos havde været chef for MI5 i 2005-07, at det var bedre at gå i dialog med al Qaida frem for kun at bekæmpe dem. Jaså, de vil ødelægge de vestlige samfund, vi vil bevare dem. Hvad skal dialogen så lige handle om? Tempoet?

Hun var uden tvivl godkendt af Blair.

morlille

Posted: 9 August 2011 - 18:27 - Reply

Pinefulde fotos af den unge mand og kvinden, der “må” tage tøjet af! Fotos TV2, tv2knuz og DR nægter danskerne at blive delagtiggjort i.
Beskæmmende!
Alligevel eller derimod fik TV2knuz Hr. Skammelsen for et øjeblik siden plantet beskyldningen om “racisme” som årsag til vandalismen i London og “omegn”.

    mette

    Posted: 9 August 2011 - 22:18 - Reply

    London og omegn når nu godt op i the Midlands.

    Jeg synes især, at billedet af den halvnøgne hvide mand krumbøjet overfor den store afrikaner er ydmygende. Kvinden står i det mindste med ret ryg. Billedet af manden kunne skabe en rasende folkestemning her i landet, tror jeg. Mon ikke det sker i England?

      morlille

      Posted: 9 August 2011 - 22:47 - Reply

      Du har ret. Fotoet af den unge mand er slemt. Om de to byttede roller er helt utænkeligt. Jorden ville ganske enkelt gå næsten under, hvis det var “den hvide mand”, der tvang en sort ud i samme ydmygelse.

        mette

        Posted: 9 August 2011 - 22:50 -

        Ja, det tænkte jeg også.

Tim

Posted: 9 August 2011 - 19:16 - Reply

Ja etnisk vold og omvendt racisme mod englænderne

Thomas Bolding Hansen

Posted: 9 August 2011 - 20:55 - Reply

“Det er det mest skræmmende, jeg har oplevet længe, skønt det ikke er nogen overraskelse. At se en så splittet og fuldstændigt svigtet befolkning, bør skræmme enhver langt mere end Breivik i Norge, trods Norges langt flere dødsofre. Norge er ikke et land i en dødsspiral, England er dødeligt såret, deres politiske elite har mistet mere legitimitet på tre døgn, end på tre forudgående årtier. Det måtte komme, og tiden var altså nu. Vil Cameron retablere statens magt og anseelse, skal det være idag, og det skal være med ethvert middel.”

Jeg er fuldstændig enig. Det værste, der kan ske er ikke terrorangreb, men det totale sammenbrud af lov og orden.

Når vrede unge i stigende grad finder ud af, at bare de er nok, så ved politiet ikke, hvad det skal stille op, eller er bange for at eskalere begivenhederne. Så har vi første skridt.

Det værste kommer så, når befolkningen tyr til selvtægt og selvforsvar, fordi de kan se, at politiet ikke kan gøre noget for at beskytte dem, og så heller ikke kan gøre noget i forhold til udøvelsen af organiseret selvtægt, så er vi langt inde på glidebanen mod et totalt sammenbrud af lov og orden og næste skridt er en decideret borgerkrig.

Indvandringen er en dødssejler, for vi har jo ikke arbejde til så mange indvandrere, hvilket gør dem vrede og hævngerrige. De ejer sjældent forudsætningerne til at skabe arbejdspladser, dem ejer vi knap selv efterhånden.

Så vi har både kombinationen af social vrede og skuffede indvandrere og så vreden over en massiv indvandring, der er blevet trukket ned over hovedet på den oprindelige befolkning.
Hvis nogle tror det går godt, så fred være med det. Men kloge unge mennesker forlader Europa og byttes ud med lavkvalificeret indvandring, og det er kun begyndelsen.

Alle der respekterer demokratiet, og hellere lever med dets dårligdomme end erstatter det med noget langt værre, har kun et valg, nemlig at stemme med fødderne.

Gammel artikel fra 2004, men tendensen er set sidste gang:

“Last year, more people left the Netherlands than arrived, despite low unemployment and the highest per-capita income of any major country in Europe.

The flight is not of frustrated young people in search of better prospects, but of lawyers, accountants, computer specialists, nurses and business people. They have been applying for visas to the English-speaking world: Australia, New Zealand and Canada.”

http://news.scotsman.com/comment/Could-the-Dutch-exodus-happen.2588828 .jp

Jeg husker, at præcis det samme mønster ser man i for eksempel England og Sverige – allerede nu! Og det bliver langt værre.

I Danmark forlader flere højtuddannede også landet, end der kommer til.

Det hele skyldes så ikke kun indvandringen, men karriere og lavere skat er de største trækplastre her.

Men høj skat og høj indvandring hænger sammen i en velfærdsstat med mange ydelser.

    Robin Shadowes

    Posted: 9 August 2011 - 22:02 - Reply

    Härligt, när inbördeskriget bryter ut, så får vi säkert många nya fräscha “flyktingar” hit till Sverige. :(

mette

Posted: 9 August 2011 - 22:12 - Reply

I den voldsomme diskussion om “det ekstreme højre”, som tragedien i Norge piskede op, har mange givet udtryk for det forkastelige i, at Fjordman og andre har skrevet om europæiske borgerkrige og borgerkrigslignende tilstande i en ikke fjern fremtid. Venstrefløjen har ikke været sen til at give disse “krigsophidsere” skylden for Breiviks ugerninger.

Men det har åbenbart smittet af, for nu taler Mogens Lykketofts om “revolutionslignende” tilstande i England, og i farten synes han at have glemt, hvor stor en andel Blair har i udviklingen, og hvor meget han selv og Blair har til fælles.

http://jp.dk/udland/europa/article2509702.ece

    LFPC

    Posted: 10 August 2011 - 00:24 - Reply

    Ja, det ligner jo skæbnens ironi, men tingene går hurtigt i disse år. Mainstreammedierne har bevidstløst udskreget Fjordman som “højreekstremist” uden dokumentation. Hvor “ekstremistiske” er passager som denne fra hans hånd, der lige nu lyder næsten profetisk?

    Tensions have been building slowly beneath the surface for many years and sooner or later these forces will be released in the form of a series of devastating earthquakes, followed by some secondary political and economic tsunamis. Some of the structures that currently appear to be rock solid will collapse like a house of cards during this period and the political landscape will change considerably. What appears unthinkable today will appear natural or inevitable twenty years from now. This is the discontinuity that El Inglés talks about. I would rank Britain as the Western European country most likely to first get a civil war caused by mass immigration and Multiculturalism. Denmark follows as number two and possibly Holland as number three. Both Belgium and Sweden are pretty bad, but too repressive to be first in line. Germany is too weighed down by her history to be first. This leaves France as a potential dark horse. I admit I don’t understand how the French think. On the surface, France looks screwed. On the other hand, France is historically speaking a revolutionary nation, for better or worse. Maybe there is some mini-Charles Martel in hiding somewhere. If so, he better show up soon. Fjordman: The Coming Crash

    Personligt opfatter jeg Mogens ‘Hamas’ Lykketoft som den egentlige ekstremist her.

      mette

      Posted: 10 August 2011 - 08:13 - Reply

      LFPC

      Kender du noget til ORG? Jeg har aldrig hørt om dem, det lyder jo som Ku Klux Klan. :-(

      Det skulle ikke undre mig, om nogle af de galninge, som vi af og til anmoder om at forsvinde eller som udelukkes, hører til i den forsamling. Der er nogle hysteriske typer på JP Blogs, som man kan mistænke for lidt af hvert. Fuldstændig overgearede.

      http://jp.dk/indland/article2509873.ece

      Mackety

      Posted: 10 August 2011 - 10:21 - Reply

      Jeg havde et vist minimum af respekt for Lykketoft i hans tid som finansminister, men mistede al respekt for ham, i den periode han var udenrigsminister. Hold da op hvor jeg skammede mig over Danmark, hver gang Lykketoft udtalte sig på engelsk om Mellemøsten og i særdeleshed, når han udtalte sig om Israel.

      Manden er dybest set racist!

        mette

        Posted: 10 August 2011 - 11:52 -

        Mogens Lykketoft var den grå eminence, der førhen styrede flere ministerier. Jytte Hilden havde det vist heller ikke nemt.

        Jeg har hæftet mig ved Lykketofts nære venskab med den grønlandske politiker og landsfader Jonathan Motzfelt, hvis velkendte misbrug af offentlige grønlandske midler og alkohol ikke kan have været nogen hemmelighed for Lykketof. Motzfelt var også præst og viede Lykketoft, da denne indgik sit andet ægteskab.

        Få år senere måtte Motzfeldt gå efter en sexskandale. I betragtning af hvor mange børn der lider under sexmisbrug på Grønland, var det dobbelt skandaløst, at præsten og landsfaderen heller ikke kunne dy sig i den forbindelse.

        http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article964995.ece

        Endnu er vi desværre ikke nået dertil, at nogen har skrevet den bog om danske socialdemokraters forhold til Grønland og Færøerne. Der mangler ellers ikke vidner. Det er ulykkeligt, at mandaterne fra Nordatlanten kan afgøre et dansk folketingsvalg.

Leave a Comment