18
okt
Seneste opdatering: 23/10-11 kl. 1711
11 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Lördagen 15 oktober. Solen flödar över Malmö och ett ungdomsförbund tillhörande ett riksdagsparti ska hålla en demonstration och efterföljande torgmöte. Det borde på sin höjd locka några sympatisörer och kanske få en del förbipasserande att stanna upp några minuter. Men nu är det SDU, Sverigedemokraternas ungdomsförbund, som arrangerar och därför är Malmö en belägrad stad.[..]

Själv är jag djupt bekymrad över tillståndet i Sverige. Det är hög tid för ett demokratiskt kunskapslyft för svenska folket. Den som tror att demokrati betyder att partier vars åsikter JAG inte gillar inte ska få sitta i riksdagen eller demonstrera eller hålla torgmöten, borde tvingas tillbaka till skolbänken. INGRID CARLQVIST – Malmö lördag: Gud bevare oss för ”antirasister” – Se videoen Ingrid Carlqvist i København, 16.3.2011 – 14.900 har allerede gjort det. (I-Phone foto Ingrid Carlqvist.)

Schweizerne kan stemme om masseindvandringen

The far-right Swiss People’s Party (SVP) has claimed to have gathered enough support to push for a referendum aimed at “stopping mass immigration”, which could have implications for the country’s bilateral deal with the EU.”Just 2.5 months after collection began, 120,000 signatures for the SVP initiative ‘against mass immigration’ have been collected,” said the Swiss People’s Party in a statement.SVP claims support for anti-migrant vote

Dømte terrorister på hotel – kan ikke udvises

Ikke engang Sverige vi tage imod dem. De må have glemt at spørge Lars Ohly og Nybyggerpartiets nye hallelujah-forkvinde. At sprænge Eiffel tårnet i luften, hvem kunne ikke have fået den idé i en religiøs brandert? Convicted terrorist stranded in tiny French village after release.

Se også Judges’ £2.5m delay in extraditing six UK terror suspects… but they were quick to seal hacker Gary’s fate – i det mindste skaber det voldsom britisk modvilje mod slyngelrettighedsdomstolen i Strasbourg, og det kunne derved gå hen og blive et gennembrud?

JP: Salafister i enklaver af velmenende moderate

Det følgende kan med god ret betegnes som brok, men det er et spørgsmål om halvt fuldt eller halvt tomt glas: Vist er det godt at Jyllands-Postens journalister, derinde bag sikkerhedsslusen og kampestenene, begynder at kigge på virkeligheden i ghettoerne i artikler der er så fine at de kun findes i betalingsudgaven. Så må der virkelig have været lagt grundigt arbejde i dem, eller hvad? Men det er her det strander, for artiklerne efterlader i deres overfladiskhed og mangel på kritisk sans et forvrænget billede. Det kommer til at handle om cowboys med sorte hatte kontra dem med de hvide. Kan man bare gøre noget ved de førstnævnte.

Sætningsleddet “… Kaisy, som selv er troende muslim, men i en mere moderat udgave” siger det hele. Hvad ligger der i “mere moderat udgave”? Er denne udefinerede “udgave” af islam så demokratisk og tolerant at det med sikkerhed vides at vi aldrig ville opleve problemer fra den kant, selv ved et flertal af dem?

[…] »Salafisterne er sindssyge. Jeg tror ikke, at folk vil lytte til dem,« mener Kaisy, som selv er troende muslim, men i en mere moderat udgave. […]

»I et demokrati har man pligt til at deltage i valget,« mener Ziyad Kaisy. […]

Journalisterne stiller sig altså tilfredse med et vagt og ubegrundet “mener”. Intet at se, passér gaden. Hvordan skal disse tilforladelige udsagn forstås i lyset af den udbredte intolerance over for en Kurt Westergaard? Og hvor kommer ikke-salafistisk islam som den der udøves af Abdul Wahid Pedersens retsskole Shafi’i i konflikt med salafisterne? Hos Shafi’i stadfæstes det f. eks. at jøder og kristne er “forbidden to ring church bells or display crosses, recite the Torah or Evangel aloud, or make public display of their funerals and feastdays, and are forbidden to build new churches” – o.11.5 (6,7). JP kan lige svinge sig op til denne læs-let-definition på hvad salafisme er:

Ud over sharia -zoner ønsker de et samfund, hvor man følger livet, som det så ud på profeten Muhammeds og hans nærmeste efterfølgeres tid for ca. 1.400 år siden. […]

Men, men, men. Muhammed er rollemodel for alle muslimer, også ikke-salafisterne: “I har et smukt eksempel i Guds udsending, for enhver, som sætter sit håb til Gud og den yderste dag og ofte ihukommer Gud” (Koranen 33:21).

“Mener” og “tager afstand” er JP-artiklens tilgang i kortform. Man konstaterer at Muslimernes Fællesråd “tager afstand”, uden kritiske spørgsmål. Muslimernes Fællesråd, bl. a. kendt via Fatih Alev der har fremhævet steningsstraffens autoritet ud fra hadithsamlingerne og Muhammed som rollemodel (WA 17.6.11), den samme Alev der har skrydet om islamisk magtovertagelse i Danmark?

Muslimer tager afstand Hos Muslimernes Fællesråd, en paraplyorganisation, der repræsenterer 40.000 muslimer, tages der klart afstand fra hele tankegangen om sharia -zoner.

»Vi har den klare holdning, at man til enhver tid skal forholde sig til, at vi har et demokratisk samfund med gældende love, som alle skal følge. Dette med at gå og tage fat i folk og pådutte dem nogle holdninger – det går vi ikke ind for,« siger Mustafa Gezen, talsmand for Muslimernes Fællesråd. Salafisterne er sindssyge (JP 18.10.2011, ikke online)

Hele tre journalister har lagt navn til dette pludrende skønmaleri. Hvorfor har vi så ringe mainstreammedier? (LFPC)

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Info

    OCKSÅ SVENSKA SPRÅKET SKA UTROTAS

    När man ser på nätet bilderna och videoupptagningarna från SDU:s lilla möte på Stortorget i Malmö, så framgår, att den mångtusenhövdade, tjutande och skrikande pöbeln av ”antirasister” befinner sig i ett sjukligt upphetsat tillstånd (masspsykos, autosuggestion) och att de i bokstavlig mening känner det vara deras plikt att förgöra – gärna med våld – alla motståndare till svenskarnas snara utplånande som folk.

    På språkområdet återfinns samma stämningar – och då inte bara bland bekännande ”antirasister” utom inom hela Sjupartiet.

    Vilket språk ska i framtiden vara obligatoriskt förstaspråk i svenska skolor? Allt pekar på, att det kommer att bli arabiska. Men dessförinnan finns i vår tid många krafter, som gör allt för att ersätta den nationalistiska (alltså rasistiska) svenskan med engelska.

    ”Turning Torso, Kista Science Tower, Stockholm Waterfronts hotell. Det pågår en anglifiering av det svenska språket, en massiv attack från engelskan som sätter det svenska språket på undantag och låter det dö sotdöden till förmån för just engelskan.”

    Påpekar i nättidningen Kulturen en recensent av Språkförsvarets nya skrift ”Svenskan – ett språk att äga, älska och ärva”:

    http://tidningenkulturen.se/artiklar/litteratur/litteraturkritik/10275 -litteratur-red-per-ake-lindblom-arne-rubensson-svenskan-ett-sprak-att -aega-aelska-och-aerva-en-antologi-fran-sprakfoersvaret

    Att svenska språket skulle avskaffas helt såsom gammalmodigt och tillväxthämmande föreslog redan för 5–10 år sen den från Polen invandrade professorn i nationalekonomi (Luleå), MARIAN RADETZKI – t.ex. här:

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10755310.ab

  • Peter Buch

    Demografiens påvirkning og sprogforskningens stadig større prioritering af andre sprog end dansk med, for tiden, engelsk som det nu ofte valgte sprog i værker om sprog er tydelig:
    http://dgcss.hum.ku.dk/aarsberetninger/Publikationsliste_2010.pdf/

  • Antirasister är emot mycket, sen tror dom att det är en ursäkt för att bruka våld. Och frågar man dom vad dom är emot, så har dom svårt att svara på frågan. Dessa människor borde skaffa sig fritidsintressen, för dom tycks ha alldeles för mycket fritid.

  • Allan Hansen

    Er der nogen af jer, der kender den pragtfulde historie, som Wafa Slutan indledder med at fortælle i sin bog
    ” A God who hates,, – det er en meget raffineret fortælling, den har såvel en filosofisk som en psykologisk point og lyder således.

    ” Let me tell you a fable that might explain how I confronted my fears of speaking out against the radical
    mullahs of Islam,,,,,,,

    – There onc was a strong and inquisitiv young man who loved to travel. In his thirst for knowledge, he moved
    from place to place and traveled from town to town, drinking in wisdom and recording everything that happen to him.
    Eventually, he came to a beautiful village slumbering at the foot of a mountain surrounded on all sides by green hills
    where gentle winds blew intermittenly, delighting the mind and refreshing the heart.
    In this beautiful place, he was shocked to see that the inhabitants of this village were sad.

    They moved sluggishly, dragging their feet, To him they appeared no more than moving phantoms, without body or soul.
    The sight of these phantoms terrified him.
    He became determined to discover what made them so and set off to see a fabled wise man who lived alone, in a hut, cutt off from the village and its inhabitants.
    When he met the wise man, he asked what secret lay behind this great paradox?
    He asked why these people lived in a state of subjugation and dejection in a village where everything would seem to suggest that people would be bleesed whit happiness and well-being.

    The sage came out of his hut and pointed toward the top of the mountain ” Look at that peak.
    An enormous ogre sits up there. From wher he sits, he raves and shrieks, filling people´s hearts with fear by thratening to gobble
    them up if they leave their homes or do any kind of work at all.
    The people, terrorized by his shrieks, can live only by stealth.
    Only their survival instinct keeps them going. They steal out like mice in secret to gather enough to keep body and soul
    together. Their fear of this ogre has sapped their intellect and depleted their physical powers, reducing them to despair and hopelessness.

    The young man thought for a while and said ” I´m going to top of the mountain. I will talk to this ogre and ask
    what makes him threaten and frighten these people. I will ask him why he wante to prevent them from leading their lives in peace
    and safty,,.

    ” Go up to the top of the mountain? No sane person would risk his life by daring to meet the ogre.
    I implore you not to do it for the sake of your life, young man!,,

    But the young man would not be dissuaded. He was determined to do what he believed had to be done.
    And so, with slow but sure steps, he started on his way to the peak.
    When the young man reached the peak, the ogre did, indeed, seem large at first; however, what he found as he walked
    on astonished him. The closer he got, the smaller the ogre became.
    By the time he arrived he found that this great ogre who terrorized many was smaller than his littlest finger.
    The young man flattened his hand, held out his palm, and the tiny ogre jumped onto it.

    ” Who are you?” the young man asked.

    ” I´m am Fear,” the ogre replied.

    ” Fear of what?” the young man asked.

    ” That depends on who you are. How each person sees me depends on how he imagins me. Some people fear illness, and
    they see me as disease. Others fear poverty, so they see me as poverty.
    Others fear authority, so they see authority in me.
    Some fear injustice, others fear wild beasts or storms, so that´s how I appear to them.
    He who fears water sees me as torrent, he who fears war perceives in me a army, ammunition, and suchlike”.

    “But why do they see you as bigger than you really are?”

    ” To each person I appear as big as his fear. And as long as they refuse to approach and confront me they will never know
    my true size.

    Jeg håber at Wafa Sultan´s pragtfulde historie vil hjælpe mennesket – ikke mindst muslimerne til at forstå, at frygt
    er en størrelse man må overvinde og nedkæmpe.

    Tak til Wafa Sultan.

  • Johansen

    Beklager OT:

    Læseværdig analyse af Yigal Walt vedrørende fangeudvekslingen mellem Israel og Hamas i dag:

    http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4136659,00.html

    • Tak for tippet, TFS-putte 🙂 1000 og 1 mands eventyr i arabernes favør. Det kan ikke blive ved med at gå godt..

  • Hilmar

    “Antiracisme” på den globale scene: dansk kvinde i “paradis”.
    Tragisk historie, men vel også mere end det. En typisk historie for de af os der foretrækker at iagttage den postkulturelle verdens tildragelser uden antiracistiske skyklapper.
    Jeg kan afsløre så meget, at det ikke er første gang en naiv vesterlandsk kvinde ender med at betale den højeste pris for sit demonstrativt fordomsfrie og “antiracistiske frisind”.

  • Allan Hansen

    Nuvel , der skal jo også være lidt til den søde tand!
    Så det kommer her.

    Bach – Brandenburger concerto. : http://www.youtube.com/watch?v=Zpf38dQpMzk
    : http://www.youtube.com/watch?v=49IOKnhX0Sk&feature=fvwrel
    : http://www.youtube.com/watch?v=hZ9qWpa2rIg&feature=related

    Mvh. Allan Hansen.

  • Georg Hansen

    Ordet “antiracister” skal opfattes på samme måde, som de stater der finder det nødvendigt at bruge ordet “demokrati” i deres navn. De er det sjældent, som regel tværtimod.
    Det er også rigtigt set, at deres hysteriske ansigtsudtryk er det samme, som når man ser hysteriske østrigske kvinder hylde Hitler i Wien, danske TV “journalister” da Obama vandt, eller hvis man ser på tilskuerne på de første rækker til en hver rockkoncert. Enhver form for tænkning er slået fra, og det er krybdyret der styrer.

    • Man kan også sige det på den måde at langt de fleste mennesker bare er antiracister, hvorimod de der definerer sig som sådan (igen og igen) er et problem for deres omgivelser. Der er denne her både kvalmende og latterlige kliché man ser hos selvhøjtidelige Modkraftjournalister og AFA-typer, den om “det antiracistiske arbejde”. Den floskel kan vist i det store hele oversættes til “rive modstanderes lovlige plakater ned og tæske folk med jernstænger”.

  • Bjovulf

    BBC Radio 4: “Islamic schools’ child abuse risk”

    http://www.bbc.co.uk/programmes/b015zpf1

    Earlier this year, an imam working in Stoke-on-Trent was jailed for raping a 12 year old boy [!!!] at his mosque. In the wake of the case, File on 4 investigates whether the thousands of children who visit mosques and madrassas each week to study the Quran are being properly protected.

    The leader of the Muslim Parliament of Great Britain [?!?!?!] has warned that without urgent action, his religion could face an “avalanche” of historic cases similar to the ones which have swamped the Roman Catholic church.[!!!!!!] Already, several other abusers whose crimes remained undetected for decades have been brought to court.

    How can parents be sure their children are safe in unregulated [!!!] madrassas where no-one ensures proper criminal record checks are made on staff and volunteers? And should the ban on corporal punishment in schools be extended to cover madrassas when some children still face physical punishment?