13
jul
Seneste opdatering: 14/7-12 kl. 1846
3 kommentarer - Tryk for at kommentere!

(PÅ grund af problemer med You Tube, er det mere trægt at få videos op, men jeg arbejder på bla. Magdi Allam, Lars Hedegaard og Ingrid Carlqvist. Desværre har Mark Steyns forlæggger af grunde, jeg ikke kender, ikke ønsket at vi publicerer min video af hans tale. Man må læse den, hvis den dukker op. Det er muligt, jeg citerer den i uddrag på print. Men man kan nu se professor Hans Janssens tale, vidne for forsvaret i Wilders-sagen. Jeg tilbragte en aften med ham og fem andre venner fra forskellige lande på fortovscafe på Place Jourdan i Bryssel. Han viste sig – foruden alt det andet, han rummer i sit hoved, – også at være af frisisk afstamning, cellist, gnistrende morsom og en kender af Jussi Bjørling og Aksel Schiøtz.)

Hver lørdag hører jeg BBC Sounds of the 60s. Jeg har en lørdag at indhente. Meget er noget bras, men noget holder og er endda bevægende som denne koncert fra Central Park i 1981, og hvad jeg ellers hørte fra i lørdags:

Paul Simon began working on the song some time after the Kennedy assassination. He had made progress on the music but had yet to get down the lyrics. On 19 February 1964, the lyrics coalesced, as Simon recalled: “The main thing about playing the guitar, though, was that I was able to sit by myself and play and dream. And I was always happy doing that. I used to go off in the bathroom, because the bathroom had tiles, so it was a slight echo chamber. I’d turn on the faucet so that water would run — I like that sound, it’s very soothing to me — and I’d play. In the dark. ‘Hello darkness, my old friend / I’ve come to talk with you again’.”

De giver den samme sang her 28 år efter og som -Ejvind skriver her ved 9/11 højtideligheden i 2011. Nu klassisk americana mere vemodig end nogensinde. – Eller Marianne Faithfull der endelig kommer fri af Mick Jaggers skygge og langt agterudsejler ham kunstnerisk med albummet Broken English i 1979 med disse bla. sange, der lyder af hendes eget svære liv som hjemløs og narkoman. Hendes udgave af Working Class Hero må have gjort Lennon misundelig, den definitive version siges der ikke uden grund i kommentarerne. ‘Broken English’ har en dobbelt betydning i hendes hæse, knækkede stemme.

Og gylden, lykkelig australsk pop:

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Peter Buch

    Hun laver teksten om fra -you’re still fucking peasants- til -we’ re still fucking …, hvilket giver et andet perspektiv, ellers fint nok.

  • Eyvind Dk

    Paul Simons fortolkning ved 10års mindehøjtidligheden for 911,
    gav våde øjne!!!

    The Sound of Silence 9/11 Ground Zero Extended Version
    http://www.youtube.com/watch?v=yZGzdT4EKYY

  • Ja, man kan vist roligt sige, at Marianne Faithfull er et kunstnerisk fyrtårn ift. Rolling Stones.