19
jan
Seneste opdatering: 20/1-13 kl. 0714
2 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Lidt koranlærdom til weekenden med Spencer og den snurrige David Woods fra Answering Muslims. Udgangspunktet er den sektagtige reklamekampgane der løber på amerikanske busser: #MyJihad – Campaign to educate the World on the proper meaning of Jihad. Jihad kan bruge lidt PR i øjeblikket. Det er ABN.sat og man må leve med Pastor Joseph.

Pull All Westerners Out, And Let The Camp Of Islam Sink
Ingen der har betragtet Mellemøsten længe nok, undgår perioder af lede og håbløshed, uden naturligvis DIIS og Mellemøstforskere, der lever af elendighed. Sådan kan den lyde:

Don’t work in Muslim countries, don’t help them. Let them try to extract the gas and oil themselves, or pay extravagantly — five, ten, twenty times what they now pay — to the implacable Chinese, who will bring their own troops and their own ways of protecting themselves. Don’t supply the rich little Arab sheiklets with doctors and nurses, with engineers and teachers. Don’t let them rent bits and pieces, local phony succursales, of Western civilization — the Louvre, for example, or well-known universities — which allows them to pretend to themselves and to the world that, indeed, civilization is rentable, and they’ve got the money. Let their primitive condition be uncamouflaged from view.

They are helplessly dependent on the West. Remove those Westerners. Don’t send tourists, who will only be targets, sooner or later, for Muslim terrorists as they are, as of now, targets for baksheesh-demanders of every kind. Separation. The would-be natural victim will cease to help his natural victimirzer. The advanced non-Muslim world right here, and Islam — the Camp of Islam — over there. Why should the pontential victim help his potential — or actual — implacable enemy (see Qur’an, see Hadith, see Sira) in any way? Mr. McFaul’s mother says “he’ll not be back!”Many others should follow his example. NER

Forfulgte svenske journalister: Internet är översköljt av rasism

Journalisten Lisa Bjurwald, tidligere Expo, er kommet med en bog om ‘nethadet’. Jeg ved ikke om der er mere had i Sverige end andre steder, eller om det er en trang til at følelsesgøre almindelig politisk uenighed, men i Norge er hendes dagsorden ikke udbredt, og i Danmark findes den ikke. Enten hades der mindre i Danmark, eller også vil Bjurwald måske mene, vi er hadefulde allesammen og ikke bemærker det.

Der er i Sverige en tendens til at gøre dissens til had, til at personliggøre det principielle, og det er ikke mindst følelsefulde kvinder, der har den politiske tilgang. Bjurwals fremtoning antyder, at det pubertære aldrig har forladt hende. Det indebærer den sekundærgevinst, at man slipper for at tage stilling til legitim uenighed. Bjurwalds standpunkter på den yderste venstrefløj er ikke mere legitime end alle andres, hun må leve med det. Hverken hun eller islam konstituerer en race. Demokratisk debat lider under hendes små tricks. I Sverige er indvandrings- og islamkritik stadig ‘racisme’, men vinden er ved at vende og kampen kæmpes ikke mindst i sproget og definitionerne. Muligvis kan Bjurwald endnu nå at håbe på lidt assistance fra Riksdagens nye IT-renholdningsredskab “En översyn av tryck- och yttrandefriheten”.

Extremhögerns resa från samhällets utkant till de europeiska parlamenten har skett parallellt med deras allt starkare internetnärvaro. Nätet har gett främlingsfientliga grupper och partier fritt spelrum att sprida sitt hat, i våra kommentarsfält, i sociala medier och på oräkneliga egna webbsajter. Den potentiella rekryteringsbasen har mångdubblats och barn och unga är särskilt i riskzonen för rasistisk propaganda men ingen är immun, och mycket tyder på att vi redan börjat vänja oss vid hatet. Samtidigt står polis och rättsväsende handfallna. Självradikalisering på internet blir nu en av framtidens största säkerhetspolitiska utmaningar, menar författaren. För hur hittar vi nästa Anders Behring Breivik bland hundratusentals skrivbordskrigare? Skrivbordskrigarna : Hur extrema krafter utnyttjar internet

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Peter Buch

    Godmorgen.
    Ja, efter såden en udsendelse er jeg helt vågen.

    Faldt over:
    http://www.religion.dk/artikel/419342:Fra-bloggen—Det-arabiske-foraar- har-modbevist-dogmatiske-islamkritikere
    Bruger Martin er blokeret, Personen har flere adnsat-links nævnt.

    Hvordan flere forskellige eksperter aktuelt ser på udviklingen i forårslandene et par år efter foråret begyndte såfremt man tager virkelige begivenheder, hvad der egentlig sker i betragtning, eksempelvis forholdene for kristne i området, kunne være interessant at vide.

    Ligeledes hvorfor mennesker stadigvæk i store, og større antal søger væk fra landene, ikke til velhavende oliestater, hvilket kunne være nærliggende, men til lande der kulturelt, sprogligt, religiøst og meget mere er langt fra det de fleste kender.

  • Bjovulf

    Korset ved en korsvej

    http://www.b.dk/nationalt/korset-ved-en-korsvej-0#

    I det nye kapel på Kolding Sygehus er der ingen kors, fordi kapellet skal betjene mange trosretninger. Det bliver af nogle set som endnu et angreb på kristne symboler og et multikulturelt knæfald. Andre ser det som det eneste rigtige i et moderne Danmark, der akkurat som andre europæiske lande oplever, at kristendommen mister sin særstilling i samfundet.

    Af Jens Ejsing, // ejs@berlingske.dk

    18. januar 2013, 22:30

    Der manglede noget, da Kolding Sygehus i denne uge indviede et nyt kapel til tonerne fra det multietniske band Outlandish og ordene fra salmedigteren N.F.S. Grundtvig.

    Der er nemlig hverken kors eller andre religiøse symboler i kapellet, og dermed var valget af unge Outlandish og gamle Grundtvig til indvielsen formentlig ikke tilfældigt. Det kristne kors, der pryder Dannebrog og er et symbol med dybe historiske og kulturelle rødder i Danmark, er gemt væk i Kolding og vil kun blive taget i brug efter ønske, når kapellet åbner 29. januar.

    Men Kolding Sygehus er blot et af flere hospitaler, der har fjernet kors fra deres kapeller i erkendelse af, at der i dag kommer døde fra alle trosretninger eller ateister forbi kapellerne på deres næstsidste stop på den sidste rejse.

    Tilhængere af udviklingen ser det som et udtryk for, at Danmark er blevet et globaliseret og multikulturelt samfund, og at det derfor ikke længere er muligt at tildele korset en særstilling i sygehuskapellerne, der i øvrigt heller ikke er religiøse rum som en folkekirke eller en moské.

    Kritikere ser derimod udviklingen som udtryk for politisk korrekthed, en faneflugt fra et nationalt symbol og knæfald for andre kulturer i en tid, hvor danskerne mere end nogensinde før bør værne om deres kristne kulturarv.