13
apr
Seneste opdatering: 15/4-13 kl. 0506
7 kommentarer - Tryk for at kommentere!

Ta inn hele skjermen 14.04.2013 124154

SSB-tall knuser nå myten om lønnsom innvandring. Når én ikke-vestlig innvandrer kommer, påtar den norske stat seg en fremtidig netto kostnadsforpliktelse som SSB beregner til 4,1 millioner 2012-kroner. Tallene knuser dermed myten om at innvandring er lønnsom, skriver Finansavisen klik grafik for stort billede..

– Tallet inneholder alle skatteinntekter, fratrukket alle offentlige utgifter, sier seniorforsker i SSB, Erlend Holmøy, til avisen. De omlag 15.400 ikke-vestlige innvandrerne som kom i 2012 betyr i sum 63 milliarder kroner utgifter, netto. Det tilsvarer to bistandsbudsjett, eller omlag halvparten av de 125 milliarder kronene som staten vil bruke av oljeinntektene i år.

– Kostnaden vil bæres av gjennomsnittsnordmannen over skatteseddelen, eller i form av lavere kapasitet eller kvalitet på ulike velferdstilbud, sier Holmøy til Finansavisen. Hvis den ikke-vestlige innvandringen fortsetter som i 2012, vil budsjettbelastningen dermed summere seg til nesten 2.900 milliarder kroner, for perioden 2015-2100. Taper 4,1 mio for hver ikke-vestlig innvandrer, (Sta­tis­tisk Sen­tral­byrå og reg­net ut at ikke-vestlige inn­vand­rere gir et netto­tap for det norske sam­funn på 4,1 mil­lion kroner.)

La oss si at det bor 4,5 mill etniske nordmenn i Norge. Da tror jeg at jeg er snill. Da koster innvandringen bare i 2012 hver enkelt nordmann, stor som liten kr 15.000,-. Det vil si at det koster en familie på fire etniske nordmenn kr 60.000,-. Det er bare for dem som kom inn ti Norge i 2012. Jeg tør ikke regne på hva det vil koste hver nordmann om vi skulle ta år for år siden den rødgrønne gjengen kom til makten. Kommentar til artiklen.

SSB er Statistisk sentralbyrå i Norge. Talende tavshed på VG, Aftenposten og NRK. Dette er et meget kort referat fra Finansavisen, der har fem sider i dag. Jeg har fået det indscannet og skal lave en sammenfatning. Tallet er overraskende, for i Danmark har Cepos regnet ud at de kun koster det halve: Cepos: ikke-vestlig indvandrer koster 2 mio. kr. på 70 år – Det samme gælder deres efterkommere Det kan regnes ud på mange forskellige måder. Lone Nørgaard nævner i dag i Fyens Stiftstidende (ikke online) nogle af de udgiftsområder, der næppe alle er med i nogen af udregningerne:

Fakta og myter i udlændingepolitik

Udlændingepolitik: Min kommentar ” Stram udlændingepolitik er en myte” ( 24.3) har affødt en del reaktioner, som jeg i det følgende skal forholde mig til. Først indlægget ” En fast og fair udlændingepolik” ( 1.4.) af en række politikere fra S, R, og SF.
For det første sammenligner jeg ikke Danmark med andre europæiske lande, hvad angår stram udlændingepolitik.

Jeg viser, at ( politiker) påstanden om, at vi qua dansk lovgivning har en stram udlændingepolitik, der virker, ikke holder. Morten Uhrskov Jensen dokumenterer massivt i sin bog ” Indvandringens pris -På vej mod et fattigere Danmark” ( 2012), hvordan de såkaldt internationale ( i virkeligheden strengt vestlige) konventioner overtrumfer dansk lovgivning.

Det kan godt være, at S, R og SF-politikerne er ” stolte over at tage del i de internationale forpligtelser, der sikrer basale menneskerettigheder.” De skal så bare fortælle den danske befolkning, at prisen for at opnå denne feel-good stolthed betales af almindelige danskere.

Med hensyn til Finn Dalgårds beskyldning mod mig for talfuskeri ( 1.4) skal jeg opfordre ham til at brede perspektivet ud over Metock-dommen til de økonomiske konsekvenser, der er mit hovedærinde. I mit første indlæg henviste jeg til Velfærdskommissionen, der nåede frem til, at indvandrerne fra ikke-vestlige lande er godt tre gange så dyre i forhold til den offentlige sektor i sammenligning med danskerne.

Føj hertil, at man i en artikel i Weekendavisen 26.9.08 “Nationalbanken om indvandring: Sats på superindvandring” kunne læse følgende:

Kun enlige mænd og kvinder, der kommer til DK efter endt uddannelse, hele tiden er i arbejde og forlader DK igen før pensionsalderen, hjælper på dansk økonomi”.

I forlængelse af ovenstående er det væsentligt at få præciseret hvilke poster, der bliver brugt penge på. Her følger en uprioriteret og ikke-fuldstændig liste:

Statsforvaltningen, Familiestyrelsen ( tidligere Civilretsdirektoratet) -i 2012 omdannet til en del af Ankestyrelsen, kaldet Familieretsafdelingen, som hører under Social-og Integrationsministeriet.

Udlændingestyrelsen, Integrationsministeriet -Domstolene ( separationer, skilsmisser, forældremyndighedssager, faderskabssager) -Socialforvaltningen -Ordenspolitiet, Kriminalpolitiet, Fremmedpolitiet, PET -Hospitalsvæsenet, Alm.praktiserende læger ( større sygelighed, flere sindslidende bl. a. gr. fætter-kusineægteskaber, D-vitaminmangel, diabetestilfælde) Fængselsvæsenet ( overrepræsentation af flygtninge, indvandrere og efterkommere, fængselspræster, fængselspsykologer) Skoler ( ekstraundervisning, specialundervisning, psykologhjælp), sfo-pædagoger.

Særlige tiltag i børnehaver og vuggestuer Asylsystemet ( Flygtningenævnet, Asylcentre, Dansk Røde Kors, Dansk Flygtningehjælp, kørsel fra/ til grænse til modtagecentret Center Sandholm) Krisecentre ( overrepræsentation af kvinder fra 3. verdenslande), hemmelige krisecentre, evt. i udlandet ( Safe Houses), for kvinder, der risikerer likvidering, hvis de vil unddrage sig tvangsægteskaber Advokatsalærer ( fri proces-systemet) -Tolke, Integrationsbeløb, Sprogundervisning -Modersmålsundervisning ( foreløbigt 30 mio. kr. sat af) -Terrorsikring -Personbeskyttelse -sikring af enhver art af personer, der har været/ er udsat for trusler og/ eller angreb -Nedslidning, nedrivning og ombygning af ghettoer i forsøg på at undgå kriminalitet -Huse i de omkringliggende kvarterer mister værdi -Evaluering af integrations-og sociale projekter -Forsikringsbeløb ( hærværk, ildspåsættelser etc.) -Skadeserstatninger for vold.

Sociale ydelser, tilskud m. v.: Dagpenge, Bistandshjælp, Sygedagpenge, Førtidspensioner, Børnepenge, Børnetilskud, Huslejetilskud m. v.

Udgifter i forbindelse med kidnappede børn Polygami ( huslejetilskud til to lejligheder, udlæg til børnepenge til den ” enlige” mor) Tilskud til etniske foreninger Særlige integrationstiltag, Ungdomsklubber, Gadeplansarbejdere, Fædregrupper.
At de mange udgifter øger behovet for skatter og afgifter siger sig selv, og dermed bliver udgiftstrykket en belastning for samtlige skatteydere.

I politikernes jagt på penge skæres der samtidig i diverse overførselsindkomster.

Alle danskere, der bidrager og gennem hele livet har bidraget til samfundet og dettes velfærd, tvinges på denne måde til at betale for indvandringen.

At social-og integrationsminister Karen Hækkerup ( S) har nedlagt den arbejdsgruppe, der skulle udarbejde helt præcise tal for, hvad indvandringen koster samfundet, er ikke mere en gåde for mig. Store dele af befolkningen ville nemlig gå i koma, hvis de blev præsenteret for regningen for en indvandring, som den oprindelige befolkning aldrig har fået lov til at tage stilling til.

Fyens Stiftstidende | 13.04.2013 Lone Nørgaard, -lektor, cand. mag. (ikke online)

Disput med Lone Nørgaard i Fyens Stiftstidende – opdateret

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Pingback: Norge: Bombe under indvandringsmyten | Hodjanernes Blog()

  • Breidablikk

    Og i tillegg kommer alle ran, voldtekt, vold, trygdemisbruk, forfall av samfunnsinstitusjoner, utrygghet, ghettoer, tapte territorier og generell mistrivsel. Men den gode nordmenn, han ser ut til å rose seg av sin godhet i samme takt og i samme grad som han han lar seg narre av de høye idealer! Og på den måten ser man en slags norsk bragd, storslagen og praktfull: aldri har man på kloden sett et større selvbedrag… og er mer nihilistisk jubelfeiring av egen undergang.

  • Menig 442

    Al ære værd at man forsøger at sætte tal på kulturberigelsen, men de 4,1 millioner kr. er sandsynligvis langt under virkeligheden.
    Paradokset er, at ikke alene betaler vi for det reb, hvormed vi skal hænges, men vi binder også knuden.

    • Bjovulf

      Ja, hvis man delte dem op efter nationalitet eller kulturelt / religiøst tilhørsforhold, så ville resultatet være langt, langt værre for visse grupper.

      Gæt selv hvilke …. 😉

  • Frank P

    Demonstration mod kattevold i Göteborg.

    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article1659554 4.ab

    Husker nok, hvorfor man i visse børnehave grænsende op til ghettoer i Århus måtte låse dyrene bedre inde eller helt droppe at have dyr…

  • Bom Eyer

    Vi havde med andre ord i DK ikke behøvet at skære så dybt som vi er i gang med i velfærdesydelserne – herunder delvis afvikling af den “garanterede” efterløn, dagpengeforringelserne osv. hvis vi havde brugt hovedet og sørgede at gøre ophold betinget af bidrag. Arbejdsudbudet havde været større da den gennemsnitlige indvandrene istedet havde gjort sig nyttige og alle de offentlige stillinger som går til at tørre indvandrene bag i, kunne lave noget fornuftigt. Derfor er jeg bange for at man kan sige at efterlønforringelserne direkte skyldes den tåbelige indvandring som de venstreorienterede og de konservative har gennemtrumfet.

    Har man ikke bestået den meget lette danskprøve efter 3 år – så har man vist at man ikke gider at være med i det danske samfund og så er der ingen ide i at de skal blive her. Derfor: Farvel og “tak”.
    Er man tørklædefanatiker så er det ud af samme grund.
    Visitere man på gaden er man bande medlem og så er det ud. Og politiet skal have lov til at benytte lokkeduer. Og så skal fælden klappe HELT i – første gang.
    O.s.v.
    Og vi må bryde med konventionerne. Tiden er en anden nu.

  • Fru.Frøken

    I går var der en udsendelse på DR2 om velfærd.Dilemmaet i udsendelsen gik ud på om hvilke(svære)valg almindelige Danskere ville træffe angående nedskæringer i det offentlige.De skulle vælge hvilken “gruppe” de mente bedst kunne tåle en nedskæring. Grupperne de havde at vælge imellem var; 1.De syge 2. De handicappede 3. De ældre 4.Børn/unge.
    INTET, og jeg gentager INTET blev nævnt om at det kunne være en mulighed at spare på indvandrerne.Men de syge, de gamle eller børnene,de skulle kunne holde for – men indvandrerne,næh næh de skal ikke mangle noget.
    Tænk at mennesker kan have et sådant menneskesyn.De er mentalt syge – intet mindre og burde søge professionel hjælp.
    De tal som kommer fra Norge er uden tvivl et meget godt gennemsnit for Danmark.Og jeg tør ikke tænke på hvordan det ser ud for de ældre eller børnene i Norge.Kommer der snart en Norsk eller Dansk “Ubrugelighedsmødding” hvor alle de “ubrugelige” for samfundet kan smides hen? Vel at mærke, kun hvis man er lidt nordisk i huden.Er man mørkere i sin teint vil det til gengæld blive anset for en berigelse i sig selv at du med din blotte tilstedeværelse åbentbart er penge værd.