4
maj
Seneste opdatering: 5/5-13 kl. 2021
18 kommentarer - Tryk for at kommentere!

4 maj – vi får inte glömma, inte ens vi som inte var med på den tiden i det landet. Frihedsbudskabet.

”Islams grænser er blodige; det samme er dens indvolde”

Lone Nørgaard og Torben Mark Petersen svarer på kronik og interview med Martin Krasnik: “Han er useriøs”:

Martin Krasnik går galt i byen, når han taler om et substantielt sammenbrud i islamkritikken. Han forholder sig ikke til den omfattende akademiske forskning og de grundige studier af islams hellige tekster og historie. Ej heller til, at dokumentationen for islamisering er overvældende.

Pladsen her tillader kun nogle få nedslag i forskningen, men i vores optik baserer den bedste del af islamkritikken sig på en omfattende akademisk forskning, grundige studier af islams hellige tekster og islams historie. Der vil altid forekomme uenigheder i samfundsvidenskaberne, og videnskab udvikler sig altid gennem kritik og ”bold conjectures and refutations,” som filosoffen Karl Popper skrev. Men Krasnik forholder sig slet ikke til denne omfattende forskning. I stedet afviser han al islamkritik på baggrund af en fejlbehæftet avisartikel og egne forudfattede meninger. Det er overfladisk og useriøst, og der er ingen, der er blevet klogere på islamkritikkens status af Krasniks interview(s) eller skriverier.

Hvis Krasnik ønsker at blive taget alvorligt med sin kritik af islamkritikken, så må han forholde sig til de fakta, den lægger frem. Dokumentationen for islamisering, bl.a. i form af islams erobring af territorier (jf. fx no go zones i Frankrig, England og Tyskland) og forankret i islams missionspligt, er alt andet end skrøbelig. Tværtimod er datamængden så massiv, at bemærkningen om ”substantielt sammenbrud” højst burde modtages med et overbærende skuldertræk. Hvis altså ikke lige Martin Krasnik havde DR som privat platform. SVAR TIL KRASNIK: ISLAMKRITIKKENS SUBSTANTIELLE SAMMENBRUD?

Fuskende ‘antiracister’ konkurs

Efter et blik på hjemmesiden et slags norsk EXPO, “Muslimhets og jødehat – to sider av samme sak”, “Demonstrasjon mot Sverigedemokraterna” og mere af den skuffe.

SOS rasisme har tidligere blitt dømt til å tilbakebetale 16 millioner kroner for å blant annet ha innrapportert for høye medlemstall. Nå er organisasjonen begjært konkurs. Haugesundsadvokat Jens Otto Haugland er oppnevnt som bobestyrer etter konkursåpningen. Han mener det bare var et tidsspørsmål før SOS Rasisme ville bli begjært konkurs.

SOS Rasisme ble i 2011 dømt til å tilbakebetale 9,7 millioner kroner til Landsrådet for Norges Barne- og ungdomsorganisasjoner (LNU). Landsrådet saksøkte SOS Rasisme for å ha innrapportert for høye medlemstall og for å bryte regelverket for bruk av millionstøtten. Gulating lagmannsrett avviste i fjor høst å behandle SOS Rasismes anke av dommen. SOS rasisme er begjært konkurs

Ikke-integrationen

Sabatina James über die (Nicht)Integration der Muslime (video, tysk, utekstet). Sabatina James var i København i begyndelsen af marts.

Annoncer fra Danske Partner-Ads:


Donér engangsbeløb?Kan du forpligte dig til fast betaling?

  • Victor

    En sød lille historie om 4. maj. Min onkel og tante havde mødt hinanden i modstandsbevægelsen. Den 4. maj om aftenen sad de – og resten af deres gruppe – og lyttede til London. Ballonen var jo i højeste grad ved at gå op.

    Så kom befrielsesbudskabet – og efter det første brøl – spurgte min onkel den kvinde, som altså blev min tante:
    “Hvad hedder du rigtigt”….

    Og SÅ gik de ellers i gang.

    I øvrigt er det ikke den fuldstændige 4.maj-udsendelse.

    Her beviser Johannes Sørensen en ufattelig kontenance: Han går øjeblikkeligt over til at læse de kodede ordrer til frihedskæmperne og ventegrupperne op og giver skyggernes hær marchordre.

    Og Så slutter han med at konstatere, at de da vist er på vej hjem til Danmark.

    • nu skulle den være der ?

  • Allan Hansen

    MAY DAY!! MAY DAY!!!
    Sidste udkald.

  • Santor

    Ang : Fuskende ‘antiracister’ konkurs

    Som alle socialistiske organisationer gør før eller siden, er de løbet tør for skatteydernes penge!

  • Allan Hansen

    ” Forleden havde jeg en mærkværdig drøm. Jeg så en stor ørn ligge på ryggen på
    en klippe i dødskamp med to blodtørstige uhyrer. Disse sad på ørnens vidt udspilede vinger
    og holdt med deres frygtelige kløer ørnens afstumpede kløer fast trykket mod jorden.
    Man så det tydeligt ørnen var fuldkommen værgeløs og forsøgte kun med møje at holde sit stolte hoved hævet.
    På en klippeafsats lå resterne af ørnens sidste måltid, et afgnavet hare skelet og de sønderreven
    rester af en hane.
    Lidt afsides i en respektfuld afstand fra den grufulde skueplads, kikkede en lille mus
    med opstikkende øren og med skadefryd øjnene frem og spurgte forsigtigt: Er her noget at arve?
    Så vågnede jeg,,.

    ” Nordschleswigsche Zeitung,, den 17 August 1945.

    Kilde: Da freden brød ud. Udvalgt og samlet af Kai Berg Madsen 1946.

    DØMT TIL UNDERGANG.

    Hyldest til de skandinaviske lande:
    Einstein bragte i denne forbindelse en hyldest til de skandinaviske, Hollandske og schweiziske
    folk “”som gjorde alt, hvad der stod i deres magt for at beskytte jødiske liv” , og til Sovjetunionen
    ” som var den eneste stormagt, der åbnede sine døre for hundredtusind af jøder, da de nazisterne
    arméer rykkede ind i Polen”.
    Den geniale forsker udtrykte sin harme over, at de europæiske jøder ikke får lov til
    at finde sig et tilflugtssted i Palæstina.
    ,, Sandheden er, at de allierede stadig lader mange af dem friste tilværelsen under
    koncentrationslejrenes nedværdigende forhold, hvilket er tilstrækkeligt bevis for situationens
    skændighed.”
    Situationen kræver, “at der sættes en dristig bestræbelse i gang, en radikal ændring af hele det politiske begreb. Hvis ædelmodigheden og broderskabfølelsen ikke er fremherskende hos de mænd, af hvis beslutninger vor skæbne afhænger, er den menneskelige civilisation dømt til undergang”.

    Einstein, den 9 Januar 1946.

    HVAD DET GÆLDER:
    Det er forsvaret for den jævne mand, vi er ved at opbygge!
    Premierminister Attlee ved UNO´s åbning, den 11 Januar 1946.

    Kilde: Da freden brød ud. Udvalgt og samlet af Kai Berg Madsen 1946.

    • Victor

      Allan…

      Du ved godt, at Nordschleswigsche Zeitung var de rigtigt nazistiske hjemmetyskeres avis…ikke?

      (Prøv at læse “Straffelejren” af Henrik Skov Kristensen.

      Dette klip er i øvrigt helt åbenlyst er vendt mod hædersmanden Toldstrup og hans fæller i frihedsbevægelsen….som jo i denne sommer kæmpede for at få hele Slesvig tilbage til Danmark.

      • Allan Hansen

        Kære Victor.
        Tak for opmærksomheden.
        Svar: Nej, det var jeg faktisk ikke klar over.
        Jeg har gæster fra USA. Måske jeg får tid til
        at uddybe lidt i morgen.

        LEV VEL.

        Allan Hansen.

  • Tim Pallis

    En meget stor tak til Lone Nørgaard og Torben Mark Petersen for den glimrende artikel. Det er det bedste indlæg i hele denne debat om Martin Krasniks eget substantielle sammenbrud i sit forsøg på at hævde sig selv som en stor kritisk journalist overfor andre, som ikke har en kinamands chance for at gennemskue hans eget sølle kildegrundlag i en dybt en fejlbehæftet avisartikel i Weekendavisen skrevet af Klaus Wivel.

    • Allan Hansen

      Kære Tim.

      Jeg er lige ved at læse den Tibetanske bog om livet og døden
      af Sogyal Rinpoche på dansk 2009.
      Jeg tænkte, det lige var noget for dig – den er dyb.

      Hilmen og skyerne.

      Uanset hvordan vores liv er, så er vores buddha-natur der altid.
      Og den er altid fuldkommen. Vi siger, at end ikke buddaherne
      kan forbeder den i deres uendelige visdom, ej heller kan levende væsner ødelægge den i deres tilsyneladende endeløse forvirring.
      Vores sande natur kan sammenlignes med himlen og det almindelige sinds forvirring med skyerne.
      Når vi står på jorden og kigger op, er det svært at tro, at der er noget andet end skyer. Og dog skal der kun et fly til for at opdage den
      klare blå himmels grænseløse udstrækning ovenover.
      Deroppefra virker de skyer, vi antog for alt, så små og så langt nede.

      Vi må altid prøve at huske følgende: skyerne er ikke himlen
      og ´tilhører, den ikke. De hænger bare der og passer forbi på
      deres lidt latterlige og ikke-afhængige måde.
      Så præcis hvor er da denne buddha-natur?
      Den er i vores sinds himmellignende natur.
      Fuldstændig åben, fri og grænseløs, som den er, er den i grunden så enkel og naturlig, at den aldrig kan kompliceres, ødelægges eller plettes, og så ren, at den er hinsides begreber som renhed og urenhed. Al tale om dette sind som himmellignende er selvfølgelig kun en metafor, der skal hjælpe os til at forstille os dets altomfattende
      grænseløshed. For buddha-naturen har en kvalitet, som himlen ikke kan have, nemlig en slående klar bevidsthed.
      Som det siges: Den er simpelthen vores fejlfri, nærværende opmærksomhed, vidende og tom, nøgen og vågen – på samme tid.

      Dudjom Rinpoche skrev:

      Ingen ord kan beskrive den.
      Ingen eksempler kan henvise til den.
      Samsara (vildfarelse) gør den ikke værre Nirvana gør den ikke bedre.
      Den er aldrig blevet født.
      Den har aldrig ophørt.
      De er aldrig blevet befriet.
      Den er aldrig vildledt.
      Den har aldrig eksisteret.
      Den har aldrig været ikke-eksisterende.
      Den har overhovedet ingen grænser.
      Den falder ikke i nogen form for kategori.

      Nyoshul Khen Rinpoche sagde:

      Dyb og rolig, fri for kompleksitet, usammensat lysende klarhed
      hindsides ideernes og begrebernes sind.
      Dette er dybden af De sejrriges sind.
      Her er der intet at fjerne, ej heller noget at tilføje.
      Det er blot det ulastelige
      det naturlige ser på sig selv.

      Lev Vel.

      • Tim Pallis

        Kære Allan Hansen

        Tak for henvisningen til “Den tibetanske bog om livet og døden”. Ja det er den bedste bog på dansk om den tibetanske buddhisme – Ningmapa traditionen. Den er fremragende oversat af Per Pinholdt i et meget behageligt dansk. Jeg læste den, da den udkom og fandt, at den er tæt på Zen traditionen. Ja det er en fin forståelse. Den første del om livet er bedst, mens den sidste del om døden er meget tibetansk og adskiller sig fra Zens tilgang til det emne. Ja lev vel med det.

        • Allan Hansen

          Kære Tim tak for svar. Ja, selvfølgelig har du læst den, det
          overrasker mig ikke.
          Jeg har også læst Zen buddhisme fx. ” The way of Zen.
          af Alan W. Watts 1957. Jeg ved ikke om den findes på dansk?
          Jeg skal ærligt indrømme, at jeg er meget fascineret af den buddistiske
          filosofi og dybdepsykologi . Mht. til oversættelsen bliver jeg dig
          svar skyldig, da jeg ikke har læst originalen ” The Tibetan book of living
          and dying.

          At blive en Buddha – er, at blive ét med naturen.

          Lev Vel

  • Morani ya Simba

    Fantastisk arbejdet af Torben Pedersen og Lone Nørgaard. Helt enig med Tim Pallis. Det kan jo ikke undre at liberale muslimer ikke historisk har fået mange ben til jorden overfor sharia-tilhængere når de første, som liberale generelt, foretrækker argumenter mens de sidste rask vælger alt fra selvmordsbomber til knive, macheter og pistoler. Det gamle mundheld at pennen er stærkere end sværdet holder kun hvis pennen lykkes med at overbevise flere sværd om retten i sin position, end den modsiger. Ellers er historien lang med at det voldsparate mindretal ender med at dominere. Tænk bare på bolscheviker og nazister. De var ikke ude efter 51% af stemmerne (eller blyanterne) men 51% af sværdene. Da de havde dem gik det slag i slag for dem frem mod helvedes porte…

    • Morani ya Simba

      ”I 1980 publicerede ”The Islamic Council of Europe” en bog med titlen Muslim Communities in Non-Muslim States, som netop giver anvisninger på, hvordan muslimer skal leve i Vesten. De detaljerede og faseinddelte instruktioner til minoritetsmuslimer kan koges ned til følgende: I skal samle jer og organisere jer med det formål at etablere et levedygtigt muslimsk fællesskab baseret på islam (læs: sharia). Det er pligten for hver eneste muslim. I skal oprette moskeer, kulturcentre og islamiske skoler. Naturligvis skal piger og kvinder være iført hijab. I skal for enhver pris undgå at blive assimileret i majoritetsbefolkningen. For at undgå assimilation skal I gruppere jer geografisk og danne områder med så høj en muslimsk koncentration som muligt, og I skal stille religiøse (læs: politiske) særkrav.”

      Det er lidt fedtspilleri at foreslå andre at gøre hvad man selv kunne men jeg ved at jeg ikke har tid (eller en platform men tiden er det afgørende). Er der ikke en der kunne lave en analyse af den bog og drage paralleler til observeret muslimsk adfærd og udviklingen generelt i Europa. Helst på engelsk så man kunne nå ikke-dansk talende. Islam-kritikere er i modvind fordi folk generelt er panisk angste for at blive stemplet som ”racister” så dokumentation, dokumentation, dokumentation, er den eneste vej frem….

  • Morani ya Simba

    Re: “4 maj – vi får inte glömma, inte ens vi som inte var med på den tiden i det landet.”

    Så skal danskere aldrig glemme Sverige’s rolle som tilflugtssted for forfulgte danskere, jøder eller modstandsfolk og for allierede flybesætninger. Kritik af det officielle Sverige eller af svensk politik (fx. på indvandrings-området) er IKKE båret af skadefro eller “had” til Sverige. Tvärtom som I ville sige .

    • Morani

      Nej – eller de tusinder af svenskere, som – hvis det var blevet alvor i Danmark og Norge – havde kæmpet i danske og norske uniformer. Blandt dem var den senere svenske minister Gunnar Sträng forresten….

      Det er en historie, som desværre aldrig er blevet rigtig fortalt.

  • Allan Hansen

    Kære Tim.
    Blot et lille p.s:
    Den store lidenskab i mit liv, er musik og filosofi!
    Uden musik og filosofi ville jeg aldrig være det menneske
    jeg er! En stor del af min tid går med, at læse, lytte og tænke.
    Nå ja, så elsker jeg også at lave mad. I dag står den på thai kylling
    kogt i kokos mælk med masser af krydderier – nam, nam.
    Jeg også købt en Roman (jeg læse ellers kun fagbøger).
    Men da jeg var i Danmark (November 2012) fik jeg et tip
    af min ven Erik Wind – som han sagde ” en mand som dig må
    læse ” Shantaram,, som Erik kalder “verdens bedste bog.
    Den er skrevet af Gregory David Roberts 2003. ´850 sider.
    Det er en international bestseller. Shantaram har det hele, humor,
    spænding, sorg, kærlighed og filosofi, og handler kort og godt om livet.

    Må solen skinne på din vej.

    Lev Vel.

  • Allan Hansen

    Physics is about discovering what the laws of nature are. And we’ve gone some distance towards that. But once you know what the laws of nature are, another question unfolds itself, which is why is it those the laws and not other laws?

    For example, the standard model of particle physics describes all the fundamental particles and their interactions. It has about 30 numbers which you just have to put in as the result of measuring them by experiment – the masses of the different particles, the quarks, the electrons, the neutrinos, the strengths of the fundamental force, various numbers like that.

    And the model works dramatically well as the recent experiments at the Large Hadron Collider show, but why are those numbers what they are in our universe? Why is the mass of the electron what it is and not 12 times larger or half the size? There are dozens of questions like this.

    Advertising

    So I developed cosmological natural selection to try to give an evolutionary account of this so that there would be a history back before the Big Bang in which these numbers could change and evolve through a series of events like the Big Bang. And there could be an explanation akin to natural selection, just like you want to know why do people have two legs and not three legs or five legs or four legs or six legs. There’s an evolutionary reason for that. A certain kind of fitness has been improved over many, many generations and similarly there could be a notion of fitness of the laws of nature over the course of many generations. And cosmological natural selection was an example of the theory of that kind.

    The basic idea borrows from biology. At the time I developed this I was very concerned with the question of what determined the laws of nature and the numbers in the laws of nature. And I was reading a lot of biology – Richard Dawkins, Lynn Margulis, Steve Gould and so forth. And I realized that the best methodology we had in science for explaining how choices have been made in the system all lead to a lot of structure. Because one of the mysteries is why our universe is so structured as it is on so many scales from organic molecules and biomolecules up to vast arrays of clusters of galaxies. There’s enormous structure on such a wide range of scales. And that turns out to be tied to the values of these constants of the standard model of particle physics.

    And so why is that? I realized that the only methodology that was really successful for explaining how choices were made in nature such as to lead to an improbable amount of structure is natural selection. So for natural selection we need reproduction. And there was a hypothesis lying around that universes reproduce through Black Holes rather than there being singularities where time ends. And I took over that hypothesis and took over the hypothesis that maybe the laws of nature changed slightly which has been made by Johnny Wheeler in the 1960s, and just added a little bit, which is that those changes should be very small so that there can be an accumulation of fitness.

    This leads to a prediction or an observation that after many, many generations the population of the universes should be fine-tuned to maximize the production of Black Holes. And that has further implications for things that we can actually try to measure and disprove experimentally. So that’s, very briefly, the idea of cosmological natural selection.

    A second and much more recent idea that I had just a year ago about how the laws could evolve is called the Principle of Precedence. And this has a kind of humorous element. It’s such a weird idea. We’ll see if you find it funny.

    When we do experiments we prepare a system that we transform in some way and then we measure it and there’s some array of outcomes. And we expect that when we do that to a system in the future we’re going to get the same distribution of outcomes as we have in the past. If we’re studying in a quantum system those outcomes will be probabilistic. We’ll get a statistical distribution of outcomes.

    But it doesn’t matter when that’s done. If we did it ten years ago and repeat the experiment now we’ll get the same distribution of outcomes. If we repeat it in ten years and, we believe, in a billion years or ten billion years, we’ll get the same distribution of outcomes. Why is that?

    So the standard reason is that there are timeless laws of nature which somehow just exist outside of time in some transcendent sense. And they know when you’re doing an experiment that applies to them and they make sure that they govern the outcome. So why do we expect to get an outcome in the future the same as in the past? Because the same law of nature is acting.

    At some point it occurred to me that’s a really bizarre idea, especially if you believe that there’s nothing that’s real outside of time. Because what could a law of nature be that somehow lives outside of time, and isn’t affected by anything but comes in just when it’s needed and governs how things move and change.

    In Their Own Words is recorded in Big Think’s studio.

    Image courtesy of Shutterstock. Kilde Big Think.

  • Allan Hansen

    Kære Tim.
    Kender du den “lokale,, Lama Ole Nydahl?
    han har været med til, at rejse det måske
    smukkeste Buddha Tempel i Europa.
    Det ligger oppe i bjergene ca. 20 min. fra
    hvor jeg bor (mijas). Jeg plejer altid, at tage mine
    gæster med op til dette smukke Tempel.